Partyflock

Forumonderwerp · 653265

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
DEN HAAG (ANP) ,,Het wordt nooit als vroeger. Ik hoor nog steeds het geschreeuw en kan er bijna niet meer van slapen'', vertelt de 17-jarige Hafize. Ze komt net uit het Terra College aan de Beresteinlaan waar de scholieren donderdag opnieuw bij elkaar komen.
Zij en haar vriendinnen Hatice (15) en Cagla (14) kenden Murat goed. Ze hadden het nooit van hem verwacht. ,,Ik ken hem al zeven jaar. Het was een heel goede jongen die goede cijfers haalde op school. Hij ging alleen met de verkeerde vrienden om. Meestal was het een heel rustige jongen, maar soms was hij wel agressief'', aldus Hafize.
Hafize heeft vorig jaar nog economieles gehad van meester Van Wieren. De meisjes zeggen dat hij op school zeer geliefd was. Ze hebben op school nog nooit eerder leerlingen met wapens gezien. ,,Het is een hele strenge school met hele strenge regels en er hangen ook camera's.''
De vriendinnen hebben geen enkel idee waarom de jongen ruzie had met Van Wieren en waarom hij hem heeft neergeschoten. Ze denken wel dat hij stoned was op het moment dat hij de leraar neerschoot. Ook weten ze dat hij wel eens harddrugs zoals XTC gebruikte.
Even buiten de school staat een grote groep ,,vrienden'' van Murat die verwensingen roepen naar een cameraploeg die even verderop staat. De leerlingen zijn boos over de manier waarop Murat afgeschilderd wordt in de media. Volgens een van hen zou Murat nooit zo maar iemand hebben neergeschoten en zou Van Wieren hem hebben gekwetst met een opmerking over zijn vader die in de gevangenis zou zitten.

==Einde Bericht==

Voor dat soort debielen heb ik echt geen woorden....

Ik baal er gewoon zo ontzettend van dat dat soort TUIG het verneukt voor de gehele 'allochtonen' bevolking in Nederland. Een aantal vrienden van mij zijn ook van buitenlandse afkomst en zij reageren net zo fel op dit soort berichten als ik. Mijn vrienden balen ervan, dat zij hier ook voor aangekeken worden. Gewoon al die criminele kolere-jong het land uit trappen. Strafblad = DOEI DOEI
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Chrisje dikke (k) voor jou meid

love you hahahahahha

Waarschuw beheerder
donateur
NEEEEHEEEE!!!! die rassenhaat ontstaat juist door dit soort gebeurtenissen!

NEEEEHEEEE trug! rassenhaat ontstaat omdat kenmerken van een gedeelte van een groep opeens aan de hele groep worden toegekend (generaliseren, altijd fout)

Waarschuw beheerder
stuur ze met z'n allen de gaskamer in!!!!!

wat een walgelijke debielen!!!
Waarschuw beheerder
dus jij ziet murat als een gewone jongen ipv een turkse jongen?
Open je ogen toch.

Waarschuw beheerder
donateur
Nee man, die lui zijn vet stoer. Hun vriend heeft iemand dood geschoten! Murat is hun held!!

Ik kots op die kutkoppen!

ff voor alle duidelijkheid... hier ben ik het mee ééns hoor!

dus jij ziet murat als een gewone jongen ipv een turkse jongen?

ik zie m als een moordenaar. Punt uit. En ik verdom het gewoon om alle Turken / Marokkanen / whatever over één kam te scheren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
NEEEEHEEEE!!!! die rassenhaat ontstaat juist door dit soort gebeurtenissen!

NEEEEHEEEE trug! rassenhaat ontstaat omdat kenmerken van een gedeelte van een groep opeens aan de hele groep worden toegekend (generaliseren, altijd fout)

NEEEHEEEE rassenhaat is idd generaliserend alleen dat snapt het gros van de mensen niet.... dus onstaat rassenhaat wel degelijk door dit soort gebeurtenissen
Waarschuw beheerder
zucht het komt van 2 kanten... achmed berooft oud vrouwtje... nederlander denkt klootzak diezelfde nederlander bezit een bedrijfje en doet een vacature... hassan en jan kome solliciteren.. hmm achmed had een vrouwtje beroofd dus hassan zal ook wel niet deugen..jan je krijgt een baan! hassan krijgt geen werk hoewel die al een hbo diploma heeft.. hassan verveelt zich dus gaat ie maar rottigheid uithalen.. nederlander ziet dat en denkt hey foei! die buitenlanders nemen we niet meer aan!

en hoppa cirkeltje is rond
Waarschuw beheerder
donateur
cirkel is rond

dan maar eens kijken of het vliegtuig al bijna vertrekt
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja Rollie dankzij de Nederlanders zijn die Turken crimineel. Bravo, wat een goede conclusie!
Waarschuw beheerder
nee dat zeg ik niet maar het moet van 2 kanten komen
Waarschuw beheerder
alemaal opgerot naar dat tiefus stink land van ze dat doen ze daar maar vergasse met die troep

Waarschuw beheerder
donateur
*sluit zich volledig bij Rollie aan*

*vindt Nederland helemáál geen "tiefus stink land"*

(en voordat mensen weer beginnen over dat t Turken zijn... t zijn Ne-der-lan-ders. En als een Nederlander een moord begaat, dan moet ie daarvoor zitten. En flink ook. En als zn vriendjes m stoer vinden, dan zijn t kutkoppen. Punt.)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
hahahahha

maar ik denk dat hij turkije vind stinken niet Nl

:yes:
Waarschuw beheerder
Het probleem is dat mijn vooroordeel telkens maar wordt bevestigd. Van huis uit ben ik absoluut niet opgevoed met racistische leuzen. Ik heb met eigen ogen gezien hoe verrot veel van die mensen zijn. Dan ben ik maar een racist, maar dit is godverdomme ons land wat hun naar de klote helpen.
Waarschuw beheerder
Gassssssssssssssssss­sssssssssss met die Zooiiiiiiiiiiiiiiiii­iiiiiiiiiiiii

Waarschuw beheerder
je hoef took niet alle turken over 1 kant te scheren!!Tuurlijk zijn er ook goede turken..maar ook n hele hoop minder goede turken..dat is dan lullig voor de goede maar nix aan te doen..
Maar het is toch wel erg opvallend dat t elke keer weer turken zijn..en z'n lieftallige vriendjes nog vinden dat ie t goed gedaan heeft ook want..tja..."hij heeft t zelf uitgelokt"..

hmm...:/ ik ga denk k ook maar mensen neerknallen die iets bij me uitlokken..
Wat n bullshit zeg...:kots:

Waarschuw beheerder
donateur
vergasse met die troep

Gassssssssssssssssss­sssssssssss met die Zooiiiiiiiiiiiiiiiii­iiiiiiiiiiiii

goh, t is hier net de 2e wereldoorlog... :S

Maar het is toch wel erg opvallend dat t elke keer weer turken zijn

Vorige maand waren t elke keer weer Marokkanen... wat is t nou? :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
juist free willy dat bedoel ik ja zeker niet NL

Waarschuw beheerder
Vorige maand waren t elke keer weer Marokkanen... wat is t nou?

huh??

en trouwenz turken,marokanen ..1 pot nat hehe ;)
Waarschuw beheerder
gaat weer lekker hier gehgeh!

het blijft een feit dat je problemen op school niet oplost met een kogel!

Dus die jongen zit gewoon fout en valt echt niet goed te praten!

Waarschuw beheerder
donateur
voordat dit gebeurde zag je op Pf steeds dat t "altijd maar weer Marokkanen" waren... nu zijn t opeens "altijd maar weer Turken"... dat klopt taalkundig niet helemaal hoor ;)

Waarschuw beheerder
hmmm ik vind t beide....
Waarschuw beheerder
alemaal opgerot naar dat tiefus stink land van ze dat doen ze daar maar vergasse met die troep

das pas taal

:x :s
Waarschuw beheerder
Ik vind dit echt wel een cool stuk:

De 17-jarige Turkse Nederlander Murat die ervan wordt verdacht dinsdag conrector Van Wieren te hebben doodgeschoten, deed dat waarschijnlijk omdat hij teleurgesteld was in de vaderfiguur die hij in Van Wieren zag. Murat komt uit een Turks milieu dat traditioneel gewend is binnen groepen zelf zaken op te lossen, waarbij geweld niet wordt geschuwd. Dat veronderstelt Dick Koopman van de Universiteit Leiden donderdag naar aanleiding van de schietpartij in de Haagse school.
Volgens Koopman, docent Turks en kenner van de Turkse cultuur, is het niet eenvoudig iets in algemene zin over de daad van Murat te zeggen. ,,Er spelen in dit geval persoonlijke motieven mee. Murat is daarom geen exponent van de Turkse cultuur in Nederland'', aldus Koopman.
Volgens hem heeft Nederland een oververtegenwoordigi­ng van Turkse groepen die gewend zijn alles in eigen kring te regelen. Het zijn familieclans met een strenge discipline en een lage geweldsdrempel. Dat we zoveel van die specifieke groepscultuur hebben is onze eigen schuld, vindt Koopman. Het zijn mensen van het Turkse platteland die Nederland in de jaren zestig heeft geworven om als gastarbeider naar Nederland te komen.
,,De kinderen hebben pakweg van hun zevende tot hun tiende veel vrijheid. Maar daarna moeten ze een keurig mannetje worden. Om dat te bereiken is het gebruik van geweld binnen de groep niet uitgesloten. Slaan is heel normaal'', aldus Koopman. Als de 17-jarige Murat in zo'n omgeving groot is geworden, is zijn gedrag wellicht verklaarbaar. Maar in zijn geval speelde er meer, zegt Koopman.
Volgens de Leidse docent zit Murat's vader in de gevangenis en had hij problemen met zijn moeder. Vandaar dat hij onder toezicht stond van een voogd. In conrector Van Wieren zag Murat een alternatief vaderfiguur. Die schond echter zijn vertrouwen op het moment dat langdurige schorsing dreigde. ,,Als in de Turkse groepen het vertrouwen wordt geschonden, dan heeft dat consequenties. Murat voelde zich waarschijnlijk verraden en binnen het denkpatroon van de groep is dat onacceptabel.''
Koopman stelt dat veel geweldsdelicten in de Turkse gemeenschap vaak ten onrechte als eerwraak of bloedwraak worden betiteld. Volgens hem zijn deze delicten vaker het gevolg van de groepscultuur waarbinnen andere grenzen en regels gelden. Dat zou kunnen verklaren dat Murat zijn boosheid op van Wieren deze week zo extreem ventileerde met een drama als gevolg.

Waarschuw beheerder
donateur
Wie zei dat jean-guillaume?
Waarschuw beheerder
donateur
NEDERLAND is van ONS

en dat moeten we zo houden

Die .......piep lijers proberen het over te nemen.

Maar daar steken we toch met ons allen een handgranaat voor toch?

Oeps bedoel stokje floepte eruit

ach laat ook maar staan zo
Waarschuw beheerder
NEDERLAND is van ONS

en dat moeten we zo houden

Die .......piep lijers proberen het over te nemen.

Maar daar steken we toch met ons allen een handgranaat voor toch?

Oeps bedoel stokje floepte eruit

ach laat ook maar staan zo

whahaha :x
Waarschuw beheerder
Ik snap niet wat er cool is aan dat stuk isios
Waarschuw beheerder
echt triest!
heb hier geen woorden voor..........
Waarschuw beheerder
:x
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De 17-jarige Turkse Nederlander Murat die ervan wordt verdacht dinsdag conrector Van Wieren te hebben doodgeschoten, deed dat waarschijnlijk omdat hij teleurgesteld was in de vaderfiguur die hij in Van Wieren zag. Murat komt uit een Turks milieu dat traditioneel gewend is binnen groepen zelf zaken op te lossen, waarbij geweld niet wordt geschuwd. Dat veronderstelt Dick Koopman van de Universiteit Leiden donderdag naar aanleiding van de schietpartij in de Haagse school.
Volgens Koopman, docent Turks en kenner van de Turkse cultuur, is het niet eenvoudig iets in algemene zin over de daad van Murat te zeggen. ,,Er spelen in dit geval persoonlijke motieven mee. Murat is daarom geen exponent van de Turkse cultuur in Nederland'', aldus Koopman.
Volgens hem heeft Nederland een oververtegenwoordigi­ng van Turkse groepen die gewend zijn alles in eigen kring te regelen. Het zijn familieclans met een strenge discipline en een lage geweldsdrempel. Dat we zoveel van die specifieke groepscultuur hebben is onze eigen schuld, vindt Koopman. Het zijn mensen van het Turkse platteland die Nederland in de jaren zestig heeft geworven om als gastarbeider naar Nederland te komen.
,,De kinderen hebben pakweg van hun zevende tot hun tiende veel vrijheid. Maar daarna moeten ze een keurig mannetje worden. Om dat te bereiken is het gebruik van geweld binnen de groep niet uitgesloten. Slaan is heel normaal'', aldus Koopman. Als de 17-jarige Murat in zo'n omgeving groot is geworden, is zijn gedrag wellicht verklaarbaar. Maar in zijn geval speelde er meer, zegt Koopman. Volgens de Leidse docent zit Murat's vader in de gevangenis en had hij problemen met zijn moeder. Vandaar dat hij onder toezicht stond van een voogd. In conrector Van Wieren zag Murat een alternatief vaderfiguur. Die schond echter zijn vertrouwen op het moment dat langdurige schorsing dreigde. ,,Als in de Turkse groepen het vertrouwen wordt geschonden, dan heeft dat consequenties. Murat voelde zich waarschijnlijk verraden en binnen het denkpatroon van de groep is dat onacceptabel.'' Koopman stelt dat veel geweldsdelicten in de Turkse gemeenschap vaak ten onrechte als eerwraak of bloedwraak worden betiteld. Volgens hem zijn deze delicten vaker het gevolg van de groepscultuur waarbinnen andere grenzen en regels gelden. Dat zou kunnen verklaren dat Murat zijn boosheid op van Wieren deze week zo extreem ventileerde met een drama als gevolg.

Kan wel zo zijn, en zou ook wel triest zijn... Maar dit mag niet als excuus dienen!

Zou hij om deze achterliggende redenen een verzachtende lichtere straf krijgen, dan breekt de hel hier pas echt los in nederland...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat een gelul zeg! Ze zouden die moord voor de gein is in een islamitisch land na moeten doen!
Daar worden meteen je handen afgehakt en wordt je gestenigd tot je helemaal total loss bent!
Naar de hel met dat soort ''mensen'', achterlijk zooitje!

Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha leuk dit ga door mensen ga door! goed voor de serverload stelletje kansloze stakkers :kots:

Waarschuw beheerder
donateur
Morky, ga ergens anders lopen janken aub...
Kansloze kreten en leuzen hebben hier idd niks te zoeken, maar de rest van de discussie (mits onderbouwd) is toch toegestaan?
Waarschuw beheerder
*EDIT* weggehaald, dit floepte eruit, ik was boos.. sorry.

Ik vind dit dus echt veel te ver gaan al zie je die "vrienden" die mogen ook de kogel krijgen!!!

Van der Snelle.. (Y)(Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hij had beter die vrienden door hun kop kunnen knallen, sjezus, wat een klootzak
Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha leuk dit ga door mensen ga door! goed voor de serverload stelletje kansloze stakkers

En de afdeling onzin & humor niet zeker:S

Deze mensen mogen van mij dood, daarmee heb ik genoeg gezegd. Fucking kut land is Nederland. Alles wordt hier getolereerd.
Waarschuw beheerder
kansloze stakkers

Als jij je oogkleppen nou eens afdeed..
Je zou haast denken dat jezelf een turk bent, ik snap werkelijk niet dat je voor die lui op komt.

Waarschuw beheerder
te blachelijk voor woorden gewoon :kots:
Waarschuw beheerder
Politie moest harder optreden toch?

10 bussen met ME erheen, gelijk maar goed beginnen dacht ik zo.

hele familie meenemen en wegwezen. Heb niks tegen buitenlanders ofzo, maar dit kan gewoon echt niet, op die foto, zie je ook alleen maar buitenlanders, zal wel weer aan mij liggen denk ik zo.

Toen die rat 3 jaar was zit zijn pa in de bak in duitsland, voor jawel, moord. Begin eerst maar eens met een beter immigratiebeleid in Nederland.

Waarschuw beheerder
nou ik denk dat morky hier meer te zoeken heb dan andere personen met aan het gas en goeie turk is een dooie turk
nederland is van ons etc etc...het niveau is hier heeel erg laag :bah:
durf me hand in het vuur te steken dat die mensen het lef niet hebben om het in iemand ze bek te zeggen.
beetje jammer een normale discussie is momenteel ook ver te zoeken hier
Waarschuw beheerder
soppie 15 januari 2004 14:05
het maakt mij niet uit wat ze over die jongen zeggen, wat hij heeft gedaan kan echt niet "ook al was die jongen nog zo aardig" In mijn ogen met je echt ziek in je hoofd als je zoiets doet in koele bloedde

Hey Soppie, soppe? :)
Waarschuw beheerder
donateur
Zonder al die KUT buitenlanders was NL veilig

was het maar half zo druk

was het veel gezelliger

was de economie veel beter

dus waarom sturen we die half (dan al geheel) buitenlanders niet weg?

KUT GASTEN

NL is van ons blijf er met je gore kut poten van af

Waarschuw beheerder
Die turk die dat gedaan heeft NIET vastzetten, gewoon vrij laten, maar wel bekent maken van: die en die turk was het, en daar woont ie, gewoon vrij rond laten lopen. eens kijken hoevaak hij zich buiten nog laat zien !
Wel een beetje sadistisch dit, maar zo leren ze ut misschien!
schijtvolk!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik kom zeker niet voor ze op! dat zeg ik zeker niet..

Maar jij vind het blijkbaar normaal wat hier gezegd wordt?!

bv.
Een goeie turk/marokaan is een dooie turk/marokkaan.

Morky, ga ergens anders lopen janken aub...
Kansloze kreten en leuzen hebben hier idd niks te zoeken, maar de rest van de discussie (mits onderbouwd) is toch toegestaan?

onderbouwd????? sorry noem je dit onderbouwd :D haha LOL 8)

:x
Waarschuw beheerder
donateur
Leerlingen betuigen steun aan Murat D. 15-01-2004

De politie heeft donderdagochtend bij het Terra College in Den Haag een bijeenkomst onderbroken van enkele tientallen leerlingen, die hun steun aan Murat D. wilden betuigen. De 17-jarige Murat wordt verdacht van het doodschieten van biologieleraar en conrector Hans van Wieren, afgelopen dinsdag.

De leerlingen hadden een spandoek bij zich en riepen leuzen. Enkelen van hen spraken de hoop uit dat D. snel weer zal vrijkomen en stelden dat Van Wieren de schietpartij zelf heeft uitgelokt.

De politie heeft de jongeren gesommeerd de school te verlaten omdat zij geen vergunning zouden hebben voor een demonstratie. De meesten van hen zijn inmiddels vertrokken. Enkele actievoerders bevinden zich in het schoolgebouw. Politie en schoolleiding zijn met ze in overleg getreden

Dat laatste is helemaal belachelijk!! Overleggen?? neerknuppelen meteen en laten merken wat murat D deed echt verkeerd is!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
DarkSkyWise, het is net hoe het ze uitkomt! Is het in hun voordeel (nu) dan noemen ze zich Nederlander, maar over het algemeen noemen ze zich gewoon Turk hoor!
Ze leven volgens de Turkse cultuur en tradities en ze spreken Nederlands, that's it!
Waarschuw beheerder
donateur
:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Een goeie turk/marokaan is een dooie turk/marokkaan.

Hitler zou trots op je geweest zijn :S