Ok mijn visie's op al deze dingen...
Het leven is naar alle waarschijnlijkheid in hete zwavel bronnen begonnen. Hier zijn alle elementen voor het leven aanwezig. Stikstof , water(stof) koolstof en nog wat andere dingen. Getroffen door een bliksemschicht kunnen deze stoffen gekke reactie's met elkaar maken en zo ook misschien het het eerste primitieve stukje dna hebben gevormd. Vanwaar het leven zich heeft voortgebouw. Vergeet niet , de aarde is zo'n 4 miljard jaar. Het leven zo ongeveer 500 miljoen het heeft dus 3,5 miljard jaar geduurd voordat er eens een keertje bij toeval deze reactie heeft voorgedaan.
Vraag twee , hier heb ik een keertje een lezing over bijgewoond. En daar kwam uit , we weten het niet er zijn bepaalde theorieen.Ik ken er wel een paar maar die zitten niet zo goed in m'n hoofd dat ik ze hier duidelijk uit kan leggen.
vraag drie , er zijn 2 mogelijkheden voor het einde van het heelal en die zijn.
Of het heelal blijft voor altijd uitdijen omdat er niet genoeg massa bestaat om ervoor te zorgen dat het uiteindelijk onder zijn eigen zwaartekracht gaat krimpen.
Of het heelal is een oscillerend iets en zal onder zijn eigen zwaartekracht steeds minder snel gaan uitdijen zodat het uiteindelijk weer zal gaan krimpen en zal eindigen in een puntmassa.
Op dit moment gaat de voorkeur naar 1 , er is waarschijnlijk niet genoeg massa en het heelal zal zelfs gaan versnellend uitdijen waardoor het heelal een koud en eenzaam einde tegemoed gaat.
uiteindelijk zal elk punt zich ten opzichte van andere zo snel gaan bewegen dat het nog onmogelijk is om naar andere plekken te reizen
En op die laatste vraag zullen we helaas nooit een antwoord weten