Partyflock

Forumonderwerp · 710710

Waarschuw beheerder
Hey People,

Wie is er op het moment nog meer werkeloos en zoekt en solliciteerd zich rot voor een baan maar het wil gewoon niet lukken??

Word er echt een beetje moe van, het vinden van een leuke baan lijkt zowiezo al erg moeilijk!

Mensen misschien nog tips ofzo..Of wil ook ff zn ei kwijt!

Grtz
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
He Djem, je kan wel lekker kletsen met: werken in de productie als je goed geschoold bent, maar denk jij dat bedrijven nog op jou zitten te wachten als verder gaat met solliciteren naar een hooggeschoolde baan en ze zien dat je productiewerk hebt gedaan...NO WAY!

en nog een gouden tip: (ik heb zelf als adviseur bij het CWI gewerkt) denk niet: ik heb mij ingeschreven bij uitzendbureau's maar ze bellen nooit....Je MOET zelf tig keer bellen zodat zij weten wie ze moeten hebben als er een vacature binnenkomt...en laat je cv plus brief nakijken bij het CWI. Het kost niets en dan weet je zeker dat je een mooie/goede brief hebt. Fouten in brieven zijn not done!

Monsterboard is een goede site! en als het je niet uitmaakt waar te werken...magazijns en productiewerk. Is altijd werk in!

Waarschuw beheerder
o'ja en als je een soll.brief hebt verstuurd, bel even na of deze is ontvangen. Maakt altijd een goede indruk en dan horen zij meteen een stem. (handig als je solliciteert naar bijv. een functie als receptioniste.)

Succes!
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik een werkgever was, zou ik het wel zeker waarderen als iemand productiewerk had gedaan ipv een uitekering aan te vragen :jaja:

Zeker in deze tijden, werkgevers weten ook wel dat werk vinden niet makkelijk is.
En die zullen iemand die op zo'n manier dan toch hard werkt echt wel waarderen hoor.

En daarbij...je hoeft het niet op je CV te zetten hoor.

Waarschuw beheerder
Thnx Yfie69 , ook dat bedoelde ik o.a!

En thnx voor je tips, bellen naar de uitzendbureau's doe ik al, zowiezo om te laten zien dat je graag wilt werken, en zelf t initiatief neemt!

Waarschuw beheerder
Zeker in deze tijden, werkgevers weten ook wel dat werk vinden niet makkelijk is.
En die zullen iemand die op zo'n manier dan toch hard werkt echt wel waarderen hoor.

Nou dat weet ik niet hoor.... Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, ik denk dat ze dan toch eerder iemand aannemen die geen productie werk heeft gedaan dan iemand die dat wel heeft gedaan! En als je het niet op je cv zet... zit je met een gat..
Waarschuw beheerder
donateur
Dus liever iemand die bij tegenslag zijn hand ophoudt dan iemand die "dan maar" productiewerk gaat doen?

Zegt genoeg over je werkgever lijkt me zo :S

Waarschuw beheerder
+1: jij bent dan ook geen werkgever. :)

Als je het niet op je CV zet dan heb je een 'gat'in je CV. Daar schiet je nix mee op.Ik ga een uitkering niet goed zitten praten, maar je krijgt een uitkering ter overbrugging. Een uitkering KRIJG je niet, daar heb je zelf ook voor gewerkt.
Waarschuw beheerder
pff zoek ook al een half jaar..overal t zelfde gelul ook :/

Waarschuw beheerder
verveel me te pleuris.. vind maar geen werk, heb geen geld :(
ik heb er ook schoon genoeg van! >(

en nee ik ga niet aan de lopende band zitte.. k word daar helemaal para van en krijg rsi e.d.

kom hier met die baan gvd!!!!! :[

Waarschuw beheerder
donateur
Ben nu net 3 dagen bezig op men nieuwe werk.
had er niet echt moeite mee om iets leuks te vinden.
denk dat het deze tijd vooral heel belangrijk is om de juiste mensen te kennen.

werk nu in een super leuk restaurant die ook feestjes doet enzo.errug gezellie:)

en idd wat Yfie69 ook zegt:
je moetr wel iets aan papieren hebben(opzich wel handig jaah)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je moet hier in Nederland wel wat papiertjes hebben om 'leuk' werk te doen. Klagen dat je geen leuk werk kunt vinden en ongeschoold zijn schiet niet op.....

Waarschuw beheerder
ben geschoold iig.
maarre receptiewerk is hier nergens te vinden..

en zoek je voor simpel baantje als verkoopmedewerkster dan maar, krijgt gewoon mensen met meer ervaring voorrang.. belachelijk.. in een week tijd werken heb je de ervaring ook wel.. alsof het zo moeilijk is dusja.. wat moet je dan in deze tijd als je net van school bent. :S

de economie is gewoon zeik, overal waar ik kom zeggen ze dat werk moeilijk te krijgen is
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Toen ik 15 was ben ik meteen gaan werken als vakkenvuller nee niet leuk maar wou wel gewoon werken voor me geld, al die jaren heb ik me opgewerkt en ervaringen opgedaan... Dan vind ik persoonlijk dat wat ik nu kan, heb geleerd enzv ik dan idd niet ga werken achter een lopende band...

Plus dat je een verschil heb tussen mensen die idd een uitkering trekken of gewoon een tijdje echt niet kunnen werken, dus trek niet te snel je conclusie!

Waarschuw beheerder
Nouw ik heb dus echt geen zin in een uitkering of mij bij het CWI laten inschrijven hoor :no:
Ik heb tot nu toe dan ook geen vaste banen gehad, alleen maar bijbaantjes en die waren bijna allemaal zwart :)
Vind het CWI een beetje "laag", enige wat ik er zag waren asielzoekers...
Wat dat betreft ben ik inderdaad wat te "capsones" en in productiewerk of magazijnwerk heb ik ook geen zin in :$
Productiewerk zie ik niet zitten,omdat ik dan om 5 uur opmoet (of nog vroeger) en vies word (8)) en magazijnwerk moet je veel tillen, en ik ben absoluut niet sterk.
Mejaah ik ben altijd nog blij dat ik dinsdag gwoon een gesprek bij de Appie Heyn heb, tog wat en bovendien kan je bij de Albert Heyn ook nog eens vaak je eigen werkschema instellen :)
Waarschuw beheerder
Tja nou ik heb 2 banen, is niet moeilijk hoor, gwoon alles aanpakken wat er te krijgen is...
Ik doe ook maar productie en schoonmaak werk, maar verdien mn centen iig!!

Gewoon niet te kieskeurig zijn, dan heb je zo werk!

Waarschuw beheerder
Vind het CWI een beetje "laag", enige wat ik er zag waren asielzoekers...

Dan moet jij je toch maar eens goed laten informeren wat het CWI precies is...

Ik wil je nog weleens horen als je in de ziektewet komt is namelijk ook een uitkering!
Ben het met deze uitspraken volkomen eens:

Als ik een werkgever was, zou ik het wel zeker waarderen als iemand productiewerk had gedaan ipv een uitekering aan te vragen

Tja nou ik heb 2 banen, is niet moeilijk hoor, gwoon alles aanpakken wat er te krijgen is...
Ik doe ook maar productie en schoonmaak werk, maar verdien mn centen iig!!

Gewoon niet te kieskeurig zijn, dan heb je zo werk!

