Partyflock

Forumonderwerp · 713267
2041x bekeken
Waarschuw beheerder
Somebody close to the HQ organisation told me that HQ will not be taking place in the Melkweg after December this year!!

I am so fucking pissed! :cry:

Anybody know anything about this?

Please tell me it is not true!

Waarschuw beheerder
Dat zou me pijn in m'n hart doen...

Waarschuw beheerder
Lijkt me sterk. HQ = Melkweg!

Waarschuw beheerder
Goedzo Emilio, zo mag ik het horen! (Y)
Waarschuw beheerder
HQ? Nooit van gehoord :nee: :9

Waarschuw beheerder
Ik kan je geheugen wel even opfrissen...

Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt ook gewoon Nederlands praten hoor! Dat doe je in je andere topic ook!
Artiest Floater
Waarschuw beheerder
die is goed spongeplop
en inderdaad waar
misschien doet hij een cursus
engels voor beginners
Waarschuw beheerder
:( moet in de melkweg blijven! Hoop dat t iig in Amsterdam blijft dan..

Waarschuw beheerder
zou jammerzijn idd>>>>>>>.

dan worden het dus 2 zalen concept>?
als technofan zeg ik dan leuk:D...
maar wel jammer dat die combi dan niet meer doorgaat...
techno-hardhouse was goed te doen:yes:

en qua hardhouse is er al zo weinig in nederland....jammer hoor :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
eerst zien dan geloven ;)

Waarschuw beheerder
Pzies
Waarschuw beheerder
donateur
Nee he!!! Verdomme, dag huiskamer-gevoel!
Waarschuw beheerder
:(
Waarschuw beheerder
Ga alleen akkoord als HQ naar Utrecht verhuist :D
Waarschuw beheerder
Das gewoon zelfmoord! HQ is Melkweg BASTA! Wat is de rede trouwens? Zal wel geld zijn....
Waarschuw beheerder
spongeplop..{Je kunt ook gewoon Nederlands praten hoor! Dat doe je in je andere topic ook!}

...laat hem lekker engels lullen, of begrijp je het niet............

sorry ben een beetje gefokt... HQ weg uit de melkweg!!!! dat hoeven ze niet te flikken..... zou echt verrrr-ot zijn, thuisfront vernietig je niet zomaar... zonder goede reden/.....

snik traan snik
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Melkweg is aan het overwegen of ze een andere programmering gaan doen, Er zijn nog geen definitieve beslissingen genomen.
Artiest Raven
Waarschuw beheerder
De melkweg is like... "my home away from home". Maar goed, ze zouden toch de melkweg gaan verbouwen ook las ik ooit ergens? Als dat zo is, dan komt hq alleen maar harder en sterker terug da nooit tevoren :bounce:

Positief denken :jaja:
Waarschuw beheerder
Positief denken ....
thats the spirit
bye boyzzz
tot snell

Waarschuw beheerder
Ik weet wel een leuk alternatief; Paradiso! :jaja:
Waarschuw beheerder
Ehh.... nee :no:

Lijkt me niets. Maar goed, we zullen zien wat hq gaat doen... :)

Waarschuw beheerder
donateur
:S:S:S

Nou hoop het niet!

Werkzaam bij 2dj2 Events
Waarschuw beheerder
donateur
Daarom zijn wij ook bezig met een harddance alternatief ;-) Voor het geval dát.....!
ROUND BASS
Binnenkort (deze week) meer info op www.roundbass.nl
donateur
Daarom zijn wij ook bezig met een harddance alternatief Voor het geval dát.....!
ROUND BASS

Daar ben ik ook heel erg blij mee ;p

Ik weet van de vorige feesten waar je gedraaid hebt dat het een waardige vervanger voor HQ is, lekkere UK hardhouse :yes:
Waarschuw beheerder
Hmmm... de 22e wordt pas me 3e HQ feestje!
Vondt het net zo leuk worden en dan gaan ze weg! :(
Waarschuw beheerder
donateur
Het zou zonde zijn, HQ weg uit de melkweg....:C
Waarschuw beheerder
Ben zeer verdrietig :cry:,

woorden schieten te kort :cry:,

ik weet dat de info juist is en geen hoax :cry:

ik ga het missen :cry:
donateur
Dacht dat het nog niet helemaal zeker was?

Dus misschien als we allemaal heel erg gaan duimen hopen smeken weetikveel

Ik vind het gewoon KUT klaar

Melkweg is een tweede huiskamer geworden :cry:

Waarschuw beheerder
donateur
Maar de vraag is: Gaat HQ nog wel verder, en waar dan??

Artiest {SHOWLIST artist 26887, 27322}
Waarschuw beheerder
Zou jammer zijn....

Waarschuw beheerder
Ze zullen sowiezo wel verder gaan lijkt me, er is genoeg animo voor UK HH lijkt me :yes:

Concept komt ook weer helemaal op... UDC is weer een beetje aan een opmars bezig, denk niet dat ze 1 van de paradepaardjes eruit gooien...

Waarschuw beheerder
Weet je ;P

Waarschuw beheerder
Melkweg wordt alleen Concept :devil:
Waarschuw beheerder
Tering, dit kan toch niet waar zijn dat ze er mee gaan stoppen, zou wat zijn zeg.

Maarja, aan de andere kant, je kan beter stoppen op je hoogtepunt en laatste jaar liep het natuurlijk al wat minder. Was bijna nooit meer uitverkocht en voorverkoop liep laatste tijd ook dramatisch.

Ben echt heel benieuwd waar ze morgen mee gaan komen

Waarschuw beheerder
Uche uche ;)

*gewassen en al*
Waarschuw beheerder
Op HQ augustus na, zijn alle HQ's van 2004 toch wel grote successen geweest. Dit moet gewoon van de Melkweg komen want UDC snapt gerust wel dat er nog een markt is voor UK.
Waarschuw beheerder
donateur
ik zou er vanuit gaan dat ze het 2x per jaar gaan geven op die grotere lokatie in amsterdam :yes:

Dan hebben de liefhebbers iets om naar uit te kijken en willen ze eigenlijk geen editie missen....
Waarschuw beheerder
Hq juli was ook niet best.

