Partyflock

Forumonderwerp · 685652
1 volger · 2072x bekeken

Waarschuw beheerder
Jaja, de NS heeft haar prijzen weer omhoog gegooid, welliswaar vanwege het op tijd rijden van ongeveer 83% van de treinen binnen een bepaalde periode, maar echt leuk zullen we deze prijsstijgingen nooit vinden.

Iedereen die met de trein reist, is als het goed is op de hoogte van het "geld terug bij vertraging"-idee. Mensen met een OV-studentenkaart weten waarschijnlijk óók dat het vrij gemakkelijk is om geld op de rekening gestort te krijgen aangezien er alleen maar een kopie van de jaarkaart meegestuurd hoeft te worden.

Het zal vast wel ergens bestaan, een website waar alle vertragingen komen te staan, maar vanaf nu kun je ook hier je vertragingsgegevens kwijt.
Mensen met een OV en een vrij slecht geweten kunnen dan zelf bepalen wat ze er precies mee zullen doen O:)

Dus, als je vertraging met de trein had en je bent toch zo'n vertagingsbrief aan 't invullen, laat dan ook hier de volgende gegevens achter:

- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)?
- wat was de reisdatum?
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling?
- vanaf welk station ben je vertrokken?
- naar welk station reisde je toe?

Ik ben benieuwd...

Oja, de mensen die zin hebben om te discussieren over of dit moreel verantwoord is of niet, moeten dat onderling maar uitvechten. Maar wel in een ander topic svp :[
Waarschuw beheerder
jaja we gaan weer af en toe met de trein zal af en toe wel weer eens iets hebben

14okt
wijchen-utrecht 9:06 (1uur)
25 okt
wijchen-Den Helder 8:36 (1uur)

Waarschuw beheerder
- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? 30 - 59 min.
- wat was de reisdatum? dinsdag 2 november 2004
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 11.00u
- vanaf welk station ben je vertrokken? Rotterdam CS
- naar welk station reisde je toe? Den Haag HS (of schiphol, of amsterdam centraal... maakt niet zoveel uit wat je invult, je had sowieso vertraging naar alle drie de stations)

Waarschuw beheerder
vorige week woensdag(reken dat zelf maar even uit wen..ben lui;))....

trein van 8.37 vanuit Tiel naar Utrecht
meer dan een uur vertraging
Waarschuw beheerder
maandag 1 november
60 min
8:03
Den helder
Anna Paulowna

dinsdag 2 november
60 min
8:03
Den helder
Anna Paulowna
Waarschuw beheerder
4 nov
wijchen-voorburg 7:06 (30)

Waarschuw beheerder
nou, kommaar kommaar kommaar hoor! wie hebben er vanochtend allemaal tussen rotterdam en den haag gereisd?

Waarschuw beheerder
of eigenlijk "gewacht"

Waarschuw beheerder
krijg je ook echt geld terug wen>?
als je alle vertragingen opschrijft>?

in dat geval zal ik maatjes van me die reglmatig net zoals ik door het hele land reizen is even zeggen het bij te houden>?

beetje extra geld is nooit weg namelijk;)

Waarschuw beheerder
ik krijg regelmatig een brief van de ns binnen, en ik zie ook regelmatig 2 euro zoveel of 4 euro zoveel op m'n rekening verschijnen O:)

serieus (Y)

Waarschuw beheerder
oke.......en dat is met een OV>?

ik weet namelijk zeker dat als ik er echt achteraan ga (vertragingenjacht8)) ik wel een vertraging of 4 a 5 per week van een uur weet te vinden...:yes:...

als ik dan met wat invulwerk een 10 tot 20 euro per week kan opstrijken zou dat zeer mooi zijn :yes:...

Waarschuw beheerder
oke.......en dat is met een OV>?

