Uhm Ja.. Creatine... hmmm.. sja.. Laten we beginnen met de opmerking dat de bladen meer beloven dan het werkelijk waarmaakt. De ene creatine is ook de andere niet.. ik heb de beste ervaringen met Dymatize en MuscleTech (die is helemaal fijn trouwens)
Creatine is een zgn. Anaerobe brandstof die van nature in je lichaam voorkomt en die als eerste wordt opgebruikt door je lichaam ('tis de makkelijkste brandstof) Door die voorraad op te bulken kan het lichaam langer uit die voorraad trekken voordat het overgaat op zaken als Glycogeen (naar brandstof omgezette koolhydraten en vetten) Met als Resultaat dat je wat langer kunt trainen. Bijkomend voordeeltje (niet voor de afvallers) is dat creatine ook wat vocht in de spieren opslaat en je daardoor meer kracht krijgt. dus en langer trainen en zwaarder zijn de voordelen die creatine met zich meebrengt. Ga nu niet denken in termen van ik wordt 10 kilo zwaarder en ik druk in een keer 25kilo meer op de bank.. want dat is niet waar!
Ik mag nix eten vandaag
Jij moet wel eten vandaag! Je valt af door te eten.. Ga desnoods aan de rauwkost en een beetje witte rijst! anders ben je dadelijk weer Chaggi, Moe, Hoofdpijn, Buikpijn.. en dat willen we niet!