Het is gewoon een feit dat het aan het teruglopen was. Vroeger, periode 98-00 bijvoorbeeld moest je gewoon 3 weken van te voren een kaartje halen anders was het uitverkocht.

Ben echt heel benieuwd waarmee ze op de proppen komen
Waarschuw beheerder
2 partyhuman

Daar zit wat in, zoiets denk ik ook :yes:
laatste aanpassing
donateur
Ja okay dat is allemaal wel zo, maar dan nog, leuk vind ik het niet

Ik was juist blij dat ik in ieder geval 1 goed feest per maand had, dus twee keer per jaar is dus veeeeels te weinig dus.....

*gaat weer verder huilen in een hoekje*
Waarschuw beheerder
KUT is veel beter :P

Ik zou het niet erg vinden als HQ naar Utrecht zou verhuizen O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou het niet erg vinden als HQ naar Utrecht zou verhuizen

Dat zullen ze zo ie zo niet doen.... daar heb je voornamelijk houthakkers :)

Het zal in amsterdam blijven, en wel op die lokatie waar eerst awakenings was :yes: amsterdam zit hun vaste publiek en daar moeten ze het zo ie zo van hebben.

Bij hq xl in ahoy bleek wel dat het ergens anders zo ie zo niet aanslaat :)
donateur
Okay dan ben ik dus wel blij dat het nog wel blijft hetzij op een ietwat andere manier dan

MAAR

Betekent nog niet dat ik het leuk vind of wat dan ook!!!!

Man :@:@:@:@

:cry: :cry:
Waarschuw beheerder
donateur
Het is maar een theorie van mij.... dus misschien valt het allemaal wel mee, en blijft het in de melkweg..... ;)

Waarschuw beheerder
Het zal in amsterdam blijven, en wel op die lokatie waar eerst awakenings was

Westergas.... :@

Vergeet het maar dat HQ daar eerder gaat komen dan Awake...:@:@

Ga jij ook maar je mond wassen met zeep :[

Waarschuw beheerder
Heb het ook van een goede bron vernomen, maar we kunnen beter afwachten en postief blijven denken. Een ding is zeker: HQ moet in Amsterdam blijven. :yes: Alle pogingen om het daarbuiten te organiseren zijn al mislukt (Den Haag en Rotterdam).

Waarschuw beheerder
Tja, ben vaak in de NDSM geweest... Maar ik kan het nou niet echt een aanrader noemen :no:

Ook zeker niet slecht hoor, begrijp me niet verkeerd !! Geluid is gewoon alleen niet goed genoeg...:/
donateur
Geluid is gewoon alleen niet goed genoeg...

heb het al vaker gezegd, dit was 1 van de eerste dingen die ik gelijk las op het moment dat het net bekend was dat het docklands zouden worden en UDC zal daar zeker wel rekening mee gaan houden en een minblowing soundsystem neerzetten :yes: :yes:
Waarschuw beheerder
Datum nieuwsartikel : 11 Oct 2004 13:20

HQ XL - No Sound Limits

Voor het eerst in de geschiedenis van de NDSM Docklands zal het geluid van de allerbeste kwaliteit zijn. Op iedere positie in de locatie kan er ultiem worden genoten van de allerbeste UK-Hardhouse. Het lichtplan dat nog op de tekentafel ligt, kan zich nu al meten met alle grote evenementen die men gewend is van UDC events.

'Omdat we dit jaar voor het eerst HQXL in Amsterdam organiseren is het van belang dat we een blijvende indruk achter laten en dat resulteert in een hoogst vooruitstrevende en indrukwekkende show, bestaande uit DJ’s, decoratie, verlichting en natuurlijk het beste geluid.' Aldus Event Manager Serjo Aronson van HQXL

:9
Waarschuw beheerder
Datum nieuwsartikel : 11 Oct 2004 16:28

HQ XL Docklands op 13 november in het teken van afscheid Melkweg

HQ staat voor UK hardhouse en hard zal het gaan op 13 november. Op die dag vindt in de Docklands in Amsterdam de grote versie van de HQ clubavond plaats: HQ XL. Het belooft een legendarische avond te worden. Nog 1 keer zal alles uit de kast gehaald worden om de duizenden HQ en harddance liefhebbers een fantastische ‘pre’ farewell te bieden want na 10 jaar samenwerking verdwijnt HQ uit de Melkweg. Organisator UDC belooft dat op deze locatie het geluid van ongelofelijke en zuivere harde kwaliteit zal zijn!

Het bruisende uitgaansleven van Amsterdam is er één uit duizenden. Nergens in Nederland of ergens anders op aarde is er zoveel diversiteit qua uitgaanspubliek, muziek en uitgaansgelegenheden. De laatste 10 jaar heeft de muziekbranche en vooral de Dance een enorme gedaanteverwisseling ondergaan. Er zijn heel veel spelers op de Dance markt en er komen steeds meer nieuwe bij, maar HQ is nog altijd de enige echte harde clubavond in Amsterdam.

De legendarisch harde clubavond van Amsterdam zal na HQ van 24 december niet langer plaats vinden in de Melkweg. UDC en de Melkweg hebben na bijna 10 lange succesvolle jaren besloten de samenwerking te beëindigen en De Melkweg zal vanaf 1 januari 2005 de programmering zelf gaan doen. Goodbye Melkweg, hello future. Binnenkort maakt UDC bekend waar, harder dan ooit, HQ over enkele maanden zal neerstrijken.

Met het naderende afscheid van de Melkweg in zicht laat HQ zich de komende maanden flink gelden. Allereerst is er de HQ avond op 22 oktober. Tijdens het Amsterdam Dance Event heeft HQ voor deze speciale editie een bijzondere line-up geprogrammeerd: Lisa Lashes, Luke Slater, Lee Haslam, JP, Jon Rundell, Fausto, Darren Kay, Alexander Koning, Rossi en Paul T. Al deze artiesten hebben persoonlijk laten weten het een eer te vinden om aanwezig te zijn in Amsterdam tijdens het Amsterdam Dance Event. Jon Rundell, van www.trackitdown.net, zal om die reden een éénmalige live download set laten horen, die nog nergens is vertoond.

