Partyflock
 
Forumonderwerp · 640449
Bij deze wil ik hier mensen eens de kans geven te reageren op problemen waar ze tegen aan zijn gelopen tijdens feesten m.b.t. de security op een feest.
Dit is onafhankelijk en mijn eigen initiatief. Daar waar ik het nodig acht zal ik ook reageren en proberen iets uit te leggen of iets in die geest.
Dit is naar aanleiding van een forum over leeftijd en controle van ID op Multigroove.
ben 1 keer om legitimatie gevraagd op hard bass, die heb ik dus niet (ben 16) en hij zei dat k niet naar binnen mocht, maar ik bleef volhouden dat ik 19 was en toen ik zei datik uit amsterdam kwam, mocht ik alsnog naar binnen!
 
Ik word altijd gefouilleerd!;)(miss­chien logisch om dat dat bij iedereen gebeurt:\)

Maar er is me nog nooit om ID gevraagd!:D

verder heb ik nog nooit last gehad van de security.
 
Ik vind ze soms wel oke want heb een x voor
niks VIP gekregen samen met
mijn vriendinnen...
 
security (Y)...

Stond ff te kijken op hellraiser bij de vip (april) wor ik door zo'n beul naar binnen gedrukt.. (Y)... bier red bull en andere zooi weer mee naar buiten..
 
En daar zit nu juist het probleem.

De security stelt meestal niet veel voor op (grote) feesten.
Zo sprak ik na XQ germany een man van de security in de trein.
Een 45 jarige man die begon te vertellen hoeveel speed ie snoof. Hoeveel pillen je kunt innemen en hoe je dan het hele weekend waus blijft etc. etc. etc.
Daarna mochten we nog gezellig luisteren naar het verhaal over zijn 22 jarige vriendin en kinderen van 15 en 18 jaar oud die hij weleens klappen zou verkopen als ie hun ooit op een feest zou betrappen.

Oké.......¿

Dan heb ik het dus niet over clubs als de Hemkade en de Matrixx waar de security wèl security genoemd kan worden.
Artiest Mani
Nooit problemen gehad, soms zitten er echt wel popi jopi's tussen van: "kijk mij ff uitsmijter zijn" :s

Uitsmijters in de nightlive in maastricht zijn (Y)
hellraiser bij de vip (april)


Dat zijn dus dezelfde van de peppermill met megarave :kots: beetje mensen beroven en ruzie uitlokken en doen dat je de man ben omdat je kunt vechten :S en zwaar aan de dope....

zitte zeker wel goede tussen maar die lui bij die feesten :S

Verder nooit echt problemen mee, gedraag me dan ook altijd netjes o:)
security moet wel hun werk doen, helaas gebeurt dit niet altijd juist. Daar bedoel ik ook mee mensen weigeren als ze echt te jong zijn, staat niet voor niks 18 op zo'n kaartje. Als de security zijn werk goed had gedaan was dat meisje van 15 nu waarschijnlijk niet dood geweest Bij Moh... en die organisator zal daardoor ook wel een probleem hebben waar hij ook nog eens zelf voor heeft betaald..
 
haha daar zat ik bij davina, ik heb niet het hele gesprek gevolgd, maar volgens mij hoorde ik hem zeggen dat hij nooit wat meenam %-)

ik heb eigenlijk nooit problemen met security mensen, maar toevallig had ik deze keer op XQ germany wel gezeik. het was koud en ik had een broek & trui meegenomen. die stond ik aan te trekken (laarzen uit, broek aan, laarzen weer aan, rokje uit) toen er een security man onwijs boos begon te doen. we moesten allemaal weg, opzouten, kleren aantrekken deed ik maar terwijl ik liep :s ok het was al laat, maar kom op zeg! dat hoeft toch niet zo'n probleem te zijn?
dat soort kleine dingetjes irriteren me mateloos. natuurlijk, zij zijn "de baas" en ze mogen echt wel zeiken en hard optreden waar dat nodig is. maar zo boos op mij worden omdat ik kleren aantrek, vond ik toch echt niet nodig.
de manier waarop hij het zei maakte me ook razend. ik ben geen fokking slaaf ofzo! ik schiet heus wel op, want hij is niet de enige die naar huis wil :S

