Partyflock

Forumonderwerp · 648048
37 volgers · 162967x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.
Waarschuw beheerder
Ik snap uberhaupt niet waarom je fruityloops gebruikt, Fasttracker blijft toch altijd nog beter... is alleen nog veel meer werk maar ja het eindresultaat is er dan ook naar

Waarschuw beheerder
hoe kan je als je een beat van een liedje hebt overgenomen importeren in F.L. 4.0 onder welk soort bestand moet je het dan openen??????????????????????????
Artiest {SHOWLIST artist 65349, 27253}
Waarschuw beheerder
wav.
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap uberhaupt niet waarom je fruityloops gebruikt, Fasttracker blijft toch altijd nog beter

t maakt geen fuck uit hoor :)

hoe kan je als je een beat van een liedje hebt overgenomen importeren in F.L. 4.0 onder welk soort bestand moet je het dan openen??????????????????????????

In zo'n Sampler in fruity
Waarschuw beheerder
donateur
eej luitjes ik werk nu al een tijdje met fruity
en nu kreeg ik gister een adres van een site met vst plugins dus ik flink aan het downen
en alles te instaleren dat ging prima
todat ik ze in fruity aan moest zetten
de plugins bleven rood gekleurd en werkten niet weet iemand wat ik verkeerd doe ????
Artiest Xavi
Waarschuw beheerder
ja
je moet in fruity naar channels-> add one-->more daar staat ie dan bij als het goed is je moet hem wel in de directory plugins->vst hebben staan je dll's

hoe werkt het nou precies als ik bijvoorbeeld drumsynth live een sample wil laden ? of juist wil gebruiken nadat ik hem geedit heb.. Er zitten in die plugin standaard samples maar ik wil mijn eigen samples erin zetten iemand?
Waarschuw beheerder
Hoe laat ik van een melodie de tonen steeds iets harder laten klinken en dan hard blijven??

snap er nix van ik bedoel daarmee het faden ervan

hij moet langzaam infaden en dan hard blijven iemand?
Waarschuw beheerder
donateur
ja alles staat in de vst map van fruity en via add one heb ik het gedaan maar ze werken niet

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tinusch 22 februari 2004 18:57

Ik snap uberhaupt niet waarom je fruityloops gebruikt, Fasttracker blijft toch altijd nog beter... is alleen nog veel meer werk maar ja het eindresultaat is er dan ook naar

Je maakt een grapje hoop ik toch!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik krijg nu ik fruity wil openen opeens de message

Acces Violation at adress 000000000 read of adres 00000

iemand die mij kan vertellen wat dit betekend?
Waarschuw beheerder
mensen ik heb een heel irritant probleem en ik hoop echt dat iemand me hier mee ken helpen. ik ben de laatste tijd vaak bezig met anderen over t internet muziek te maken en nu is de zipped loop pack daarvoor de uitkomst alleen....... nou gaat t opslaan de eerste 3 x ofzo goed en daarna verwijderd ie t hele bestand dus ook je samples e.d nou hoop ik echt dat iemand hier een oplossing voor heeft bij voorbaad dank
Waarschuw beheerder
donateur
Dit is ZO dissend: :@

AMD K6-2 500 Mhz, 196Mbyte RAM, SB Live 5.1 (heb wel dikke boxen ervoor! :P ) met Win XP... en FL Studio 4.1

Ik wil zo graag verder met FL, maar me comp. trekt het niet meer.

Ik wil ff zeggen dat ik het ook zo kut vindt dat mensen FL zo vaak afkraken. Het gaat er echt om wat je er zelf mee kunt. Je kan er zoveel meedoen... laat die mensen ff 2 maanden met FL werken!

Ook ff een vraagie:
Altijd als ik de standaard volume in FL op 100% laat staan zitten die balken altijd in het rood, is er naast de volume van samples(en VST's etc.) verlagen een andere manier om dat lager te krijgen? Of is het verstandiger om een nieuwe comp. aan te schaffen?

Waarschuw beheerder
mja met 500 mhz zou ik zowiezo denken aan een nwe pc,... En als je muziek wilt maken al helemaal :x

Waarschuw beheerder
@Xavi:Klik op een instrument en klik dan met je rechter muisknop op t volume hiervan.Kies nu 'edit event' en trek in dit scherm met je rechtermuisknop schuine lijnen omhoog en dan blijvend om t fade zo te krijgen als jij vroeg.
Waarschuw beheerder
Heb gehoord dat als je in fruity:

Channels/group selected doet, alvorens je de samples hebt geselecteerd die bij elkaar horen.(zoals bijoorbeeld alleen synths selecteren)

Dat je dan de geluidskwaliteit van je plaat kunt verhogen.

Klopt dit? En hoe kan dit?
Waarschuw beheerder
donateur
Samples van hogere kwaliteit maken dan ze zijn is volgensmij onmogelijk :|

het lijkt mij een fabeltje

Werkzaam bij Bar27
Waarschuw beheerder
Ik heb ook een vraagje:

Als ik een sample inlaad in fruityloops, bijvoorbeeld een vocal. Stel die vocal is: Hardcore (dus een stem die hardcore zegt ;) )

Hoe kan ik die sample dan opsplitsen, in bijvoorbeeld Hard en Core, zodat ik een nummer kan maken met zo'n vocal : Hard HArd Core Core (boemboemboemboem)

Ik weetet tis echt een heel gay voorbeeld maar ik hoop dat het zo duuidelijk genoeg is:)

Alvast bedankt
Waarschuw beheerder
Kun je 't best ff splitsen met CoolEdit en dan inladen in FL
Waarschuw beheerder
Reactie op Chibba;
AMD K6-2 500 Mhz, 196Mbyte RAM, SB Live 5.1 (heb wel dikke boxen ervoor! ) met Win XP... en FL Studio 4.1

Ik zou als ik jou was geen Xp draaien en wat meer geheugen gebruiken. 512 of nog liever 1024 ipv 196MB.

Tuurlijk is een nieuwe pc helemaal leuk, maar dat kost je heel wat meer.

Waarschuw beheerder
Is er geen aparte plugin voor?
Waarschuw beheerder
Reactie op Rellah :

Voor zover ik weet is er geen aparte plugin voor. Het is overigens ook makkelijker om dit met cooledit even uit elkaar te halen. ( Dan kun je namelijk nog meer effecten over de vocal gooien )

Waarschuw beheerder
Thnax (Y)

Artiest {SHOWLIST artist 17572, 82162}
Waarschuw beheerder
donateur
Reactie op Rellah :

Met de fruity granulizer kun je de het begin van de sample aan geven, als je dat doet d.m.v. een edit events kun je die HARD en CORE appart laten starten(wel in een pianoroll zetten dan, om 'm af te kappen).

Het mooie van deze edit is dat je vele opties beschikbaar houd om dat je de hele vocal nog steeds heb ingeladen:D
Waarschuw beheerder
Wie kent er nog goeie VST plugins voor FruityLoops ?

Junglist is super !
Waarschuw beheerder
donateur
pro 53.. maar op 1 of andere manier krijg ik die nioet meer als VST maar als DXi als ik die instaleer

en de Hydra .. maar dat is volgens mij gewoon de junglist die eer anders uitziet
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
TriangleII gebruik ik veel, die heb ik van een cdtje van het blad interface. daar heb ik zowiezow veel synths vandaan. en ook op kvr-vst.com staan er gigantisch veel. Ik gebruik de simsynt en de wasp ook wel. Verder heb ik nog een orgel synt die is ook wel vet. Kan het dat dat ZR3 is?
En Rellah, dat moet je idd met de granulizer doen.Je kunt er dan ook afzonderlijk effecten op gooien als ik het goed heb :D

Waarschuw beheerder
donateur
To Frenetic---> er zijn veel dikke vst's voor fruity, oa: Moog modular, Pro53, Superwave Pro, Vanguard, V-station, Bassstation, Zta3, Pentagon, synth 1, TBL Bassline enz enz.
dit zijn stuk voor stuk zeer goeie plugins
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Waarschuw beheerder
donateur
VST!!!
Absynth!
FM7 ( als je verstand van synthesis hebt...GEK )
Superwave P8
V-station
Pro 53
Junox2 ( die heeft iedereen )
Beast
Claw
en idd vanguard ( die heb ik nog niet :'( )

En last but not least... Waldorf Attack Percussion synthersizer

Waarschuw beheerder
Waar kan je die leuke plugins downloaden dan ?:)
Waarschuw beheerder
donateur
Een aantal zijn er gratis.

zoals superwave p8 en das een hele goeie op www.kvr-vst.com

en claw op www.refx.net

en de rest moet je kopen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat je ook kunt doen is de namen noteren van de vst's en dan op die naam gaan zoeken op bijv soulseek of kazaa. Zow heb ik ook een crack gevonden voor de wasp en de simsynth zodat het geen demo's meer zijn maar dat je ze ook kunt saven. Verder moet je het blad interface maar es in de gaten houden. Staan best leuke dingen in als je beetje van hardware etc houdt en ze leren je der ook nog wel es wat. Verder zit er altijd een cdtje bij met vette plugins,vaak ook wel freeware proggiez.
Waarschuw beheerder
donateur
in principe kan je alle vst op kazaa/soulseek vinden... Maar dat is piraterij of niet legaal :P

dus dat doen we dat ook niet:D
Waarschuw beheerder
Ik betaal toch voor het internet!! Gnagnagna (a)
Artiest {SHOWLIST artist 13636, 49499}
Waarschuw beheerder
mijn step sequencer heeft maar 4 sporen hoe kan ik er meer van maken help :S:S:S ik begin net ermee alleen ik heb maar 4 en dat schiet niet op!!
Waarschuw beheerder
Hahaha, sorry maar hier moet ik ff om lachen :P. Als je een nieuwe sample eringooit of een plugin dan klik je met rechts op de sample en dan doe je open in new channel. Doe dit 100 x en je hebt er 104 :9 Beetje veel maar goed.Bij plugin zet ie em vanzelf al in een nieuw vakkie. Althans ik neem aan dat je bedoelt dat ie em bij jou in het begin opent met kick,hat,snare en nog iets of niet?? Ik heb links directory's staan ook met samples. Maak dus op je harde schijf een paar mapjes aan met samples (wav) Ga je in fl naar options en dan file settings. Daar zet je het adres in van de map en dan zul je zien dat ie links in dat scrollbarretje tevoorschijn komt. Daar kun je dan dus dat verhaal wat ik net heb gehouden op toepassen. Succes
Waarschuw beheerder
Dank je wel Ja ik ben net ermee begonnen dus sorry beetje lompe vraag
Waarschuw beheerder
Hehe maakt niet uit joh, daar is dit topic toch ook voor. Maar is het nou gelukt dan?? Verder heb ik nog een vraag: Kun je binnen FL ook een loop "opschonen" Want ik heb ergens een ubergeil atmosferisch loopje gevonden alleen der zitten wat klikken en bliepjes in die ik toch wel wil verwijderen om het geheel wat strakker te laten klinken.BVD
Waarschuw beheerder
donateur
je bedoelt dat je een wav bestand ofzo hebt dat je als loopt wilt gebruiken alleen dat er nog dingen inzitten die er niet inhoren..? gekraak etc of..?

Ik snap je niet helemaal namelijk
Waarschuw beheerder
--> Tobi Wan Kenobi --> Ik weet niet precies of er zo'n plug-in bestaat, maar heb je CoolEdit ? Dan kun je namelijk de "hiss" en "crackle" eruit halen door te filteren. ( Werkt goed !!! )
Waarschuw beheerder
donateur
jah ik dacht dat hij dat dus ook bedoelde
Waarschuw beheerder
to frenetic...Met wat kan je je nr filteren in cool edit?Iedereen heeft het erover dat je de ruis eruit kan halen enzow...maja HOE DUH FUCK MOET DAT!
Thnx alvast
Waarschuw beheerder
--> #op-*C*kursgek] --> In CoolEdit kun je je sample laden, daarna ga je naar "Effects". Vervolgens kies je "Noise Reduction" en dan neem je "Click/pop eliminator" of een van de andere functies. Hier kun je practisch mee wegfilteren :-)
Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon zelf samples goed opnemen die je maakt en verder eigen instrumenten gebruiken :yes:

ruis kom je dan zelden tegen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik probeer al zolang Pro53 als VST te gebruiken in fruity.. zover ik weet had ik dat eerst wel.. nu heb ik steeds DXI ..

Verschil is.. bij de ene kan je wel edit event doen.. bij de andere niet..

Iemand die wel Pro53 als VST heeft geinstaleerd?

en iemand die mij kan vertellen wat bij fruity als je bij scherm bent waar je een Plugin kan selecteren dat vakje ervoor is.. als je die aanklikt komt er een F in..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Voor mensen die met Fruity 4 werken heb ik een tip om een goeie kick ala "noizesuppressor" te maken. Neem een kick en plaats hem in fx 1.
Dan kies je de Buzz effect adapter en daaruit kies je "smartelectronix tubescreamer.dll".

Beetje tweaken en desnoods nog wat extra andere effecten erover heen en je hebt een beest van een kick :). Veel plezier.....

Waarschuw beheerder
donateur
Of je werkt met de Quadrafuzz :)
Waarschuw beheerder
Of je pakt de Junglist :D

Waarschuw beheerder
donateur
Nee ..

Junglist is oud..

Hydra is nieuw ..