Partyflock

Forumonderwerp · 696049
Waarschuw beheerder
donateur
Leg het me eens uit?
Techno liefhebbers schreeuwen heel graag dat mensen die er niet van houden dom en/of onvolwassen zijn, dat je het moet BEGRIJPEN...
WTF is er te begrijpen aan techno??
WTF is er te begrijpen aan welke style dan ook??
Je houdt van een muziekstijl, of je houdt er niet van, en dat heeft te maken met smaak! niet met intelligentie, leeftijd, wat dan ook??
ik zie bijv. een trance liefhebber NOOIT neerkijken op andere stijlen??

Ik kijk nu alleen maar neer op Techno omdat er zo'n gigantisch bullshit verhaal omheen hangt, dat je het moet begrijpen, en er volwassen voor moet zijn enzo...
Als je zo "volwassen" en "intelligent" bent, heb je respect voor andere muziekstijlen :)

(dit topic is naar aanleiding van een ander topic, waarin ik een beetje de draak stak met techno en technoliefhebbers ;))

dus: leg het me uit... ik ben intelligent en volwassen genoeg om te begrijpen wat je zegt... trust me..

Waarschuw beheerder
...en daar komt bij dat Techno wat genuanceerder, veelzijdiger en ontoegankelijker is dan de meeste andere Dance-stijlen

ik zou het dus genuanceerder vinden als je 'ik vind' in die zin had verwerkt.

iedere muziekstijl heeft zo z'n eigen kenmerken en ik ben zelf van mening dat je van de stijlen binnen de dancescene niet echt verschillen in moeilijkheidsgraad kan aangeven.
kijk, als je nou denkt aan jazz, of een klassieke symphonie... dat soort muziek is pas ingewikkeld en veelzijdig.
als je verschillende stjilen binnen de dancescene gaat vergelijken kom je juist bij dezelfde soort basis uit, de uitwerking is alleen anders. maar als je er muziektechnisch naar kijkt zal je zien dat er vrijwel áltijd een vier-kwarts maat wordt gehanteerd. bovendien is deze muziek elektronisch. er komen dus geen échte instrumenten aan te pas, zoals piano's of violen, waar men jaren over heeft gedaan voordat erop gespeeld kon worden. deze muziek is geen samenspel van verschillende mensen die tegelijkertijd klanken uit hun instrument laten komen om dat tezamen tot een muziekstuk te breien.

bovendien: ik, technoliefhebster zijde, kan me totaal niet vinden in terror/gabber/oldschool/dat soort muziek. misschien is dat dus juist wel te ingewikkeld voor me? om te begrijpen, om het mooie ervan in te zien?

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Maar techno leeft nog steeds veel meer underground... kijk maar hoe moeilijk het is om techno platen te IDen... vaak eigen materiaal, veel loops en beats van mensen zelf (DJs die "het" zelf doen hebben hoger aanzien als DJs die alleen maar plaatjes draaien > hoger aanzien?)

Techno is moeilijk te IDen omdat het geen samples of stemmetjes bevat.

Sensation White Anthem valt trouwens niet onder techno in mijn definitie

Mij is verteld van wel:)

Tekno is nog meer underground maar nog minder toegankelijk als techno denk ik...

Nog meer underground = nog minder toegankelijk;)

Trouwens: "fout" vind ik ook zo'n heerlijk woord. Ik denk het en zolang er geen hard bewijs is waarom iets is, als het uberhaupt al zo is, kan mijn idee nooit fout zijn

Ok, volgende keer zal ik het veranderen in:
'Fout IMO!'

Maar snap je wel hoor

En daar gaat het om:P
Waarschuw beheerder
Deze man neemt muziek echt veel en veels te serieus...

Je snapt het echt nog steeds niet he. Ik benader muziek op een wat diepgaandere manier en daarom hou ik ook van een wat diepgaandere muziek. Mischien komt daar ook dat "intelligente" vandaan? *zucht* ;) Jij benadert muziek liever oppervlakkig en daarom hou je van oppervlakkige muziek. En zonder het domme gezwats van b.v. jouw en Krankimkopf hadden we deze eindeloze discussie geeneens gehad...dan hadden we allemaal onze muziek op onze manier beleefd maar jullie brengen zo alleen maar jullie "muzieke-domheid" (nieuw woord perhaps?) naar boven...

Fout! Techno is echt niet zo underground hoor, techno op Defqon en In Qontrol, techno clip op tv (Sensation White Anthem). En verder, tekno is ook underground, maar liefhebbers daarvan doen ook niet zo verheven

Hahahaha ja tuurlijk jongen....de Techno op Defqon en IN-Control bestaat ook een benaming voor in de Techno-scene. Namelijk; 'Q-Dance Techno' één grote grap dat ;)

Ohja..en als je het Sensatiom Anthem Techno vind dan zie ik je ook nog wel verschijnen in de Skihut ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Techno is moeilijk te IDen omdat het geen samples of stemmetjes bevat.

Dat ben ik dus weer niet met je eens. Ik kan genoeg techno tracks met vocals of samples. Trance heeft ook non-vocal en vocal versies, maar die ID je toch een stuk makkelijker.

Ik vind het een lastige zaak :9
Waarschuw beheerder
bovendien: ik, technoliefhebster zijde, kan me totaal niet vinden in terror/gabber/oldschool/dat soort muziek. misschien is dat dus juist wel te ingewikkeld voor me? om te begrijpen, om het mooie ervan in te zien?

Nahh...ik denk eerder dat je er te intelligent voor bent ;)

Waarschuw beheerder
zeg thatguy, ik vind eigenlijk dat jij een beetje te snel oordeelt en conclusies trekt, afgaande op de dingen die je post...

Nahh...ik denk eerder dat je er te intelligent voor bent

waarom blijf je toch steeds over intelligentie schrijven?
wat dat betreft had 909 ook wel een punt:

Het gaat om mensen die nogal makkelijk over dingen denken en er is niets mis mee om daar tegen in te gaan.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Allemaal bullshit hoor krankheimer
en dinges ben wel blij dat niet iedereen er van houdt,zo wordt er namelijk niet zo veel kutplaten geproduceert.:)

Waarschuw beheerder
1 ding is wel zo en dat is dat techno 1 of a kind is:)
(samenstelling van alles sounds enzow)

En het is geen kloon van een andere style bedoel ik:)
Waarschuw beheerder
waarom blijf je toch steeds over intelligentie schrijven?

Als je iets naar boven leest dan zie je dat ik het woord verving voor "diepgaander ingaan op muziek"

Waarom ik toch voor het woord intelligent kies? Ik merk genoeg in mijn vriendenkring dat de mensen (uitzonderingen daargelaten) die van de hardere stijlen houden (vooral Hardstyle en de nieuwe Hardcore) op een ander denkniveau zitten als de mensen die van b.v Techno, Progressive of House houden (heeft niks met domheid te maken, maar met die mensen heb je gewoon wat sneller een goed gesprek).
Daar komt dan nog eens bij dat vooral op dit forum, voor zover ik het tot nu toe heb kunnen waarnemen, de mensen die van de "diepgaandere" stijlen houden ook iets beter uit hun woorden kunnen komen en ook wat dieper ingaan op de dingen (niet alleen wat muziek betreft). Daarom kies ik ook voor het woord 'intelligent'.

Maar is dat zo gek dan? Krankinkopf kwam zelf ook met het begrip Intelligent Dance Music. Dus toen ik verbaasd was dat precies HIJ met die benaming kwam was ik degene die "dom" was :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je snapt het echt nog steeds niet he. Ik benader muziek op een wat diepgaandere manier en daarom hou ik ook van een wat diepgaandere muziek. Mischien komt daar ook dat "intelligente" vandaan? *zucht* Jij benadert muziek liever oppervlakkig en daarom hou je van oppervlakkige muziek. En zonder het domme gezwats van b.v. jouw en Krankimkopf hadden we deze eindeloze discussie geeneens gehad...dan hadden we allemaal onze muziek op onze manier beleefd maar jullie brengen zo alleen maar jullie "muzieke-domheid" (nieuw woord perhaps?) naar boven...

Het verschil tussen jouw en mij is dat ik naar muziek luister en jij erover nadenkt. En ik blijf van mening dat er naar muziek geluisterd moet worden, zeker naar housemuziek.

Hahahaha ja tuurlijk jongen....de Techno op Defqon en IN-Control bestaat ook een benaming voor in de Techno-scene. Namelijk; 'Q-Dance Techno' één grote grap dat

Er waren anders grote techno namen op In Qontrol en Defqon. En als jij echt deze mening hebt, mag jij eigelijk ook niet over hardstyle oordelen totdat je het op een echt hardstyle feest hebt gehoord (dus geen Defqon ofzo)

Ohja..en als je het Sensatiom Anthem Techno vind dan zie ik je ook nog wel verschijnen in de Skihut

Zaterdag weer:D

Waarschuw beheerder
(...) Daarom kies ik ook voor het woord 'intelligent'.

Maar is dat zo gek dan? Krankinkopf kwam zelf ook met het begrip Intelligent Dance Music. Dus toen ik verbaasd was dat precies HIJ met die benaming kwam was ik degene die "dom" was

daarom schreef ik ook al over 'wellus-nietus-getouwtrek'...

wat me dwars zit is dat je snel oordeelt en generaliseert. als je jezelf zo intelligent acht, probeer dan ook eens wat genuanceerder om te gaan met termen als 'intelligentie' en oordelen die je daaraan verbindt :)
Waarschuw beheerder
][-][³ KrankImKopf.nl 1 augustus 2004 19:50

donateur! Leg het me eens uit?
Techno liefhebbers schreeuwen heel graag dat mensen die er niet van houden dom en/of onvolwassen zijn, dat je het moet BEGRIJPEN...

sucht... begrijp het dan Nielzzzzzzz :D

zal het ff uitleggen :yes: zo wief ben ik vandaag voor je :D

VEEEL (niet allemaal) techno luffers zijn van die RESERVE kakkers :yes:
En kakkers doen altijd al of ze boven andere staan :yes:
Ze zijn nou eenmaal zo DOM om dat te denken :) kunnen ze niks aandoen is een aangeboren afwijking :9

En omdat ze van techno houden voelen ze zich ook meteen verheven boven de mensen die er NIEt van houden .....

Terror (L) .....
Waarschuw beheerder
Het verschil tussen jouw en mij is dat ik naar muziek luister en jij erover nadenkt. En ik blijf van mening dat er naar muziek geluisterd moet worden, zeker naar housemuziek.

Jep..dat is het verschil ja ;) Ik word pas opgewonden als een track verrasende geluiden bevat of onverwachte wendingen heeft. Jij vind het waarschijnlijk allang best als je een ééntonig bass-geluid hebt waar je heel de avond op kunt dansen (lees; stampen) en het liefst dan nog met een hoop herkenbare samples en oppervlakkige melodietjes zodat je heel de avond los kan...ieder zn ding toch ;)

Er waren anders grote techno namen op In Qontrol en Defqon. En als jij echt deze mening hebt, mag jij eigelijk ook niet over hardstyle oordelen totdat je het op een echt hardstyle feest hebt gehoord (dus geen Defqon ofzo)

Je zegt het zelf al...er waren of- hele harde (Rush), of- DJ's die duidelijk hun sets aanpasten aan het Q-Dance publiek (ik vind het zelf een mix van Hardstyle en Techno)

Zaterdag weer

OMG...dat meen je niet? :D

Waarschuw beheerder
Ravebeast:respect::D

Jep..dat is het verschil ja Ik word pas opgewonden als een track verrasende geluiden bevat of onverwachte wendingen heeft. Jij vind het waarschijnlijk allang best als je een ééntonig bass-geluid hebt waar je heel de avond op kunt dansen (lees; stampen) en het liefst dan nog met een hoop herkenbare samples en oppervlakkige melodietjes zodat je heel de avond los kan...ieder zn ding toch

We beginnen mekaar te begrijpen:P

Je zegt het zelf al...er waren of- hele harde (Rush), of- DJ's die duidelijk hun sets aanpasten aan het Q-Dance publiek (ik vind het zelf een mix van Hardstyle en Techno)

Ik zou het niet weten, heb er niet naar geluisterd, k weet wel dat jij waarschijnlijk alleen maar de ''Q-dance hardstyle'' kent, en daarom vind ik dat je er niet te snel over mag oordelen:)

OMG...dat meen je niet?

En ik maar denken dat we elkaar begrepen:P
Waarschuw beheerder
wat me dwars zit is dat je snel oordeelt en generaliseert. als je jezelf zo intelligent acht, probeer dan ook eens wat genuanceerder om te gaan met termen als 'intelligentie' en oordelen die je daaraan verbindt

Ik oordeel helemaal niet snel. Maar ik ken heel wat mensen, alle soorten en maten, dus ook alle soorten muziek. En over het algemeen denken (naar mijn ervaring dan, jij je zin) de mensen van de hardere stijlen toch het minst van allen over de dingen na. Is niet erg...iedereen is anders. Maar dan moeten ze niet zo dom gaan zwatsen omdat ze niet begrijpen dat sommige mensen wel van diepgaandere muziek houden.

sucht... begrijp het dan Nielzzzzzzz

zal het ff uitleggen zo wief ben ik vandaag voor je

VEEEL (niet allemaal) techno luffers zijn van die RESERVE kakkers
En kakkers doen altijd al of ze boven andere staan
Ze zijn nou eenmaal zo DOM om dat te denken kunnen ze niks aandoen is een aangeboren afwijking

En omdat ze van techno houden voelen ze zich ook meteen verheven boven de mensen die er NIEt van houden .....

..dit bedoel ik dus met 'het denkniveau' waar ik het eerder over had ;)

Waarschuw beheerder
..dit bedoel ik dus met 'het denkniveau' waar ik het eerder over had

Dat heet nou humor;)
Waarschuw beheerder
Dat heet nou humor

Nou, ik durf bijna niet te zeggen dat ik dit soort humor ook nogal oppervlakkig vind ;)

...ennuh..Dit soort meningen kom ik vaak genoeg tegen dus ik weet best dat er heel veel ECHT zo over denken. Er zijn zelfs mensen die met nog een dommere mening uit de hoek komen ;)

Waarschuw beheerder
Nou, ik durf bijna niet te zeggen dat ik dit soort humor ook nogal oppervlakkig vind

Is het ook, maar je moet er gewoon niet zoveel over nadenken. Geniet gewoon:D
Waarschuw beheerder
Is het ook, maar je moet er gewoon niet zoveel over nadenken. Geniet gewoon

Doe ik ook ;) Ik geniet wekelijks-, dan niet dagelijks-, van Dance- of andere -muziek

...totdat iemand beweerde dat ik me daarom boven andere voel staan omdat ik er iets dieper op inga...wat uiteraard nergens op slaat ;)
Artiest Holmen
Waarschuw beheerder
ik zou het dus genuanceerder vinden als je 'ik vind' in die zin had verwerkt.

iedere muziekstijl heeft zo z'n eigen kenmerken en ik ben zelf van mening dat je van de stijlen binnen de dancescene niet echt verschillen in moeilijkheidsgraad kan aangeven.
kijk, als je nou denkt aan jazz, of een klassieke symphonie... dat soort muziek is pas ingewikkeld en veelzijdig.
als je verschillende stjilen binnen de dancescene gaat vergelijken kom je juist bij dezelfde soort basis uit, de uitwerking is alleen anders. maar als je er muziektechnisch naar kijkt zal je zien dat er vrijwel áltijd een vier-kwarts maat wordt gehanteerd. bovendien is deze muziek elektronisch. er komen dus geen échte instrumenten aan te pas, zoals piano's of violen, waar men jaren over heeft gedaan voordat erop gespeeld kon worden. deze muziek is geen samenspel van verschillende mensen die tegelijkertijd klanken uit hun instrument laten komen om dat tezamen tot een muziekstuk te breien.

er zijn electronische stijlen die niet gebruik maken van een 4kwarts maat en daar ben ik juist fan van, zoals breakcore; luister maar ns naar venetian snares, die gebruikt een 7/5 maat of weer wat anders

of muziek waar juist geen beat in zit, noise en dat soort spul; dat vind ik ook erg goed

ben ik nu intelligent?(6)

Waarschuw beheerder
Doe ik ook Ik geniet wekelijks-, dan niet dagelijks-, van Dance- of andere -muziek

Same here:)

of muziek waar juist geen beat in zit, noise en dat soort spul; dat vind ik ook erg goed

Les Ongles Craques...electronische kettingzaag

Waarschuw beheerder
ben ik nu intelligent?

reuze (Y)

8)
Waarschuw beheerder
Same here

Goed zo (y) ...dan ga ik nu maar eens in de zon liggen en mijn vrienden ook wat aandacht geven ;)

Waarschuw beheerder
en mijn vrienden ook wat aandacht geven

en dat moeten wij geloven? :D

kom op hoor..we zijn niet dom of zo..wij luisteren naar techno. B)

Waarschuw beheerder
:bounce:TECHNO:bounce:
:respect:
Waarschuw beheerder
hardrock :respect:

of ging het daar niet over :/

Waarschuw beheerder
Kinderen moeten eens ophouden om ruzie te maken over muziek. Het is maar housemuziek wat ook nog maar een 10de is van alle muziek die er is. Stromingen en substromingen zorgen er alleen voor dat er juist verschil is zodat iedereen kan gaan en staan waar DIEGENE wilt. Oordelen zullen er altijd zijn, de ene houd van groen de andere van wit, de ene van techno de ander van groove.
Waarschuw beheerder
donateur
Daarom vind ik ook de post van NaLiN zo blind als een kip: binnen elke style heb je echt wel liefhebbers!!! En nee, dat zullen ze niet doen om de 'meeloper' uit te hangen

mensen die zeggen dat ze van techno houden houden gewoon van techno.
mensen die zeggen dat ze van terror/speedcore houden moet je 90% van de tijd vraagtekens bij zetten.

Waarschuw beheerder
Kinderen moeten eens ophouden om ruzie te maken over muziek. Het is maar housemuziek wat ook nog maar een 10de is van alle muziek die er is. Stromingen en substromingen zorgen er alleen voor dat er juist verschil is zodat iedereen kan gaan en staan waar DIEGENE wilt

inderdaad (Y)

Waarschuw beheerder
wat ik nog wilde toevoegen is dat er VOLGENS MIJ niet echt iets is als intelligente muziek, of muziek wat intelligenter is....wel warmere muziek of bredere muziek maar of muziek intelligenter wordt omdat het breder is durf IK niet te zeggen.

Dat er bij elk soort muziek een anders soort mens op een ander soort denk niveau komt kan mij ook storen but then again...zonder hun niveau had mijn niveau ook geen waarde.

Amen.... ;-)
Waarschuw beheerder
:O

helaas zijn er wel meer figuren die HUN muziek smaak beter vinden dan andere :x

Ik vind als je NIET van terror houd dat je dan ziek in je hoof bent en ik voel me niet meteen verheven

(6)

gheghegheghe :[

Artiest Julian Sync
Waarschuw beheerder
Ik wou net een heel groot verhaal gaan tikken, maar het knip/plak werk gaat sneller en het dekt mijn gedachte ook wel aardig, dus bij deze...

ten eerste: H³, ik betreur het ten zeerste dat je blijkbaar alleen nog maar met arrogante technoliefhebbers bent geconfronteerd.
ten tweede: toen ik begon met stappen ging ik naar de wat hardere feesten en zocht ik de wat hardere stijlen op. vervolgens ben ik steeds meer trance gaan waarderen, daarna kwam ik in aanraking met techno en uiteindelijk ben ik een vrij grote techno/electro/minimal-/off beat-technofan geworden. dit voornamelijk vanwege het feit dat ik mijn voorkeur in de verschillende stijlen heb gevonden, na overal een beetje van geproeft te hebben. maar ook vanwege het feit dat ik aan den lijve heb ondervonden dat de sfeer op technofeesten 'anders' is. op technofeesten ligt de leeftijdscategorie over het algemeen hoger, ik word er stukken minder lastig gevallen door mensen die uitgaan zien als een gelegenheid om meisjes te versieren en bovendien is mijn ervaring dat er op technofeesten stukken minder gevochten wordt. sterker nog, awakenings is een feest waar zelden tot nooit een vechtpartij uitbreekt.
ik vind dat wel wat zeggen over het publiek wat erop af komt.
ten derde: ik vind het een beetje zwart-wit om te zeggen dat alleen technoliefhebbers op 'de rest' neerkijken.

dank u ~wen~

--J.--

Waarschuw beheerder
(Y)

:D

Waarschuw beheerder
ik hou helemaal niet van house :d alleen van de feesten

thuis luister ik liever iets anders...

Waarschuw beheerder
Wat lul jij jou nou weer Topic-starter!
Ben het duidelijk niet met je eens!
Waarschuw beheerder

to that**guy. Ik weet niet waar jij dj Rush en Xanna Galllois onder schaart, maar dit zijn toch echt techno dj's die juist niet de hardere techno a la amok en remus ten gehore brengen.
Je staat dus wel te snel klaar met jouw mening.

Waarschuw beheerder
amok en remus 'de hardere techno'?

da's redelijk eufemistisch.

rush draait hard, amok en remus (laatstgenoemde in iets mindere mate in vergelijking met daarvoor genoemde) draaien pokkeherrie. in mijn optiek. 8)

Waarschuw beheerder
I-LOVE-TECHNO ( komt omdat ik intelligent en volwassen ben O:) )

Ik kijk nu alleen maar neer op Techno omdat er zo'n gigantisch bullshit verhaal omheen hangt, dat je het moet begrijpen, en er volwassen voor moet zijn enzo...

Omdat anderen het zeggen kijk je er op neer :S , makkelijk beinvloedbaar ben je (y)

anders moet je maar een keer naar technofeest gaan, kan je het zelf bepalen
Waarschuw beheerder
Ik hou alleen van techno om lekker op te stampennnnn en te beuQennnnn en losssss te gaan op tig pillen in verschillende kleurtjes dus ik voel mij niet verheven B)

Waarschuw beheerder
Ik hou ook verschrikkelijk van techno, maar er zijn zoveel genres waar ik wel iets in kan vinden wat ik kan waarderen. Ik luister dus ook zoveel verschillende muziek...

helemaal als je muziek maakt kun je veel leren van andere stijlen en weer toevoegen aan je eigen stijl...

Voor mij is er dus weinig wat ik niet waarderen kan, bijna niets dan...

--J.--

Waarschuw beheerder
Ik hou ook verschrikkelijk van techno, maar er zijn zoveel genres waar ik wel iets in kan vinden wat ik kan waarderen. Ik luister dus ook zoveel verschillende muziek...

Ben ik helemaal met je eens!
Van lekker los gaan ...tot lekker loungen!
Techno is gewoon tha Bomb!

Waarschuw beheerder
Op dit moment is techno ook helemaal mijn ding en hoop dat ik hier nog lang mijn verslaving in mag vinden, maar muziek in het algemeen is mijn echte verslaving en denk dat dat voor meer mensen zo is dus waarom neer kijken op een ander...

Iedereen houdt van waar die mee is opgegroeid en of in aanraking is gekomen, dat kan elk genre zijn...

Al met al is het dus duidelijk dat de techno liefhebbers boven de rest staan :p

--J.--
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Al met al is het dus duidelijk dat de techno liefhebbers boven de rest staan

:respect::respect::respect::respect::respect::respect::respect::respect::respect:

Daar kan ik me helemaal in vinden Jay!

Waarschuw beheerder
Nu ik je profiel bekeken heb zijn we het vaker met elkaar eens want wat heb jij daar een techno-held staan zeg (Y)

--J.--

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Binnen deze discussie betrap ik ook weer een heleboel mensen erop dat ze hun ding verheven boven de rest...

Ook THAT * * GUY heb ik in dit topic dingen zien posten (over "muzieke-domheid", "intellegentie", "skihut-techno" en "Q-techno") waaruit maar weereens blijkt dat er aarogant wordt gedaan ten opcihte van iemands muzieksmaak... En vooral dat 'intelligentie' daar struikel ik dus over, want iedereen benadert zijn/haar favoriete muziek op zijn/haar eigen manier...
Ik herhaal nog een keer mijn post van gisteren, waarin ik deze soort van 'muziekstyle boven muziekstyle' iets heel verkeerds vind...

Clichématig zeg ik inderdaad ook dat er over smaak niet te twisten valt, maar dat gaat voor mij net niet ver genoeg...

Ik zie 'muziek' in zn algemeenheid als een bepaald moment bij een bepaalde sfeer, bij een bepaald gevoel!!
Je kan geen 24 uur per dag hetzelfde luisteren (vind ik) zonder dat het je neusgaten uitkomt...

Voor bepaalde gevoelens/momenten hoort een bepaalde sfeer, dus een bepaalde mzueiksoort...
Je voelt je niet altijd hetzelfde, dus zal nooit altijd dezelfde muziekstyle luisteren (is mijn visie hierop)

Dat de 'techno-liefhebber' zich 'verheven voelt boven de rest' heb ik inderdaad weleens in veel discussies moeten opmaken...
En echt waar: terwijl ik een hele grote techno-liefhebber ben (van alle muziekstylen binnen de house zijn techno en hardcore voor mij de voornaamsten), vind ik de stelling totaal misplaatst, en misschien zelfs lelijk arrogant

Techno is een muziekstyle, waarin je je na een tijd in te hebben verdiept, steeds meer leert kennen...
... Maar andere muziekstylen zijn simpelweg anders: een andere sfeer, een andere bedoeling: een andere beleving!!!

Dus je moet alle muziekstylen in hun waarde laten, hoeveel je er ook op kotst (op stylen die niet de jouwe zijn dan )

Daarom vind ik ook de post van NaLiN zo blind als een kip: binnen elke style heb je echt wel liefhebbers!!! En nee, dat zullen ze niet doen om de 'meeloper' uit te hangen
Ik ben zlef namelijk erg breed-geörienteerd, en daarom vind ik juist de mensen die deze bewering doen over TECHNO vaak erg kortzichtig!!!!

Waarschuw beheerder
Hey ZApoTECH, ik zat ff in je profiel te kijken (mooie fotosessie), enne...weet jij wel wat tekno is?
Waarschuw beheerder
Ik voel me niet verheven boven de rest.
'Maar wel boven hardstyle en hardcore'.
Ik zal dat even toelichten :
Vroeger begon ik met Hip Hop,Micheal Jackson ;) etc
Daarna volgde ik House dat ging over in meerdere stylen.
Hardcore luisterde ik ook op een gegeven moment, omdat ik altijd iemand ben geweest(en nog steeds) die voor andere muziekstijlen openstond.
Naar mate ik ouder ben geworden heeft mn muziekstijl zich ook ontwikkeld.
Ik luister sinds 99/00 intensief Techno en daarnaast kan ik vele andere housestylen en andere muzieksoorten ook nog goed waarderen.
De Hardcore die ik bewuster heb
meegemaakt vond ik ook echt niet slecht,te weten dingen van Ruffneck.
Maar ik had toendertijd op een gegeven moment al iets dat ik er doorheen groeide.Het kon me totaal niet meer boeien.
Veel hardcore en hardstyledingen vind ik gewoon 'kansloos'op dit moment,weet niet of dat hetzelfde genoemd mag worden als 'verheven boven'maar ik ben er gewoon heel eerlijk over
(het klinkt gewoon nergens na ik vind het dus ook géén muziek).
Dingen die ik associeer met lomp en dat is veel in die muzieksoorten daar kan ik gewoon niet naar luisteren.
Voor mij is muziek soul,funk,groove en ritme.
Iedereen gaat maar lekker naar die feesten en muziekdingen die hij wil.
Maar veroordeel mij als technoliefhebber dan niet op het feit,dat ik die muziek gewoon bagger vind.
Waarschuw beheerder
zapotech
Al met al is het dus duidelijk dat de techno liefhebbers boven de rest staan

Daar kan ik me helemaal in vinden Jay!

ja, je bent echt intelligent als je je alltime favoriete dj schrijft verkeerd schrijft

Waarschuw beheerder
(het klinkt gewoon nergens na ik vind het dus ook géén muziek).

Ja, hier ga je dus de fout in IMO. Het klinkt wel ergens naar, een bass, breakje hier, qlimaxje daar, en het is dus gewoon muziek

Waarschuw beheerder
Nu ik je profiel bekeken heb zijn we het vaker met elkaar eens want wat heb jij daar een techno-held staan zeg

Bekijk net jou pro!
;) leuke vent heb je onderaan staan!
Zelfde als die van mij :S Toeval ;)

Hey ZApoTECH, ik zat ff in je profiel te kijken (mooie fotosessie), enne...weet jij wel wat tekno is?

Wat wil je daar me zeggen dan? Modellen zijn dom??? En zijn alleen maar bezig met hun uiterlijk?
Kleinzerig tiepje!
You have a lot to learn! :[