naar mijn ID vragen ze praktisch nooit, 1 keer bij QT in de hemkade, en ik had m gewoon bij me en was 18, dus geen probleem, ik mocht erin :)
controleren op leeftijd mag best wat strenger zijn, vooral op grote feesten. want daar is de controle gewoon belabberd... drugsoverlast boeit me nog niet eens zo veel, maar dat ik regelmatig hele zwermen kiddo's zie rondlopen die ik net 15 jaar geef, vind ik wel irritant. die horen in de buurtdisco, niet op een houseparty. hoe volwassen ze ook claimen te zijn.
Goed topic dit!

Over het algemeen vind ik dat bij alle feesten en discotheken de beveiliging op een goed peil is. Vooral Hemkade en Matrix heeft een erg goede beveiliging. Gewoon goede gasten (y)
Komen totaal niet agressief over maar dit zijn echt proffesionel bedrijven die achter deze beveiliging schuil gaan. Ik denk dat in het algemeen de afgelopen jaren de beveiliging zeker wel op vooruit is gegaan in de evenementen sector en uitgaanswereld. Vroeger was dat soms wel anders. Veel bedrijven die opgericht waren door een paar "zware jongens" die wel ff de beveiliging van een groot feesten zouden doen en iedereen zoiets had van...ff stapje achteruit voor deze gasten. Maar met geweld tegen geweld los je niets op. Wordt alleen maar erger. Maar aan de andere kant denk ik dat het voor sommige mensen wel eens goed zijn zijn om een flink pak op hun donder te krijgen...dat ze daar misschien eens wakker van worden dat feesten niet om te etteren zijn maar om gewoon te feesten..
Afgelopen Qlubtempo 22 kwam ik na de nacht door zijn geweest naar buiten uit de HEmkade waar een paar vrienden op mijn stonden te wachten.
FF later hadden nadat we hadden geouwehoerd zag ik ineens een stuk of 10 pillen liggen
Zo stoned als het maar kon riep ik de security en gewoon oprapen he die security en in een pakje marlboro stoppen.
Dus ik vragen wat gaan jullie ermee doen.
Zegt die uitsmuijter aan de politie geven als ze straks langs komen met een "big"smile van hier tot tokio.
En in hun gedachten van "die verkopen we ff door aan een stelletje sukkels".

Zo en dit was ff mijn verhaaltje over de security lters
laatste aanpassing
tja zoals in sporthallen zuid was het met security Reps altijd raak die beukte rustig terug, en dat was voor sommige gasten juist de sport
 
security is zeker weten okeej...(Y)(Y)(Y)(Y)­(Y)
Alleen snap ik niet dat ze op de meeste kaartjes: 'toegang vanaf 18 jaar zetten'maar ondertussen lopen er wel meisjes van 15 binnen.
Ik ging vanaf mijn 15e ook naar feesten en ben sinds toen nooit gelegitimeerd.
Het is natuurlijk onmogelijk om iedereen te legitmeren,maar ze vinden overal een oplossing voor, moet er voor dat ook een oplossing gevonden worden.

echt :respect: voor de uitsmijters
Nou inderdaad, je zegt het goed. Het is wel belangrijk dat je je mannetje kunt staan wanneer het er op aan komt, maar het meeste doe je toch met de mond. Een goede babbel is daarin toch zeker belangrijk. Klantvriendelijkheid in mijn ogen ook. Je hoeft je niet onmogelijk op te stellen en mensen de indruk te geven dat ze bij je uit de buurt moeten blijven, want een feest hoort gezellig te zijn. Naast lastige gasten weigeren/uitsmijten moeten mensen ook bij je terecht kunnen met vragen (zeker op grote feesten, waar het soms een doolhof is.)Daarnaast ben je een groot deel van de tijd ook bezig met gasten die fout gaan en hulp nodig hebben.

Voor wat de rest hierboven betreft....ja rotte appels heb je er altijd tussen zitten.

Ik ga zelf ook wel eens naar een feestje hoor en ben vroeger ook niet altijd een heilige geweest. Dat is voor mij alleen nog maar een voordeel geweest, wantik weet wel hoe het werkt.
Over het leeftijd verhaal kan ik alleen maar zeggen....daar waar de organisator het wil doen wij ons best. Op grote feesten met lange rijen is het soms een probleem om iedereen te controleren. als ik zelf snel moet fouilleren omdat het een tering drukte is zie ik soms niet eens dat ik een bekende van mij voor me heb staan, dus kun je nagaan.
laatste aanpassing
ik moet zeggen dat ik pas een keer goed gefouilleerd ben en dat was op Ghosttown, drie keer hemkade drie keer knudde eerste keer niet een aangeraakt en tas hoefde niet open :vaag: tweede keer zonder tas gewoon doorlopen en afgelopen zaterdag werd er ff aan mijn zakken gevoeld vier lichtje tikjes en bij mijn vriend ook. Ik weet het niet hoor maar wordt nooit echt goed nagekeken zowel lichamelijk als in me tas niet, en een id nog nooit iemand erna horen vragen. Ik kan der wel over gaan klagen maar wat schiet je er mee op. Ik neem nooit geen hd mee af en toe een blowtje maar merk soms wel dat anderen goed gefouilleerd worden, misschien ben ik wel te lief :9
Over de andere bedrijven zoals Reps event support kan ik weinig zeggen en wil ik weinig zeggen, dat is niet aan mij. Iedereen heeft zijn eigen beleid en manier van werken.
hehe maat van me is door jou gepakt !
Is dat zo ...wie, wat, waar, wanneer, waarom?
security moet wel hun werk doen, helaas gebeurt dit niet altijd juist. Daar bedoel ik ook mee mensen weigeren als ze echt te jong zijn, staat niet voor niks 18 op zo'n kaartje. Als de security zijn werk goed had gedaan was dat meisje van 15 nu waarschijnlijk niet dood geweest Bij Moh... en die organisator zal daardoor ook wel een probleem hebben waar hij ook nog eens zelf voor heeft betaald..


sorry hoor, maar het is dus niet de schuld van de security dat dat meisje is overleden!! Kom nou. Ze heeft toch echt zelf die pillen genomen en dat kan je de security echt niet kwalijk nemen. Kan ik ook zeggen dat het de schuld was van haar moeder die niet goed op haar kind past of haar vriendinnetjes die erbij stonden...... beetje jammer weer....

Maar ff ontopic:

Op somigge feesten mag je zo doorlopen en op andere feesten zitten ze echt overdreven te doen..... Maar ik moet wel zeggen: Op Hilversum Allive waren er ook rellen en er stond een handje vol beveiliging en 3 politiekorpsen. Er breken rellen uit, beveiliging duikt erop en de politieagenten stonden erbij en keken erna..... ik ben blij dat zulk soort gasten bestaan!! Scheelt een hoop gezeik............

En dat op leeftijd controleren kan wel. Moet je de eerste 4 uur dubbel personeel neerzetten (of agenten, die hebben toch niks te doen). 1 die fouilleerd en 1 die je ID nakijkt. Niet bij je?? jammer dan, ga maar naar huis.... doe je dit een half jaar (en dan echt zonder uitzonderingen en bij ieder feest) zal er geen 15 jarige meer proberen om naar een feest te gaan......... PROBLEM SOLVED
nou anders had ze toch niet de gelegenheid gehad om het te doen, waarom zou je op straat zoveel pillen slikken, en ten tweede een kind van 15 heeft ook geheimen voor haar moeder, en ten derde die vriendinnetjes deden zelf toch ook mee, dus die kan je ook moeilijk de schuld geven.
Zegt die uitsmuijter aan de politie geven als ze straks langs komen met een "big"smile van hier tot tokio.
En in hun gedachten van "die verkopen we ff door aan een stelletje sukkels".

Sorry hoor!!! Maar jij kan dus blijkbaar gedachtelezen??? Mag je nu even gaan vertellen wat ik over jou denk :s

Op zich is dat wel een goeie oplossing van Miss Biggie alleen securities zijn alles behalve goedkoop en als de organisatie dan het dubbel aantal mensen gaan inzetten zullen ze misschien niet meer echt winst maken...
 
Security? whahaha.....ik heb er in ieder geval geen hoge pet meer van op.
Zijn over het algemeen wel redelijk relaxte gasten, op een paar uitzonderingen na dan, maar om nou te spreken over Security??

9 van de 10 keer zijn ze er niet of komen veel te laat bij een matpartij of doen ze zelf vrolijk mee (met z'n drieen of vieren iemand helemaal voor niks lam trappen);
Er zijn genoeg lui van de Security die drugs die ze afpakken van mensen gewoon doodleuk weer doorverkopen aan vriendjes van ze voor zeg de helft van de prijs;
Regelmatig meegemaakt dat de Security zelf helemaal kaken malend, ogen als schoteltjes en met schuim op de bek op feesten rondliepen; :vaag:

Leukste Security dit jaar was wel op Mysteryland.
Kom je aanlopen, vraagt die gast van Security: "heb je drugs bij je?"
Waarop ik vrolijk zeg: "Nee, hoor"
Antwoord van de security: "Oh, loop maar door".
Toch overtrad ik redelijk de opiumwet, maar zo'n Security graag overal ;)

Maar over het algemeen zijn het wel redelijk relaxte gasten waar je gezellig mee kunt ouwehoeren, maar om nou te zeggen Security?? mwah
Ja ja, die van Mysteryland was echt helemaal top!

Heb je drugs bij?
- Nee
Messen?
- Nee
Vuurwapens?
- Nee
Atoombom?
- ook niet

ok, dan loop maar door.

Die security wil ik vaker, helemaal gaaf! Ik ben ook van mening dat de sfeer op een feest mede bepaald wordt door het gedrag van de security, vooral bij binnenkomst. Misschien heeft iemand hier een mening over??
The Sarge! is een wws er dat zie ik nu pas :D
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een incorrecte security heb meegemaakt op een feest. Wel bij discotheken e.d.
Mocht de security bij binnenkomst wat chagrijnig en onvriendelijk zijn ben ik dat gauw vergeten. Ik kom om te feesten.

Ik denk dat security er vooral is om grote ongeregelheden te voorkomen en om te voorkomen dat er inderdaad een of andere gek met een pistool of mes binnenkomt en gekke dingen gaat doen. Neem aan dat het tevens een vereiste is van de gemeentes die grote feesten binnen hun grenzen toelaten.
Hoe security zich momenteel gedraagt op (grote) feesten vind ik goed. Bij (de schaarse) grote vechtpartijen zijn ze er meestal wel bij en ze kunnen mensen die eventueel te diep in het drugsbuideltje hebben getast snel naar de EHBO vervoeren.

Of niettan?!
 
Heb alleen in de powerzone met bass generation een vervelende uitsmijter gehad. Ging iedereen die de wc in of uitliep vragen of ie drugs bij zich had. Zonder reden. Heel idioot. Vervolgens ging ie daar ruzie lopen maken met een collega die m kwam helpen.

Heel af en toe heb je dr vage gasten tussen zitten. Maar meestal kan je wel met ze lachen:)

En je zit bij wws? Daar heb ik ook een vriend zitten gloof ik.

en nog een vraagje, waarom zijn security gasten bijna altijd kaal of opgeschoren;)
laatste aanpassing
en wie stonden er bij mysteryland bij de hekken :D

ik denk dat de security van de hemkade en de matrixx ook en van de betere is die NL heeft,het zijn relaxte gasten,behandelen je met respect,wat ook weer met respect wordt beantwoordt door het publiek,alleen de mensen die ze niet kunnen,lopen vaak te zeuren dat het eikels zijn.
vergeet niet dat ze niet overal kunnen zijn als er ergens een vecht partij is,op hoeveel mensen staat er een security persoon ?
het is ook onmogenlijk overal te zijn en alles in de gaten te houden,al zijn er wel wat hulpmiddelen tegenwoordig aanwezig in diverse clubs.

met mans gedrag bereiken portiers dus nix,kijk maar in rotterdam(tropicana) als je geen fooi geeft krijg je nog en dreun ook,ook binnen is er geen redelijk woordt met ze te praten,als je al wat zegt,kijken ze je vreemd aan,en lopen door met een blik van wat moet jij dan.

dat zijn mijn ervaringen althans daar.
laatste aanpassing
Ja die van de Powerzone moet ik ook toegeven, hebben af en toe een beetje irritante streken.
Ze lopen ook weleens met een zaklamp en dan bij elke beweging die je met je handen maakt schijnen ze met die zaklamp op je!!! Terwlijk je vaak gewoon even een sigaret pakt of iets dergelijks. Bij hun voel ik me altijd een beetje bekeken zeg maar...
laatste aanpassing
Met security van de WWS hebben we inderdaad redelijk veel problemen. Hebben ze zelf veroorzaakt bij de wedstrijden. Daar worden veelal gewoon mensen van buitenaf neergezet omdat ze anders niet aan genoeg man komen en inderdaad, daar zitten er een aantal bij die niet geheel uit de goede regio komen. Er zijn een paar uitzonderingen maar, die wel snappen hoe het moet.
Maar die bij de Hemk48e, ja ik moet het toch even zeggen, vindt ik wel heel erg goed!
Ik heb vaak genoeg dat ik met ze aan het praten ben en dan krijgen ze iets door en dan lopen ze zo weg!!! Vindt ik helemaal niet erg is alleen maar goed dat ze dan meteen ook in aktie komen en niet eerst nog ff hun praatje met mij afmaken ja toch?
Stan is een goede, dat zeker.
Stan en Pascal en de topic openener en vergeet vooral Lorenzo niet en nog veeeel meer!!!
die van de fun ken ik sowieso allemaal wel en zij mij, en die gasten zijn allemaal ok.
Bij voetbalwedstrijden zijn er vaak genoeg problemen geweest met de wws maar dat komt gewoon omdat er een aantal bij zit die het niet helemaal begrijpt, en die alleen maar komen om te beuken. Maar voor de rest de security in de fun is ok en erg gezellig :D

maar wat ik eerder al zei over de reps security, dat waren gewoon een paar beukers die ze inhuurde, want vroeger met hellraiser was het altijd raak met die gasten. En tja je hebt dan altijd groepen die het er juist om doen :P
Reps was vroeger normaliter de enige met allemaal gediplomeerde mensen. Vaak zaten daar ook doodnormale huisvrouwen bij en grepen erg minimaal in. Er werd om een gediplomeerd bedrijf gevraagd door sommige burgemeesters, daarom stonden ze vroeger veel bij ID&T evenementen. Daarnaast werd dus ook vaak gekozen vor een hit-team van gasten uit bijvoorbeeld het Amsterdamse uitsmijters wereldje. ;)
 
ach ja die mensen moeten er ook wezen zijn soms best wel chill hoor ! :)
 
Over het algemeen vind ik de security op feesten wel ok...
De security bij B2S feesten vind ik erg goed...(y)(y)(y)
Je wordt gefouilleerd en bij vechtpartijtjes wordt iedereen er gewoon uitgezet (de sukkels die willen vechten moet dat maar buiten doen)...

Alleen op Goshttown in de Vechtsebanen was de security ver te zoeken... De gene die er waren stonden BUITEN!! terwijl het binnen los ging!!!
Echt onbegrijpelijk!!!! :S :-S
Ik vind de security is de Hemkade altijd wel relaxed.... ik heb ook meer t idee dat ze er zijn voor hulp en het oplossen van opstootjes dan dat ze mensen gaan fouilleren of zelf voor problemen zorgen..


alleen is een bekende van mij pas wat behoorlijk vreemds overkomen.... Hij kreeg (van een uitsmijter?) een ros in z'n gezicht en z'n geld + telefoon werden gestolen onder het toezicht van (een) uitsmijter(s)....

Helaas is hiet heel weinig tegen te doen en kom je met bijvoorbeeld aangifte ook niet ver, omdat je altijd aan het kortste eind trekt :S
Waarschijnlijk had hij iets gedaan waarvan hij had gedacht dat de securities het niet zouden kunnen zien maar helaas, de muren en plafonds hebben overal ogen in de Hemk48! :D
tja dat is bekend emmelding :D
ok, maar dan hadden ze m er uit moeten schoppen ipv z'n geld en z'n telefoon afpakken nadat ie een klap heeft gehad... :/


en ik vind t nog steeds vreemd dat dat in de Hemkade gebeurd :S
@ Stealthcore:

en nog een vraagje, waarom zijn security gasten bijna altijd kaal of opgeschoren


Lijkt mij dat je dan een zwakke plek minder hebt als je in een gevecht terecht kom. Dus ze kunnen niet als wijven aan je haar trekken :P
 
ow jah...

Stom van me...:S
dat is dus niet helemaal de goede reden:

de reden is dat de meeste uitsmijters vaak een vechtsport beoefenen, waarbij haar hinderlijk kan zijn...
 
Bij Mysteryland had ik een rugzak vol troep bij me en die werd niet eens gecheckt en nu was ik afgelopen zaterdag in de P60 in Amstelveen en toen werd ik gefouilleerd alsof ik een of andere bolletjesslikker ben... Naar mijn idee is er geen pijl op te trekken, het ligt gewoon aan wie je voor je hebt!!! Op Awakenings werden me pillen afgepakt maar ik hoefde er niet uit, toen ik naar huis ging stonden al die security lui strak van de pillen (mijn pillen!!!)
ach ja waarom niet. Iedereen loopt hier te janken van ze pakken me pillen af en gebruiken het zelf: zou ik ook doen, om te verkopen ofzo, wat bijverdienen.
 
sukkels zijn het bij de hemkade, allemaal en stuk voor stuk mietjes :kots:


:)
laatste aanpassing
 
Ze hebben wel gelijk, dat zeg ik niet maar dan is het nog wel ZWAAR KLOTE als je pillen afgepakt worden of niet soms??? Ik neem ze liever zelf...
 
ontopic:
En dat op leeftijd controleren kan wel. Moet je de eerste 4 uur dubbel personeel neerzetten (of agenten, die hebben toch niks te doen). 1 die fouilleerd en 1 die je ID nakijkt. Niet bij je?? jammer dan, ga maar naar huis.... doe je dit een half jaar (en dan echt zonder uitzonderingen en bij ieder feest) zal er geen 15 jarige meer proberen om naar een feest te gaan......... PROBLEM SOLVED


inderdaad, er staat toch niets voor niets een minimum leeftijd op?
als je daar niet aan voldoet dan hoepel je maar lekker op naar de kinderdisco in het buurthuis...

onder de 18 gewoon geen toegang op feesten, klaar uit, simple as that
Ik zou me gevleid voelen als ze om mijn ID vragen :yes: hehehe

Denk dat ze eerder vragen of ze mijn rolator apart moeten houden :9

Ben blij dat ze er zijn :yes:

Alleen bij de powerzone zijn ze :kots: