Partyflock

Forumonderwerp · 682947
4 volgers · 75485x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
wie gaat allemaal naar Thailand toe?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op vrijdag 27 januari 2006 om 11:06:
Weet je toevallig nog hoe die pillen heten? laatste aanpassing 27 januari 2006 11:07

Weet ik niet precies meer, gewoon vragen om diet-pills, ze zitten in stripjes van 10 en het zijn gele tabletten. Kan niet mis.

Uitspraak van SEB@Z op vrijdag 27 januari 2006 om 14:03:
diet-pills bij de apotheek...? waarvoor zou je die halen dan?

Omdat ik weer van andere had gehoord dat je best wel hard gaat met die dingen op :)

Uitspraak van SEB@Z op vrijdag 27 januari 2006 om 14:20:
Geeft niet.. Je bent immers m'n toyboy, dan mag je een beetje dom zijn. Zolang je maar lekker li**

ze noemen me niet voor nix de tsunamie

Homo :)
Waarschuw beheerder
Ik ben in 2002 3 weken in Thailand geweest waarvan 7 dagen met de Studiereis van mijn broertje en ik denk dat ik volgend jaar met mijn vriend ga. Er woont nog veel familie van mijn oma dus ik regel het wel via hun.

(k)

Waarschuw beheerder
donateur
Omdat ik van juni t/m augustus niet op vakantie mag zit ik er aan te denken om 2 x te gaan. een keer in mei en een keer in oktober en ik ga thailand zeker overwegen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Joekeltje op vrijdag 27 januari 2006 om 15:40:
Weet ik niet precies meer, gewoon vragen om diet-pills, ze zitten in stripjes van 10 en het zijn gele tabletten. Kan niet mis

Die verkopen ze niet meer, bij elke apotheek hangen tegenwoordig bordjes met NO DIETPILLS
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 januari 2006 om 20:45:
een keer in mei en een keer in oktober en ik ga thailand zeker overwegen!

de tijden van het regenseizoen :cheer: maar regenbuien schijnen niet langer als 2 a 3 uur te duren, dus t valt mee ;p

Waarschuw beheerder
valt ook wel mee hoor
Waarschuw beheerder
Ik wil in april in thailand zo reis maken van 17 dagen! voor 599 euro ( best goedkoop dus )!!

http://www.tmreizen.nl/thailand/rondreis_highlights.htm

Maar ik weet niet precies wat nou handig is?? Zoiets als dit.. of stelt dit niet zo veel voor?? Of kan je beter misschien alleen een ticket nemen.. en daar zelf gewoon een paar dagen touren en hotel boeken enz???

Misschien kan iemand een beetje helpen die er wel eens vaker is geweest! of iemand die evaring heeft met zo reis als wat hier boven staat???

groetjes joyce
Waarschuw beheerder
Hihiihihiiiii 8)

Phuket :lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van J.(F) op maandag 30 januari 2006 om 00:07:
Ik wil in april in thailand zo reis maken van 17 dagen! voor 599 euro ( best goedkoop dus )!!

Het programma ziet er wel leuk uit, maar 599 euro vind ik helemaal niet goedkoop, want het is exclusief vlucht. Ik ben ook vanaf Bangkok naar Chiang Mai geweest met de nachttrein en vanuit Bangkok heb ik een trekking geboekt, dus ongeveer hetzelfde als die reis, maar dan veel goedkoper, bovendien is het veel leuker om het zelf te doen. Ko Samet ben ik niet geweest, maar schijnt heel relaxed te zijn.

Ik zou het niet doen dus..
Waarschuw beheerder
ohwwwwwww ik zie nu pas dat het exclusief vlucht is! Maar stel ik heb dus een retour ticket en ik heb gewoon een aardig zak centje mee ;) dan is het dus beter om gewoon zelf een beetje rond te reizen?? ( want ik hoorde dat het heel goedkoop is met de trein en de boot om plekjes te bekijken en dat entree enz altijd heel goedkoop is) en dat je daar vast wel een hotel kan vinden voor de nacht enz? hoe doen jullie dit dan allemaal?
Waarschuw beheerder
donateur
het is wel handig om bij je vlucht naar Bangkok in NL alvast een hotel te boeken, Bangkok is best heftig na zoveel uur vliegen :vaag:

Vanuit Bangkok zijn we een soort van VVVkantoortje ingelopen bij het station, toen we een treinticket wilde kopen naar Chiang Mai. Daar hebben we een compleet pakketje incl. trekking geboekt, handig want ze regelen van alles voor je, de trekking, het hotel, dat je wordt opgehaald etc.

Nog een tip, ga naar Ko San Road, heel toeristisch maar daar heb je allerlei van die boekingskantoortjes en dan kun je van alles boeken wat je leuk vindt.

Wij gingen naar Chiang Mai en zijn vanuit daar terug gevlogen naar Ko Samui, binnenlandse vluchten zijn heel goedkoop (minder dan 100 euro) en dat bespaart veel reistijd en op die manier kun je in korte tijd veel zien van Thailand.

Kortom je kunt in Thailand zelf heel makkelijk alles laten regelen en dat is een stuk leuker dan een voorgekauwde reis met misschien wel een heel saai reisgezelschap..
Waarschuw beheerder
jah daar heb je helemaal gelijk in!
nu kan je gewoon zelf gaan wanneer je wilt en met leukere mensen enz :D

maar als ik ongeveer 15 dagen wil gaan of 3 weken... hoeveel geld zou ik dan moeten hebben ongeveer?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb iets van 2000 euro opgemaakt in 18 dagen. Maar als je de gierige hollander uit gaat hangen red je het ook met 400 euro :p
Waarschuw beheerder
ohhhwwwww okeee dus ik moet ongeveer rond de 1200 euro hebben als je het een beetje leuk wil hebben hmmmm najah!

en ik zag al goedkopere site's waar je tickets kan halen! ik zal daar een op kijken! en dan gewoon bij aankomst en vertrek een dag boeken in een hotel in bangkok en voor de rest dus touren??

welke prikken moet je hebben voordat je weg gaat?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van J.(F) op maandag 30 januari 2006 om 13:56:
en dan gewoon bij aankomst en vertrek een dag boeken in een hotel in bangkok en voor de rest dus touren??

lijkt me handig ;) en het leukst..

bel je huisarts of GGD even, je huisarts weet nl welke inentingen je misschien al gehad hebt met eerdere vakanties (F)
Waarschuw beheerder
ohjah :D haha okee!
nou wel handig jah :P

en geld wisselen kan daar volgens mij toch??
Waarschuw beheerder
ohhhwwwww okeee dus ik moet ongeveer rond de 1200 euro hebben als je het een beetje leuk wil hebben hmmmm najah!

:/

Daar kan je het als jet moet ook makkelijk 2 maanden mee uitzingen :yes:

Als je maar 2/3 weken gaat hoef je eigenlijk geen prikken.. Tuurlijk raad GGD het aan. Maar het is een advies en niet bindend. Als jij gewoon in normale hotels verblijft en niet in smerige hutjes gaat slapen en eten en je een beetje aan de 'reizigersregels' houd hoe je geen prikken.. Alleen maar geldverspilling :(

Maar goed, een DTP'tje en gele koorts prik kan nooit kwaad hoor (Y)

Toen ik hierheen verhuisde ben ik voledig platgespoten, TBC testen gehad etc.. 16 prikken gehad. En nu moet ik er nog zo'n 6. Achteraf overbodig (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van J.(F) op maandag 30 januari 2006 om 14:08:

Op elke straathoek ja ;) :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van J.(F) op maandag 30 januari 2006 om 14:08:

Je kan beter gewoon daar geld pinnen, scheelt je ook weer wisselkosten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op maandag 30 januari 2006 om 14:13:
Maar goed, een DTP'tje en gele koorts prik kan nooit kwaad hoor

Toen ik hierheen verhuisde ben ik voledig platgespoten, TBC testen gehad etc.. 16 prikken gehad. En nu moet ik er nog zo'n 6. Achteraf overbodig

ja joh, ik heb ook gewoon een heel vaccinatieboekje whahaha 8)
wist niet eesn dat er zoveel soorten hepatitis waren voor die tijd whahaha 8)

ach, zit de komende 3 jaar nog goed, dan moet ik ze bijna allemaal weer.. was 7 jaar geleden nl.. en in het binnenland van cambodja heb je ze wél nog echt nodig.. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op maandag 30 januari 2006 om 14:36:
ja joh, ik heb ook gewoon een heel vaccinatieboekje whahaha

Ja, zo'n achterlijk geel ding vol onnodige stempels! 8)

Uitspraak van Tish op maandag 30 januari 2006 om 14:36:
en in het binnenland van cambodja heb je ze wél nog echt nodig..

Over een maandje ga ik mijn visa run doen in Cambodja 8) Zin in!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op maandag 30 januari 2006 om 14:58:
Ja, zo'n achterlijk geel ding vol onnodige stempels!

Ja die whahahaha 8)

Heb bijna net zoveel stempels in dat boekje als in m'n paspoort whahahaha 8)

Uitspraak van Chrisje op maandag 30 januari 2006 om 14:58:
Over een maandje ga ik mijn visa run doen in Cambodja Zin in!

gaaf! waar ga je allemaal heen..? m'n vader zit er nu ook weer..
m'n moeder gaat in maart geloof ik twee weken, wil heel graag weer mee, maar geloof dat ze vind dat ik me op school moet concentreren :/
ach, van de zomer weer dan maar ;)
wat doe jij in Phuket eingelijk..? stage..? of echt geemigreerd..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op maandag 30 januari 2006 om 15:03:
gaaf! waar ga je allemaal heen..? m'n vader zit er nu ook weer..

Geen idee nog! 8)

m'n moeder gaat in maart geloof ik twee weken, wil heel graag weer mee, maar geloof dat ze vind dat ik me op school moet concentreren

Je school is erg belangrijk. Maar levenservaring is nog belangrijker. Zeg dat maar tegen je moeder. :)

wat doe jij in Phuket eingelijk..? stage..?

:yes: Maar ik wil hier nooit meer weg! Dus in November ben ik klaar en ga ik mooi een baantje zoeken hier 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op maandag 30 januari 2006 om 15:12:
Geen idee nog!

Zou beginnen met gewoon maar naar Phnom Penh te vliegen.. of wil je met bussen ofzo..?

Hotel waar m'n vader woont is gezellig en goedkoop, zal ff de link zoeken, tis maar een klein hotelletje, geloof maar 20 kamers, met zwembad om in te jumpen na de marktjes :D
Eigenaar is een Zweed, en ik en m'n moeder hebben zelf de helft van het menu samengesteld :D Mijn macaroni carbonara staat er op :9
Russian Market is leuk voor sierraden enzo, Central Market meer voor de shirtjes etc..
Leuk uitgaan uhm.. Heart of Darkness is een kroeg met wel aardig wat westerlingen, verder moet ik ff in m'n geheugen graven 8)

Thoul Sleng gevangenis is heel indrukwekkend als je de geschiedenis van Cambodja beter wil begrijpen..

wat heel leuk ook is om ipv met de bus of een binnenlandse vlucht met de boot over de Mekong en het Tonle Sap meer te varen naar Angkor Wat!
Is ongeveer even duur als met de bus.. :)

Leuk hotelletje in Siem Riep bij Angkor is The Red Piano, gerund door Geert, een Nederlander :)
Lekker eten daar ook :D De pasta daar is echt geweldig :k

uhm.. ja, is wel weer een heel verhaal haha, als je nog iets wil weten of contactnummers wil moet je maar ff pb-en ;) :D

Je school is erg belangrijk. Maar levenservaring is nog belangrijker. Zeg dat maar tegen je moeder.

Ja, maar het 8e jaar op rij leer ik niet zo heel veel nieuws meer qua levenservaring daar ;)
Paps woont er al 8 jaar, en zolang kom ik er dus ook al, dus die regel gaat niet helemaal op ;)
Probeer nu wel om het schoolboekenproject van m'n zusje over te nemen, die heeft hier engelse schoolboeken ingezameld voor de scholen daar.. voor een weeshuis in Phnom Penh en voor een weeshuis en Kratie..
Ze heeft alleen afgelopen jaar Dengue Fever opgelopen, en die heeft niet alleen in Cambodja en Thailand, maar ook hier in NL nog in het ziekenhuis gelegen.. dus die is een beetje huiverig om nu terug te gaan.. ze heeft er nl nog steeds last van nu..

Maar ik wil hier nooit meer weg! Dus in November ben ik klaar en ga ik mooi een baantje zoeken hier

dope :D
mis je NL en je vrienden hier niet..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op maandag 30 januari 2006 om 15:36:
uhm.. ja, is wel weer een heel verhaal haha, als je nog iets wil weten of contactnummers wil moet je maar ff pb-en

Inderdaad, maar alle tips zijn zeer welkom hoor! Dankje! 8)
Ik ga het ns even allemaal rustig uitzoeken als ik de tijd heb, en je zal vast van me horen nog ;)

Paps woont er al 8 jaar, en zolang kom ik er dus ook al, dus die regel gaat niet helemaal op

Kikke hoor! *jaloers*

mis je NL en je vrienden hier niet..?

Om eerlijk te zijn... :bloos: Zijn maar heel weinig mensen die ik echt mis. Zal nog wel komen denk ik, voorlopig heb ik hier de meest geweldige tijd van m'n leven!
En ik ben niet iemand die zichzelf vastplakt aan 1 omgeving. Nederland boeit me helemaal niks meer. En verder zijn degene die ik mis hier van harte welkom!

Probeer nu wel om het schoolboekenproject van m'n zusje over te nemen, die heeft hier engelse schoolboeken ingezameld voor de scholen daar.. voor een weeshuis in Phnom Penh en voor een weeshuis en Kratie..

Goed hoor! Vind dat soort mensen altijd zo goed bezig, zou zoiets ook wel willen doen, maar komt er nooit van weet je wel :bloos:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op maandag 30 januari 2006 om 16:02:
Inderdaad, maar alle tips zijn zeer welkom hoor! Dankje!
Ik ga het ns even allemaal rustig uitzoeken als ik de tijd heb, en je zal vast van me horen nog

komt tegen die tijd wel dan! vind het alleen maar leuk als mensen zich in Cambodja interesseren, gebeurt niet veel.. ;)

Uitspraak van Chrisje op maandag 30 januari 2006 om 16:02:
Goed hoor! Vind dat soort mensen altijd zo goed bezig, zou zoiets ook wel willen doen, maar komt er nooit van weet je wel

mocht het doorgaan laat ik het jou wel weten, kan je mee als je tijd hebt ;) O:)
heb ik wat NLse aanspraak en zie jij een keer niet de toeristische kant van Cambodja en kan je eindelijk toch eens doen wat er nooit van komt ;) 8) hahahahaha!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op maandag 30 januari 2006 om 16:06:
mocht het doorgaan laat ik het jou wel weten, kan je mee als je tijd hebt
heb ik wat NLse aanspraak en zie jij een keer niet de toeristische kant van Cambodja en kan je eindelijk toch eens doen wat er nooit van komt hahahahaha!

En dat..... dat zou ik nou 'ns heel erg leuk vinden! :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op maandag 30 januari 2006 om 16:16:
En dat..... dat zou ik nou 'ns heel erg leuk vinden!

oke, cool :D

ga ik vanavond wel met m'n mamma babbelen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tish op maandag 30 januari 2006 om 16:17:
ga ik vanavond wel met m'n mamma babbelen

:yes: Veel succes!

Ik ga m'n bed in, tot de volgende keer dan maar weer!

Sawasdee kha! 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op maandag 30 januari 2006 om 16:23:
Veel succes!

Ik ga m'n bed in, tot de volgende keer dan maar weer!

Sawasdee kha!

Slaap lekker, sawasdee ;) 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op maandag 30 januari 2006 om 14:13:
Maar goed, een DTP'tje en gele koorts prik kan nooit kwaad hoor

Ik dacht dat gele koorts alleen voor bepaalde delen van Afrika was

Ik heb alleen hepatites B geloof ik en DTP, dat kan geen kwaad en zijn lang geldig dus zeker aan te raden (y)

Jammer alleen dat ik niet tegen naalden kan en bijna flauw viel :bloos:

Verder is er voor Thailand niets verplicht qua vaccinaties.
Waarschuw beheerder
donateur
Oja ik was voor drie weken Thailand zo'n 750 euro kwijt schat ik, je kunt daar echt als een prinses leven voor heel weinig geld O:)
Waarschuw beheerder
zoooooooo beterrrrrrr!

dus nog 1 ding :D voor een ticket en twee standaard overnachtingen bij aankomst en vertrek en ongeveer 2 weken dar leven heb ik aan 1000 totaal met vlucht wel genoeg??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van J.(F) op maandag 30 januari 2006 om 18:30:
zoooooooo beterrrrrrr!

dus nog 1 ding voor een ticket en twee standaard overnachtingen bij aankomst en vertrek en ongeveer 2 weken dar leven heb ik aan 1000 totaal met vlucht wel genoeg??

jawel, zeker :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van J.(F) op maandag 30 januari 2006 om 18:30:
dus nog 1 ding voor een ticket en twee standaard overnachtingen bij aankomst en vertrek en ongeveer 2 weken dar leven heb ik aan 1000 totaal met vlucht wel genoeg??

Ligt hem eraan of je in het hoogseizoen of niet zit, maar is normaal wel te doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van loeszie op maandag 30 januari 2006 om 17:49:
hepatites B

Denk dat je Hepetitus A bedoeld.... :yes:

En gele koorts word altijd aangeraden voor delen van ZO Azie :)
Waarschuw beheerder
Pfffff.. het word hier echt met de dag warmer :/

Lekker hoor! 8)

Waarschuw beheerder
donateur
*jaloers*
Waarschuw beheerder
het is in Phuket nu 33graden of niet?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op dinsdag 31 januari 2006 om 09:33:
het is in Phuket nu 33graden of niet?

Als het niet meer is ja.. :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chrisje op dinsdag 31 januari 2006 om 10:28:
Als het niet meer is ja..

Pfff, en ik hier maar met een must, sjaal en handschoenen rondlopen....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 januari 2006 om 10:54:
Pfff, en ik hier maar met een must, sjaal en handschoenen rondlopen....

8)

Waarschuw beheerder
Maar met deze temperaturen daar hoef ik dus niet bang te zijn dat ik in de zomer daar niet een beetje bijkleur :-).

Ik word bijna blank van dit weer hier.
Waarschuw beheerder
Ik ben al bijna net zo bruin als jij! 8)
Waarschuw beheerder
Ik krijg volgende week trouwens te horen waar ik strx op Phuket verblijf... :P Een van deze 3 word het:

LEAM SING, HAD SURIN & PANSEA
KARON of
KATA YAI

8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op dinsdag 31 januari 2006 om 14:05:

Ik hoop deze voor jou..... Dan neem ik je op zondag mee naar een leuk strandfeest en vanaf daar nemen we een speedboot naar:

http://www.sripanwa.com/main.htm

Ik heb nieuwe vrienden gemaakt! 8) De eigenaar hiervan!
Hier ben ik afgelopen zondag ook naartoe gebracht, ik wist niet wat ik zag! :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chrisje op dinsdag 31 januari 2006 om 14:08:
http://www.sripanwa.com/main.htm

:| some have it all...

haha leuke vrienden maak jij :P maar wat heb je er gedaan dan? O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chrisje op dinsdag 31 januari 2006 om 14:08:

is overigens opgegeven als ons eerste keus dus we maken wel redelijk groot kans dat we daarheen mogen :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SEB@Z op dinsdag 31 januari 2006 om 14:15:
haha leuke vrienden maak jij maar wat heb je er gedaan dan?

Weet je wat het is? Je moet gewoon vriendelijk zijn tegen iedereen, anderen niet veroordelen.... Je weet nooit wat erachter schuilt ;)

En in dit geval heb ik gewoon gezellig een cocktailtje gedronken, wat geouwehoert en gezellig gedaan. En toen had ik opeens nieuwe vrienden... Mijn nieuwe beste vrienden O:)

Uitspraak van SEB@Z op dinsdag 31 januari 2006 om 14:15:
some have it all...

B) Nog maar een paar nachtjes slapen joh, dan vermaak jij je ook net zo als ik 8)

Toy boy :lief:

Heb je trouwens zo'n cheil Bredaas accent? :bloos: