Partyflock

Forumonderwerp · 685652
1 volger · 2074x bekeken

Waarschuw beheerder
Jaja, de NS heeft haar prijzen weer omhoog gegooid, welliswaar vanwege het op tijd rijden van ongeveer 83% van de treinen binnen een bepaalde periode, maar echt leuk zullen we deze prijsstijgingen nooit vinden.

Iedereen die met de trein reist, is als het goed is op de hoogte van het "geld terug bij vertraging"-idee. Mensen met een OV-studentenkaart weten waarschijnlijk óók dat het vrij gemakkelijk is om geld op de rekening gestort te krijgen aangezien er alleen maar een kopie van de jaarkaart meegestuurd hoeft te worden.

Het zal vast wel ergens bestaan, een website waar alle vertragingen komen te staan, maar vanaf nu kun je ook hier je vertragingsgegevens kwijt.
Mensen met een OV en een vrij slecht geweten kunnen dan zelf bepalen wat ze er precies mee zullen doen O:)

Dus, als je vertraging met de trein had en je bent toch zo'n vertagingsbrief aan 't invullen, laat dan ook hier de volgende gegevens achter:

- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)?
- wat was de reisdatum?
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling?
- vanaf welk station ben je vertrokken?
- naar welk station reisde je toe?

Ik ben benieuwd...

Oja, de mensen die zin hebben om te discussieren over of dit moreel verantwoord is of niet, moeten dat onderling maar uitvechten. Maar wel in een ander topic svp :[

Waarschuw beheerder
En hier alvast twee toevoegingen van mezelf:

voor mensen met een week-OV:

- hoeveel vertraging: 60 min. of meer
- reisdatum: 10-06-2004
- vertrektijd volgens de dienstregeling: 17.52 uur
- vertrokken vanaf: Utrecht centraal
- naar: Zaltbommel

voor mensen met een weekend-OV:

- hoeveel vertraging: 30 - 60 min.
- reisdatum: 13-06-2004
- vertrektijd volgens de dienstregeling: 21.49 uur
- vertrokken vanaf: Utrecht centraal
- naar: Rotterdam centraal

Waarschuw beheerder
lalalala BOEJUNT?

Waarschuw beheerder
lalalala BrEaZaH!

en dan nú: de leuke reacties van mensen die begrijpen dat ze hier hun voordeel uit kunnen halen :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Ehm, ik weet niet of dit gaat lukken, omdat er wel een vertraging was aangekondigd. Echter, de aangekondigde vertraging was 30-60 min. en ik had uiteindelijk wel meer dan 60 min. vertraging.

Reisdatum: 13-06-04
Vertrektijd: 18.58 uur
Vertrekplaats: Zaandam
Aankomst: Maastricht (om 23.16 uur)
Waarschuw beheerder
- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? meer dan een uur!

- wat was de reisdatum? vorige week

- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? Iets rond 8 uur :vaag:

- vanaf welk station ben je vertrokken? Rotterdam :vaag:

- naar welk station reisde je toe? Woensdrecht West :jaja: (y)
Waarschuw beheerder
Kijk, dit zijn nou de initiatieven die ik wel kan waarderen! (Y)

Jammer dat die site, die er een paar jaar geleden was, over vertragingen op last van de NS is verdwenen. Daar is flink aan verdient door sommige studenten :yes:

TIP:
Denk erom dat als je hier gebruik van gaat maken dat het wel moet kloppen. Dus niet dat je hele rare ritten gemaakt moet hebben om zoveel vertraging meegemaakt te hebben. Daar zijn ze de vorige keer de boot mee ingegaan namelijk.

Als ik een vertraging weet laat ik het horen :p

Waarschuw beheerder
:D super! (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
k heb een treinkaart voor mn leven :D pa is conducteur
alsk ff geld ga terugvragen voor t aantal keren dat ik vertraging had van den helder - enschede (meer dan 2 uur vertraging)
kstjing :|
maarja dat geld dus nie voor mij
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik wil terug naar school :jaja:

i can imagine 8) naast de stufi is de OV toch wel een héle goeie uitvinding (Y) jammer alleen dat 'ie niet voor hele week geldt :9
Waarschuw beheerder
huh kan iemand me uitleggen hoe dit pcies werkt?!..
Waarschuw beheerder
Als je geld wil verdienen aan de NS moet je een aantal formulieren halen waarmee je geld terug kunt krijgen bij vertragingen.
Kies een leuke vertraging uit het lijstje (wat hopenlijk steeds langer wordt) en vul dat in op het formulier. Insturen..... geld 'terug'! :D

Werkt (y) :yes:

Waarschuw beheerder
hansel, je moet er wel even bij zeggen dat je altijd een kopie van je OV moet meesturen, en dat je alleen vertragingen kan gebruiken die kloppen bij de OV die je hebt (vertragingen in het weekend voor de weekend-OV, vertragingen op werkdagen voor de week-OV). want anders moet je ook je kaartje-met-korting meesturen.
dus dit is alleen handig voor studenten :)

Waarschuw beheerder
EINDELIJK een topic dat zinvol is.

wen dit kan ik echt waarderen eindelijk iets waar ik geld aan kan verdienen (Y)

Waarschuw beheerder
:kwijl:
Waarschuw beheerder
ho, dat was ik er inderdaad vergeten bij te zetten. Maar dat spreekt wel een beetje voor zich toch??? :p

Waarschuw beheerder
en, iemand nog vertraging gehad vanochtend?

Waarschuw beheerder
haha jammer genoeg niet

:(

Waarschuw beheerder
en (ik vraag 't nog maar een keertje), heeft er nog iemand vertraging gehad vanochtend?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik wil wel weer naar school :/
Waarschuw beheerder
donateur
ik wacht met smart op mijn ov.. dit klinkt leuk

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, nu baal ik dat ik me ov niet meer heb :-(

Waarschuw beheerder
donateur
verdikkeme vanuit driehuis naar gasseltenijnveenschemond tweededwarsdiep fucking meer dan 1,5 uur vertraging :(

nou ja eigenlijk niet, maar ik vind het zo een leuke aparte naam voor een suf dorpje :P

en ik heb geen ov meer :(

Waarschuw beheerder
site voor vertragingen?? bestaan die nog/???

Waarschuw beheerder
dat vraag ik me ook af ja... 'k zal eens zoeken (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb eigenlijk nooit meer dan 5 minuten vertraging op het traject Utrecht-Amsterdam :bloos:

doen ze toch nog iets goed..

Waarschuw beheerder
nou, de OV doet 't weer sinds gisteren, dus heeft iemand nog 30 minuten vertraging of meer gehad?

Waarschuw beheerder
ik reis al 5 jaar elke dag minstens 3 uur met de trein.....en heb 2 jaar geleden op schoool met maatjes elke vertraging bijgehouden en geloof me in utrecht op school...daar komen ze vanuit het hele land:yes:

dus aant einde van het jaar stuurde we met z'n alle onze vertragingen op en varierend van 250 E tot 500E hadden we dat jaar allemaal een alleraardigst betaald eerste weekje van de vakantie 8)

maargoed..kost wel tijd en werk waar ik nu veels te lui voor ben geworden...als het nog zou kunen...maar we hadden indertijd toch niks beters te doen op school;)
Waarschuw beheerder
donateur
This jammer dat ik niet veel hoef te treinen..

hoef alleen maar met de bus..

maar klinkt toch echt wel aanlokkelijk

Waarschuw beheerder
donateur
of je zoekt een duur treinkaartje (liefst het duurste wat je kan vinden) en zegt haalt zo'n ik heb mijn ov-vergeten formulier en vult hem in. Tadaa ook weer wat eurotjes in the pocket!!

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry maar ik snap dit niet echt :s

Je hebt een OV studentenkaart maar vertraging... als je met je OV reist kost het je geen fuck... Hoezo gaat NS je dan dat geld-terug-bij-vertraging's geld geven als het je toch niks gekost heeft?!
Waarschuw beheerder
2 Laura> Das wel een goeie!

Wel een interessant topic trouwens!

Waarschuw beheerder
donateur
Heb trouwens zelf ook een OV... dus als ze daadwerkelijk geld terug geven bij vertraging klinkt dit idd wel leuk ;)

Waarschuw beheerder
ook bij ov kan je terugvragen...maakt niet uit hoor!!

maar dat is nu niet meer helaas...

Waarschuw beheerder
donateur
Zoek het anders op op 9292ov.nl ??
Waarschuw beheerder
het kan nu toch nog steeds gewoon??

Werkzaam bij Rage-Online
Waarschuw beheerder
geweldig :D
Waarschuw beheerder
Hoezo kan het nu niet meer dan *milos-partystilos*?
Waarschuw beheerder
donateur
Waarschijnlijk omdat hij/zij geen ov meer heeft?
Waarschuw beheerder
donateur
nou mensen wie heeft er nog een vertraging ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Niet echt productief topic :(

Waarschuw beheerder
Dus je moet een kopie van je OV waar je persoonlijke gegevens opstaan meesturen..

Liever niet :)

Waarschuw beheerder
Bedenk er trouwens ook even bij dat dit soort geintjes de NS veel geld kosten. Dit soort dingen worden vast wel doorgerekend. Dus het zal uiteindlijk voor meer personen dan jezelf negatief uitpakken...

Vroeger was je ov bijv toch ook in het weekend en door de week geldig? Dat zal ook wel te duur zijn geworden.....

Waarschuw beheerder
Niet echt productief topic :(

damien! :knuffel:

ja, ik hoop dat 't allemaal ooit nog wat actiever wordt hier...

Bedenk er trouwens ook even bij dat dit soort geintjes de NS veel geld kosten

tsja, dat heb ik me inderdaad bedacht :)
Waarschuw beheerder
gaat niet werken zo'n topic heb ik tijd geleden ook al geprobeerd ga nu niet meer zoveel met de trein heb stage maar heb er wel zo'n twee honderd euro mee verdiend :D

wat ook geld oplevert is als je 12 keer per maand s'morgens en/of s'avonds niet op tijd op stage of school kan zijn omdat er dan nog geen openbaar vervoer rijdt in de buurt waar je woont (moet je wel in een klein dorp wonen of erg vroeg moeten beginnen) maar het werkt wel voor mij dan
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat ook geld oplevert is als je 12 keer per maand s'morgens en/of s'avonds niet op tijd op stage of school kan zijn omdat er dan nog geen openbaar vervoer rijdt in de buurt waar je woont (moet je wel in een klein dorp wonen of erg vroeg moeten beginnen) maar het werkt wel voor mij dan

verklaar u nader
ik woon in een klein dorp
Waarschuw beheerder
met een link doet ie t niet dan maar zo:

eerst ff naar ib-groep.nl
dan ergens formulieren opzoeken
en dan verzoek toepassing hardheidsclausule ov-studentenkaart ff opzoeken invullen en opsturen :D
Waarschuw beheerder
donateur
ik baal echt dat ik dit topic niet eerder heb ontdekt... :p, maja, ik moest tot nu toe dan ook alleen maar in de bus zitten (totaal ook 3 uur helaas)

maja, over één jaar moet ik met de trein naar mn school, hopen dat deze regeling dan nog van toepassing is O:)

Waarschuw beheerder
Mag je trouwens 1e klas met je OV? Lijkt me van niet, maar vond nergens het officiele antwoord..?

*Edit
Echt jammer idd dat ook ik dit topic nu pas ontdek [TOP (Y) trouwens] heb vrijwel elke week wel vertraging, anders mn vriendje wel :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad, een uur vertraging kijk ik al niet eens meer van op :S

Waarschuw beheerder
Hey tommy nu gaan we gewoon elke keer jouw vertragingen met mijn ov terug declareren :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Krijg ik dan wel de centjes?

Waarschuw beheerder
Uhhhhhh, delen? O:)

Ik ben maar een arme studente! [mét OV (6)]

;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik koop wel af en toe kleertjes voor je (Y)

Waarschuw beheerder
:kwijl: :yes:

daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen 8)

nou maar hopen dat je heeel veel vertraging gaat krijgen :P
Waarschuw beheerder
donateur
vertragingen in het weekend wil ik horen, aangezien ik een weekend OV heb :jaja:

Waarschuw beheerder
vertragingen in het weekend, vertragingen door de week... als iedereen z'n vertragingen hier gewoon even komt melden...

- wat was de reisdatum?

...kunnen we allemaal gezellig geld terug vragen :lief:
Waarschuw beheerder
maar waar kan je dat formulier krijgen
voor geld terug bij vertraging?!..
Waarschuw beheerder
volgens mij gewoon bij het ns loket.. ik ga ze binnekort ook ff halen

Waarschuw beheerder
ja klopt, kan je gewoon bij het loket halen.
ik neem meestal meteen een stapeltje mee, wel zo handig (Y) en dan op school 10 kopietjes maken van m'n ov en alvast bij het stapeltje klaarleggen :9

Waarschuw beheerder
boefje :o
Waarschuw beheerder
~ wen ~ is een pro
Waarschuw beheerder
donateur
welke trein precies stond er nou vanavond 2 uur lang stil op het spoor? 8)

Waarschuw beheerder
stond er gisteravond een trein stil? :9
Waarschuw beheerder
donateur
stond zelfs op teletekst! mensen hebben 2 uur lang in dezelfde trein gezeten.. tussen den haag en utrecht ergens... maar ik weet niet precies welke :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
k stond laatst 3 uur stil omdat er iemand voor de trein was gesprongen, errug NIET LEUK (n)
Waarschuw beheerder
donateur
er was gisteren een defect treinstel bij utrecht.

Ik ging om 22:13 met de trein en toen kwam het langzaam opgang meer details heb ik niet dus ik weet niet waar die trein heeft stil gestaan.

Waarschuw beheerder
En ik had 3 kwartier vertraging, ook omdat er een vrouw op het spoor was gesprongen..

Nouja, zeg maar 'gestapt' Bij het staion ging ze op de rails liggen! Wij stonden allemaal nog te wachten :S

Niet lief!
Waarschuw beheerder
En ik had 3 kwartier vertraging, ook omdat er een vrouw op het spoor was gesprongen..

Nouja, zeg maar 'gestapt' Bij het staion ging ze op de rails liggen! Wij stonden allemaal nog te wachten

Niet lief!
-----------

hehe, das errug raar ja... ook niet lief!!
wij mochten de trien niet uit en zaten dus 3 uur lang een beetje te vervelen enzo... en toen was er ook nog es een kraantje kapot van de locomotief waardoor er lucht kwam bij de remmen en we dus niet weg konden na die 3 uur... toen zijn we geduwd ofsow... ging UBERlangzaam en toen nog es de trein schoonspeoelen en toen eindelijk na 3,5 uur waren we in roermond... WIL IK NOOIT MEER MEEMAKEN ZOIETS (n)
Waarschuw beheerder
heb al vaker zo'n formulier opgestuurd, heb tot nu toe nog nooit iets van ze teruggehoord :s

Waarschuw beheerder

en heb je toevallig ook meer gegevens? :9

- hoeveel vertraging had je precies (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)?
- wat was de reisdatum?

heb al vaker zo'n formulier opgestuurd, heb tot nu toe nog nooit iets van ze teruggehoord

heb je wel elke keer je kaartje/een kopie van je ov meegestuurd?
ik krijg altijd netjes het bedrag teruggestort (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
medelijden met de machinist, lijkt me geen fijn gezicht voor hem
Waarschuw beheerder
donateur
Was een aardige storing bij den haag Cs vanavond iig las ik op teletekst :D

Waarschuw beheerder
nou, ik had vanochtend ook weer vertraging maar lang geen dertig minuten. gelukkig maar, want ik móest op tijd komen 8)

Waarschuw beheerder
nou kom op mensen, niemand heeft vertraging gehad? er was toch laatst een wanhopige roemeen die den haag centraal volledig stillegde omdat 'ie zichzelf zo graag in de fik wilde steken? heeft niemand daar vertraging bij ondervonden? :/
Waarschuw beheerder
donateur
woensdag had ik vertraging, 15 minuten, van Amersfoort-Zwolle, waardoor ik een trein miste en een uur lang moest wachten. Toen ik in de volgende trein zat, ging die wel wachten op de trein van Amersfoort :@ (want ook de tweede trein vanaf Amersfoort had vertraging :/ )

Maja, ik neem aan dat dat niet geldt... ?

Waarschuw beheerder
k heb ook wel s geld terug gevraagd van de ns, kreeg ik een of ander formulier wat ik moest invullen, jezus, wat n werk!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb bijna ieder weekend wel vertraging...
Van minimaal een half uur tot ongeveer 2 uurtjes... :frusty:

Ik heb al veel van die formulieren ingevuld en meestal krijg ik na een aantal maandjes mijn geld terug...
Waarschuw beheerder
traject Oss- Den Bosch was volgens mij een ongeluk gebeurt ergens ergens in de middag. Indienen van Zwolle - Roosendaal is dan het slimst :p
Waarschuw beheerder
donateur
ja nou daar heb je dus ook niets aan... welke trein? hoelaat? hoeveel vertraging?

nog geen 1 keer een fatsoenlijke melding hier geweest? :s

Waarschuw beheerder
nog geen 1 keer een fatsoenlijke melding hier geweest

inderdaad :/

zou men het systeem niet begrijpen? ik ben toch vrij duidelijk in de openingspost...?
Waarschuw beheerder
donateur
ik zou wel willen, maar ik reis nauwelijks met de trein, en als ik vertraging heb, is het niet omdat de trein langer dan 30 min vertraging heeft, maar omdat ik de aansluiting mis en zo een vertraging van langer dan 30 minuten heb, en volgens mij geldt dat niet. Zowel, dan hoor ik dat graag en zou ik alsnog hier wat info kunnen plaatsen.

(zie mijn eerdere post 17 september 2004 12:01 )

Waarschuw beheerder
ik begrijp het systeem heel duidelijk en ga elke dag met de trein..........maar zoveel vertraging als ik vorig jaar had, zo op tijd rijden mn treintjes dit jaar...8)

maar mocht het gebeuren.......hoort u het hier asap!

(y):)

Waarschuw beheerder
en nog iemand een vertraging te melden :O
Waarschuw beheerder
donateur
nopes, nog geen reis meer gemaakt...

Waarschuw beheerder
nah wat is dat nou geeneens iemand? IEMAND! :O

Waarschuw beheerder
maandag.......om 17.00 1 uur ( :o) vertraging....
tussen utrecht centraal en tiel...

alstublieft O:)

Waarschuw beheerder
Vrijdag 10 september 15:00
waar: Station Ede-Wageningen
Richting: alle
Vertraging: uurtje of 1,5 2 :S

KK NS
Waarschuw beheerder
krijg je ook geld terug als bijvoorbeeld bussen te vroeg rijden?:P das zeer irritant namelijk

Waarschuw beheerder
maandag.......om 17.00 1 uur ( :o ) vertraging....
tussen utrecht centraal en tiel...

milos :lief:

vertrok je om 16.52u of om 17.22u? en ruim een uur vertraging of precies een uur?

Vrijdag 10 september 15:00
waar: Station Ede-Wageningen
Richting: alle
Vertraging: uurtje of 1,5 2

dus ruim een uur vertraging tussen, let's say, ede-wageningen en utrecht? en je was vetrokken om 15.05u?

supergoed mensen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
~ wen ~ 23 augustus 2004 15:53
ja, ik hoop dat 't allemaal ooit nog wat actiever wordt hier...

ben je al rijk genoeg om mij een keer mee uit eten te nemen?? Want het begint een beetje te lopen :D

Waarschuw beheerder
...al rijk genoeg om mij een keer mee uit eten te nemen?

zeg! gaan we de moderne man uithangen? :[
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, naja, ik wil ook wel ouderwets doen.

Al genoeg vrije tijd gekregen om een keer voor me te gaan koken?
Waarschuw beheerder
donateur
hahaha :respect:

Waarschuw beheerder
ik wil best een keertje voor je koken hoor, gezellig! :jaja: iets met veel nootjes en soya-/tofu-shit toch? (Y)

Waarschuw beheerder
vertrok je om 16.52u of om 17.22u? en ruim een uur vertraging of precies een uur?

ehmmm ik wilde de trein pakken om 16.22
en ging pas met die van 17.22 (y)

wen :lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Klopt dat??
Dat je met OV-kaart maar 2.27 terug krijgt, ongeacht het traject??:s
Staat ergens op site, maar lijkt me beetje sterk..:/
Waarschuw beheerder
donateur
klopt, wanneer je een OV-Studentenkaart hebt en een vertraging van 30 t/m 59 minuten, dan krijg je maar 2,27 en bij een vertraging van 60 min of meer 4,54.

Waarschuw beheerder
ik heb laatst 4,54 euro terug gehad, maar ik had ook 2 uur vertraging.
Waarschuw beheerder
jaja we gaan weer af en toe met de trein zal af en toe wel weer eens iets hebben

14okt
wijchen-utrecht 9:06 (1uur)
25 okt
wijchen-Den Helder 8:36 (1uur)

Waarschuw beheerder
- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? 30 - 59 min.
- wat was de reisdatum? dinsdag 2 november 2004
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 11.00u
- vanaf welk station ben je vertrokken? Rotterdam CS
- naar welk station reisde je toe? Den Haag HS (of schiphol, of amsterdam centraal... maakt niet zoveel uit wat je invult, je had sowieso vertraging naar alle drie de stations)

Waarschuw beheerder
vorige week woensdag(reken dat zelf maar even uit wen..ben lui;))....

trein van 8.37 vanuit Tiel naar Utrecht
meer dan een uur vertraging
Waarschuw beheerder
maandag 1 november
60 min
8:03
Den helder
Anna Paulowna

dinsdag 2 november
60 min
8:03
Den helder
Anna Paulowna
Waarschuw beheerder
4 nov
wijchen-voorburg 7:06 (30)

Waarschuw beheerder
nou, kommaar kommaar kommaar hoor! wie hebben er vanochtend allemaal tussen rotterdam en den haag gereisd?

Waarschuw beheerder
of eigenlijk "gewacht"

Waarschuw beheerder
krijg je ook echt geld terug wen>?
als je alle vertragingen opschrijft>?

in dat geval zal ik maatjes van me die reglmatig net zoals ik door het hele land reizen is even zeggen het bij te houden>?

beetje extra geld is nooit weg namelijk;)

Waarschuw beheerder
ik krijg regelmatig een brief van de ns binnen, en ik zie ook regelmatig 2 euro zoveel of 4 euro zoveel op m'n rekening verschijnen O:)

serieus (Y)

Waarschuw beheerder
oke.......en dat is met een OV>?

ik weet namelijk zeker dat als ik er echt achteraan ga (vertragingenjacht8)) ik wel een vertraging of 4 a 5 per week van een uur weet te vinden...:yes:...

als ik dan met wat invulwerk een 10 tot 20 euro per week kan opstrijken zou dat zeer mooi zijn :yes:...

Waarschuw beheerder
oke.......en dat is met een OV>?

:jaja:

ik heb zelf dan een week-OV dus vertragingen in het weekend heb ik niks aan, daar zal dan namelijk een kaartje-met-korting bij moeten.
maar vertragingen door de week... gewoon de informatie invullen en even uitkijken dat je niet vertraging in leeuwarden had en een half uur later in maastricht, kopie van je OV meesturen en 30-60 min betekent 2 euro zoveel, meer dan 60 min vertraging betekent 4 euro zoveel op je rekening krijgen! (Y)
Waarschuw beheerder
goed idee... zal ook eens op gaan letten (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
mensen die vandaag naar/van Arnhem reizen hebben ook problemen wat staat een goederentrein met gas die mss de lucht in gaat dus daar is genoeg vertraging :)

Waarschuw beheerder
kijk is aan :).......

ik schrijf meteen is even alle vertragingen uit dit topic op 8)
Waarschuw beheerder
22-11
10:17 30min
utrecht-voorburg

23-11
16:50 30min
útrecht-wijchen
Waarschuw beheerder
donateur
Oke haha, ga er ook eens op letten dan wen :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb zelf dan een week-OV dus vertragingen in het weekend heb ik niks aan

maar ik wel !
Waarschuw beheerder
donateur
26-11
7.19
deventer - zwolle
30 min vertraging
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? 30 - 59 min.
- wat was de reisdatum? woensdag 8 december jl.
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 13.00u
- vanaf welk station ben je vertrokken? Rotterdam centraal
- naar welk station reisde je toe? Den Haag Hollands Spoor (ook wel Den Haag HS)
Waarschuw beheerder
wordt weer tijd voor een update

21-12-04
16:20 30min
Utrecht-Wijchen

10-01-05
17:50 30min
Utecht-Wijchen

14-01-05
7:25 60min
Wijchen-geldermalsen

heb er nog wel meer maar ga niet alles posten :p
Waarschuw beheerder
donateur
Gisteren treinen reden uberhaupt niet tussen Woerden en Utrecht door een wisselstoring

Voor Rotterdam Utrecht moest je via Schiphol, toen daar overstappen op de trein richting Lelystad, op Duivendrecht overstappen op de trein richting Nijmegen tot Utrecht..

- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? vanaf 60 min
- wat was de reisdatum? 26-01-05
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 17.37
- vanaf welk station ben je vertrokken?Rotterdam centraal
- naar welk station reisde je toe? Utrecht Centraal

Wat ik toch gvd wel niet allemaal overhebn voor dat vriendje van me.. :S ;)

Terugweg vandaag ging nl net zo...

Ik in de trein in Ede gestapt naar Ede-Wageningen.. waar ik normaal in de trein naar Rdam kan stappen gelijk..
Niet dus.. :/
Wisselstoring tussen Ede-Wageningen en Utrecht..
Eerst de stoptrein terug naar Amersfoort (weer via Ede.. had net zo goed kunnen blijven zitten dus :S ).. toen daar 20 minuten gewacht op de trein naar Rotterdam, die pas 10 minuten later binnenkwam door het niet kunnen binnenkomen omdat er een stoptrein stond te wachten op groen licht ofzo.. :S En die vervolgens óók weer vertraging had van ong 10 min.. Al met al ging ik gvd om 13.10 daar de deur uit.. en ben nu nét thuis.. heb er 3 uur over gedaan ipv de gebruikelijke 1,5..

- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? vanaf 60 min
- wat was de reisdatum? 27-01-05
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 13.31
- vanaf welk station ben je vertrokken?Ede-Wageningen

Hoop dat iemand er wat aan heeft en dat wen me nu gaat uitleggen hoe ik hier geld voor kan vangen :9 ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar je mag toch maar eens in de zoveel tijd zo'n vertraginsformulier invullen??
Waarschuw beheerder
Hele vette topic!!! :D

ik reis 3,5 a 4uur per dag met de trein 8) (Wijchen - Breda)... en vertraging is voor mij meest normaalste zaak geworden :s heb nu toch al zo'n 60 euro ontvangen aan vertragingsformulieren... k zal de volgende ook wel ff posten

tis alleen zo fuckin vervelend dat de ns alles zo laat overmaakt... k krijg nog 50 euris van ze :P
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe moet ik dat exact doen dan.. heb het maar gepost.. maar heb nog nooit zo'n formulier ingevuld...

Waarschuw beheerder
tish meis! :lief:

gossie, wat een rotvertragingen inderdaad (N)

oke, wat je moet doen om je geld te krijgen is ten eerste een hele stapel "vertragingsformulieren" halen bij het loket of zo'n informatiebalie op het station. vervolgens moet je zo'n formulier invullen, een kopie van je ov bijvoegen (even op school kopieren ofzo, of je scant 'm in en print 'm uit) en alles opsturen via de bijgevoegde envelop. volgens mij hoeft er niet eens een postzegel op dus je betaalt eigenlijk alleen voor de kopie van je ov.

good luck! :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Misschien is dit al eerder gepost maar ik heb even geen zin om terug te lezen.

Kan je, als je een OV hebt, niet gewoon kijken op internet waar er overal vertraging is en dan de langste routes nemen en deze declareren bij de NS. Zo kan je er volgens mij nog een aardig zakcentje uithalen (altijd handig voor mensen die niet een nieuwe PC hebben gekocht of niet Wen ;-))

O ja, ik ben goud-eerlijk en zou zo iets natuurlijk nooooooooit doen.

B-)

Waarschuw beheerder
ik haat de trein klote ns altijd vertraging

Waarschuw beheerder
ik heb eigenlijk geen idee of de vertragingen ergens op internet staan, het lijkt me inderdaad wel zo logisch... het is dan alleen wel de vraag of alle benodigde informatie er ook bij staat.
maar of je nou op een korte route of een lange route vertraging hebt, je vangt er hetzelfde bedrag voor, als het maar meer dan een half uur vertraging was.

O ja, ik ben goud-eerlijk en zou zo iets natuurlijk nooooooooit doen.

ik moet je heel eerlijk bekennen... ik heb zo'n groot geweten dat ik nog nooit een vertraging heb opgegeven die ik zelf niet heb meegemaakt :bloos: dus eigenlijk heb ik nog nooit gebruik gemaakt van de posts in deze topic... O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb zelfs m'n eigen vertragingen nooit gedeclareerd.. maar die twee van afgelopen dagen ga ik dus wél doen..

gewoon twee dagen verziekt door die klote treinen.. :S

Waarschuw beheerder
Ik had het laatst zelfs zo erg dat ik met de laatste trein in Utrecht CS aankwam en dat ie op het verkeerde spoor binnen kwam. Dus zowel links als rechts geen perron om uit te stappen.

Het duurde gewoon 20 minuten voordat we eruit konden. Ik ben toen naar de conducteur gelopen en zei dat ik de trein naar A'dam moest halen en hij hield deze toen ook voor me tegen...

Eenmaal uitgestapt zei hij dat ik naar perron 5 moest gaan voor mijn trein. Jammer voor hem dat ik helemaal niet naar A'dam toe moest ;-)

Tja, en ook zo ben ik dan weer....

Waarschuw beheerder
dat ie op het verkeerde spoor binnen kwam

whaa! heb ik ook een keer gehad. kwam de intercity vanuit utrecht op het verkeerde spoor binnen in den bosch waardoor niemand kon instappen, zijn we maar doorgereden richting eindhoven om ergens halverwege een stoptreintje terug naar den bosch te moeten nemen.
way grrrrr! (n)

Waarschuw beheerder
Of deze...

Sta ik op Duivendrecht te wachten, zie dat de Intercity er aan komt, loop alvast naar voren.........raast die maffe trein gewoon door...

Twee tellen later hoor je de stationstem zeggen:

".......Eeeeeeuuuhhhhh dames en heren........eeeeeeuuuuhhh uw trein is vergeten te stoppen......"

Nou mijn broek zakte er echt bijna van af...

Waarschuw beheerder
whaha! :D ook die heb ik gehad, maar ik zat erin B)
de sneltrein tussen rotterdam cs en den haag hs die gewoon voorbij schiedam centrum raasde. kwam mij wel goed uit want ik had haast om in den haag hs te komen O:)

Waarschuw beheerder
Ik zag de humor er ook wel van in hoor...

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me meestal niet zo druk maak bij een vertraging of ik moet ergens een afspraak hebben. Ik maak me liever druk om belangrijkere zaken ;-)

Muziekje aan, biertje bij de Wizzl halen en ik ben weer tevreden...

Werkt je PC trouwens al naar behoren?

Waarschuw beheerder
ik kan me meestal ook niet zo druk maken om de ns, tenzij ik een tentamen heb en al een half uur eerder ben vertrokken, just to be sure, en dan nóg te laat kom.
maar ik hou niet van haasten. sterker nog, ik heb een flinke aversie voor alles wat met haasten of opschieten te maken heeft. dus als ik te laat kom is het dan ook meestal mijn eigen schuld. het is dan alleen gewoon reuze handig om de ns gewoon de schuld te geven B)

maar inderdaad, als je vertraging hebt is er tenminste tijd om een flesje melk en een broodje te halen, of wat koffie. of een peuk te roken. en dat alles uiteraard onder het genot van allerlei mp3'tjes (Y)

Werkt je PC trouwens al naar behoren?

nou, ik zit nog steeds op m'n leptopje te werken.
ik heb nu al zoveel avonturen met die nieuwe pc meegemaakt dat ik gewoon geen zin meer heb om ermee aan de slag te gaan :|
Waarschuw beheerder
donateur
:D :d

gisteren retourtje gekocht; emmen-breda

ik zou de trein van 17:21 nemen vanaf breda naar emmen, er werd toen omgeroepen dat die trein kapot was en we op de volgende trein van 17:51 moesten wachten.

Half uur vertraging dus;

- hoeveel vertraging had je?
30 minuten
- wat was de reisdatum?
27.01.05
17:21
Breda
Emmen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nou, ik zit nog steeds op m'n leptopje te werken.
ik heb nu al zoveel avonturen met die nieuwe pc meegemaakt dat ik gewoon geen zin meer heb om ermee aan de slag te gaan

Eeeeeeeeeeeuuuh, kom op... Je laat je toch niet uit het veld slaan door een-of-andere bonafide PC-boer? Gewoon uit die doos halen en nog een keer proberen, hoe frustrerend het ook lijkt. Als je hem eenmaal aan de praat heb gekregen ben je het binnen no-time vergeten.

Maaruh, voor de volgende keer raad ik je aan om gewoon naar de Apple shop te gaan voor een echt betrouwbaar en gers systeem ;-)
Waarschuw beheerder
ik reis 3,5 a 4uur per dag met de trein (Wijchen - Breda)... en vertraging is voor mij meest normaalste zaak geworden
tis alleen zo fuckin vervelend dat de ns alles zo laat overmaakt... k krijg nog 50 euris van ze

moet ook altijd naar wijchen toe vanuit utrecht of den haag dus half uur heb je zo met de stoptrein, en wat betreft dat geld tegoed, zolang je in blijft vullen merk je het niet meer dat het zo laat wordt overgemaakt :D
Waarschuw beheerder
60 minuten
- wat was de reisdatum?
03-02-2005
12:09
Den Bosch
Breda
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
60 minuten
- wat was de reisdatum?
31.01.05
08:25uur
Wijchen
Breda

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb geen OV, maar al vaker vertaging gehad
en ook zo'n formulier ingevuld voor "geld terug bij vertraging"
maar nog nooit iets van terug gezien :|
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
duurt meestal ook ongeveer 4 maanden voordat je iets "vaak met gelukt" terug krijgt :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Reis al heel mijn leven met de trein
en de ns staat bekend om vertraging,
dus dat heb ik al tig keer gehad :/
Dus ook een formulier opgestuurd.
Nooit iets van teruggezien :/ :no:
Waarschuw beheerder
donateur
duurt meestal ook ongeveer 4 maanden voordat je iets "vaak met gelukt" terug krijgt

zo lang.. :| :vaag:

moet k nog ff wachten dus.. :/
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb al zoooooooooooovaak geld terug gehad :p

En vaak met vals spelen :jaja:

Maja, boeie :)

Nu geen OV meer helaas :(

Waarschuw beheerder
Volgens mij kreeg je het binnen vier weken terug..?
Waarschuw beheerder
4 weken... :vaag: nou ik wacht toch echt meestal een paar maanden dr'op... k heb t een keer bijgehouden, duurde toen 3 maanden en 19 dagen :vaag:

marja uhmmm... das de NS ;p je weet nooit waar ze mee bezig zijn

Waarschuw beheerder
Vrouwen gaan voor he ;P
Waarschuw beheerder
:yes:
Waarschuw beheerder
60 min
4-2-05
17:37
den bosch - nijmegen heijendaal

duurt meestal ook ongeveer 4 maanden voordat je iets "vaak met gelukt" terug krijgt

de 1e keer ja, daarna heb je er geen last meer van :p :D
Waarschuw beheerder
donateur
- hoeveel vertraging had je? vanaf 60 min.
- wat was de reisdatum? 14-2-05, ja valentijnsdag ja.. denk je eens schattig te doen.. :S
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 17.17
- vanaf welk station ben je vertrokken? Rotterdam Centraal
- naar welk station reisde je toe?Ede-Wageningen
Waarschuw beheerder
donateur
Afgelopen vrijdag 18-2 hadden alle treinen van en naar Apeldoorn een vertraging van minstends een uur aangezien er een stroomstoring op heel het treinnet was in Apeldoorn
Waarschuw beheerder
deze toppic is geweldig!
ik zelf heb een weekend OV, dus kom helaas niet bij alles in de aanmerking, maar blijf posten :D ik zal zelf ook dingen posten natuurlijk.

weet iemand een andere website met zulke informatie?

Waarschuw beheerder
Witteboorden criminaliteit :devil:
Naja, als ik een OV had zou ik waarschijnlijk t zelfde flikken.
Waarschuw beheerder
donateur
Oke, komt weer een heel rijtje.. gisteren stroomstoring op Utrecht centraal en een ongeluk tussen Zoetermeer en Den Haag, heb ze ff allemaal opgeschreven voor iedereen..

(en ja, ik had zelf ook een uur vertraging tussen Arnhem en Rdam.. dus helemaal illegaal is het niet ;))

Kut.. zie nu m'n blaadje niet meer.. komt morgen dus haha..!
Waarschuw beheerder
heb vandaag weer een heel stapeltje "geld terug" brieven van de NS gekregen... ze bieden voor de zoveelste x hun excuses aan en doneren me ff wat centjes... ongeveer 30 euro in totaal :D

Waarschuw beheerder
wow! 30 euro... (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Is het echt pas na 4 maanden dat het komt? Of toch ook de eerste keer al na een paar weken?

Lijstje komt trouwens wéér morgen.. ben m vergeten mee te nemen nu..
Waarschuw beheerder
Is het echt pas na 4 maanden dat het komt? Of toch ook de eerste keer al na een paar weken?

bij mij duurde t de eerste x wel fockin lang... paar maanden (weet niet exact)... en tegenwoordig gaat t wel een stuk sneller... t zou dus best kunnen kloppen, helaas
Waarschuw beheerder
vandaag, 2 - 03 - 2005
trein van Purmerend naar Amsterdam Centraal
had een vertraging van 45 minuten
orginele vertrektijd: 9:35

Omdat dit duidelijk door de sneeuw kwam,
weet ik niet of je daar ook geld terug voor kan krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
Focking vandaag ligt het hele land plat :frusty: qua trein verkeer godver 3 uur over gedaan om op duivendrecht te komen :S wel netjes naar college geweest b)

Mareh iemand een idee of de ns ook deze regeling heeft als er sneeuw ligt?

Waarschuw beheerder
ja tuurlijk :D

als je een half uur of langer vertraging had krijg je geld, wat de oorzaak er ook van is.
Waarschuw beheerder
Ik heb het formulier net ook al ingevuld :D
Waarschuw beheerder
donateur
Kan je het dan ook ff hier posten :)

Ik post mijn lijst zo trouwens.. vanochtend ook alweer vertraging natuurlijk :/

Waarschuw beheerder
donateur
is ook zo... ben ik ff dom bezig geweest.. regelmatig vertraging, en altijd maar balen en er nix mee doen.. maar nu, ga ik er iets positiefs aan draaien en er lekker geld mee verdienen.. beterssss

Waarschuw beheerder
donateur
zal dan uiteraard ook hier ff voortaan mn vertragingen melden.. :yes:
Waarschuw beheerder
- hoeveel vertraging had je? 50 min (ja net niet.. helaas..)
- wat was de reisdatum? 03-03-05
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 08.06
- vanaf welk station ben je vertrokken? Tiel
Waarschuw beheerder
Okeej, dit was van gister (hetzelfde als van 'Guess Who!? R2K!!' maar dan de andere kant op) :

~ Hoeveel vertraging: tussen de 30 en 59 min. (45 ofzo)
~ Reisdatum: 03-03-05
~ Vertrektijd volgens dienstregeling: 07:40 (heenreis)
~ Vertrokken vanaf: Culemborg
~ Naar station: Tiel

Van vandaag niks, toch maar met de auto gegaan ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar het gaat er toch niet om hoveel vertraging er op het bordje word aangegeven...

het gaat erom hoeveel vertraging je bent opgelopen door naar je uiteindelijke bestemming te komen...

als je dus 10 min vertraging met de NS hebt opgelopen en daardoor je bus hebt gemist, waardoor je nog meer vertraging oploopt, dan mag je dat er ook nog bij optellen!

zoiets dacht ik gelezen te hebben... ik heb die briefjes niet meer liggen (al op de post :P )... ik kan t ook fout hebben maar zo doe ik t dus wel altijd
Waarschuw beheerder
- hoeveel vertraging had je? 70 min(andere route via gouda)
- wat was de reisdatum? 04-03-05
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 07.37
- vanaf welk station ben je vertrokken? Schiedam centrum
- naar welk station reisde je toe? Den Haag Centraal

Deze vertraging geldt voor elke trein van Rotterdam naar Den Haag, omdat er bij Delft de bovenleiding om 6.45u kapot is gegaan. Dit defect duurde zeker 3 uur
Waarschuw beheerder
>60 min
28-02-05
9:46
den haag cs - nijmegen dukenburg

30 min
01-03-05
14:08
den haag cs - wijchen

30 min
03-03-05
17:46
den haag cs - wijchen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
als je een half uur of langer vertraging had krijg je geld, wat de oorzaak er ook van is.

Nou in dat geval

Er was een wisselstoring bij weesp waardoor de intercity van uit Amersfoort niet naar schiphol en amsterdam centraal konden.

Reden echt heel veel treinen niet afgelopen donderdag zal nog even uitzoeken welke P

Waarschuw beheerder
als je dus 10 min vertraging met de NS hebt opgelopen en daardoor je bus hebt gemist, waardoor je nog meer vertraging oploopt, dan mag je dat er ook nog bij optellen!

Ja klopt helemaal! :)
Waarschuw beheerder
De NS bullshit altijd maar wat. Als je je ov vergeten bent kan je de boete ook 1 keer per jaar terug krijgen. Nou 2 brieven geschreven en ik heb nooit die 18 euro terug gehad! Dus 100 formulieren aanvragen en invullen voor die 2,50 ofzo die je dan heeel misschien wel een zou terug kunnen krijgen is echt verspilde moeite!

Of heeft er iemand ooit echt geld gehad?

Waarschuw beheerder
ja al paar keer vier en halve euro.
Ach ja als ik weer uur in de kou sta te bibberen omdat treinen niet rijden is het hun verdiende loon :9
Denk wel dat het zin heeft, als heel veel mensen zo'n formulier invullen kost dat ze een hoop extra geld per jaar.
Misschien dat ze dan een keer extra hun best gaan doen om de treinen op tijd te laten rijden :)
Waarschuw beheerder
Op dat formulier onder productvoorwaarden staat het volgende:

1. Onder vertraging wordt verstaan: een afwijking in de dienstregeling, waarbij de trein(en) waarin de reiziger zich bevindt of wenst te gebruiken, tenminste 30 minuten later arriveert op het door de reiziger gewenste eindbestemmingsSTATION.

~ Het lijkt mij dan dat de tijd dan niet geldt als je vervolgens je bus mist en dit er ook bij optelt.

2. In geval een vertraging het gevolg is van overmacht, is NS niet gehouden tot restitutie over te gaan. Van overmacht is bijvoorbeeld sprake in geval van omstandigheden waardoor de jaardienstregeling niet naar behoren kan functioneren, zoals stroomuitval, storm of SNEEUW.

~ Hierdoor zou dus in principe niemand iets terug kunnen krijgen van afgelopen week, want dat was door sneeuw (was het niet zo, zal de NS het daar waarschijnlijk toch wel op gooien.

Afijn, dat was hem even... voor meer info, kijk op het formulier :p ;)
Waarschuw beheerder
~ Het lijkt mij dan dat de tijd dan niet geldt als je vervolgens je bus mist en dit er ook bij optelt.

Blijkt wel weer hoe slim zij zijn... ik geef namelijk altijd meer vertraging aan dan werkelijk en ontvang ook wat ik invul :D:P...
Waarschuw beheerder
begin ns trauma op te lopen

26 februari namen we de trein van r'dam terug naar breda; trein van 22.50 uur

*eerst vertraging van half uur

*toen bleek dat hij niet naar dordrecht kon vanwege een kapotte bovenleiding (okay..kan gebeuren)

*dus van rotterdam naar zwijndrecht. vanaf zwijndrecht met bussen naar dordrecht gebracht
(stond rond 12 uur op dordrecht)

*0.15 uur ging laatste trein naar breda; volgens het bord reed die trein niet meer die dag; maar volgens de machinist die op het perron stond wel

*rond kwart voor 1 kwam trein naar breda..heeft nog lang stilgestaan op dordrecht

*in lage zwaluwen stonden we weer stil omdat de sporen in breda waren afgesloten (ja..daarom kon die trein dus niet rijden)tot kwart voor 2 ofzo stilgestaan

*dus besloot de machinist maar naar roosendaal te rijden :/
waar we rond half 3 aankwamen

*moesten dus taxibusje geregeld worden om alsnog thuis te kunnen komen..die er niet waren;
de ns wist dit al wel dik een uur!!!!!
was ook lekker koud daar btw...:S:S:S

*tot 4 uur staan wachten in de kou voordat die klotetaxi's kwamen..:S

*om kwart voor 5 bereikten we breda en om half 6 was ik thuis..

dank je wel ns voor deze heerlijke zaterdagavond...:S:S:S

ze mogen wel eens extra kolommen gaan maken op dat forumulier van geld terug!!!!!

30-60 min... meer dan 60 min.. meer dan 120 min..enzo enzo

wij hebben dus boze klachtenbrief geschreven en vinden dat een tegemoetkoming van het HELE bedrag eigenlijk wel terecht!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vinden dat een tegemoetkoming van het HELE bedrag eigenlijk wel terecht!!!!

bij meer dan 60 min krijg je toch ook het gehele bedrag? (en bij 30 tot 60 min het halve bedrag...)
Waarschuw beheerder
bij een enkeltje met korting wel
bij een retourtje niet :/
Waarschuw beheerder
- hoeveel vertraging had je? >60min
- wat was de reisdatum? 09-03-05
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 19.25
- vanaf welk station ben je vertrokken? Geldermalsen
- naar welk station reisde je toe? 's Hertogenbosch

Aanrijding...

Waarschuw beheerder
stelletje sloebers hier :D

dit is pure oplichting

hebben jullie geen geweten? :nee:
Waarschuw beheerder
whahah, geweldig topic! kut ns :[

kan je die formulieren ergens aanvragen ofzo? :D
Waarschuw beheerder
Deze formulieren kan je gewoon halen bij een ns-loket/wizzl. Ze heten: 'geld terug bij vertraging'.
Waarschuw beheerder
De NS bullshit altijd maar wat. Als je je ov vergeten bent kan je de boete ook 1 keer per jaar terug krijgen. Nou 2 brieven geschreven en ik heb nooit die 18 euro terug gehad! Dus 100 formulieren aanvragen en invullen voor die 2,50 ofzo die je dan heeel misschien wel een zou terug kunnen krijgen is echt verspilde moeite!

Of heeft er iemand ooit echt geld gehad?

ben bijna klaar met school dus heb ff gekeken wat ik terug heb gekregen van de ns in de afgelopen 3 jaar en dat is ruim 300 euro en er komt nog aardig wat bij van de afgelopen maanden :D het is dus echt wel de moeite om wat van die dingen in te vullen

Waarschuw beheerder
Het is strafbaar om geld terug te vragen voor vertragingen die je niet hebt ondergaan. Dit staat ook zeer duidelijk in de voorwaarden die de ns voor deze regeling heeft getroffen.

Onthou dat goed! :)

Als je het slim aanpakt kan je er wel wat geld mee verdienen, dan praat ik niet over 2,50 per vertraging maar bijvoorbeeld 30 euro PER vertraging. Anders kan je net zo goed knaken rapen achter De Dom.
Waarschuw beheerder
en hoe wou je dan 30 euro PER vertraging krijgen...???

Waarschuw beheerder
:x

Waarschuw beheerder
Het is strafbaar om geld terug te vragen voor vertragingen die je niet hebt ondergaan. Dit staat ook zeer duidelijk in de voorwaarden die de ns voor deze regeling heeft getroffen.

Onthou dat goed!

:o :o :o *zwaar geshockeerd* :o

Als je het slim aanpakt kan je er wel wat geld mee verdienen, dan praat ik niet over 2,50 per vertraging maar bijvoorbeeld 30 euro PER vertraging.

omfg :frusty:

Waarschuw beheerder
:/
Waarschuw beheerder
Alias Bandulu

(banned)

:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Anders kan je net zo goed knaken rapen achter De Dom.

:respect: :D

Waarschuw beheerder
iemand nog vertraging gehad lately?
Waarschuw beheerder
die 83 % is ook gewoon gelul.... treinen die niet rijden rekenen ze niet mee...

als ik op school mijn onvoldoendes niet mee zou tellen dan zou ik ook een mooi gemiddelde halen...

totale onzin, en de prijzen zijn belachelijk
Waarschuw beheerder
vandaag was Utrecht vol op in t nieuws... kom maar op met die vertragingen mensen! :P
Waarschuw beheerder
Wou vandaag naar utrecht vanuit hengelo! hoor ik dat er geen treinen rijden, maar een 'aardige' conducteur is zo vriendelijk mij mede te delen dat er wel treinen rijden vanuit A'dam.
Daar aangekomen geen treinen naar utrecht. Dus ik maar weer naar hengelo, want was toch al te laat voor mijn debat! Vandaag dus ongeveer 4 uur in de trein gechilld:S

Waarschuw beheerder
Afgelopen maandag ook 3 uur vertraging gehad.
Ging om arnhem-nijmegen.

3 uur
- wat was de reisdatum?
4-4-2005
16.05
Arnhem
Nijmegen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heb er ook nog een paar:

15-3-05
8.27
Arnhem-Adam
meer dan 60 min

afgelopen woensdag alles richting utrecht of vanaf utrecht meer dan 1 uur

en ik kan nog steeds m''n stuk krant niet vinden waar al die andere opstaan.. maar als ik ze heb komen ze :yes:

Waarschuw beheerder
:p

:D
Waarschuw beheerder
kick

ass
Waarschuw beheerder
k heb de afgelopen 10 weken ofzo niet één keer vertraging opgelopen... :/
Waarschuw beheerder
nu ben ik eindelijk student en reis ik iedere dag met de trein heen en weer .. was helemaal van plan om al mijn vertragingen hier te droppen .. is dit topic niet meer actief :(

ik had iig vrijdag een vertraging moet ff denken hoe en wat ook al weer..

edit: ik weet het weer

40 minuten
- wat was de reisdatum?
donderdag 13 oktober 2005
12:49
Deventer
Groningen

toevoeging:
de trein van 12:49 vanaf Deventer naar Zwolle reed helemaal niet. Misschien kan een creative geest het nog zo bedenken dat de totale vertraging meer als 60 minuten is als je een ander eindstation neemt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wie volgt?
Waarschuw beheerder
ik heb al een hele tijd geen vertraging meer gahad...

gek genoeg :/

Waarschuw beheerder
ik moest laatst naar Diemen vanuit schagen.
In schagen kwam ie op tijd aan. Normaal doet ie er 20 minuutjes over om naar alkmaar te gaan, maar nu duurde het 40 min. Konden we de aansluiting duivendrecht-diemen niet meer halen (in duivendrecht moet je overstappen)
komen we eindelijk na dik 1,5 uur a'dam centraal binnen rijden (trein moest steeds stoppen weet ik t waarvoor allemaal) en normaal duurt dat nog geen 3 kwartier.
Op centraal moesten we weer een half uur wachten, maar er werd niks omgeroepen. Ineens gaat de trein terug!!
en 10 min later staat ie stil in de middele of nowhere. Ik zat er in met 2 vriendinnen en nog 2 meiden. Wij naar de machinist en bleek dat er alleen in onze coupe niet was omgeroepen en er waren ook geen conducteurs gekomen :S

al met al hebben we 3 uur over onze reis gedaan die NORMAAL ruim een uurtje duurt.
We hadden een congres in diemen die 5 uur zou duren. Uiteindelijk hebben we er 2 uur van meegekregen :/

geldt hier ook éen regeling voor?
Waarschuw beheerder
haha jah das zwaar balen..
Als je nog OV hebt kan je 5,- terug krijgen .. en als je een kaartje hebt kan je een deel daarvan terug krijgen.

Waarschuw beheerder
Is er geen vertraging meer te melden ?!?
Ik had vandaag bijna 30 minuten :/

Waarschuw beheerder
Haha ik kwam vna de week weer zo'n formulier tegen op mn kamer.

Vertragingen maar weer goed in de gaten houden :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 november 2005 om 14:22:
Is er geen vertraging meer te melden ?!?
Ik had vandaag bijna 30 minuten

- wat was de reisdatum?

Artiest Sarah
Waarschuw beheerder
Ben in ieder geval erg blij met hun vergoedingsregeling, aangezien ik erg vaak vertraging heb.
Zo krijg je als studente tenminste je koffie in de vertraagde uren vaak vergoed! ;) :yes:
Alleen duurt het wel lang voordat je de vergoeding daad werkelijk krijgt overgemaakt :-/ , maar ja beter iets dan niets....
Waarschuw beheerder
ik maak me er niet echt druk om ik was al vanaf me geboorte al gratis met de trein :D omdat me pa machinist is :D
Waarschuw beheerder
Had pas een stapel van die papieren gehaald, maar ben ze al weer kwijt :/

Toch weer 's beginnen met opsturen.

Moet iedereen hier wel weer vertragingen posten! Vooral langer dan een uur is welkom O:)

Waarschuw beheerder
Wanneer het hier een beetje droog staat bied
www.treinvertragingen hulp :p
Waarschuw beheerder
je bedoeld: www.treinvertragingen.nl ;p

echt een top site :respect:
Waarschuw beheerder
in den bosch wat t vanmiddag een grote chaos... alle trein hadden zowat vertraging behalve die van mij :9

iemand een vertraging opgelopen ivm ontsporing in Boxtel??