tsja, wat kan ik zeggen?...
het feest sowieso helemaal gratis, het heeft mij en mn vriendin nix gekost. pas zaterdagavond om kwart voor zeven besloten we echt te gaan...
wat vond ik jammer:
-ik zat in de auto met een tjik die alleen maar zat te zeiken over alles: "waarom moeten we zo nodig stappen in duitsland, waarom gaan we niet gewoon naar amsterdam" en dat soort leuke dingetjes ( dat meisje heeft last minute nog een kaartje kunnen regelen bij ons, maar besloot toen we bij de ingang waren, dat ze terugging en is gaan slapen in de auto....zegt genoeg toch?)
-toen we
eindelijk aan waren gekomen op het parkeerterrein, liepen we naar de bussen die ons naar het terrein zouden brengen, alleen waren er geen bussen meer. alleen totale chaos (hekken omvergegooid, mensen die totaal verward om zich heenkeken met 'wat nu?' in hun ogen) dus zijn we gaan lopen
-na de eerste 20 meter begon het keihard te regenen en dat stopte voorlopig niet. q-dance kan nix aan het weer doen, maar het is een klotebegin van ieder feest. vooral als het terrein op komt en je ziet alleen maar schuilende en vluchtende mensen (het hele feest kreeg toen ook gelijk een beetje een eng karakter)
-de bunkers zijn we amper binnengekomen tot een uurtje of 5, want het was gewoon te druk. te vol met mensen die niet kwamen dansen, maar kwamen schuilen (heb dus noodgedwongen bijna het hele feest, wat voor mij van 2 uur tot 7 uur duurde) buiten rondgebanjerd)
-ik heb ook nog eens 3 kwartier op een patatje met en een frikandel gewacht. staan ze je daar te helpen met 2 man (de rest staat ui zn neus te vreten of heeft ff rookpauze) tegen de tijd dat ik mn patatje kreeg, had ik er natuurlijk al geen trek meer in en mn vriendin heeft die frikandel na drie happen weggeflikkerd omdat ie zuur smaakte (en die drie happen later weer uitgekotst...)
maar niet alles was gaar:
+na een uurtje op het feest te hebben rondgekeken (was er pas om 2 uur) begon naar mijn mening ook de sfeer een beetje te veranderen. beetje het mysterylandgevoel. mensen kregen schijt aan de ellendige regen en gingen steeds meer die bunkers uit om lekker buiten los te gaan
+ik heb een kennis van me zien draaien en ben daar toen heel veel bekenden van me tegengekomen, ondanks dat ik geen bereik had met mn pocket op het feest.
+het is natuurlijk ook goed voor je ego om te worden versierd in 3 verschillende talen

hehe
+terug konden we gelukkig wel weer met de pendelbus naar de het parkeerterrein
+we waren toen we terug in purmerend waren nog steenkoud en kletsnat. we zijn toen met nog een hele groep (die van MOH kwamen)gelijk doorgegaan naar het twiske (strand) en hebben ons lekker opgewarmd en bijgekletst over beide feestjes.
al met al is dit mijn uiteindelijke mening: het was qua bereik een minder feest, maar qua opzet wel goed. ik had echt het gevoel dat ik op één of ander illigale rave was terechtgekomen. maar ik ben wel blij dat het mij geen ene cent heeft gekost.
ik heb wel medelijden met mn zusje

q-base was haar eerste houseparty en die komt bijna letterlijk van een kouwe kermis thuis. dat arme kind is zaterdagmiddag om 5 uur vertrokken met de bus naar het feest (kwamen 9 uur aan, dat is wel mooi) heeft mij nog in de stress gebeld,om te melden dat ze per ongeluk dr OV mee had genomen ipv dr ID, was om 3 uur al doodmoe (helemaal nuchter) vertrok half acht zondagochtend weer met de bus terug om om 12 uur weer thuis te zijn en een half uur later als een blok in slaap te vallen. (voor haar was een wel een klotefeest

)
die blijft binnen tot mysteryland volgend jaar, want dan is het wel warm (hoopt ze.....)