Vervolgens HQXL. De locatie is uniek en het geluid zal van onovertroffen kwaliteit zijn: zuiver en hard! Op 13 november wordt de terugkeer van HQ XL in Amsterdam Docklands extra speciaal nu het afscheid uit de Melkweg een feit is. Is 22 oktober een fijne pre party, op 13 november zal HQ in alle opzichten groots en meeslepend worden. Nog 1 keer wordt alles wat er op geluid gebied en decoratie mogelijk is uit de kast gehaald om HQ XL tot een legendarische nacht te maken. Het event is buitengewoon goed bereikbaar, onder meer middels de pont die vanaf Amsterdam CS continu zal pendelen. Alles over het event kun je vinden op HQ XL site.

De allerlaatste HQ in de Melkweg vindt plaats op 24 december. Later hierover meer. Blijf op de hoogte en check de HQ site

:'(
Waarschuw beheerder
Ik ook, dat word helemaal uit me dak gaan op HQXL en de andere 2 HQ's

Waarschuw beheerder
donateur
:nee:
Waarschuw beheerder
Ik stem voor Paradiso of Tivoli. Zijn ook pop-podia net als de melkweg en er hangt een zelfde soort sfeer/aankleding.
Waarschuw beheerder
:( Ik ga dan toch maar effe kijken nog de 24e.

NDSM is echt een gruwelijke neuklocatie, waardeloos. ga dan ook niet naar HQ XL. Geluid is er bagger en t is al helemaal geen locatie voor een hardhousefeest. Ranzige techno, dat paste dr nog wel thuis.

Echt jammer, HQ en Melkweg horen samen als je t mij vraagt!
Waarschuw beheerder
Hoor van meerdere kanten dat het geluid in de NDSM kut is, maar volgens verschillende udc-berichten zijn er geen geluidsrestricties voor aankomende HQ-XL, m.a.w: goed geluid.
donateur
Hassan met alle respect, maar ik vind wel dat HQ in Amsterdam hoort te blijven

HQ is thuis in Amsterdam...

Staat niet voor niets We are coming home op de HQ XL poster....
Waarschuw beheerder
Paradiso stond ook in mn post.

Ook bij t leidse plein, ziet er mooier uit dan de melkweg vind ik zelf. Trekt ook een soort publiek aan als de melkweg. Het is alleen een stukkie groter, weet niet of dat wel goed is aangezien de bezoekersaantallen achteruit zijn gegaan.
Waarschuw beheerder
Hassanova: Ja dat beweerde Monumental ook elke keer weer. Het maakt de gemeente A'dam echt niet uit welke organisatie er zit, je zit altijd met geluidsrestricties. Ze hebben daar van alles geprobeerd met Awake, maar t werd steeds niks. Je kunt gewoon bellen als je pal voor een box staat.

Verder is die hal veel te groot voor een HQ. Leuk voor een feestje als XL maar de knusheid van de Melkweg is wel verdwenen.

Mij lijkt t echt helemaal niks iig. :(
Waarschuw beheerder
De NDSM Docklands zijn niet kut, de muziekinstalatie en de deco van awakenings is kut. Heb je wel eens gekeken naar het verschil tussen Awakenings festival en Dance valley Festival? Zit ook verschil in!
UDC gooit het beste geluidssysteem in die Docklands waar je U tegen zegt. De locatie heeft niks met het feest te maken het is een leeg omhulsel dat naar invulling van de organisators wordt ingetekend. HQ stage op DV was het geluid ook top.
Weet je wat kut is dat er dus nog maar 3 HQ's zijn
Waarschuw beheerder
Oh nee ik bedoel ook niet dat de gewone HQ in de NDSM zal moeten worden gehouden (alhoewel ik sowieso geen oordeel kan geven over die locatie, ben er nog nooit geweest).

Paradiso heeft mijn voorkeur als HQ in A'dam moet blijven, vertrekt HQ uit A'dam, dan ga ik voor Tivoli.

Zou wel sneu zijn als aankomende HQ-XL sterft in schoonheid doordat het geluid kut zou zijn :(
Waarschuw beheerder
Nou ja de vorige HQ-XL had prima geluid maar dat was een waardeloos feest omdat dr hardstyle gedraaid werd ipv hardhouse! :D Dan kun je beter selcht geluid hebben. Liep ook nog eens een godse pauperpubliek rond van heb ik jou daar. Echt bagger was dat.

Monumental had echt geen slecht geluidssysteem de laatste keer hoor, maar je zit gewoon met die fuckgemeente. Geluid mag gewoon niet harder. Punt. Dus daar zal UDC ook wel mee te maken krijgen.
Waarschuw beheerder
In dat geval blijft de schoonheid dus bewaart, dat kan UDC wel :yes:
donateur
Weet je wat kut is dat er dus nog maar 3 HQ's zijn

er komen wel nog meer HQ's dan drie, alleen niet meer in de Melkweg

Danny D heeft ook dit nieuwsbericht gepost op pf hier en had er nog als toevoeging:

tom,jp,me serjo and the rest fo the hq team are gutted, but that will not stop hq nothing ever will
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die discussie over hardstyle op hq-xl afgelopen jaar is al vaak gevoerd.

Er werd inderdaad weinig tot geen hardhouse gedraaid, maar ik ben van mening dat er ook geen hardstyle werd gedraaid.

Bij hardstyle denk ik toch echt aan die meuk die dana, pavo, luna enzovoort draaien. "Qlimax" muziek.

Maar dit jaar is de line-up ook gewoon veel en veel beter dan vorig jaar. Dit is de beste HQ line-up van 2004. Beter dan de HQ line-up op Dance Valley.
Waarschuw beheerder
it sucks we out of the melkweg, but we will be back beter and stronger in a new loacation in january. hq for ever!

as for wacky jackey what can i say! your coments are shocking to me. we (hq) have never done a party there, but don,t think we have not been doing our home work or we have not had our eye on that location for a long time, or we have not all been to the ALL awakenings and heard some of the probelms with the sound, do you think we going to do party if we could not fix this problem.
we are going for it for hqxl even more then ever now we are leaving the melkweg.
so don,t judge us on what other people do, judge us on what we do.... so i see you on the 13th.
donateur
Er werd inderdaad weinig tot geen hardhouse gedraaid, maar ik ben van mening dat er ook geen hardstyle werd gedraaid.

