Partyflock

Forumonderwerp · 685652
1 volger · 2074x bekeken

Waarschuw beheerder
Jaja, de NS heeft haar prijzen weer omhoog gegooid, welliswaar vanwege het op tijd rijden van ongeveer 83% van de treinen binnen een bepaalde periode, maar echt leuk zullen we deze prijsstijgingen nooit vinden.

Iedereen die met de trein reist, is als het goed is op de hoogte van het "geld terug bij vertraging"-idee. Mensen met een OV-studentenkaart weten waarschijnlijk óók dat het vrij gemakkelijk is om geld op de rekening gestort te krijgen aangezien er alleen maar een kopie van de jaarkaart meegestuurd hoeft te worden.

Het zal vast wel ergens bestaan, een website waar alle vertragingen komen te staan, maar vanaf nu kun je ook hier je vertragingsgegevens kwijt.
Mensen met een OV en een vrij slecht geweten kunnen dan zelf bepalen wat ze er precies mee zullen doen O:)

Dus, als je vertraging met de trein had en je bent toch zo'n vertagingsbrief aan 't invullen, laat dan ook hier de volgende gegevens achter:

- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)?
- wat was de reisdatum?
- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling?
- vanaf welk station ben je vertrokken?
- naar welk station reisde je toe?

Ik ben benieuwd...

Oja, de mensen die zin hebben om te discussieren over of dit moreel verantwoord is of niet, moeten dat onderling maar uitvechten. Maar wel in een ander topic svp :[

Waarschuw beheerder
En hier alvast twee toevoegingen van mezelf:

voor mensen met een week-OV:

- hoeveel vertraging: 60 min. of meer
- reisdatum: 10-06-2004
- vertrektijd volgens de dienstregeling: 17.52 uur
- vertrokken vanaf: Utrecht centraal
- naar: Zaltbommel

voor mensen met een weekend-OV:

- hoeveel vertraging: 30 - 60 min.
- reisdatum: 13-06-2004
- vertrektijd volgens de dienstregeling: 21.49 uur
- vertrokken vanaf: Utrecht centraal
- naar: Rotterdam centraal

Waarschuw beheerder
lalalala BOEJUNT?

Waarschuw beheerder
lalalala BrEaZaH!

en dan nú: de leuke reacties van mensen die begrijpen dat ze hier hun voordeel uit kunnen halen :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Ehm, ik weet niet of dit gaat lukken, omdat er wel een vertraging was aangekondigd. Echter, de aangekondigde vertraging was 30-60 min. en ik had uiteindelijk wel meer dan 60 min. vertraging.

Reisdatum: 13-06-04
Vertrektijd: 18.58 uur
Vertrekplaats: Zaandam
Aankomst: Maastricht (om 23.16 uur)
Waarschuw beheerder
- hoeveel vertraging had je (30 - 59 min. of vanaf 60 min.)? meer dan een uur!

- wat was de reisdatum? vorige week

- wat was de vertrektijd volgens de dienstregeling? Iets rond 8 uur :vaag:

- vanaf welk station ben je vertrokken? Rotterdam :vaag:

- naar welk station reisde je toe? Woensdrecht West :jaja: (y)
Waarschuw beheerder
Kijk, dit zijn nou de initiatieven die ik wel kan waarderen! (Y)

Jammer dat die site, die er een paar jaar geleden was, over vertragingen op last van de NS is verdwenen. Daar is flink aan verdient door sommige studenten :yes:

TIP:
Denk erom dat als je hier gebruik van gaat maken dat het wel moet kloppen. Dus niet dat je hele rare ritten gemaakt moet hebben om zoveel vertraging meegemaakt te hebben. Daar zijn ze de vorige keer de boot mee ingegaan namelijk.

Als ik een vertraging weet laat ik het horen :p

Waarschuw beheerder
:D super! (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
k heb een treinkaart voor mn leven :D pa is conducteur
alsk ff geld ga terugvragen voor t aantal keren dat ik vertraging had van den helder - enschede (meer dan 2 uur vertraging)
kstjing :|
maarja dat geld dus nie voor mij
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik wil terug naar school :jaja:

i can imagine 8) naast de stufi is de OV toch wel een héle goeie uitvinding (Y) jammer alleen dat 'ie niet voor hele week geldt :9
Waarschuw beheerder
huh kan iemand me uitleggen hoe dit pcies werkt?!..
Waarschuw beheerder
Als je geld wil verdienen aan de NS moet je een aantal formulieren halen waarmee je geld terug kunt krijgen bij vertragingen.
Kies een leuke vertraging uit het lijstje (wat hopenlijk steeds langer wordt) en vul dat in op het formulier. Insturen..... geld 'terug'! :D

Werkt (y) :yes:

Waarschuw beheerder
hansel, je moet er wel even bij zeggen dat je altijd een kopie van je OV moet meesturen, en dat je alleen vertragingen kan gebruiken die kloppen bij de OV die je hebt (vertragingen in het weekend voor de weekend-OV, vertragingen op werkdagen voor de week-OV). want anders moet je ook je kaartje-met-korting meesturen.
dus dit is alleen handig voor studenten :)

Waarschuw beheerder
EINDELIJK een topic dat zinvol is.

wen dit kan ik echt waarderen eindelijk iets waar ik geld aan kan verdienen (Y)

Waarschuw beheerder
:kwijl:
Waarschuw beheerder
ho, dat was ik er inderdaad vergeten bij te zetten. Maar dat spreekt wel een beetje voor zich toch??? :p

Waarschuw beheerder
en, iemand nog vertraging gehad vanochtend?

