Partyflock

Forumonderwerp · 718740
19 volgers · 332220x bekeken

Werkzaam bij 2dj2 Events
Waarschuw beheerder
donateur
Hardhouse, hardtrance en een beetje techno en een héél klein beetje hardstyle (althans zo draai ik het).
Op de één of andere manier komt deze muziekstroming niet helemaal door.
Ben wel benieuwd naar de meningen over hoe dat komt.
Te hard voor de Tiesto/cor fijneman enz. liefhebbers, te soft voor de hardstylers/hardcoreliefhebbers enz.

Mijn mening is dat harddance van alles in zich heeft om verrassende uptempo (gb) en/of beukende duitse/hollandse platen te mixen. Tóch muzikaal én stevig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Helaas vanavond geen D0DD voor ons, andere verplichtingen roepen :S

Gratzz to Charley and NaZZ!! Maar had jullie tog liever op de HQ stage gehad :)

Ons hart gaat niet sneller kloppen van dit jaars HQ line up. Voor ons was ut altijd HQ-Valley :D

Kweet ut dit soort lineups zullen der niet meer komen, mg ik rol me nog maar eens om in nostalgie:)

HQ 2004

BK
Danny D
Ed Real
Fausto
JP
Lisa Lashes
Paul Glazby
Proteus
Rossi
Scot Project
Steve Hill
Tom Harding
Yoji Biomehanika
MC: Da Silva
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 27 maart 2009 om 13:03:
Uitspraak van KRL op vrijdag 27 maart 2009 om 12:49:
maar 65 euro om alleen binnen te komen vind ik wel erg veel geld!

Daar ben ik het wel mee eens, bedragen zijn ongelofelijk hoog. Voor dat bedrag zit je in Londen (na 1 juli). Moet er nog eens over nadenken, weer eens naar Engeland gaan, trekt me ook erg.

Ja en nee, tuurlijk tis een hoop geld. Reken derbij je andere uitgaven van de dag maakt het best prijzig! Maar dan had/heb je ook wat! Ga eens naar een concert van Madonna, 2 uur en je bent utzelfde kwijt.

DV was/is gewoon 10:00 binnen zijn en tot 23:00 genieten! Dan naar huis je schoenen en je kleding bij ut vuilnis zetten en nog maanden nagenieten van de foto`s en de verhaaltjes. Ace anyone? :D

Maar wat me niet helemaal duidelijk is, is HQ nou in een tent of weer zoals ut hoort buiten?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 maart 2009 om 19:36:
Artento Divini - NL

wat doet die gast in de HQ tent :/
laatste aanpassing

Werkzaam bij Wijgevenfeestjes
Artiest BeNRG
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MagicSjeup living in OZ op vrijdag 27 maart 2009 om 18:07:
je schoenen en je kleding bij ut vuilnis zetten

:roflol: Superherkenbaar :lol: Paar jaar geleden een grote klomp modder met schoen er in voor de deur. :D
Waarschuw beheerder
Ja en nee, tuurlijk tis een hoop geld. Reken derbij je andere uitgaven van de dag maakt het best prijzig! Maar dan had/heb je ook wat! Ga eens naar een concert van Madonna, 2 uur en je bent utzelfde kwijt.

Ja concert van Madonna is ook duur, lees te duur. Zowel Madonna fans als DV bezoekers zijn weinig prijs sensitief. Hartstikke inelastische vraag, daar wordt aardig ge/mis bruik van gemaakt.

Ik weet zeker dat DV dit jaar niet uitverkocht raakt en zou me ook niks verbazen als het blijft hangen op 30.000 of zo. Daarnaast haken heel veel van de oude HQ garde definitief af bij het zien van de line-up. Zij zitten veelal niet te wachten op techtrance, hardstyle of whatever.
Waarschuw beheerder
Maar wat me niet helemaal duidelijk is, is HQ nou in een tent of weer zoals ut hoort buiten?

Denk toch dat het met die andere 2 ( harstyle en Multigrove ) in tenten is. Anders staat het wel anders op de DV site.

Wel jammer, maar het weerhoud me er niet van om niet te gaan. Ook als de line up een beetje tegen valt. DV blijft voor mij altijd mijn no 1 festival en zal dus zeker weten weer aanwezig zijn.

Voor de echte HQ sound vlieg ik wel weer een keer richting Londen :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van <<dré>> op vrijdag 27 maart 2009 om 20:17:
Wel jammer, maar het weerhoud me er niet van om niet te gaan. Ook als de line up een beetje tegen valt. DV blijft voor mij altijd mijn no 1 festival en zal dus zeker weten weer aanwezig zijn.

Thats the spirit Dre :respect: Zo denk ik er ook over.(Y)
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Blow Out op vrijdag 27 maart 2009 om 08:39:
NICE!! Ben benieuwd!! Wordt sowieso een bijzondere editie want Cor (Excentric) en ik gaan ook voor een soort decks vs. FX.