:yes: :yes:

ben ik geheel met je eens Hassan

but we will be back beter and stronger in a new loacation in january. hq for ever!

:lief: HQ for ever :lief:

*heel erg blij om dat in ieder geval te lezen *snif* *
Waarschuw beheerder
Danny: I hope you understand why I'm sceptical. I've been in the NDSM for many times and every time Monumental had better soundsystems and promies their people that the sound would be better. But it didn't get better.

I mean, Momunemtal ain't a little organization either. I'm 100% sure they tried everything as well. But when the officers of Amsterdam are the problem and they break their promises every time...what can an organization do in that case?

It is juts my honest opinion that I don'tlike the NDSM. I'm not telling people not to go, but I won't be there.

I just wait what the comments will be. The first HQ XL wasn't a good party, so that makes me even more sceptical. I loved every HQ in the Melkweg, but that was also because it was cosy and for only a select group of people. Ok, I'm happy that this time the party will be in Amsterdam cause I really believe it belongs to that city.

But I'm sceptical. I'll just wait what people say after HQ XL. Especially the people who have been to the NDSM before. If everybody is happy then of course I will be there another time. But I don;t want to take the risk to spend a lot of money on another ticket to an NDSM party and afterwards not having the feeling it was worth it.

Hope you understand this. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Als je van hardhouse houdt dan moet je hier gewoon naar toe gaan (als je kunt).
Er is nog maar zó weinig hardhouse in NL.
En dit wordt een andere HQ XL dan de vorige in Ahoy want dit is écht bijna alleen maar UK hardhouse... dat was niet zo in Ahoy.
Ben er nog steeds van overtuigd dat Hard Dance de muziekstroming is waar het meeste in zit.
Harde beats, trancetunes(niet spacy maar up-tempo),originele samples,techno invloeden, goede breaks, goede climaxen, en VOORAL; diversiteit!!
Een goede harddanceset zal altijd verrassend zijn en niet snel vervelen.
Daarom is HQ XL hét feest voor de harddance fanaten.

Waarschuw beheerder
:gaap:

Heb nog nooit een UDC feest met slecht geluid meegemaakt :no: (en ben er bij heeeel veel van hun geweest).

Dat Monumental het nou telkens verkloot :S schrale figuren :yes:

Wordt gewoon weer een vette HQ!

Waarschuw beheerder
Slechtste nieuws wat ik me kan voorstellen op party-gebied; HQ weg uit de Melkweg :cry:
Waarschuw beheerder
donateur
Heb nog nooit een UDC feest met slecht geluid meegemaakt (en ben er bij heeeel veel van hun geweest).

Pardon? impulz outdoor van dit jaar? Kwam dan wel door de gemeente maar het geluid vond ik zwaar bagger!
donateur
Geluid was op zich niet slecht hoor Kjell, satond alleen belachelijk zacht, das wat anders en je zegt het inderdaaan al, dat kwam door die zieligerds van de gemeent, daar kan UDC verder weinig aan doen
Waarschuw beheerder
Ik weet niet op welk feest jij bent geweest, maar de afgelopen 2 keer was t geluid in de HQ-tent op Impulz Outdoor zwaar kut.

In 2003 was t geluid nog slechter dan in 2004 en daar kwam geen gemeente aan te pas. In 2004 was t geluid ook erg matig en dat werd nog slechter toen de decibellen omlaag moesten van die gemeentelui.

Op alle feesten van UDC heb ik goed geluid meegemaakt, met uitzondering van Impulz Outdoor in de HQ-tent, dat was 2 keer waardeloos.
Waarschuw beheerder
Ja en dat zeg ik dus De Daaan! De gemeente was ook elke keer de reden dat t misging in de NDSM. Beetje jammer dat Mars Monumental nu prutsers noemt, beetje denigrerend. Ik heb nooit te klagen gehad over beide organisaties, ook niet qua geluid. Enkel over die NDSM en ik denk, al zet je dr nog zo'n geweldig soundsystem neer, je mag toch niet vol losgaan.

Beetje scepticisme mag toch wel? Ik ben verder nergens negatief, niet over HQ en niet over UDC. :)
Waarschuw beheerder
Nog 1 keer zal alles uit de kast gehaald worden om de duizenden HQ en harddance liefhebbers een fantastische ‘pre’ farewell te bieden want na 10 jaar samenwerking verdwijnt HQ uit de Melkweg. Organisator UDC belooft dat op deze locatie het geluid van ongelofelijke en zuivere harde kwaliteit zal zijn!

Belofte maakt schuld, gemeentelui of niet. Dit kan een reden zijn voor mensen om een kaartje te kopen. Ik ga ervan uit dat het goed zit met het geluid. Mocht dit niet zo zijn, dan ben ik zeer zwaar teleurgesteld.
donateur
Wackiejacky

Je mening mag je toch sowieso altijd geven vind ik hoor

Ik heb ook goed vertrouwen in UDC, MAAR als het inderdaaan zo is dat de gemeente Amsterdam ineens dwars zou gaan liggen dan valt er UDC niets te verwijten, vind ik dan tenminste

Heb ergens gelezen, weet bij God alleen even niet meer waar, dat ze geen beperkingen opgelegd hebben gekregen qua geluid

Hoop dat ze zich daaraan houden

Leef toch niet voor niets in de Stad van tolerantie vrijheid bladiebla en dan slapen die mensen daar in de buurt maar een nachtje minder hoor

Mij hoor je toch ook niet dat ik last heb van het geluid van Innercity en Shockers (woon vlakbij de Rai ;p )

en nog ff over laatste HQ in Melkweg in december:

Zou het helpen als Melkweg hun eigen hardhouse feestjes wil gaan organiseren om dan allemaal collectief niet te gaan?

Of ben ik nou heel erg?
Petitie naar de Melkweg?

