Partyflock

Forumonderwerp · 693204
5070x bekeken

Waarschuw beheerder
Tja kon maar 1 topicje vinden en dat gaf niet veel info.

Ik heb nou dus een leuk verhaaltje in het NRC gelezen en mijn interesse in dit goedje is opnieuw gewekt.

op erowid kon ik alleen deze link vinden.

Veel mensen beschrijven een goede absinth roes als een mengeling van alcohol (nogal logisch, het is met alcohol vervaardigd), cocaine en opium, maar dan lang niet zo zwaar (de extra light versie zeg maar)!

Verder is het niet echt slecht voor je lichaam, alleen voor je lever wat logisch is(door de hoge alcohol concentratie) en breekt je lichaam het binnen 4 uur af.

Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met dit spul.
Heb het zelf ooit 1 x gehad, maar dat is allang geleden en toen had ik van tevoren ook al iets op waardoor ik nooit het effect goed heb kunnen waarnemen.

GreetX Chris

Waarschuw beheerder
donateur
leuk goedje ;)
kan je gewoon bestellen ergens op het internet
met pipet etc erbij
beter gewoon lekker naar 't buitenland ( tsjechie ofzo ) en daar een flinke fles kopen :p
Waarschuw beheerder
donateur
Absinth is toch wat ze vroeger dronken en waar ze allemaal in een delerium eindigde?? Met 70% alcohol ofzo?
Waarschuw beheerder
donateur
Leuk, nu weten we dus ook wat we vergeten zijn mee te nemen uit Tjechië...

Waarschuw beheerder
2 fairy, in een delerium tremens kom je alleen als je allang alcohol misbruikt.

Je kunt niet zomaar delerium tremens oplopen, vooral niet als je normaal niet veel drinkt, voordat je je een delerium gezopen hebt, heb je allang alles uitgekotst.

Tja en dit goedje leek me wel interessant aangezien ik al een hele tijd gestopt ben met alle drugs (behalve drank) en aangezien dit in Nederland WEER legaal is en ik ook op erowid gelezen heb dat er niet bepaald schadelijke gevolgen bekend zijn (in tegenstelling tot bijv. xtc/coke/etc.), dus LAAT U HOREN :-)

Chris

Waarschuw beheerder
m'n huisgenoot vertelde er toevallig over...
hij beschreef het als een soort anijsdrank, en het effect is volgens hem als volgt: een soort van combinatie aangeschoten/trip, vaag maar gaaf. hallucinaties? niet echt, meer eens soort van net-niet hallucinaties: bijna hallucinaties.
een absinth-trip is een beetje te vergelijken met een alcohol/mdma/combi-trip.

en op internet vond ik dit:

Absinth is in grote hoeveelheid gevaarlijk, omdat het tot geestelijk instabiliteit leidt. Menig romantische kunstenaar is in de vorige eeuw aan deze drank ten gronde gegaan, zoals Toulouse Lautrec. Absinth heeft vrijwel onmiddelijk een sterk erotisch effect, zowel op mannen als op vrouwen, maar is nogal verlavend. In Spanje en Portugal is deze drank hier en daar nog te koop

bron: http://www.thedrugsindex.org/thedrugsindex/uitjebol/afrodisiacs.htm

en verder staat hier misschien nog iets nuttigs: http://www.heidak.nl/absinthalsem.htm, of hier: http://www.vitamineshop.com/bottomk2.php?VID=RVBaiuoNqg0CNjFI&id=1

en kijk tenslotte eens naar de clip van Nine Inch Nails - The Perfect Drug (Y)

Waarschuw beheerder
Ja dat bij grote hoeveelheden schadelijkheid optreed is logisch, maar dat geldt voor alles.

Verder is iets zo verslavend als de gebruiker is ;-)

Chris
p.s. wel bedankt voor je links!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De huidige varianten op Absinth lijken meestal niet op de "echte" absint, die dan ook met een opiaat vermengd gedronken dient te worden. Absinth op zich is een relatief onschuldige drug, meer eens soort van alcohol met minieme hallucinogene werking.
En over dat "geen bijwerkingen": het was niet voor niets verboden.

ps. Ik ben dus die huisgenoot waar Wen 't over had
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Absinth komt voor in Alsem struiken groeien in het wild in Europa, Noord Afrika en Azie. In Noord Amerika groeit een gecultiveerde vorm. De bladeren, bloemen en de olie die daaruit wordt gewonnen, worden medicinaal gebruikt.

te gebruiken bij:
galblaas ontsteking,
indigestie en zuurbranden,
spastische darm,
parasieten,
slechte eetlust

historisch gebruik van Absinth: Alsem is waarschijnlijk het meest bekend doordat met de olie bepaalde alcoholische drankjes worden gemaakt, zoals vermouth. Absint, een ander drankje, was vorige eeuw zeer populair in Europa en werd verboden nadat diverse gevallen van hersenbeschadiging en zelfs overlijden waren voorgevallen.

De olie van de alsem wordt gebruikt als smaakstof in voeding, alhoewel in veel lagere hoeveelheden als in de genoemde absinth. Als medicijn werd het als bitter gebruikt bij slechte eetlust, om worminfecties te bestrijden en om de menstruatie te stimuleren. Ook werd het als goede remedie gezien bij lever- en galblaasproblemen.

Absinth is actief bij:

dosering en gebruik van Absinth: Thee wordt gemaakt dooor 5-10 gam kruid 15 minuten te laten trekken in 250ml kokend water, en daarvan drie koppen per dag te drinken. Tincturen worden gebruikt door 10-20 druppels in water op te lossen en die voor elke maaltijd in te nemen. Maximaal mag de alsem vier weken aaneen gebruikt worden.

bijwerkingen en voorzorgen bij Absinth: Langdurig gebruik van de olie of drank waarin de olie is verwerkt is gevaarlijk! Het is verslavend en veroorzaakt hersenbeschadigingen en kan zelfs dodelijk zijn. Kortdurend gebruik van de thee of tincturen levert geen gevaarlijke bijwerkingen op. Langer gebruik leidt soms tot misselijkheid, braken, duizeligheid, trillen, slapelooosheid en rustelooosheid. Alsem is niet geschikt tijdens zwangerschap en/of borstvoeding.

Aha, de gevaarlijke factor zit hem toch in het eventueel langdurig gebruik, iets wat ik nooit zal doen.
Verder heb ik last van een spastische darm, dus daarvoor zou het wel handig zijn :-)

Chris
p.s. Pikachaos volgens een Nederlandse wet uit 1920 is absinth verboden, maar volgens morderne europese regelgeving is absinth NIET meer verboden.
Aangezien de europese wet boven een landelijke wet gaat zal absinth binnen korte tijd helemaal legaal zijn in Nederland.

Waarschuw beheerder
Ik ben dus die huisgenoot waar Wen 't over had

hey chaos :knuffel: :lief:

Verder heb ik last van een spastische darm, dus daarvoor zou het wel handig zijn

inderdaad, praktisch detail! (Y) :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Yes, al 2 posts!
En waar vindt ik die smileys?

Waarschuw beheerder
heb gisteren de film eurotrip gezien en daar dronken ze ook absinth.

effect was alsof je mega dronken was en super los...zelfs zo dat broer en zus in de film hevig met elkaar stonden te vrijen....:P
had er nog nooit van gehoord, maar na t zien van die film toch wel erg nieuwsgierig geworden..:D

Waarschuw beheerder
had er nog nooit van gehoord, maar na t zien van die film toch wel erg nieuwsgierig geworden..

Vindt je je broer zo leuk dan? :-P

Chris

Waarschuw beheerder
ik heb de liefste broer die er maar is!!

8)

Waarschuw beheerder
Nou dan maar eens een keer samen absinth drinken he :-D

Chris
p.s. als jullie wat overhouden wil ik het graag overnemen :-P

Waarschuw beheerder
Absinth kan je gewoon in sommige slijterijen hier in Nederland kopen!
Een vriend van me zag het laatst ineens liggen in een slijterij en heeft meteen een flesje gekocht.
Maar ik vond het effect niet echt heftig, maar dat kan misschien ook komen doordat ik al meer drank had gehad.

Waarschuw beheerder
mijn broer kennende houden we niks over..:P

hier staan wat adressen waar je het waarschijnlijk nog wel kunt kopen:

http://www.groenefee.nl/waar.html
Waarschuw beheerder
donateur
die troep is mij te duur :/

Waarschuw beheerder
Ik heb al een adres gevonden net over de grens in Duitsland die echte (35%) absinth verkopen.

Thanx mensen(y)

GreetX Chris
Waarschuw beheerder
Zal nog geen "echte" absinth zijn. Is nl. in de meeste EU landen verboden omdat er opiaten in zitten.
Simpel as that.
De huidige absinth is meer een versterkte vorm van pastis (voor degenen die dat niet kennen: franse anijslikeur).
Waarschuw beheerder
donateur
Deze hangt hier aan de muur :)

[img cacheid=0006b9580011e81a6600910d1a0058b819]http://members.lycos.nl/randam/Absynth.jpg[/img]

Een absynth reclame spiegel :)

Gevonden op de rommelmarkt :d
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
brengt goeie herinneringen aan Praag terug 8)

Waarschuw beheerder
(y)(y) MIJN favoriete drankie! als ik op vakantie ben ik Portugal.
Daar schenken ze het overal in :9

ZOoooo Geweldig lekker dat spul!
de meeste mixies in portugal hebben Absint!
en je kan het overal halen.

ALs je een B52 shotje neemt daar zit de absint bovenop.. (dat steek je dus aan :P :)

ik heb met een paar maten van mij zelf een coctail uitgevonden die SUPER lekker is.
EN keihard inslaat :D je word zo fucking vrolijk van dat spul..

7up, Absint en Blue Curracao (y) (y)
YUMMMM!!
ook.. bailey`s.. met een soort van Roosvice zoete spul.. wat je in portugal Groselha noemt.. en absint !

zelf verzonnen deze coctail en mega lekker (y)
en sterk natuurlijk O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Hoeveel moet je nu eigelijk van die zooi pakken om het te laten werken? Hoelang duurt het voordat het gaat werken en wanneer is effect zo goed als weg? In spanje heb ik het wel gezien in de supermartken maar hoorde dta het heel erg vies was daarom maar neit mee genomen. Maar wil het eigelijk nog wel keertje proberen :D
Waarschuw beheerder
Vies is een kwestie van smaak. Paddo's eet ik ook niet omdat ik ze zo lekker vindt.
Maar absinth is vergelijkbaar met sterke drank.
Waarschuw beheerder
Absinth Alsem.

Uit het kruid gemaakte absinth-jenever is in de meeste landen verboden. Zij bevat namelijk veel van de etherische olie thujon, dat tot vergiftigingen kan leiden (overgeven, darmkrampen, nierbeschadigingen, stoornissen centraal zenuwstelsel; misbruik als arbortus-middel.

Zeker niet zo onschadelijk hoor.
Waarschuw beheerder
In Moulin Rouge drinken ze absinth waarna een hele tripsequentie volgt, met als hoogtepunt Kylie Minoque's verschijning als 'The Green Fairy'. Meesterlijke scene. :yes:
Waarschuw beheerder
Absinth.. al veel van gehoord, in België is het illegaal :( Heb het nog nooit gehad
Weet alleen dat die Van Gogh onder invloed van absinth de vaagste schilderijen maakte en helemaal weg van de wereld zen oor heeft afgesneden?

Waarschuw beheerder
in spanje kun je het gewoon kopen...je word er knettergek van

Waarschuw beheerder
Weet alleen dat die Van Gogh (...) helemaal weg van de wereld zen oor heeft afgesneden?

ah, vandáár... ik vroeg me altijd al af waarom iemand z'n oor zou willen afsnijden, maar als er absinth is involved dan weet je 't dus blijkbaar maar nooit!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mmm, is dat een reden om wel of geen absinth te gebruiken?
iig dus oppassen in de buurt van scherpe voorwerpen!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben wel benieuwd naar de werking van n glaasje! 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb op Ibiza een fles gekocht, daar staat een brouwerij.
Ik kon het spul met veel moeite wegkrijgen: eerst een flinke hand drop in je mond en dan proberen niet te kokhalzen vanwege de ranzige smaak.
Tis qua roes te vergelijken met alcohol en een beetje coke-achtig.
Maar de moeite die je daar voor moet doen is het mij niet waard, gadver... :kots:
Waarschuw beheerder
donateur
als mn ouders terug komen uit praag nemen ze weer een kratje mee :)
onder mn maatjes is het namelijk zwaar populair :D

Artiest SinSuline
Waarschuw beheerder
donateur
nieuw zeeland....:D:D:D:D:D

geweldig spul maar wel heavy vergeleken met een wijntje/biertje....:p
Waarschuw beheerder
yeah that's the shit! :p

Vincent van Gogh dronk het ook :p

Ik heb het 1 keer gedronken, maar voelde gewoon alsof ik aangeschoten was (iets heviger) van een aanzienlijk klein beetje spul ervan! :p

Verder weet ik hier niet veel vanaf!

T word uit houtworm getrokken ofzo? whehe smaakt wel lekker! Beetje Anijs smaak :)
Waarschuw beheerder
Pikachaos 21 juli 2004 13:02
mmm, is dat een reden om wel of geen absinth te gebruiken?
iig dus oppassen in de buurt van scherpe voorwerpen!

zo erg zal het niet zijn hoor :p

Van gogh dronk het elke dag(?) en dan krijg je meenik waanbeelden enz. Maar als jij het gewoon 1 keer doet, krijg je niet meteen dat soort neigingen volgens mij!
Waarschuw beheerder
Echte absinth, en dus niet de meuk die ze overal in de EU verkopen, maak je zo:

Haal een zak alsem (kruid) bij de plaatselijke smartshop. Doe dit (vermalen) in een fles pastis of oezo.
Laat deze fles een week staan.

Er ontstaat nu een bruine bittere drap wat waarschijnlijk het vieste is dat je ooit gedronken hebt.

Effect is lichthoofdig worden tot redelijk hallucinerend. (Dit als het je lukt een stevig glas hiervan te drinken :) )

Cheers!
Waarschuw beheerder
Niet houtworm, maar Wormwood (engels, volgens mij idd Alsem in 't Nederlands)...
En dat is nou juist 't bestandsdeel wat het zo gevaarlijk/gaaf (doorstrepen wat persoonlijk niet van toepassing is) maakt.
Waarschuw beheerder
Een paar Absinth receptjes voor doe-het-zelves:
(Tip, de Wormwood is bizar bitter, dus voeg suiker toe...hoe meer Wormwood, hoe heftiger de Absinth, maar hou de originele dosering aub als richtlijn aan!)...

Absinthe #1
1 pint vodka
2 tsp crumbled wormwood (dried)
2tsp anise seed
1/2 tsp fennel seed
4 cardomom pods
1 tsp majoram
1/2 tsp ground coriander
2 tsp chopped angelica root
1 2/3 cups sugar syrup
Place vodka in large jar with tight fitting lid. Add wormwood and shake well; steep 48 hrs and strain out. Crush seeds and pods in mortar. Add them and all remaining spices to vodka and steep in a warm place 1 week. Filter and sweeten. (The sugar syrup mentioned above is your standard simple syrup.)

--------------------------------------------------------------------------------

Absinthe #2
1 tsp crumbled wormwood
1 cup vodka
2 Tbsp chopped peppermint leaves
1 piece of lemon peel, 3/4"x2"
1/3-1/2 cup sugar syrup
Steep wormwood in vodka for 48 hours. Strain out and add peppermint leaves and lemon peel. Steep for 8 days, strain and sweeten. Smells good but is more bitter than #1.