Dus als je er met je neus bovenop wilt staan zonder entree te betalen, schappelijke prijs voor bier én gewoon een knalfeest. Kom naar Blow Out. ('t moest maar weer eens gezegd worden )

Valt verder ook helemaal niet op dat je nog per ongeluk met je spamprofiel ingelogd was :roflol: Whahahahahah :D
Uitspraak van Blow Out op vrijdag 27 maart 2009 om 08:39:
(ps. dit is Martijn, MvDJ gebanned tot zondag

En nu zie ik deze pas :lol: Ook altijd spammen met je fake he, nooit met je eigen account O:)

Uitspraak van MagicSjeup living in OZ op vrijdag 27 maart 2009 om 18:01:
Gratzz to Charley and NaZZ!! Maar had jullie tog liever op de HQ stage gehad

tnx ;) Tja we hadden m er graag ook bij gehad, maar ja je kan nie alles hebben he. Ben iig in de gelukkige positie dat ik als 1 van de weinige Nederlanders kan zeggen dat ik ooit op de HQ gestaan heb op DV, das al een mijlpaal die ik never nooit meer zal vergeten.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 27 maart 2009 om 18:14:
wat doet die gast in de HQ tent

Vind m erg goed bezig qua techtrance, en dat was ook altijd een onderdeel van HQ. Dus terecht dat ie er staat vind ik :yes:
Waarschuw beheerder
ff tussendoor...

Iemand een ID op twee van de eerste tracks van Dj Atmosferix p Defqon 2006.. wat een geile platen.

Ik zal morgen ff twee geripte mp3'tjes ervan uploaden, maar ik wil ze heel graag in HQ :D.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op vrijdag 27 maart 2009 om 20:50:
en dat was ook altijd een onderdeel van HQ. Dus terecht dat ie er staat vind ik :yes:

zo rond 02/03 probeerde Tom H. wat meer variatie in zijn sets te brengen door techtrance te draaien. Daar was toen nog een hele rel om, omdat mensen dat niet trokken, hij heeft toen zelfs nog een verklaring af gegeven dat het ; verkeerd' was van hem en dat beloofde dat niet meer te doen.

Als er nu nog HQ in de Melkweg zou zijn, dan zou er denk ik wel techtrance zijn, daar is bijna niet aan te ontsnappen. Mijn inziens zouden ze de avond daar dan mee zijn begonnen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 28 maart 2009 om 08:04:
zo rond 02/03 probeerde Tom H. wat meer variatie in zijn sets te brengen door techtrance te draaien. Daar was toen nog een hele rel om, omdat mensen dat niet trokken, hij heeft toen zelfs nog een verklaring af gegeven dat het ; verkeerd' was van hem en dat beloofde dat niet meer te doen.

Ja idd, kon de discussies nog wel herrinneren ja. Niemand snapte wat Tom aan het doen was die tijd, iedereen vond het maar slappe shit enzo. Vraag me af wat die er zelf van denkt, want toen kreeg die de wind van voren omdat niemand op Tech-Trance zat te wachten op HQ en nu, jaren later, is HQ voor de helft Tech-trance :/
Waarschuw beheerder
lol ik ken me dat ook herrineren man. tjah het past niet bij zijn image hoe hokjesgeestig dat ook moge klinken. op tech trance kan je niet echt zitten te crossfaden en scratchen en rondhuppelen, dat zou gek staan....ik ben wel benieuw hoe dat klonk toen trouwens man die tech trance. tegen die tijd waar die discussie gaande was was ik al een tijdje in de qlubtempt overgewaaid.
Waarschuw beheerder
donateur

Mwah dat lag meer aan het feit dat ie t op 130 bpm draaide als ie op primetime stond. De Donors draaiden al jaren techtrance, maar dan wel de snellere variant zoals Marcel Woods toen ook deed. Weet nog dat ie na Lab 4 op Impulz Outdoor stond in 2004, sloeg he-le-maal dood toen Tom begon. Maar iemand als Fred Baker draaide op DV 07 ook techtrance en dat was erg aangenaam :yes:
Uitspraak van Jim_Justice op zaterdag 28 maart 2009 om 11:50:
ik ben wel benieuw hoe dat klonk toen trouwens man die tech trance

130 bpm, erg monotoon, zeg maar ouwe clubhouse zonder stabjes en synthjes.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op zaterdag 28 maart 2009 om 12:20:

Nou, die 2e cd van die dubbelaar n.a.v. Dance Valley 2004 (cd 1 was 'live') vind ik best een lekkere cd. Maar idd nu ik er nog ff over na denk, niet echt een energy provider voor op een party.

Zin in vanavond!!!
Waarschuw beheerder
donateur

Uitspraak van Jim_Justice op zaterdag 28 maart 2009 om 11:50:
ik ben wel benieuw hoe dat klonk toen trouwens man die tech trance.

An sich leuk dat die wat probeerde, maar ut sloeg gewoon nergens op. TH sloot toendertijd altijd af. En dan had je dervoor hele dikke vette DJ`s. Kwam TH om 3 uur, was je der helemaal klaar voor om de laaste restjes deruit te knallen kreeg je:

130 bpm, erg monotoon, zeg maar ouwe clubhouse zonder stabjes en

Doe dan openen ofzo.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KRL op zaterdag 28 maart 2009 om 11:30:
want toen kreeg die de wind van voren omdat niemand op Tech-Trance zat te wachten op HQ en nu, jaren later, is HQ voor de helft Tech-trance :/

Vraag me echt af, hoeveel mensen daar nu op zitten te wachten (net zo weinig wellicht als FINRG). Geloof wel dat het iets toeneemt. Ik denk dat de meeste mensen het nog steeds niet willen. Vraag me dan ook af, hoe druk het is bij HQ als er een top dj is bij bijv. hardstyle.

DE omschrijving van DE nachtmerrie voor een HQ liefhebber. Het was werkelijk verschrikkelijk, na al die jaren van topsets, zalen die uit hun dak gingen, zo'n anti climax, met muziek zonder enige energie.

Uitspraak van MagicSjeup living in OZ op zaterdag 28 maart 2009 om 14:43:
An sich leuk dat die wat probeerde, maar ut sloeg gewoon nergens op.

Hij plaatste zichzelf boven de mensen op de dansvloer, hetzelfde vind ik nu nog steeds gebeuren met techtrance. Ik kan me voorstellen dat je als producer het een interessante stroming vind (zeker als je een tijdlang iets hebt geproduceerd, er weinig progressie meer in die sound zit) maar voor de dansvloer vind ik het niet zo geschikt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 28 maart 2009 om 15:43:
DE omschrijving van DE nachtmerrie voor een HQ liefhebber. Het was werkelijk verschrikkelijk, na al die jaren van topsets, zalen die uit hun dak gingen, zo'n anti climax, met muziek zonder enige energie.

niks aan toe te voegen.:no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Flexy op vrijdag 27 maart 2009 om 02:11:
Divini

Heb even You tube afgestruind, maar dat valt niet tegen, lekkere funky dingetjes en daar houdt Daaan wel van :9

Vind dit best een lekker nummertje en denk inderdaad ook wel dat Divini weleens de opener zou kunnen zijn en vind dat best lekker om zo de dag mee op te starten

Ik heb dus nu al echt heel erg zin in Dance Valley :9

En ja, tis niet meer zoals vroeger, maar denk dat je dat toch niet kan vermijden, wie weet doen ze nog eens een keer een High Quality Classics tent ;)
Muziek evolueert nou eenmaal verder denk ik en dan worden line ups ook anders
Maar er blijft nog steeds genoeg over ook hoor en zoals Dre al zegt, het blijft het mooiste festival van het jaar :yes:

Vond vorig jaar al heel anders en was de eerste keer ( :$ ) in 8 jaar dat ik het terrein eens verder verkend heb, wat ook weer vet kan zijn, want wie weet wat je dan nog eens ontdekt!

En Techtrance, tja, als het een beetje kick ass techtrance is vind ik het ook wel dik, maar weet niet of ik het een heel feest zou trekken, maar zo af en toe.
Wat Charel ook al zei Frad Baker was echt uber (wassie ook op Trance Nation begin dit jaar btw) en een Dr. Willis vind ik ook echt lekker draaien, daar zit gewoon een bepaalde drive in, maar niet alle nummers hebben dat in techtrance, vind ik dan. Soms is het inderdaad dat je een hele plaat denkt, nou wanneer gebeurt er eens iets en gaan we lekker knallen?

Tom Harding heeft me nooit zo geintrigeerd als ik eerlijk ben, maar ik ben pas in 2002 ofzo voor het eerst op een HQ geweest in de Melkweg en de muziek die hij draaide deed mij toen niet zo heel erg veel, heb ook echt maar een paar keer gehad dat ik hem echt heel erg goed vond, maar het blijft natuurlijk een soort van legende en hij heeft de UK Hardhouse naar NL gehaald dus ik zal hem altijd dankbaar blijven en daarom ook respecteren.

En zijn performance blijf ik leuk vinden om te zien, kan niet anders zeggen :)

Helaas vanavond geen D0DD voor ons, andere verplichtingen roepen :S

Grapjassen ;) Super dat jullie er waren!! :hug:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 28 maart 2009 om 15:43:

Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op zaterdag 28 maart 2009 om 16:31:
maar het blijft natuurlijk een soort van legende en hij heeft de UK Hardhouse naar NL gehaald dus ik zal hem altijd dankbaar blijven en daarom ook respecteren.

Amen!
Waarschuw beheerder
love is the answer: plaatste zichzelf boven de mensen op de dansvloer, hetzelfde vind ik nu nog steeds gebeuren met techtrance. Ik kan me voorstellen dat je als producer het een interessante stroming vind (zeker als je een tijdlang iets hebt geproduceerd, er weinig progressie meer in die sound zit) maar voor de dansvloer vind ik het niet zo geschikt.

ehm wat bedoel je me "hetzelfde vind ik nu nog steeds gebeuren met techtrance"?

klinkt alsof je bedoeld dat techtrance is voortgekomen uit producers die zichzelf boven de dansvloer zetten. Ik hoop dat je wat anders bedoeld want da's natuurlijk BS.
Waarschuw beheerder
Bij techtrance heb ik het idee dat het vooral interessant is voor djs en producers (dat snap ik wel, want je kan met die sound vele kanten op) en niet zozeer voor het danspubliek.

wat ik bedoel dat de djs dat draaien waarvan ze zelf 'vol' van zijn en in zekere zin lak hebben aan het publiek, in dat opzicht plaatsen zichzelf boven het danspubliek.