Gaan we allemaal in het zwart in december?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb ook goed vertrouwen in UDC, MAAR als het inderdaaan zo is dat de gemeente Amsterdam ineens dwars zou gaan liggen dan valt er UDC niets te verwijten, vind ik dan tenminste

Dan valt er UDC wel wat te verwijten, er is immers in een persbericht hard en zuiver geluid beloofd. Als er een kans bestaat dat de gemeente dwars zot, mag je zo'n belofte immers niet maken (in mijn optiek dan he)
donateur
Ja Hassan dat is ook wel zo, maar als Amsterdam nu zegt, ja je mag hard en op de nacht van het feest zelf moet het ineens zachter, dan kan je er dus echt geen fuck aan doen....

heb weleens meegemaakt dat een vergunning tot 9 uur sochtends was nou de politie kwam toen op een gegeven moment rond kwart over 8, half 9 en vergunning of niet, het feest was over toen

Het valt niet te zeggen hoe een gemeente gaat reageren
Waarschuw beheerder
nou weet je wat het is, denk ik.....
ik ben zo dol ......
by the way... ik ben totaal geen zeikerd en ga nooit ergens lang over door, maar nu moet ik het gewoon nog even kwijt....!!!

ik ben zo dol op de melkweg, lekker klein, super gezellig, warm sfeertje.... niet te duur en jaa gewoon heerlijk dus, in de binnenstad..
relaxed personeel (ik heb in ieder geval nooit ruzie met ze gehad ;-) )

en jaa..dat was em weer hahaaaaa
ik hou er over op,
ik ga nu nog 2 maal proberen te genieten van HQ...ook al kan ik aankomende keer eigenlijk niet,,,, nu moet het wel

en dan is het alweer volgend jaar....
fuck them!!
snik kusssie lieve mensjes

en nog even wat.... voorheen hield ik echt bijna alleen maar van techno, ik ging gewoon met vrienden die eigenlijk alleen loss gingen als er goede techno werd gedraaid... maar toen ik 4 jaar denk ik ... terug HQ ontdekte:
was ik helemaal verkocht.... niet eens de muziek deed me helemaal loss gaan maar alles bij elkaar!!!
ZO GOED IS HQ MILKEYWAY
de eerste jaren gebruikte ik niet eens drugs, moet je voorstellen...helemaal loss alleen op de sfeer muziek en mensen...
(nu wil ik nog wel eens een herbeltje of een ander klein gekmakertje gebruiken..... (maar das ander topic denk ik ;-) )

maar zo goed is HQ gewoon!!!!!!11
ok nu stop ik echt
dit topic al laten weten hoe ik er over denk en je hebt nu ook onder överzicht"een topic die over HQ gaat!!!

dag lieve mensen
Waarschuw beheerder
Vind het echt zo verrot. Ben er misschien niet zo vaak geweest als andere hierzo maar elke keer was het zooooooo goed. De 2 pijlers in de melkweg waren en zijn altijd sfeer en muziek geweest, althans naar mijn mening dan. Geen megamixes, 3 dubbele full colour lazers, themas, dresscodes, mooie beloftes of andere poespas. Nee een zaaltje, 2 draaitafels en een stel hardwerkende djs was genoeg om een top sfeer/avond te krijgen.

Ik hoop dat de volgende locatie dezelfde feeling, sfeer en enthousiasme krijgt als de melkweg.

de laatste keer moet zo gevierd worden:

JP & Tom Harding b2b 8 hour special
MC: Marxman vs Da Silva
Waarschuw beheerder
donateur
Voor de allerlaatste keer MC Marxman back in melkweg:kwijl: das pas een mc waar je U tegen zegt:jaja:
Waarschuw beheerder
marxman is gestopt.
Waarschuw beheerder
Tja. Vond hem ook de beste mc tot nu toe... Maar goed.

Waarschuw beheerder
*flauwvalt*
NEE :'( De Melkweg vind ik echt zo'n toplocatie! Ben er echt blij gewoon mee: samen met Paradiso enzo zijn dat toch wel erg leuke spots in Amsterdam voor feesten/concerten!
Hopelijk wordt het gehouden in Paradiso, of misschien wel in de Panama :s
Waarschuw beheerder
he jongens, vergeet effe niet dat de Melkweg nog wel blijft bestaan he? Da's dan nog iets. Misschien niet meer voor HQ feesten maar dr zijn nog genoeg andere leuke dingetjes zoals Traffic en concerten enzo.

Da's dan weer een lichtpuntje want t had ook net zo kunnen zijn als met de Westergasfabriek, Energiehallen of bijv. de Funki Bizniz in Eindhoven. Die zijn allemaal weg en da's pas ECHT kut.

HQ krijgt vast wel een nieuwe leuke plek (hoop ik). Blijft evengoed heel jammer ja, maar on the other hand....vernieuwing is vooruitgang zeggen ze. Dus wie weet....wordt het nu nog wel veel vetter! :)
Waarschuw beheerder
Tuurlijk wordt het vetter dan te voren, maar dat neemt niet weg dat de Melkweg na 10 jaar niet zomaar HQ op straat kan zetten.
Waarschuw beheerder
Inderdaad. We zullen massaal laten zien dat de laatste HQ's uitverkocht raken en dan wet de Melkweg ook wel dat ze een fout hebben gemaakt.
Waarschuw beheerder
Geen megamixes, 3 dubbele full colour lazers, themas, dresscodes, mooie beloftes of andere poespas. Nee een zaaltje, 2 draaitafels en een stel hardwerkende djs was genoeg om een top sfeer/avond te krijgen.

En vergeet niet de (vaste) bezoekers die altijd met liefde voor de muziek en elkaar de Melkweg bezochten.

Maar inderdaan, ook de locatie zelf. De niet te grote zaal, de relaxe medewerkers, het geluid.

Het totaal plaatje,

Maar goed, wat de locatie ook is:
Let the spirit of HQ survive !!
Waarschuw beheerder
bron www.hqpart.nl

Danny's Column

With tears in my eyes I am typing this. With great regret I have to say we only have 2 more HQs left at the Melkweg Amsterdam. This is truly an end of and of an era.
HQ has had some great times at the Melkweg, but now the Melkweg thinks it time to replace us after 9 years of hard work with a cutting edge night which I will not name (no way I am giving any free promotion to them). Why they wanted our Friday and not another one I don’t know. But I would like o say big thank you to all the staff from the Melkweg past and present, which have put up with us. The Melkweg is a great venue and it will be missed, I guess my dream of closing the Max one day has been taken away from me, I am gutted. Of course we had big plans for next year at the Melkweg for the HQ 10 years birthday party and on the night before Queensday in 2005, but now there on hold.

