Partyflock

Forumonderwerp · 710710

Waarschuw beheerder
Hey People,

Wie is er op het moment nog meer werkeloos en zoekt en solliciteerd zich rot voor een baan maar het wil gewoon niet lukken??

Word er echt een beetje moe van, het vinden van een leuke baan lijkt zowiezo al erg moeilijk!

Mensen misschien nog tips ofzo..Of wil ook ff zn ei kwijt!

Grtz
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Word er echt een beetje moederloos van

sinds wanneer raken mensen hun moeder kwijt als het vinden van een baan niet wil lukken? :/

8)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb wel werk,maar ben ondertussen wel op zoek naar wat anders ja.

Waarschuw beheerder
sinds wanneer raken mensen hun moeder kwijt als het vinden van een baan niet wil lukken?

:-D heb m al aangepast hahaha

Ja gupcore, dat was misschien ook wel beter geweest, blijft evengoed lastig dan een baan te vinden maar dan heb je iig wel een baan!
Waarschuw beheerder
donateur
er is altijd wel werk te vinden. het is alleen de vraag of je tijdelijk met iets onder je eisen genoegen neemt of liever in de tussentijd werkeloos thuis zit.

Waarschuw beheerder
donateur
kut

Waarschuw beheerder
Ben ik niet met je eens, tuurlijk is er werk te vinden maar nee ik zit idd niet te wachten om achter de kassa bij de c1000 te gaan zitten als ik meer kan... Ik denk dat dat vrij logisch is, plus het feit dat ik gewoon graag meteen een leuke baan vind waarvan ik denk nou hier werk ik voorlopig echt wel!
Waarschuw beheerder
Ik ben vorige week ook gestopt met school ( ik deed de pabo).
Ik heb wel mn diploma spw 3 Klassenassistent.
Maar tot nu toe heb ik ook nog niets gevonden.
Maar ben dan ook pas een paar dagen aan het zoeken.
Ik heb nog wel een weekendbaantje dus ik heb wel een beetje.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb bijna hetzelfde diploma als jij (spw 4onderwijsassistent) maar ik ben in de kinderopvang gaan werken,is dat niks??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Thnxx wen!

kut

:/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
kheb 2 fantastische baantjes en zelfs aanbod voor een 3e gehad :S beetje jammer :S want ik zit gewoon 5 dagen in de week op school ;-)
Waarschuw beheerder
Ik heb al overal gezocht, en ook voor kinderopvang. Maar alles wat ik gevonden heb was in het westen van het land.
Ik woon zelf in het oosten. En wil hier ook graag blijven wonen.
En elke dag op en neer naar bv Amsterdam is ook niks.

Waarschuw beheerder
Ik gelukkig wel werk waar ik het naar mijn zin heb enzo (in een restaurant) , maar ben wel op zoek naar werk waar ik voor op school heb gezeten, en dat gaat ook behoorlijk moeilijk :(
Waarschuw beheerder
voor mij wordt het lekker gedaan O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Natuurlijk alle uitzendburo's al afgeweest..
Waarschuw beheerder
Je zoekt al 2 maanden en nog geen werk?:S

Je zet duidelijk te hoog in. Zorg gewoon dat je binnen een week werk hebt, ook al is het cassiere bij de c100. En ga dan vervolgens zoeken naar een baan welke echt bij je past.

Ben je in de tussentijd iig verzekerd van vastigheid en loon.

Boeien wat voor werk, als het maar betaald toch?
Ik vind mensen die roepen dat er geen werk te vinden is een beetje kortzichtig...
Natuurlijk liggen de banen voor goed geschoolde mensen niet voor het oprapen, maar je kan altijd (tijdelijk) bij een productiebedrijf gaan werken hoor...
Nee daar voelen ze zich dan te goed voor dus trekken ze een paar maanden (of een paar jar) een uitkering totdat de ideale baan voorbij komt.
Als je naar een uitzendbureau gaat heb je binnen een week een baan hoor, das dan misschien wel achter de lopende band maar het levert wel geld op en intussen kun je je avonden en weekend besteden aan het zoeken naar een baan die wel bij jou mogelijkheden past....
Waarschuw beheerder
Ik was sneller:yes::P

Waarschuw beheerder
Je moet je online inschrijven bij het CWI, ik kreeg toen ik werk zocht bijna elke dag vacature's uit mijn regio en zo had ik binnen no time een baan.:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zorg gewoon dat je binnen een week werk hebt, ook al is het cassiere bij de c100

Iemand gehoord van de c100?

Waarschuw beheerder
thnx Rohit aka DJ Indian Raver! (y)!

Natuurlijk alle uitzendburo's al afgeweest..

Niet allemaal maar sta idd bij een paar ingeschreven net als een bemiddelings bureau!

Waarschuw beheerder
donateur
Iemand gehoord van de c100?

bijdehandje :P haha
Waarschuw beheerder
jaaa ik zit in precies in het zelfde probleem
maar nou heb ik eindelijk werk gevonden bij de kijkshop...
gewoon zelf winkels afgaan.. en je in laten
schrijven bij alle uitzendbureau's en het CWI

is idd moeilijk om werk te vinden op dit moment :/

Waarschuw beheerder
ik heb dat ook:@

ik ben opzoek naar een bijbantje maar het wil me maar niet lukken:(

geen tips

Waarschuw beheerder
miss een tip ...

ik heb mij ooit ingeschreven op monsterboard.nl ... maar krijg daar nu nog reacties op :yes:

mailen mij nu nog zeker 2x in de maand een vacature ...

Waarschuw beheerder
hmmzz ik ben al een half jaar opzoek naar een baan en het wil maar niej lukken :@

ik word er gek van juh gaat gewoon solliciteren op de gekste dingen :S

nergens nemen ze mensen aan overal is personeels stop :S over al moeten ze bezuinigen :@

:knuffel: (K)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het lukt mij ook niet.. En ik wil wel graag iets doen met mijn diploma. Maar ja nu ben ik wel op het punt om ook maar voor de mindere dingen te gaan, anders wordt het nooit wat denk ik :(.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
tis gewoon kut om werk te vinden :S

en daar komt bij ze eisen tegenwoordig 5 jaar ervaring van je :@

ik vind dit belachelijk want je moet zo jong mogeluk zijn maar wel vollop ervaring hebben :S

het liefst willen ze iemand van 16 jaar met 5 jaar ervaring :S hmmzz beetje raar :S

stelletje sukkels !!! :@

:knuffel: (K) :kusje:
Waarschuw beheerder
heb na lang zoeken ook weer werk gevonden
ennnn het mooie is er werkt ook een pf-er jeej
maar tsjah ze wil annoniem blijven

Waarschuw beheerder
het liefst willen ze iemand van 16 jaar met 5 jaar ervaring

Is lekker goedkoop voor ze :yes:

Waarschuw beheerder
Ja ikke dus ook heh :@:@:@:
Kheb al bij 4 supermarkten gesoliciteerd, en me al bij 4 uitzendbureau's in laten schrijven...
En ik heb in 2 winkels solicitatieformulieren geschreven..
En ik heb mij aangemeld bij het CWI...
En ik heb 1000 keer overal hetzelfde gevraagd "Hebben jullie misschien nog mensen nodig"
Maar nee hoor :@ Nog steeds geen fuckin baan, stelletje klootzakken :[

Waarschuw beheerder
Jaajaaaa...."het is heel makkelijk om werk te vinden hoor" - :gaap:
Stelletje stumpers hier, jullie weten helemaal niet hoe het is en misschien hebben jullie wel meer geluk gehad dan ik en andere werkeloze mensen..
Maar het kan mij op dit moment niet schelen wat ik doe, en ookal soliciteer ik ergens...krijg tog nooit een bericht terug ..
Vind het zooo irritant...ga je naar een uitzendbureau en dan vragen ze je "Wat lijkt je leuk"...Nouw en dan hebben ze nog steeds niks..

Ben ook een keer naar een horeca uitzendbureau geweest, 3 kwartier reizen, helemaal gezocht,...kwam ik daar aan zeiden ze dat ze wel wat voor me hadden maar dat ik dan wel een of ander trainingsprogramma van 6 weken moest volgen en dat ik een beetje in kakkleding (zwarte pantalon zonder wijde pijpen, zwarte pumps zonder enkelbandje, en witte blouse zonder fransjes) moest gaan lopen :S

Waarschuw beheerder
Jaajaaaa...."het is heel makkelijk om werk te vinden hoor" -
Stelletje stumpers hier, jullie weten helemaal niet hoe het is en misschien hebben jullie wel meer geluk gehad dan ik en andere werkeloze mensen..

:yes:

Ja sommige hier denken dat we de hele dag nix aan het doen zijn ofzo :no: vandaag weer 4 sollicitaties verricht en ga wéér uitzendbureau's af! Dus zeggen dat het makkelijk is werk te vinden dát vind ik pas makkelijk! :yes:

Waarschuw beheerder
in het ergste geval kan je je nog altijd prostitueren:yes:

Waarschuw beheerder
Nij hoeveel verschillende uitzendbureau's mag je tegelijkrtijd zijn ingeschreven?

of maakt dat niet uit
Waarschuw beheerder
donateur
Beter iets dan niets.

Ik zou 1000 keer liever achter de kassa bij de C1000 zitten dan mijn hand op te moeten houden :)

Waarschuw beheerder
Ik zou 1000 keer liever achter de kassa bij de C1000 zitten dan mijn hand op te moeten houden

ja ik ook wel, ik ben zelfs al bij die supermarkten geweest en zelfs die zeggen van we hebben niemand nodig..
Waarschuw beheerder
donateur
Ik blijf erbij dat als je écht wil werken, er werk te vinden is.

Je moet alleen soms je trots opzij zetten :)

Waarschuw beheerder
Ohw ik vind het wel meevallen om een baan te vinden. Ik heb gisteren per e-mail 3 sollicitaties de deur uit gedaan. En ik werd gisteren avond om 8 uur gebeld voor een sollicitatie gesprek voor vrijdag 10.15 :D.
Als systeem beheerder bij een kantoor bedrijf.
Wish me luck ;)

Waarschuw beheerder
Ik vind dat het ook licht aan waar je woont..als je in delft woont zul je sneller werk vinden dan als je in een klein dorp of ergens anders woont

Waarschuw beheerder
dalijk 2e gesprek

Waarschuw beheerder
Werk vinden is kut!!!!!

Ik ben ook al fucking lang bezig en heb nog steeds geen vast baantje gevonden:@:@

Ik reageer echt overal op of ik t nou leuk vind of nie maar niemand wil me:'(

Waarschuw beheerder
DevilDoll--- ben het zeker met je eens..:yes:,
had nader hand nooooit weg motten gaan bij mijn oude baan..:@ maja das nu telaat, en anders hadden ze me er toch wel uitgeflikkerd...:@

ben gvd al eeeeuwen bezig maar het schiet maar niet op..:(
maar 1 licht punt.. ik kan voor 80% zekerheid in het hoenderloo jongens huis (internaat) werken..:d (oooow helup ;) )

:P

(K)

Waarschuw beheerder
Jeeeeeee!!! Ik heb dinsdag een solicitatiegesprek bij de Appie Heyn :p:D
Ookal is dit niet echt wat ik echt wil en zoek, ben er tog blij mee :D!!!
Kvraag me alleen af of ik mijn piercings moet verbergen/uitdoen...heb een tongpiercing die kan ik wel verbergen met een doorzichtig balletje en een neuspiercing...Maar die neuspiercing wil ik niet uit doen..
Kzag er wel laatst een met een hoofddoek zitten, weten jullie misschien of dit gwoon mag bij de Albert Heyn :)?
Ja sommige hier denken dat we de hele dag nix aan het doen zijn ofzo vandaag weer 4 sollicitaties verricht en ga wéér uitzendbureau's af! Dus zeggen dat het makkelijk is werk te vinden dát vind ik pas makkelijk!

Bla bla bla... Als je ECHT werk wil dan moet je gewoon een baantje in een productiebedrijf aannemen want daar zijn zat banen te vinden hoor!
Bijvoorbeeld aardappels sorteren, soepgroente fijnsnijden en inpakken en dat soort klusjes. Ze zijn trouwens ook altijd overal op zoek naar vuilnismannen/vrouwen...
Is misschien geen leuk baantje maar echt :respect: voor die mensen want die DOEN tenminste wel wat en krijgen aan het einde van de maand wel LOON binnen...
Zoals ik al eerder heb gezegd lekker boeiend dat het niet is waar je voor opgeleid bent, je hebt dan tenminste werk (en das vaak nog gezellig ook) en kunt 's avonds en in het weekend verder zoeken naar een baan die wel echt bij je past...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dus k ben niet de enige met werkzoekfrustraties :s

Heb tot eind oktober iig werk, en heb twee sollicitaties lopen....

Als het me niet lukt voor het einde van het jaar ga ik terug naar school...

Ga vast niet thuis zitten en in de ww :vaag: Muren vliegen al op me af als ik een week vrij ben.

Stilstaan is achteruitgang, dus dan nog liever weer naar school :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
toen ik in februari nieuw werk moest hebben heb ik bij 30 winkels (moes persee winkel zijn voor m'n BBL opleiding) en bij 2 winkels mocht ik op gesprek komen. dus das niet zoveel, terwijl ik wel een mooie brief had.
na een maand ofzo belde dr soms nog wel wat winkels op maar toen had ik al wat gevonden gelukkig

Waarschuw beheerder
Dus k ben niet de enige met werkzoekfrustraties

:no: hoor!!

Bla bla bla... Als je ECHT werk wil dan moet je gewoon een baantje in een productiebedrijf aannemen want daar zijn zat banen te vinden hoor!
Bijvoorbeeld aardappels sorteren, soepgroente fijnsnijden en inpakken en dat soort klusjes. Ze zijn trouwens ook altijd overal op zoek naar vuilnismannen/vrouwen...
Is misschien geen leuk baantje maar echt voor die mensen want die DOEN tenminste wel wat en krijgen aan het einde van de maand wel LOON binnen...
Zoals ik al eerder heb gezegd lekker boeiend dat het niet is waar je voor opgeleid bent, je hebt dan tenminste werk (en das vaak nog gezellig ook) en kunt 's avonds en in het weekend verder zoeken naar een baan die wel echt bij je past

Jij hebt zeker een leuke baan??

Waarschuw beheerder
He Djem, je kan wel lekker kletsen met: werken in de productie als je goed geschoold bent, maar denk jij dat bedrijven nog op jou zitten te wachten als verder gaat met solliciteren naar een hooggeschoolde baan en ze zien dat je productiewerk hebt gedaan...NO WAY!

en nog een gouden tip: (ik heb zelf als adviseur bij het CWI gewerkt) denk niet: ik heb mij ingeschreven bij uitzendbureau's maar ze bellen nooit....Je MOET zelf tig keer bellen zodat zij weten wie ze moeten hebben als er een vacature binnenkomt...en laat je cv plus brief nakijken bij het CWI. Het kost niets en dan weet je zeker dat je een mooie/goede brief hebt. Fouten in brieven zijn not done!

Monsterboard is een goede site! en als het je niet uitmaakt waar te werken...magazijns en productiewerk. Is altijd werk in!

Waarschuw beheerder
o'ja en als je een soll.brief hebt verstuurd, bel even na of deze is ontvangen. Maakt altijd een goede indruk en dan horen zij meteen een stem. (handig als je solliciteert naar bijv. een functie als receptioniste.)

Succes!
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik een werkgever was, zou ik het wel zeker waarderen als iemand productiewerk had gedaan ipv een uitekering aan te vragen :jaja:

Zeker in deze tijden, werkgevers weten ook wel dat werk vinden niet makkelijk is.
En die zullen iemand die op zo'n manier dan toch hard werkt echt wel waarderen hoor.

En daarbij...je hoeft het niet op je CV te zetten hoor.

Waarschuw beheerder
Thnx Yfie69 , ook dat bedoelde ik o.a!

En thnx voor je tips, bellen naar de uitzendbureau's doe ik al, zowiezo om te laten zien dat je graag wilt werken, en zelf t initiatief neemt!

Waarschuw beheerder
Zeker in deze tijden, werkgevers weten ook wel dat werk vinden niet makkelijk is.
En die zullen iemand die op zo'n manier dan toch hard werkt echt wel waarderen hoor.

Nou dat weet ik niet hoor.... Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, ik denk dat ze dan toch eerder iemand aannemen die geen productie werk heeft gedaan dan iemand die dat wel heeft gedaan! En als je het niet op je cv zet... zit je met een gat..
Waarschuw beheerder
donateur
Dus liever iemand die bij tegenslag zijn hand ophoudt dan iemand die "dan maar" productiewerk gaat doen?

Zegt genoeg over je werkgever lijkt me zo :S

Waarschuw beheerder
+1: jij bent dan ook geen werkgever. :)

Als je het niet op je CV zet dan heb je een 'gat'in je CV. Daar schiet je nix mee op.Ik ga een uitkering niet goed zitten praten, maar je krijgt een uitkering ter overbrugging. Een uitkering KRIJG je niet, daar heb je zelf ook voor gewerkt.
Waarschuw beheerder
pff zoek ook al een half jaar..overal t zelfde gelul ook :/

Waarschuw beheerder
verveel me te pleuris.. vind maar geen werk, heb geen geld :(
ik heb er ook schoon genoeg van! >(

en nee ik ga niet aan de lopende band zitte.. k word daar helemaal para van en krijg rsi e.d.

kom hier met die baan gvd!!!!! :[

Waarschuw beheerder
donateur
Ben nu net 3 dagen bezig op men nieuwe werk.
had er niet echt moeite mee om iets leuks te vinden.
denk dat het deze tijd vooral heel belangrijk is om de juiste mensen te kennen.

werk nu in een super leuk restaurant die ook feestjes doet enzo.errug gezellie:)

en idd wat Yfie69 ook zegt:
je moetr wel iets aan papieren hebben(opzich wel handig jaah)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je moet hier in Nederland wel wat papiertjes hebben om 'leuk' werk te doen. Klagen dat je geen leuk werk kunt vinden en ongeschoold zijn schiet niet op.....