als er 100 willekeurige liefhebbers zijn op hq, dv en er draait Lisa Pin-Up en dan kamui, dan denk ik dat de meeste kiezen voor LP. Ander vb. de oude sound van yogi en de nieuwe sound. Wat ik zeg, is eigenlijk een herhaling wat ik al eerder zei, techtrance slaat niet echt aan, maar wordt wel op HQ voor 50% gedraaid. En ja, dat vind ik als HQ liefhebber erg. Mijn beeld (kan verkeerd zijn) is dat de producers in de studio lopen te pielen, technisch veel uit hun apparatuur halen, maar niet echt dansgerichte muziek maken. Publiek en djs zijn vaak gescheiden werelden met verschillende gedachten over wat goede muziek is. Laatst had je het erover, dat als het moest kon je er wel op dansen (opmerking mbt een plaat). Ik wil de dansvloer opgesleurd worden, een zaal die in vuur en vlam staat, zulke platen wil ik horen.

jouw bijdrage lezende ben je het er niet mee eens? Hoor graag of ik BS praat of niet, zou kunnen, correct me if I´m wrong

Uitspraak van Dé Daaan!!! a.k.a. The Fairy Wicked.... op zaterdag 28 maart 2009 om 16:31:
maar het blijft natuurlijk een soort van legende en hij heeft de UK Hardhouse naar NL gehaald dus ik zal hem altijd dankbaar blijven en daarom ook respecteren

beetje samenspel tussen UDC en hem, hij draait het, maar UDC had de wijsheid om hem uit te nodigen, hoewel ik vind dat hij grote fouten heeft gemaakt, heb ik nog steeds veel respect voor hem

Frad Baker was echt uber (wassie ook op Trance Nation begin dit jaar btw) en een Dr. Willis vind ik ook echt lekker draaien

heeft iemand hier uptempo sets willis?

Kan me nog wel herinneren dat willis en danny d op het strandfeest draaiden, en 'zelfs' een oude happy hardcore plaat van charlie L. en Mental W. draaiden. En die set klonk idd niet slecht. Maar er valt volgens mij geen peil aan op te trekken, voor hetzelfde geld is de volgende set weer 'waardeloos'.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wie weet doen ze nog eens een keer een High Quality Classics tent

zeer goed idee, over een publiek trekker gesproken! ik snap niet dat ze dat niet doen, maar wel een algemene classic tent, desnoods een combi daarvan..was het nu zo moeilijk om te bedenken dat Tom H, JP, Fausto daar 3-4 uur hardhouse classics draaien.

http://www.globalgathering.co.uk/2009/line-up

indrukwekkende line-up van global gathering (2 dagen dacht ik)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 28 maart 2009 om 17:48:

indrukwekkende line-up van global gathering

Das geen lullig feestje idd:o
Artiest {SHOWLIST artist 131260, 81871}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op vrijdag 27 maart 2009 om 13:03:
Daar ben ik het wel mee eens, bedragen zijn ongelofelijk hoog. Voor dat bedrag zit je in Londen (na 1 juli). Moet er nog eens over nadenken, weer eens naar Engeland gaan, trekt me ook erg.

Gezellig in de duurste stad van de wereld en een kaartje voor de Godskitchen kost ook 50 pond HiHi, maar ikke begrijp hoor dat het anders voelt!!!

Uitspraak van Jim_Justice op vrijdag 27 maart 2009 om 13:19:
ik was er vorig jaar maar vond het het geld niet waard. hoe je het ook went of keert, je kan met geluk misschien 8cht volledige dj sets zien terwijl je voor 250 Dj's betaald. Als je dan het weer ook nog eens niet mee hebt dan is het echt ellende. je bent sowieso uren aan het lopen ook. Ik weet nog niet of ik dit jaar ga.

Dan moet je naar Sensation gaan daar krijg je voor hetzelfde geld acht artiesten en een stoeltje en een vette show!

DV was/is gewoon 10:00 binnen zijn en tot 23:00 genieten! Dan naar huis je schoenen en je kleding bij ut vuilnis zetten en nog maanden nagenieten van de foto`s en de verhaaltjes. Ace anyone?

Ik slaap echt uit zeker op zo een leuke dag en verder kom ik met mn modder kleren de afterparty niet meer binnen HiHi!

Uitspraak van <<dré>> op vrijdag 27 maart 2009 om 20:17:
Denk toch dat het met die andere 2 ( harstyle en Multigrove ) in tenten is. Anders staat het wel anders op de DV site.

Ik hou wel van tenten en die van vorig jaar was een veel vettere tent als in 2006 en heug me de hardhouse tent op Impulz in Bussloo in 2001, want daar zitten mijn diepere herinneringen.

Ik heb gehoord dat er vroeger nog een valley was achter de valley waar Ferry Corsten en Tiesto Vorig jaar stonden en zo een valeitje in ons eentje met die twee andere hardere stijlen in een tent in de buurt lijkt me wel vet al is MultiGroove van origine en zoals de naam al zegt van alle markten thuis!

Lekker tempo hoor als de nacht erbij past!

Uitspraak van KRL op zaterdag 28 maart 2009 om 11:30:
want toen kreeg die de wind van voren omdat niemand op Tech-Trance zat te wachten op HQ en nu, jaren later, is HQ voor de helft Tech-trance

Techtrance is een veel grotere stroming aan het worden dan harddance ooit zal worden in Nederland en tussen de bezoekers van DanceValley zul je heel veel liefhebbers van deze stijl vinden en zal niet alleen in de HQ te horen zijn, maar de stevige varianten passen er zeker wel tussen. Ondertussen zijn er zoveel varianten op gekomen! Volgens mij draaide W het op zijn manier op DDoD in Januari en dat vond ik gewoon te vet al mag je dat wel hard techtrance noemen!

Natuurlijk kan je veel aflezen uit een line up, maar zovele namen zijn zo ontzettend divers en het ligt er maar net aan welke weg ze die dag in gaan slaan met zijn allen en door de aanwezigheid van die hardere stijlen op het terrein is mijn hoop dat HQ niet tot het uiterste hoeft te gaan zoals vorig jaar maar juist lekker bij zijn eigen identiteit kan blijven en dicher bij zijn oude indentiteit al zal het nooit meer vroeger zijn want we leven nu!

Helaas vanavond geen D0DD voor ons, andere verplichtingen roepen

Het was dus toch een droom, maar wel een hele vette dan!

Grapjassen Super dat jullie er waren!!

Super dat iedereen die er was er was en wat een lekkere beuk editie is het geworden zeg!
Waarschuw beheerder
donateur
wie weet doen ze nog eens een keer een High Quality Classics tent

zeer goed idee, over een publiek trekker gesproken! ik snap niet dat ze dat niet doen, maar wel een algemene classic tent, desnoods een combi daarvan..was het nu zo moeilijk om te bedenken dat Tom H, JP, Fausto daar 3-4 uur hardhouse classics draaien.

Idd tis zo`n open deur! Wel Multigroove bv, ook lekker. Zelfs HS natuurlijk om meer publiek te trekken. Maar de open deur om zoveel oud HQ publiek te trekken.....
Uitspraak van X-Field op zaterdag 28 maart 2009 om 18:14:

indrukwekkende line-up van global gathering

Das geen lullig feestje idd:o

Kan niet anders zeggen W00T!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flexy op zaterdag 28 maart 2009 om 18:24:
Gezellig in de duurste stad van de wereld en een kaartje voor de Godskitchen kost ook 50 pond HiHi, maar ikke begrijp hoor dat het anders voelt!!!

Oehhh telepathie!!!!!!

indrukwekkende line-up van global gathering (2 dagen dacht ik)

Yep en 50 pond voor een losse dag en iets van 115 pond voor twee dagen + camping!

Ik heb het net uitgezocht HiHi!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
effe gecheckt

de pond staat erg gunstig!!

1,0777
maw 50 pond is 53,89 euro

http://www.wisselkoers.nl/NL/koers_converter.asp

goed gevoelt mark, zo´n trip naar de UK is net een kleine vakantie en ja Londen is duur, maar de pond staat wel ´historisch´ gunstig

Super dat iedereen die er was er was en wat een lekkere beuk editie is het geworden zeg!

zo te lezen heb ik echt wat gemist...kan ik getroost worden met de sets die opgenomen zijn?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 28 maart 2009 om 18:36:
1,0777

Pfffff the sixt sense is op volle toeren HiHi 777 en wat is dat ding gekelderd zeg!

Ze kunnen nu net zo goed op de euro overstappen ze zitten toch in principe in hetzelfde potje, maar gunstig voor ons aan de overkant want de prijs van een biertje zal vast minder gestegen zijn als de waarde van de pond in elkaar is gezakt!

Waar wachten we nog op HiHi!
Waarschuw beheerder
Dan moet je naar Sensation gaan daar krijg je voor hetzelfde geld acht artiesten en een stoeltje en een vette show!

En ik kan dit jaar vetter de vet wel, want er is er ook een op vrijdag en dan is het geen GroundZero!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
ik vind het best raar als je zegt dat techtrance niet voor een dansvloer is gemaakt. je brengt het bijna als een feit en niet als mening.Enige feit is dat jij er niet op danst maar genoeg anderen wel.wist jij dat op progressive trance a la deep dish en john digweed mensen ook dansen op een dansvloer? al is het 125 BPM, hoe gek je dat ook mag vinden.Ik dans er ook niet op maar ik ga niet zeggen dat het geen muziek is voor de dansvloer. Zelfs de polonaise is iets voor de dansvloer man.

maar techtrabce op de HQ stage is wel een discussie punt zeer zeker.
over hoe of wat HQ publiek en sound is kan je lang praten want HQ bestaat maar één keer per jaar.
het probleem is dit: de sound waarmee HQ groot is geworden trekt geen jong volk aan, en die sound word ook steeds minder gemaakt.
dan heb je de keuze om of HQ te gaan koppelen aan andere muziekstromingen om nieuw publiek aan zich te binden met dj's als kamui achtige hardtrance en techtrance en alex kidd (eigenlijk bijna hardsyle) aangevuld met restanten van de glorietijd hetgeen ze dus blijkbaar nu voor gekozen hebben, OF de term HQ gewoon af te schaffen en het de harddance area te noemen, dan kan alles wat stevig is. Als ze niet wat nieuws proberen kunnen ze de term HQ wel inpakken want met UK hardhouse kom je er gewoon niet meer anno2009 in nederland. dan loopt die area binnen 3 jaar gegarandeerd leeg. geen nieuw bloed.
Artiest W
Waarschuw beheerder
ik ben het helemaal met je eens Jim ,

als ik zo even snel lees zegt love is the answere idd dat tech trance niet gemaakt wordt VOOR het publiek , ik denk / weet dat elke muziek wordt gemaakt om publiek op de dans vloer weet te krijgen en ja tech trance doet dat zeer zeker wel.