Waarschuw beheerder
haha jammer genoeg niet

:(

Waarschuw beheerder
en (ik vraag 't nog maar een keertje), heeft er nog iemand vertraging gehad vanochtend?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik wil wel weer naar school :/
Waarschuw beheerder
donateur
ik wacht met smart op mijn ov.. dit klinkt leuk

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, nu baal ik dat ik me ov niet meer heb :-(

Waarschuw beheerder
donateur
verdikkeme vanuit driehuis naar gasseltenijnveenschemond tweededwarsdiep fucking meer dan 1,5 uur vertraging :(

nou ja eigenlijk niet, maar ik vind het zo een leuke aparte naam voor een suf dorpje :P

en ik heb geen ov meer :(

Waarschuw beheerder
site voor vertragingen?? bestaan die nog/???

Waarschuw beheerder
dat vraag ik me ook af ja... 'k zal eens zoeken (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb eigenlijk nooit meer dan 5 minuten vertraging op het traject Utrecht-Amsterdam :bloos:

doen ze toch nog iets goed..

Waarschuw beheerder
nou, de OV doet 't weer sinds gisteren, dus heeft iemand nog 30 minuten vertraging of meer gehad?

Waarschuw beheerder
ik reis al 5 jaar elke dag minstens 3 uur met de trein.....en heb 2 jaar geleden op schoool met maatjes elke vertraging bijgehouden en geloof me in utrecht op school...daar komen ze vanuit het hele land:yes:

dus aant einde van het jaar stuurde we met z'n alle onze vertragingen op en varierend van 250 E tot 500E hadden we dat jaar allemaal een alleraardigst betaald eerste weekje van de vakantie 8)

maargoed..kost wel tijd en werk waar ik nu veels te lui voor ben geworden...als het nog zou kunen...maar we hadden indertijd toch niks beters te doen op school;)
Waarschuw beheerder
donateur
This jammer dat ik niet veel hoef te treinen..

hoef alleen maar met de bus..

maar klinkt toch echt wel aanlokkelijk

Waarschuw beheerder
donateur
of je zoekt een duur treinkaartje (liefst het duurste wat je kan vinden) en zegt haalt zo'n ik heb mijn ov-vergeten formulier en vult hem in. Tadaa ook weer wat eurotjes in the pocket!!

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry maar ik snap dit niet echt :s

Je hebt een OV studentenkaart maar vertraging... als je met je OV reist kost het je geen fuck... Hoezo gaat NS je dan dat geld-terug-bij-vertraging's geld geven als het je toch niks gekost heeft?!
Waarschuw beheerder
2 Laura> Das wel een goeie!

Wel een interessant topic trouwens!

Waarschuw beheerder
donateur
Heb trouwens zelf ook een OV... dus als ze daadwerkelijk geld terug geven bij vertraging klinkt dit idd wel leuk ;)

Waarschuw beheerder
ook bij ov kan je terugvragen...maakt niet uit hoor!!

maar dat is nu niet meer helaas...

Waarschuw beheerder
donateur
Zoek het anders op op 9292ov.nl ??
Waarschuw beheerder
het kan nu toch nog steeds gewoon??

Werkzaam bij Rage-Online
Waarschuw beheerder
geweldig :D
Waarschuw beheerder
Hoezo kan het nu niet meer dan *milos-partystilos*?
Waarschuw beheerder
donateur
Waarschijnlijk omdat hij/zij geen ov meer heeft?
Waarschuw beheerder
donateur
nou mensen wie heeft er nog een vertraging ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Niet echt productief topic :(

Waarschuw beheerder
Dus je moet een kopie van je OV waar je persoonlijke gegevens opstaan meesturen..

Liever niet :)

Waarschuw beheerder
Bedenk er trouwens ook even bij dat dit soort geintjes de NS veel geld kosten. Dit soort dingen worden vast wel doorgerekend. Dus het zal uiteindlijk voor meer personen dan jezelf negatief uitpakken...

Vroeger was je ov bijv toch ook in het weekend en door de week geldig? Dat zal ook wel te duur zijn geworden.....

Waarschuw beheerder
Niet echt productief topic :(

damien! :knuffel:

ja, ik hoop dat 't allemaal ooit nog wat actiever wordt hier...

Bedenk er trouwens ook even bij dat dit soort geintjes de NS veel geld kosten

tsja, dat heb ik me inderdaad bedacht :)
Waarschuw beheerder
gaat niet werken zo'n topic heb ik tijd geleden ook al geprobeerd ga nu niet meer zoveel met de trein heb stage maar heb er wel zo'n twee honderd euro mee verdiend :D

wat ook geld oplevert is als je 12 keer per maand s'morgens en/of s'avonds niet op tijd op stage of school kan zijn omdat er dan nog geen openbaar vervoer rijdt in de buurt waar je woont (moet je wel in een klein dorp wonen of erg vroeg moeten beginnen) maar het werkt wel voor mij dan
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat ook geld oplevert is als je 12 keer per maand s'morgens en/of s'avonds niet op tijd op stage of school kan zijn omdat er dan nog geen openbaar vervoer rijdt in de buurt waar je woont (moet je wel in een klein dorp wonen of erg vroeg moeten beginnen) maar het werkt wel voor mij dan

verklaar u nader
ik woon in een klein dorp
Waarschuw beheerder
met een link doet ie t niet dan maar zo:

eerst ff naar ib-groep.nl
dan ergens formulieren opzoeken
en dan verzoek toepassing hardheidsclausule ov-studentenkaart ff opzoeken invullen en opsturen :D
Waarschuw beheerder
donateur
ik baal echt dat ik dit topic niet eerder heb ontdekt... :p, maja, ik moest tot nu toe dan ook alleen maar in de bus zitten (totaal ook 3 uur helaas)

maja, over één jaar moet ik met de trein naar mn school, hopen dat deze regeling dan nog van toepassing is O:)