Partyflock

Forumonderwerp · 648048
36 volgers · 163306x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.
Waarschuw beheerder
neuh..je snap het gewoon niet,dus die mening is het ook geen daalder waard :no:
Waarschuw beheerder
Als je geen kritiek kan hebben moet je ook niet posten. Ik zei alleen dat je intro eentonig was en gelijk ben ik kortzichtig. Ok ik had niet moeten zeggen dat techno eentonig is. Tis mijn mening. Een mening is een mening, en dan kan je hoog of laag springen, maar als iemand anders over iets denkt is het een beetje onzin om gelijk te zeggen, je snapt er nix van en je mening is nix waard. Beetje jammer
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb liever kritiek van een échte techno kenner zoals techno junk :jaja:
Waarschuw beheerder
.:Vraag:.

weet iemand een crack voor de nieuwste fl4 demow?
waar je die kan downloade.. alvast thanks
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
Als je download, download dan de goeie ;)

Waarschuw beheerder
2 technojunk
ja ik heb alle geluiden aanstaan en ik heb het op song staan
Waarschuw beheerder
donateur
En nog steeds hoor je nix als je hem als mp3 hebt opgeslagen?? Dan weet ik t ook niet.. vraag maar aan Gekkehuis, die weet alles ;)

Waarschuw beheerder
Een vraag van mij:

Waar kan ik dat programma junglist vinden.?

Alvast bedankt

Artiest Tomarito
Waarschuw beheerder
Kan je in Fruityloops mp3 importeren??

Als ik op 'import' klik kan ik alleen midi importeren en als ik het bij de smp op bestand (het mapje) klik kan ik alleen wave (en nog een paar andere als drumsynth) importeren.

Zou ik dus al m'n samples om moeten zetten naar wave....dan is de 12 GB (ik weet ut, niet echt een dat je zegt nieuwe computer ;)) aan ruimte snel benut :/

Greetz
Waarschuw beheerder
donateur
mp3 kan idd niet, converteren naar wav en dan werkt het weer :)
vst instrumenten die mp3's kunnen afspelen zijn er heel weinig.

Artiest Killerbase
Waarschuw beheerder
je kan wel .wav files importeren
als je een ander programma waarmee je .wav files kan maken...;)
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt musicbox en daar kan je muziekbestanden van soort wisselen.

Overigens is FL er bij mij af, maar krijg kazaa niet meer op mijn PC.

Iemand een idee?

Waarschuw beheerder
FL er weer opzetten ;)
Waarschuw beheerder
donateur
TiP..:: als je als wav opslaat zorg er dan voor dat je met een codec comprimeert anders heb je zo'n grote file.. de ogg codec is uiterst geschikt hiervoor :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon wat ruimte vrij houden voor de muziek zooi :)
10GB is zat

Waarschuw beheerder
Elke keer als ik loop te f*cken met mn kick dan heb ik na een half uur aankloten een geweldige kick dr uit (naar mijn mening)

Vervolgens wil ik andere samples toevoegen wat er dan overblijft is een grote krakende zooi.. :D

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.

Ik weet dat de kick minder hard moet om niet alles te overstemmen maar hoe doe ik dit zonder dat hij power verliest???

Waarschuw beheerder
2 Einshine: Hoe comprimeer ik een wav file met een codec?
Waarschuw beheerder
donateur
DJ_Tomarito--> ik gebruik daar een programma 'goldwave' voor kun je gewoon downen op i-net.. maar er zijn heel veel programma's waarmee je dat kan doen.. de meeste wav-bewerkingsprogramma's.. maar goldwave is erg makkelijk :jaja: www.goldwave.com :d

Artiest {SHOWLIST artist 6079, 20741}
Waarschuw beheerder
2 sonnema >>

Dan moet je in t mixerkanaal waar die kick in zit. een compressor toevoegen (fruity compressor is bijv. een goeie. maar PSP_Vintagewarmer heerst)

en daar een beetje mee spelen. om t geluid van de kick iets te dempen. dan hebben de rest van je kanalen niet zoveel last van gekraak

Waarschuw beheerder
Oke, ik heb nu Goldwave 4.26 geinstalleerd, maar er is nog een probleem.
Ik open een mp3 bestand in Goldwave en wil hem naar .ogg converteren, maar dan staat er "Goldwave cannot find the Ogg Vorbis codec"

Wat moet ik doen zodat ie hem wel vind?

Greetz Tom
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
codec installaeren ;)

Waarschuw beheerder
Haha...echt? ;p

Nee, maar waar haal ik zo'n 'codec' vandaan? (Ik dacht dat de codec in Goldwave zelf zat....dat ie de codec aanmaakt zodra je het bestand converteert)
Waarschuw beheerder
donateur
DJ_T:: welke versie van fruityloops heb jij.. vanaf flstudio 4.x word standaard ogg codec geinstaleerd.. anders kun je m HiER gewoon downloaden.. dan in goldwave je mp3 bestand opslaan als wav met attributen zetten op 'ogg vorbis (mode 1) 44.000khz 16 bit stereo'.. dan kun je je gecomprimeerde wavbestand in je patches van flstudio zetten en vanuit daar slepen naar je audio gedeelte onder in je playlist.. succes (y)

Waarschuw beheerder
Ik heb DB Power AMP codec ogg erbij gedownload.
Ik kan m'n mp3 bestanden nu wel omzetten in .ogg, maar die kan ik weer niet in Fruityloops converteren; hij blijft om .wav vragen.

dan in goldwave je mp3 bestand opslaan als wav met attributen zetten op 'ogg vorbis (mode 1) 44.000khz 16 bit stereo'..

ik sla hem op als .wav, dan ga ik naar 'attributes', maar staat geen ogg vorbis bij...enkelt een hele lijst met Mpeg layer, AC-3 ACM decompressor en Windows Media Audio-V1 :S

Waarom geeft ie ogg vorbis niet aan, terwijl ik wel een DB Power AMP codec ogg geinstalleerd heb?

Waarschuw beheerder
Ik heb een Vst (Pro 53) ingeladen maar als ik hem wil uitproberen staat er:

Error:

"Sorry but this plugin couldn't be found or opened.

If this plugin has to be registered it correctly.

Pro 53 staat bij de DXi?

Ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe je precies de Vst moet inladen. Maar dat moet je toch gewoon bij je map plaatsen en dan naar Fl gaan. Channels>add more>refresh, toch?
Waarschuw beheerder
donateur
installeren in je vst plugin map, dan pakt ie m bij die refresh als t goed is automatisch.

en dan moet ie bij vst of vsti staan. (niet de pro53 fx nemen)
Waarschuw beheerder
ik heb de pro-53, maar als ik een melodie in de playlist heb gemaakt, dan speelte ie soms bepaalde noten niet af, nu heb ik dat zelfs met een hele maat :|

ik heb al gekeken of ie dan volume's omlaaggooit ofzo, maar dat gebeurt niet :no:

als ik dat stukje wat hij niet afspeelt in die pattern aan het begin doe van een nieuwe pattern, dan speelt ie dat alsnog niet af, hoe kan ik dit probleem verhelpen??

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Hallo k heb geen zin om te kijken of t er al staart :P maar kun je ergens een pack met goeie bass voor hardcore ofzo downloade ergens???
Waarschuw beheerder
nee kan niet, je moet ze zelf maken :jaja:

mensen, ik heb dat probleem al verholpen, in de pianoroll. had dat stomme flp de noot velocity uitgezet :@
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ffe een vraagje

hoe laat je je patterns in elkaar overlopen?

Waarschuw beheerder
Voor zover ik weet moet je daar een appart pattern voor maken. Of je doet dit in bv acid ofzo, want fruityloops zen sequencer vind ik maar :kots:

Waarschuw beheerder
patterns in elkaar overlopen ? :s

gewoon achterelkaar in de playlist zetten
Waarschuw beheerder
donateur
Bij wie lijkt de playlist nog meer een picasso?
Het moet op zo'n manier gebruikt worden toch?...
Waarschuw beheerder
bedoel je dit gekkehuis?

[IMG]http://img10.exs.cx/img10/9316/ScreenShot010.jpg[/IMG]

Waarschuw beheerder
*gewoon achterelkaar in de playlist zetten*

Ja om 2 patternen door elkaar/te gelijk te laten spelen wel. Maar de vraag was om ze in elkaar te doen overlopen. Naar mijn weten gaat dit niet zonder daarvoor een appart pattern te maken.
Waarschuw beheerder
donateur
tavraz >> haha idd :D
ik heb ook altijd kunst ehhehe
Waarschuw beheerder
die valt nog wel mee moet ik eerlijk zeggen :D
Waarschuw beheerder
donateur
het kan erger hehe
Waarschuw beheerder
donateur
Ik gebruik ongeveer 150 patterns :|
Waarschuw beheerder
Ik gebruik ongeveer 150 patterns :|

:jaja: ongeveer net zoveel :jaja:

in die screenshot wat je hierboven ziet, zitten er bijna 200 :|
Waarschuw beheerder
donateur
:D

en zelf weetje vaak wel welke pattern wat doet :yes:
terwijl iemand anders er geen zak van snapt :9

in versie 4.5 kun je boven in de playlist ook nog markers neer zetten, bijvoorbeeld intro, outro, midden etc etc. wel handig

Waarschuw beheerder
Is idd wel handig die markers... Meestal kom ik wel uit m'n eigen tracks maar krijg wel es een nr van een maat om te remixen of wat dan ook die heb de meeste patterns niet benoemd of dan staat alles door mekaar... Maar zelf doe ik het wel ongeveer net als Tavraz :D
Waarschuw beheerder
donateur
heb altijd me "trademark" erboven staan whehe:

[img width=600]http://members.lycos.nl/einshine/Fotos/FLStudio.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Wie weet hoe het kan dat als ik m'n nummer uit Fruity converteer naar MP3 of WAV dat er soms bassdrums wegvallen ? Zijn er meer mensen die dit hebben ?

Waarschuw beheerder
hoe maak je dan eigenlijk gradient kleuren in je playlist ?. ik kan patterns wel los kleuren enzo, maar gradient lukt niet
Waarschuw beheerder
voor de mensen die een basis willen in flp 4.01 of hoger, ik heb die file, dan staat alles genaamd in de playlist, alleen dan moet je zelf in de step sequencer alle files enzo erinzetten ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Wie weet hoe het kan dat als ik m'n nummer uit Fruity converteer naar MP3 of WAV dat er soms bassdrums wegvallen ? Zijn er meer mensen die dit hebben ?

Gebruik je samples of een VST ? Junglist heeft dat leuke probleem, dat er wel eens beats vergeten worden :p