But the result is we are leaving the Melkweg for a new top secret venue. We will be taking a small break for a few months then we will be back better than ever. But the point is we are out of the Melkweg. If I think back to all the good times I had there: Tony de Vit, Tinrib, Moss, JP closing for the first time and my MC-ing! Always denied it this till now! Last month Scot Project and the Organ Donors!, HQ #100, and all the friends I met there, from past and present. Hearing Tom play “Get Wicked” at 3am and Steve hill ripping it up. Glazby closing, Fausto first set there with the shirt, glen drunk again! Me drunk again! The Riot edition! Yoji blowing one side of the speakers! Energy Dai blowing up all the fuses! Hearing JP play “Its time to burn” when sweat dripping from the roof because the airco was broken! Charlotte Birch asking Jon Rundell how the cds players work. Tom’s records jumping, Proteus and the whip, all the drunk DJs! The diners with the good food and friends in the café, it really is over whelming. Boy I will miss it!

But when I think of what has grown of the HQ at Melkweg, I know it for the best when we come back, we are going to really shake it up, we are going to leave with a bang and on a high. We are now set to take harddance and hardhouse to next level, so watch this space. Because this the beginning of a new chapter of HQ, the proof will be seen at HQXL and the last 2 HQ’s.……….. BRING IT ON!
Waarschuw beheerder
Dan maar uitkijken naar de "New HQ"
Waarschuw beheerder
donateur
gelukkig hebben we alleen maar goede herinneringen aan HQ (nou ja bijna alleen maar goeie)

:cry:
Waarschuw beheerder
wat komt er nu voor HQ in de plaats?

Als degene die het weet geen zin heeft om het in dit topic te plaatsen mag het best met een prive berichtje
Artiest {SHOWLIST artist 13109, 55359, 47652}
Waarschuw beheerder
donateur
Charlotte Birch asking Jon Rundell how the cds players work

This still is one of my favourite HQ stories hahahaaha never seen you so pissed :D

Jammer maar helaas. Maareu zoals ik al eerder zei: kom op mensen, er is niemand dood of zo, dus ff niet allemaal de koppies laten hangen maar juist vooruit kijken. We hebben er nog 2 in de Melkweg (ik nog 1 :() maar dat worden er wel 2 die je nooit meer zal vergeten denk ik. Ik bedoel: we mogen deelnemen aan het begin van een nieuw tijdperk, dat lijkt me een erg mooie taak. HQ lives and so do we HQ people! Laat zien waar HQ voor staat en ga de laatste 2 x niet staan siplippen want ik dacht zo dat HQ mensen een feestje kunnen bouwen zoals geen andere groep dat kan... of heb ik dat mis? ;)

Nogmaals bedankt voor veel mooie herinneringen en ik hoop dat er in de nieuwe zaal nog veel mooie herinneringen bij zullen komen.
Waarschuw beheerder
Niet als de de nieuwe zaal in de nieuwe tent ook gewoon de Max noemen. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Daaan :vaag:

Tsja, de laatste melkweg line-up...

Vind dat Rossi, Danny D, Fausto, JP en Tom Harding het tot een mooi einde moeten brengen!
Waarschuw beheerder
Tom Harding moet natuurlijk afsluiten.
Waarschuw beheerder
En ze moeten dan proberen te regelen dat het dan tot 6 of 7 uur duurt :jaja:
Waarschuw beheerder
Dat moet ons haast wel gegund zijn ik bedoel:

We will be taking a small break for a few months then we will be back better than ever.

Ze gaan een paar maanden weg :( :( :(
Waarschuw beheerder
Charly gaat niet naar HQXL?
donateur
Tom Harding moet natuurlijk afsluiten.

Ik vind van niet, heeft ie al zo vaak gedaan, laat dan iemand het doen die het nog niet heeft gedaan

gewoon de hele avond back to back

ennuh Kjell wat nou :vaag:

Ik vind dat hij dat verdiend heeft, ik heb hem vroeger in de Item zo vaak horen sluiten en believe me you are gonna LOVE it!!!!
Waarschuw beheerder
Danny afsluiten hmm, hij kan keihard draaien :yes:

mijn support heb je wel Dan

Ik denk alleen niet dat het gebeurt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind van niet, heeft ie al zo vaak gedaan,

Dat is juist een reden om het wel te doen. Hij weet dus blijkbaar hoe t moet. Afgelopen keer sloot ie prima af. En helemaal als het de laatste HQ is, dan haalt ie alle klassiekers tevoorschijn waarmee hij altijd succes heeft gehad.

Met alle respect voor Danny D, het is een goede dj, maar ik ben van mening dat Tom Harding juist moet afsluiten omdat ie het al zo vaak heeft gedaan.
donateur
Danny afsluiten hmm, hij kan keihard draaien

mijn support heb je wel Dan

Ik denk alleen niet dat het gebeurt

(y) jij hebt hem ook gehoord in de Item toentertijd he?

. Hij weet dus blijkbaar hoe t moet.

Nou Hassan.....
Ik denk dat het eerder is omdat hij de HQ lieveling is dat ie zo vaak heeft gesloten en ik blijf zeggen dat ik te vaak heb meegemaakt dat hethele tempo naar beneden ging als hij na iemand draaide

al vond ik zijn set we; goed afgelopen keer, vond het erg jammer dat hij met een lekker snel nummer begon (ik dacht toen heeee als ie zo doorgaat ben ik verkocht) maar helaas na dat nummer ging het tempo weer omlaag, wat niet wegneemt dat ik het wel een errug gopede set vond, maar qua snelheid niet horend na Organ Donors...

Maar das mijn mening dan
Waarschuw beheerder
Heb hem wel eens zien draaien daar(y), en ergens anders, ik hoor liever danny dan een fausto of een rossi :yes:

Ik heb wel eens een bepaald iemand met de organ donors naar achter gezien ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je zegt zelf dat ie HQ lieveling is.