Waarschuw beheerder
ben geschoold iig.
maarre receptiewerk is hier nergens te vinden..

en zoek je voor simpel baantje als verkoopmedewerkster dan maar, krijgt gewoon mensen met meer ervaring voorrang.. belachelijk.. in een week tijd werken heb je de ervaring ook wel.. alsof het zo moeilijk is dusja.. wat moet je dan in deze tijd als je net van school bent. :S

de economie is gewoon zeik, overal waar ik kom zeggen ze dat werk moeilijk te krijgen is
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Toen ik 15 was ben ik meteen gaan werken als vakkenvuller nee niet leuk maar wou wel gewoon werken voor me geld, al die jaren heb ik me opgewerkt en ervaringen opgedaan... Dan vind ik persoonlijk dat wat ik nu kan, heb geleerd enzv ik dan idd niet ga werken achter een lopende band...

Plus dat je een verschil heb tussen mensen die idd een uitkering trekken of gewoon een tijdje echt niet kunnen werken, dus trek niet te snel je conclusie!

Waarschuw beheerder
Nouw ik heb dus echt geen zin in een uitkering of mij bij het CWI laten inschrijven hoor :no:
Ik heb tot nu toe dan ook geen vaste banen gehad, alleen maar bijbaantjes en die waren bijna allemaal zwart :)
Vind het CWI een beetje "laag", enige wat ik er zag waren asielzoekers...
Wat dat betreft ben ik inderdaad wat te "capsones" en in productiewerk of magazijnwerk heb ik ook geen zin in :$
Productiewerk zie ik niet zitten,omdat ik dan om 5 uur opmoet (of nog vroeger) en vies word (8)) en magazijnwerk moet je veel tillen, en ik ben absoluut niet sterk.
Mejaah ik ben altijd nog blij dat ik dinsdag gwoon een gesprek bij de Appie Heyn heb, tog wat en bovendien kan je bij de Albert Heyn ook nog eens vaak je eigen werkschema instellen :)
Waarschuw beheerder
Tja nou ik heb 2 banen, is niet moeilijk hoor, gwoon alles aanpakken wat er te krijgen is...
Ik doe ook maar productie en schoonmaak werk, maar verdien mn centen iig!!

Gewoon niet te kieskeurig zijn, dan heb je zo werk!

Waarschuw beheerder
Vind het CWI een beetje "laag", enige wat ik er zag waren asielzoekers...

Dan moet jij je toch maar eens goed laten informeren wat het CWI precies is...

Ik wil je nog weleens horen als je in de ziektewet komt is namelijk ook een uitkering!
Ben het met deze uitspraken volkomen eens:

Als ik een werkgever was, zou ik het wel zeker waarderen als iemand productiewerk had gedaan ipv een uitekering aan te vragen

Tja nou ik heb 2 banen, is niet moeilijk hoor, gwoon alles aanpakken wat er te krijgen is...
Ik doe ook maar productie en schoonmaak werk, maar verdien mn centen iig!!

Gewoon niet te kieskeurig zijn, dan heb je zo werk!

Als je jezelf te goed vind om productiewerk te doen moet je ook niet lopen zeiken dat je geen werk hebt!
En van productiewerk krijg je echt geen rsi hoor, ja misschien als je 4 jaar hetzelfde doet maar ook productiewerk heeft afwisseling hoor. En je hoeft echt lang niet bij alle bedrijven vroeg te beginnen, dat is ook onzin, zijn zat bedrijven die normale tijden hebben of die in ploegendiensten werken.
Ken genoeg mensen die productiewerk doen en heb het zelf ook gedaan en was erg gezellig en bracht tenminste geld op. Misschien niet de leukste baan die er is maar je laat wel zien dat je wil werken en als je een beetje gezellige collega's hebt is het nog leuk ook!
En ik denk inderdaad dat een toekomstige werknemer het zeker meer waardeert als je gewerkt hebt (ook al is het productiewerk) dan wanneer je een uitkering hebt gehad....
Die man/vrouw zal dan wel denken dat je lui bent en geen zin heb om te werken en misschien zelfs dat je geen doorzettingsvermogen hebt...lekker goeie indruk maak je dan...
En als je het wel op je CV zet kun je er toch een aantekening bijzetten dat je dat hebt gedaan/doet om evengoed aan het werk te zijn terwijl je op zoek bent naar een baan die beter bij je past...
Lijkt me zelfs overbodig om erbij te zetten want dat begrijpt een werkgever ook nog wel...

Waarschuw beheerder
naja rsi was misschien overdreven woord, maarre ik heb wel 5 dagen vroeger es aan de lopende band gezeten bij een chipsfabriek (vakantiewerk)
k was daarna de hele dag nix meer waard.. mn rechterschouder deed na 3 dagen ontzettend pijn leek alsof er water in mn gewricht zat en als ik s avonds als ik ging slapen mn ogen dichtmaakte zag ik de chips nog voorbij komen. (te geestdodend voor mij)
oja, de pijn in mn schouder was pas na een maand volledig verdwenen.
vind dit genoeg reden voor mij om geen productiewerk te doen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:gaap:
Zoals ik al zei; we hebben hier allemaal een ANDERE mening !
1 ik voel mij te goed voor een uitkering
2 ik heb geen zin in het Cwi, als ik ZELF ook een baan kan vinden
3 of ik geen zin heb of wel zin heb in productiewerk bepaal ik zelf wel :[

Waarschuw beheerder
Ik heb geen werk
Ik hoef niet te solliciteren
Ik hoef niet te werken
Het eerstkomende anderhalf jaar :p

Maar al met al heb ik er ook een hele goeie reden voor

Eeehm tips?
Blijven solliciteren

Enne..In de prostitutie is meestal ook wel werk te vinden dacht ik toch?

Waarschuw beheerder
Subject: Monsterboard.nl Resultaten - 29/09/2004

Goed nieuws!
Monsterboard.nl heeft nieuwe vacatures gevonden die voldoen aan jouw zoekopdracht.

Hier zijn de resultaten die we op woensdag 29 september 2004 hebben gevonden:

Hieronder vind je 1 vacature(s) die je agent "install beheer" voor je heeft gevonden.
Sep 28 06:48:48, Financial Controller (m/v),XB Networks BV,NL-FL
Deze mail bevat een gedeelte van de vacatures die je agent heeft gevonden.
Voor de actuele resultaten behorende bij deze agent, log je in op http://my.monsterboard.nl/manageagents.asp en klik je op `Bekijken´.

Hieronder vind je 1 vacature(s) die je agent "admin" voor je heeft gevonden.

Sep 28 06:48:48, Financial Controller (m/v),XB Networks BV,NL-FL
Voor de actuele resultaten behorende bij deze agent, log je in op http://my.monsterboard.nl/manageagents.asp en klik je op `Bekijken´.

Ben je je gebruikersnaam en wachtwoord vergeten? Ga hiervoor naar
http://my.monsterboard.nl/forgot.asp

Wil je je zoekopdracht voor je agent wijzigen of verwijderen? Ga dan naar
http://my.monsterboard.nl/manageagents.asp
en klik na het inloggen op `Bewerken´ of `Verwijderen´.

Heb je vragen dan kun je altijd een mailtje sturen naar helpdesk@monsterboard.nl

voor de gene die zich geroepen voelt ...

Waarschuw beheerder
heuh?

Waarschuw beheerder
donateur
edit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als je jezelf te goed vind om productiewerk te doen moet je ook niet lopen zeiken dat je geen werk hebt!

Ik wil jou nog weleens horen als je van een hele goeie (betaalde) baan in de ziektewet komt uitkering krijgt en dan omdat je niet mag ''zeiken'' achter de lopende band moet gaan staan... t

Waarschuw beheerder
en ben het trouwens wel met knuffelmutz eens iedereen heeft een eigen mening.. maar vind sommige opmerkingen geen meningen meer...
2 Illuminaughty: Dat is dus 1 voorbeeld van productiewerk wat je gedaan heb, dus is alle productiewerk te min voor je, lekker kortzichtig...

2 Knuffolmutz en Ik ben wie ik ben!: Als je je te goed voelt om productiewerk te doen moet je niet gaan zeiken dat je geen werk kan vinden maar dan moet je zeggen dat je geen werk kan vinden DAT AAN JOU EISEN VOLDOET...
En als je te hoge eisen stelt moet je dus ook niet zo zeiken dat je geen werk kan vinden want dan komt het gewoon omdat jij te beroerd ben om bepaald werk te doen...

En om nog even terug te komen op de vraag van een aantal posts terug: ik heb inderdaad een leuke baan op dit moment ja, maar wel een baan waarvoor ik savonds ook vaak nog een hoop moet doen en die baan is me ook niet aan komen waaien. En ik heb ook genoeg baantjes gehad als productiemedewerker en ook dat beviel me prima want in een aardappelfabriek aardappels sorteren, in de tulpenkassen tulpen koppen en in de groentefabriek groente fijnsnijden en verpakken is echt geen zwaar werk hoor.
Werken in een fokzeugenbedrijf, tussen de varkens dus, is daarentegen wel zwaar werk en niet erg schoon ook, maar denk je dat je mij daaover hoort klagen?!?! Ik dacht het niet, ik heb elke baan die ik gehad hebt met plezier gedaan en met een hoop inzet en dan zul je merken dat mensen je echt niet kwijt willen hoor...

Waarschuw beheerder
Ag Djem, je moet gewoon even je grote mond houden :@
Wat ben je nouw voor een stumper? Zoals ik al zei; iedereen heeft een andere mening, en ik BEN DUS OOK WIE IK BEN, en als je dat zelf ook niet kan accepteren dan rot je maar lekker zelf op :[

En ja ik voel mij te goed voor productiewerk! So??? Heb jij soms zin om hele dagen een beetje putjes te gaan scheppen of om het vuilnis op straat op te ruimen :[?
Ik denk dat iedereen wel heeft dat ze zich te goed voelen voor sommige banen :yes:
En dat heb IK dus met productiewerk..

Ik maak als bijbaantje ook plee's schoon in een discotheek, anderen vinden dat weer smerig werk en andere voelen zich daar ook weer te goed voor.
Ik blijf er dus gewoon bij dat het dus ieder zijn mening is.

En ja misschien heeft productiewerk jou wel bevallen, maar ik heb 5 jaar plantenteelt gehad en moest ook allemaal van dat kutwerk doen, en dat beviel mij dus helemaal niet!
Waarschuw beheerder
ik ben ook werkloos!zaterdag maar naar de banenmarkt hierzo!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb dinsdag ontslag genomen :yes:

Kreeg nog een maand loon mee :P en nu geen bij baantjes meer voor mij :)

Waarschuw beheerder
En ja ik voel mij te goed voor productiewerk! So???

Als je meer kunt ben je ook gek als je productiewerk doet

Dus dan heb je het goed recht om dat te zeggen :yes:

Waarschuw beheerder
Ik heb het ook jaren gedaan..

Maar doe het never nooit niet meer

Ik kan meer als dat,en dat ga ik laten zien ook :yes:
Ik wil iets doen voor de medemens..En niet nutteloos in een fabriek werken
laatste aanpassing
Jullie moeten beter LEZEN mensen...
Ik zeg toch niet dat je heel je leven productiewerk moet gaan doen!
Ik zeg alleen dat ik mensen die roepen dat er geen werk te vinden is omdat hun ideale baantje niet voor het oprapen ligt nogal kortzichtig vind..
En ja dan vind ik het dom als je in de tussentijd thuis gaat zitten en elke maand je handje op houdt voor een uitkering...
Je kan toch werken voor je geld?!?! Doe dat dan ook, zorg er zelf voor dat er geld binnenkomt en zoek ondertussen naar een baan die past bij je opleiding.
Maar ga niet zielig zitten doen alsof je geen werk kan vinden terwijl je baantjes in de productie afslaat omdat je je er te goed voor voelt...

Waarschuw beheerder
>( k heb net 3 redenen gegeven waarom ik dat werk nooit meer wil doen.. tis niet te min voor me....IK KAN ER NIET TEGEN!
productiewerk is productiewerk.. dus HETZELFDE.. betekent: altijd heel zwaar en geestdodend

en ik ben nu al niet op zoek naar mn ideale baantje(receptionist), omdat die idd niet te krijgen is daarom zoek ik nu een baantje als verkoopmedewerker (heb ik trouwens hierboven ook al es gezegd :/ )
en ik ga gewoon nog ff verder daarmee.

ik heb geen uitkering en ben ook niet van plan om die aan te vragen.
Ik vind het wel leuk hoe je hapt hoor, maar wat je zegt is gewoon niet waar...
Binnen het productiewerk heb je ontzettend veel verschillende soorten werk en het ene is dan ook zwaarder of lichter dan het andere...
Echt lang niet al het productiewerk is lichamelijk of geestelijk zwaar... Maar als jij dat wil geloven, doe je best zou ik zeggen...

Waarschuw beheerder
het is maar je perceptie, wat ik als geestdodend ervaar kan jij als prettig ervaren.. maarja blijkbaar wil dat er bij jou niet in.
misschien handig om te accepteren dat niet iedereen hetzelfde inelkaar zit.

laat mensen hier lekker in hun waarde.. als je bepaald werk niet wil doen.. doe je het NIET.. klaar!

ow.. jij hapt zeker niet he? whaha :frusty:

(k ben ook ingeschreven bij cwi)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het CWI 'laag'? Rare benoeming, want daar vind je ook werk voor bijv. verkoopmedewerker. Hetgene waar jij op gaat solliciteren knuffelmutz...
Bovendien al die 'zwarte' bijbanen die jij gehad hebt, zijn niet na te gaan. Dus op papier heb jij blanco werkervaring. Als het niet bekend is bij het UWV dan is geen werkervaring. En uitkering trekken? Die krijg je geeneens als je zwart werk hebt verricht.

Sommige mensen denken dat iedereen een uitkering kan aanvragen, maar dat kan alleen als je werkervaring hebt en dan nog kijken ze naar je arbeidsverleden. Hoeveel jaar heeft iemand gewerkt enz.

Waarschuw beheerder
Echt lang niet al het productiewerk is lichamelijk of geestelijk zwaar...

ja van de zomer magazijnwerk gedaan, ik zou je zeggen: leuk voor een paar maanden. pijn aan je rug en je doet elke dag van 9 tot 5 de zelfde handeling, nou kan je niet 30-40 jaar doen.

ga naar school op jonge leeftijd geld verdienen is niks, kon er meestal té laat achter

Waarschuw beheerder
Weet ik wel Yffie :) Ik vind het CWI ook niet speciaal laag ofzo....dat bedoelde ik nouw ook weer niet :)
Maar ik wil volgend jaar pas een opleiding gaan beginnen en nu even een jaartje centjes verdienen,maakt me niet uit waar en ik vind zelf dat ik daar geen uitzendbureau of het CWI voor nodig heb :)
Waarschuw beheerder
En van productiewerk krijg je echt geen rsi hoor, ja misschien als je 4 jaar hetzelfde doet maar ook productiewerk heeft afwisseling hoor. En je hoeft echt lang niet bij alle bedrijven vroeg te beginnen, dat is ook onzin, zijn zat bedrijven die normale tijden hebben of die in ploegendiensten werken.
Ken genoeg mensen die productiewerk doen en heb het zelf ook gedaan en was erg gezellig en bracht tenminste geld op. Misschien niet de leukste baan die er is maar je laat wel zien dat je wil werken en als je een beetje gezellige collega's hebt is het nog leuk ook!
En ik denk inderdaad dat een toekomstige werknemer het zeker meer waardeert als je gewerkt hebt (ook al is het productiewerk) dan wanneer je een uitkering hebt gehad....
Die man/vrouw zal dan wel denken dat je lui bent en geen zin heb om te werken en misschien zelfs dat je geen doorzettingsvermogen hebt...lekker goeie indruk maak je dan...
En als je het wel op je CV zet kun je er toch een aantekening bijzetten dat je dat hebt gedaan/doet om evengoed aan het werk te zijn terwijl je op zoek bent naar een baan die beter bij je past...
Lijkt me zelfs overbodig om erbij te zetten want dat begrijpt een werkgever ook nog wel...

Helemaal mee eens!!!

Waarschuw beheerder
Ik heb zodadelijk om 10.15 een sollicitatie gesprek :D. Ik weet alleen niet meer van wel bedrijf :P. Ik heb bij 5 bedrijven als systeem beheerder gesolliciteerd en bij een paar computer winkels. Ik laat straks wel even horen hoe het is gegaan :).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Voor een ieder die graag werk wil hebben, ís er ook daadwerkelijk een baan. Alleen moet je je dan niet te kritisch opstellen met een eisenpakket van hier tot aan Tokio... :no:

Waarschuw beheerder
Mee eens Rebel. Ik heb toevallig geluk dat ik wel misschien ergens kan werken waar ik ook voor heb geleerd.

Waarschuw beheerder
In de regel ben je ook gewoon stom om tijdens deze lichte economische crisis van baan te wisselen...

Waarschuw beheerder
Ja ik zit nu officieel nog op school, dus als ik niet wordt aangenomen, hoef ik in ieder geval niet op straat te lopen ;)

Waarschuw beheerder
Dan is het een ander verhaal ja... Maar iemand die al jaren werkt moet nu gewoon niet 1,2,3 wisselen.

Waarschuw beheerder
Nee inderdaad, je kan beter wachten dat het iets beter gaat met de economie (wat volgens mij nog wel lang gaat duren). Met je vaste baan kan het ook zijn dat je van de ene op de andere dag wordt ontslagen. Maar als je als nieuweling bij een andere baas komt zou die eerder jou ontslaan als iemand die er al jaren werkt.

Waarschuw beheerder
Nog een belangrijk motief: kantonrechtersformule. :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb een tip die je zeker moet proberen..

Werd per 1 augustus werkeloos. Ik heb geen diploma's alleen werkevaring... Kwam via me vriend op de site www.werk.nl en www.vacaturebank.nl

Heb daarna precies 2 weken thuis gelopen terwijl ik werd gebeld met mensen die vacatures hadden... Had op een gegeven moment 5 soll.gesprekken in 1 week....

Zeker t proberen waard

Waarschuw beheerder
donateur
In de regel ben je ook gewoon stom om tijdens deze lichte economische crisis van baan te wisselen...

Daarom hou ik ook mijn mond op mijn huidige werk,ze weten van niks en dat hou ik graag zo,aangezien ik een pas in maart een vast contract zou krijgen.Als ze weten dat ik op zoek ben naar iets anders dan wordt het natuurlijk sowieso niet verlengd.
Jammer is alleen,dat ik nu geen referentieadres kan opgeven :S

Waarschuw beheerder
Referenties zijn erg achterhaald, vind ik... Ik heb 2 'échte' banen gehad en beiden werkgevers hebben hier geen gebruik van gemaakt. Is tegenwoordig heel normaal om dit niet te doen.

Overigens was de eerste werkgever de Rabobank, dat zegt op zich ook wel wat. Wat ze tegenwoordig wel veel doen is je 'screenen'.

Waarschuw beheerder
donateur
Nou ja ik zie het dan wel,hoop dat ik snel wat vind.
Ik stuur gewoon 50 brieven in 1x weg en dan wacht ik rustig af. :P

Waarschuw beheerder
Probeer eens een account aan te maken op Monsterboard. Dan gaat er een speciale computergestuurde 'agent' voor jou op zoek naar een gepaste vacature, afgaand op je wensen, school en ervaring.

Je krijgt dan gewoon via mail vacatures binnen. Werkt erg handig en soms zit er best wat tussen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Oke dank je wel :flower: ga ik meteen maar even doen (Y)

Waarschuw beheerder
Je bent er even mee bezig, want je dient een compleet CV aan te maken. Maar het is 't waard... :)

Tip: copy/paste dat Monsterboard CV in een Word document en pas het iets aan. Heb je gelijk iets om naar andere mogelijke werkgevers te sturen.

Waarschuw beheerder
SMaRTieVZ succes sdr mee! Zet m op en laat ons ff weten hoe t gegaan is!!!!!

:flower:

(K)

Waarschuw beheerder
Ik ben vanmorgen naar dat sollicitatie gesprek geweest, bleek het heel iets anders te zijn dan er in de vacature stond :(.
Er stond wel dat de werkzaamheden bestaat uit het verkopen van telecomminucatie en software.
Maar ze hadden er niet bij vermeld dat je geen basis inkomsten hebt, en dat ik ze deur aan deur moest verkopen :S. En het is een oude ericsson t200 die ik moest verkopen met een contract van 6 maanden (10 euro in de maand) terwijl je het toestel met prypaid in de winkel al voor 20 euro hebt met 10 euro btg
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb mij gister ook aangemeld bij werk.nl.
En er waren vandaag al 2 vacatures.:D 1 van de 2 lijkt me erg leuk. Ik heb hier ook op gereageerd. En nu maar hopen dat ik een reactie terugkrijg.
Het gaat om een baan als klassenassistent op een school met zeer moeilijk lerende kinderen.
Nu dus hopen op een reactie.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben ook zeker een half jaar werkeloos geweest.
Werk nu als telefoniste voor het bedrijf van vrienden van me ;)
Bevalt me goed, dus ben hier voorlopig nog niet weg.

Waarschuw beheerder
Ik heb mij al in totaal 3 keer aangemeld bij werk.nl en ook op zoveeeel vacatures gereageerd,maar niks terug gehoord :@

Waarschuw beheerder
Ik ben vanmorgen naar dat sollicitatie gesprek geweest, bleek het heel iets anders te zijn dan er in de vacature stond .
Er stond wel dat de werkzaamheden bestaat uit het verkopen van telecomminucatie en software.
Maar ze hadden er niet bij vermeld dat je geen basis inkomsten hebt, en dat ik ze deur aan deur moest verkopen . En het is een oude ericsson t200 die ik moest verkopen met een contract van 6 maanden (10 euro in de maand) terwijl je het toestel met prypaid in de winkel al voor 20 euro hebt met 10 euro btglaatste aanpassing: 1 oktober 2004 14:04

Granton toevallig? Amsterdam? whehe dat zijn flashers..heb er zelf anderhalf jaar gewerkt

Ik zoek me helemaal rot, ben vanaf dinsdag koos werkeloos...kom best veel tegen, alleen vaak zijn het kutbanen...laag salaris, geestdodende telemarketing of nog erger. heb nu gelukkig wel een paar sollies lopen, hoop dat daar wat uitkomt..verder raad ik iedereen aan elke dag te kijken op monsterboard.nl en nationalevacaturebank.nl...goeie sites!
careerkangaroo.com is trouwens ook goed, die kijkt in 10 vacaturebanken ofzo
Waarschuw beheerder
heb momenteel al een zeer goeie baan, maar het afgelopen week 2 aanbiedingen gehad voor een nog beter baan! B)

Waarschuw beheerder
ik ben ook al een tijdje bezig met een baantje zoeken..gewoon voor dr bij...en dqat valt cker niej mee...
maar ik ben nu eindelijk aangenomen en ineens krijg ik meer aanbiedingen...

Waarschuw beheerder
Granton toevallig? Amsterdam? whehe dat zijn flashers..heb er zelf anderhalf jaar gewerkt

Ik zoek me helemaal rot, ben vanaf dinsdag koos werkeloos...kom best veel tegen, alleen vaak zijn het kutbanen...laag salaris, geestdodende telemarketing of nog erger. heb nu gelukkig wel een paar sollies lopen, hoop dat daar wat uitkomt..verder raad ik iedereen aan elke dag te kijken op monsterboard.nl en nationalevacaturebank.nl...goeie sites!
careerkangaroo.com is trouwens ook goed, die kijkt in 10 vacaturebanken ofzo

nee Fredex Promotions, ook flashers dus ;)
Ik ga gelijk ff op die site's kijken (Y)

Waarschuw beheerder
zal wel onderdeel zijn van Granton..waar zit het? Ik werkte dus op het kantoor in A`dam en nam daar ook mensen een dagje mee op pad...

en ja, het is 1 grote nep die sollicitaties..management, klantenservice, jong bedrijf opent nieuw kantoor en zoekt 30 mensen voor dit en dat bla...op die manier worden de mensen gelokt..en zijn ze er eenmaal dan probeer je ze over te halen deur aan deur te verkopen...
op zich leuk, maar minder als je echt iets heel anders verwacht.

Waarschuw beheerder
Ik heb mij al in totaal 3 keer aangemeld bij werk.nl en ook op zoveeeel vacatures gereageerd,maar niks terug gehoord

idem hier!
Waarschuw beheerder
donateur
als het even kan moet je bij werk.nl naast je cv te mailen ook gewoon een brief sturen met de post :jaja:

Waarschuw beheerder
zal wel onderdeel zijn van Granton..waar zit het? Ik werkte dus op het kantoor in A`dam en nam daar ook mensen een dagje mee op pad...

In Arnhem

Waarschuw beheerder
Ga morgen naar de landelijke banenmarkt van het CWI!! De ontmoetingsplek van werkgevers en werkzoekenden. Verder worden er ook een heleboel 'verse' vacatures gepresenteerd.

Zaterdag 2 oktober tussen 10u00 en 15u00. Kijk voor meer info op: www.cwinet.nl

Succes!!

--> nog even een reactie op een aantal forumberichten: iedereen kan onverhoopt in een uitkeringssituatie terecht komen, een uitkering is een vangnet voor mensen die om wat voor redenen dan ook zonder werk zitten of niet in staat zijn te werken. Ik wens iedereen die werkzoekend is heel erg veel succes met solliciteren en voor tips en advies bij het vinden van een baan of bij het kiezen van de opleiding die bij jou past, kun je altijd terecht bij het CWI.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
werk nu via een uitzendbureau ergens en krijg echt zwaar onder betaald en ben volgende week weer werkloos denk ik:S

morgen ook maar kijken op die banenmarkt en in ieder geval weer een opleiding gaan volgen!

Waarschuw beheerder
Ik begin maandag weer, nadat ik twee maanden geen werk heb gehad. Ik ben er echt zo blij mee!

Nadat ik verhuisd ben van Brabant naar Wijk aan Zee heb ik (nadat veel solli's op nix uitgelopen waren) gekozen voor Manpower Top HEAO.
Nu ga ik op donderdag (middag en avond) naar de HvA voor mijn studie Commerciële Economie (dat Manpower betaalt) en Manpower heeft een passende functie voor me gevonden bij het Nuon.

Eindelijk weer aan de slag!!

Iedereen die nog aan het zoeken is, succes! Ik weet hoe moeilijk het is!

Oh en ik wil nog even kwijt dat ik ook gesolliciteerd heb op functies die wat lager zijn dan mijn niveau, maar daarop ben ik iedere keer weer afgewezen ben, omdat ik overgekwalificeerd was!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Djem, wat een gezeur over dat productiewerk. Het is altijd makkelijk om tegen een ander te blaten vanuit een relatief veilige positie. Productiewerk is leuk als je een jongere bent van ongeveer 16 jaar. Even wat bijverdienen om je hobby's te betalen. Hier wordt er echter gepraat over een volledige functie waarmee iemand zichzelf moet kunnen onderhouden.

Iemand naar productiewerk verwijzen en roepen dat iemand niet wil werken omdat hij geen productiewerk wil doen is ontzettend kortzichtig. Ik zie in mijn omgeving domme mensen die in hun hele leven nog nooit gewerkt of gestudeerd hebben. Zij trekken vanaf het VMBO tot ver in hun 20'er jaren steun. Wat schept de verbazing? Als ze met het arbeidsbureau om de tafel zitten kunnen zelfs zij eisen stellen aan het werk en er wordt hun zelfs aangeraden om niet aan productiewerk te doen. Waarom niet? Omdat het eigenlijk een bijbaan is en nog slechter betaalt dan een uitkering. Als zelfs dat soort mensen neerkijken op productiewerk, dan mag iemand die zijn hele leven gestudeerd heeft en nu een diploma op zak heeft dat zeker.

Dan zijn er nog een aantal praktische bezwaren. Je bent al gauw te oud voor productiewerk. Lopende band? Laat me niet lachen. Je neemt daar een 15 jarige voor aan, maar niet iemand ver in de 20. Die zijn te duur. Verder zijn mensen juist gaan studeren om verder te komen in de maatschappij. Je gaat iemand met een titel en status niet achter de lopende band neerzetten. Daar is hij niet voor opgeleid. Iemand is dan overgekwalificeerd voor die functie zoals hierboven ook gezegd is. Het duidt op een gebrek aan kennis dat je dat niet eens weet.

Waarschuw beheerder
donateur
Het is zo vreemd, niemand kan een baan vinden, ik heb een baan en kan zat banen vinden, echt vreemd.
Lewis doe niet zo stom zeg!
Jij vind het dus beter als mensen een half jaar thuis gaan zitten omdat ze op zoek zijn naar een baan dan dat ze intussen productiewerk doen! Lekker kortzichtig...
Ik zeg verdomme niet dat ze dat hun hele leven moeten doen maar ik heb een hekel aan mensen die zich slachtoffer voelen van een bepaalde situatie. Je kan je ook inzetten om die situatie te veranderen in plaats van zielig lopen roepen dat je geen baan kan vinden...
En terwijl je productiewerk doet (in de bedrijven waar ik productiewerk heb gedaan -en dat waren inderdaad vakantiebaantjes maar ik zou het zo weer doen als ik zonder werk kwam te zitten als overbrugging- zaten zat mensen van rond de 35/40 jaar hoor) kun je in je vrije tijd (avonden, weekenden) op zoek gaan naar een baan die beter bij je opleidinhg past.
Maar dan werk je wel voor je geld en zit je niet zielig thuis omdat je zogenaamd geen baan kan vinden...
En zoals al eerder gezegd is, leg een gat in je CV maar eens uit aan je toekomstige werkgever. Ik denk dat hij het zal waarderen als je aangeeft in de tussentijd productiewerk te hebben gedaan aangezien dat duidt op doorzettingsvermogen en de wil om te werken...
Die twee eigenschappen worden over het algemeen zeer gewaardeerd door werkgevers.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook een half jaar thuis gezeten hoor ooit,omdat ik geen werk kon vinden en weigerde om in de mac ofzo te gaan werken.
Ik zocht werk voor waar ik een diploma voor had gehaald en anders maar niet werken!

Ik had ook geen uitkering trouwens.

Waarschuw beheerder
ben net bij de banenmarkt geweest was er al om 10uur. hendig druk. en nog niks gevonden. k denk ga daar maar heen dan kunnen ze helpen. maar nee hoor moest je nog alles zelf doen. zeik.
Waarschuw beheerder
donateur
nouh ik werk al vanaf februari voor uitzendbureau timing en die hebben altijd genoeg werk voor me gehad(Y) ben tot nu toe elke x weer een stukkie omhoog gegaan met mn salaris. vrijdag was me laatste dag weer duzz maandag dr weer ff langs. maar ze hebben altijd genoeg werk.. gewoon nie moeilijk doen en alluz aanpakke:[ ik vind ut wel leuk elke x wat anders... maarja ut is een tijdelijke oplossing natuurlijk:)
Waarschuw beheerder
:respect:2 hardcore bitch!!
als je echt wil werken is er altijd werk ook al is het geen leuk werk.. heb ikzelf ook gehad en ben gewoon verder gaan zoeken. en wie zoekt zal vinden..behalve die luie mensen dan... wahahahahahah
Hier sluit ik me weer helemaal bij aan, toch nog meer mensen die niet zo lui en arrogant zijn als de helft hier schijnt te zijn...
Waarschuw beheerder
Jij vind het dus beter als mensen een half jaar thuis gaan zitten omdat ze op zoek zijn naar een baan dan dat ze intussen productiewerk doen!

Nee, dat zeg ik niet. Ik stelde dat productiewerk niet geschikt is voor overgekwalificeerde hoogopgeleiden. Een andere reden geef je zelf al aan: het is vakantiewerk. Leuk als puber om je wiet mee te betalen, maar niet geschikt om als hoogopgeleide jezelf te kunnen onderhouden. Zoals ik hierboven al zei worden mensen die nog nooit gestudeerd en gewerkt hebben en dus al jaren thuis zitten ook aangeraden dat werk niet te gaan doen, want het werk is niet bedoeld om jezelf te onderhouden.

Op het niveau van de hoogopgeleiden, dan praat ik over HBO/WO, boeit het de werkgever helemaal niks of je productiewerk hebt gedaan of een uitkering hebt ontvangen. Hij zal je eerder uitlachen met je productiewerk omdat het in je nadeel is: je huidige salaris (in dat geval dus van het productiewerk) is de basis van wat je gaat verdienen op je nieuwe baan. Je bent wat mij betreft stom bezig als je werk wilt gaan doen waarvoor je overgekwalificeerd bent en waarbij je jezelf in de vingers snijdt. En dat terwijl werkende mensen gewoon voor hun uitkering hebben betaald. Ik geloof niet dat jij productiewerk gaat doen als je ontslagen wordt. Tenzij je een laagopgeleide bent en je huidige baan ook niet erg hoog is.

gewoon nie moeilijk doen en alluz aanpakke

Met alle respect voor jou, maar dat is wel erg makkelijk praten. Je moet weten dat mensen verschillende keuzen maken om door de fasen van het leven heen te gaan. Jij hebt wellicht gekozen om via relatief eenvoudig werk hogerop te komen. Andere mensen hebben er voor gekozen om via studie en opleiding hogerop te komen. Beide manieren zijn alleen binnen een bepaalde context handig. Zolang je met financiële van anderen jouw keuze kan volhouden is er niks aan de hand.

Toch gaat het hier voornamelijk om het serieuzere werk. Zelfstandig moeten leven en elke maand een dikke rekening voor je vaste lasten en ook nog eens hoog opgeleid zijn. Als je dat niet hebt dan geloof ik graag dat je met dat uitzendwerk verdient en bv uit kan gaan, maar de serieuze hoogopgeleide met een eigen huis kan daarvan niet zijn hypotheek en andere kosten betalen. Dat is wel even andere koek.

Kort gezegd: de context bepaalt of het doen van productiewerk gerechtvaardigd is.
Lewis: je laatst gekregen salaris is lang niet in alle soorten werk het uitgangspunt voor je nieuwe salaris hoor.
Dit wordt meestal berekend m.b.v. je opleiding, ervaring en leeftijd.
En je kan mij echt niet wijsmaken dat werkgevers liever mensen hebben die in de bijstand gezeten hebben. Ook in de HBO/WO-banen willen ze mensen die van aanpakken weten en die bereid zijn wat te doen voor hun geld.
Ik heb zelf een HBO opleiding gedaan en ik heb een behoorlijk goede baan maar ik ga 10x liever productiewerk doen als ik ontslagen wordt dan dat ik thuis ga zitten en mijn handje ophouden voor de bijstand. Als je je eigen geld kan verdienen moet je dat doen ook vind ik!

Waarschuw beheerder
Okt 1 04:37:08, Boekhouder,Emexus Nederland BV,NL-FL
Voor de actuele resultaten behorende bij deze agent, log je in op http://my.monsterboard.nl/manageagents.asp en klik je op `Bekijken

zijn vacatures die ik toegestuurd krijg en niets mee doe ... miss dat ik hier iemand er blij mee kan maken :S ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mooi gezegd Lewis! :respect:
Waarschuw beheerder
Lewis: je laatst gekregen salaris is lang niet in alle soorten werk het uitgangspunt voor je nieuwe salaris hoor.

Ik zie het al helemaal voor me:
"Wat waren uw laatste werkzaamheden?"
"Ik vouwde doosjes."
"Wat verdiende u daar?"
"Een slordige 1000 euro bruto."
"Wat wilt u gaan verdienen?"
"2000 bruto is niet te weinig voor een afgestudeerde HBO'er."
"Vind u dat niet een beetje overdreven? Opeens meer dan 2 keer zoveel willen verdienen?" :X

Ik blijf erbij dat het wel heel makkelijk is om vanuit een goede positie in een goede baan te oordelen over andermans situatie. De ene manier van geldverdienen is de andere niet. Als je als hoogopgeleide productiewerk op je CV gaat zitten word je echt niet meer serieus genomen. Persoonlijk zou ik dan het "gat" in een CV liever opvullen met extra studie. Desnoods zou ik vermelden na de studie er een tijdje tussenuit gegaan te zijn voor een welverdiende vakantie.

Voor een CV-opvulling hoef je het dus niet te doen. Kleine gaten zijn wel te verklaren en als het gat groter wordt dan kom je er ook niet mee weg met productiewerk. Hoge functies eisen immers relevante werkervaring en men kijkt niet alleen naar het gat, maar naar het gat tot aan de relevante werkervaring. Een jaar productiewerk is even onrelevant voor het werk als een jaar uitkering en de werkgever zal in beide gevallen niet super blij met je zijn.

Waarschuw beheerder
Yes A.s Vrijdag heb ik een Soll. gesprek, bij een autoverhuur bedrijf, is wel niet als telefoniste receptioniste maar de baan en inhoud lijkt me super!!!!!
Waarschuw beheerder
Kijk, zo kan het ook. Succes vrijdag. :yes:

Waarschuw beheerder
Ja tuurlijk, het is wel niet als waatr ik in eerste instantie naar op zoek was/ben, maar dit is wel een baan waarvan ik denk ''hmm hier zit ik dan voorlopig nog wel''! Hoop ook echt dat het door gaat, ga in ieder geval wel alsnog zo naar t uitzend bureau voor het geval het niet door gaat.... Maar liever gisteren werken dan vandaag hoor :-D

thnxx Lewis!

Waarschuw beheerder
DJEM, je moet niet op de stoel van werkgevers proberen te zitten als je de ballen verstand hebben van de sociale zekerheid...Punt 1 kom je niet meteen in de bijstand. Dat duurt jaren bij iemand die een gewoon arbeidsverleden heeft en punt 2 heeft Lewis gewoon gelijk! Tegenwoordig hebben werkgevers genoeg sollicitanten om uit te kiezen. Voorbeeld: er zijn 2 sollicitanten. De een heeft recent nog relevante werkervaring en de ander niet maar heeft het laatste half jaar als productiemedewerker gewerkt. Wie denk je dan dat ze kiezen???? Juist ja! en ga dan niet beginnen over een half jaar ww, want de meeste hogeropgeleiden zitten niet langer dan 1 a 2 maanden thuis. Hogeropgeleiden vinden over het algemeen makkeijker werk.
Waarschuw beheerder
Hoger opgeleiden hoeven niet altijd direct werk te krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
Sommige mensen hebben wel erg makkelijk praten zeg :/

Ik ben ook in Juli afgestudeerd, heb tot eind oktober werk en dan niets meer, ik solliciteer me echt kapot, er gaan wekelijks zeker 5 a 6 sollicitaties de deur uit. Ik ben absoluut niet moeilijk wat werk betreft, wil best op een lager niveau werken, wil best lang reizen, en wil best onregelmatig werken.

Feit is dat er gewoon bijna niets is, en hetgeen dat er is daar zijn tig sollicitanten voor, en de werkgevers zoeken dan de meer ervaren en oudere sollicitanten uit.

Nu kan iedereen hard roepen dan ga je maar productiewerk doen, zo gemakkelijk ligt dat niet. Ik doe nu ook werk dat ik vréselijk vind. Sta iedere dag op met lood in mijn schoenen en sluit de dag af met het idee "gatverdamme, morgen weer" Daar wordt je lekker vrolijk van? Eerder depressief lijkt me.

Ik kan zelf slecht tegen thuiszitten en zie er vreselijk tegenop om in de WW te komen, dus ben ik nu inderdaad zover dat ik dan maar schuurwerk ga doen, want zelfs winkelwerkzaamheden zijn hier nauwelijks te krijgen. Maar of ik daar zin in heb? Ik zie er nu alweer tegenop.

Ik maak de keuze om wél schuur/productiewerk te gaan doen, niet eens om het feit dat ik mijn handje niet wil ophouden, maar omdat ik binnen een week tegen de muren opvlieg als ik thuisblijf.

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat nog erger vinden dan in de ww te zitten.

Het liefste zou ik mijn boeltje pakken en gewoon verhuizen naar regio's waar het werkzoeken een stuk gemakkelijker is. Zoals het er nu naar uitziet moet ik niet zeuren met 4 uur reistijd per dag.
Waarschuw beheerder
donateur
Nou toevallig help ik mensen aan het werk want ik werk op een uitzendbureau.

Zelfs voor productiewerk of magazijnwerk dien je tegenwoordig al recente relevante werkervaring te hebben en vaak zoeken ze mensen die dat werk willen blijven doen want als jij iets beters hebt dan ben je weg en zitten zij met een probleem.

Tis idd een klote markt om werk te zoeken, de vacatures komen niet aanwaaien en de werkgevers zoeken nog steeds het schaap met 5 poten, heel frustrerend!
Waarschuw beheerder
donateur
productiewerk

wil nie lullig doen hoor maar hier verdien je tegenwoordig best wel redelijk mee:D heb ut zelf nog nie gedaan maar vrienden wel en moet zegguh dat die een goed salarisje hadden. genoeg om je huur/eten vaste lasten en elk wknd een feestjuh van te kunne betalen
Waarschuw beheerder
Schuitema, de overkoepelende organisatie van supermarkt C1000, zet goed functionerende werknemers ouder dan 23 jaar onder druk om in te stemmen met een vertrekregeling. Het bedrijf wil de arbeidskosten verlagen door alle oudere werknemers te vervangen voor jongeren. Dat meldt CNV dienstenbond vrijdag.

Schuitema exploiteert 85 van de 472 C1000-winkels. De andere vestigingen zijn in handen van zelfstandige ondernemers. Als Schuitema niet onmiddellijk stopt, zal de bond in de C1000-winkels van Schuitema klanten informeren over het arbeidsbeleid van de koepelorganisatie.

Volgens CNV-bestuurder Neoletta Poelgeest zijn ongeveer vijftig meldingen binnengekomen. "Al lang voor de prijzenoorlog heeft Schuitema ons geïnformeerd dat de loonkosten te hoog waren. Toen zijn al mensen weggegaan, op een normale manier. Maar begin dit jaar is Schuitema zonder overleg met de bonden begonnen vrijwillige regelingen aan te bieden aan prima functionerende oudere werknemers. In juni hebben wij gezegd dat dit niet kon. Schuitema heeft toen beloofd een loopbaanregeling in te stellen en dat is niet gebeurd."

'Pure leeftijdsdiscriminatie' noemt de bondsbestuurder het beleid. "Het personeel wordt enorm onder druk gezet om in te stemmen met een vertrekregeling. Als mensen dan vervolgens niet meewerken, wordt de druk nog eens opgevoerd. De sfeer is totaal verpest." Schuitema deelt volgens de bond onterecht officiële waarschuwingen uit. "Bij drie waarschuwingen is het exit."
Waarschuw beheerder
Dus in een supermarkt werken lukt ook al moeilijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik las het al ja, trieste zaak, maar de werkgevers hebben nu volmacht, er is zoveel vraag naar werk en zo weinig aanbod, ze kunnen bijna alles maken :/
Waarschuw beheerder
Ik heb ook weleens 2 maanden zonder werk gezeten, dat is echt zwaar kut:jaja:

Elke dag naar die uitzenburea's, solliciteren op baantjes die je eigenlijk niet wil!

Ik wil 1 tip geven: Als je het kan betalen, ga weer naar school!Ik dacht ook dat wordt niks maar het bevalt goed en later krijg je toch echt wel een betere baan!Voorlopig blijft de arbeidsmarkt toch slecht.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga idd weer naar school, of nou ja, werken/leren opleidingm, verrotte is, dat die opleiding in Maart start, tot die tijd moet ik toch werk hebben :(
Waarschuw beheerder
Als het tot maart is zou ik gewoon wel dat baantje in het callcenter of produciewerk aannemen, om dat kutwerk te compenseren wel elk weekend naar een goeie party gaan:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
ja ben al druk aan het zoeken maar echt, zelfs dát werk is hier moeilijk te vinden :/
Waarschuw beheerder
zelfs voor productie werk vragen ze ervaring.
Waarschuw beheerder
donateur
inderdaad en voor callcenters tegenwoordig ook vaak :jaja:

maar goed, gewoon proberen, gewoon reageren, opfucken met hun opleidingseisen :@
Waarschuw beheerder
wellicht een tip: speur het internet af. Zoek via google op open sollicitatie en plaats. en dan heb je veel directe sites van bedrijven.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik doe bijna niet anders 8)
Waarschuw beheerder
wat voor werk zoek je
Waarschuw beheerder
donateur
Hmmmz ja het liefste iets in mijn branche, groepsleidster/groepswerker/persoonlijk begeleidster/sociotherapeut maja daar reken ik niet teveel op

voor de rest kan het me weinig boeien, als het maar niet meer dan 40 KM reizen is, liefst fulltime.

Maar goed, de aanhouder wint, heb me zelfs als opgegeven voor interieurverzorgster aka schoenmaakster :/

Waarschuw beheerder
veel winkels zoeken toch nog wat mensen hoor als ik zo rondkijk. ben niet werkzoekende maar dat valt me toch vaak op

dus gewoon een dagje erop uittrekken in de stad en anders lekker brutaal (alhoewel, brutaal is t niet) winkels binnenstappen en vragen of ze mensen nodig hebben
Waarschuw beheerder
donateur
mag je voor mij gaan zoeken (y)

Ben de hele wijde omgeving afgeweest van kledingzaak tot groenteboer van supermarkt tot weetikveelwatvoorwinkel ;)

Waarschuw beheerder
ok, ga nu beginnen. breng morgen rapport uit(y)
Waarschuw beheerder
donateur
hahaha doe dat, ik ga afsluiten :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb anderhalf jaar zonderwerk gezeten. Ben hoogopgeleid (ik heb HEAO gedaan en ook nog ff kort universiteit, niet afgemaakt trouwens) en kwam erachter dat deze richting niet bij me paste, ben na de HEAO gelijk aan de slag gegaan in een callcenterbaan en ben langzaam opgeklommen via allerlei banen die me grotendeels niet bevielen. De enige leuke baan die ik had was een 2e lijns klantenservicebaan bij een overheidsinstelling. Maar daar ben ik door een (soort van opgelegde) switch naar een financiele baan afgeknapt. Daarna wilde ik steeds maar aan het werk blijven, zo van geen flauwekul, gewoon aan de bak! En dat is me ook gelukt, tot mijn 32e. Maar wel veel verschillende banen. Dat heeft me de das omgedaan. Niemand wilde me ineens meer hebben. Heb een omscholingstraject gedaan meer richting de sociaaljuridische richting en stages gelopen. Toen ik net werkloos werd ben ik wel bezig gebleven: vrijwilligerswerk, stage en omscholing dus. Maar ik werd kotsmisselijk van dat solliciteren steeds zonder succes :(

Maar ik heb doorgezet en nu ben ik na anderhalf jaar uitkering weer aan het werk. En dit is echt een superbaan: bij de gemeente op een informatie-afdeling. Ik heb mijn huidige baan te danken aan het vrijwilligerswerk wat ik heb gedaan!!!

Ik wil maar zeggen, als je je suf solliciteert ga je door een hel maar eens zul je je doel bereiken. En een tip: blijf bezig! Ook al is het schoonmaakwerk, vrijwilligerswerk of wat dan ook... Of doe een studie..

Als je thuis gaat zitten kniezen is dat niet bevorderlijk voor je zelfbeeld... Maar oke, misschien praat ik ook makkelijk. Het is een grote loterij en je moet geluk hebben de juiste mensne te treffen die je helpen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ook met uitnodiging op gesprek ben je er nog niet. Dan heb je bijv. uit de 100 brieven 10 kandidaten. 9 vallen dus af.
Waarschuw beheerder
Yes A.s Vrijdag heb ik een Soll. gesprek

En? Hoe ging het? :-o

Waarschuw beheerder
zit er hier nog 1, ik heb behoorlijke opleiding maar toch lukt het me niet, ga niet zeggen dan leg je je niveau maar even wat lager, lager dan vakkenvuller kan ik niet bedenken hoor op mn 21ste...Zelfs dat kan niet want dan zeggen ze, je bent te opgeleid hiervoor!

Solliciteer je naar een functie , is het weer, je heb ervaring nodig, GRAAG wil ik die opdoen maar als niemand je aanneemt, kom je er ook niet aan he!

Ik krijg ook geen uitkering, op de 200euro in de maand zit ik niet op de wachten, maar het gaat op het principe.. Ik niet en de ander wel? (lang verhaal)

MAARGOED, we gaan vrolijk verder he! :)
Waarschuw beheerder
Ik heb 2 jaar gewerkt! Nu ik weer op school zit weet ik zeker dat ik voorlopig nog niet wil gaan werken!Ik ga nog wel door naar de universiteit!
:jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk, je kan nog zo goed zijn. Maar als jouw briefje net als die andere 150 bij een voorselectie om een of andere trutreden in de prullenbak verdwijnt waarna je een nette afwijsbrief krijgt, en dat gebeurt je 50 keer, dan zakt de moed je wel in de schoenen. Ik heb dat allemaal mee gemaakt dus ik weet waar ik over praat. Ik weet ook hoe P&O afdelingen werken. Als de kleur van het papier ze niet bevalt, of het merk envelop, dan flikkeren ze het gewoon weg (misschien beetje overdreven :) ). Tijd ontbreekt om alles goed te lezen, dus ze lezen alles oppervlakkig en snel.

Het uitzrndbureau heeft me uiteindelijk aan een baan geholpen. Het klikte goed met degene waar ik het gesprek mee had en voila.. zo kan het dus gaan. En die "klik" daar gaat het om, de eerste indruk.
Waarschuw beheerder
donateur
Solliciteer je naar een functie , is het weer, je heb ervaring nodig, GRAAG wil ik die opdoen maar als niemand je aanneemt, kom je er ook niet aan he!

Hahaha ik ken het :)

Het vervelende is, overal waar ik gewerkt heb, stage heb gelopen, invalwerk heb gedaan, lopen ze met me weg, zowel op collegiaal vak als deskundigheid. Leuk om te horen hoor, maar je schiet er geen reet mee op, want vacatures hebben ze niet :/

Ik wordt veel afgewezen op ervaring en leeftijd, terwijl ik naar mijn idee al behoorlijk wat gedaan heb. Maar goed, ze hebben het voor het kiezen dus tsjah :./

Moedeloos wordt je er wel van :jaja: Enige voordeel is dat ik sollicitatievbrieven tegenwoordig zo snel kan schrijven 8) Lijkt wel mijn specialiteit te worden ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Vanmiddag post gehad
Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiebijeenkomst voor meerdere kandidaten gelijktijdig georganiseerd :/

Hoeveel zouden er komen 50 ??? :[

Dat zal ook wel op niks uitdraaien,maar ja ik mag in ieder geval nog op gesprek komen,dat is al heel wat!!

ik heb al werk,dus voor mij is het wat minder erg als sommige van jullie..

Succes allemaal
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gebeurt vaak. bijv. een bedrijf krijgt 326 sollicitatie brieven na aanleiding van een advertentie die ze hebben geplaatst. Veel vallen dus af.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja, succes allemaal.
Waarschuw beheerder
was je opleiding?
Waarschuw beheerder
2 Ik ben wie ik ben!-Daar had ik laatst ook veel problemen mee om werk te vinden.De uitzendbureaus belden weleens maar die hadden allemaal van die waardeloze banen.Totdat ik sinds 1,5 week van nu weer werk heb en ik ben er erg blij mee.De hele dag thuis zitten is ook nix en er komt dan ook nix binnen.Dus ik begrijp hoe jij je voelt want die situatie heb ik de afgelopen 3,5 maanden ongeveer ook mee moeten maken.
Waarschuw beheerder
of bijv. 100 mensen reageren op die vacature en als je wordt uitgenodigt zeggen ze (10 mensen hebben ze uitgenodigd) je mag blij zijn dat je bij de 1e 10 zit.
Waarschuw beheerder
Tegenwoordig moet je het werk wat je hebt echt koesteren.

Waarschuw beheerder
donateur
Ach ja, wat betreft die uitzendbureaus.. ik werk nu voor een uzb waar ik heel gelukkig mee ben. Iemand die ik kenden van een ander uzb had me bemiddeld, nadat ik "toevallig" daar binnenliep. Intussen kreeg ik via een ander uzb werk, maar dat was echt een verschrikking, daar moest ik na anderhalve dag weg, nadat ze me met smoesjes hadden binnengehaald! Voordat ik me wild op allerlei banen ben gaan storten daarna ben ik me de vraag gaan stellen: wil ik nou werkelijk wel werk hebben? En zo ja, wat dan?

Toen ik eruit was heb ik contact gehouden met een aantal uzb's en heb ik nog wat brieven gestuurd (een heb ik zelfs langsgebracht bij het hoofdkantoor van het bedrijf, wat me een gesprek heeft opgeleverd ). En tja met wat geluk en wilskracht van mijn kant uit heb ik nu dit werk.

Ik heb een tip: als je echt om werk verlegen zit.. GA LANGS bij het bedrijf waar je wilt gaan solliciteren (dus ga geen briefje mailen ofzo of op de post doen, dan ben je een van die 200). Je zou ze dan wel van tevoren kunnen bellen voor een afspraak om met je CV langs te komen. Er is lef voor nodig om met je CV onder je arm bij een bedrijf binnen te gaan, maar t werkt..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Maar da's het lastige, in de Hulpverlening, stap je niet zomaar even naar binnen :nee: Da's met de bouw of met kantoorwerk toch wel even anders

Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij is mijn vorige bericht niet aangekomen :|

Maar goe, even in het kort.. als het voor jezelf niet goed voelt om daar binnen te lopen met CV onder de arm, dan wordt het lastig.

Ik wilde gaan werken bij een AC (=activiteitencentrum) als jobcoach; mijn reintegratiebedrijf gaf de naam van die instelling. Ik heb op de site gekeken en een nummer gebeld met de vraag of ik langs kon komen. Uiteindelijk hadden ze geen vacature voor jobcoach en ben ik vrijwilligerswerk gaan doen bij dat AC (als ondersteunend begeleider).

Ach tis maar wat je er zelf van maakt. Tis alleen maar bedoeld als tip ;) In de huidige tijd moet je je onderscheiden, brutaal zijn af en toe. Of dat nou in de zorg of het bedrijfsleven of de overheid is, dat maakt niet uit. Anders blijf je aan de zijlijn toekijken. Echt, ik spreek uit eigen ervaring. Ik werd ook stapelgek van dat thuiszitten en ben gaan nadenken van hoe ik me nou van die massa kon onderscheiden. En dat is me nu duidelijker geworden. Ik zeg erbij dat het ook een kwestie is van geduld en (laten we eerlijk zijn) ook van geluk...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat je ook kan doen is open sollicitaties sturen. Dat kan ook helpen.
Waarschuw beheerder
donateur
doe ik vollop :) Vandaag nog 4 de deur uit gedaan :)
Waarschuw beheerder
Boeiend topic :yes:

Balkenende zoekt nog een verpleegster voor thuis ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
dan wordt ik toilletjuffrouw 8)
Waarschuw beheerder
wordT ;-) ..je dat
Waarschuw beheerder
donateur
hmmm wort ?

8)

Betrapt :(

Waarschuw beheerder
donateur
2 Andre en Stampertje

Klopt! Dat werkt zeker goed! Maar dan wel voor- en nabellen naar de instelling... Anders is het verspilde moeite van het brievenschrijven ;)
Waarschuw beheerder
donateur
krijg vrijwel altijd reactie terug hoor, maar vaak van "je wordt in de vacaturemap geplaatst"

Maja goed, ik stuur me gewoon rot, weten ze tenminste dat ik besta :[
Waarschuw beheerder
je kah het ook via de site van het bedrijf doen scheelt weer postzegels en bovendien het is sneller.
Waarschuw beheerder
donateur
doe het vaak via beiden als het even kan 8)

Maar niet alle instellingen hebben een site :nee:

Maar goed, je wordt er zo langzamerhand steeds brutaler in 8)

Of gewoon een aantal keer naar dezelfde instelling sturen :jaja:

Waarschuw beheerder
Een open sollicitatie is inderdaad de beste optie. Op advertenties reageren zoveel mensen dat het weinig zin heeft. Het is ook heel goed mogelijk dat veel bedrijven niet eens meer advertenties laten plaatsen. Als mensen vanzelf naar je toe komen hoef je ze zelf niet te benaderen. Ik had laatst in ieder geval zo ongeveer meteen een baan door even te bellen.
Succes!
Waarschuw beheerder
of via netwerken kan je ook aan een baan komen.

Waarschuw beheerder
donateur
2 stampertje

Ik wil je best helpen zoeken (tis m'n vak, want ik ben opgeleid voor reintegratieconsulent ;) ).

Zeg het maar.. misschien kan ik je nog op ideeen brengen. Ik weet iig dat het activiteitencentrum waar ik vrijwilligerswerk heb gedaan staat te springen om PB-ers en begeleiders. Heb je al op de site van Heliomare gekeken?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Thnx, das erg lief van je,

maar één van de problemen is dat ik best klote woon....Niet echt centraal.

Nu ben ik niet te beroerd om ver te reizen, maar het moet wel haalbaar blijven :jaja:

Eigenlijk zou ik gewoon moeten verhuizen, en dat wil ik ook graag, maar ja, je verhuisd niet eer je een vaste baan hebt :)
Waarschuw beheerder
2 stampertje door via google te zoeken kom je vaak op de site van het bedrijf.

Waarschuw beheerder
donateur
2 stampertje

Waar woon je dan precies? Eigenlijk zou je dus gewoon richting Leiden/Den Haag/Rotterdam moeten verhuizen.;) Daar zit van alles op het gebied van activiteitencentra en woonvormen.

5 uur reizen per dag voor je werk is ook niet echt gaaf... :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ben ook tijdje werkloos gweest, erg irritant idd... Maar heb vanaf morgen werk via het uitzendbureau... Maar je C.V. op http://www.monsterboard.nl zetten wil ook nog wel eens helpen... Kreeg wel een paar reacties toen ik hem erop had gezet. Dus je kan het altijd proberen ;)
Waarschuw beheerder
wie niets onderneemt of probeert heeft niets.
Waarschuw beheerder
donateur
roadrunner, dat is dus welke kant ik eigenlijk op wil...beetje richting Rotterdam, of iig richting Denhaag :jaja:

Daar is inderdaad op het gebied van hulpverlening vrij veel werk.

Ik woon in Bovenkarspel, dat is uhmmm nou ja hoog in Noord Holland,

Ik kan óf naar Lelystad óf naar Alkmaar óf naar Amsterdam....

Haarlem is alweer erg ver weg :jaja:
Met de file's erbij ben je 2 uur heen en 2 uur terug :vaag:
Waarschuw beheerder
sommige ict bedrijven vragen ook weer personeel.

Waarschuw beheerder
Je moet gewoon veel open sollicitaties sturen en je moet ze gewoon lastg vallen.Blijven bellen waarom je nog niksgehoord heb enzo.Dan weten ze wel dat je er moeite voor doet en dat je die baan graag wil.Kijk ook op www.werk.nl.Daar staan de laatste tijd ook weer veel vacature's op.

Succes ermee
Waarschuw beheerder
Ben ook druk op zoek naar een bijbaantje, maar in de avonduren is helemaal niets te vinden...
Ben al bij alle uitzendbureaus en studentenbaantjessites bezig geweest, maar het helpt weinig.
Alle tips zijn dus welkom!

Ken nu net rondkomen, maar bijna nooit iets extra doen of een onverwachte rekening betalen, schiet dus echt niet op.

Ben misschien van plan te gaan thuiswerken, weet nog niet of dat te doen is in een paar uurtjes per avond en/of dat wel een beetje betaald.

Krijg hopelijk binnenkort een telefoontje, want er was misschien nog iemand nodig bij een callcenter hier in de buurt. Vreselijk werk, maar moet toch wat!
Waarschuw beheerder
Ik ben ook al zeker 2 maanden bezig met het zoeken van werk! heb overal solicitaties lopen maar ik hoor gewoon van geen enkel bedrijf war ik heb gesoliciteerd hoor ik niets......vind het zwaar klote!! en wil werken!!! ik zit nu elke dag maar beetje thuis...ga de stad in om te zoeken voor werk....KUTWERK!!!!!!!!!!mejaaah...komt vanzelf wel...kga zo ff naar de actiesport daar zochten ze mensen hoorde ik!!! nou hopen dat het eindelijk iets word!
Waarschuw beheerder
En ik ben vanmorgen op gesprek geweest.
Van half10 tot kwart over 10.
Daarna ging ik bij de buurvrouw op de koffie
om alles te vertellen enzo...
Ging mijn mobiel af om half 12 !!!
Dat ik was aangenomen :D

Gaaaaaaf he.

Ik ga zelfs naar school weer.
De opleiding en vervoer betaald 't bedrijf :)
(MBO opleiding)
Hiervoor heb ik gewerkt, mijn proeftijd is niet verlengt. Ik zit nu 2weken thuis.
Vind ik dus nog niet zo slecht...
Sommige zijn 3maanden of meer thuis :(

Hoe ik 't gedaan heb? Bij CWI (vroeger Arbeids bureau ofzo). Verder de kranten doorspitten en me eigen in laten schrijven op www.werk.nl !!!!

www.werk.nl werkt samen met het CWI :)

Euhmz...

Positief blijven en kritiek hoeft niet altijd negatief te zijn! Haal 't positieve uit het negatieve. Alle ervaringen zijn mooi mee genomen en neem je mee in je verdere ontwikkelingen.

Ik ben bijna 19 dus heb nog een heel (carriere) leven voor me! Als ik strakjes weer naar school ga en mijn MBO diploma heb gehaald, heb ik er maar toch mooi weer een diploma bij ;)

Suc6 jullie :D
Waarschuw beheerder
Leuk om te lezen hoor! Veel succes!

Hebben ze bij werk.nl/CWI ook bijbaantjes of vooral fulltime werk?
Waarschuw beheerder
Parttime,
Fulltime,
Weekendhulp,
Vakantiewerk.

Ze hebben ook van die 'praat groepen' zeg maar.
Ook speciaal voor jongeren!
Vanmiddag heb ik dus een gesprek om 16:00.
Daar ga ik heen ook al heb ik werk.
Deze keer wil ik gewoon wat informatie mee pikken. Ook is het fijn om te horen hoe anderen jongeren het doen.

Ik zit bij zo'n 'praat groep' voor jongeren die wil hun middelbare diploma hebben gehaald maar geen zin hadden in een vervolg opleiding. Die dus wouden werken zeg maar. Voor mij gaat dat niet helemaal op. Want via mijn nieuwe baan moet ik zelfs naar school!!!
Maar ach, het is maar 1x in de 3weken dus te doen dacht ik zo! Verder hoef ik het niet zelf te betalen en ook de reiskosten niet...
Wat wil je nog meer ;)

Ga eens kijken op www.werk.nl of stap naar een Cwi toe! Kijk hoe het gaat, vraag een gesprek aan! Laat je inschrijven, zoek verder in de plaatselijke krant of loop 't winkelcentrum in!

Hier wat tip's:

Als je naar 't Cwi gaat, neem wel je paspoort / ID kaart mee! Als je die niet bij hebt wordt je zonder pardon gewoon terug gestuurd! Kan je weer achter aan in de rij aansluiten.

Zorg dat je er vroeg bent!
Aangezien er een helehoop kopdoeken en andere mensen zijn zoals jij, wees er vroeg bij. Half 8 voor de deur staan is overdreven maar kom niet om half 2 binnen :nee:

Suc6 (f)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mag het ook een stagplek zijn...
jeetje zeg ik ben gewoon al 3 weken aan het zoeken en overal zijn ze zo beetje vol!!
ik word helemaal stapel gek van!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
ja idd rot, maar je moet niet op het onmogelijke reageren.
Ik heb vorige week 2 gesprekken gehad en ben bij beide aangenomen!!!
Mij hoor je nu dus niet klagen :no:
:)
Waarschuw beheerder
Zelfs het onmogelijke is hier al niet te vinden...
Ja heel veel overdag, dat is al wel weer onmogelijk genoeg!
Waarschuw beheerder
Avondwerk kan in een supermarkt lijkt mij.
Of in een andere winkel die sávonds open is.
www.stepstone.nl
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ga ik inderdaad ook verder op zoeken, hier in de buurt hadden ze allemaal liever mensen die overdag ook beschikbaar waren.

Is dus nog lang niet helemaal hopeloos, maar werd er een beetje :frusty: van, krijg overal mailtjes en telefoontjes van dat ze al genoeg mensen hebben of dat ik te weinig beschikbaar ben...
Waarschuw beheerder
gewoon op alles reageren zowel gerichte als open sollicitaties.

Waarschuw beheerder
Ik ben heel slecht in een baan houden dus solliciteer altijd eigenlijk..

dan heb ikw at goeds, heb ik ineens 2 dagen minder :[

Ga dus zo maar weer lekker schrijven naar mn oude baantje b)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wie wil werken kan werken!! moet alleen niet te kieskeurig zijn!! kan in deze tijd niet...

Waarschuw beheerder
Ik ben dus wel kieskeurig 8)

Waarschuw beheerder
Verlagen tot het allerlaagst. Ik moet nu wel, en wat voor werk is dat? Jaja, in een fabriek! KOM op hey, ik mag een eigen zaak starten met me diploma's!!

Waarschuw beheerder
Nu ik dit zo lees, word ik wel een beetje bang . . .

Ik heb nog tot 1 december werk en dan houdt het op :S
Ik ga vanmiddag naar het uitzendbureau, gaan jullie ajb voor me duimen???
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
na ik wens je veel suc6!

Ik moet nu dit werk wel aannemen, of het is dit of PEREN plukken in het noorden van het land :S Leuk.. Ik woon in Amsterdam :S

Waarschuw beheerder
Ik ben dus wel kieskeurig

Dan ook geen werk!! en nog veel erger, geen geld!! ;)
Waarschuw beheerder
pff wil je mijn baan hebbe dan...
Waarschuw beheerder
pff wil je mijn baan hebbe dan...

Waarschuw beheerder
Dan ook geen werk!! en nog veel erger, geen geld

ik heb werk ;) ENNN ik heb geld ;)
wil alleen een betere baan :)
Waarschuw beheerder
dan ben je duidelijk gewoon niet goed in je werk :nee:

al de goede mensen hebben altijd werk :jaja:

:[
Waarschuw beheerder
En je moet je in deze tijd ook breder opstellen en richtern naar verschillende soorten banen die een beetje aansluiten met je opleiding.

Waarschuw beheerder
ik heb werk ENNN ik heb geld
wil alleen een betere baan

Oke,oke... Ik heb niks gezegd!! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Yeeh binnenkort 2 sollicitatiegesprekken...(Y)

Waarschuw beheerder
ik heb eindelijk werk gevonden :D

Waarschuw beheerder
donateur
Gefeliciteerd :flower:

Ik heb ook allang werk,maar zoek stiekem wat nieuws b)

Waarschuw beheerder
na ik ben nu nog int boerendorp :S Bovenkarspel in de buurt, langs de fabriek geweest :S:S:S
Waarschuw beheerder
donateur
boerendorp? :[

Ik woon in bovenkarspel ja :@
Waarschuw beheerder
en toch moet daar ergens ook wel werk zijn.

Waarschuw beheerder
Heb gister ook paar sollicitatiebrieven op de bus gedaan..

In winkels :| Ik werk niet in winkels :no:
Toch maar een uitzondering maken dan :(

Waarschuw beheerder
donateur
echt klote,ik heb vanwege mijn fulltime werk eigenlijk helemaal geen tijd voor sollicitatiegesprekken,maar ik wil wel een andere baan :frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
normaal is het zo volgens het CWI dat je na een half jaar je breder op de markt moet gaan richten. Het beste is dus dat direct al te doen.

Waarschuw beheerder
donateur
k zit weer int zelfde schuitje :(
ga je naar een winkel "ja wij hebben mensen nodig"
dus ik solliciteren.. krijg ik vandaag post "sorry wij hebben geen vacatures"

juist..
Waarschuw beheerder
t is idd klote :( maja

Waarschuw beheerder
donateur
Ach, organisaties gaan soms slordig met mensen om... met sollicitanten, medewerkers... ach, ach, ach... tis ongelooflijk.... En door fouten van managers worden medewerkers er soms uitgeflikkerd, blijft de manager zitten.... En worden vacatures door miscommunicatie ingetrokken... je denkt dat je kans maakt op een functie.... is er ineens iemand anders binnen de organisatie waar je solliciteert die ff bedenkt (zonder overleg) dat ie maar ff 5 mensen aanneemt zodat je zelf naast de pot pist.

aaaargh. nou ff wat frustraties van mijn kant eruit

:frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb dinsdag een typtest voor op het belastingskantoor. en heb ik nog ergens op gereageerd maar krijg ik over 3 weken antwoord

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Heb gisteravond vrijwilligerswerk moeten doen, is ook niet altijd alles hoor. Je mag het zo van me overnemen als je wilt.

Waarschuw beheerder
donateur
Maar goe,

ineens weet je ut

je wordt PERENPLUKKER

Nee, zelf heb ik het nu goed voor elkaar en mijn cheffin ook met zulke leuke medewerkers hahaha. Maar tis voor mij een lijdensweg geweest om werk te vinden...

Maarr,
vooral doorgaan (Barry Stevens; wie kent m niet)

Waarschuw beheerder
ik wil graag hier in het dorp een klein winkeltje openen. want als iemand wat is vergeten bij de winkel waar ze zijn geweest moeten ze weer eerst een stuk rijden. en ook voor het smorgens vers brood enzo. maarja ik droom maar lekker verder haha

Waarschuw beheerder
donateur
Dan kom ik langs! :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
maarja ik droom maar lekker verder haha

Door veel te dromen komt men er. En natuurlijk ook door actie te ondernemen.

Als je echt iets wilt en de middelen hebt zou ik het gewoon doen. Ik wil ook altijd al een kledingzaakje beginnen, maar heb geen tijd en zin om het nu te doen. Stel dat ik er echt vol achter zou staan dan zou ik over een jaartje eigen zaak eigenaresse kunnen zijn :D

Jij dus ook (y)

Waarschuw beheerder
ik heb de middelen en het geld niet haha dus

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Jammer, ik wel namelijk.

Maar t komt vanzelf wel, keep believe in yourself, and the rest komt vanzelf

Waarschuw beheerder
donateur
Nou mijn functie komt per 1 januari te vervallen en dan kan ik ook werkloos worden, maar ik ben nu al ant solliciteren. Alleen ik ga ook nog richting het oosten, back to my roots, verhuizen, dus voor mij wordt ut EN solliciteren En verhuizen!!

Of als ik pech heb, rustig verhuizen omdatik nog geen werk heb!! Khoop natuurlijk andersom, gestresst verhuizen vanwege me baan in ut oosten!!

We zullen ut zien in januari!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind t toch apart..
Een vriend van mij heb ik 3 dagen geleden een cv voor aangemaakt op monsterboard en hij had gelijk 3 gesprekken en nu al een andere baan..
Mijn cv staat al maanden op monsterboard en ik word ook nog zeker 2 keer per maand gebeld.....

Waarschuw beheerder
donateur
Dan heeftie gewoon geluk. Zit ie qua leeftijd, opleiding, werkervaring goed en komt ie waarschijnlijk ook goed voor de dag...

Toen ik onder de 30 was, kwam ik ook zo aan een nieuwe baan. CV op Monsterboard en huppakee op een dag zes reacties in mijn mailbox + antwoordapparaat met wat berichten van werkgevers. En daar kwam dat tot twee keer toe een nieuwe baan uit :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar gewoon op alles reageren dat is het beste.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben niet werkloos, maar heb problemen met het vinden van een stageplek :S
Doe echt me best en ga maandag weer verder met zoeken.
Hoop toch echt optijd met me stage te kunnen beginnen..

Waarschuw beheerder
Open sollicitatie's, had ik ook gedaan bij me stage's en van de 50 brieven, had er toch eentje interesse :D
Ik was ook ingeschreven bij verschillende uitzendbureau's, maar niks gevonden :D
Waarschuw beheerder
donateur
Fairy dat zegt echt nix hoor :nee:

Ligt net aan je leeftijd, je werkervaring, je branche etc :jaja:
Waarschuw beheerder
je bent niet de enige

Nederland telde in het derde kwartaal van 2004 gemiddeld 460 duizend
werklozen. Na correctie voor seizoeninvloeden komt de totale werkloosheid in
deze periode ook uit op 460 duizend. Hiermee daalde de
seizoengecorrigeerde werkloosheid voor de vierde keer op rij, zo blijkt uit de
nieuwste cijfers van het CBS.
Wel is de werkloosheid 58 duizend hoger dan in hetzelfde kwartaal een jaar
eerder. Toen waren er 402 duizend werklozen. Het percentage werklozen
onder de beroepsbevolking is nu 6,0 procent, tegen 5,3 procent toen.

Waarschuw beheerder
donateur
*** Ligt net aan je leeftijd, je werkervaring, je branche etc

Yep, zeker weten! :yes:
Zonder werkervaring heb je weinig te vertellen in deze arbeidsmarkt... maar tis in vele branches lastig om aan de slag te komen..
Waarschuw beheerder
donateur
Dan heeftie gewoon geluk. Zit ie qua leeftijd, opleiding, werkervaring goed en komt ie waarschijnlijk ook goed voor de dag...

Allebei zijn we begin 20, allebei geen afgeronde opleiding, werkervaring rond de 3 jaar... Niet echt denderend zou je zeggen......
Ik heb zelfs niet eens een middelbare schooldiploma. En ik heb altijd best normaal werk gehad, recepties, verkoop binnendienst enzo
Waarschuw beheerder
Brieven sturen schiet echt niet op, er reageert altijd wel weer iemand die meer ervaring heeft ofzo.. :S

Ik ben nu sinds augustus op zoek naar een vaste baan...maar dat wil nog niet echt lukken.
Via uitzendbureaus en monsterboard lukt het nog het beste om wat (tijdelijks) te vinden, dan hoef je ook niet van die stomme brieven te schrijven tenminste :D Alleen is het salaris via uitzendbureaus soms echt dramatisch laag :|

Waarschuw beheerder
zelf zoek ik ook werk.. had toen vele hotels aangeschreven... via internet gewoon opgezocht en ben ik naar 11 hotels gaan mailen.. kreeg er maar drie terug.. (hadden geen vacture.. wel zo netjes geweest om wat te reageren..) de rest heeft gewoon geen enne bal laten weten...

heb in winkels en andere hotels en zelfs weer een callcenter...

of geen vacature.. of van terugbellen wat info vragen.. met de vermelding straks of morgen terug gebeld te worden... en kan je vertellen das alweer een aantal weken geleden.. heb nog steeds geen foontje terug gehad...

ze zullen niet meer bellen maar ze morgen er van mij in stikken!!
Waarschuw beheerder
6 november is er een starters dag van de KvK. Dus voor mensen die toch iets willen gaan ondernemen kunnen ze daar voor advies terecht.
Zoey_81,
Als je echt werk wil zul jij dus die bedrijven terug moeten bellen. Je maakt je op deze manier wel erg afhankelijk van anderen. Jij bent toch degene die werk wil, dan moet jij er ook het initiatief voor nemen.
Natuurlijk is het niet netjes dat ze niet terugbellen terwijl ze beloven van wel. Maar als jij ze gewoon nog eens opbelt om ze er netjes aan te herinneren dat ze je nog niet teruggebelt hebben denk ik dat je meer kans maakt om in het bestand opgenomen te worden. En dan wordt je misschien wel gebeld zodra er een baan vrijkomt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
WHOEI!!!

Vannochtend gesprek gehad, :s en wordt net gebeld....Aangenomen :D

Redelijk dichtbij, de doelgroep die ik wilde, alleen op een niveau lager maja :)

Alleen heb zo meteen nóg een gesprek :o En da's de tweede ronde en dat ziet er errrug gunstig uit :o

Zal je zien, moet ik strax kiezen 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Gefeliciteerd!! Da's alleen maar gunstig als je zelf kunt kiezen!

Dus straks sta je zo ( :bounce: ) in je huissie ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik soliciteer me dood hey gemiddeld 2 tot 3 keer per week gvd al 2 maanden werkeloos wordt echt gek van dat thuiszitten

Waarschuw beheerder
donateur
En ik ben tot de conclusie gekomen dat ik zweer bij uitzendbureaus ;) Maar langsgaan bij bedrijven werkt ook :D
Waarschuw beheerder
Tja, ik heb nog wel werk... Maar ben ook echt aan ander werk toe... Ik wordt helemaal gek van dit werk (Produktie)
Waarschuw beheerder
Weet iemand misschien iets van horeca uitzendbureaus?
Ben dr bij een geweest maar die wilden me niet inschrijven omdat ik een mbo opleiding doe....
En weet er verder geen :(

Waarschuw beheerder
donateur
Gefeliciteerd Stampertje :flower:

Wie weet er goede vacature sites zoals www.werk.nl & www.monsterboard.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Essiej, Wrom ga je niet bij MECC werken dan? Ik wil wel een aantal horecauitzendbureaus opnoemen maar die zitten hier in Amsterdam, heb je weinig aan als je int zuiden vant land woont!
Waarschuw beheerder
donateur
Thnx gup

De aanhouder wint he :D

Waarschuw beheerder
nou djem als ik niet terug gebeld wordt is dat voor mij erg duidelijk!
ze vinden mij niet geschikt of zijn mij vergeten.. dat zegt voor mij dus echt genoeg dan wil ik er niet eens werken!!!

ben allang rustig aan het doorzoeken...

dus...
laatste aanpassing
Als je zo'n koppige houding aan neemt wordt het er niet makkelijker op om werk te vinden denk ik...
Je moet er wel rekening mee houden dat hun genoeg mensen hebben om uit te kiezen want het aanbod is behoorlijk groot op het moment.
Als jij laat zien dat jij die persoon bent die de baan erg graag wil en van jezelf laat horen, dus doorzettingsvermogen toont, kan het zijn dat ze uiteindelijk toch voor jou kiezen...
Je weet natuurlijk niet wat de reden precies is dat je niet teruggebeld bent...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat is mis. ook wel zo...

maar zelf heb ik zoiets van als ze me niet bellen dan is het voor mij eigenlijk al voldoende om verder te zoeken...

sommige daar ga je langs.. (en die hebben je van te voren al gebeld om een afspraak met je te maken..) of een ander daar bel je voor laat je je gegevens achter.. bellen dan om wat meer info te krijgen zeggen dat ze je straks en anders morgen bellen... en dan nog niets...

dan heb ik zoiets van laat maar.. dan moeten ze me niet... aangezien ze me daarvoor wel konden bellen...

maar heb alweer een sollicitatiebrief aan een bedrijf gestuurd en hier en daar gebeld.. blijf zeker niet stil zitten...
Nou kijk ik vind het zowiezo kut hoe bedrijven met mensen omgaan. Als je 10 brieven stuurt dan krijg je misschien van 3 bedrijven een briefje terug met sorry we hebben momenteel geen vacature ofzo. Die andere bedrijven reageren gewoon niet.
maar het zegt natuurlijk wel wat over een bedrijf. Ik heb een paar jaar terug eens ergens gesolliciteerd (open sollicitatie) en kreeg niks van ze, na een week of 6 zelf dan maar gebeld en toen zei die vent: ow ja, ik kan me wel iets van een brief herinneren... We hadden toen niks voor je maar we hebben je wel opgenomen in ons bestand. Nou ja!!! Dat mag nog niet eens, als ze je op willen nemen in hun bestand moeten ze jou daarvoor toestemming vragen. Maar ik had wel zoiets van, als je zo met je (eventueel) toekomstige medewerkers om gaat dan wil ik daar toch ook niet meer werken. Maar ze gooien wel hun eigen glazen in want als ik ooit wat van hun te horen krijg ga ik er echt niet werken hoor...

Waarschuw beheerder
donateur
Over 3 jaar zijn de kaarten weer geheel anders, dan zijn het de potentiele werknemers die bepalen hoe of wat, die dus kunnen kiezen. En als er dan een bedrijf tussen zit die laks met mensen omgaat dan komt dat het bedrijf zeker niet ten goede :no:
Waarschuw beheerder
He Snowboda Ghislaine *WICKED*

Het grootste deel van het werk in het MECC, wordt geregeld door een horeca uitzendburea hier...
Toevallig die waar ze me niet willen inschrijven :no:

Zwaar irritant
Waarschuw beheerder
wat ook het geval is. Uitzend buro's beconcurreren elkaar ook nog eens dus stel je staat er bij 1 ingeschreven en de andere buro biedt dus ook die vacature aan dan kan het zo zijn dat de goedkoopste uitzendburo de opdracht krijgt van de werkgever.

Waarschuw beheerder
Oww :S
En de rede wrom ze je niet inschrijven? kan je het niet via iemand anders regelen die al voor ze werkt?

Waarschuw beheerder
gewoon by werk.nl n c.v maken en zo veel mogelijk solliciteren..

Waarschuw beheerder
ken het gevoel..ben al bijna jaar op zoek naar werk , word alleen door uitzendbureau's gebelt voor een paar uurtjes :S

Waarschuw beheerder
Ik heb me ook bij uitzendbureau's in de stad ingeschreven,niet allemaal, want sommige schrijven je niet in omdat het gewoon vol is :S
Scholen beginnen ook pas september 2005 :S

:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
nou ik ben ook al een hele tijd werkeloos (iedere keer een paar weke werke via het uitzend bureau noem ik geen werk)
als ik ergens solliciteer krijg ik gewoon te horen dat ik te oud ben, ben 20 GVD

Waarschuw beheerder
My god! ik heb dan sinds 2weken werk in de JAJA Bijenkorf Amstelveen, ben er net achter gekomen hoeveel ik per uur verdien! 5.96!!!! :'(
Waarschuw beheerder
Er worden nog steeds heel veel IT 'ers gezocht door het bedrijf, waar ik werk. Laat even weten, als je geïnteresseerd bent..Nee, ik ben geen headhunter, maar zelf ook een IT 'er..:)

Waarschuw beheerder
ik zoek ook nog n baantje... schiet niet op

Waarschuw beheerder
kut ja maar hoe dan ook ooit kom je er wel een tegen of je moet pakken wat je pakken kan als je echt hoog zit

Waarschuw beheerder
Iemand die wil werken vind altijd werk.
Tip voor de allrounders > FREELANCEN!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Er is vaak wel wat te vinden idd :yes:
Wat ik heb gemerkt is dat als je de lat (te) hoog legt, het langer duurt. Nou kan ik zelf niet alles omdat ik beperkt ben in staan/lopen. Maar er zou in callcenters genoeg werk moeten liggen. Gewoon naar uitzendbureau en huppakee, als je echt WILT werken. En dan nog een positieve gemotiveerde uitstraling en het komt goed!
Waarschuw beheerder
donateur
Makkelijk gezegd roadrunner, maar de laatste tijd is dát zelfs moeilijk :jaja:

Ik heb op van alles gereageerd, schoonmaakwerk, callcenters, administratief, productie...

Wat voor motivatie heb je? Ze zien dat je hoog bent opgeleid en weten daarbij dat je snel vertrokken bent. Je kan er nog zo'n mooi verhaal omheen breien óf eerlijk zijn, maar ze hebben 10 keer liever iemand waarvan ze verwachten dat hij/zij wél lang blijft :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
daarom hou ik me huidige baan
Waarschuw beheerder
Zelfs als je bijv. een hbo diploma zou hebben en je reageert op advertenties voor magazijnmedewerker krijg je resoluut een afwijzing. Reden te hoog opgeleid.
Waarschuw beheerder
donateur
inderdaad André dat heb ik een aantal keer gehad :jaja:

heb nu wel een baan weten te bemachtigen, wél de doelgroep maar wél een niveau lager (MBO) ze twijfelden in eerste instantie aan me omdat ze bang zijn dat ik met een jaar weer gevlogen ben vanwege mijn opleiding.
Waarschuw beheerder
En dan moet je van overheidswege op lagere functies reageren dan doet men dat en dan krijg je zulke reacties van werkgevers.

Men wilt werken laat dan de die werkgevers ook die mensen aannemen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk nu in een callcenter... met twee diploma's op HBO-niveau...
Maar ik moet eerlijk toegeven toen ik net werkloos werd anderhalf jaar geleden ik afwijzing na afwijzing kreeg.. ook bij callcentra. Na mijn omscholing en weer een half jaar werkllosheid ben ik afgelopen zomer uit pure wanhoop maar enquetes vanuit huis gaan doen. En ineens kwamen de banen naar me toe, zo leek het. Was echt bizar :vaag:
Waarschuw beheerder
Met hoe meer je genoegen neemt, hoe sneller je een baan hebt.. van daaruit kun je altijd verder solliciteren... zo ben ik nu iig bezig... als je alleen gaat voor wat je leuk lijkt of wat je wilt doen wordt het zeker lastig jah... ik heb dat een maand geprobeert, niet gelukt, en nu op deze manier maak ik mischien meer kans, ik moet en zal werk hebben.. en van daaruit ga ik verder...

Waarschuw beheerder
donateur
Of je groeit in de richting waar je capaciteiten liggen... Ik vecht nu voor het behoud van mijn baan, en ik heb nu een leuk klusje gekregen vandaag waar ik me heerlijk op kan uitleven :D
Ik weet niet of ik dit al eerder in het forum heb gezegd, maar ik was voor mijn huidige baan op gesprek, en ze twijfelden eerst of ik niet te hoog gekwalificeerd was. Maar ik wilde zo vreselijk graag aan het werk, en zeker dat werk waarvoor ik solliciteerde, dat ik toch was aangenomen :) Maar, nogmaals, ik kan me maar al te goed inleven in mensen die gestoord worden van alle afwijzingen. Heb het zelf ook doorstaan..

Ik hoop alleen maar een steuntje in de rug te kunnen geven voor mensen die het solliciteren moe worden.... Echt, met doorzettingsvermogen en een beetje wilskracht komt het goed!
Waarschuw beheerder
en als je reageert bij uitzendburo's kijk of die uitzendburo's veel wordt gevraagd in die brance is concurrentie ook erg hoog en kan het zo zijn dat ze in zee gaan met een uitzendburo dat qua prijs en service beter is.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zit ook zonder werk maar lukt behoorlijk goed met werk zoeken. Heb momenteel al 3 sollicitaties lopen :D

1) Morgen 2e gesprek
2) Vandaag 1e gesprek gehad, woensdag 2e gesprek
3) Morgen 1e gesprek

Dus komt helemaal goed :D
Weet alleen niet wat ik nou het leukste bedrijf vind :S
Moeilijk kiezen :(
Waarschuw beheerder
maar het gebeurt ook dat werkgevers 10 mensen uitnodigen dus het is ook gokken of je het bent geworden.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben nog niet werkloos, maar 'k raak binnenkort wel m'n baan kwijt (dankzij zo'n fijne reorganisatie)... Ik ben er nu al achter dat 't zwaar kloten is om ander werk te vinden/krijgen. Ben nu al bezig met solliciteren, maar 't wil nog nie echt lukken :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb nu twee minder kansloze dingen lopen.... 1tje bij een internet provider als system integrator, en 1tje bij een internationaal bedrijf welke met navigatiesystemen werkt als webintegrator en developer.... die laatste lijkt mij iig het leukste, hopen dat dat goed gaat :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zet de berichtenteller ff op 300 :D
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nog genoeg vacatures open staan hoor!

Ben jij dat schaap met 5 poten .... Bel me!
Waarschuw beheerder
donateur
Sjeempie....

Wordt ik vanmiddag gebeld....nog iemand die me wil hebben :o

En nu weet ik niet wat ik moet kiezen :nee:

Heb al ja gezegd tegen de eerste maar nog niets getekend :o

Functie 1 is qua afstand dichterbij, werk ik op een lager niveau, verdien ik dus minder, maar kan ik wel aan qua vaardigheden en eisen.

Functie 2 is langer reizen, werk ik op HBO niveau, betaald dus beter, maar ben er niet zeker van dat ik het ook echt kan.

Sjeeeh :o
Waarschuw beheerder
Ook al werk je bij een uitzendburo en probeer je mensen te strikken er zijn honderen buro's die overal een graantje wil meepikken en dus is er hevige concurrentie.
Waarschuw beheerder
donateur
Wordt vaak afgewezen omdat ik in hun ogen te oud ben :S

Nu al.Ben net 26.

En nodige ervaring heb ik al, dus wat zeuren ze dan.

Snap het soms echt niet
Waarschuw beheerder
ik zal zeggen vraag een aow uitkering aan dan :P

Maar zonder gekheid er zijn te veel mensen die solliciteren op functies.

Waarschuw beheerder
donateur
2 Stampertje

Gefeliciflapstaart! :D Tis je meer dan gegund :yes:
En als je me vraagt wat moet ik nou doen? Ik zou zeggen, volg je gevoel... (makkelijk gezegd misschien).

Ik ga je wel even wat meegeven (ik hoop dat ik het goed verwoord voor je):

Functie 1 is "veilig", je weet dat je het aankan, maar financieel krijg je er minder voor terug. Risico is dat je op den duur bent uitgekeken omdat het niveau te laag wordt wanneer je goed ingewerkt bent. Aan de andere kant, je kunt wat langer uitslapen :p

Functie 2 is zwaarder, je hebt vooral op de langere termijn meer uitdaging en je verdient meer. Risico is dat het te zwaar blijkt te zijn en dat je, wanneer het echt boven je pet gaat, met lege handen kan komen staan (wat ik me overigens niet zo snel kan voorstellen). En.. je moet eerder je nest uit ;)

Ik wens je veel succes met je keuze! En wat je ook kiest, het is altijd goed :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Tsjah ik denk eigenlijk dat ik voor fucntie 2 ga :o

Tennminste, mn vriend zei tegen me:

"stel je kiest voor 1, kan je dan in de loop van de tijd 2 vergeten? "

Denk het dus niet, dat het toch blijft malen van, was het idd niet uitdagender, had ik het misschien wel gekund?

Andersom bij 2

Denk als ik 2 ga kiezen, dat ik dan niet lang met 1 in mijn hoofd blijf zitten :nee:

Dus eigenlijkis de keuze al gemaakt...

Maar hoe streng zijn ze met mondelinge overeenkomsten? Ik heb nog niets getekend, ze hebben geen diplomá of kopie van paspoort, geen loonbelastingverklaring, helemaal niets.

Vind het alleen zóóóó asociaal om misschien nee te moeten zeggen. Maja eigenlijk....ik leef voor mezelf en uiteindelijk niet voor hun :nee:

Lastig

Ik ga strax eerst functie 2 opbellen, om door de telefoon lichtelijk mn situatie uit te leggen en dat ik snel een indicatie van loon, en begintijd wil heben. :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Lijkt me een hele goeie keuze :yes: :D

Ach, wees niet bang die andere af te wijzen, je moest eens weten hoe lullig werkgevers met jou als werkzoekende om gaan af en toe. Mag het andersom ook.

Ik had ook eens zo'n situatie. Was ik ergens aangenomen, voor 28 uur.. Kwam er wat tussendoor voor 40 uur, en meer uitdagendvoor mij op dat moment. Tja en dan is de keuze gauw gemaakt. Ik ben naar dat andere waar ik ook was aangenomen voor die 28 uur toegegaan en de situatie uitgelegd.
Waarschuw beheerder
donateur
K heb gebeld (y)

Ze willen me hebben voor 36 uur :o, morgen arbeidsvoorwaarden gesprek.

Ze willen me een leer/werk traject aanbieden van een half jaar. Dus eerst een half jaar theorie en soort stages lopen. Alle afdelingen leren kennen :)

Wordt wel gewoon aangenomen als volledig beroepskracht, dus ook met volledig loon.

Morgen dus 3e! gesprek. Ze hebben dit nooit eerder gedaan maar zijn erg enthousiast. Morgen praten over wat voor traject ik moet gaan belopen.

En na dat half jaar (of eerder) echt aan de slag (y)

Het klonk helemaal geweldig :jaja: Vind het erg leuk nog cursussen te krijgen :jaja: Heb nog niet het idee uitgeleerd te zijn.

Bovendien....als ze me een half jaar tijd en enerie in me steken, lijkt het mij niet logisch dat ze je na een jaar niet meer willen :nee: da's veel te duur :o

Ben erg benieuwd morgen :jaja:
Waarschuw beheerder
Ik gaat maandag op gesprek met de CTO van een navigatiesystemen bedrijf :D, fingers crossed (y), heerlijk, in hartje amsterdam werken :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Succes :D

(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
hartje amsterdam lijkt mij ook wel wat maarjah vind daar maar eens een baan:s en een huisje:( voorlopig nog maar f f een tukker:P
Waarschuw beheerder
donateur
tis echt een drama om werk te vinden wordt er ook gek van heb een hbo diploma en niemand wil je aannemen omdat je geen 14 bent met 20 jr ervaring.. Uitzendbureaus schrijven je geeneens in...

Waarschuw beheerder
vandaag weer kutbericht gehad.... weer niet aangenomen IK WORD ER GEK VAN !!!!!:@:@:@:@:@:@:@:@:@
Waarschuw beheerder
donateur
Uitzendbureaus schrijven je geeneens in...

hier wel hoor
Waarschuw beheerder
wat je ook heb is dat uitzendburo's onderling ook nog concurreren. Dus een bedrijf doet een offerte bij 4 uitzendburo's die bellen de kanditaten en dan moet je maar geluk hebben dat het uitzendburo maar een goede offerte hebt gedaan bij dat bedrijf. Dus een uitzendburo is ook maar een soort loterij.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben ook op zoek naar een baan!
Heb nu wel een optie gehad, wilde er ff over nadenken.
Maar ga maandag bellen dat ik het toch wel wil gaan doen!
Ben benieuwd of het gaat lukken allemaal!! :)

Waarschuw beheerder
gewoon door blijven zoeken!!!!
www.uitzendburostartpagina.nl
Waarschuw beheerder
en ook al krijg je 100-en afwijzingen gewoon vol houden. De volhouder wint uit eindelijk.

Waarschuw beheerder
ik was ook al een topic begonnen, maar kennelijk is het duidelijk een algemeen probleem; ja zelfs voor jongens die geen makeup dragen :P
Waarschuw beheerder
De mensen die minder dan 6 maanden werkeloos zijn moeten zich zelf redden om die baan te krijgen. Ze krijgen dus niet de hulp van de overheid door middel van een reintegratietraject. (reintegratietraject helpt mensen naar het zoeken van een baan en regelt ook eventueel de scholing hiervoor.)

Waarschuw beheerder
dikke 6 mnd werkloos nu, naja poetsen op vrijdags.. voor een miezerige 25 euro :/

krijg er de schijt van, de hele tijd geen geld te hebben... en je maar doodvervelen... kuteconomie :(

steeds maar afwijzingen >( >( >(

misschien maar nog een opleiding doen? tenminste wel weer stufi (is bij mij best wel hoog), maarja wil liever werken
Waarschuw beheerder
Een baan heeft mij gevonden, werdt gebeld om bij hun te komen solliciteren en na het 2e ronde gesprek binnen 24 uur een telefoontje dat ik was aangenomen :D

Waarschuw beheerder
mijn bijbaan heb ik geluk meegehad ik werkte hier al 3 jaar op zaterdag
ik was stage aan het lopen op het kantoor
toen ze chauffeurs tekort kwamen
en hij wist dat ik mijn rijbewijs CE net had en toen vroeg hij mij
en nu kan ik bijna elke week 1 dag rijden en zaterdag beetje van die klusjes opknappen omladen poetsen omkoppelen ben echt blij mee
maar na mijn studie is het ook nog maar een vraag
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Soms moet je gewoon geluk hebben. Het is een soort loterij.
Waarschuw beheerder
donateur
misschien maar nog een opleiding doen? tenminste wel weer stufi (is bij mij best wel hoog), maarja wil liever werken

Ise de BBL geen idee??
Werken (geld verdienen ;)) en leren tegelijk! (Y)

Waarschuw beheerder
zag afgelopen week een bordje bij de h&m die zochten mensen...

dus ik solliciteren!
kreeg ik een brief binnen niet aangenomen... BAAAAl

Waarschuw beheerder
ik was gister uiteten en daar kwam de ober naar me toe of ik niet graag in dat restaurant wilde werken.....heb ik weer ff geluk :yes:

Artiest JayTD
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben al een lange tijd aan het solliciteren, heb op dit moment nog wel werk, maar dat loopt per 1 januari af.

Op dit moment heb ik 2 dingen lopen, 1 tje lijkt me heel erg leuk, klein bedrijfje met jonge mensen (ICT) ben daar vorige week op gesprek geweest en dat ging best leuk, gewoon leuk zitten praten daar.

En daar krijg ik dus vandaag van te horen of ik het geworden ben of niet..

Damn.. ik ben echt zenuwachtig!

Waarschuw beheerder
moet je chauffeur worden die worden overal gezocht

Waarschuw beheerder
donateur
hmm.. nog geen telefoontje.. k ga ze zo zelf maar eens bellen denk ik :S
Waarschuw beheerder
donateur

Ise de BBL geen idee??

Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik als ik geen werk kon vinden weer naar school zou gaan...

Nu werd er een opleiding aangeboden als psychiatrisch verpleegkundige. BBL in 4 jaar. Dus gewoon betaald. Je kon het ook in 1 jaar doen als je SPH had gedaan. (dat heb ik) Echter, dan was je niet officieel geregistreerd :s (heb je dus weinig aan) Dus kon ik het na overleg ook in 2 jaar doen.

Klonk mooi, dus gesolliciteerd. Ik kreeg een brief terug met bevestiging en dat ze me nader zouden berichten voor een intakegesoprek. Krijg ik afgelopen week een brief terug....U BENT NIET GESELECTEERD :s

Nahja! Ik heb de opleidingseisen, ik ben 21 geweest (was een verreiste) eigen vervoer, volledig inzetbaar en wil persé in de psychiatrie...

Ik ga ze echt bellen voor uitleg :vaag:

Nu heb ik gelukkig wel al een baan, maar stel dat ik mijn hoop had gevestigd op die opleiding...dan had het echt dikke shit geweest :o

Waarschuw beheerder
donateur
Minder hoor stampertje, gelukkig dat je al een baan hebt, maar wel klote dat je niet door de selectie heen bent gekomen..
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het gewoon zooo raar :s was ervan overtuigd dat ik aangenomen zou worden :/

Vraag me af waar ze kandidaten op selecteren :/

Waarschuw beheerder
donateur
is het in je omgeving? Misschien te grote reisafstand? enige manier hoe je er achter komt is door ze te bellen..
Waarschuw beheerder
donateur
Ja ga ze zeker bellen, ga uitleg eisen, grote afstand zou kunnen (3 kwartier rijden met de auto)

Maar het blijft raar...vorig jaar ging de opleiding niet door omdat ze te weinig kandidaten hadden. Dity jaar heben ze zich suf geadverteerd om maar kandidaten te zoeken en vervolgens wijzen ze je af :/

Maar goed, ik ga ze zeker stalken :jaja: En met een halve vage uitleg neem ik gewoon geen genoegen :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
idd groot gelijk! :D

suc6 i.i.g (y)

ik ga ook maar eens bellen nu, hopen dat ik ben aangenomen :S (en bang zijn dat het niet zo is :( )
Waarschuw beheerder
donateur
Wie niet waagt wie niet wint :nee:

ouwtjes zelf in handen nemen, wat ik de afgeopen maanden geleerd heb is dat je gewoo (honds) brutaal moet zijn :[

Succes :flower:

Artiest Scope DJ
Waarschuw beheerder
Werk vinden is echt moeilijk :S Vooral bijbaantjes dan.. Gelukkig heb k na n tijd zoeken wel wat relaxed werk gevonden (Y) marktplaats (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Precies, brutalen hebben de halve wereld en dat geldt zeker hiervoor ;)

Waarschuw beheerder
donateur
:[ grrrr !! ze kunnen me nog niets vertellen, vanmiddag pas op zn vroegst, ben er wel achter nu dat er 6 kandidaten waren, het gesprek verliep vorige week erg goed maarja ik was de 1e kandidaat :S

ik ga maar eens een boterhammetje eten en roken, véél roken! :S
Waarschuw beheerder
donateur
Sjeeh das balen zeg...ook niet netjes dat ze de gesprekken zo spreiden?

Kunnen ze beter in 2 dagen doen..hebben ze tijd om na te denken en kunnen ze snel uitsluitsel geven :/
Waarschuw beheerder
komt vaak voor dat werkgevers je aan het lijntje houden.

Waarschuw beheerder
donateur
idd, maarja wie ben ik om hun dat uit te leggen :P

heb wel geeist dat ze me terug zouden bellen zodra ze meer wisten en dat zouden ze ook doen, vanmiddag gaat een start-miep (het verloopt allemaal via start) naar dat bedrijf een praatje maken. Pas daarna kunnen ze me meer vertellen.. :S Nu moet ik dus wachten en ik HAAT wachten :[

Weet jij al iets meer ondertussen Stampertje?
Waarschuw beheerder
donateur
nee, ik heb nog niet gebeld :nee:

Maar ik heb al een tijdje geleden werk gevonden, kan per 1 januari beginnen. Tot die tijd heb ik nog genoeg (inval)werk liggen :)

Die opleiding had ik in uiterste nood geschreven :jaja: Wilde liever leren ook al is het een niveau lager dan dat ik thuis zit :)

Dus eigenlijk doet het er niet meer toe, wil alleen nog weten waarom :)

Waarschuw beheerder
donateur
nog steeds weet ik het niet, maar ik kreeg net een telefoontje van ze. Ik ben samen met nog 1 iemand overgebleven van de 7 man. Op zich wel een gunstige ontwikkeling, toch een teken dat ik goed in de markt lig.

Verder is het even afwachten, vanmiddag krijg ik definitief antwoord.. 50 % kans.. :X

Waarschuw beheerder
gewoon op www.arbeidsbureau.nl kijken.. daar staan er genoeg..

Waarschuw beheerder
donateur
ligt er ook nog aan in welke sector je zit.. Zelf heb ik via monsterboard nogal wat reacties losgetrokken, jobpilot werkt ook wel aardig. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben nu 3 maanden op zoek naar werk...ondertussen blijf ik gewoon bij mijn huidige werk!
Ik heb straks weer een sollicitatiegesprek..ben benieuwd.
Soms denk ik erover iets totaal anders te doen,bevoorbeeld de administratieve kant,maar ja daar heb ik geen diploma voor,dus dan zal ik al helemaal weinig kans maken en waarschijnlijk nog minder verdienen als nu :)
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon op www.arbeidsbureau.nl kijken.. daar staan er genoeg..

Wéér zo'n spuit 11 :gaap:

Waarschuw beheerder
donateur
Wel hand voor je mond he als je gaapt ;)

:P

Oja, ik hoop binnenkort duidelijkheid te hebben of ik mag blijven of niet... In januari loopt officieel mijn uitzendcontract af..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hmmm roadrunner bij mij t zelfde verhaaltje.. ik heb alleen geen kans dat ik kan blijven helaas.

Ben druk aan het solliciteren, het wil alleen niet echt. Ik heb wel nog wat dingen lopen maar ben toch bang dat ik me binnekort maar even bij het cwi in moet gaan schrijven. :X
Waarschuw beheerder
ben ook net klaar met school, heb gelukkig wel werk via t uitzendbureau, ms tis ech lastig om werk te vinde dat aansluit op je opleiding
Waarschuw beheerder
donateur
Stampertje check www.nzg.nl.
De vriend van me moeder werkt als social therapeut of. sociaal pedagogisch bij een instantie in Beneden-Leeuwen (Batelaar)
En daarnaast is hij door NZG gecontracteerd voor 8 uur per maand.(doet ie ook al 4 jaar)
Ik heb niet gekeken als je via hen je opleiding kan vervolgen.
Er komt een nieuw complex (jeugdgevangenis) in Lelystad, daar vroegen ze ook nog mensen.
Waarschuw beheerder
ben ook aan het kijken op de arbeidsmarkt.

tsja....ligt er helemaal aan wat je zoekt en wat je kan.

Als je bijbaan zoekt, denk ik dat je niet heel veel soeps tegenkomt

Als je echt een baan full time zoekt, denk ik dat ze meer hebben.

Tips:

vraag jezelf af: wat wil ik, wat kan ik, welke bedrijven zijn er die voldoen aan mijn wensen?

kijk op de sites van de bedrijven wat voor bedrijf het is en kijk of je dat aanspreekt.

kijk naar de vacatures die ze hebben, maar je kunt ook een open sollicitatie sturen. maar dit geeft wel een indicatie naar wat voor mensen ze zoeken (bij elke vacature staat een profiel)

informeer evt. bij bedrijf (recruitment, human resources) naar bedrijfscultuur en wat voor mensen zij zoeken.

schrijf sollicitatiebrief of e-mail indien dat mogelijk is.

vermeld daarin: de aanleiding om te solliciteren (bv je zag op de site een vacature), naar wat voor functie je solliciteert (hoe specifieker jij een idee hebt, hoe beter, bv op welke afdeling wat voor soort functie)

verdiep je in het bedrijf!!!!!!! klinkt geinteresserd en gemotiveerd

geef aan dat je er wilt werken en dat je graag een gesprek wilt.

doe je CV erbij!!!!!

in je gesprek kun je aangeven waarom je (advhv cv) de geschikte persoon bent

bv ze vragen mensen die stressbestendig zijn. geef dan in gesprek aan adhv cv dat je bv iets hebt georganiseerd waarbij stressmomenten (deadlines) in voorkwamen

of ze vragen hoe ga je om met als er iets fout gaat, neem dan een ervaring uit je werk verleden of van de nevenactiviteiten

je cv:

persoonlijke gegevens

opleiding

nevenactiviteiten (commissies, vrijwilligersprojecten oid)
relevante werkervaring (eerdere baantjes, geen bijbaantjes
of stages)

werkervaring: bijbaantjes

hobbies

en orienteer je op de bedrijfstak/branche, stuur niet naar 1 bedrijf, maar verdiep je in meerdere, geef dat ook aan, wordt je aantrekkelijk van, concurrentie en geeft aan dat je je verdiept hebt in de branche en dat je daaarin graag wilt werken.

Lukt het niet zo: doe dan (tijdelijk, max 1 jaar) een niveautje lager.

lukt echt niet: doe dan full time baantje ff waar je je specialiteit (waar je voor geleerd hebt) niet nodig bent)

en je kunt natuurlijk altijd naar uitzendbureaus, maar als je direct op een bedrijf afstapt getuigt wel van meer lef en geinteresseerdheid.

laat zien dat je echt wil!!!!

veel succes!

kijk op monsterboard.nl
Waarschuw beheerder
denk dat de meeste wel weten hoe ze moeten solliciteren. Echter er zijn meer zoekers dan aanbieders.
Waarschuw beheerder
er zijn idd meer zoekers dan aanbieders (behalve gesloten branches als bij (tand)artsen )

dus zorg jij dat je eruitspringt!

steek je kop boven het maaiveld.

het gaat tegenwoordig niet alleen maar om hoge cijfers of dat je iets hebt afgemaakt, de dingen die je er naast hebt gedaan zeggen meer over je persoonlijkheid en voor recruiters of jij in het bedrijf past.

d'r is altijd kans.
Waarschuw beheerder
er reageren gemid. 70 mensen op een vacature

Waarschuw beheerder
donateur
kga me maar wat dvdtjes verkopen enz. want werk zoeken is een ramp :(
Waarschuw beheerder
Ik heb heel lang naar een stagepek gezocht, dat was ook eg niet leuk :no: Maar na lang zoeken heb ik eindelijk een onwijs leuke stageplek gevonden :D Be er inmiddels al 4maanden...
Maar is klote dat je nog steeds niks hebt :( Misschien moet je ff wat anders gaan doen, tot dat je in je eigen branche wat gevonden hebt?

(k)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Met zo'n kop is het logisch dat je geen werk vindt!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Eltiene je hebt hartstikke gelijk....qua theorie dan

In de praktijk is het gewoon moeilijk en oneerlijk

Komt bij dat het afhangt van de branche waarin je werk zoekt, je leeftijd, je woonsituatie etc etc.
Waarschuw beheerder
er zijn zoveel kandidaten die ook graag die functie willen hebben maar er kan er maar 1 die krijgen.
Waarschuw beheerder
ja, helemaal waar hoor stampertje

een vriendin van mij deed pedagogiek en had na een jaar nog geen werk en is maar de pabo versneld gaan doen.

anderzijds een andere vriendin van me deed ook pedagogiek en die had meteen een baan, geen minuut werkeloos op de bank gezeten.

ik ben nog niet echt op zoek naar een baan, ik weet alleen dat voor de gesprekjes en stage plaats vinden dat het me allemaal makkelijk af ging. ook bedrijven die ik voor de lol had geschreven mocht ik op gesprek komen. ik herinner me nog Price Waterhouse Coopers, tsja....kon de volgorde van de naam niet eens onthouden...zo had ik er me in verdiept...nou ja, leek me ook niet meest geweldige bedrijf.

maar ja, misschien loop ik er ook gigantisch tegen aan tzt.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werd vanmorgen bijna aangevlogen door een wanhopige dame, omdat ik haar geen werk kon geven.. :O
Waarschuw beheerder
donateur
tja idd....werk zoeken is kut....

k ben nou druk bezig met het zoeken van een stage plek in een kapsalon ( 4 dagen in de week stage 1 dag naar school) voor volgend jaar............. kutzooi
Waarschuw beheerder
kimhmm neem aan dat je op een uitzendburo werkt

Waarschuw beheerder
Ik werd vanmorgen bijna aangevlogen door een wanhopige dame, omdat ik haar geen werk kon geven..

dame?

wat lul je nou

ik had gewoon een jurk aan.
Waarschuw beheerder
donateur
En een beugel? Dan was jij het idd :yes:

Nogmaals sorry O:)

Waarschuw beheerder
En een beugel? Dan was jij het idd

Nogmaals sorry

:yes:

sorry dat ik je bijna aanvloog, maar ik wou gewoon zo graag

en er waren te veel factoren: ik geen werk + jij mij geen werk kunnen geven + de koffie was echt niet te zuipen = explosief agressieve reactie

het spijt me

ik eet er al komkommers tegen

mijn excuses nogmaal :flower:

je bent niet te erg geschrokken?
Waarschuw beheerder
donateur
Aanvaard :flower:

Maar ik bel je echt hoor, als we aardappelpluk-werk binnen krijgen (want zelfs DAT wilde je doen) (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Voond het trouwens ook wel gevat van je, toen ik zei dat het komkommertijd was,
dat je je aanbood om die komkommers te plukken (Y)

Waarschuw beheerder
nou ik heb nieuws voor sommigen hier zelfs productie werk of kut werk is NIET TE VINDEN

Waarschuw beheerder
ja, ik ben voor alles in!

ik vind het zo fijn dat eindleijk iemand moeite voor me doet

(aspergesteken wil ik ook wel doen, moet mn Pools dan denk ik wel wat bijschaven?)

Waarschuw beheerder
juist! dom werk is niet te vinden ,z e zoeken overal ervaring
Waarschuw beheerder
zelfs voor schoonmaken vragen ze min. 1 jaar ervaring. en diploma

Waarschuw beheerder
ach

situatie zal niet aanhouden

straks gaan baby-boomers met pensioen (ongeveer over 2 jaar) en dan is er weer personeelstekort, en gaan we weer meer verdienen :9

Waarschuw beheerder
je moet toch ergens beginnen denk ik dan maar zo lukt dat niet

Waarschuw beheerder
babyboomers? het wordt altijd meer hoe meer mensen hoe meer babys , dus nu is een ergere babyboom als waar jij op doelt denk ik
Waarschuw beheerder
donateur
Meer verdienen?

En vervolgens 60& van het loon kwijt zijn voor alle AOW-ers 8)
Waarschuw beheerder
werk zoeken is zooo irritant hou er maar over op :)

Waarschuw beheerder
ik heb wel een goeie methode om aan werk te komen, het is al bij veel mensen gelukt :P

maar..je moet er wat voor over hebben :yes:

je zoekt een bedrijf waar je echt heel graag wil werken..dan blijf je daar net zo lang zitten en zegt dat je niet eerder weggaat voor dat ze je aan werk helpen..lukt dat niet dan kom je de volgende dag weer..en die dag erna..

is het echt te veel moeite, stuur dan elke week stuk of 5 sollicitatiebrieven, en als ze dan een brief sturen met 'de keus is niet op u gevallen' dan stalk je ze nog ff met nog wat brieven..

boeie dat ze je irritant vinden, d'r zijn genoeg bedrijven die je dan alleen maar aannemen om van je gezeur af te zijn :P en doorzettingsvermogen is natuurlijk heel belangrijk :yes:

Peter Jan Rens zei het al: geef nooit op ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat nu elk kinderdagverblijf of gehandicaptenzorginstelling binnen een straal van 20 km van mijn huis vandaan,nu wel mijn (open)sollicitatiebrief en cv heeft...Dus nu maar rustig (:[ )afwachten..
Waarschuw beheerder
donateur
en anders is er defensie nog
Waarschuw beheerder
die nemen ook niet zomaar personeel aan.
Waarschuw beheerder
donateur
klopt en lukt ook niet binnen n week,maar als je n beetje goed in mekaar zit wat ik trouwens van sommige collega's nog weleens afvraag kom je de keuring door en krijg je al betaald tijdens je opleiding,die duurt 3 of 4maanden en dat is tegelijk je proeftijd,dus kan je dr ook nog mee stoppen als je zou willen.
buiten dat heb je eventueel studiemogelijkheden veelal door t rijk betaald en de mogelijkheid om n rijbewijs te halen
maar nix is 100% zeker maar das bij bijna elke baas
Waarschuw beheerder
las weer dat de werkloosheid hier in nederland het hardst steeg.
Waarschuw beheerder
donateur
zelf ben k per 1-1 werkloos...
wel balen hoor.. solliciteer me rot..
maar tis echt huilen met de pet op... :(
kan wel tijdelijk bij de free record shop terecht in assen en groningen..
maar met een 0 uren contract schiet dat dus ook niet op..
maar goed beter iets dan niets..

Waarschuw beheerder
Klinkt herkenbaar ja :(
Waarschuw beheerder
donateur
hebben ondertussen meer mensen al werk gevonden?

Ik heb net de eerste week achter de rug....(y)
Hartstikke leuk :jaja: Heb een extra lang inwerktraject (5 maanden! :o) + 5 maanden school. Wel een luxe eigenlijk. Sta die 5 maanden dus ook boventallig

Maar goed, ze zijn razendenthousiast :D en ik ook :D
Waarschuw beheerder
probeer Corus ( hoogovens )
Waarschuw beheerder
dan moet je wel in die regio wonen.
Waarschuw beheerder
Jow werk vinden is echt kut iemand die een baantje voor mij heeft omgeving geleen roept u maar

Waarschuw beheerder
ooh ik word niet goed van dat werk zoeken! Ben gestopt met school omdat ik me opleiding niet af zou krijgen omdat ik in juni begin bij de marechaussee maar tot die tijd wil ik werken. Had ik werk ben ik ontslagen binne een maand!
Waarschuw beheerder
donateur
tis idd echt supertriest, k zoek me rot, maar alleen maar van die,lose baantjes voor een paar dagen..
k heb v/d week besloten dat k na 2jr, weer terug ga naar school..
k wil toch nog een opleiding erbij doen, en omdat k al mbo heb, kan k hem in 2,5 jr doen...
maar ja dan tot die tijd nog wel een leuke baan zien te vinden, wat het liefst nog een btj lekker verdiend ook...

grtz..
Waarschuw beheerder
donateur
Whaaa..niet leuk meer!
Kan maar nix vinden! ze zoeken minimaal 10 jaar ervaring ofzo!! :Vaag:

Als iemand nog leuk (tijdelijk) administratief werk weet in Utrect e.o! ;)
Waarschuw beheerder
de komen steeds meer vacatures.
Waarschuw beheerder
donateur
doe dan (tijdelijk, max 1 jaar) een niveautje lager.

Daar word je alleen ook niet aangenomen, omdat je overgekwalificeerd bent en je dus gaat vervelen en dus binnen afzienbare tijd weer wat anders zoekt. Heeft het bedrijf geen zin in :no:

hebben ondertussen meer mensen al werk gevonden?

:jaja: :D
Technical Support Specialist B)

Waarschuw beheerder
donateur
ben nie werkloos maar wil een bijbaantje maar die zijn er ook niet voor t oprapen
Waarschuw beheerder
Bijbaantjes niet voor het oprapen:S
Dan doe je ook niet echt je best met zoeken:no: Part-time banen welke in je straatje passen zijn tegenwoordig makkelijker te vinden dan een full-time baan.

Waarschuw beheerder
donateur
nou hier in den bosch en omstreken toch niet
Waarschuw beheerder
waar gaat het heen in ons land??
is er nou werkelijk niemand die hier wat aan kan doen??
Waarschuw beheerder
Nou ik viel vandaag echt van mn stoel :P

Heb aanstaande donderdag 2 sollicitatiegesprekken, eentje om 13 uur en eentje om 15 uur :D Die van 13 uur wilde eerst om half 3, maar toen heb ik maar even gezegd dat ik al een gesprek had :9

Dus na 2 weken zoeken en solliciteren via post/internet en helemaal moedeloos worden van alle berichten overal dat het maar niet lukt ben ik nu toch wel blij! OK heb natuurlijk nog niks, maar dat bedrijven echt reageren en echt een gesprek met mij willen (heb GEEN diploma en GEEN werkervaring) daar was ik wel verbaasd over, aangezien ik zat verhalen hoor/lees van mensen die wel een diploma of veel werkervaring hebben en na maanden zoeken niet eens een gesprek hebben...

So wish me luck donderdag :D
Waarschuw beheerder
donateur
das mooi vuurvliegje (y)

Mochten ze je wel afwijzen op diploma's...
Trek dan wel je bek open van waarom hebben jullie me dan uitgenodigd?

Ik werd iedere keer op ervaring en leeftijd afgewezen, terwijl dat toch echt op mijn CV staat, dus bij mn laatste gesprekken heb ik van te voren gemeld dat als ze me te jong vonden of twijfelden aan mijn ervaring ik bij voorbaat niet het gesprek wilde beginnen :[

Daar werd erg verrast op gereageerd 8)
Maar goed, uiteindelijk kon ik kiezen uit 2 banen en een week later werden dat er opeens 5 :vaag:

Brutaal zijn (y) maar wel netjes blijven :jaja:

Waarschuw beheerder
tegenwoordig is werk zoeken altijd moeilijk

Waarschuw beheerder
Mensen, www.werk.nl of kom naar het CWI
Waarschuw beheerder
donateur
Goh...die konden ze nog niet :/
Waarschuw beheerder
Ik heb ook eindelijk leuk werk gevonden :D

Twee weken terug werd ik opgebeld door een oude stage plek, met de vraag of ik al werk had.

En sindsdien ben ik daar dus aan het werk.

Het is maar 7uur per week, maar wel heel leuk.

Owwjaa ben nu nu trouwens klassenassistente op een basisschool. Ik moet een moeilijk jongentje begeleiden.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben nog steeds een werkende werkzoekende...
Nu een half jaar :jaja:
En ik woon nog wel heel centraal en heb een juist diploma en werkervaring :/

Ga binnenkort maar beginnen met een avondopleiding voor iets heel anders,want dit schiet ook niet op :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
Ben nu alweer in de 7de week :jaja:

Tis me wel tegengevallen hoe zwaar het allemaal is :/
36 uur werk, daarnaast een opleiding, veel opdrachten, eigen huis, lange reistijden en tussendoor nog een beetje sociaal leven 8)

Maar goed, tis geweldig luxe hoe ik alle facetten van de GGZ kan bekijken :jaja:

Waarschuw beheerder
Goh...die konden ze nog niet

:p

Waarschuw beheerder
Zucht, ik wil echt zo graag een andere baan..
Heb morgen een sollicitatiegesprek ergens anders maar het zit er dik in dat het natuurlijk niets word..:S

maar ik wil het zooooooo graag..

:S
Waarschuw beheerder
Nou heb vandaag mn gesprekken gehad. Bij de een krijg ik nog een gesprek van de week, en bij de ander ben ik al aangenomen, mn contract zou vandaag nog opgestuurd worden :D Maar ja nou moet ik dus waarschijnlijk gaan kiezen tussen deze 2 en ik weet het echt niet :S Shit nou heb ik een luxe probleem, wil iemand even een baantje van me over nemen? :P Nou ja weet het nog niet zeker van die ene natuurlijk, dus nog even paar daagjes wachten. En dan te bedenken dat ik al een baan heb (parttime bij de post), best oneerlijk verdeeld weer :vaag:

Waarschuw beheerder
Nou heb vandaag mn gesprekken gehad. Bij de een krijg ik nog een gesprek van de week, en bij de ander ben ik al aangenomen, mn contract zou vandaag nog opgestuurd worden Maar ja nou moet ik dus waarschijnlijk gaan kiezen tussen deze 2 en ik weet het echt niet Shit nou heb ik een luxe probleem, wil iemand even een baantje van me over nemen? Nou ja weet het nog niet zeker van die ene natuurlijk, dus nog even paar daagjes wachten. En dan te bedenken dat ik al een baan heb (parttime bij de post), best oneerlijk verdeeld weer

Wrijf het er ff lekker in......
Waarschuw beheerder
Ja hallo me eerst succes wensen hier en dan heb ik succes... :S :P Maar goed het is wel oneerlijk ja, of ik heb gewoon erg veel geluk...

Waarschuw beheerder
het vinden van werk is k*t de laatste tijd..
er is haast geen werk:S bezuiniging bla bla bla