--------------------------------------------------------------------------------

Absinthe Wine

All herbs are dried.

2 tsp peppermint
2 tsp dried wormwood
2 tsp thyme
2 tsp lavender
2 tsp hyssop
2 tsp majoram
2 tsp sage
2 pints port
Steep herbs one week, filter and bottle.

En 't vertalen doe je lekker zelf maar, want daar heb ik geen zin in!

Waarschuw beheerder
mensen werden er gek van in frankrijk in de jaren 20

dat ook geleen ?
Waarschuw beheerder
Absinth gaat tegenwoordig onder de naam Pernod.
Alleen daar zitten dus geen hallucinogene stoffen in.

Kijk ook eens op:
www.degroenefee.nl
En op www.bazaar-roosendaal.nl kan je online alsem bestellen (wormwood in de bovenstaande recepten).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hehehe, cool! Maatje van me had het ook zelf een keer gemaakt! Weet niet of dat een succes was!

Artiest NitraM
Waarschuw beheerder
ik wil dat ook wel eens proberen , heb er veel over gehoord..

alleen jammer dat het niet hier in nederland direct te verkrijgen is :(
Waarschuw beheerder
als je iets over drugs wil weten check dit ff.

www.lyceaum.org

Hier vindt je alle drugs die er maar zijn.
van sommige ook wat recepten.
GBH, dmt, 2cb, 2-ct-7, enz. EN ABSINTH.

Absinth is trouwens gruwelijk slecht voor je.
De stof Tujon is mega giftig en wordt heel slecht door je nieren afgebroken.

Je kan het best 1 keertje doen, niks aan de hand. maar een halfjaar lang een glaasje en je gaat echt stuk (10x meer dan een half jaar een lijntje speed, voor de gene die weer zeggen dat je van alles wel stuk gaat.)

Absinth is in ned verboden. Abisinth die in ned verkocht wordt is ook Tujon vrij.
Als je het echt wil moet je het zelf maken.

recept:
Haal een zak Alsem (werkbare bestandsdeels van de plant)bij de smart shop.
Fles anijs drank.
Alsem in Anijsfles, 2 weken laten staan en klaar is het. kosten € 7,5 voor de alsem.
Een fles drank, beetje redelijke € 17,50

Ohja Je kent dat oor van Van Gogh (MR. ABSINTH), nou die nadere heeft ie in zijn para-trip afgesneden.
Waarschuw beheerder
Ik las een tijdje geleden over absinth, dat 't zwaar hallucinerend zou zijn en vooral dat het een enorme afrodisiace werking zou hebben. Kortom, mijn interesse was gewekt, reden genoeg om es wat te proberen :-)

Ik ging toen toevallig op vakantie naar Mexico en was van plan daar wat mee te nemen, Absinth zou daar namelijk volop verkrijgbaar zijn. Na lang zoeken daar vond ik eindelijk een slijterij die 't had, bleek 't geimporteerd te zijn vanuit... Tjechie ! Nou ja, het was in ieder geval de echte absinth, flink duur ook trouwens.

Ik heb echt vrij weinig van ook maar enige hallucinerende danwel afrodisiace werking gemerkt. Vond 't allemaal zwaar tegenvallen. Heb toen later nog wat zitten zoeken en vond ergens dat de absinth, zoals Vincent van Gogh hem vroeger dronk, een VEEEL hogere waarde van de werkzame stof, "Thujone", bevatte dan de absinth van tegenwoordig. Tegenwoordig zit er een maximum aan de hoeveelheid Thujone die er in mag zitten.

Overigens schijnt dat Vincent van Gogh niet zo zeer knettergek is geworden door de Thujone maar dat het meer de alcohol is geweest dat z'n hersenen heeft aangetast en worden vaak de effecten eerder toegeschreven aan het enorme percentage alcohol dat er inzit dan aan de Thujone.

Kortom, ik vond 't allemaal enorm tegenvallen helaas...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Absinth is trouwens gruwelijk slecht voor je.

Dat valt te betwijfelen. Van http://www.groene.nl/1996/30/ml_absin.html :

DE VRAAG BLIJFT: is absint werkelijk giftig? Volgens het Amerikaanse blad Trends in Pharmacological Sciences lijkt thujone enigszins op tetrahydrocannabinol, het psychoactieve ingrediënt van marihuana. Uit metingen bleek echter dat een glas absint hooguit 3 milligram thujone kon bevatten. Door het extreem hoge alcoholpercentage betwijfelt het blad of iemand ooit genoeg thujone binnen zou kunnen krijgen om high van te worden. Bovendien is de psychische activiteit van thujone nooit bewezen.
Het blad geeft wel een andere verklaring voor het gekmakende effect: er werd op grote schaal geknoeid met absint. Zo werd de groene kleur wel opgepept met giftige verbindingen als kopersulfaat en anilinegroen. Om de drank extra troebelheid te geven, werd wel gebruik gemaakt van giftige verbindingen als anti-moontrichloride of loodsuiker.

Kortom, tegenwoordig zal die giftige zooi er niet inzitten en zal de schadelijkheid wel meevallen. Ik heb samen met wat vrienden zo'n flesje weggezet en ik vond 't dus echt ZWAAR tegenvallen. Leuk om es gedaan te hebben maar zeker niet voor herhaling vatbaar, al was 't alleen vanwege de belachelijk hoge prijs... Er zijn betere drugs om te trippen :-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik heb het in Slovenië wel eens besteld en dat was voornamelijk erg vies. Gewoon heeeeel sterke pernod-achtige groene drank.
En inderdaad: dat is niet de échte, dus met weinig tot geen alsem. Daar wordt het trouwens gedronken, en ik weet niet of dat altijd zo is, met een flinke laag suiker op de bodem van het glas..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Was net een programma over Absinth op TV Noord Holland. Ging over die slijter die gearresteerd was :)

Waarschuw beheerder
d'r is nu een slijter die het gaat aanvechten. en met een beetje mazzel krijgt hij het voor elkaar en kun je het straks in Amsterdam kopen..:D

Waarschuw beheerder
deze siteheeft toch wel de beste prijzen.. Ik heb daar zelf ook al eens een keer besteld.. Schijnt dat de king of spirits de sterkste is en die is ook nog wel redelijk betaalbaar.. Je hebt ook de king of spirits gold die heeft geloof 100 MG tujone erin maar een fles kost geloof ook 180 dollar :S

Maar heb zelf de l'Extrême d'Absente geprobeerd en ze zeggen dat dat sterk geconcentreerd is dus dacht van nou daar wordt je wel lekker wazig van maar dat viel toch wel heel erg tegen..

maar hoor van een collega dat vision en king of spirits heel lekker zijn..

Ik hoop dat de uitspraak snel komt dan kan ik ze ook gewoon in NL kopen dat is een stuk makkelijker.

Waarschuw beheerder
Mjahhhhhhh die flessen 8 euro in Andorra ofzo hebben ze een hele kast vol verschillende mee staan 70 vl 70% alcohol en heel fel groen had eigk een fles mee moeten nemen maarja...

Waarschuw beheerder
ja het is daar idd heel goedkoop... spanje trouwens ook daar liggen de prijzen ook rond de 12 euro...
Waarschuw beheerder
dit moet ik nog proberen ... maar lijkt me wel leuk

Waarschuw beheerder
binnenkort dus gewoon hier te koop..

chris laat f weten hoe het ging?
Waarschuw beheerder
donateur
Drankje Absint mag weer worden verkocht

Uitgegeven: 23 juli 2004 15:42

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft vrijdag het verbod op absint buiten toepassing gesteld. De Absintwet uit 1909 verbiedt het groene drankje in Nederland dat de betoverende bijnaam groene fee meekreeg. Volgens de rechtbank is de Nederlandse wet ingehaald door Europese regels. Absint mag worden verkocht, zolang de werkzame stof thujon binnen de Europese norm blijft.

