Partyflock

Forumonderwerp · 690835
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
Waarschuw beheerder
donateur
de "nieuwe generatie" houdt er rare gewoonten op na, veel nationalistisch geneuzel, kisten, lonsdale en pogo, hierover is breeduit over gediscussieerd, maar nu hebben ze openlijk een hekel aan politie want ze hebben allemaal ACAB in hun profiel staan, ze drinken alleen maar bier, hebben allemaal een aka in hun nickname, maar het vreemdste is, ze zijn helemaal gek van Spongebob, sterker nog, ik zag onlangs een mafkees met bretels en daaronder een spongebob shirt!!!!

kortom, mijn vragen aan jullie:

hoe verknipt is de nieuwe generatie????

en:

zijn ze nog te redden????
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:jaja:
Toen was er nog geen Spongebob...
Waarschuw beheerder
Toen keken we nog gewoon Merlina en Super Liegebeest!

Waarschuw beheerder
idd Bob>maar ja de meesten volgen natuurlijk niet zo lang de scene als de diehards :yes:
VROEGER was gewoon beter PUNT UIT!!!!!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
als ik t geld had dan zou ik iedereen die ik ken en vooral ook iedereen die ik niet ( wil ) ken(nen) een grote spiegel opsturen
kijk effe lekker naar je eigen
grrrrrr
Waarschuw beheerder
vroeger was het beter is onzin

de mensen van toen zijn er nog
de muziek van toen is er nog
meeste dj's van toen zijn er ook nog

t enige probleem is de agressiviteit en dat gezeik op alles en iedereen omdat er iets is veranderd.
Waarschuw beheerder
Ik ben geboren in 1976 en heb nog van die grote punkers gezien met hanekammen enzo toen ik een jaar of vijf was. Vond ze doodeng.

Sindsdien hoor ik elke drie jaar dat de huidige generatie toch wel echt focked op is. En dat het nu toch echt niet ergen kan. Het word volgens mij eerder minder dan erger. Laat je niet opnaaien.

Neem de gabberscene in '95; dat waren pas gasten die ver gingen. En dan op zondagmiddag helemaal wazig bij de Free Record Shop op A'dam CS voor zich uit staren. Dat zie ik tegenwoordig toch echt niet meer.
Waarschuw beheerder
nee, tegenwoordig worden we met zn allen zoet gehouden met after party's... dus op t cs hoeven we ons niet meer te vervelen, we vermaken ons wel op de afters om daar tot een uur of tien door d=te gaan, om vervolgens uit te garen op t strand in bloemendaal @ Q-Beach :P
Waarschuw beheerder
donateur
ok ok, tijd voor een slotje?

iedereen begint met lonsdale - wazi standpunten en vroeger, dit was niet mijn intentie bij het openen van dit topic.

vroeger was het leuk, maar ik kan er nu ook zeker van genieten hoor!!

en als je dat niet kan, ga je een zwaar leven tegemoet!

Waarschuw beheerder
donateur
elke generatie brengt weer diote modetrends en alles met zich mee, kijk maar terug djeez, net alsof onze ouders er fris uitzagen ;p Maargoed, neemt niet weg dat ik me nogsteeds afvraag wat sommige mensen zich bezielen..:vaag: Laat wel boven water staan dat iedereen lekker moet doen wat ie wil, zolang je maar anderen geen schade toe brengt! :)
Waarschuw beheerder
gelukkig is niet iedereen hetzelfde! en tja extremen zijn er ook bij... is vroeger ook geweest alleen had je toen meer 1s-gezinden...
de beste feesten maak je altijd nog zelf... het is maar wat je instelling is... en probeer je de wereld te verbeteren?... hou het dan bij jezelf.
deze maatschappij is gebouwd op zelfstandigheid
Waarschuw beheerder
overeenkomsten en verschillen tussen vroeger en nu

Een overeenkomst is dat kleding werd en wordt gebruikt om je te associeren met een bepaalde groep. Door je op een bepaalde manier te kleden liet of laat je trots (en zeg niet dat het niet zo is) aan de buitenwereld zien dat je een gabber was of hardcore-liefhebber (zo heet het toch tegenwoordig?) bent.

Vroeger waren het de Aussies, Cavello's, Maxen en al dan niet in combinatie met longsleeves van Bonzaï, ID&T, RTC of Shadowlands.

Nu zijn het Lonsdale truien, blousen, polo's, rokjes of jurkjes met kisten en legerbroeken. Met nog een subcultuur aan bretelsdragers erbij.

Dat je met Lonsdale meteen een wazi zou zijn vind ik enigszins overdreven, hoewel een groep mensen dit merk wel gebruikt om zich extreem-rechts te profileren (geheel onterecht overigens gezien het beleid dat lonsdale voert t.a.v. sponsoring van zwarte sporters e.d.)

Vroeger had je echter ook een substroming gabbers die hun nationalistische gevoelens uitdroegen m.b.v. een nederlandse vlag op hun bomber. Daartoe behoorden onder andere ook veel voetbalhoolies.

En hier komt denk ik het grote verschil: die groep "oude generatie, nederlands vlaggetje" heeft het nooit gered, het bleef een kleine minderheid die door het overgrote deel van de "echte" gabbers al snel uitgemaakt werd voor zwabber.

Terwijl de wazi's van nu, naar mijn idee, veruit het beeld op de feesten bepalen, ze zijn in de meerderheid! Daardoor is de sfeer op feesten ook veranderd, natuurlijk heeft dit deels ook te maken met het harder worden van de muziek, maar ook met het gedrag van de feestgangers.

Vroeger heerste er echt een "iedereen vindt elkaar lief" sfeer, respect voor je medefeestgangers stond hoog in het vaandel, lompheid werd niet geaccepteerd. Je kon de eenheid en het saamhorigheidsgevoel zien, horen, voelen, ruiken en proeven. Dat is het grote gemis tegenwoordig vind ik.

Het lijkt er nu meer om te gaan je zo lomp, stoer en "hard" mogelijk te gedragen, dan pas hoor je bij de "echte". En door de hele opkomst van de wazi-beweging is er nu ook veel minder tolerantie jegens andere dan blanke huidskleuren.

Vroeger was men gewoon verdraagzamer, dat was 1 van de aspecten die hoorde bij het trotse gabbergevoel, net zoals eenheid en respect...

(en niet te vergeten de breeklichtjes, pentagrammen en appeltjesspeed )

Toch..?

Precies...

En ik vind dat van spongebob nog steeds vreemd :-P
Vroeger vond ik life with louie heel erg leuk, maar dan gaat toch ook niet massaal iedereen met een life with louie shirt aan lopen...?? :vaag:
Tis gewoon even een hype, maar ik snap echt niet dat in een keer IEDEREEN helemaal weg is van spongebob... dat zoiets zo uit de hand kan lopen zeg ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Spongebob is een sukkel...

Super Liegebeest rules!!!
Waarschuw beheerder
spongebob, patrick en octo ruleren!!!!
Waarschuw beheerder
Kheb ff een beetje door dit topic gebladerd..
en weet je wat het hele eiereneten is?!
Tijden veranderen
mensen veranderen
scenes veranderen

Is gewoon zo.. boeiend! Als je je nou niet zo druk gaat maken over hoe het vroeger was maar, hoe het in de toekomst beter kan zou een hoop schelen!
punt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waar je vroeger stond te hakken op breakbeats ...

Ik nu ook hoor...en das geen oud spul... :)
Waarschuw beheerder
donateur
Toby wat dacht je, je bent verkeerd uit bed gestapt, een kut humeur dus ga ik maar even lekker zeuren over generaties? :P :D

maarja mensen veranderen, vroeger was het ausies, nu lonsdale en over 10 jaar is het weer helemaal anders.......ben alleen benieuwd wie er mee is begonnen van het dragen van lonsdale

Waarschuw beheerder
[img cacheid=0012f86900108b452f5d2dae1a0056e84f]http://members.lycos.nl/neutebeut/smilies/zwaaien/zwaaitelst.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
vrees dat ik tot de oudere behoor :p

dus :yes: jeugd is verknipt :P en valt niet meer te redden :[

;)
Waarschuw beheerder
donateur
Valt mee hoor Niels ;) Ik wilde de "nieuwe generatie" aan het woord laten, kijken hoe zij er over denken, ik zeg niet dat het minder is als vroeger of dat het nu niet goed gaat!

Waarschuw beheerder
donateur
MENSE MENSE MENSE toch,
idd vroeger was de sfeer vaak anders, beetje ouwehoeren met gasten van wie je dacht dat je ze kende maar dan kende je ze toch niet, maar het volgende feestje kende je elkaar gelukkig wel weer en kon je dus weer een avond zwetsen. (snap ie??)(ook toen waren we wazig)

Tegenwoordig is de sfeer idd harder etc etc maar ook deze feesten zijn super vet. Trouwens de hele maatschappij harder.

Enne vroeger of nu volgens mij gaat het bij de meeste nog steeds om 1 ding:
flink uit je plaat gaan, enne STAMPUH/HAKKUH.

Iedereen praat over "oudere" generatie en "jongere" generatie. Maar al die mensen die zich hier op PF "oudere" generatie noemt (begin 20-ers) vallen helaas voor mij ook onder de "jongere" generatie. Welk HC tijdperk praten we hierover??

Nog ff:
iedereen heeft het over agressie en Lonsdale etc.
Maar in een club/discotheek met van die mannetje van ik ben geweldig en mooi en kijk mij mentaliteit, die sfeer is pas klote.
Geef mij dan maar een "Lonsdale" feest dan een "patsertjes" feest.
Waarschuw beheerder
Tja... daar heb ik enorm weinig aan toe te voegen...

Maar oorspronkelijk gaat 't hier over Spongbob en niet over lonsdale... Mensen willen blijkbaar graag een Lonsdale discussie i.p.v. een discussie over spongebob hier zo :p

Waarschuw beheerder
Heeft weinig met nieuwe generatie te maken, zijn gewoon van die idioten die altijd en overal moeten knokken maja aan de andere kant wordt ik ook wel schijtziek van al die figuren die alleen maar over vroeger kunnen lullen en naar feesies gaan met de gedachte "hoop dat de sfeer een beetje goed is maar zoals vroeger zal het nooit meer worden".

Ik zeg niet dat vroeger beter was, ik stond in 1991 nog niet op feesten, maar ik zeg wel dat de 90% van de muziek van nu en de sfeer ronduit klote is.

Ik nu ook hoor...en das geen oud spul...

Jij luister dan ook niet echt naar kermishardcore, die nu in de mode is. :P

Waarschuw beheerder
donateur
Hey Bobje,

Ik ben idd ook meer vd generatie Liegebeest, maar ook ik vind Spongebob best geinig.
Maar ik zal zeer zeker niet in zo'n T-shirt gaan lopen.
Laatst wel gezien dat de Mickey Mouse shirts weer uit de kast mogen komen, wordt blijkbaar weer gaaf?? Duh.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Er wordt al 1000den jaren gezegd: poeh heej, de jeugd van tegenwoordig!!

Die fase gaat gewoon voorbij. Tegen de tijd dat ze een jaar of 22-23 zijn is het ergste wel voorbij. En de rest die overblijft, is wel te negeren..
Waarschuw beheerder
Wat is ACAB dan?
(of is dit weer een domme vraag ;) )

Waarschuw beheerder
rattle brain --> ACAB = all cops are basterds.. geen domme vraag hoor (y)

nee ik ben zelf ook geen eeuwen oud..maar ik ga
wel met LEGAAL ID naar feesten :yes:
en luister al naar hardcore sinds mijn luiers (y)
dus ik vindt..:

jochies van 14/15 jaar die
zichzelf de stoerste hardcore hooligans vinden omdat ze in lonsdale kleren loopen en net het woord neophyte kunnen uitspreken (zul je zien dat ik het verkeerd typ :P )een stoornis zijn
in het vredige hardcore wereldje want als je een andere dj voorlegt weten ze niet waar je het over heb.
ze kennen alleen de feesten MOH en hellraiser...
en de rest weten ze niks van.
dan gaan die jochies dus heel stoer naar MOH (waar je zonder probleemen in komt)
en beginnen te stampen op muziek waarvan ze niet eens kunnen vertellen of het hardcore is..
zij denken: ze draaien het dus het zal wel..:[
terwijl MOH ook af en toe hard-shit erdoor heen gooit :kots: (niet boos worden nu (L) maar die jochies kunnen dat niet onder schijden en gaan pogowen...huppa MOH VERKNALT.. :devil:

dan denken ze ook nog eens dat als je op kisten loopt je super rechts bent of wat dan ook..:frusty: en dat ze de gevaarlijkste kindjes op de wereld zijn..:vaag: LOOP IS TEGEN DE VERKEERDE AAN :yes: kijken of je dan ook zo'n opmerking durft te maken :yes:

ook vinden zij het stoer om drugs te gebruiken WANT DAN HOOR JE ERBIJ..:vaag: en het te verkopen of aan te smeren aan jongere jochies..:@
hoe meer gram hoe groter de man :vaag: deze KINDJES schreeuwen het hardst van ZONDER DRUGS IS HET FEEST NIET LEUK, terwijl de helft nog nooit naar een feest is geweest...:/ :KOTS:
zij zijn de hardcore niet waardig...:no: DEZE BLAAGEN VERKNALLEN HET VOOR DE GENE DIE WEL WETEN WAT HARDCORE IS.. (Y)

zo voor die blaggen dus..: HARDCORE ZIT VAN BINNEN EN NIET VAN BUITEN..WAT JE OOK AAN HEBT..:YES:

EN..(sorry wil ik ook ff kwijt..:S )rechts ben je ook van binnen en niet van buiten,, je bent niet gelijk de grootste
skin als je op kisten loopt :kots: en k*t **p kan zeggen
ook mensen die dat niet doen kunnen zo zijn..
loop maar is tegen een shampoo aan ROT BLAAG..:yes:

en ik vindt je pas STOER :[ ALS JE GEEN DRUGS GEBRUIKT.. :yes: jullie zijn gvd 14 en weten niet eens wat je op vreet..:kots: en dan het liefst nog zo veel mogenlijk op een dag :[

ik heb gezegd dank u..(L)

Waarschuw beheerder
De nieuwe generatie bestaat uit een hoop mensen...er zijn ook weer een hoop hippie's opgestaan...
Waarschuw beheerder
Voor zover ik weet betekent ACAB -> All Cops Are Bastards.

Waarschuw beheerder
Oja, doe mij maar de hippies trouwens, die anderen zijn allemaal zo negatief kwa uiterlijk...
Waarschuw beheerder
de nieuwe generatie daar is niets mis mee, ze laten zien waar ze voor staan!! de extreem rechtse jongeren laten dat zien, maar de linkse jongeren laten het niet zien, waarom niet, omdat ze geen herkenbare kleding dragen en omdat er geen bepaalde muziek stijlen zijn, geen bepaalde kleding waar die lui zich mee kunnen indentificeren, en dat zijn ook ratten!!! bij hun is t alleen maar, links lullen en rechts vullen..
we leven hier in een land van vrijheid van meningsuiting, laten we dat recht dan vooral gebruiken om te laten zien waar je voor staat!!
Waarschuw beheerder
en nog 1 ding wat terror natjuh zegt, daar sluit ik me volkomen bij aan, hardcore zit niet van buiten maar van binnen, ik zie er niet eens uit als een gabber of skin,ik heb niet een een kale kop of een aus, maar door mijn bloed stroomt de rauwe bass van hardcore en daar ben ik trots op!!
Waarschuw beheerder
Is hardcore dan 'rechtse' muziek???

En ben ik een linkse rat?

Of wat zeg je nou allemaal?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
we leven hier in een land van vrijheid van meningsuiting, laten we dat recht dan vooral gebruiken om te laten zien waar je voor staat

Ja, op de daarvoor bestemde plaatsen, en niet op een feest man. Wat een bullshit allemaal! Ik ga toch ook m'n linkse ideeen niet opdringen op de volgende thunderdome :s

Allemaal onzin!
Waarschuw beheerder
donateur
Bobje, je bent gewoon een linkse slinkse rat :D

ik vind ze niet stoer :no:
Waarschuw beheerder
ikke wel :yes:

ze zijn echt heel stoer
Waarschuw beheerder
donateur
ja??

of ben jij stiekem ook 1 van hun??
Waarschuw beheerder
Je hebt het hier over de nieuwe generatie dus de 15/16 jarigen en ben ik die leeftijd????
Waarschuw beheerder
ik denk wel dat er nieuwe generatie verknipt is en dat het nog erger wordt..het woord respect lijkt wel te zijn verdwenen uit het woordenboek
ik denk dat we er zelf ook een beetje schuld aan hebben omdat we het allemaal maar toelaten en dan praat ik niet over 1 bepaalde groep maar over de samenleving.

Waarschuw beheerder
[img]http://www.lonsdalenews.nl/images/all_colours.jpg[/img]

vond het gewoon een leuk plaatje
Waarschuw beheerder
Tja:

United Colors of Lonsdale...
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt het hier over de nieuwe generatie dus de 15/16 jarigen en ben ik die leeftijd????

neuh...maar ik dacht dat je er graag bij wilde horen omdat je ze stoer vind ;)
Waarschuw beheerder
bedoelde het allemaal sarcastisch ;)

Waarschuw beheerder
Poep zit van binnen en komt vanzelf naar buiten....

Waarschuw beheerder
de nieuwe generatie daar is niets mis mee, ze laten zien waar ze voor staan!! de extreem rechtse jongeren laten dat zien, maar de linkse jongeren laten het niet zien, waarom niet, omdat ze geen herkenbare kleding dragen en omdat er geen bepaalde muziek stijlen zijn, geen bepaalde kleding waar die lui zich mee kunnen indentificeren, en dat zijn ook ratten!!! bij hun is t alleen maar, links lullen en rechts vullen..
we leven hier in een land van vrijheid van meningsuiting, laten we dat recht dan vooral gebruiken om te laten zien waar je voor staat!!

Kijk nog eens goed om je heen, analyseer.....en leer.

edit - wel ff goed quoten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
zo'n donkerbruin vermoeden had ik al :d

Waarschuw beheerder
ow dus om dat we in een land leven van vrijheid van meningsuiting moeten we dat dan iedere dag doen,.?????
get a life!

ik vind het best dat je rechts bent,moet je zelf weten,

maar laat dat leker thuis!!! en niet op een feest!!

een feest is om te feesten!

en niet om je politieke uitingen te laten zien aan de rest wan de wereld die gewoon een leuke avond wil hebben,.

stelletje kleuters
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar de linkse jongeren laten het niet zien, waarom niet, omdat ze geen herkenbare kleding dragen en omdat er geen bepaalde muziek stijlen zijn,

Ze hangen veelal rond op o.a. tekno feestjes...
Denk eerder dat "ze vallen je er niet mee lastig" een betere woordkeuze is...