Partyflock

Forumonderwerp · 648048
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.

ja maar is het dan ook echt garantie dat m'n CPU probleem dan van de baan is?
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
met mijn directx en gewone MME drivers heb ik ook een beroerde verlating waardoor het langer duurt voor dat je iets hoort. maar met ASIO zit ie bij mij op 10ms en hoor ik spatzuiver geluid. daarentegen als je je nummer te vol doet dan nog kan je wel kraakies hooren en dan moet je de latency wat hoger zetten.

hoe snel is je processor T.B.J.

Mijn processor is 2.40 gigahertz snel

t lijkt me eigenlijk dat het daaraan niet kan liggen?
ik ben net al in de computer winkel geweest, en daar hadden ze wel een aantal geluidskaarten waar veel producers mee werken, maar was wel 140 euro:|
eerst maar eens ff kijken of er ECHT geen andere oplossing is;)
al heb je Soundblaster Live kan je een upgrade voor asio drivers verkrijgen. echter is dat waarschijnlijk je groote probleem omdat je sneller je geluid wil afspelen op een lagere latency. en geloof mij er is geen andere oplossing dan ASIO te gebruiken want anders ben je nog duurder uit en kom je toch weer terug op asio omdat ook die professioneele kaarten ASIO gebruken om geluid aan te stuuren netzoals die Audiophile2496.

aanradertje SB Audigy2 daar kom ik aardig mee uit de voeten met een 2.5ghz processor daar ligt het zoiezo niet aan.

aanradertje SB Audigy2

deze kaart raadde die man me uit de computerzaak me ook al aan
ach ja een hobby mag geld kosten hé...ik ga dus straks maar ff langs de winkel;)
tnxs voor je uitleg(Y)
Artiest X-Side
Ik heb een pentium 2 333mhz en hij speelt hem ook normaal af:|. Behalve als ik een paar zware plugins onder elkaar heb gepleurd, maar is toch raar dat ie het bij jou dan niets sneller doet dan bij mij.:S
laatste aanpassing

idd en ik heb nu een hele goeie geluidskaart gekocht, en het gaat og voor geen meter, echt zwaar vertyft dit:(

hoe duurder een kaart hoe beter die is ;)
simple rule :P
(zowel qua latency en aantal kanalen,. maar ook in de kwaliteit van de AD/DA converters, stabiliteit tijdens het afspelen en de samplerates met hun bitrates)

iaw > duur = goed :)

hij was 139 euro;)

duur = goed?
als je altijd er maar vanuit gaat dat duur altijd beters
duur = altijd goed = grote kans dat je vaak genaait wordt..
zoals TBJ al genaait is...
hij heeft 139euro betaald voor een

Creative soundblaster Audigy 2 (tenminste daar ging ik vanuit...las ff niet alles goed door)
dat terwijl je bij alternate de 2 ZS versie voor maar 99eurootjes kan kopen, retail nog wel...
ja dat scheelt je weer 40eurootjes...
http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/kk-c36.html

ik zou sowieso deze kaart laten liggen als het ging om het gebruiken voor semi-pro/amateur producties...
zou eerder gaan voor een M-audio kaart

audigy 2 is zkz niet een slechte optie, zkz als je het ook gebruikt voor games en het afspelen van films...(alhoewel ik maar weinig games ken die daadwerkelijk 6.1 geluid aansturen (meestal gebruiken ze toch een matrix-like snufje (van bijv 5.1 6.1 maken door de achterkanaal te mixen met links achter/rechts achter)
not to mention 7.1 functie op de 2ZS...
en dat allemaal in een hoogstwaarschijnlijk slaapkamer/computerk­amer...

Ik heb het niet meer zo op creative
toen de live uitkwam .....was het zo van dat deze emu1*** (nogwat chip) herprogrammeerbaar was en dat ze laters door driver updates nieuwe shit kunnen toevoegen......ja die chips zijn zkz versatile alleen die fuckers deden er niks mee..
oh jawel..
ze brachten de getweakte chip uit onder de naam......AUDIGY 1 hehe..
Ik heb het niet zo op creative (keb er wel eentje in me pc zitten...ja idd de 2zs ;-) )
laatste aanpassing
Artiest Lanz
ik heb een Terratec DMX 6Fire 48/96.

geen enkel problemen met geluid in Fruity, ook niet bij het gebruik van veel samples/effects.

Buiten dat is ie ook superstil (dwz: geen ruis)

ben er ook erg blij mee :-)
Artiest {SHOWLIST artist 1218, 73034}
je hebt geen andere geluidkaart nodig dat is bs...
je kan met een geluidkaart van 20 euro gewoon werken.

Ik denk dat je meer met je geheugen zit te kloten...kijk als je er maar weinig geheugen hebt dan denk ik dat je pc zo snel aan zn max zit.(al heb je een pentium 1000)

Ik heb gewoon amd 2400 en ik gebruik allepluggins soms meerdere keren en heb cpu usage van max 40 procent...
maar heb wel 512 ddr ram en 256 mb op mn videokaart dus .
laatste aanpassing

sees, 139 is niet duur voor een geluidskaart :P
Misschien Audio conflict T.B.J???
Heb ik ook gehad!
Je moet ff kijken als je sound onboard heb of die wel enabled staat in je Bios.
ik heb een semi profesionele tot profesionele geluids kaart tanoi studio speakers 1 gig intern pentium 4 3 gig en ook 256 mb op video kaart en mijn proccesor blijft tijdens fuity altijd onder de 30 wat ik ook doe dus de mensen die daar last van hebben doen denk ik iets niet goed
by the way heb dr nog iemand links naar sites vaan je goeie vst's kan downen ????
heb weinig problemen met cpu belasting
ligt gewoon an het aantal fx's wat je gebruikt hoe meer hoe zwaarder hij er aan moet trekken en kans op tikken er in

dus heb je niet z'n snelle cpu en niet donders veel geheugen gewoon kalm aan doen met die fx's

mijn msn is wel fucked up voor fruity als ik die op en heb staan tijdens fruity en ik krijg berichtjes is m'n geluid ook niet meer super..

zeker toffe beats
Weet er iemand hoe ik aan veel GRATIS samples en plugins voor flp 4 kan komen ?
Artiest {SHOWLIST artist 14001, 46276, 35890, 35886}
ik ben zelf sinds kort ook een beetje aan het klote maar kom niet achter het volgende. Dus misschien een domme vraag maar toch:

Als ik een nummer afspeel met allerlei verschillende patterns. Dan klinken sommigen patterns nog na terwijl ze in de song niet meer aangevinkt staan. Gebeurt vooral met synt's zoals wasp enz. Blijven maar najoelen. Hoe kan ik dit oplossen?

Hopelijk is het duidelijk zo wat ik bedoel.
2 soul survivor:
Vraag deepack, die hebben er veel
(ben zelf net begonnen met kijken hoe hget werkt
In een dag had ik meer in elkaar zitten dan met cubase sx in 5 dagen :S )
Artiest {SHOWLIST artist 65349, 27253}
japie moet je het volume uitzetten... dus aan het eind van je melodie volume uit...
japie je moet de wasp helemaal niet gebruiken wat een kutsynth is dat ;)
2 japie: op de patern gaan staan, rechtermuisknop en dan cut itself aanvinken.... :)
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Voor vragen over Fruityloops/FlStudio vraag het an MIJ Ik ben uw redder,

Ps. Wasp is een goeie synth als je meer doet dan alleen presets gebruiken :D
no uuuuhm ik heb er nog nooit echt ruige geluiden uit kunnen krijgen behalve wat kicks terwijl me dit op een pro 53 fm7 en junglist wel lukt dus ik blijf erbij t is een kutsynth (noem me eigenwijs maar er zijn er vast meer die er zo over denken)
je moet de Wasp ook niet gebruiken voor kicks e.d. daar heb je de Quadrafuzz voor!:D
een quadrafuzz is een distortion/overdrive FX en kan dus nie zelf iets genereren een QF gooi je over een kick heen.

BTW een paar goeie vst zijn Junox2, superwavep8, absynth 2.0 ( mits je een beetje verstand heb van synthesis ) en V-Station
Fruitige looops ,

Zuigt

Reason Rules !!!!

Cubase ook wel , maar fruity loops is echt voor proletariers !!

Reason Kopen ????
kopen???
FL en cubase kan ik allemaal gratis krijgen!

En FL lijkt vrij veel op reason, dus wisselen is vooral voor een beginner als ik niet echt aan te raden
Ik denk dat je

100000 % meer kan met Reason , ik ken professionel DJS die alleen reason gebruiken ( ok misschien om af te mixen Cubase ) maar goed

Ik ben het niet eens dat fruity loops , er op lijkt !

P.s. Zelfs de nieuwe Music makers Zijn wel aardig !!!

En toen kwam DJ Frankie Divine het maar eens uitleggen met een hoop dom geblaat.

Nogmaals:

Er zijn enorm veel producties die uitkomen op vinyl die met Fruityloops zijn gemaakt. Hetzelfde geld voor Reasen, Cubase en Logic. Het gaat vandaag de dag niet meer om de Software, maar om wat degene die ermee werkt eruit weet te halen.

Zo kun je aan Fruity ook gewoon randapparatuur hangen en of jij je Access Virus nou aanstuurd met Cubase of met Fruityloops, hij gaat er echt niet anders door klinken. De Virus zit immers braaf aan je mengtafel aangesloten en de Software laat alleen maar weten wanner de Virus een toontje mag spelen.
laatste aanpassing
Goed verwoord Ryan!
ja dat bedoel ik, het ligt er maar aan welk software je lekkerder vind werken, fruityloops werkt toch eg wel goed. Reason is ook een goed programma maar het nadeel is is dat je van die klote orchestra cd's moet hebben wil je een beetje goede synth krijgen
ja idd ik vind persoonlijk fruity t beste werken (is ook t enige waar ik echt mee uit de voeten kan) maar t is idd belangrijker wat de persoon ermee doet. ennuh ff een vraagje k heb buzz maar waar haal ik in godsnaam die quadrafuzz vandaan ken m nergens vinden :S
mensen , is er nergens een site waar je gewoon samples voor nix kan krijgen?

ik heb zelf nu een SB live 5.1, maar die ruist onwijs. kent iemand daar iets op tegen?
http://forum.mastersofhardcore.com/viewtopic.php?t=6367
DoOpS, thnx. ken je eigenlijk al de nieuwe MoH cd ofnie? die is vet bruut!!!
hier gratis en voor niks ;)http://www.truecore.ru/en/mp3_arc.htm
Artiest Deztro
ik ken professionel DJS die alleen reason gebruiken

Poe Poe, Nou Nou... Er zijn er ook zat die het niet gebruiken. Mensen komen hier doorgaans met vragen, danwel opmerkingen over FL. Open dan je eigen Reason topic en ga daar lopen verkondigen hoe goed het wel niet is...
Ik zou zeggen, stuur Angerfist een PB'tje, die kan je zowat alles wel vertellen over Fruity ;p.......
nou ik heb fruity loops 4.0 net en snap er de ballen nog niet van maar ik exoirimenteer al aardig en lukt steeds meer

grtz perdok
ik ken professionel DJS die alleen reason gebruiken

deepack gebruikt FL, en dat zijn geen amateurtjes
Niemand gebruikt ALLEEN een programma, vaak zit er hardware achter. Of vst's bij amateurs, zoals ik. Het gaat om je eigen creativiteit.

Artiest Edzor-Madzor
Mensen ik heb een probleem.
Als ik een sample in mijn nummer gooi (sample van 11 sec) kan hij hem niet helemaal afspelen en hij begint steeds opnieuw hoe verhelp ik dat alvast bedankt.!
als je Fl studio hebt ken je zulke sanples gewoon in je audiotrack afspelen ( de open ruimte vlak onder je playlist ) en dan is er niks aan de hand.
heb je een andere, oudere versie dan zet je de sample in een lege pattern en die pattern gebruik je dan alleen daarvoor. Zet de pattern 1x in de playlist en hij wordt gewoon helemaal afgespeeld... ( ps. Als jullie het nie helemaal begrijpen... Ik ben net wakker!!! :D )

Thnx nog een vraagje als ik een melodie afspeel dat lopen er af en toe 2 deuntjes door elkaar Is het ook intestellen als je nieuwe deuntje komt je andere weg gaat.Kan het moeilijk uitleggen heb het iig over die piano roll.
Werkzaam bij The Firm Organised
Artiest Ked
Question:

Wat veroorzaakt eigenlijk het wegvallen van soundlevels bij sommige patterns bij het heropenen van een reeds gemaakt nummer?

Dus....dat als ik een opgeslagen nummertje heropen, dat ik dan eerst van een paar machines het volume weer open moet zetten en vervolgens pas het complete nummer weer hoor...
Fruityloops is een pattern-based programma... wat je gewoon het beste kan doen ( ik doe dat zo in ieder geval ) is in elke pattern 1 loop maken.

Bijv.
Pattern 1 = melody 1 ( dus alleen de melodie )
Pattern 2 = Kick ( dus alleen loop van de kick )
Pattern 3 = clap etc. etc.

Ongeveer zo... maar dat moet je zelf indelen....

Ga daarna de patterns aan elkaar knopen in de playlist.
dan zul je zien dat je er van af bent
laatste aanpassing
2 FunfyEdKroket:
Je moet dan je sample aanklikken in je sequencer en naar het INS-gedeelte gaan en je ADSR (envelope generator) aanzetten en instellen naar jou keuze.

succes (y)