Als je jezelf te goed vind om productiewerk te doen moet je ook niet lopen zeiken dat je geen werk hebt!
En van productiewerk krijg je echt geen rsi hoor, ja misschien als je 4 jaar hetzelfde doet maar ook productiewerk heeft afwisseling hoor. En je hoeft echt lang niet bij alle bedrijven vroeg te beginnen, dat is ook onzin, zijn zat bedrijven die normale tijden hebben of die in ploegendiensten werken.
Ken genoeg mensen die productiewerk doen en heb het zelf ook gedaan en was erg gezellig en bracht tenminste geld op. Misschien niet de leukste baan die er is maar je laat wel zien dat je wil werken en als je een beetje gezellige collega's hebt is het nog leuk ook!
En ik denk inderdaad dat een toekomstige werknemer het zeker meer waardeert als je gewerkt hebt (ook al is het productiewerk) dan wanneer je een uitkering hebt gehad....
Die man/vrouw zal dan wel denken dat je lui bent en geen zin heb om te werken en misschien zelfs dat je geen doorzettingsvermogen hebt...lekker goeie indruk maak je dan...
En als je het wel op je CV zet kun je er toch een aantekening bijzetten dat je dat hebt gedaan/doet om evengoed aan het werk te zijn terwijl je op zoek bent naar een baan die beter bij je past...
Lijkt me zelfs overbodig om erbij te zetten want dat begrijpt een werkgever ook nog wel...

Waarschuw beheerder
naja rsi was misschien overdreven woord, maarre ik heb wel 5 dagen vroeger es aan de lopende band gezeten bij een chipsfabriek (vakantiewerk)
k was daarna de hele dag nix meer waard.. mn rechterschouder deed na 3 dagen ontzettend pijn leek alsof er water in mn gewricht zat en als ik s avonds als ik ging slapen mn ogen dichtmaakte zag ik de chips nog voorbij komen. (te geestdodend voor mij)
oja, de pijn in mn schouder was pas na een maand volledig verdwenen.
vind dit genoeg reden voor mij om geen productiewerk te doen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:gaap:
Zoals ik al zei; we hebben hier allemaal een ANDERE mening !
1 ik voel mij te goed voor een uitkering
2 ik heb geen zin in het Cwi, als ik ZELF ook een baan kan vinden
3 of ik geen zin heb of wel zin heb in productiewerk bepaal ik zelf wel :[

Waarschuw beheerder
Ik heb geen werk
Ik hoef niet te solliciteren
Ik hoef niet te werken
Het eerstkomende anderhalf jaar :p

Maar al met al heb ik er ook een hele goeie reden voor

Eeehm tips?
Blijven solliciteren

Enne..In de prostitutie is meestal ook wel werk te vinden dacht ik toch?

Waarschuw beheerder
Subject: Monsterboard.nl Resultaten - 29/09/2004

Goed nieuws!
Monsterboard.nl heeft nieuwe vacatures gevonden die voldoen aan jouw zoekopdracht.

Hier zijn de resultaten die we op woensdag 29 september 2004 hebben gevonden:

Hieronder vind je 1 vacature(s) die je agent "install beheer" voor je heeft gevonden.
Sep 28 06:48:48, Financial Controller (m/v),XB Networks BV,NL-FL
Deze mail bevat een gedeelte van de vacatures die je agent heeft gevonden.
Voor de actuele resultaten behorende bij deze agent, log je in op http://my.monsterboard.nl/manageagents.asp en klik je op `Bekijken´.

Hieronder vind je 1 vacature(s) die je agent "admin" voor je heeft gevonden.

Sep 28 06:48:48, Financial Controller (m/v),XB Networks BV,NL-FL
Deze mail bevat een gedeelte van de vacatures die je agent heeft gevonden.
Voor de actuele resultaten behorende bij deze agent, log je in op http://my.monsterboard.nl/manageagents.asp en klik je op `Bekijken´.

Ben je je gebruikersnaam en wachtwoord vergeten? Ga hiervoor naar
http://my.monsterboard.nl/forgot.asp

Wil je je zoekopdracht voor je agent wijzigen of verwijderen? Ga dan naar
http://my.monsterboard.nl/manageagents.asp
en klik na het inloggen op `Bewerken´ of `Verwijderen´.

Heb je vragen dan kun je altijd een mailtje sturen naar helpdesk@monsterboard.nl

voor de gene die zich geroepen voelt ...

Waarschuw beheerder
heuh?

Waarschuw beheerder
donateur
edit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als je jezelf te goed vind om productiewerk te doen moet je ook niet lopen zeiken dat je geen werk hebt!

Ik wil jou nog weleens horen als je van een hele goeie (betaalde) baan in de ziektewet komt uitkering krijgt en dan omdat je niet mag ''zeiken'' achter de lopende band moet gaan staan... t

Waarschuw beheerder
en ben het trouwens wel met knuffelmutz eens iedereen heeft een eigen mening.. maar vind sommige opmerkingen geen meningen meer...
2 Illuminaughty: Dat is dus 1 voorbeeld van productiewerk wat je gedaan heb, dus is alle productiewerk te min voor je, lekker kortzichtig...

2 Knuffolmutz en Ik ben wie ik ben!: Als je je te goed voelt om productiewerk te doen moet je niet gaan zeiken dat je geen werk kan vinden maar dan moet je zeggen dat je geen werk kan vinden DAT AAN JOU EISEN VOLDOET...
En als je te hoge eisen stelt moet je dus ook niet zo zeiken dat je geen werk kan vinden want dan komt het gewoon omdat jij te beroerd ben om bepaald werk te doen...

En om nog even terug te komen op de vraag van een aantal posts terug: ik heb inderdaad een leuke baan op dit moment ja, maar wel een baan waarvoor ik savonds ook vaak nog een hoop moet doen en die baan is me ook niet aan komen waaien. En ik heb ook genoeg baantjes gehad als productiemedewerker en ook dat beviel me prima want in een aardappelfabriek aardappels sorteren, in de tulpenkassen tulpen koppen en in de groentefabriek groente fijnsnijden en verpakken is echt geen zwaar werk hoor.
Werken in een fokzeugenbedrijf, tussen de varkens dus, is daarentegen wel zwaar werk en niet erg schoon ook, maar denk je dat je mij daaover hoort klagen?!?! Ik dacht het niet, ik heb elke baan die ik gehad hebt met plezier gedaan en met een hoop inzet en dan zul je merken dat mensen je echt niet kwijt willen hoor...

Waarschuw beheerder
Ag Djem, je moet gewoon even je grote mond houden :@
Wat ben je nouw voor een stumper? Zoals ik al zei; iedereen heeft een andere mening, en ik BEN DUS OOK WIE IK BEN, en als je dat zelf ook niet kan accepteren dan rot je maar lekker zelf op :[

En ja ik voel mij te goed voor productiewerk! So??? Heb jij soms zin om hele dagen een beetje putjes te gaan scheppen of om het vuilnis op straat op te ruimen :[?
Ik denk dat iedereen wel heeft dat ze zich te goed voelen voor sommige banen :yes:
En dat heb IK dus met productiewerk..

Ik maak als bijbaantje ook plee's schoon in een discotheek, anderen vinden dat weer smerig werk en andere voelen zich daar ook weer te goed voor.
Ik blijf er dus gewoon bij dat het dus ieder zijn mening is.

En ja misschien heeft productiewerk jou wel bevallen, maar ik heb 5 jaar plantenteelt gehad en moest ook allemaal van dat kutwerk doen, en dat beviel mij dus helemaal niet!
Waarschuw beheerder
ik ben ook werkloos!zaterdag maar naar de banenmarkt hierzo!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb dinsdag ontslag genomen :yes:

Kreeg nog een maand loon mee :P en nu geen bij baantjes meer voor mij :)

Waarschuw beheerder
En ja ik voel mij te goed voor productiewerk! So???

Als je meer kunt ben je ook gek als je productiewerk doet

Dus dan heb je het goed recht om dat te zeggen :yes:

Waarschuw beheerder
Ik heb het ook jaren gedaan..

Maar doe het never nooit niet meer

Ik kan meer als dat,en dat ga ik laten zien ook :yes:
Ik wil iets doen voor de medemens..En niet nutteloos in een fabriek werken
laatste aanpassing
Jullie moeten beter LEZEN mensen...
Ik zeg toch niet dat je heel je leven productiewerk moet gaan doen!
Ik zeg alleen dat ik mensen die roepen dat er geen werk te vinden is omdat hun ideale baantje niet voor het oprapen ligt nogal kortzichtig vind..
En ja dan vind ik het dom als je in de tussentijd thuis gaat zitten en elke maand je handje op houdt voor een uitkering...
Je kan toch werken voor je geld?!?! Doe dat dan ook, zorg er zelf voor dat er geld binnenkomt en zoek ondertussen naar een baan die past bij je opleiding.
Maar ga niet zielig zitten doen alsof je geen werk kan vinden terwijl je baantjes in de productie afslaat omdat je je er te goed voor voelt...

Waarschuw beheerder
>( k heb net 3 redenen gegeven waarom ik dat werk nooit meer wil doen.. tis niet te min voor me....IK KAN ER NIET TEGEN!
productiewerk is productiewerk.. dus HETZELFDE.. betekent: altijd heel zwaar en geestdodend

en ik ben nu al niet op zoek naar mn ideale baantje(receptionist), omdat die idd niet te krijgen is daarom zoek ik nu een baantje als verkoopmedewerker (heb ik trouwens hierboven ook al es gezegd :/ )
en ik ga gewoon nog ff verder daarmee.

ik heb geen uitkering en ben ook niet van plan om die aan te vragen.
Ik vind het wel leuk hoe je hapt hoor, maar wat je zegt is gewoon niet waar...
Binnen het productiewerk heb je ontzettend veel verschillende soorten werk en het ene is dan ook zwaarder of lichter dan het andere...
Echt lang niet al het productiewerk is lichamelijk of geestelijk zwaar... Maar als jij dat wil geloven, doe je best zou ik zeggen...

Waarschuw beheerder
het is maar je perceptie, wat ik als geestdodend ervaar kan jij als prettig ervaren.. maarja blijkbaar wil dat er bij jou niet in.
misschien handig om te accepteren dat niet iedereen hetzelfde inelkaar zit.

laat mensen hier lekker in hun waarde.. als je bepaald werk niet wil doen.. doe je het NIET.. klaar!

ow.. jij hapt zeker niet he? whaha :frusty:

(k ben ook ingeschreven bij cwi)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het CWI 'laag'? Rare benoeming, want daar vind je ook werk voor bijv. verkoopmedewerker. Hetgene waar jij op gaat solliciteren knuffelmutz...
Bovendien al die 'zwarte' bijbanen die jij gehad hebt, zijn niet na te gaan. Dus op papier heb jij blanco werkervaring. Als het niet bekend is bij het UWV dan is geen werkervaring. En uitkering trekken? Die krijg je geeneens als je zwart werk hebt verricht.

Sommige mensen denken dat iedereen een uitkering kan aanvragen, maar dat kan alleen als je werkervaring hebt en dan nog kijken ze naar je arbeidsverleden. Hoeveel jaar heeft iemand gewerkt enz.

Waarschuw beheerder
Echt lang niet al het productiewerk is lichamelijk of geestelijk zwaar...

ja van de zomer magazijnwerk gedaan, ik zou je zeggen: leuk voor een paar maanden. pijn aan je rug en je doet elke dag van 9 tot 5 de zelfde handeling, nou kan je niet 30-40 jaar doen.

ga naar school op jonge leeftijd geld verdienen is niks, kon er meestal té laat achter

Waarschuw beheerder
Weet ik wel Yffie :) Ik vind het CWI ook niet speciaal laag ofzo....dat bedoelde ik nouw ook weer niet :)
Maar ik wil volgend jaar pas een opleiding gaan beginnen en nu even een jaartje centjes verdienen,maakt me niet uit waar en ik vind zelf dat ik daar geen uitzendbureau of het CWI voor nodig heb :)
Waarschuw beheerder
En van productiewerk krijg je echt geen rsi hoor, ja misschien als je 4 jaar hetzelfde doet maar ook productiewerk heeft afwisseling hoor. En je hoeft echt lang niet bij alle bedrijven vroeg te beginnen, dat is ook onzin, zijn zat bedrijven die normale tijden hebben of die in ploegendiensten werken.
Ken genoeg mensen die productiewerk doen en heb het zelf ook gedaan en was erg gezellig en bracht tenminste geld op. Misschien niet de leukste baan die er is maar je laat wel zien dat je wil werken en als je een beetje gezellige collega's hebt is het nog leuk ook!
En ik denk inderdaad dat een toekomstige werknemer het zeker meer waardeert als je gewerkt hebt (ook al is het productiewerk) dan wanneer je een uitkering hebt gehad....
Die man/vrouw zal dan wel denken dat je lui bent en geen zin heb om te werken en misschien zelfs dat je geen doorzettingsvermogen hebt...lekker goeie indruk maak je dan...
En als je het wel op je CV zet kun je er toch een aantekening bijzetten dat je dat hebt gedaan/doet om evengoed aan het werk te zijn terwijl je op zoek bent naar een baan die beter bij je past...
Lijkt me zelfs overbodig om erbij te zetten want dat begrijpt een werkgever ook nog wel...

Helemaal mee eens!!!

Waarschuw beheerder
Ik heb zodadelijk om 10.15 een sollicitatie gesprek :D. Ik weet alleen niet meer van wel bedrijf :P. Ik heb bij 5 bedrijven als systeem beheerder gesolliciteerd en bij een paar computer winkels. Ik laat straks wel even horen hoe het is gegaan :).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Voor een ieder die graag werk wil hebben, ís er ook daadwerkelijk een baan. Alleen moet je je dan niet te kritisch opstellen met een eisenpakket van hier tot aan Tokio... :no:

Waarschuw beheerder
Mee eens Rebel. Ik heb toevallig geluk dat ik wel misschien ergens kan werken waar ik ook voor heb geleerd.

Waarschuw beheerder
In de regel ben je ook gewoon stom om tijdens deze lichte economische crisis van baan te wisselen...

Waarschuw beheerder
Ja ik zit nu officieel nog op school, dus als ik niet wordt aangenomen, hoef ik in ieder geval niet op straat te lopen ;)

Waarschuw beheerder
Dan is het een ander verhaal ja... Maar iemand die al jaren werkt moet nu gewoon niet 1,2,3 wisselen.

Waarschuw beheerder
Nee inderdaad, je kan beter wachten dat het iets beter gaat met de economie (wat volgens mij nog wel lang gaat duren). Met je vaste baan kan het ook zijn dat je van de ene op de andere dag wordt ontslagen. Maar als je als nieuweling bij een andere baas komt zou die eerder jou ontslaan als iemand die er al jaren werkt.

Waarschuw beheerder
Nog een belangrijk motief: kantonrechtersformule. :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb een tip die je zeker moet proberen..

Werd per 1 augustus werkeloos. Ik heb geen diploma's alleen werkevaring... Kwam via me vriend op de site www.werk.nl en www.vacaturebank.nl

Heb daarna precies 2 weken thuis gelopen terwijl ik werd gebeld met mensen die vacatures hadden... Had op een gegeven moment 5 soll.gesprekken in 1 week....

Zeker t proberen waard

Waarschuw beheerder
donateur
In de regel ben je ook gewoon stom om tijdens deze lichte economische crisis van baan te wisselen...

Daarom hou ik ook mijn mond op mijn huidige werk,ze weten van niks en dat hou ik graag zo,aangezien ik een pas in maart een vast contract zou krijgen.Als ze weten dat ik op zoek ben naar iets anders dan wordt het natuurlijk sowieso niet verlengd.
Jammer is alleen,dat ik nu geen referentieadres kan opgeven :S

Waarschuw beheerder
Referenties zijn erg achterhaald, vind ik... Ik heb 2 'échte' banen gehad en beiden werkgevers hebben hier geen gebruik van gemaakt. Is tegenwoordig heel normaal om dit niet te doen.

Overigens was de eerste werkgever de Rabobank, dat zegt op zich ook wel wat. Wat ze tegenwoordig wel veel doen is je 'screenen'.