Partyflock
 
Forumonderwerp · 696163
 
Ik heb zelf een Amerikaanse stafford!!
maar ben afgelopuh donderdag aangehouden door de POLITIE :(

Ze willen nu dus mn hond afnemen omdat hun Zeggen dat het een PIT BULL is!!, terwijl ik papieren heb van een stafford heb!...



Maar WAAROM!! moeten ze pit bulls afnemen!!??
Omdat ze een slechte naam hebben??

ik vind dat zo'n hond getest moet worden op gedrag...en niet gelijk moeten afnemen en laten inslapen!!

Ik wil graag mening van andere mensuh hierover weetuh!! :) :jaja:

euhmm Carloz
heb je wel eens een Tosa Inu gezien in het echt ..?

is net zo iets als een Deense Dog alleen veel voller
en een BanDog moet je zien net iets groter als een Rottweiler alleen ranke en gespierder ;)
en vele malen wendbaarder
de onze sprong uit stand boven bijna boven me uit.. en dat voor een hond met een best gewicht.

en bij een BanDog (er zijn verschillende geweest:s ) met verschillende rassen er in ze zijn er mee aan het experimenteren geweest :S
heel lang geleden al en kwam de laatste tot de conclussie dat die het beste moest zijn voor het gevecht en dat was die van jaren trug al en vraag me niet hoe we eraan kwamen..

The Ultimate Fight Dog :s

maar puur gefokt en gemaakt om te vechten voor het grote geld en de eer
en sommige hadden hem voor de bewaking

en @ Punk
de BanDog zag er ook nie gevaarlijk uit in tegen deel het was een prachtige hond om te zien vooral met zijn oren eraf en dan die uit zonderlijke mooie kop en lichaams bouw...
puur spieren
en zijn mega grote bek :)
en dan wetend dat die de meeste kaakdruk levert en niet Bijt maar BREEKT..

maar het was in feite gewoon een moord machine wie zich hechte aan 1 baas maar waar je als famillie alles mee kon doen

maar was je geen famillie dan wilde die dat gewoon afmaken... beetje bizar maar jah je kon nie anders verwachten van z'n hond.. wie met zulke genen gefokt/(gekweekt is wil ik al bijna neer zetten) :s
laatste aanpassing
 
Artiest Marmelade
Levert zo'n bandog zelfs meer kaakdruk dan een forse kangal-reu dan? >> die beesten gaan beren te lijf..
jah die leveren meer kaakdruk jah ;)

heb beelden gezien van 3 Pit's tegen een beer maar zijn zijn tanden verwijderd of zijn nagels
en zit die aan een ketting vast

en van BanDog's zijn het er 2 maar heb die beer alles nog en is die los

zijn geen prettige beelden om te zien,maar wist toen wel waar die honden tot toe in staat zijn :s

maar blijft dierenleed
 
Ik heb verstand van honden Terrorbin, maar een bandog is gewoon een mengeling van allerlei soorten rassen, in de meeste gevallen een Mastino teef met een Staff reu.
Er worden genoeg ultimate fights gehouden met allerlei verschillende rassen, maar volgens de meeste websites is de ultimate-gamedog toch de american pitbullterrier omdat dat (samen met de tosa) nog de enige hondenrassen zijn die puur voor het gevecht gefokt zijn en daar ook nog steeds voor gebruikt worden.
De bandog is wel krachtig, maar te groot voor het gevecht.
laatste aanpassing
 
:gaap:

en ondertussen nogsteeds niks van de politie gehoord!!

misschien alleen maar beter.....maar jah ook langer in de zenuwen tis maar wachten en wachten :(

ze hadduh eind aug. gezegd.......we zien wel nog een paar dagen te gaan!
 
En waar zit je hond nu? mag je m wel zien?
 
ik vind dat zo'n hond getest moet worden op gedrag...en niet gelijk moeten afnemen en laten inslapen!!


:yes: vind k ook !!!
 
Wat d8 je van gewoon hier bij mij thuis!!

ik heb er eg alles aan gedaan om hem bij me te houden!!! Ik ken hem gewoon uitlaten maar voor de rest mag ie niet meer vrij op hondenvelden spelen :( best zielig!!!

maar k ga nog wel eens na het bos met m!!! het is geen binnuhbeesiej!!
check dit filmpje eens...
 
Ik kreeg het even koud, dat had ik zelfs met die onthoofdingsfilmpjes niet zo erg...
 
vooral het moment dat ze zeggen "diens american stafford, EEN SOORT PIT BULL" wat een runderen! wat een stomkoppen! wat een klotskoppen! gvd dit is toch echt erg :S
Voorbeeld heel veel mensen die de Rottweiler aan voor een Agressiefe hond terwijl het samen met de mastiff de trouwste hondensoort op aarde is en goed opgevoed ook 1 van de aardigste..

Gaat om de image van de hond aangezien de Rottweiler een SUPERwaakhond Kan zijn en daarbij mensen kan bijten.
 
Ik kan best begrijpen dat iemand die geen verstand van honden heeft de Amstaff als 'een soort' pitbull ziet.
Ik vraag me alleen af of die gozer nu het baasje is, en wat hieraan vooraf is gegaan dat die hond zo doordraait.
Die hond was echt pislink want hij pakte hem nog een stuk of 3 keer.
maar dat stuiptrekken krijg ik gvd niet uit m'n kop...

Ik ben het trouwens met hardcore lover eens dat de Rottweiler een hele trouwe hond is, maar dat wil nog niet zeggen dat ie niet agressief kan zijn.
Alle Rottweilers die ik ken zijn of/of. Of een hele goeie lobbes, of een linke badass motherfucker.
En die laatse groep verpest het idd voor de rest
laatste aanpassing
 
ja maar iedereen ziet poedels als lieverds maar ik ken er een helehoop wat vieze valse krengen zijn!!! maar deze discussie blijf je toch houden onder het motto "uitzonderingen bevestigen de regel"..

en die kneus op die video zei : hij gaf de hond teveel commandos... nou volgens mij kan je een hond daar echt niet zo link van krijgen..
 
besides , als een hond me wil bijten ga ik echt niet met mn armen naar em zwaaien :S
en die kneus op die video zei : hij gaf de hond teveel commandos... nou volgens mij kan je een hond daar echt niet zo link van krijgen..


Een hond krijg je zo link door inconsequent gedrag van de eigenaar, allemaal competitie/trek spelletjes doen, op elk geluidje attent maken door de roepen 'Wat is dat..?' enz. enz. Dat lukt je met een rotweiler maar met een staff of pit gaat dat helaas nog veel beter.
laatste aanpassing
 
:kots: ik ken mensen die dat altijd bij hun keffers doen " kijk es wie daar komt" "hoor je dat" " pak het knuffeltje"

dat noem ik geen spelletjes dat noem ik irriteren. Ik had een beagle en dat was het liefste hondje, maar als we een trekspelletje deden toen ze nog jong was MOEST ze winnen...

maar "teveel commando's" dan komt het op mij over alsof iemand 100 keer zit zegt... maarja, vooral het baasje de hand boven het hoofd houden en de hond de schuld geven (N)!



wtf? ik typ : KOTS : en ik krijg een bloemetje :S
laatste aanpassing
 
Ik denk dat een hond die spoort NOOIT zijn baasje aan zal vallen.
Deze man moet zowiezo al geen natuurlijk overwicht hebben gehad op zijn hond want de hond zag hem dus blijkbaar niet als roedeleider.
Het klinkt mischien stom, maar een hond mag nooit eerder dan jou door de deur naar binnen gaan, daarmee laat je zien dat jij de baas bent.
Ik denk dat een hond die spoort NOOIT zijn baasje aan zal vallen.


dat denk ik juist wel, maar het is dan de baas die iets niet goed doet, niet de hond die iets niet goed heeft.

foute opvoeding dus.
een hond mag nooit eerder dan jou door de deur naar binnen gaan, daarmee laat je zien dat jij de baas bent.


Idd, dat zijn van die kleine details. Bij mij thuis staan de tv en de koelkast nog hoger in rang. Als ik thuis kom ga ik eerst even andere dingen doen voordat ik bij de hond aankom. Net als altijd goed laten zien/merken dat jij degene bent die met het eten thuis komt. Halverwege het eten moet je probleemloos de bak weer bij hem weg kunnen halen, dat geld ook voor speeltjes... Inleveren! Al die kleine zaken bijelkaar geven de hond indruk dat ie alles behalve belangrijk is. Dat moet je hebben.
laatste aanpassing
 
:cry: dat vond ik errug om te zien ....pfffff zie mn beesiej al gaan :(

maar jah wat moesten ze don??

en zou het eg door de commando's komen lijkt mij sterk!!!!!

zal ie wel wat uitgevroten hebbuh!!
Filmpje doet t niet :(

Maar wijfie, doe er alles aan om je hond te houden als jij zeker weet dat t een goede is en als je m al vertrouwd bij je baby straks, zal t ook zeker wel een goeie zijn, toch???