Het hele punt over HQ DV , ja het zou idd niet gek wezen als ze er HArd dance stage / tent van zouden maken , ze blijven nu wel teren op de naam HQ , mensen zien het staan op de poster, line up weet i kveel waten zien niet de namen stan die ze enkele jaren geleden daar zagen , HQ bestaat niet meer behalve die ene dag in het jaar ,kappuh , HQ is dood , is dood gebloed , laten bloeden ik weet et niet , we blijven toch met ze alle heel erghangen in de glorie jaren van hard dance (HQ) zowel de style als de dj's.

Muziek evolueert of we het nou tof vinden of niet , producers proberen nieuwe dingen uit , ook hun worden ouder , wijzer , willen hun grenzen verlegen.

Ook ik ben begonnen met UK hardhouse maar dat boeit me nu egt niet meer , kan me gestolen worden .ik ben eruit gegroeid , muziek spreekt me totaal niet meer aan.
Verder kijken dan onze neus lang , doen we ook als ons werk ons niet evalt , als je vriendin je niet meer boeit kap je er ook mee. (dont stick to one flavour of ice cream , there are millions )
Waarschuw beheerder
Volgens mij draaide W het op zijn manier op DDoD in Januari en dat vond ik gewoon te vet al mag je dat wel hard techtrance noemen!

altijd leuk om te horen. Tnxs zieyousoen
Waarschuw beheerder
wel leuk ik zat gistere in een soort van jury bij een bedrijfs dj contest , kwam van alles voorbij , na de contest deed ik nog een setje , veel oudere , mensen die eigenlijk totaal niks met hard dance hebben , en begon met de nieuwe kamui - exceed ..... ze gingen "los" zegt tog wel iets over de " tech trance "
Waarschuw beheerder
Als ik ook kijk naar alle dj's in ons forums die niet eens zo lang draaien en allemaal zijn begonnen met nukleuz en tidy trax, we draaien nu allemaal wat anders dan waar we mee zijn begonnen. naast mezelf kijk bv charly en nazz, mvdj, co-ak, dj w, Cill, ook grote spelers staat fausto op trance energy en andere keer op hardbass. tijden en mensen veranderen.als je daar niet als dj in mee gaat krijg je het erg moeilijk, maar als partyganger ook, dat bevestigen jullie nu zelf. Ik vond ook heel raar vroeger hoe bands als limp bizkit en metallica steeds "softer" werden. ik nam het ze kwalijk! net zo als nog veel meer fans! nu ervaar ik het zelf en besef dat verandering onvermijdelijk is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vin het opzich nog weles leuk om al die oude platen uit me kast te halen en gewoon eindelijk weer es een keer met vinyl te draaien , maar de shit die tegenwoordig uit komt stelt echt geen flaus voor , nukluez alle releases uit de glorie hardhouse tijd waren allemaal stuk voor stuk gewoon DIK.

Zelf merk ik ook dat ik in bepaalde manieren in het verleden blijf hangen , ik ben jaren lang een die hard WEST COAST gangsta rap fan geweest , met name van het almachtige DEATHROW records. En enkele weken geleden heb ik alle cds gedownload , alle bootlegs en heb nu iets van 80 cds van dat label en hun artiesten en drai het elke dag sommige cds zijn al 15 jaar oud maar blijven ZO DIK en als je dan hoort wat er nu uit komt qua gangsta rap is het heel beperkt maar goed , the game vin ik opzich nog wel leuk , maar je hoort egt de evolutie van muziek en GLORIE DAGEN kunnen nooit verbeterd worden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik was ook echte death row liefhebber....the chronig (g-thang enzo),doggystyle en all eyez on me zijn drie BOMMEN van klassiekers. ik was ook idolaat van WU tang clan en bone thugs and harmony. kende al die teksten uit mijn hoofd man damn. maar toen ging het opeens dramatisch bergafwaarts met rap en het erge ervan was dat op dat moment DE HELE WERELD DIE SHIT VET GING VINDEN! tot op de dag van vandaag is het bicthes en benzes. ze hebben echt niks meer om over te rappen dan geld wat ze zouden willen hebben en legio vrouwen. ben niet voor niets naar de house overgestapt.
Waarschuw beheerder
onthouding is genot!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jim_Justice op zaterdag 28 maart 2009 om 21:17:
ik was ook echte death row liefhebber....

Hmmzz ik was toenk nog een jong Eupie was helemaal leip van Public Enemy, Curtis blow, etc.......
Iedereen heeft zen muzikaale roots ergens zitten.

Eigenlijk is ut tog heel simpel, waarom continue proberen te vernieuwen? (oew wat klinkt dit ouderwets)

Check de radio zenders, wat scoort? Ja ofcouz 538, daar zit natuurlijk een generatie aanvast. Maar wat scoort ook? Classics zenders als Veronica. Heerlijk tog die oude shit?

Wak probeer duidelijk te maken, Der is tog zoveel meer goede oude muzak, fok de nieuwe hits... En das puur een stokpaardje. Zonder goede nieuwe muziek hebben we ook geen oude muziek om op terug te kijken/luisteren......
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nieuwe shit is ook vaak crap hoor dat zeer zekr. en oude shit, oude klassiekers zullen altijd hun plekje hebben in de cd kast en in speciale area's op feesten ook, er zijn ook tal classis feesten. die horen erbij en we moeten nooit vergeten waar het allemaal vandaan kwam. maar als je ver genoer terug gaat in de tijd waren ook classics ooit nieuw en zou er een groep mensen zijn die dat weer te nieuw vonden die weer verlangden naar hun classix, kraftwerk weet ik het. venieuwing is onvermijdelijk en nodig! net zoals het verzet er tegen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MagicSjeup living in OZ op zondag 29 maart 2009 om 00:20:
Public Enemy

vind ik nog steeds erg goed, veel platen van hen zijn helemaal leeg gesampled, later veel teruggehoord

Uitspraak van Jim_Justice op zondag 29 maart 2009 om 03:48:
ook classics ooit nieuw en zou er een groep mensen zijn die dat weer te nieuw vonden die weer verlangden naar hun classix,

Wel bekend zijn de verhalen toen ze voor het eerst in de Roxy house gingen draaien. En toen ik zelf voor het eerst op Hellraiser was, 1992, schrok ik ontzettend van hoe hard het was. Maar het pakte me op een gegeven moment wel.

Uitspraak van Jim_Justice op zaterdag 28 maart 2009 om 20:17:
nu ervaar ik het zelf en besef dat verandering onvermijdelijk is.

mooi gezegd, ook goed dat het gebeurd, ik zou ook niet terug willen naar het verleden, maar wel dat de vernieuwing er anders uit zou zien

zelf vind ik zo´n set van Adam (lab 4) zoals hier laatst geplaatst fantastisch en laat mij zien dat er nog steeds goede harddance wordt gemaakt of een set van kuruption is voor mij ook hemels.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Love is the answer op zaterdag 28 maart 2009 om 17:30:
wat ik bedoel dat de djs dat draaien waarvan ze zelf 'vol' van zijn en in zekere zin lak hebben aan het publiek, in dat opzicht plaatsen zichzelf boven het danspubliek.

Hm nee das niet waar, heb op Trance Energy een tijdje bij High Contrast gestaan waar vrijwel alleen maar techtrance van nu gedraaid werd, en de zaal ging echt compleet op zn kop. Vind t zelf ook erg lekker: funky opbouw, trancy break en dan een heel minimaal klinkend hoogtepunt. De scheidslijn tussen house, techno en trance is gewoon steeds dunner aan het worden in die stroming en er zijn veel mensen die dat vet vinden. Over het algemeen zijn het ook bescheiden DJ's die er staan, zoals Re-Ward, Markus Schossow, Artento Divini. Het is niet echt een stroming voor sterallure-DJ's die maar wat aankloten omdat het ze geen hol interesseert wat t publiek wil.

Uitspraak van MagicSjeup living in OZ op zaterdag 28 maart 2009 om 18:25:
Idd tis zo`n open deur

Ben eigenlijk bang van niet. Het laatste jaar van HQ liepen de bezoekersaantallen ook al terug, was een reden voor de Melkweg om het af te serveren. En het groepje mensen dat daadwerkelijk nog aangetrokken zou zijn door het affiche 'HQ CLASSICS' is denk ik niet groter dan 200 man. Simpelweg omdat veel mensen van 'toen' óf niet meer echt uitgaan, óf van mening zijn dat het toch nooit meer zo wordt als toen, óf richting een andere muziekstroming zijn gegaan en helemaal klaar zijn met de HQ sound. Kijk maar hoe weinig mensen bvb Round Bass nog trok in het jaar na de laatste HQ, daar merkte je al dat men er wel klaar mee was. Denk dat DDOD het nog het langst heeft volgehouden, de Trappist stond toen nog wel eens afgeladen, zelfs daar zie je al de echte die hards niet meer als er veel UK gedraaid wordt.

Uitspraak van Jim_Justice op zaterdag 28 maart 2009 om 19:02:
Als ze niet wat nieuws proberen kunnen ze de term HQ wel inpakken want met UK hardhouse kom je er gewoon niet meer anno2009 in nederland

Je zag het 2 jaar geleden al met Ben Stevens b2b Andy Farley. Had totaal geen effect, het veld stond stil. Denk dat dat voor die 2 echt een enorme desillusie is geweest. Het werkte gewoon niet meer.

Uitspraak van dj W op zaterdag 28 maart 2009 om 20:43:
nukluez alle releases uit de glorie hardhouse tijd waren allemaal stuk voor stuk gewoon DIK

Was in de tijd dat er nog 3 Nukleuz releases per week waren. En dan moest je er echt snel bij zijn, anders waren alle 30 exemplaren gewoon weg uit de Grooveconnection. BK presteerde het destijds zelfs om met enkel en alleen vinylverkoop in de Britse charts te komen. Dat is nu niet meer voor te stellen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 29 maart 2009 om 12:59:
Hm nee das niet waar, heb op Trance Energy een tijdje bij High Contrast gestaan waar vrijwel alleen maar techtrance van nu gedraaid werd, en de zaal ging echt compleet op zn kop. Vind t zelf ook erg lekker: funky opbouw, trancy break en dan een heel minimaal klinkend hoogtepunt. De scheidslijn tussen house, techno en trance is gewoon steeds dunner aan het worden in die stroming en er zijn veel mensen die dat vet vinden. Over het algemeen zijn het ook bescheiden DJ's die er staan, zoals Re-Ward, Markus Schossow, Artento Divini. Het is niet echt een stroming voor sterallure-DJ's die maar wat aankloten omdat het ze geen hol interesseert wat t publiek wil.

Ok, thanks voor de aanvulling, was er niet bij, daar heb je ook alle liefhebbers van het genre bij elkaar, vrij logisch dat ze uit hun dakkie gaan. Vind het wel erg moeilijk voor te stellen dat mensen uit hun dak gaan van tracks van Markus S., laatst geluisterd en het was werkelijk verschrikkelijk. Zoiets zal wel persoonlijke smaak zijn. Ach ja, sommige mensen houden ook van SM.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Vond vooral Wippenberg erg opvallend, hij knalde Chakalaka er in en ik ben op veel TE's geweest, maar dit was echt bizar, het gejuich kwam gewoon boven het geluid uit. En toen was het pas half 1 :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Ben eigenlijk bang van niet. Het laatste jaar van HQ liepen de bezoekersaantallen ook al terug, was een reden voor de Melkweg om het af te serveren. En het groepje mensen dat daadwerkelijk nog aangetrokken zou zijn door het affiche 'HQ CLASSICS' is denk ik niet groter dan 200 man.

Gedeeltelijk mee eens. Ja het ging steeds slechter met de bezoekersaantallen. Maar bv de laatste HQ in de melkweg was echt weer afgeladen vol. Ik geloof ook echt niet dat een HQ nog maandelijks vol zou kunnen raken.

Ik denk als je op de juiste knopjes druk dat je alle couch potatoes weer in beweging kijgt, ik ben er zelf ook zo 1 ;) En ja tis een wat 'ouder publiek' maar ut heeft wel wat meer uit te geven.

Je zag het 2 jaar geleden al met Ben Stevens b2b Andy Farley. Had totaal geen effect, het veld stond stil. Denk dat dat voor die 2 echt een enorme desillusie is geweest. Het werkte gewoon niet meer.

Het zat die gasten dan geluidtechnisch ook niet mee he. Met die krakende boxen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MagicSjeup living in OZ op zondag 29 maart 2009 om 13:10:
Ik geloof ook echt niet dat een HQ nog maandelijks vol zou kunnen raken.

Maar niet meer met hardhouse. Simpelweg omdat het niet meer gemaakt wordt zoals toen. En je kan moeilijk elke keer alleen maar op de classics terugvallen (hoewel ik t wel vet zou vinden om een classic HQ avondje in de Melkweg mee te maken :D).
Uitspraak van MagicSjeup living in OZ op zondag 29 maart 2009 om 13:10:
Met die krakende boxen

Dat noemen ze filth :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 29 maart 2009 om 13:14:
(hoewel ik t wel vet zou vinden om een classic HQ avondje in de Melkweg mee te maken :D).

Meer hoeft ook niet, 1 keer alles nog uit de kast :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Charly Rocks op zondag 29 maart 2009 om 13:14:
hoewel ik t wel vet zou vinden om een classic HQ avondje in de Melkweg mee te maken

Ik ook niet. Zou wel wat zijn voor 1e kerstdag. Dan is de laatste HQ in de Melkweg al weer vijf jaar terug:o
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van X-Field op zondag 29 maart 2009 om 13:24:
Dan is de laatste HQ in de Melkweg al weer vijf jaar terug:o

Tering ik schrok ervan heb ut ff opgezocht, idd alweer zo lang geleden!

georganiseerd door HQ
vrijdag 24 december 2004
Melkweg [WWW]
Amsterdam
Waarschuw beheerder
NÓG een laatste HQ........doet me denken aan "Tarzan gaat nu écht stoppen! mis het niet!"
ach ja michael jackson heeft ook opeens tien concerten op zijn naam staan.
lol noemen ze filth. nee charly ik stond er ook bij man. toen ik die set hoorde, een paar verdwaalde hoovers op een bounce beat
d8 ik ook van nee.dat is voor nederland nu echt passé.
en wat betreft die high contrasr stage op TE, dat was een echte eye opener. echt vet brede sounds wat je zegt. alle elementen komen langs. er zijn ook veel tunes die voor mij te kaal zijn, maar genoeg echt vette rauwe synth en bass actie met lekkere beats. set van rank 1 vond ik de bom. ik d8 rank 1 een en al zweverige strings maar niks is minder waar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jim_Justice op zondag 29 maart 2009 om 13:30:
michael jackson heeft ook opeens tien concerten op zijn naam staan

10 ???????? doe er maar 40 bij