Dit vind ik zo'n onzin. Hoe weet je nou wat een hond denkt? Misschien had die hond gewoon geen zin om wat te doen. Of gunde hij jou het wel. Je weet het niet.
Krijg ik een beetje zo'n gevoel bij:
"WAF" Wat zeg je lassie? Liggen er 3 indianen onder boom?
"WAF" 300 meter naar het zuiden?
"WAF WAF" Ja, we gaan

GIVE THIS MAN A SIGAR!! Humor heb je in elk geval wel

Maar even serieus... ik zit al jaren in de hondensport en heb ook erg veel IPO getraind (oa. pakwerk) Net als bij een mens kan je zien of iemand wil gaan slaan of niet. Dit zie je bij honden zéér duidelijk. Jij bent duidelijk geen honden liefhebber ...en dat mag uiteraard... maar het is dan ook niet zo wakker om over hondensignalen te praten als je er geen verstand van hebt. Kortom, je kan heel goed zien aan de lichaamstaal van een hond wat deze "denkt" en een hond weet zéér goed wat zijn of haar terrein is en dus voor ongenode gasten niet gewenst is! Zelfs jij zou dat toch moeten weten.
2 DJEM, ik vind dat je wel heel makkelijk over mijn verhaal heen loopt, en er uitpakt wat in jouw straatje past hoor.
Ik snap niet waarom je zo aanvallend doet want in mijn post staat toch duidelijk dat alle honden naar mijn mening individueel beoordeeld en behandeld moeten worden DUS OOK JOU HOND
DAT GEBEURT DUS NOOIT! alleen door kenners van het ras. Daarom reageer ik zo.
Ik herhaal nog maar even
....maar wat was jouw reactie geweest als ik geschreven zou hebben (of iemand anders) dat mijn Amerikaanse Stafford Terriër op straat overdag in een drukke winkelstraat een voetganger vol in de knie had gebeten terwijl daar geen enkele aanleiding toe was???
het gaat mij er om dat er zoveel scheef is! Als een Labrador of een ander "lief gezinshondje" iemand bijt hoor je niemand.
Dan zie je geen 20x20 artikelen in de krant
"Levensgevaarlijke Labrador bijt onschuldige voorbijganger tot bloedens toe in zijn knie"
Als een volwassen Labrador mijn pub volledig open bijt ....geen artikel in de krant, geen verontwaardiging geen.......
Als een volwassen Staff. een Labrador pub volledig open bijt, nou dat laat het zich raden wat er in de kranten staat! In ALLE kranten...
Ik ben het helemaal met je eens dat deze hond die mij beet zeer slecht opgevoed was. Dat wijf van die hond stopte nog niet eens, riep me na SORRY, en verdween in de menigte. Nou ben ik zovaak gebeten door honden, dus ik maak me er niet zo druk meer om, maar mij maakt het zo enorm kwaad dat juist dát type mens MIJ veroordeeld om mijn hond. Terwijl ik nog nooit een incident mee heb gemaakt met een Staff. en nu voor de 2e keer met een Labrador. Dan kan iedereen roepen "relativiteit cijfers...." maar ik kijk alleen naar feiten. Ik ken méér Staff's dan Labradors, dus voor mij kloppen de relativiteit cijfers wél dat Labradors gevaarlijker zijn dan Staff's.
Maar laten we even duidelijk stellen IK BEN NIET TEGEN LABRADORS of tegen welk ander hondenras dan ook! Ik ben tegen bijtende honden van welke grote en van welk ras dan ook.
De onzin en dommigheid in deze zin
Ja, maar als ze bijten, dan bijten ze niet meteen je hele arm eraf
… als zo’n hond in een baby bijt is die wél weer helemaal beschadigd. Waar wil jij de grens dan leggen “Ice Ice baby”?
Een nieuwe regel in de wet: zolang welke hond van welk ras dan ook niet bij machte is om een arm er af te bijten is bijten toe gestaan?
Wat een onzin joh! Bijten is bijten … Want zo’n Yorkshire terriër bijt er van een kindje echt wel een vinger af hoor, maar dat mag wel want het is geen
hele arm
? Of
Omdat dat die misschien een speels bijtje geven (als ze kwaad zijn???) i.p.v. gelijk een kind zijn strot door te bijten en het met schoenen en al op te vreten????
Ik pleit dus nogmaals héél erg voor een algemene MAG test verplichting voor ALLE hondenrassen. En ik zou het helemaal niet erg vinden als er een "Honden rijbewijs" zou komen voor hondenbezitters. Dat wijf dat haar hond op deze manier een voetganger liet bijten en alleen maar sorry riep en door liep? Absoluut ongeschikt als honden eigenaar! Terwijl er vele Staff eigenaren bijzonder geschikt zijn als honden eigenaar!
Alleen op die maniet kan je honden agressie in toom houden. Want inderdaad
Een dier, blijft een dier, blijft een dier, blijft een dier.