Ik had ook een stafford en mijn dochter kon er op paardje rijden alles kon ze met m doen en als ie t zat was liep ie weg. Hij zou t niet in zn hoofd halen om iemand kwaad te doen.
Mooi beest hoor mokkel!!

Kheb dus zelf wel een pitje
en de mijne staat in onze gemeente aangeschreven als "gevaarlijke hond" :/
hij moet altijd een muilkorf dragen (ik gebruik daarvoor gewoon zo`n soort van neusriem, dat vind ik diervriendelijker) altijd aangelijnd zijn de persoon die hem uit laat moet heb goed onder controle hebben
hou ik me er niet aan dan mógen zij mijn hond meenemen en in laten slapen
Daar heb ik van de gemeente dus netjes een brief voor thuis gekregen jaren geleden....

geloof me als ze dat ook maar PROBEREN, dan draai ik echt door wed ik!!!!!!
Ze blijven van mijn hond af!!!! desnoods verkas ik naar het buitenland!
Het is echt mijn allesie :lief:

kort geleden heb ik een amerikaanse stafford in moeten laten slapen van ouderdom, deze dus...


maar hier een picca van To`ka , pitje
laatste aanpassing
 
MOOIE HONDJUHS :jaja: zeker weetuh!!

jah ze zouden me eind augustus oproepen maar heb niks meer gehoord

ik ga geen slapende honden wakker maken ;)
Zijn hele mooie honden...en als je ze van kleins af aan heb...en ze goed opvoed...is er niks mee aan de hand..maar het kan ook in het bloed zitten dat het scary beesten kunnen worden!!
 
ben t met je eens mokkel...
Zeker geen slapende honden wakker maken!
;)
 
Ze willen nu dus mn hond afnemen omdat hun Zeggen dat het een PIT BULL is!!,


:cry::cry::cry::cry::cry::vaag::vaag::vaag:




en dan deze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





ZOEK DE 1.327.294 VERSCHILLEN :respect:


Je moest eens weten hoevaak ze aan ons vragen,

"he , is dat niet een pitbull" :frusty::frusty::frusty:

Wat zijn er toch domme mensen op deze planeet! :yes:

Een bullterrier ziet er toch wel HEEL anders uit!



en dan deze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



ZOEK NOGMAALS 1.327.294 VERSCHILLEN !!!
die zijn zo gevonden (y)

-------------------
Je gaat je buurman die een negroide jongetje geadopteerd heeft toch ook niet vragen;


Ahhhhhhh wat is ie lief,


das toch een kannibaal??? :vaag::vaag::vaag:

Als je het niet weet , hou dan je MUIL!!!!
laatste aanpassing
 


Ik loop laatst op het strand met mijn Amerikaanse Bulldog, passeer ik een gezinnetje waarvan de kinderen in het zand aan het spelen waren.
Mijn hond loopt er gewoon op af want die is gek op kinderen.
Begint die moeder hysterisch te doen: kijk uit, een pitbull :/. Dus mijn hond blaft een keer naar dat gekke mens en die werd toch kwaad dat ik me hond bij moest houden...
Stomme trut!
laatste aanpassing
 
eeej stoopie K zie bij die bovenste foto en van die van mij niet veel verschil!! is owk een stafford neem ik aan (geen PITT) of wel!!

en idd CARLOZ dat soort stomme mensuh kom ik ook regelmatig tegen !! :S:S
 
K zie bij die bovenste foto en van die van mij niet veel verschil!! is owk een stafford neem ik aan (geen PIT)

Die bovenste is een pitbull, dus je geeft zelf al aan dat je weinig verschil ziet tussen een pitbull en jouw stafford...
Dus de politie ook niet, dan vind ik het ook niet zo gek dat ze er moeilijk over doen.
beetje jammer topicstarter!
laatste aanpassing
 
aij aij aij!! :cry:

Tis echt een pitbull,
k da8t dat het verschil niet zo moeilijk te zien was!!

NOP , als je er oog voor hebt toch ckers wel! :yes:

Mischien een beter voorbeeld;



uiteraard een staff :yes::yes::yes:




Als je nu nog geen verschil ziet,anders adviseer ik je om eens langs te gaan bij "pearl-opticien" ?!?!?!? :frusty:
 
Ach jah!! daar is het verschil wel te zien jah maar ik heb ook aardig wat stafford en pittbullsites gezien hij lijk idd op wat pitjuhs maar ook op heel veel staffs....dus jah!!!
 
k begrijp het ook wel;
iedereen zit er wel eens naast! :yes:
De meeste pitjes zitten op zolderkamertjes;
voor de handel en hondengevechten :cry:
Helaas gaan die hufters er gewoon mee door :yes:
Die eikel van dat filmpje had er zelf om gevraagd. :frusty:
Als je goed luisterde hoorde je op een gegeven moment iemand roepen ,op het moment dat ze hem dood schoten, KLOOTZAKKEN!! :yes:
Ze hadden die gozer beter een k*gel mogen geven.

:X:X:X:X:X:X:X:X:X:X:X:X:X:X:X:X:X :respect:
laatste aanpassing
mijn pitje hoort dus niet bij "de meeste pitjes" en zit niet op een zolderkamertje plus ze is echt een lieve hond.........alleen een beetje speels, nog steeds, op z`n 10e :S

op tv vertelden ze het laatst behoorlijk goed
een pitbull en amerikaanse staffordshire terreir lijken sprekend op elkaar, de eerste heeft alleen geen papieren en is dus met fokken vanalles mee gedaan en dus meer risico op te ver doorgefokte honden (je kan dus hele leipe honden krijgen dan, geschikt om mee te knokken)
een amerikaanse stafford daarintegen heeft een stamboom en dus goed te achterhalen wat voor voorouders hij heeft, dus niet teveel aan door te fokken dan......

1 ding is zeker, als m`n doggy komt te overlijden dan neem ik na een periode toch echt wel een amer. stafford in huis!
Geweldige honden zijn het met een goed karakter
Wel met stamboom dus, want heb geen zin meer in dat gedoe met die politie
En ik wil ook niet nog meer die illegale fokkers aanmoedigen door daar dan een pitje te kopen...

Mijn visie ;)

ps: mooie foto`s hier hoor, echt mooie beesjes
die witte van Carloz76 APC is mooi zeg
laatste aanpassing
"Koop nooit een Staffordshire Bull Terrier zonder stamboom!" was de slogan wat enkele jaren op de beginpagina van deze site heeft gestaan. Een Staffordshire Bull Terrier (in de volksmond: Engelse Staff) zonder FCI-stamboom valt namelijk ook onder de Regeling Agressieve Dieren (in de volksmond: Pitbull Wet).

U loopt als bezitter van een hond die onder de R.A.D. valt de kans dat de hond in beslag genomen wordt (en daarna afgemaakt) en dat u een boete krijgt.

Hieronder staat de regeling beschreven:



Regeling Agressie Dieren (Pitbull Wet)
De Staatssecretaris van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij,

Gelet op artikel 73 en artikel 107 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Stb.

1992, 585);

Gehoord de Stichting Registratie Gezelschapsdieren Nederland, de Raad van Beheer op

Kynologisch Gebied in Nederland, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, de Ne-

derlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren, de Koninklijke Nederlandse Maat-

schappij voor Diergeneeskunde, de Stichting Animal Research Foundation Europe;

Besluit:



Artikel 1

In deze regeling wordt verstaan onder:

a. wet:

Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Stb. 1992, 585);

b. minister:

Minister van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij;

c. houder:

eigenaar of houder;

d. muilkorf:

muilkorf ingericht naar een model dat beantwoordt aan de volgende

beschrijving: een muilkorf vervaardigd van stevige kunststof, of van

stevig leer of van beide stoffen, die door middel van een stevige leren

riem rond de hals zodanig is aangebracht dat verwijdering zonder

toedoen van de mens niet mogelijk is en die zodanig is ingericht dat

de drager geen mens of dier kan bijten, dat de afgesloten ruimte bin-

nen de ruimte een geringe opening van de bek toelaat en dat geen

scherpe delen binnen de korf aanwezig zijn;

e. kort aanlijnen: aanlijnen van een dier met een deugdelijke lijn met een lengte, geme-

ten van hand tot halsband, van ten hoogste 1,50 meter;

f. stichting:

de Stichting Registratie Gezelschapsdieren Nederland te Apeldoorn;

g. dierenpas-

poort:

een door de stichting afgegeven en deugdelijk ingevuld dierenpas-

poort waarvan het model laatstelijk is vastgesteld door de Staatsse-

cretaris van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij bij beschikking van

26 februari 1991, no. J 91203 (Stcrt. 1991, 44).



Artikel 2

Als diersoorten en categorieën van dieren, bedoeld in artikel 73, eerste lid, van de wet

worden aangewezen de soorten en categorieën van dieren als bedoeld in de bij deze re-

geling behorende bijlage 1.



Artikel 3

1. Het in artikel 73, tweede lid, van de wet bepaalde is niet van toepassing gedurende

een periode van twintig weken na de datum van inwerkingtreding van deze regeling,

mits het dier ingeval het zich op een voor het publiek toegankelijk terrein of op het

terrein van een ander bevindt, kort is aangelijnd en is voorzien van een muilkorf.

2. Het in artikel 73, tweede lid, van de wet bepaalde is voorts niet van toepassing, indien:

a. de houder beschikt over een dierenpaspoort dan wel een geldig ontvangstbewijs

als bedoeld in artikel 7, derde lid, dat is voorzien van een identificatiemerk waaruit

blijkt dat sprake is van een dier dat behoort tot de desbetreffende in bijlage 1 be-

doelde soort of categorie

b. het dier is voorzien van een door middel van tatoeage aangebracht identificatie-

merk, dat gelijk is aan het in het dierenpaspoort, bedoeld in onderdeel a, aange-

brachte identificatiemerk, en

c. het dier ingeval het zich op een voor het publiek toegankelijk terrein of op het ter-

rein van een ander bevindt, kort is aangelijnd en is voorzien van een muilkorf en de

houder het dierenpaspoort of ontvangstbewijs bij zich draagt.

3. Het verbod om een dier in Nederland te brengen, bedoeld in artikel 73, eerste lid, van

de wet is niet van toepassing:

a. gedurende het in het eerste lid bedoelde tijdvak, en

b. na de in het eerste lid bedoelde tijdvak, indien voldaan is aan het bepaalde in het

vorige lid, onderdelen a en b.



Artikel 4

Het in artikel 3, tweede lid, onderdeel a, bedoelde identificatiemerk wordt slechts in het

dierenpaspoort geplaatst en als tatoeage aangebracht indien de houder van het dier een

door een dierenarts afgegeven en gedagtekende verklaring overlegt waaruit blijkt:

a. dat het dier onvruchtbaar is gemaakt, of

b. dat het dier jonger is dan zes maanden, of

c. dat het dier drachtig is en wat de te verwachten geboortedatum van de pups is.



Artikel 5

1. Het identificatiemerk, bedoeld in artikel 3, tweede lid, onderdelen a en b, bestaat in-

geval het gaat om een dier als bedoeld in artikel 4, onderdeel a, uit een door de stich-

ting te bepalen kenteken, te weten een tatoeage verdeeld over beide oren, en ingeval

het gaat om een dier als bedoeld in artikel 4, onderdeel b, uit de helft van dit kente-

ken, te weten de tatoeage in het linker oor.

2. In afwijking van het bepaalde in het eerste lid kan het kenteken bij honden met oren

die daarvoor naar het oordeel van de stichting niet geschikt zijn, in de lies worden

aangebracht, met dien verstande dat de helft van het kenteken in de linker lies wordt

geplaatst.



Artikel 6

1. Een dierenpaspoort als bedoeld in artikel 3, tweede lid, onderdeel a, danwel een iden-

tificatiemerk als daar bedoeld ingeval de houder van het dier reeds beschikt over een

geldig dierenpaspoort, dient binnen tien weken na de datum van inwerkingtreding

van deze regeling te worden aangevraagd bij de stichting op een daartoe bestemd

formulier. Aanvragen die na het verstrijken van de periode van tien weken door de

stichting zijn ontvangen, worden niet meer in behandeling genomen.

2. Op de achterzijde van het aanvraagformulier, bedoeld in het eerste lid, dient de des-

betreffende verklaring te zijn vermeld, bedoeld in artikel 4.

Indien de houder van het dier reeds beschikt over een dierenpaspoort wordt dit mee-

gezonden.

3. Indien sprake is van een dier als bedoeld in artikel 4, onderdeel b, dient de houder

binnen zeven weken na de geboorte van de pup of pups voorts een verklaring als be-

doeld in artikel 4, onderdeel a, toe te zenden aan de stichting met gebruikmaking van

het daartoe bestemde formulier.



Artikel 7

1. Indien sprake is van een dier als bedoeld in artikel 4, onderdeel b, dient de houder

binnen zeven maanden na de geboorte van het dier een verklaring als bedoeld in arti-

kel 4, onderdeel a, toe te zenden aan de stichting met gebruikmaking van het daartoe

bestemde formulier.

2. De stichting draagt zorg voor de aanpassing van het identificatiemerk overeenkomstig

het bepaalde in artikel 5, binnen vier weken na ontvangst van de in het vorige lid be-

doelde verklaring.

3. Indien de stichting ten behoeve van de aanpassing het eerder afgegeven dierenpas-

poort inneemt, verstrekt zij een ontvangstbewijs waarop de geldigheidsduur is aange-

geven.



Artikel 8

Deze regeling kan worden aangehaald als de Regeling Agressieve Dieren.



Artikel 9

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 februari 1993.

Deze regeling zal met de toelichting in de Staatscourant worden geplaatst.

De Staatssecretaris van Landbouw,

Natuurbeheer en Visserij,

J.D. Gabor.



BIJLAGE I

Honden van het Pit-bull-Terrier-type, waaronder wordt verstaan honden die in be-

langrijke mate voldoen aan de navolgende karakteristieken of in belangrijke mate

gelijkenis vertonen met de navolgende afbeeldingen

Algemene omschrijving:

− gespierde gladharige hond

− straalt kracht uit

− atletisch, maar niet zeer slank

− een zwaar front met in vergelijking een lichte achterhand

− van opzij gezien maakt de hond een vierkante indruk

− hoogte (schoft): 35 - 50 cm

Hoofd:

− geblokt, doosvormig, zwaar in verhouding tot het lichaam

− brede kaaktakken

− brede schedel

− sterk ontwikkelde neusbrug

− het gebied onder de ogen is opmerkelijk breed

− sterk ontwikkelde kauwspieren

Voorsnuit:

− geen spitse snuit

Oren:

− hoog aan het hoofd geplaatst

− tippend of gecoupeerd

− geen rimpels

Ogen:

− rond, diepliggend en betrekkelijk klein

− breed uit elkaar geplaatst

Hals:

− gespierd tot aan de schedel

− kort

Borst:

− diep

− ruim gebogen ribben, naar onderen taps toelopend

− breed

Rug:

− gespierd

− kort

Benen:

− de voorbenen zijn recht en maken een zware, solide indruk

− de heupen zijn breed en lang en lopen af in betrekkelijk lange achterbenen

Vacht:

− kortharig

Staart:

− laag aangezet

− dun

− vrij kort in relatie tot het lichaam

− taps toelopend tot een fijne punt

− of gecoupeerd



Home

Staffordshire
Ach jah!! daar is het verschil wel te zien jah maar ik heb ook aardig wat stafford en pittbullsites gezien hij lijk idd op wat pitjuhs maar ook op heel veel staffs....dus jah!!!


Het verschil tussen een ECHTE pitje en staff is ALTIJD duidelijk te zien, en dan hebben we niet over de mengelmoesen of Am.staffords of Eng.Staffords waar geen stamboom opzit en die automatisch dan onder de pittbull wet vallen ;)
Mensen halen die dingen (helaas) nog steeds door elkaar :jaja: (vandaar de verwarring bij sommige mensen)
 
mengelmoesen of Am.staffords of Eng.Staffords waar geen stamboom opzit en die automatisch dan onder de pittbull wet vallen

Ik ken 'pitbulls' die als 2 druppels water op een amerikaanse bulldog lijken, dan weet je gewoon dat ze staffords of pitbulls met ambulls hebben lopen kruisen, en dat is illegaal.
Maar ze worden dan wel als AmBull aangeboden. Ja zo wordt de AmBull natuurlijk nooit erkend als ras.
laatste aanpassing
Klopt helemaal, die vallen dan onder de pitt bull wet ;) Maar kijk eens naar t verschil in amerika en dan hier in nederland... oke mij zal je nooit horen dat de megelmoesen minder zijn, kunnen ook top honden zijn..maar we kunnen niet appels met peren vergelijken :no:

En betreft de Am.bull... helemaal mee eens. Raad van Beheer is niet geliefd op t ras vanwege dit soort praktijken. En als zelfs fokkers dan gaan inkruisen %) (geloof mij die zijn er zat), vergeet t dan maar. Het ras is niet eens in stage bij Raad van Beheer en dit zal zeker ook niet de eerste aankomende jaren gebeuren. (maar dan moeten de fokkers en eigenaren ook niet gaan lopen zeiken dat t ras niet erkend word door de vele prutsers ;) )
 
Ik ken 'pitbulls' die als 2 druppels water op een amerikaanse bulldog lijken, dan weet je gewoon dat ze staffords of pitbulls met ambulls hebben lopen kruisen, en dat is illegaal.
Maar ze worden dan wel als AmBull aangeboden. Ja zo wordt de AmBull natuurlijk nooit erkend als ras.


wij hebbuh hier zo'n hondenrasboekie liggen Daar word in vermeld dat een PITT BULL een kruising van een AmStaff en een AmBull is !
 
De Amerikaanse bulldog is al een heel oud ras, en ligt qua bouw het dichtst bij de oorspronkelijke bulldog waar ze in de middeleeuwen stierengevechten mee deden.
Door er wat terrier in te kruisen werden de honden kleiner en feller om hondengevechten mee te doen, dat werden de staffords (naar de gelijknamige streek in engeland)
De Pitbulls werden later in Amerika weer gefokt door verschillende soorten terriers en bulldoggen te kruisen tot de ultieme vechthond.
De Amerikaanse bulldog is pas later zo gaan heten (heette eerst American working pitbulldog) om zich te distancieren van de engelse showbulldog en de american pitbullterrier
 
pfffff Waar haal jij al die info vandaan joh ;)

kan nog veel leren hiero :P
Buurman van me heeft vorige week z'n amerikaanse stafford, Spike, moeten laten inslapen:

dis er gebeurt:
Hij liep met z'n 5 honden, waaronder Spike in 't bos. Spike is altijd aangelijnd, omdat zo veel van die quttekoppen bang zijn voor zo'n "gevaarlijke" hond. Komt een kerel aan met een bastaardhond. Dus m'n buurman vraagt of die vent z'n hond wil aanlijnen omdat hij immers met 5 honden daar loopt. Die kerel zegt dat dat niet nodig is. Mijn buurman vraagt weer, maar die vent vertikt het WEER. Dan rent dat mormel op Spike af en bijt in zijn riem....en dan wordt Spike boos en bijt die andere hond.....en laat niet meteen los...paniek alom. Buurman slaat Spike neer. Kerel dreigt met politie. Buurman vertrouwt Spike niet meer en krijgt thuis dreigementen. En Spike moet dood.....diep triest... RIP Spikey....zal je missen :cry:

Ik kan met mijn honden niet eens over straat lopen. Ik word zo vaak voor aso uitgemaakt. Moeders spreken me aan dat ik maar niet bij de school moet wandelen. Mijn hond Dana is een kindervriend...maar mag nooit in de buurt van kinderen komen. Laatst wilde een vrouw haar boxer niet met Dana laten spelen. Dana was ongeveer 15 Cm KLEINER en wilde zooo graag spelen. Maar zei was van mening dat "dat soort" honden niet te vertrouwen is....

Sommige mensen zijn gewoon dom geboren...jammer :(
laatste aanpassing
Precies carloz,,het is een hele geschiedenis betreft de pit bullterier. Het is niet zo kruis even een Am.bull en een Am.staff en je hebt een pit bull terrier.

Rond de '90 begonnen ze in Engeland, Ireland, and Scotland te kruisen met bulldoggen :jaja: en ook met Terriers. (bouw van de bulldog en gameness van de terrier) Hieruit moest een hond voortkomen die sterk was (en zoals ze in t buitenland zeggen ook: will to please), geen angst kende en goed was voor zijn familie.
Diverse liefhebbers van t ras hebben deze weer meegenomen naar Uinted States en daar zijn ze weer gekruist.

De honden werden gebruikt voor allerlei doeleinden, niet alleen voor de pitt ;) maar ook voor bewaking, jacht,familie hond etc :jaja:

Tegenwoordig worden er vele weight pulls gehouden,Agility en Obedience, bewaking en helaas nog gevechten. (ook in NL nog steeds :S )

Overigens is de Am.bull de koploper van diverse rassen ;)

Maar om terug te komen op de pit bull, er komt dus even meer bijkijken..het is dus niet alleen even het mixen van de Am.staff en Am.bull en klaar :)
Hij liep met z'n 5 honden, waaronder Spike in 't bos. Spike is altijd aangelijnd, omdat zo veel van die quttekoppen bang zijn voor zo'n "gevaarlijke" hond. Komt een kerel aan met een bastaardhond. Dus m'n buurman vraagt of die vent z'n hond wil aanlijnen omdat hij immers met 5 honden daar loopt. Die kerel zegt dat dat niet nodig is. Mijn buurman vraagt weer, maar die vent vertikt het WEER. Dan rent dat mormel op Spike af en bijt in zijn riem....en dan wordt Spike boos en bijt die andere hond.....en laat niet meteen los...paniek alom. Buurman slaat Spike neer. Kerel dreigt met politie. Buurman vertrouwt Spike niet meer en krijgt thuis dreigementen. En Spike moet dood.....diep triest... RIP Spikey....zal je missen


Als ik t goed heb begrepen liepen de andere honden los en spike was aangelijnd? Weet je toevallig of t ook op aan uitrengebied was...want het is erg vreemd dat spike ingeslapen moet worden omdat als spike aangelijnd is en een andere hond los loopt spike nooit fout kan zijn. Tuurlijk bijt die van zich af...moet ie zich verrot laten bijten dan :S

Vind dit echt belachelijk want spike is verdomd aangelijnt :@! en dan heeft die vent grote bek ook nog met de politie, nou die kon dan ook een paar dreunen krijgen :@!!! Bovendien hefet hij netjes paar keer gevraagd of hij zijn honden aan wou lijnen dus ik snap begod niet waarom t zo heeft moeten lopen,,,,,
Die vent had zijn hond moeten aanlijnen, als je hond los loopt moet hij onder apél staan en anders netjes aanlijnen!
laatste aanpassing
De anderen waren los. Spike was altijd aangelijnd. M'n buurman is niet zo mondig (een beetje een watje eigenlijk)...als iemand tegen hem flipt wordt ie heel nerveus. Dus om ruzies daar te voorkomen hield ie Spike aan de lijn. Zijn 4 andere honden (2 Labradors, 1 Basenji, 1 Jack Russel) lopen altijd los. Die andere kerel had een grote bek. Spike was altijd heel lief en rustig, zelfs een beetje bang. En die beet inderdaad van zich af. Ik krijg ook vaak commentaar daar over mijn hond Dana. Maar Dana komt er van puppy af..en de mensen zijn langzaam aan haar gewend. Zij mag dus wel los, ze luistert ook perfect...maar ik ben nu wel bang dat ik die kerel tegenkom. Mijn buurman was er kapot van...maar zijn vriendin en hij durfden het niet aan om Spike te houden ....ik was zo kwaad toen ik het hoorde. Ik zei nog tegen 'm dat ie Spike dan maar aan ons had gegeven. Maar het was al allemaal gebeurt...

Het is het bos gebeurt: er staat daar een bord: honden aan de lijn!!!
laatste aanpassing
Nou ik had mijn hond never nooit niet voor die gek laten inslapen want spike was gewoon aangelijnd en ZIJN hond is begonnen en stapte op spike af, ja wat moet een aangelijnde hond dan doen dan terug vechten.

Ik ben zelf een keer wezen flippen toen een man belachelijk stond te praten over mijn hond :@ begon gewoon mijn hond uit te schelden, dat t een pokke pitbull was enz. Ben echt op die man afgelopen, hond achter mij gehouden want die voelde mijn stemming al, en ben vreselijk te keer gegaan! Precies zo een man waar de eiganaar van spike bang voor was. (alleen ben ik niet echt op mijn bekkie gevallen ;))

Ik ben inmiddels verhuist, maar t park waar ik voorheen kwam liepen alle honden los, op de mijne na die hield er niet van als andere honden te dicht bij hem kwamen, maar dat wisten die mensen dus lijnde ze hun honden even aan tot ik voorbij was. (zo hoort t ook) Honden mochten opzich in dat parkje niet eens los lopen. Maar iedereen hield rekening met elkaar.

Sinds ik hier woon (minder honden hier) is er maar met 1 persoon (en hond) met wie ik probleem heb omdat die ook altijd los loopt. (dominante reu) Ik heb al gewaarschuwd als hij nog 1 keer naar mijn honden aanvliegt of als een gek voor ze gaat blaffen dat ik ze los laat. Ze kan der niks aan doen of tegen beginnen want dan zijn t honden die allemaal los lopen en ik heb haar diverse keren gewaarschuwd en ik blijf niet aan de gang ;)
laatste aanpassing
 
pfffff Waar haal jij al die info vandaan joh

Ik wilde een hondje, maar wist niet welke.
Het moest wel een beetje een stoere hond zijn.
Stafford viel zowiezo af vanwege zijn toch iets te drukke karakter en toch wel foute imago, en andere rassen als Cane Corso en Bordeauxdog zijn mij te groot.
Ik zag een Amerikaanse Bulldog lopen en toen wist ik het: dit wordt 'm maar wist weinig van het ras dus eerst een kwestie van dagen zoeken op internet naar rasinformatie, praten met diverse fokkers en eigenaars, bezoeken van clubmeetings, 4 honden-enceclopedien gekocht VOORDAT ik een hond ging kopen.
Alleen zo weet je wat je in huis haalt en bespaar je jezelf een hoop ellende ipv die mensen die zomaar een Stafford kopen omdat dat zo lekker stoer is (bedoel hier niemand in het bijzonder mee)
laatste aanpassing