De Amsterdamse slijter Menno Boorsma had de zaak aangespannen. De Keuringsdienst van Waren nam bij hem in februari vorig jaar een fles absint in beslag. In plaats van de boete van 450 euro te betalen begon de slijter een proefproces. In de rechtbank in Amsterdam vierde de geëmotioneerde Boorsma vrijdag de uitspraak op de enige gepaste wijze: met een fles absint.

Absint was in de 19e eeuw razend populair, maar later ontstond er ook weerstand tegen het groene drankje. De groene fee zou leiden tot waanzin. Zo wordt gezegd dat Van Gogh zijn oor afsneed onder invloed van absint. En de Fransen wijten er zelfs hun nederlagen in de Eerste Wereldoorlog aan. Vanaf het begin van de vorige eeuw werd absint in steeds meer landen verboden.

Wonderlijke beelden

Van de groene fee wordt men niet alleen dronken, mensen zouden er ook wonderlijke dingen door gaan zien. Een Franse dokter ontwikkelde het aan het einde van de 18e eeuw. Hij gebruikte het goedje tegen allerlei kwalen. In 1805 werd de eerste absintbrouwerij opgericht.

In de moderne absint zit nog een kleine hoeveelheid thujon. Waarschijnlijk is het alcoholpercentage van 50 tot 75 van veel grotere invloed op de gesteldheid van de drinker.

Voor J. Stassen van het Productschap Dranken komt de uitspraak van de rechter niet als een verrassing. "Absint is in andere Europese landen vrij verkrijgbaar. Dan is een verbod in Nederland niet staande te houden'', aldus Stassen.

Of de groene fee met haar verkregen legale status zal aanslaan in Nederland, betwijfelt hij. "Misschien zijn mensen nieuwsgierig naar de vermeende hallucinerende werking, maar dat effect is sterk overtrokken. Als mensen absint willen drinken, moeten ze dat vooral om de smaak doen en met mate.''

De Slijtersunie is blij voor Boorsma, maar wil nog geen consequenties aan de uitspraak van de rechter verbinden. "Gezondheidswetgeving en dus alcoholwetgeving mogen op nationaal niveau worden geregeld. Deze uitspraak geeft slechts de interpretatie van een rechter'', aldus een woordvoerder.

Waarschuw beheerder
In portugal op vakantie gedronken en ik moet zeggen leuk spul :D
Het had bij mij het effect dat de kleuren allemaal licht schenen te geven :vaag: Maar of dat komt omdat de alcohol zo sterk is of omdat er iets hallucinerends in zit weet ik niet.
Waarschuw beheerder
http://www.id-t.com/news-subpage.php?newsid=2460
Waarschuw beheerder
Ben net bij de slijterij geweest , het vrouwtje achter de balie kon het niet uitspreken dus heb ik 5 keer ABSINTH moetten zeggen waarop ze me probeerde te herhalen met ABSENTH.. blije doos..

maarja ze hadden het dus niet
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Poste die net al in een andere thread, maar ter info uit de Volkskrant van vandaag...

Nadat in Frankrijk, Tsjechië en Groot-Brittannië de afgelopen jaren het verbod op absint werd opgeheven, werd het drankje daar erg populair onder twintigers en dertigers, weet de Fransman Alex Gongora. 'Het is een heel mystieke drank met veel rituelen eromheen.'

Hij begon in 1999 Nederland de eerste en enige absint-bar, aan de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam. Daar kan absint worden gedronken op de traditionele manier (waarbij een suikerklontje met koud water wordt opgelost in de absint, waardoor die minder bitter smaakt) of op de moderne wijze (waarbij een suikerklontje wordt gebrand zodat de absint een lichte karamelsmaak krijgt). Hoe hij de wetgeving heeft omzeild met zijn eigengemaakte 'methode absenthe' wil hij niet precies zeggen.

Dat de werkzame stof thujon hallucinerend werkt, daarvan is hij overtuigd. Hij is het volledig eens met Oscar Wilde die schreef: 'Na het eerste glas zie je de dingen zoals je zou wensen dat ze waren. Na het tweede zie je de dingen zoals ze niet zijn. En uiteindelijk zie je de dingen zoals ze echt zijn en dat is het afschuwelijkste ter wereld.'

Maar dat is natuurlijk niet het geval met de commerciële troep die in de winkels wordt verkocht, aldus Goranga. 'Dat is veel lichter.'

Waarschuw beheerder
ik zag op het nieuws dat het inderdaad weer in nederland verkocht mag worden (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoorde t zelfde! Maar zal het van dezelfde psycho-actieve kwaliteit zijn als in t buitenland? :no: denk t niet...:/ Toch wel ff proberen binnenkort! 8)

Waarschuw beheerder
ben nu wat van m'n broer aan het drinken, gekocht in duitsland.
79% alcohol.. op de fles staat dat je het niet puur moet drinken, dus maar met mineraalwater gemengd.

het smaakt overigens naar dropshot. De eerste "hete" slok voel je wel ff in je keel glijden, daarna drinkt het lekker weg.

Het heeft wel een beetje een spacend effect, het draait ook een beetje allemaal in je hoofd maar wel op een relaxe manier :yes: die joint die ik daarstraks heb gerookt zal ook nog wel wat invloed hebben hehe,

zoals ik het nu in ieder geval zie is absynth zeker iets om een keer te proberen, maar hoef er niet dronken van te worden (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
70% fles gekocht in portugal... ook onder de toonbank min of meer omdat 70% daar verboden is ofzo?

groene muk gemaakt in spanje

[img cacheid=0013213c001207ef9d2f25d61a005a75dc]http://www.bzrk.demon.nl/zooi/DSC03129.JPG[/img]

op vakantie aantal glazen weg gewerkt... anijs achtig. Geen rare dingen gezien... beetje hardhoofd in ook eerlijk gezegd aangezien ik wel wat gewend wat trip middelen betreft ;)
Waarschuw beheerder
Fijn spulletje hoor...

Werd vanacht om 4 uur wakker op een leeg terras na 5 shotglazen..

Kan alleen niet zeggen dat ik iets van de hallucinerende werking heb gemerkt..

Misschien toch iets meer drinken de volgende keer
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook maar is ff een fles gekocht, want ik ben wel benieuwd

Waarschuw beheerder
kom je wel even verslag doen, damien? 8) (wel voorzichtig he, ik heb er ook minder positieve verhalen over gehoord)
Waarschuw beheerder
he mijn broertje is vorig weekend in coma beland op de intensive care door een kwart van een fles absint is in de krant geweest en op de radio hij had 3,7 promiel in zn bloed met 4 promiel was hij dood gegaan!!! dus ga nou maar niet zeggen dat je er niet dood van kan gaan!! laterzzzz

Waarschuw beheerder
wie drinkt er dan ook een kwart fles :no:
Waarschuw beheerder
ja oke dat is dom maar het is vaag spul

Waarschuw beheerder
het is idd goed dom!
als er 70% op zo'n fles staat dan moet er wel een lichtje gaan branden ;)

Waarschuw beheerder
is een kwart fles zo dom>?????

ken genoeg mensen die dermate veel zuipen (en verder niks gebruiken) die makkelijk een halve fles tequila of whisky wegzuipen en dan pas uitgaan....en dan nog 30 bier wegpingelen....

en dan is een kwart fles van dat goedje ernstiger/gevaarlijker:vaag:...

lijkt me niet dat ze dat in nederland gaan verkopen dan:/

alhoewel....ze verkopen ook paddo's....ook eigenlijk een reinste harddrug......
Waarschuw beheerder
ok een fles pernot gekocht,
70 gram alsem erin, 2 weken laten staan,
filteren, een halve fles van dat gore bittere spul met moeite leeggezopen, resultaat: nix hallucinaties maar gewoon aangeschoten en een flinke kater de volgende dag.
maar gelukkig is er nog zoveel om uit te proberen :)

Waarschuw beheerder
ik zeg...bruut drankje dat absinth--dat knalt door je donder heen:yes:
Waarschuw beheerder
Ach, ik heb ook vaak genoeg een flesje whisky achterover geslagen en daarna een biertje of 20...met m'n 65 kilootjes...:)
Ik denk dat 't gewenning is.
Op je 15de zoveel zuipen is niet gezond meer. Tsja, en als je dan 80% alcohol-meuk gaat drinken.
Kwart fles = 1 biertje (in hoeveelheid) (ongeveer 17 cl).
1 biertje = 5%
Kwart fles van 80% is dus 16 bier. Valt nog heel erg mee. Als je 't gewend bent. Binnen hoeveel tijd heeftie dat opgezopen?

Waarschuw beheerder
ken dat probleem ja;)

na gestopt te zijn met wietmisbruik;) een jaar terug overgegaan op het bier...:vaag:

een kratje of 2 per week...toch wel op zn minst;)
maargoed....was ik een universiteits/prominent verenigingspersoontje geweest dan was het nog een stuk erger geweest zeg ik maar zo;)

maar idd.....in 1 keer een klap krijgen van 16 biertjes dat kan voor een onwennnnige zuiper flink aankomen :yes:...

heb ook ooit stoer gedaan en met maatjes een paar jaar geleden een stro-rum(80%) wedstrijdje gedaan........ik heb em gewonnen met 12 shotjes in 2 minuten...toen konden ze me ook wegdragen.......diegene die op de 2e plek kwam had een alcohol vergifteging :vaag:....wie weet ik ook......maar ik peinste dr niet over om naar het ziekenhuis te gaan 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar nu is t weer verboden ..

Waarschuw beheerder
maar nu is t weer verboden ..

dat gaat snel :|

Waarschuw beheerder
bron ?
Waarschuw beheerder
alhoewel....ze verkopen ook paddo's....ook eigenlijk een reinste harddrug......

:no:

Waarschuw beheerder
das voor iedereen verschillend rikkert..

heb het op 15 jarige leeftijd vaak genoeg gedaan om tot die mening te komen...

het verschil tussssen 1 portie gedrooogde mexicaanse en 1 pilletje is nogal groot vind je niet?.....ik ken iemand die na een portie paddo's onder de trein is gelopen :vaag:
darbij duurt het zwaarste gedeelte zeker 3 tot 4 uur.....en dat voelt HEEEEEL wat zwaarder dan een pil.........maargoed.......ik ga off-topic;)
Waarschuw beheerder
Da's waar. Maar ik vind niet dat t onder de opiaten hoort te vallen.
Maar ja dis off-topic he ;)

Iig No hard Feelings :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
doe ik ff on-topic

1 keertje een klein glaasje van gehad [echte ja] raar smaakje. was op een suikerklontje en dan de fik derin :/
Moet zeggen dat ik los daarvan ook wat biertjes ophad..

vond het wel aardig, maar meer dan een soort licht stoned gevoel heb ik er niet aan over gehouden :) beetje waziger allemaal.. niet onprettig, maar geen idee hoe het zit als je er "echt" voor gaat :)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3526, 16538}
Artiest {SHOWLIST artist 154159, 177529, 47522}
Waarschuw beheerder
donateur
hier bij slyter MELGERS is het gewoon te koop!!!!
Waarschuw beheerder
Ik dacht dat het illegaal was in nederland....
Maar ik ben in kroatie geweest deze vakantie en heb echt OVERAL gezocht naar het spul, maar ik kon het niet vinden. Ik wil het nog wel een keer proberen.
Waarschuw beheerder
Netherlands #
1909 ban on absinthe sales lifted Jul 2004. Thujone-containing absinthe sold in liquor stores, as long as thujone quantity remain within European-accepted levels. (Thanks Tino and Enrico)

dat haalde ik net van erolaw, dus het is nu wel legaal.
Waarschuw beheerder
Absinth is legaal, maar 't OM is weer in hoger beroep gegaan. Dus we zien 't wel.
Waarschuw beheerder
nee t is sinds een paar dagen geleden weer illegaal geworden
Waarschuw beheerder
heb het gedronken en je word er dus echt ram van de kaart van
de mijne kwam uit tjechie en wa 70 %
beetje dropshot/anijs achtig
best sterk maar wel lekker(met suikerklontje verbranden)
zonder suiker is het niet lekker
Waarschuw beheerder
donateur
Heb het 1 keertje gedronken, lekker decadent !
Waarschuw beheerder
Heb het in spanje gehad, was al dronken, ik vond het nou niet echt lekker, maar je word er wel lekker wazig van...
Waarschuw beheerder
donateur
Hah nodig waar kan ik het halen :D

Waarschuw beheerder
had vandeweek nog een fles gehaald bij de gall en gall had een halve fles op niets aan de hand wel een beetje lam maar geen rare dingen gezien
prijs bij gall en gall 32 euro
Waarschuw beheerder
Heb een flesje meegenomen uit Spanje en het heeft wel degelijk een leuk effect....!!!

Zit na drie glaasjes max te spacen.....!

Zit nu te spacen....!!!!

Prima Spul. punt uit!
Waarschuw beheerder
doe mij een shotje :D
Waarschuw beheerder
Ik heb uit Oosterijk een flesje meegenomen...
Valt best tegen maar ik zal wel geen goede hebben....

Waarschuw beheerder
K vind het echt smerig...smaakt naar Anijs, Had een fles op de hotelkamer in spanje die is kapot gevallen...rest van de vakantie gore anijs lucht bahhhhhhhh

Waarschuw beheerder
hèèèèèèèèèrlijk spul! :k :9
deze vakantie ook weer vele mixies besteld met absint (absinto in portugal)
check foto :D
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0YQDpAowdDLzD3oU*L71HVOYyNnKqzeZ9z5trQjuXUmi3811QhMhme856bTkFDYVUfBgipqhYU2x3Xwo6WdU6RQPX5ncmtSbHkYQf7THm9dASuekhFZHv!jKIEfONADnHX47HIAGHFd6a0DTYP!3n2g/portugal%20vakantie%202004%20201.jpg?dc=4675486191027643792[/img]

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0YQD9AnkdqbbD3oU*L71HVOYyNnKqzeZ9z5trQjuXUmi3811QhMhme7g7evaIx57YMRXnSeWWgddVX5ZAfevXBaH*KN1hlQftH!L!rXkdU2IXVb20yTptHqlO3qGN!Mxpia4jzFYI01IMO3x10LR9FQ/portugal%20vakantie%202004%20205.jpg?dc=4675486191191584284[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
heb je ook foto's van die meid toen ze de fles helemaal leeg had?? :P

Waarschuw beheerder
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0YQD**4UdsLnD3oU*L71HVOYyNnKqzeZ9z5trQjuXUmi*qHjLZ84AoKRNkkIUgXN6QMn1F9K4CHxKt1nafAxEUARRmQkIFkMXdrDIAP2ZoxaO4*V4U3cjJHhjfIQglaAPcl*wl4EuAaI0zFzn5Kamog/portugal%20vakantie%202004%20199.jpg?dc=4675486162131671715[/img]
komt dit n beetje in de buurt ? :9

Waarschuw beheerder
donateur
ik was niet dronken hierboven hoor..:@

o:) :9
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
als je nog zo lacht na een fles van dat spul dan vind ik dat knap :D
Waarschuw beheerder
hmm, ik heb nog 100 gram alsem liggen, maar als het echt zo ranzig wordt moet ik t misschien maar eerst met een klein beetje proberen voordat m'n hele fles pastis een ranzig donker drapje is geworden :P
Maar als je er dus thee van zet, heb je er dan wat aan of helemaal niet?

Waarschuw beheerder
donateur
als je nog zo lacht na een fles van dat spul dan vind ik dat knap

n hele fles tjees ik denk dat je dan n paar dagen in coma ligt..:s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Laatst een glaasje geprobeerd brrr wat smerig, geef mij maar een :bier: :yes:
Waarschuw beheerder
Ik heb wel eens absinth geprobeerd toen ik op wintersport was in Tjechie en ik moet zeggen, het smaakt niet verkeerd, maar ik denk dat ik de roes niet echt ervaren heb. Wat is de beste absinth te verkrijgen in Nederland?

Waarschuw beheerder
hmm, ik heb nog 100 gram alsem liggen, maar als het echt zo ranzig wordt moet ik t misschien maar eerst met een klein beetje proberen voordat m'n hele fles pastis een ranzig donker drapje is geworden
Maar als je er dus thee van zet, heb je er dan wat aan of helemaal niet?

je moet het mengen met gedistilleerde alcohol anders behaal je niet die typische absinth trip.

Chri

Artiest Damashi
Waarschuw beheerder
absinth werd me laatst aangeraden bij de c1000 slijterij! daar verkopen ze het ook.
Waarschuw beheerder
Is pastis geen gedestilleerde drank dan? Of snap ik t ff verkeerd

edit:
ohnee, m'n hersenen staan echt op vakantie-stand :D thee is geen gedestilleerde alcohol :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De absinth die hier verkrijgbaar is word je alleen maar dronken van. De werkzame stof thujon(schrijf ik het goed) zit er hier in nederland niet of nauwelijks in helaas....
Waarschuw beheerder
donateur
Best lekker spul, je moet er wel wat suiker en water bij gooien dan is hij het lekkerste (y)
Waarschuw beheerder
mischien moet je een zak alsem aan de absinth toevoegen om hem ff up-te-boosten.

Waarschuw beheerder
Best goed spul voor in de winter. Na 1 schotje zijn meteen al je luchtwegen open. Zou je eigenlijk op doktersrecept moeten kunnen krijgen.
:cocktal:

Waarschuw beheerder
donateur
Na 1 schotje zijn meteen al je luchtwegen open

zo echt wel :yes:
Waarschuw beheerder
goed als je flink verkouden bent joh
vind het spul echt vies maar je gaat er wel van achteruit lopen :S
Waarschuw beheerder
bah vind het echt niet lekker
:O het brandt me keel uit hahah

boontje
Waarschuw beheerder
donateur
heb t gister op een verjaardag voor t eerst gehad

na aardig wat bier bedacht de jarige om een fles absinth open te trekken en die hadden we met zijn 4en in een half uur op

nou was dus echt goed ziek van dat spul en een vriend van mij had een alcohol vergiftiging

ik raak dat spul nooit meer aan
Waarschuw beheerder
Dit spul is echt vergif!

Een vriend van me had 2 flessen meegenomen uit Praag. Wel 2 verschillende flessen beide 5 euro.
De eerste paar glazen waren best lekker hoor. Wel helemaal vaag op een doordeweekse dag.

De andere fles alleen maar een paar nipjes op man! Wat een vergif! Veel te sterk!
Wist ik veel dat je hier shotjes van moet nemen!?!

Waarschuw beheerder
donateur
damn waarom heb ik daar geen last van.
vind t juist wel lekker :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
serieus dit is de ergste rotzooi die ik ooit gedronken heb,als ik de verhalen nu terug hoor hoe erg ik me misdragen heb en hoe ziek ik er ben van geworden raak ik dit spul nooit meer aan:no:

lange leve t bier :bier:
Waarschuw beheerder
ik heb het pas geleden gedronken met een vriend allebei 3 shotjes ik was gelijk stomdronken
ik moet zegge dat het niet te zuipe is maar als je snel dronken wil worden is dat een goed alternatief

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga er toch maar een keertje mee experimenteren! :P

Krijg je er nou een vaag gevoel van? Of word je gewoon dronken?
Waarschuw beheerder
:gaap:
Als je het topic nou gewoon eens eerst eens gaat lezen...

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry, meneer! Ik zie het al....

Met je mond dicht staat je beter! (y)

Waarschuw beheerder
Absinth is niet lekker, je wordt wel dronken, maar je merkt niks van hallucinaties ofzo. Dat was vroeger toen zat er veel meer raar spul doorheen... Vincent van Gogh heeft z'n oor afgesneden toen ie onder invloed van absinth was.

En in Zwitserland heeft een man z'n hele gezin in mootjes gehakt toen hij onder invloed was van absinth (ergens in de jaren 50)

Waarschuw beheerder
donateur
Dat motiveert mij alleen maar! :P
Waarschuw beheerder
Voor het geld van een flesje absinth heb je ook een grammetje sos.... Ik wist 't wel :-)
Waarschuw beheerder
zooooo echt helemaal vaag geworde van die drank :vaag:

had 7 borrelglaasjes op ging echt vaaaaaaaaaaaggg
zat bij maten in een staancaravan bij een haven, ben toen naar buiten gegaan heb op een bankje bij de haven gezeten zag dat het water zwart was geworden leek net of de boten aan het zweven waren en ik hoorde de masten rare geluiden maken getik enz. enz. vervolgens hoorde ik er een hardcore deun in echt rare shit!!!

maarja wel leuke ervaring gehad toch ook wel op het randje van outgaan gezeten maar maak niet uit wel kicke!! hehee

Waarschuw beheerder
Je kunt niet zomaar delerium tremens oplopen, vooral niet als je normaal niet veel drinkt, voordat je je een delerium gezopen hebt, heb je allang alles uitgekotst.

:no: jongentje wat bij mij achter op het pleintje woont zn ouders waren op vakantie en zn oma zou op hem en zijn broertje passen,en hij zag toen de kans om een fles wiskey mee uit huis te jatten.

die had ie dus buiten aan zn vriendjes laten zien..en toen aan zn bek gezet en in vrijwel 1 keer bijna helemaal leeg gezopen!

die heeft in een gekkehuis en alles gezeten:jaja:
hij zag van alles en heeft een paar dagen buitenwesten in het ziekenhuis gelegen!

het jongentje waar het hier over gaat is nu 15 jaar ofzo denk ik toen was ie misschien net 14 ofzo
Waarschuw beheerder
donateur
ik ga zaterdag een klein flessie absint of hoe je ut oo kschrijft halen:P vet goedkoop en mooi sjikkern:P
zal wa lekker aantikke.. hoorde al dat ut ranzig smaak tmaa rje kan ut vast wel mixen met wat:P

Waarschuw beheerder
donateur
He sammy ik doe mee :P Whahaha
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb van de week een fles gekregen van de buren die weer terug naar Australie verhuisde.

Hill's Absinth ! kent iemand dat ?

[img cacheid=00078618001477b5ff70a4c11a00731e50]http://www.wineworld.ru/pics/art1/art981_320.jpg[/img]

Is het een beetje lekker ?

Whoei 70 % :9
Waarschuw beheerder
ja ik ook :D hoe laat bij jou :P

Waarschuw beheerder
donateur
ja ik ook :D hoe laat bij jou :P

Lijkt me een leuk verjaardags cadeau voor volgende week ;);)
Waarschuw beheerder
dat was toch al vieux feestje :P

Waarschuw beheerder
donateur
whahah na zon fles Absinth kunnen we Oldschool madness in iedergeval wel vergeten jah :S:S
Waarschuw beheerder
hahaha dat weet ik wel zeker ;)
Waarschuw beheerder
donateur
zou je denke???? hij gaat wel op hoor:/ en dan fietsen dat lange weggetjuh langs het spooor:P oef :bounce: haah mietjes :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ga wel lachen als jij op de kop in de bosjes ligt dan :P
Waarschuw beheerder
Heb het ook wel een keer gehad.. is best wel te drinken :P maar had denk ik niet genoeg gehad om me er echt helemaal anders van te voelen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heb het van het weekend gehad, maar vond er nix speciaals aan.
Misschien al teveel andere genotsmiddelen gehad :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
ik ga wel lachen als jij op de kop in de bosjes ligt dan

uhhm maak ik ook een koprol voor je:D
misschien lukt ut nu welo:)
Artiest Darkage
Waarschuw beheerder
Goeie shit, ook een flesje meegenomen uit Portugal, alleen bij mij staat er een Dracula op ?
Waarschuw beheerder
donateur
Is het gewoon met bloed doordrenkt :yes:

FF oftopic

Gave naam trouwens, alleen ben jij sjieker met een y :D

Waarschuw beheerder
donateur
uhhm maak ik ook een koprol voor je
misschien lukt ut nu wel

Jahaaaaaaaaaaaaa uh nu word ik wel een beetje jaloers hoor :P:P
Waarschuw beheerder
Laatst op een verjaardag kwam gast naar me toe, "ja hier moet je zuipen". Was absinth met ijswater, vond het best wel ranzig naar annijs smaken eigenlijk :P Maar je werd er wel lekker lam van
Waarschuw beheerder
donateur
Jahaaaaaaaaaaaaa uh nu word ik wel een beetje jaloers hoor

carloo koprol je met me meej dan:P ??? wel zo gezellig:D

Waarschuw beheerder
Afgelopen zomer een avondje doorgezakt met een fles uit zuid frankrijk maar ben er toch echt een paar dagen niet helemaal in orde van geweest.
Als je zelfmoordneigingen hebt dan zou ik zeker zo'n fles naar binnen kiepen, hoewel er minder alcohol in zit dan in de bekende Strohrum (80%) is het toch een veel heftiger spulletje.
Waarschuw beheerder
Ben er weleens behoorlijk van ondersteboven geweest
laatste aanpassing
Werkzaam bij One-Music
Waarschuw beheerder
donateur
absint is zeker wel goed spul maar vuurwater werkt beter :)
(ongeveer 90%)
Waarschuw beheerder
Heb er erg wazige dingen mee meegemaakt.. OP vrijdag deel drie op de 3e after van t weekend.. en dan aan de absinth... Brrrrr.... K was al vaag toen... Maar daarna wist k zeker niet meer dak van achteren leefde.. of stond er toch iemand.....
Waarschuw beheerder
donateur
kweenie of het al werd gezegd maar blijkbaar heef vincent van gogh (schilder :P) zn oor afgesneden onder invloed van absinth

Waarschuw beheerder
bah wat is die zooi vies :-O
Waarschuw beheerder
ik ben er zeer van onderste boven geweest...1 keer gedaan, maar ook nooit meer. Je gaat door die rare zooi eg veel vage dingen zien :|:S

Waarschuw beheerder
Wat is absinth?
Absinth is een alcoholisch drankje met een extract van Artemisia absinthium.
Het is een helder groen drankje dat heel erg bitter is. (door de absinthine)
Daarom wordt het traditioneel gedronken met een lepel suiker in een glas water.
Het drankje veranderd door deze toevoeging in een troebele witte kleur, doordat
olie neerslaat uit de alcoholhoudende oplossing.
Absinth was populair onder artiesten en dichters en andere creatievelingen.
Bekende namen zijn Van Gogh, Baudelaire en Verlaine.
Het schijnt dat absinth dus de creatieve geest een duwtje in de rug geeft.

Ondank dit alles is in 1850 de zorg gewekt
voor het chronisch gebruiken van absinth.
De drank zou een syndroom veroozaken,
wat absinthisme wordt genoemd.
Verschijnselen zijn: verslaving, nerveus gedrag en hallucinaties.
Men was ook bang dat deze symtomen zouden worden doorgegeven
aan volgende generaties.
Als gevolg van de opgewekte hysterie, zoals bij marihuana in amerika, is absinth
in de meeste europese landen verboden sinds het begin van de 20ste eeuw.

Wat is het actieve component in Absinth?

Om mee te beginnen maakt alcohol het grootste deel uit van Absinth.
Absinth met 75% is normaal.(het wordt dikwijls verdunt met water en suiker).
Een andere kandidaat voor het effect van absinth is het Thujon, een monoterpeen.
De preciese werking is niet bekend maar er zijn overeenkomsten tussen thujon en
tetrahydrocannabinol, het werkzame bestanddeel van cannabisprodukten.
Het zou dus kunnen dat thujon dezelfde receptoren aanspreekt in de hersens.
Thujon maakt 40-90m/m% uit van het extract van artemisia absinthium waar
de absinth uit wordt bereid.
Thujon zou de neurotoxische werking hebben die absinthisme veroorzaakt.
Maar doordat absinth uit zoveel alcohol bestaat, is alcohol meestal de
beperkende factor voor het drinken van grote hoeveelheden absinth.
Dat beperkt dus ook de maximale hoeveelheid thujon die je kunt innemen.
Je zult eerder dronken worden, dan vergiftigd met thujon, kortgezegt.

Stoomdestilatie van artemisia brengt 0.27-0.40% op van een bitter
donkergroene olie.
In een typisch recept voor absinth, wordt 2,5 kg van het kruid gebruikt
voor 100 liters absinth (drank).
10 mg/liter of 10 ppm is binnen de E.U. de afgesproken maximale hoeveelheid.
In spanje en portugal zijn er absinth's die tot 30 mg/liter gaan.
Bijverschijnselen die te wijten kunnen zijn aan thujon zijn:
hallucinaties, slapeloosheid, hoofdpijnen, verlammingen en spiertrekkingen.
Dit kan ook optreden door alcoholisme, maar ook thujon tast het zenuwstelsel aan.
Zoals met alles, overdaad schaadt!

Doordat absinth niet populair meer is, is er ook weinig onderzoek gedaan
naar de gezondheidseffecten.
De meeste informatie die er over bekend is zijn die uit het begin van de
twintigste eeuw.
Na alcohol en thujon bevatte absinth soms ook methyl-alcohol (spiritus), als
gevolg van slecht destilleren en kopersulfaat voor de mooie groene kleur.
Beide laatste stoffen horen beslist niet thuis in absinth, maar kunnen
ertoe hebben bijgedragen aan 'absinthisme'.

Welke andere dranken zijn gerelateerd aan absinth?

Pernod is in principe absinth zonder de absinth.
Het is genoemd naar Henri-Louis Pernod, een man die
een absinth fabriek opstartte in de vroege 1800's.
Als vervanging voor de alsem (Artemisia absinthium) is de
anijs in een groter aandeel aanwezig.
Ricard is een naam voor een ander alsem-loze absinth.
En ook Vermouth, Chartreuse en Benedictine bevatten
allemaal kleine hoeveelheden thujon.
Sterker, Vermouth, dat is gemaakt van de bloempjes van alsem
heeft zijn naam te danken aan het duitse woord ervoor, Wermuth (wormwood).
Absinth met alsem is nog steeds verkrijgbaar
in Spanje, Portugal, Denemarken en Tjechie.
Alsem is populair als smaakstof in wodka in Zweden.
Olie van alsem is bij sommige bedrijven te verkrijgen.
Dit is geproduceerd d.m.v. stoom destillatie.

Waarschuw beheerder
[img width=360 height=234]http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/dreamworks_skg/eurotrip/_group_photos/jacob_pitts12.jpg[/img]

in eurotrip dronken ze ook absinth haha :P
ga it binnenkort proberen met paar vrienden

Waarschuw beheerder
Ik heb weer 2 glazen "Un Emile"(met 80mg Thujone!) op, lekkerrrrrr ;-)

Chris

Waarschuw beheerder
Absinth is te kk VIES

afrader van de eeuw :)
Waarschuw beheerder
Chartreuze is ook zeer chill
Waarschuw beheerder
ik ga het vanavond misschien nemen oehhhh spannend :P

Waarschuw beheerder
Ik zit op dit moment in praag en het gehalte thujon is hier stukken hoger dan in nederland. Ik had n nederland een fles met 10 mg thujon en hier in praag kun je absinth krijgen met 35 mg thujon. Ik ben nog niet aan het spulletje begonnen btw, geen zin in een enorme kater en koppijn want daar heb ik na 4/5 shotjes altijd last van de volgende morgen..
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 juli 2004 om 13:44:
In Spanje en Portugal is deze drank hier en daar nog te koop

In spanje heb ik t gedronken..
Lag op bed, dronk een glas leeg, brandde als de tiefus en 30 sec. later sliep ik...
absinth :worship:
fuck oxazepam :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
absinth.. nooit gedronken, absent.. superrrlekker :)

Waarschuw beheerder
vieze troep..explosion is nog lekkerder

je gaat er niet eens van halucineren je wordt alleen kk snel bezopen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 maart 2005 om 23:04:
Ik heb weer 2 glazen "Un Emile"(met 80mg Thujone!)

En ? Merk je dan wat van de werking van de thujone ? Het is in ieder geval duidelijk dat de Absinth zoals die hier in NL wordt verkocht echt waardeloos spul is. 10 mg Thujone werkt gewoon niet, voordat je ook maar iets van die Thujone zou kunnen merken lig je al met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis. Kortom, zware afrader die zooi.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juni 2005 om 19:37:

Da's inderdaad de juiste samenvatting betreffende dit goedje. Ook nog eens kk duur, voor dat geld koop je ook een grammetje sos, heb je heel wat meer plezier van :-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
HAAAAAAAYYYYY... Gekte in IJLST!!!
en dat op WOUZzZe WOENSDAG!!!!
Net ff 2 flessen absinth! ofzu op gedronken!! (met zijn 3 en) en dan ff een V2 erBij.. en at we gek binne nemen we der een NEGER blowtje BIJ!! en wij wten niet of het allemaal goed komt!! maar dat zien we morgn wel!! \

toch??? ;p

Waarschuw beheerder
WHE wil BE RIGHT BAaCk!! Nou GEKte IN IJLST!! T0T De Grond!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Moet toegeven, ben 1 van de 3 lui.. KNETTER!! Verder nog geen roze olifantjes gezien.. ondankst die mooie rondo.. absinth tot nu toe alleen de alcohol, maar de knaller moet natuurlijk nog komen.. maar ABSINTH UIT ENGELAND?? zit daar Thulon of hoe dat spul ook heet in , hallucinaties en shit.. komma komma met die reactie: LUNCH.. tot zo!!
Waarschuw beheerder
donateur
4t5juyl,ugtk,ul

Luncht!!!
Waarschuw beheerder
donateur
anders is t KaaS !!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
JAh ben de 2DE er van weest wel!!

uhm jah wat moet ik er van zeggen....
uhm!! knal wous en dronken en blowen gaat echt niet SamuUhH!!haha:P gekte!! (droge lippen van die KK spul!)
niet te zuipen maar wel ---GEK--- nou!!!

probeer zelf ook eens!!

Groet jos de boss!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Haha Jos de Boss, op t moment is zn beste vriend Koning Labello :bounce: :smile: Absinth: probeer t maar eens!!! altijd klaar voor wat nieuws nou!

Waarschuw beheerder
HAHAHHA aldo fucing WOUS!!!!

WAT!!!!

gaa jij maar lkkr trippen in je droompje dikke GEk!!
ALDERT GEKKE JONGEN!!
Waarschuw beheerder
donateur
Whahaha nou wegwezen jung , dien moeke komt thuis.. MAM, HEB NIEUWE VELGEN!!! :p

Waarschuw beheerder
Heey Jos de Boss GRUGS hoe moet je dat eigenlijks slikken:P hahahahahahhahahahahha domme vraag ALDO!!!!

Waarschuw beheerder
k bedoel DRUGS haha:P

Waarschuw beheerder
THE DAY AFTER!!!!!!

KK Wat een HEL helemaal niet slape!!
je gaat aan die terring bende echt doodt volgende ochtend voelt het net of je achterstevoren loopt en dat je moet kotsen!! GRRRRR!! .. bah:P

maar zo ver is het nog niet:P haha
je hoort vast nog wel meer:P

groet..
Waarschuw beheerder
deze absinth heb ik gevonden in een Belgische slijterij.

[img width=314 height=463]http://users.telenet.be/david_szotek/allerlei/absinthmetallschildgr.jpg[/img]
[img width=223 height=527]http://users.telenet.be/david_szotek/allerlei/absente.jpg[/img]

de rechtse fles dus.
55% vol is ie(dus redelijk aan de lichte kant).
hij is overheerlijk, en zelfs puur redelijk te drinken.
als je er suiker en water bij doet, volgens de traditionele manier is ie eigenlijk veels te zoet... maar superheerlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
we hadden absinth uit spanje met zon duiveltje erop :D 70% ofzo.
ik werd er niet echt super vaag van ofzo wel heel erg happy :D en met jointjes erbij was het helemaal goed te doen (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van shirleytjuhh op zondag 23 januari 2005 om 19:13:
Je gaat door die rare zooi eg veel vage dingen zien :|:S

:nee: onzin
Waarschuw beheerder
de smaakt proeft trouwens een beetje naar een mengeling van anijsdrank, zoals ricard of ouzo, met een kruidendrank zoals bv jagermeister.
jammie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op zaterdag 11 juni 2005 om 19:46:
Uitspraak van Egni op zondag 13 maart 2005 om 23:04:
Ik heb weer 2 glazen "Un Emile"(met 80mg Thujone!)

En ? Merk je dan wat van de werking van de thujone ? Het is in ieder geval duidelijk dat de Absinth zoals die hier in NL wordt verkocht echt waardeloos spul is. 10 mg Thujone werkt gewoon niet, voordat je ook maar iets van die Thujone zou kunnen merken lig je al met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis. Kortom, zware afrader die zooi.

Uitspraak van Kacper op zaterdag 11 juni 2005 om 19:37:

Da's inderdaad de juiste samenvatting betreffende dit goedje. Ook nog eens kk duur, voor dat geld koop je ook een grammetje sos, heb je heel wat meer plezier van laatste aanpassing 11 juni 2005 19:49

Dit klopt

Waarschuw beheerder
Zelf heb ik een paar maanden geleden deze gekocht in amsterdam
[img width=238 height=276 cacheid=00138730001d87c8d6bdd2451a00fa0b34]http://www.oudamsterdam.nl/Absinth%20picts/King%20of%2080[/img]

meer info: http://www.oudamsterdam.nl/Absinth.html

had ook zo'n lepeltje erbij gekocht, die fles zelf was al rond de 60 euro,

wou wel ns weten of t nou echt deed wat t beloofde....

ik heb een hoop lol gahad...tijdens t klaarmaken van het drankje...alles stond in de fik maar goed...

ik kan je alleen vertellen dat je er snel aangeschoten van raakt (niet zo gek met 80%

maar ik heb echt geen kabouters (lees hallucinatie) ofzo gezien hahaha...

heb het ook een keer afgewisseld met biertjes... nou dat is af te raden (voor mij dan) toen was ik in no time dronken...

het smaakt idd naar anijs enz..persoonlijk vind ik t niet super lekker... te sterk ,....maar zooo veel lol :)

zeker voor herhaling vatbaar (zonder biertjes)

HAVE FUN!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
heb een keer een slok op voelde er niks van maar was fucking sterk. over 2 weken heb ik een hele fles uit spanje dan maar eens ff testen :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van saus op vrijdag 5 november 2004 om 14:12:
Hill's Absinth ! kent iemand dat ?

[img width=116 height=378]http://www.geocities.com/childrenoflaudanum/absintheflascheg.gif[/img]

Is het een beetje lekker ?

Whoei 70 % :9

Jaaaa, daar heb ik ook nog een fles van op mn kamer staan, die moet ik binnenkort maar eens open trekken
Waarschuw beheerder
heb me een paar x dronken gezopen aan dat spul
nada trip of halucinaties :(
ga gewoon lsd dmt of paddo's eten dan weet je teminste cker dat je tript :D