Hoe denk je dat je zoiets wordt? Waarom denk je dat ie zo vaak heeft mogen afsluiten? Waarom heeft ie vrijwel alle HQ-cd's gemixed?

Bij HQ denk ik in eerste instantie aan JP en Tom Harding, niet aan Danny D, Fausto of Rossi.
Waarschuw beheerder
Met die mening wil ik zeggen dat ie in ieder geval wat hoger op de ladder moet, en niet enkelt meer moet openen.
Waarschuw beheerder
donateur
wat nou wat nou daaan? Vind het alleen vaag om Danny te zien afsluiten. Heb hem al een keer zien afsluiten in de Item (dacht ik me te herinneren) en idd dat klonk erg lekker.
Zelfs toen hij een keer moest openen in Zeeland toen stond ie ook een belachelijke partiuj hard te rammen! Heerlijk!
Maar ja, over de line-up kunnen we wel blijven gissen, maar danny zei al in een topicje dat het Jp en Tom worden in december!
Waarschuw beheerder
donateur
2 Clubber: nee ik mis deze maand. Want ik trek het niet om eerst HQ te doen, dan de bus in naar Engeland, dan HHA, en dan terug met de bus. Dat krijg je als je drugsloos bent he :)
Waarschuw beheerder
Ik denk eigenlijk dat je het nuchter nog beter trekt. Althans, na afloop als je weer thuis bent.
donateur

Hoe denk je dat je zoiets wordt? Waarom denk je dat ie zo vaak heeft mogen afsluiten? Waarom heeft ie vrijwel alle HQ-cd's gemixed?

Bij HQ denk ik in eerste instantie aan JP en Tom Harding, niet aan Danny D, Fausto of Rossi.

Ja okay je hebt ook wel; gelijk Hassan, qua afsluiten van Tom Harding, maar je kan toch ook wel een beetje begrijpen dat, omdat ik niet altijd even gecharmeerd van Tom Harding ben, eigenlijk liever iemand anders zou horen?

Dat van Danny D kwam gewoon in me op, omdat ik het hem zou gunnen dat sowieso, omdat hij het kan, maar ja okay dan kan je net zo goed Rossi ook als laatste laten draaien, maar ja jeetje ik gun het Danny D gewoon wel

Maar ja eigenlijk vind ik het idee wat Charly opperde, weet niet meer precies in welk topic dat ze eigenlijk allemaal: Tom Harding, JP, Fausto, Rossi en Danny D (want ik denk wel aan hen allemaal als ik aan HQ denk, zij zijn voor mij zo een beetje de residents als het ware) back to back moeten draaien de hele nacht :)
donateur

Ja okay je hebt ook wel; gelijk Hassan, qua afsluiten van Tom Harding, maar je kan toch ook wel een beetje begrijpen dat, omdat ik niet altijd even gecharmeerd van Tom Harding ben, eigenlijk liever iemand anders zou horen?

Dat van Danny D kwam gewoon in me op, omdat ik het hem zou gunnen dat sowieso, omdat hij het kan, maar ja okay dan kan je net zo goed Rossi ook als laatste laten draaien, maar ja jeetje ik gun het Danny D gewoon wel

Maar ja eigenlijk vind ik het idee wat Charly opperde, weet niet meer precies in welk topic dat ze eigenlijk allemaal: Tom Harding, JP, Fausto, Rossi en Danny D (want ik denk wel aan hen allemaal als ik aan HQ denk, zij zijn voor mij zo een beetje de residents als het ware) back to back moeten draaien de hele nacht :)

ennuh Charel, how about twee blikjes red bull, dan ga je geheid stuiteren ;p trek je het makkelijk twee feestjes achter elkaar?
Je mag bij mij crashen eventueel kan je een uurtje slapen na HQ ofzo voordat we de bus weer in moeten ;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En in de bus kan je toch ook slapen Charel? Niet zo aanstellen hoor. Ik heb ook wel eens twee feestjes achter elkaar zonder gedaaan...
Waarschuw beheerder
Tuurlijk kan ik wel begrijpen dat je liever iemand anders ziet afsluiten dan Tom Harding, ieder heeft zn eigen smaak. Maar het gaat hier niet om persoonlijke smaak.

Anders had ik zeker niet voor Tom Harding geopperd (een kleine Japanner was dan mijn keus geweest). :D

Het gaat er hier om wie HQ melkweg zn einde mag inluiden met een laaste plaat. Hoop zelf dat het Tommie is met DJ Mind-x - Nightingale (Suspicious Remix). Daar sloot ie zn sets op Dance Valley 2001 en 2003 ook mee af :lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Eu ja da kan maar ik trek dat gewoon niet, ken mezelf inmiddels wel ;) Was vorige keer al half dood en toen had ik nog minstens 6 uur "gewone" slaap gehad.. En ik kan in een bus nie goed slapen, word dan ook kotsmisselijk. Dus ik moet HQ helaas aan me voorbij laten gaan, t is nie anders.
Waarschuw beheerder
donateur
En als je straks een keer doorbreekt als DJ? Ga je dan ook boekingen afslaan omdat je anders niet aan je slaap toekomt?
Waarschuw beheerder
Als DJ ga je toch nooit draaien van 0000 - 0500 en dan gelijk de bus in naar Engeland om daar van 2000 - 0600 te gaan draaien.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat misschien niet, maar het zou zo maar kunnen dat je bv vrijdags van 03:00 tot 05:00 moet draaien, en s'ochtends om 11:00 weer...
Waarschuw beheerder
donateur
Das wat anders, dan krijg je een adrenalinekick van het draaien. HHA is gaaf, maar ik hou het daar niet vol op adrenaline ;) En nee ook niet op wat anders :D
Waarschuw beheerder
Ja,maar dan draai je 's ochtends weer ff en kun je daarna je slaap pakken. Dat vind ik niet vergelijkbaar met HQ pakken, naar Engeland gaan in een bus daar aangekomen meteen feesten van 2000 - 0600.

Ik sla HQ melkweg ook over. Kan er heus wel heen gaan, maar dan voel ik me op hardhouse academy minder lekker als wanneer ik gewoon uitgerust de bus inga.
Waarschuw beheerder
donateur
Tja, wel jammer hoor. Maar ja, dan zal ik op HQ maar een dansje voor jullie doen;) En in de bus, en op HHA, en in de bus terug... Maar ja, denk dat ik zondagavond ook wel op het randje van de dood balanceer...

Is er nog pep? O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
WTF ga je mee naar Engeland Hassan?? GAAAAF!!!

Waarschuw beheerder
Als je daarna moet draaien in Engeland pak je het vliegtuig!!;)
Waarschuw beheerder
donateur
Had net in de auto die demo van je aan Tim. Hij's lekkah:d
Waarschuw beheerder
Ja duh dat een dj dan het vliegtuig pakt, daarom is een dj ook niet vergelijkbaar met een feestganger.
Waarschuw beheerder
donateur
Vind mijn taak als feestganger een stuk zwaarder. Eigenlijk zijn die dj's maar een stel watjes;)
Waarschuw beheerder
donateur
Hehehehe gaan we schelden? Geen dj's geen feestjes he :P Maareu ik ben niet zo erg van het vliegtuig, meest recente ervaring was nou nie je van het.. :D
Waarschuw beheerder
donateur
Was dat de vorige keer dat je naar HHA was?

Heb ook een hekel aan vliegtuigen. Knap irritant dat je er niet uit kan wanneer je wil...

Waarschuw beheerder
Thanx X-Field. Ik ben met een pure UK set bezig, ik laat het wel weten als het zover is...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe meer UK, hoe meer vreugd:d
Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat was idd die keer. Kan nou nie zeggen dat vliegen mn hobby is... En idd: je kan er nie uit he.. je kan ook nie eens ff een raampje open zetten :S Doe me dan maar lekker gezellig in t busje (ik weet t, die is te makkelijk ;))
Waarschuw beheerder
donateur
niet naar HQ omdat HHA? mmmmmmm, tsja zit te twijfelen om zondag nog naar de escape te gaan.......
Waarschuw beheerder
donateur
ik weet t, die is te makkelijk;)

Ik vind ze beide te makkelijk;)

niet naar HQ omdat HHA? mmmmmmm, tsja zit te twijfelen om zondag nog naar de escape te gaan.......

Als ik maandags vrij kan krijgen, en een schip met geld vind, dan ga ik nog mee ook:)
Waarschuw beheerder
donateur
maandag ben ik vrij (net als dinsdag) en van een bepaald persoon krijg ik nog knaaks :)
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is correct, belde gisteren niet voor niets of je thuis was O:)
Waarschuw beheerder
donateur
oh! ach vanavond ben ik thuis maar waarschijnlijk heb jij dan weer geen tijd ofzo!
Waarschuw beheerder
donateur
Voor jou heb ik toch altijd tijd:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Maar nu ff niet, ga ff een overheerlijk sigaretje tot een hoopje as en een peuk transformeren;)

Tot zo
Waarschuw beheerder
donateur
Zullen we m David gaan noemen? He KIKVORSMAN!!
Waarschuw beheerder
donateur
Kan je niet ff ergens anders gaan zitten:p
Waarschuw beheerder
donateur
En wat krijg je? Pijn in de beentjes ;)
donateur
Zal wel met van die muziek die ik absoluut niet leuk vind zijn, waar je zoals Ann het zo mooi uitdrukte net doet alsof je danst op niet opzwepende muziek ;p
donateur
The Emporor 14 oktober 2004 12:08
@ Jim_Justice...helemaal top man!!!! Let's show them!!

On topic:

Dit las ik in de 3 voor 13 VPRO nieuwsbrief over HQ en Melkweg gedoe...

De maandelijkse hardhouse avond HQ verdwijnt uit de Melkweg. De popzaal wil op de HQ-avond zelf een cutting edge feest gaan programmeren. Organisator UDC zoekt naar een andere locatie voor de hardhouse avonden, maar verwacht een stop van enkele maanden.
Tien jaar lang is de Melkweg gastheer geweest van het maandelijkse hardhouse avond HQ. Maar aan het eind van dit jaar scheiden de wegen van de Melkweg en organisator UDC (United Dance Company). De popzaal wil op de vrijdagavond zelf een feest organiseren en dus moet HQ uitwijken naar een andere locatie. Het hardhousefeest komt hierdoor enkele maanden stil te liggen.

UDC vindt het jammer dat HQ na december de Melkweg moet verlaten. “De HQ is nog de enige echt harde clubavond in Amsterdam. De Melkweg wil nu zelf een hard feest organiseren. Wij bieden dat en op zich willen wij daar niet weg”, zegt event manager Serjo Aronson. Volgens hem is het voor de Melkweg voordeliger om zelf een dergelijke avond te programmeren. “En ze hebben meer vrijheid.”

De Melkweg bevestigt het verhaal van Aronson. Tegelijkertijd is het onduidelijk wat er in 2005 voor feest komt. “We weten nog niet precies wat er gaat gebeuren en wie het gaat organiseren”, aldus een woordvoerder. Volgens UDC komt er een zogeheten cutting edge avond op de vrijdagen dat HQ stond geprogrammeerd. UDC is op zoek gegaan naar een nieuwe locatie en verwacht daardoor enkele maanden stil te liggen.

Tijdens het Amsterdam Dance Event heeft UDC in de Melkweg een speciale editie van HQ belegd met artiesten als Lisa Lashes, Luke Slater, Lee Haslam en Alexander Koning. Op 13 november is in de Docklands in Amsterdam de HQ XL, die in het teken zal staan van het afscheid in de Melkweg. De laatste HQ in de Melkweg is op 24 december.

Hmmmmz :[
Waarschuw beheerder
donateur
Kjell zet zn tanden erin? :P
Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig wel, wordt wel weer eens tijd voor een feestje:)
Waarschuw beheerder
Duurt lang :(
Ik wil HQ :9
Waarschuw beheerder
donateur
nog 4 nachtjes snurken...en dan is het tijd voor HQ..!!!!! :bounce:
Waarschuw beheerder
This is terrible news, HQ leaving the Melkweg, very, very sad.... :cry: