Partyflock

Forumonderwerp · 648048
36 volgers · 163228x bekeken
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Ik dacht dat die er al was maar kon hem niet vinden met search dus bij deze.

Ik heb fruity 4.0

en heb de volgende vragen..

Ik wil een stem met granulizer van langzaam steeds sneller laten gaan tot het een toon wordt en dan die pitchen etc alleen ik kan volgens mij niet die knop laten bewegen zodat het stukje stem steeds sneller gaat...? Is het mogenlijk om de knoppen van granulizer netzoals bij VST's te laten bewegen?

&

Ik zoek nog steeds de mogenlijk heid om paterns op verschillende snelheid te laten lopen of dat de snelheid van een patern toeneemt etc.
Waarschuw beheerder
Weet er iemand of het mogelijk is om met fruity de patterns op een verschillende bmp te laten lopen?
Had namelijk een beetje zitten kloten op een snelheid van 212...vette sample gemaakt...en toen d8 ik ...laat ik er is een bass bij doen blablabla....maja nou is dus dat hele nummer op 212....en das een beetje snel.
die sample deed het heel anders als ik de bpm naar beneden gooide.
Thnx alvast
Frank

Artiest {SHOWLIST artist 6079, 20741}
Waarschuw beheerder
JA is mogelijk

ga na de pattern die je wilt aanpassen, zet de bpm goed, klik met rechtermuisknop op je bpm en kies voor 'edit events'. Druk in t events scherm op CTRL+I nu kopieert ie de huidge waarde van je bpm teller naar het events scherm.. als nu die pattern wordt agespeeld springt direct de bpm goed
Waarschuw beheerder
Wie weet waarom soms een geluid uit een vst wegvalt? bijvoorbeeld een bass. ik heb de bassen allemaal in de pianorol staan en toch vallen ze soms weg... :(

Waarschuw beheerder
Jorg, dan trekt je soundcard t niet meer

Je kan proberen om op F12 te drukken (minimaliseert alle vensters)

Of je audio latency iets hoger zetten (bij audio options)
Waarschuw beheerder
Jorg, dan trekt je soundcard t niet meer

Je kan proberen om op F12 te drukken (minimaliseert alle vensters)

Of je audio latency iets hoger zetten (bij audio options

Ik heb ook ooit last gehad van dat probleem wat jorg beschrijft maar dat was alleen als ik de track naar mp3 of wave omzette. Als ik de track zoals ik m gemaakt had in fruityloops afspeelde deed ie t goed maar als ik m dus opsloeg als audio bestand niet meer en aangezien het renderen van je track niks met je geluidskaart te maken heeft betwijfel ik wat je hier zegd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zal t eens proberen om op f12 te drukken. Hoop dat t dit is. Maar wat paradox aka demonyx zegt klinkt logischer. Het gebeurd dus alleen als de mp3 afspeelt in fruity hoor ik die ene bass wel. in de mp3 niet. :(
Waarschuw beheerder
Heeft allemaal niets geholpen. Ik laat fruity gewoon spelen en neem de plaat wel op met cooledit... Kzal angerfist eens vragen, misschien heeft hij een oplossing...

Bedankt voor de moeite gasten!

Waarschuw beheerder
Ik heb een vraag..hoe kan ik een reverb op een beatje doen....groetenn
Artiest X-Side
Waarschuw beheerder
geef dat beatje een effectnummer, dubbelklik er vervolgens op en kies in het effecten scherm fruity reverb:)

Waarschuw beheerder
klik op de sample die je een reeverb wil geven. dan opent er een nieuw schermpie. dan zie je rechtsbovenin FX staan. klik daar op (houd ingedrukt op die 2 liggende streepies) en schuif met je muis een stukkie naar boven zodat er een 1 komt te staan bv. dan laat je los en dubbelklik je op die 1. dan opent er weer een nieuw venster.
dan zie je onderin een lijst met balken van 1 tm nog iets. dan klik je op het pijltje van de 1 ga naar select en zoek de reeverb. dan opent er weer een nieuw schermpie en je kan met de reeverb spelen.

Waarschuw beheerder
thanks for the reply jongens..simpel vraagje..maar chill dat jullie antwoord geven :)
Waarschuw beheerder
Kan je het tempo gedurende het nummer laten veranderen? Ik heb nu een intro op 180, maar wil daarna een bass met 210 laten knallen
sowieso nog iemand goeie tips om (met of zonder plugin) een redelijke hardcore bass eruit te laten lopen? want dat 1/4 vind k niks :S
Ik begin net, dus houd het antw. aub een beetje simpel, anders begrijp ik eht weer eens niet.

Waarschuw beheerder
JA is mogelijk

ga na de pattern die je wilt aanpassen, zet de bpm goed, klik met rechtermuisknop op je bpm en kies voor 'edit events'. Druk in t events scherm op CTRL+I nu kopieert ie de huidge waarde van je bpm teller naar het events scherm.. als nu die pattern wordt agespeeld springt direct de bpm goed

8 of 9 berichten gelee ook gepost :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wie weet waarom soms een geluid uit een vst wegvalt? bijvoorbeeld een bass. ik heb de bassen allemaal in de pianorol staan en toch vallen ze soms weg...

Als je bijvoorbeeld boven in bij de opties bij SNAP de lengte van een noot echt geheel vrij bepaald en vervolgens zet je hem weer op Line dan kan het zijn dat die net een paar mm te lang is en dan slaat die de daar opvolgende kick over omdat ze dan door me kaar lopen.

Dat zou eventueel kunnen niet echt makkelijk uitgelegd maargoed..:p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kan je het tempo gedurende het nummer laten veranderen? Ik heb nu een intro op 180, maar wil daarna een bass met 210 laten knallen

ja
selecteer een pattern
rechtsklik op dat tempotellertje (staat op 180 bv)
kies: edit events
dan test je maar wat met die graph (hoger is sneller)
dan plaats je dat pattern erges in je track en van daar gaat ie sneller

vergeet ook geen pattern voor 180 bpm te maken en plaats dat in het begin...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er zijn voor FL tenslotte ook Educatieve Pakketten verkrijgbaar met kortingen tot 65% op het product

waar kan ik dat krijgen Coady

Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje: Als je op "Channels" klik dan naar "Add one" dan pak ik Wasp. Ik draai aan een paar knopjes, er komt een lekker soundje uit. Maar als ik hem wil opslaan dan slaat ie hem wel op, maar als ik vervolgens het bestand weer opent krijg ik de standaard instellingen. Help :s
Waarschuw beheerder
Je kan dat oplossen door van jouw instellingen een 'preset' te maken, zo kan je elke keer als je de wasp gebruikt jouw instellingen kan laden. Dit is erg handig en wel aan te raden met de meeste plugins.

Klik op dat soort 'stekkertje'links boven van je wasp venster en doe 'save preset as...'en klaar ben je ;)

Je kan dit ook met de FX's, lfo, noem maar op doen, en zelfs een hele mixerfx channel met al je aparte fx erin, die elk weer andere instellingen hebben, in 1 x opslaan als mixer state. Dit gebruik ik zelf erg vaak.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Endymion 4 Life> Komt als het goed is omdat je de demo versie hebt ? Althans, dat had ik ook steeds ..
Waarschuw beheerder
ik heb ook een nieuw nummertje gemaakt :)

tis vrij duistere techno,meer mijn eigen sound als het ware..zal het van de week wel online gooien :)

Waarschuw beheerder
Ik had alle richtingen van de pijltjes opgeschreven dus ik heb precies dezelfde sound. Alleen bij mij komt "save preset as...." nog steeds lichtgrijs in het beeld dus kan het niet opslaan. Dus moet ff en nieuwe downloaden:x kopen;)
Waarschuw beheerder
donateur
HELP :o

weet toevallig iemand waar en of er een NEDERLANDS handleiding is :)

bij voorbaat dank..:d
Waarschuw beheerder
Handleiding? :D

Ik heb alles zelf aangeleerd,zonder enig hulp of handleiding :P
Waarschuw beheerder
donateur
Kan uiteraard ook..:jaja: maar kost veel meer tijd, en je heb zoveel mogelijkheden, soms zit je iets te verandere maar dan hoor je het in het nummer niet terug, snap echt niet waar dat soort dingen voor zijn dan. Daar gaat het me vooral om..;)
Waarschuw beheerder
Maar die tijd,maak ik gebruik van :P

Ontdek nog steeds nieuwe dingen elke dag :D

Ik neem nooit eens de genoegen om de handleiding van een tv of wat dan ook door te nemen hehehe :P
Waarschuw beheerder
Hoe kan je een pattern, met bijv. een melodietje, van zacht naar hard laten gaan, en tegelijkertijd van een doffe naar schelle klank?

de pattern herhaalt zich iedere 4 tellen weer, maar moet over een stuk van 16 maten (64 tellen) dus van zacht en dof naar hard en schel moeten worden gebracht!

akvast bedankt;)
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat je dan "cut off" moet gebruiken. Deze is los als effect te gebruiken, heet volgensmij Fruity Filter. Bij losse samples is het beschikbaar in de piano roll. Je kan het ook vinden in bij het channel settings panel (d8 ik).
Waarschuw beheerder
Maar dat efeect past ie toch alleen maar toe op 1 maat, of op 1 noot in de maat.

Want ik wil het namelijk dat het 16 maten is
Waarschuw beheerder
donateur
Dan kun je het beste de filter gebruiken. Die kun je openemen, dus op laten lopen en af laten lopen :)
Waarschuw beheerder
The Praetorian - Memoiress

M'n nieuwste :)

Tis duistere techno,denk aan Inigo Kennedy ergens in die richting,maar geheel m'n eigen sound :D
Waarschuw beheerder
Het lukt mij niet met de fliter:(
Ik weet nog geneens hoe ik hem t beste kan instellen enzo!!!
Waarschuw beheerder
Hallo?! iemand nog feedback & tips voor m'n nummer?! :@

O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Largemellow >> met de cutoff in de pianoroll lijkt mij het makkelijkst.. je zet het aantal maten die je nodig heb om hem van zacht naar hard te laten lopen in de pianoroll en dan ga je naar "filt. cut".. zet dan het eerste 'balkje' (begin van het laten opkomen) op -100%, dan houdt je rechtermuisknop ingedrukt en ga je naar het einde van het laten opkomen, naar 0%.. als je begrijpt wat ik bedoel.. en voila :)

Martin, die heb je al van me gehad ;)
Waarschuw beheerder
Mars,dat is de geedite versie :P

Is weer iets anders dan die ik je laatst gaf ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Hmm, kzal van de week ff luisteren dan kerel en zal dan hier wel ff mijn ongezouten mening pleuren :p
Waarschuw beheerder
@ =Techno Junk=: Ik zal eens kijken!!!;)
Waarschuw beheerder
donateur
wie maken dr allemaal drum'n'bass met flstudio 4.x..?? ben wel benieuwd.. tjek me profi voor me eerste dnb project..!!
Waarschuw beheerder
donateur
Largemellow >> Als het niet lukt, moet je het maar ff zeggen.. probeer ik het op een andere manier uit te leggen en anders is er vast nog wel iemand die weet hoe dat moet.. is eigenlijk heel simpel, maar je moet t net ff weten :) aldoende leert men ;)
Waarschuw beheerder
Vraag:

Hoe kan ik plugins downloaden?
En dan in fruityloops 4 zette?

want ik zoek een goede synth.. maar in mijn fl4 versie zit er geen Syntrus (of hoe je het ook schrijft) in het rijtje van "PACKS" want daar halen ik altijd een synth voor een track...
Waarschuw beheerder
@ =Techno Junk=

Ik kom er idd niet aan uit:(
Ik ben aan t kloten geweest, maar t lukt nie!!

T lukt me wel dat hij van zacht naar hard gaat, maar dat wist ik al hoe dat dat moest.
Nu wil ik hem alleen nog van dof naar schel krijgen!

alvast bedankt(b)
Waarschuw beheerder
donateur
Largemellow:: gaat t om n heel pattern met meerdere instrumenten.? dan kun je beter de mixer gebruiken en master van alle instrumenten naar 1 fx zenden (bv fx 16) en daar fruity filter neerzetten (je kunt nog steeds per instrument andere effecten gebruiken). fruity filter met cut off werken in automation (rechtermuisknop dan edit event zoals technojunk al uitlegde, wel op een leeg pattern en die op de juiste plek plaatsen in playlist).. dit moet werken denk.. :)
Waarschuw beheerder
Hardhouse raver>>>

Sytrus zit vanaf 4.5 in flstudio. Je kan plugins downloaden op het web...www.google.com, veel zijn gratis , veel ook niet. De plugin moet je dan in je flstudio/plugins/vst pleuren. DAn moet je addchannel doen, en fast scan. Dan zal die je nieuwe plugins vinden en die kan je dan gebruiken :)

Praetorion>>>

Beetje eentonig begin, maar das techno he :) Ik vind die ene ride cymbal niet zo geslaagd. En de kick mag harder en meer aanwezig. Ik denk dat je ritme meer instrumenten mag bevatten. Dit klinkt meer als een beetje zweverige techno :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
techno is niet eentonig,kortzichtig..sorry dat ik het zeg maar dat slaat nergens op :/
Waarschuw beheerder
hmm ja das dan een meningsverschil. Ik merk dat techno platen 'eentonig' gemaakt worden, en dat aan de dj is om dat eruit te halen. Dave Clarke is daar bv erg goed in.

Waarschuw beheerder
HELP!!ik kan in FL niks opslaan als mp3 of wav file.als ik save as mp3 file bijvoorbeeld doe dan slaat het wel een mp3 file op maar als ik die afspeel is er dus geen geluid. weet iemand mischien hoe dit kan en hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Waarschuw beheerder
Ik merk dat techno platen 'eentonig' gemaakt worden

je hebt er werkelijk geen bal verstand van :no:
Waarschuw beheerder
@ TIS(tering ik ____//)

Heb je mischien het knopje pattern ingedrukt tijdens het opslaan, ipv het knopje song???
Waarschuw beheerder
donateur
Ik merk dat techno platen 'eentonig' gemaakt worden

Idd, jij snapt er echt geen fluit van! :/ Techno LIJKT voor een leek misschien eentonig, maar wat techno tot techno maakt zijn de minimale veranderingen in een track.. luister maar eens HEEL erg aandachtig naar een technotrack, dan hoor je het wel.. want wat jij zegt is echt dikke bullshit! :[

TIS(tering ik ____//) >> Als je hem als mp3 opslaat, heb je dan wel alle geluiden van je track aanstaan? En heb je 'pat/song' op song staan??
Waarschuw beheerder
DAt vind jij dikke bullshit ja, die minimale veranderingen maken het voor mij eentonig. Zoals ik al zei , meningsveschil.
laatste aanpassing