DJEM, laat ik mijn taalgebruik nu maar wel netjes houden, maar weet dat ik het liever anders had gezegd!
Waarschijnlijk heb jij een Labrador gezien je reactie?
alle andere labradors heb je geen reet te zeggen want daar weet je geen ruk van!
Het spijt me je te moeten melden dat ik juist wél een hoop weet van Labradors, en vele andere honden want ik ben zéér betrokken bij vele vormen van hondensport!. Maar los van dat, ik vind jouw opmerking toch helemaal los hoor hé!
Juist die "labrador mensen" veroordelen mij bijna dagelijks als ik met mijn Staff. over straat loop. Opmerkingen, minderwaardige en soms zelfs spottende blikken, hun hondenriem inhalend als ik langs kom lopen met een
PUPJE!! notabene.
Het beestje is 6 mnd oud, en ze doen alsof ik met een witte haai van 12 meter aan een touw aan kom lopen (niet alléén Labrador eigenaren hoor, ook andere mensen) maar het is wél het type mens die erg snel veroordeelt.
Immers zij zijn vaak de hoeksteen van de maatschappij “het gezinsmens” en “honden zoals die van mij passen niet meer in een maatschappij zoals die waar wij nu in leven” is de zéér vaak gehoorde kreet … juist van dit type mens….
Ik kan je zéér oprecht vertellen dat ik erg veel kennis heb van hondenrassen in het algemeen, ik ken de Labrador zéér goed, maar het zijn juist de "labrador mensen" die mijn type hond helemaal níet kennen zelfs. De enige kennismaking die ze vaak hebben is vanuit de media. En we weten allemaal hoe die schrijven over de Staffords,
Juist zo’n hond -van die mensen die mijn hond waarschijnlijk beoordelen als agressief-, bijt mij volledig uit het niets, totaal zinloos vol in mijn knie.
Mijn hond reageerde zelfs op die actie niet agressief terug. Hij keek me aan en had gewoon in de gaten dat het niet erg genoeg was voor haar om me te verdedigen. Een klasse hond dus.
En je kan ouwehoeren wat je wil, maar wat was jouw reactie geweest als ik geschreven zou hebben (of iemand anders) dat mijn Amerikaanse Stafford Terriër op straat overdag in een drukke winkelstraat een voetganger vol in de knie had gebeten terwijl daar geen enkele aanleiding toe was???
Ik garandeer je dat de reactie dan heel anders was geweest. Dan werd zéér waarschijnlijk het hele ras weer de hel in gewenst?
Ook is mijn pup nu in totaal in haar 6 maanden jonge leventje al gebeten door een Dobermann, een Friesche Stabij, een Labrador (zelfs zo hard dat deze hond geroyeerd is van de hondenclub) en een vuilnisbakhondje.
En de hond van mij is nog steeds even stabiel en betrouwbaar als altijd. Niet bang, niet angstig, niet agressief….niks….gewoon een beregoede Stafford.
Jezus mensen denk eens na en hou eens op alle dieren van een bepaald ras over een kam te scheren.
dat klinkt in theorie erg nobel, maar vooralsnog lopen de bijtende Labradors en andere hondenrassen vrij en worden er de allerliefste Staffies afgemaakt, gegrond op GEEN ENKELE goede onderbouwde reden! Puur op vooroordeel!
Zolang dit onrecht maar door gaat vind ik dat juist jij je hard moet maken voor je eigen stelling en sluit je aan bij één van de vele clubs die zich dagelijks enorm hard maakt voor het wel en wee van het leven van deze 4 honden rassen! (maar dat zal je wel te veel werk worden vermoed ik?) Ik ben daar allang zéér intensief mee bezig, Ik steun jouw stelling dus ECHT! En jij? Je praat wel lekker, maar voeg je ook de daad bij het woord??
Omdat jij een keer gebeten ben door een labrador zijn alle labradors kutbeesten
mijn antwoord geldt precies hetzelfde…omdat er ergens een keer een Staff. een andere hond of mens bijt moet het hele ras dood? Ik vind mijn uitdrukking redelijk mild ten opzichte van de mening die men toe is gedaan over “ons ras”.
Ach tsja, veel slimmere opmerkingen hier kun je ook niet verwachten natuurlijk...
loop eens een dag met me mee, moet je kijken wat je allemaal naar je kop geslingerd krijgt als je met een keurig opgevoede, open en vrije, zéér betrouwbare, hele lieve, uiterst stabiele Stafford pup over straat loopt…. Kom me dus niet aan met opmerkingen over slim…..Als je “Hersenloze opmerkingen” wilt horen….ik nodig je van harte uit!
(ik citeer er even één voor je)
........ i.p.v. gelijk een kind zijn strot door te bijten en het met schoenen en al op te vreten????
Dit is dus de indruk over Staffords.
Waarom reageer je daar dan niet zo fel op? Of op alle andere negatieve "zeer intelligente" opmerkingen over de Staff?
DJEM ... veel plezier met je Labrador