Partyflock

Forumonderwerp · 634992
Artiest {SHOWLIST artist 61045, 646, 98523}
Hierbij open ik het grote nieuws topic aangaande de Technics sl-dz1200 dj cd speler.

De bedoeling is dat iedereen die maar iets nieuws te vermelden heeft over dit ding het hier te vermelden. Foto's, filmpjes, details, Releasedatum, geruchten, prijzen etc etc....

Zo blijft iedereen op de hoogte van dit magistrale ding en hoef je niet het WWW af te struinen voor het laatste nieuws.

Dat ding gaat rocken weet iedereen. Persoonlijk kan ik niet wachten tot ie in de winkels ligt. Schaf hem direct aan.

Panasonic Nederland (importeur Technics) heeft iig al wat nieuws op de site staan.

zie: http://www.panasonic.nl/default.asp?M=59|34|1&N=back&FS=_lwe_loaders/generalreadlistitem.asp?id=4994

*** sniff vinyl ***
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 10705, 47942}
Leuk ding maarre wat is dat (CD/SD) bij dat play select knopje

WAT EEN GEIL DING DIE TECHNIC... alleen toch heeft het wel wat meer om een lekkere plaat op je tt te kletsen..

:K:K

NO MORE 2 SAY!
Die dingen zien er echt mega geil uit maar ze zullen wel een hap geld kosten... Als ik un keer geld te veel heb ofzo koop ik wel un setje whehe :P
Gvd, fucking geil die numark, dat is pas echt een draaitafel die cd's speelt... Nu wordt het wel erg moeilijk kiezen...

Maar nu: het belangrijkste is, welke van alle opties wordt strax de standaard in clubs en discotheken?? daar hangt mijn beslissing zeker van af, er dient nu dus ff gespeculeerd te worden welke dat wellicht gaat worden....

Die Numark is vet, heel vet! maar of ie de standaard wordt? dat betwijfel ik, Techniks MOET nu wel met een passend antwoord komen, anders verspelen ze hun megasterke positie... Ik ga zoiezo op die technics wachten, hij heeft bij mij nog steeds de beste opties...

*** sniff vinyl ***
17 oktober 2003 12:07
Als je dat artikel van dj mag hebt gelezen dan weet je 't... Ze hebben hier gewoon hun legendarische "direct drive" motor die ook wordt toegepast in de 1200 serie draaitafels... Kortom, die schijf draait rond, en voelt dus ook exact het zelfde als een 1200 of 1210...!

*zucht* wat een geil speelgoed.... krijg al jeuk in mn handjes van zoveel lekkers!!!
gruwelijk,..maar toch gaat er niks boven platen vind ik ,..is toch net ff échter :P
ik weet wat je bedoelt V@lium, ik zweer het op dit moment zeker nog bij platen (heb ook wel eens met een cdspelertje met alleen maar knoppies gekloot, vind ik eigenlijk geen reet aan)

maar zeg nou zelf: als je zo'n lekker ding ziet, dan wil je er toch mee spelen? Tsjeeee de peee ik doe een moord voor dat ding!!! :kwijl: Vingers jeuken alweer :bounce:

Bij de Pioneer draait de schijf niet, staat ie op "vinyl mode" en hou je je vinger op de bovenkant van de schijf, dan stopt de cd, net als een plaat, en laat je 'm los, gaat ie door met spelen. Bij de Technics draait de schijf wel, maar hoe zit dat daar dan als je de bovenkant aanraakt? Stopt dan de hele schijf met draaien of is het écht net als een plaat en hou je dan alleen de "plaat" tegen en draait de schijf door? Als je bijv. gaat scratchen met die Technics, gaat dat dan net zo lekker licht als met een plaat? Bij Pioneer vind ik dit niet echt lekker gaan...
Er zit op de technics een disc die de plaat simuleert. Dus het lijkt alsof je er een plaat op hebt liggen. Waarschijnlijk voelt het dan ook zo. nogmaals, de motor van de bekende 1200 draaitafel zit er gewoon in, dus naar mijn mening benaderd deze cd speler het meest het "SL" gevoel...

*** sniff vinyl ***

Aaha, op die manier. Ik vroeg het me ff af. Maar zo is het me duidelijk...Thanx :)
Artiest Hazy
Volgens mij worden Technics en Pioneer sowieso eerder standaard in een club of discotheek als een ander merk. Er zijn altijd wel merken zoals Gemini, Numark, Soundlab, Omnitronic, etc. maar die halen het meestal toch weer net niet en zijn vaak goedkopere immitatie's. Maar die Numark cd-speler ziet er overigens niet verkeerd uit. Voor mensen met een Numark draaitafel die een cd speler erbij willen hebben zou het natuurlijk geen verkeerde keus zijn.
Ey hazy, pas op wat je zegt over numark, dat is toch echt wel degelijk spul, tenminste als je het wat duurdere spul van hun koopt, kijk maar 's naar die ttx1 draaitafel van hun, dat ding is meesterlijk, echt beter dan een technics, ik draai al een tijdje met een numark pro-sm1 scratch battle mixer, gaat al jaren mee, ook op heel veel feesten... en dan die nieuwe cd speler van numark... Ik heb ook video gezien van dat ding, en het is toch echt een draaitafel die cd's afspeelt... Wat ik zag regeert!!

Maar jah, de standaard zal idd wel technics of pioneer worden...

*** sniff vinyl ****

beetje stomme vraag misschien...... maar waar is de naald?

:D :D :D
2 Vinyl Junk: Die nieuwe cd-speler van Numark ziet er niet verkeerd uit. Heb je nog links van die video? Overigens die pro-sm3 mixer is kwalitatief ook hoog, mede door die optische crossfader. Zelf heb ik ook een Numark mixer gehad, die faders waren beter als van een Vestax die ik nu heb.
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
Kan me herinneren dat de junk nogal principieel alleen maar over technics wilde spreken in dit forumgedeelte...

;)
Komt doordat de Junk nogal Technics gehecht en gevoelig is, Toby ;-)
Kan me herinneren dat de junk nogal principieel alleen maar over technics wilde spreken in dit forumgedeelte...

Klopt, maar toen wist ik nog niet van het bestaan van die numark... Geen zorgen, ik vind die technics nog steeds geiler!!!

*** sniff vinyl ***
Maar goed, niemand tot op vandaag geen nieuws over de Technics en/of de numark??

*** sniff vinyl ***
iig weer 's een nieuw plaatje:

*** sniff vinyl ***
Werkzaam bij The Firm Organised
Artiest Ked
Dateq Faders zijn kut, ik heb er in 10 jaar alm 8 verneukt!

Rodec rules.... en deze technics ga ik zeker meteen aanschaffen zodra deze op deze markt is

The new SL-DZ1200 CD deck and SL-MZ1200 mixer may be slightly delayed due to some serious technical issues. A new expected street date is now Feb/March 2004 with a price of euro 799 for the CD and euro 699 for the mixer. Technics are also rumoured to be expecting poor sales from the mixer because of a lack of effects. They were hoping to make a dent into the Pioneer DJM market but that not now be possible.

bron: http://www.skratchworx.com/

Dateq Faders zijn kut, ik heb er in 10 jaar alm 8 verneukt!

Dan wil ik niet weten hoe jij met je mixer omgaat...
Idd, je kunt eens een fader of een crossfader verslijten, maar 8 in 10 jaar....?

hier http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=1157 staat nog wat info over die numark.
Check ook even dat promofilmpje. Toch wel interessant ding ook, heeft zelfs midi aansluitingen (of heeft die technics die ook?)
wat raar dat op die foto de in en out knopjes op de kop staan :S wazige shit
Vreemd detail idd... dat je dat zag man... haha
A new expected street date is now Feb/March 2004 with a price of euro 799 for the CD and euro 699 for the mixer

Whow, die pijs is niet slecht. Maar is natuurlijk voor de U.S. markt. Zal ie in NL wel weer veel duurder worden.

iig wel vet dat er weer is wat info loskomt.

*** sniff vinyl ***
Heb je die menger al besteld Junk?
Beste klant,

Hartelijk dank voor je bestelling. Hieronder vind je een overzicht van je
bestelling.

Pioneer DJM-600 Silver - prijs: 969 euro

------------------------------------------------------

Totale prijs: 969 euro

Duidelijk???

Nu weer on topic....

*** sniff vinyl ***
Whehehe... ok, maar toch wel met leveradres @ Jaws? ;-)
Dan wil ik niet weten hoe jij met je mixer omgaat...

dat is het hem juist, ik ben er hardstikke zuinig op!, Mijn Mk2's en me mixertje zijn mijn kinderen!!, en let wel, 10 jaar geleden was dateq nog niet zo goed....

dat is het hem juist, ik ben er hardstikke zuinig op!, Mijn Mk2's en me mixertje zijn mijn kinderen!!, en let wel, 10 jaar geleden was dateq nog niet zo goed....

Vaag... ik ken meerdere mensen die een XTC hebben, ik heb er zelf ook een, maar nog nooit heb ik over problemen met Dateq gehoord, zelfs niet in discotheken waar ze enorm intentsief gebruikt worden onder barre omstandigheden.
Artiest Darkage
Ziet er leuk uit, maar met platen blijft het toch echt veel realistischer
tsss, die discussie is al een keer gevoerd, Nu wil ik gewoon kijharde feiten over dit apparaat...

*** sniff vinyl ***
Bestel er ff 2 Junk... ;-)
Artiest {SHOWLIST artist 1143, 5736}
Hmmm DJ KED, de man zonder kennis van zaken?
Dateq maakte 10 jaar terug zekerzz goede mixers.
De kwalitatief beste Dateq mixers zijn de LPM 7.2 en 8TI. Nooit een mixer meegemaakt die beter is. Heb zelf een 7.2 staan (1990) ER KRAAKT NIETS-ALLES BLIJFT HEEL!!
Dateq = Nederlands topproduct
En nu weer on topic...

*** sniff vinyl ***
jongens jullie verpesten de junk's topic...;)

en Lex, hoe kom jij aan de 7.2? heb je je pioneer 600 plannen in de ijskast gezet?

ok nu definitief ontopic!
Artiest {SHOWLIST artist 44167, 16941, 12838}
Een maat van me de zus haar vriend heb er 2x ( Technics sl-dz1200 dj )gewonnen op de Dutch Dmc Championships.....Ma­ar hij krijg ze pas als ze officieel uitkomen......

Maar toch.....hij heb er strax 2 waar hij toch lekker me ken spelen......:S
2daLex:
ER KRAAKT NIETS-ALLES BLIJFT HEEL!!

en ik heb 8 keer nieuwe faders en 2 crosfaders voor jan lul gekocht.... en je mag het nu horen bij me thuis, maar hij kraakt nog steeds.....
TT: Dateq veel fijner dan Pioneer.
Kom hem maar testen als mijn nieuwe meubel af is.
KED: Ligt je probleem niet ergens anders; constructieprobleem in mxer of aan je manier van mixen (te ruig).
*** sniff vinyl ***: Als je hem hebt die wereldse speler, schrijf effe een revieuw.
hij staat mij nl ook mooi in m'n setje.
Hoop datie een beetje bug-free is. Lijkt me nogal een klus om hem zo lekker draaiend te krijgen als een CDJ 1000. Draait ie net zo lekker, schaf ik hem zekerz een keer aan.
Ik draai absoluut niet te ruig, allen qua hardheid ;-D ik heb zelfs een vriend een paar beuken verkocht omdat ie mijn faders te hard opengooide telkens als ie aan het mixen was! :-)
doe ik lex ;)

denk dat de 1200 een goeie concurrent wordt, prijstechnisch gezien, en de continu draaiende schijf is een +
Weet iemand al een release date??

*** sniff vinyl ***
Wij gaan volgende week naar Duitsland, zullen wel ff vragen Michel, zelf ook erg benieuwd
op de navolgende shop hebben ze alles al in gereedheid gebracht om de verkoop te starten....das op zich positief, alleen de tekst coming soon is natuurlijk erg suggestief..

http://www.idp.nl/warehouse/easyshopmaker/easyshopmaker_9.html
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 15618, 45950}
ben benieuwd:D