Partyflock
 
Forumonderwerp · 696163
 
Ik heb zelf een Amerikaanse stafford!!
maar ben afgelopuh donderdag aangehouden door de POLITIE :(

Ze willen nu dus mn hond afnemen omdat hun Zeggen dat het een PIT BULL is!!, terwijl ik papieren heb van een stafford heb!...



Maar WAAROM!! moeten ze pit bulls afnemen!!??
Omdat ze een slechte naam hebben??

ik vind dat zo'n hond getest moet worden op gedrag...en niet gelijk moeten afnemen en laten inslapen!!

Ik wil graag mening van andere mensuh hierover weetuh!! :) :jaja:

Is wel erg dat het zo moet, hè. En altijd dat zeiken over dit soort honden. Mijn 2e hond is gvd door z'n qutgoldenretriever gebeten!! Ze werd gewoon door die rothond van achteren aangevallen. En weet je wat dat wijf van die hond zei: ik moest HAAR hond maar van die van mij afschoppen omdat zij dat niet kon. Nou, IK HEB geschopt...dat heeft ie geweten...vals beest.

4 hondenenceclopedien gekocht VOORDAT ik een hond ging kopen
das altijd beter...mensen moeten zich realiseren dat een hond niet iets is dat je koopt omdat het toevallig bij de bekleding van je auto past of bij je nieuwe schoenen :frusty:

Heb trouwens vorige week ook weer een hond gevonden, achtergelaten in het bos...vastgebonden aan een boom...qutvolk :@
laatste aanpassing
Het zijn vaak ook de bevooroordeelde typjes die van die domme opmerkingen maken. Je kan toch niet meteen een heel ras over 1 kam gaan scheren.
Je moest eens weten hoeveel mensen hun hond niet durven af te halen als die vechten, staan ze dom te kijken..pfff neem lekker geen hond dan :S

Stafford viel zowiezo af vanwege zijn toch iets te drukke karakter en toch wel foute imago


Wat anderen denken over t ras wat ik in huis heb maakt mij niks uit. Ik moet met het ras leven ;)
En mijn Am.staffs zijn absoluut niet druk,,,eventjes enthousiast als een bekend iemand binnen komt en dan is t ook zo over. Wat je van de Eng. variant weer niet kunt zeggen, die neigen vaak naar het nervouze gedrag :s en daar word ik ook kriegelig van :S

eerst een kwestie van dagen zoeken op internet naar rasinformatie, praten met diverse fokkers en eigenaars, bezoeken van clubmeetings, 4 honden-enceclopedien gekocht VOORDAT ik een hond ging kopen.
Alleen zo weet je wat je in huis haalt en bespaar je jezelf een hoop ellende ipv die mensen die zomaar een Stafford kopen omdat dat zo lekker stoer is (bedoel hier niemand in het bijzonder mee)


Precies (y) en dan piepen als hun staff (zonder stamboom) in beslag genomen word %) Als mensen zich nou eerst van bewust zijn wat ze in huis halen scheelt dat al een hoop ellende ;)
 
Het interesseerd mij ook weinig wat anderen van mijn hond denken, ik heb nu ook een 'foute' hond, maar ik heb wel eens de Staff van mijn vriend te logeren, en als ik die dan uitlaat komen er allemaal van die rare pipo's toffe praatjes houden over hoe stoer de hond van de buurman zijn neef, en daar weer een kennis van, wel niet is.
Een wandelingetje over Scheveningen en ik werd 20x aangesproken door met goud behangen Fubu-swa's over 'mijn' hond.
Geen stafford dus :D
met goud behangen Fubu-swa's over 'mijn' hond.
gelukkig is dat "soort mens" bij ons niet zo groot in aantal....

Ik wil hierna ook geen Stafford meer...Dana is mij te vermoeiend. Ze is TE speels, TE druk en TE eigenwijs...

voorbeeld: hoevaak ik haar ook waarschuw en hoeveel cursussen ik ook volg: ze wil altijd OP de salontafel slapen....zucht. Ik barrikadeer het geval nu altijd...

voorbeeld 2: ze wil altijd de grootste takken (lees: halve bomen) meenemen in de auto, na een half uurtje achtervolgen en schelden laat ze dat ding dan wel los en gaat ze netjes in de auto zitten...goed voor de lijn, slecht voor mijn werk, want ik kom bijna iedere morgen te laat...
Kwestie van consequent zijn ;)
Hier zijn bijv, mijn twee Am.Staffs samen gek op takken (idd zo groot mogelijk) maar als ik buiten los zeg is t los ook. Mijn andere twee honden (DC) beide houden van bakstenen (Ja is echt zo %) ) en voetballen,,,, takken boeien hun niet....Typisch terrier betreft die takken (rukken en hangen)..maar als ze los moeten laten dan doen ze dat toch echt wel snel :D
laatste aanpassing
Das ook wel waar. Als ze merkt dat ik echt boos ben, laat ze wel los. Maar vaak merkt ze gewoon aan me dat ik er de lol wel van inzie..en wil ze alleen maar spelen. Mijn fout, ja. Das weer waar.


Bakstenen? tjeeeeee...:D
ik heb echt een makkie aan mijn hond

zolang ik haar weg houd bij blaffende en arrogante honden gebeurt er nix
(ze kan er niet tegen als een hond tegen haar blaft, dan wordt ze gek :S )

Maar verder luistert ze zo ontzettend goed en daar ben ik natuurlijk heel erg blij mee :D
Sja en speels is ze nog steeds wel (10 jaar nu) maar ik vind dat juist wel leuk :)
laatste aanpassing
Maanden geleden had ik mijn tuin dicht gemaakt en ik had netjes van die grote stenen op elkaar gestapeld,,vond t al zo vreemd dat ze door de tuin lagen maar nooit aan mijn honden gedacht.;)
Tot ik de gote ervan betrapte dat ze met zo een tegel in der bek liep van 30 bij 30 cm %) en later netjes even door de midden hapte %) Die kleine (is net 6 mnd) ervan loopt met de halve stenen in der bekkie mee rond te sleuren. Aangezien nu alle tegels verslonden zijn (die los lagen) trekken ze soms gewoon 1 uit de tuin...(begint bij de schuur) mis ik al 1 tegel :bloos: (en hun tanden zijn nog even spierwit en geen één die afgebroken ervan is ..ra ra %)

HONDEN,,VREEMDE WEZENS MAAR WEL LIEF :JAJA:
laatste aanpassing
 
vind het zo jammer dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van bepaalde rassen!

maar er zijn ook eigenaren die niet weten hoe ze met dieren om moeten gaan!

liep pas in de stad en daar stond een jongen met een bull terrier, loopt er een turkse jongen langs met een rotweiler..
Gaat die jongen met die terrier ineens zonder reden staan schelden tegen die turkse jongen, "discriminatie" :@ das erg maar ergste is dat ie zn hond los laat op die rotweiler! ik was zo pissed!!!!!!!! dat doe je toch niet als je beetje verstand hebt! en dan achteraf staan schelden dat die jongen met die rotweiler niet spoort omdat hij die honden laat vechten! :-( beetje ziek toch!

2Carloz76APC (y) dat je zoveel info opgezocht hebt voor je je hond kocht! weet je idd wat je in huis haalt! ikzelf heb dat ook gedaan en vind dat iedereen dat zou moeten doen, heb zelf een canadese herder heel wat anders maar weet wel als iemand mijn hondje zou aanvallen om wat voor reden ook, die persoon in kwestie een groot probleem zal krijgen!
hmmm ik moet de mijne niet met een tegel rond zien sjauwen hoor, want dan krijgt ie een dreun ;)

ze heeft haar eigen speelgoed en af en toe mag ze buiten wel aan een struik of tak trekken enzo (als er geen mensen in de buurt zijn tenminste) maar verder blijft ze overal af, punt :D
Hmmm...
eigen speelgoed
das ook zoiets..als ik die van mij een nieuwe speeltje geef, heeft ze pas rust als het kapot is.

Nu geef ik haar alleen maar van die superstevige dingen...maar zelfs die krijgt ze kapot.. :frusty:
Sja hier zijn ook al heel wat leren voetballen, touwen en grote botten doorheen gegaan
maar ze moet naar mijn idee heel goed weten wat wel en niet mag in dat opzicht anders hou ik zelf nix meer over in en om m`n huis :D
laatste aanpassing
Nou die staffies krijgen die steen niet eens van de grond af. Is nou eenmaal een ander soort hond met ander temp. en meer honden van dat ras hebben die tik.

hmmm ik moet de mijne niet met een tegel rond zien sjauwen hoor, want dan krijgt ie een dreun


hier doen ze alsof t niks weegt, ik heb der geen moeite mee,,,t is niet dagelijks. Voor de rest blijven ze overal netjes vanaf en hebben ze nog nooit iets gesloopt;)in t huis. Hier worden ze om hele andere dingen terrecht gewezen :jaja: (oftewel op hun plaats gezet)

Als ze voor ons maar goed zijn :) en niks in t huis slopen, buiten luisteren en zich gedragen (y)
laatste aanpassing
 
das ook zoiets..als ik die van mij een nieuwe speeltje geef, heeft ze pas rust als het kapot is.

Nu geef ik haar alleen maar van die superstevige dingen...maar zelfs die krijgt ze kapot..


Jah die van mij ken dr ook wat van :P vind *PIEP* speeltjuhs het leukste en zodra het piepertjuh er eindelijk uit is maakt ie er allemaal ministukkies van!

Stuk touw of een basketbal vind ie ook helemaal geweldig!!!
Ja van die plastic dingetjes is na 1 hap al in 1001 stukjes verwerkt, en een dag later vind je dan ook nog wat in hun uitwerpselen :D
 
gelukkig is ie tegenwoordig wat zuiniger met zn spulletjuhs :P:P

hij doet er ipv 1 dag al 1 week mee ghheheh

alhoewel :S hij hweeft trouwens zie ik nu ook nog speeltjuhs van een maandgeleduh ligguh...al is het nog maar de helft:P
ik vind jou hond ook meer op een pit lijken dan op een stafford zo op de foto
dus kan me voorstellen dat ze twijfelen..

Ik vertrouw mijn hond 100% met kinderen!!!! krijg zelf ook een kleine en die zou ik er gerust gelijk bijlaten !!!!!


mag ik je dan een wijze raad geven?

Ook al vertrouw jij je hond 100%, een hond is niet altijd te vertrouwen..
Jou hond was er als eerste, en dan krijg je een kind..
Als een hond jaloerzie opwekt, en jij vertrouwt je hondje en laat m bij je kind achter, kan ie je kind zo verscheuren, want een hond is niet betrouwbaar.. hoe erg jij dat ook denkt

Een vriendin had een herder, super beest, lief en te vertrouwen, wist ze 10000% zeker, toen kreeg ze een kind..
die legde ze op de bank, en de hond zat er naast..
het was hooguit 1 minuut en ze komt terug ligt dat kind dood op de grond, dood gebeten door de herder, waarom zal ze nooit meer weten
maar wees voorzichtig, laat nooit alleen je baby bij je hond achter!
Het is het mooiste wat je ooit krijgen kunt!
De mijne doet al jaren met een touw uit verschillende kleuren, met van die knopen erin

hij krijgt wel die knopen eruit dus die moet ik er wel af en toe weer inleggen omdat het touw anders zijn stevigheid verliest :D

ondertussen zit ze nu mijn aandacht te vragen ;)
dit touw dus :)


dit vond ik gewoon een mooie foto die ik denk ik ga uit vergroten
hij staat dus met 2 poten op de vensterbank naar buiten te kijken en de foto is van buitenaf genomen :D


en deze had een vriend gemaakt :D


;)
laatste aanpassing
de laatste paar :P



deze laatste is omdat ik een sigaret vast houd
daar heeft ze een hekel aan en trekt ze dus zo`n kop en meestal doet ie wel leiper dan dit met blaffen erbij enzo
maar ze doet dan nix hoor :D
Mijn Am. Stafford heb ik vorig jaar na een slopende ziekte in moeten laten slapen,hij is 14 jaar geworden.

lieverd ik mis je nog steeds:cry:


Ik heb de reacties gelezen van mensen met Am Staffords.
Een Am stafford kan dus wel een kronkel krijgen op latere leeftijd.:yes:

Mijn hond was altijd zeer sociaal naar andere honden, totdat hij werd aangevallen door een herder,(toen was hij 10) Sindsdien had ik moeite met uitlaten, want hij viel elke hond aan die in mijn buurt kwam :?Dat zijn momenten wanneer het niet leuk is een Am Stafford te hebben...
Want het was geen lullig hondje.

Frappant aan dit verhaal is dat voor de rest ieder ander hem wel uit kon laten en die hadden er geen last mee :?
Thuis was hij ook absoluut niet waaks, en voor de poes scheet ie 10 kleuren :?

Schatten van dieren die Amerikaanse Staffords, enerzijds zou ik er weer heel graag eentje willen hebben, maar ik doe het niet meer. Als er ooit weer een hond komt ga ik toch voor een ander ras.:yes:
laatste aanpassing
deze laatste is omdat ik een sigaret vast houd
daar heeft ze een hekel aan en trekt ze dus zo`n kop en meestal doet ie wel leiper dan dit met blaffen erbij enzo
maar ze doet dan nix hoor


omdat ze dat niet durft, houden zo...
 
Ik vindt het allemaal onzin...(bedoel de slechte dingen over dat soort honden)

bij kinderen moet je altijd je hond bijhouden het zit altijd op oog hoogte, en een hond kan altijd ergens van schrikken...en een reactie daar opgeven...

EN wat de politie betreft, als ze ooit mijn hond af zouden nemen bijt ik ze zelf wel tussen de ballen...
laatste aanpassing
Ik heb zelf een Amerikaanse stafford!!



Lijkt mij meer een staffordshire bull terrier ;)

Kijk maar, als je dat pret bekkie ziet..

En dit is een am staff

Tis in ieder geval geen pitje (y)
laatste aanpassing
 
mag ik je dan een wijze raad geven?

Ook al vertrouw jij je hond 100%, een hond is niet altijd te vertrouwen..
Jou hond was er als eerste, en dan krijg je een kind..
Als een hond jaloerzie opwekt, en jij vertrouwt je hondje en laat m bij je kind achter, kan ie je kind zo verscheuren, want een hond is niet betrouwbaar.. hoe erg jij dat ook denkt

Een vriendin had een herder, super beest, lief en te vertrouwen, wist ze 10000% zeker, toen kreeg ze een kind..
die legde ze op de bank, en de hond zat er naast..
het was hooguit 1 minuut en ze komt terug ligt dat kind dood op de grond, dood gebeten door de herder, waarom zal ze nooit meer weten
maar wees voorzichtig, laat nooit alleen je baby bij je hond achter!
Het is het mooiste wat je ooit krijgen kunt!


Maar ik zal m idd ook nooit alleen bij een kleintjuh laten maar dat moet je met geen enkele hond of dier doen !! Ligt niet aan staffs/pitts
 






American Bulldogs
laatste aanpassing
Kijk maar, als je dat pret bekkie ziet..


ik zie het eerder aan zijn korte pootjes...
Maar ik zal m idd ook nooit alleen bij een kleintjuh laten maar dat moet je met geen enkele hond of dier doen !! Ligt niet aan staffs/pitts


ik zei toch ook.. een hond :)
Ik heb zelf een filaatje super lief wat ieder1 ook zegt.....Helaas zijn er weinig mensen die er ook zo over denken maarja laat ze lekkah enne inderdaad moeten ze de hond testen ipv gelijk in laten slapen.....
een vriendin van mij heeft een amerikaanse stafford..
hij is nog maar drie maanden.. schat van een beest, hij is wel erg bijt graag maar dat zijn alle pupies ze durft zelf ook hlemaal niet ver te gaan lopen omdat ze bang is dat ze haar hond afnemen. Ze zeggen dat ze wel zomaar uit het niets zelfs hun baasje aan kunnen vallen, maar volgns mij hebben ze daar nog geen harde bewijzen van dat dat bij elke amerikaanse stafford zo is. Ik vind het zomaar afmaken van een hond zonder nader onderzoek dan ook erg hufterig !
 
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cw.vuyst/training_nl.htm

Mischien handig om ff te lezen,
mocht je kleine kinderen bij je hondje laten zitten !
Ze zeggen dat ze wel zomaar uit het niets zelfs hun baasje aan kunnen valle


?? sorry dit is echt onzin, alleen een hond die niet helemaal wijs is of de tik van de molen heeft zal dit doen. (of een zeer angstige hond)
Het is wel mogelijk dat een hond je kan uittesten, maar als jij gewoon consequent ben zal dit niet gebeuren en vaak uit dit eerst tot nukkig doen, grommen. Dan meteen goed afstraffen;)

De mijne hebben mij nog nooit aangevallen ;)
ze ontkracht het toch ook gelijk weer als je verder leest

maar volgns mij hebben ze daar nog geen harde bewijzen van dat dat bij elke amerikaanse stafford zo is.
?? sorry dit is echt onzin, alleen een hond die niet helemaal wijs is of de tik van de molen heeft zal dit doen.


niet zo geirriteerd reageren idd .. lees dan eens verder zoals ladyAnt al zegt
We moeten het gewoon zo regelen net als in belgie! Daar moet iedere "gevaarlijk ras" gewoon een muilkorf op alsti op straat loopt. Rotwijlers ook bijvoorbeeld! Hier in Nederland zie je dat dus niet... Een goede vriend van mij is toen hij 8 jaar oud was gebeten door zo'n hond, en die had echt n hele hap uit zijn arm gebeten. En geloof mij, ziet er niet lekker uit! En wat het belachelijke is, die hufter van n baas die zie ik nog steeds lopen met die kut hond zonder muilkorf! Er komt nog een dag dat we die gast gaan aanpakken!
Nou wat de 1 gevaarlijk vind kan de ander doodnormaal vinden... dus wie bepaald wie echt onder gevaarlijke hond valt. Vind dat erg bevooroordeelt, ik zou eerder zeggen kijk t per hond (individu) aan en bepaal dan hoe en wat...De goede hoeven niet onder de kwaaden te lijden lijkt mij ;)

Deden we dat maar met mensen, hup t bevalt niet lekker oppleuren hierzo :jaja: Ja zo werkt t niet he :no:

niet zo geirriteerd reageren idd


Komt alleen omdat door bepaalde opmerkingen mijn haren overeind gaan staan omdat t allemaal van horen en zeggen is...de 1 heeft vaak nog ergere verhalen dan de ander. Alleen als er iets met een bepaald ras gebeurd word t in de hersens gestampt maar als een teckel een baby uit een kinderwagen sleurt en doodbijt hoor je hier zelden over.

Een gezonde hond bijt niet zomaar en is vaak een reden. Kom hier als vreemde in mijn huis als ik er niet ben tja word je ook gebeten. Reden: honden beschermen hun terrein.

T zelfde als dat een hond zooitje nietjes in zijn oor kreeg door een kind en hond bijt op een gegeven moment na t zoveelste nietje en de hond word ingeslapen....

Maar ik hou verder mijn mond hierover :x want helaas heb je altijd bevooroordeelde mensen dat blijkt wel uit bepaalde reacties %)
en zo iemand ben ik dus niet ...als je oplet dan had je dat gelezen!!!!
dus reageer het maar op een ander af !
laatste aanpassing
Jij voelt je duidelijk aangesproken :X, je leest zelf niet goed :jaja:
 
heerlijk , die discussies :D (y)
 
Jij voelt je duidelijk aangesproken , je leest zelf niet goed


dan leek het waarschijnlijk zo omdat je op mijn reactie weer reageerde maar laten we er over op houden als we er toch hetzelfde over denken !
Artiest {SHOWLIST artist 95822, 39766}
Delirious, niet aan beginnen. (n) Heeft geen zin. Ik heb hier ook al eens gediscussieerd, maar deze hondenbezitters zijn blind en doof voor elke kritiek en feiten. Ik ben toen ik klein was in m'n gezicht gebeten door zo'n hond. Die deed ook nooit wat...haha...ja zo kan je wel ff doorgaan. Ze zijn hier nu een campagne begonnen tegen overlast van hondenpoep. Dat is een goed begin (y). Vanochtend zag ik een gast met zo'n hond langs een lagere school lopen, waar ik elke ochtend langs rijd...
laatste aanpassing
dan leek het waarschijnlijk zo omdat je op mijn reactie weer reageerde maar laten we er over op houden als we er toch hetzelfde over denken !


:jaja: (f)

Ik ben toen ik klein was in m'n gezicht gebeten door zo'n hond. Die deed ook nooit wat...haha...ja zo kan je wel ff doorgaan


zo ken ik der inderdaad ook een paar :s

zijn hier nu een campagne begonnen tegen overlast van hondenpoep. Dat is een goed begin


Dat is inderdaad goed :jaja:
laatste aanpassing
 
deze hondenbezitters zijn blind en doof voor elke kritiek en feiten

Omdat wij, als hondenbezitters, wel degelijk beter weten dan al die caninefoben die denken dat zij wel even weten hoe wij onze hond moeten opvoeden.
ZUCHT!
hier gaan míjn haren dus van overeind staan....
 
Omdat wij, als hondenbezitters, wel degelijk beter weten dan al die caninefoben die denken dat zij wel even weten hoe wij onze hond moeten opvoeden.


:jaja:
 
Gelukkig mag je zeggen wat je denkt,
en als je het dan niet eens bent met een ander..................!
Meestal staan de beste stuurlui aan wal,
dat is bekend.
Je kan corrigeren of ne-geren! :yes:
Wie de bal kaatst , kan em trug verwachten!!!

deze hondenbezitters zijn blind en doof voor elke kritiek en feiten


hE,zei je wat?
Kut , wie heeft het licht uitgedaan!! :D
laatste aanpassing
 
Vanochtend zag ik een gast met zo'n hond langs een lagere school lopen, waar ik elke ochtend langs rijd.

Wat wilde je hiermee eigenlijk zeggen?
 
Wat wilde je hiermee eigenlijk zeggen?


K denk dat ie bedoelt;

DAT IS LEVENSGEVAARLIJK?? :vaag: