Partyflock
 
Forumonderwerp · 648048
­ Nederland
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.
 
Artiest Frank B
Waar kan ik nou is een KNAPPE drumkist (VST) vinden om wat basses te ontwerpen. Ik heb er al een paar gedownload maar krijg steeds maar een beetje een slap geluid er uit of het lijkt er verreweg niet op!
(en geloof me, ik heb al wat plugins gehad :P het is het elke keer weer niet)
je moet het proggi stomper ff downloaden. (te vinden op google)

tis wel een extern prog. maar je kunt de kick opslaan als wav.

:d
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
2 frank B de oplossing...

Steinberg Waldorf attack daar ken je gekke geluiden uit halen
 
(Y) ik ga vanavond meteen ff zoeken...
Vraag bij vst's , dxi's e.d als ik ze wil open in fruityloops zegt ie "cannot open channel"
heel vreemd :(
 
2 frank B de oplossing...

Steinberg Waldorf attack daar ken je gekke geluiden uit halen


:/ idd gekke geluiden krijg ik er uit :P maar nóg niet wat ik wil :D moet nog veel proberen, wat een programma (Y)
Hoe kan ik een extra rij in mijn playlist toevoegen/tussenvoeg­en.

Ik heb al een nummer, maar wil er wat tussenfrotten
 
uhmz is misschien een stomme vraag maar ben nogal een groentje met frooty loops.. maar eh waar moet ik die samples opslaan die ik download?
 
naar de juiste map kopieren in je installatie directory en dan komt hy er tussen (bij 4.nogiets)
2Frank b
Probeer anders junglist/hydra
Preset phatkick
gooi er een quadrafuzz, en een orange vocoder en nog wat simpele plugs erover :d
ik heb er gekke geluiden uit gehaald hoor
 
mmm zal het vanavond even proberen (Y)
ik zoek echt naar zo'n bass die glenn wilson heeft :respect: die richting
heeft iemand nog een voorbeeld nummer?
Ik als FL n00b loop wat te kloten (begin net met patterns) maar een voorbeeld van een simpel nummer compleet gemaakt met de FL software lijkt me wel makkelijk
 
you're kiddin' me :D

http://punish-records.co.uk :respect:
 
2Frank b
Probeer anders junglist/hydra
Preset phatkick
gooi er een quadrafuzz, en een orange vocoder en nog wat simpele plugs erover
ik heb er gekke geluiden uit gehaald hoor


heel vetjes die hydra, die andere ga ik nu even testen (Y)
Probleem:
Als ik in Fruityloops 4 Studio een geluid heb gemaakt met bijvoorbeeld een VST zoals Junglist sla ik deze op zodat hij in de (bestaande) presets-lijst komt te staan.

Maar als ik dan even later dit zelfde bestand weer wil openen geeft FL de volgende foutmelding:

"The fruity wrapper plugin couldn't be found"

Iemand die een oplossing weet?
 
Artiest Warlok
de fruity wrapper is de fruityloops interface om VST's (e.d.) in te laden. Wat r precies is weet ik ook niet maar t lijkt erop alsof je de fruity wrapper niet geod geinstalleerd hebt ofzo...zou ik echt ff voor me moeten zien wil ik zeggen wat er mee is...dus, nee, geen oplossing voor jou :S
laatste aanpassing
Is wel goed geinstalleerd maar ik las op het clubforum dat de samenwerking tussen win98 en fl 4 niet geheel vlekkeloos is. Dat blijkt wel. Misschien moet ik maar weer overgaan op 3 of 3.56.
 
FLP studio zit wel wat anders in elkaar als FLP 3,5 maar in FLP 3,5 word ook van de wrapper gebruik gemaakt. Ik weet wel dat FLP 3,5 veel beter (sneller, trekt minder CPU) werkt dan onder XP
Dit probleem had ik niet in fl 3, denk dat ik 3.5 installeer. Mijn pc kan geen xp draaien anders wist ik het wel. :)
Hey jongens... misschien bezitten jullie wel ongelofelijke vette vst-imstrumetnts maar hebben jullie het simpelweg niet door omdat je misschien wel slechte monitor-speakers hebt die niet goed je low-end weergeven..

Altijd leuk.. mixen op slechte monitors en weer versteld zijn wanneer je je mix bij de buren hoort..
Heb xp geinstll. probleem opgelost.
 
kijk...

loopt t nu langzamer of even snel?
Nou, ik ben tot nu toe erg tevreden over xp. Alle vst plugins doen het.Dacht dat xp niet draaide op een p2 450, 320 ram, gforce 2, maar het draait soepeler en loopt nooit meer vast. Onder w98 waren de blauwe schermen aan de orde van de minuut :)
 
mmmm....mijn FLP ging eigenlijk alleen maar langzamer lopen nadat ik XP geinstalleerd had...
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Gewoon zuinig met vst's zijn, efficient gebruik maken van de effecten en samples van een vst die je maar 1 of 2 keer gebruikt exporteren als wav en dan als losse sample gebruiken. Dat scheelt heelveel processor capaciteit en je geluidskaart zal het ook beter trekken :) en zo bespaar je nog ruimte voor wat extra dingen voor/bij het masteren van je track.
 
zo lossen we t meestal op ja :)
Is er geen grote sample-database ofzo?
Of een manier waarop alle flockers samples kunnen uitwisselen????
 
koop sample CD's..zijn wel duur maar staan echt vol met een shitload aan samples
Dan moet je de samples van die sample-cd's wel vervormen anders is het niet wat... Ik wil gewoon unieke geluiden, dus maak ik ze zelf.
Men neme een sample van een afgaansebrulkikker. Laat deze achterstevoren, van snel naar langzaam, afspelen. Filter er bepaalde frequenties tussen uit. Daarna werpt u er een flanger effect overheen gevolgd door een licht chorus effect. En als afsluiter een lichte reverb met indien mogelijk een klein pulkje delay.

Klaar!
'Men neme een sample van een afgaansebrulkikker. Laat deze achterstevoren, van snel naar langzaam, afspelen. Filter er bepaalde frequenties tussen uit. Daarna werpt u er een flanger effect overheen gevolgd door een licht chorus effect. En als afsluiter een lichte reverb met indien mogelijk een klein pulkje delay'


Lekker efficient.. ;)
:)
 
ja...da's wel een coole sound denk ik, zo'n kikker

Jorg: hoezo vervormen?? tegenwoordig word er toch genoeg gejat. en geluiden zelf maken daar bedoel je je synths mee denk ik? die maak ik ook zelf ja, die moet je niet sampellen..zou een beetje bullshit zijn
laatste aanpassing
Lekker efficient.. ;)

[vervolg] en exporteren deze als wav om zo niet teveel capaciteit op te vreten :P [/vervolg]
2 Warlok, ik bedoel dat je de sample van de cd inlaad in cooledit en dan delay, dist, etc erover gooit. Zodat je hem niet weer herkent. Als ik zelf een sample hoor die rechtstreeks van een sample-cd komt vind ik de plaat al een stuk minder.

Ik maak mijn (duistere) geluiden altijd met junglist. Waarna ik ze sample in cooledit. Denk dat de meeste(amateur) dit doen.
laatste aanpassing
 
ja ok..ligt er ook een beetje aan wat je met die sample wilt doen...

Als synth gebruik ik meestal de z3ta+, soms de Vstation en nog eentje waar ik de naam ff niet meer van weet. Ik sample za alleen niet, ik flikker in FLP de effecten en shit eroverheen
Werkzaam bij Dance Concepts
Werkzaam bij Juicy Lounge Bar
Artiest {SHOWLIST artist 18398, 48419, 20856}
Of gooi ze door je eigen was straat je loops.

Van sony soundforge reverb, simple echo, naar chorus

daarna door de compressor T-racks en het klinkt al een stuk eigener...
Heb net 2 nieuwe platen ge-upload. Zie forum
 
T-rex is wel een cool afmix tooltje
Kan iemand me uitleggen hoe ik dan mijn platen moet afmixen?
Doe het nu op gevoel. :(
 
moet heel eerlijk zeggen dat ik dat ook doe....
:) Wie helpt ons verder???
 
Hoe kan je stukje muziek zonder bass van zacht naar hard laten lopen? Voor de rest gaat alles wel maar dat lukt niet echt.
:x:x:x volume knopje ;)
 
edit event op je volume knop (of een andere filter)
Jorg 12 februari 2004 21:22
Kan iemand me uitleggen hoe ik dan mijn platen moet afmixen?

Doe het nu op gevoel.

>>> Nou dan doe je het dus goed. Er is toch geen standaard ofzo.. De mensen die op gevoel mixen doen hun eigen ding ipv zich aan een standaard te houden.. En dus klinkt diegene meestal orgineler..

Maargoed, een beetje basic mixkennis is nooit weg.
Dan kan je je creativiteit beter uitwerken.
Bij het afmixen moet je wel opletten dat je geluids inztallatie wel 100% is. Bij een verkeerde opstelling van je output (speakers etc.) of slechte kwaliteit ervan kan je track beinvloed worden. Op het gevoel afmixen kan dus, maar dan moet je wel goed geluid hebben anders klinkt het bij de buurman totaal anders.

Bijmij thuis is de kwaliteit 80% en de opstelling slecht! en monitors heb ik niet. Ik doe het ook op gevoel maar ik merk duidelijk dat het bij iemand anders, anders klinkt.
Inderdaad...

Je moet zorgen dat je speakers een vlakke frequency-response hebben.

Dat wil zeggen dat er geen frequenties in het audio sprectum worden gecut of geboosed. Dat het natuurlijk wordt weergegeven. Sommige speakers of versterkers hebben van nature een bassboost waardoor je tijdens het mixen er maar weinig bas bij draait. In werkelijkheid is het er niet en kan je dus op een anders systeem (die van je buurman bijvoorbeeld) teveel low-end (bass) missen.