:jaja:

ik heb zelf dan een week-OV dus vertragingen in het weekend heb ik niks aan, daar zal dan namelijk een kaartje-met-korting bij moeten.
maar vertragingen door de week... gewoon de informatie invullen en even uitkijken dat je niet vertraging in leeuwarden had en een half uur later in maastricht, kopie van je OV meesturen en 30-60 min betekent 2 euro zoveel, meer dan 60 min vertraging betekent 4 euro zoveel op je rekening krijgen! (Y)
Waarschuw beheerder
goed idee... zal ook eens op gaan letten (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
mensen die vandaag naar/van Arnhem reizen hebben ook problemen wat staat een goederentrein met gas die mss de lucht in gaat dus daar is genoeg vertraging :)

Waarschuw beheerder
kijk is aan :).......

ik schrijf meteen is even alle vertragingen uit dit topic op 8)
Waarschuw beheerder
22-11
10:17 30min
utrecht-voorburg

23-11
16:50 30min
útrecht-wijchen
Waarschuw beheerder
donateur
Oke haha, ga er ook eens op letten dan wen :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb zelf dan een week-OV dus vertragingen in het weekend heb ik niks aan

maar ik wel !
Waarschuw beheerder
donateur
26-11
7.19
deventer - zwolle
30 min vertraging
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? 30 - 59 min.
- wat was de reisdatum? woensdag 8 december jl.
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 13.00u
- vanaf welk station ben je vertrokken? Rotterdam centraal
- naar welk station reisde je toe? Den Haag Hollands Spoor (ook wel Den Haag HS)
Waarschuw beheerder
wordt weer tijd voor een update

21-12-04
16:20 30min
Utrecht-Wijchen

10-01-05
17:50 30min
Utecht-Wijchen

14-01-05
7:25 60min
Wijchen-geldermalsen

heb er nog wel meer maar ga niet alles posten :p
Waarschuw beheerder
donateur
Gisteren treinen reden uberhaupt niet tussen Woerden en Utrecht door een wisselstoring

Voor Rotterdam Utrecht moest je via Schiphol, toen daar overstappen op de trein richting Lelystad, op Duivendrecht overstappen op de trein richting Nijmegen tot Utrecht..

- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? vanaf 60 min
- wat was de reisdatum? 26-01-05
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 17.37
- vanaf welk station ben je vertrokken?Rotterdam centraal
- naar welk station reisde je toe? Utrecht Centraal

Wat ik toch gvd wel niet allemaal overhebn voor dat vriendje van me.. :S ;)

Terugweg vandaag ging nl net zo...

Ik in de trein in Ede gestapt naar Ede-Wageningen.. waar ik normaal in de trein naar Rdam kan stappen gelijk..
Niet dus.. :/
Wisselstoring tussen Ede-Wageningen en Utrecht..
Eerst de stoptrein terug naar Amersfoort (weer via Ede.. had net zo goed kunnen blijven zitten dus :S ).. toen daar 20 minuten gewacht op de trein naar Rotterdam, die pas 10 minuten later binnenkwam door het niet kunnen binnenkomen omdat er een stoptrein stond te wachten op groen licht ofzo.. :S En die vervolgens óók weer vertraging had van ong 10 min.. Al met al ging ik gvd om 13.10 daar de deur uit.. en ben nu nét thuis.. heb er 3 uur over gedaan ipv de gebruikelijke 1,5..

- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? vanaf 60 min
- wat was de reisdatum? 27-01-05
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? 13.31
- vanaf welk station ben je vertrokken?Ede-Wageningen
- naar welk station reisde je toe? Utrecht Centraal

Hoop dat iemand er wat aan heeft en dat wen me nu gaat uitleggen hoe ik hier geld voor kan vangen :9 ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maar je mag toch maar eens in de zoveel tijd zo'n vertraginsformulier invullen??
Waarschuw beheerder
Hele vette topic!!! :D

ik reis 3,5 a 4uur per dag met de trein 8) (Wijchen - Breda)... en vertraging is voor mij meest normaalste zaak geworden :s heb nu toch al zo'n 60 euro ontvangen aan vertragingsformulieren... k zal de volgende ook wel ff posten

tis alleen zo fuckin vervelend dat de ns alles zo laat overmaakt... k krijg nog 50 euris van ze :P
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe moet ik dat exact doen dan.. heb het maar gepost.. maar heb nog nooit zo'n formulier ingevuld...

Waarschuw beheerder
tish meis! :lief:

gossie, wat een rotvertragingen inderdaad (N)

oke, wat je moet doen om je geld te krijgen is ten eerste een hele stapel "vertragingsformulieren" halen bij het loket of zo'n informatiebalie op het station. vervolgens moet je zo'n formulier invullen, een kopie van je ov bijvoegen (even op school kopieren ofzo, of je scant 'm in en print 'm uit) en alles opsturen via de bijgevoegde envelop. volgens mij hoeft er niet eens een postzegel op dus je betaalt eigenlijk alleen voor de kopie van je ov.

good luck! :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Misschien is dit al eerder gepost maar ik heb even geen zin om terug te lezen.

Kan je, als je een OV hebt, niet gewoon kijken op internet waar er overal vertraging is en dan de langste routes nemen en deze declareren bij de NS. Zo kan je er volgens mij nog een aardig zakcentje uithalen (altijd handig voor mensen die niet een nieuwe PC hebben gekocht of niet Wen ;-))

O ja, ik ben goud-eerlijk en zou zo iets natuurlijk nooooooooit doen.

B-)

Waarschuw beheerder
ik haat de trein klote ns altijd vertraging

Waarschuw beheerder
ik heb eigenlijk geen idee of de vertragingen ergens op internet staan, het lijkt me inderdaad wel zo logisch... het is dan alleen wel de vraag of alle benodigde informatie er ook bij staat.
maar of je nou op een korte route of een lange route vertraging hebt, je vangt er hetzelfde bedrag voor, als het maar meer dan een half uur vertraging was.

O ja, ik ben goud-eerlijk en zou zo iets natuurlijk nooooooooit doen.

ik moet je heel eerlijk bekennen... ik heb zo'n groot geweten dat ik nog nooit een vertraging heb opgegeven die ik zelf niet heb meegemaakt :bloos: dus eigenlijk heb ik nog nooit gebruik gemaakt van de posts in deze topic... O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb zelfs m'n eigen vertragingen nooit gedeclareerd.. maar die twee van afgelopen dagen ga ik dus wél doen..

gewoon twee dagen verziekt door die klote treinen.. :S

Waarschuw beheerder
Ik had het laatst zelfs zo erg dat ik met de laatste trein in Utrecht CS aankwam en dat ie op het verkeerde spoor binnen kwam. Dus zowel links als rechts geen perron om uit te stappen.

Het duurde gewoon 20 minuten voordat we eruit konden. Ik ben toen naar de conducteur gelopen en zei dat ik de trein naar A'dam moest halen en hij hield deze toen ook voor me tegen...

Eenmaal uitgestapt zei hij dat ik naar perron 5 moest gaan voor mijn trein. Jammer voor hem dat ik helemaal niet naar A'dam toe moest ;-)

Tja, en ook zo ben ik dan weer....

Waarschuw beheerder
dat ie op het verkeerde spoor binnen kwam

whaa! heb ik ook een keer gehad. kwam de intercity vanuit utrecht op het verkeerde spoor binnen in den bosch waardoor niemand kon instappen, zijn we maar doorgereden richting eindhoven om ergens halverwege een stoptreintje terug naar den bosch te moeten nemen.
way grrrrr! (n)

Waarschuw beheerder
Of deze...

Sta ik op Duivendrecht te wachten, zie dat de Intercity er aan komt, loop alvast naar voren.........raast die maffe trein gewoon door...

Twee tellen later hoor je de stationstem zeggen:

".......Eeeeeeuuuhhhhh dames en heren........eeeeeeuuuuhhh uw trein is vergeten te stoppen......"

Nou mijn broek zakte er echt bijna van af...

Waarschuw beheerder
whaha! :D ook die heb ik gehad, maar ik zat erin B)
de sneltrein tussen rotterdam cs en den haag hs die gewoon voorbij schiedam centrum raasde. kwam mij wel goed uit want ik had haast om in den haag hs te komen O:)

Waarschuw beheerder
Ik zag de humor er ook wel van in hoor...

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me meestal niet zo druk maak bij een vertraging of ik moet ergens een afspraak hebben. Ik maak me liever druk om belangrijkere zaken ;-)

Muziekje aan, biertje bij de Wizzl halen en ik ben weer tevreden...

Werkt je PC trouwens al naar behoren?

Waarschuw beheerder
ik kan me meestal ook niet zo druk maken om de ns, tenzij ik een tentamen heb en al een half uur eerder ben vertrokken, just to be sure, en dan nóg te laat kom.
maar ik hou niet van haasten. sterker nog, ik heb een flinke aversie voor alles wat met haasten of opschieten te maken heeft. dus als ik te laat kom is het dan ook meestal mijn eigen schuld. het is dan alleen gewoon reuze handig om de ns gewoon de schuld te geven B)

maar inderdaad, als je vertraging hebt is er tenminste tijd om een flesje melk en een broodje te halen, of wat koffie. of een peuk te roken. en dat alles uiteraard onder het genot van allerlei mp3'tjes (Y)

Werkt je PC trouwens al naar behoren?

nou, ik zit nog steeds op m'n leptopje te werken.
ik heb nu al zoveel avonturen met die nieuwe pc meegemaakt dat ik gewoon geen zin meer heb om ermee aan de slag te gaan :|
Waarschuw beheerder
donateur
:D :d

gisteren retourtje gekocht; emmen-breda

ik zou de trein van 17:21 nemen vanaf breda naar emmen, er werd toen omgeroepen dat die trein kapot was en we op de volgende trein van 17:51 moesten wachten.

Half uur vertraging dus;

- hoeveel vertraging had je?
30 minuten
- wat was de reisdatum?
27.01.05
17:21
Breda
Emmen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nou, ik zit nog steeds op m'n leptopje te werken.
ik heb nu al zoveel avonturen met die nieuwe pc meegemaakt dat ik gewoon geen zin meer heb om ermee aan de slag te gaan

Eeeeeeeeeeeuuuh, kom op... Je laat je toch niet uit het veld slaan door een-of-andere bonafide PC-boer? Gewoon uit die doos halen en nog een keer proberen, hoe frustrerend het ook lijkt. Als je hem eenmaal aan de praat heb gekregen ben je het binnen no-time vergeten.

Maaruh, voor de volgende keer raad ik je aan om gewoon naar de Apple shop te gaan voor een echt betrouwbaar en gers systeem ;-)
Waarschuw beheerder
ik reis 3,5 a 4uur per dag met de trein (Wijchen - Breda)... en vertraging is voor mij meest normaalste zaak geworden
tis alleen zo fuckin vervelend dat de ns alles zo laat overmaakt... k krijg nog 50 euris van ze

moet ook altijd naar wijchen toe vanuit utrecht of den haag dus half uur heb je zo met de stoptrein, en wat betreft dat geld tegoed, zolang je in blijft vullen merk je het niet meer dat het zo laat wordt overgemaakt :D
Waarschuw beheerder
60 minuten
- wat was de reisdatum?
03-02-2005
12:09
Den Bosch
Breda
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
60 minuten
- wat was de reisdatum?
31.01.05
08:25uur
Wijchen
Breda

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb geen OV, maar al vaker vertaging gehad
en ook zo'n formulier ingevuld voor "geld terug bij vertraging"
maar nog nooit iets van terug gezien :|
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
duurt meestal ook ongeveer 4 maanden voordat je iets "vaak met gelukt" terug krijgt :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Reis al heel mijn leven met de trein
en de ns staat bekend om vertraging,
dus dat heb ik al tig keer gehad :/
Dus ook een formulier opgestuurd.
Nooit iets van teruggezien :/ :no:
Waarschuw beheerder
donateur
duurt meestal ook ongeveer 4 maanden voordat je iets "vaak met gelukt" terug krijgt

zo lang.. :| :vaag:

moet k nog ff wachten dus.. :/
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb al zoooooooooooovaak geld terug gehad :p

En vaak met vals spelen :jaja:

Maja, boeie :)

Nu geen OV meer helaas :(

Waarschuw beheerder
Volgens mij kreeg je het binnen vier weken terug..?
Waarschuw beheerder
4 weken... :vaag: nou ik wacht toch echt meestal een paar maanden dr'op... k heb t een keer bijgehouden, duurde toen 3 maanden en 19 dagen :vaag:

marja uhmmm... das de NS ;p je weet nooit waar ze mee bezig zijn

Waarschuw beheerder
Vrouwen gaan voor he ;P
Waarschuw beheerder
:yes: