Partyflock

Forumonderwerp · 630993
1 volger · 4692x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil eigenlijk wel op een vechtsport.
Mijn vriend doet aikido maar dat vind ik te ingewikkeld en duurt mij te lang voordat je wat kan.Ik weet alleen niet welke vechtsport ik nou wil.
Ik wil de sport doen,waaraan je het meeste hebt,als iemand met mij wil vechten gewoon in het dagelijks leven..
Niet dat ik dat leuk vind ofzo,maar het kan altijd gebeuren.
Waarschuw beheerder
modderworstellen in bikini :P
Waarschuw beheerder
donateur
capoeira.. leer je ook dingen voor bij het dansen op feesten e.d.
Waarschuw beheerder
donateur
kickboksen?

Waarschuw beheerder
donateur
Is kickboksen nou ook met schoppen..?
Waarschuw beheerder
uhh KICKboksen. Maar moet je doen! Zelf doe ik wushu das een chinese gevechtskunst (ben pas net bgonnen hoor, maar tis echt supergaaf)(Y)
Waarschuw beheerder
Duidelijk kickboksen jah......Hard en direct...Geen wazige rituelen en nare posities.. :-)
Toen ik kickbokste merkte ik dat ik veel allerter werd en kon me ook veel beter concentreren....
Plus dat je iemand zun graf in kan schoppen mocht het nodig zijn... :-) Maar dat kan met alle vechtsporten wel...

Waarschuw beheerder
hehehe
scheer je kop kaal
ga naar een monniken klooster in china
ga daar de shoalin vechtkunst leren
zag er laats een documantaire over op tv

Waarschuw beheerder
donateur
scheer je kop kaal
ga naar een monniken klooster in china
ga daar de shoalin vechtkunst leren

(Y) ja man,dat ga ik meteen doen ;)

Nou dat kickboksen is misschien wel wat dan ja.
Ga wel een keer een les meedoen (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tja,als je wil rammen en schoppen moet je dat zeker doen.
Een ander gaat weer meer voor de kunst der vechttechnieken en weer een ander voor wat zelfverdedingingstec­hniek.

Meestal kan je wel een proefles meedoen en kan je eens kijken of het wat is.
Ik wil binnenkort misschien het jiu jitsu weer eens oppakken.

Waarschuw beheerder
ik doe nu al een tijdje boksen en ik merk dat het echt een hele effectieve sport is je wordt niet alleen sterker je voelt je ook echt een stuk zelfverzekerder

Waarschuw beheerder
je hebt alleen wel een paar dagen nodig om weer helemaal bij te komen vooral als je net begint maar na een tijdje raak je er aan gewend

Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon af en toe je vriendje in elkaar trappen is ook een sport.
Waarschuw beheerder
neuken is ook een vechtsport :p

ff serieus: wie doet er nou echt een vechtKUNST?
en wie kent er Wing Tsun? Ik denk dat ik toch eens ga informeren naar een leuke vechtkunst waar je dus ook wel wat aan hebt.
Waarschuw beheerder
je hebt alleen wel een paar dagen nodig om weer helemaal bij te komen vooral als je net begint maar na een tijdje raak je er aan gewend

Dat is zeker waar. Om die reden ben ik ook gestopt. 2x in de week kickboxen en drie a vier keer in de week voetballen. (Waar je ook regelmatig lens geschopt wordt) Aan het einde van de week kon ik soms nauwelijks lopen... :-S
Waarschuw beheerder
Je moet op mauj thai boxen gaan,
dat is echt super voor je conditie en het meest effectief. (en het is ook nog een keer leuk) :D
Waarschuw beheerder
donateur
Wing Chug wordt beoefend door 1 van mn unity-collega's, erg interessant, je komt er niet door heen.

Uit eigen ervaring zeg ik: KICKBOXEN!!!

Maar als je er niet tegen kan klappen te ontvangen: niet aan beginnen!
Waarschuw beheerder
Als je eigen weerbaarder wilt maken voor agressie op straat zou ik inderdaad eens naar Wing-Tsun informeren. Het eerste wat je daarbij leert is om te gaan met agressie in het dagelijks leven en hoe je je moet gedragen mocht je in zo'n situatie komen.

Waarschuw beheerder
ik doe boksen... :D

Waarschuw beheerder
Ik doe nu 4 jaar aan kickboxen en het bevalt me nog steeds prima!!!

(k)
Waarschuw beheerder
Jiu-Jistu

Het is eigenlijk een mix van alle Budo-sporten (judo/karate etc.)

In principe is het een zelfverdedigingsspor­t.
Maar er wordt ook geleerd om als je je verdedigd hebt tegen een aanval, zelf in de aanval te gaan.

grz ICE

Waarschuw beheerder
capoeira lijkt mij ook wel heel gaaf, maar moet je wel lenig zijn en super goede beheersing van je lichaam, erg zwaar maar ontzettend gaaf om te zien!!!

vroeger altijd tai kwondo gedaan was ook cool,
nu alleen tai bo hahaha lekker commercieel maar maar och wel lekker om me uit te leven paar keer per week! hehehe
kzou zegge ga is gewoon naar een sportschool waar ze verschillende gevechtstrainingen geven en doe is wat proeflesjes kan je jezelf orienteren :yes:

Waarschuw beheerder
Hapkido
Een koreaanse zelfverdedigingsspor­t gebaseerd op cirkeltechnieken. (Je draait dus om je tegenstander heen)
Ook hier leer je na een verdediging in de aanval te gaan. (Schoppen of stoten dus)
Verder train je ook nog met diverse wapens (bv. een zwaard)
Ik vond het echt een toffe vechtsport. Ik heb maar gele band kunnen halen omdat ik ging verhuizen. (helaas....)

Waarschuw beheerder
Ligt eraan wat je zoekt. Snel een beetje "mee kunnen draaien" of eerst veel moeten oefenen om een "vechtKUNST" te beoefenen (ook "mooi" om te zien dus).
Snel: kickboksen bv idd.
"Mooi": Tae Kwondo bv, heb ik zelf 10 jaar gedaan. (PS. wedstrijden zijn niet echt "mooi")
Waarschuw beheerder
donateur
Piemelpetsen
Waarschuw beheerder
donateur
thai boxen is het meest effectief!!!
Waarschuw beheerder
voor zelfverdediging:
jiu jitsu
voor de mooiigheid:
capoeira

Waarschuw beheerder
Voetbal(y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gewoon taekwondo en judo

Waarschuw beheerder
Boksen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kickboxen

Waarschuw beheerder
boxen !!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
muthai is leuker als kickbokse en je mag je elleboge en knieen gebruike

Waarschuw beheerder
Ja rij naar ut buitenland en ga onder UFC!! Muwhaha lekker kooivechten!!!!!
Waarschuw beheerder
Inderdaad gewoon thaiboxen/kickboxen

Je krijgt er redelijk snelle reflexen door!!

Maar belangrijk is je wilt het ook om je te kunnen verdedigen...

Nou dan lijkt me dat toch wel goed je leerst dus ook echt vechten en dat doe je ook full contact...
Je incasseringsvermogen gaat dus ook omhoog enzow :)

Als je karate doet tjah niet zoveel aan.....of je moet kyokoshin ( moeilijke naam weet niet of het goed is) karate doen....
Das full contact met stoten en trappen op het lichaam zonder handschoenen :D
Waarschuw beheerder
mijn mening is je doet toch niet aan vecht sporten omdat je er van uit gaat dat je ruzie gaat krijgen en het dan gaat gebruiken !!! je moet het doen om dat je het leuk vind...niet om te gaan rossen!!!!

als je je wilt verdedigen koop je toch een een stan gun of een blaffer...maar ga dan geen vechtsport doen Verkeerde instelling !!!!
Waarschuw beheerder
Ik heb een tijdje geleden een paar keer geboxt. Ik vond het wel lachen en een stuk zwaarder dan ik had verwacht. Na de training was mijn hand vet aan het trillen van de inspanning.

Misschien ga ik het binnenkort een keer serieus doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als je echt een vechtsport wil doen die gericht is op zelfverdediging en je wil snel resultaat moet je aan Krav Maga gaan doen. Is ontwikkeld door de Mossad met technieken uit allerlei andere vechtsporten en stijlen.

Waarschuw beheerder
donateur
mijn mening is je doet toch niet aan vecht sporten omdat je er van uit gaat dat je ruzie gaat krijgen en het dan gaat gebruiken !!! je moet het doen om dat je het leuk vind...niet om te gaan rossen!!!!

Ik kan het toch leuk en handig in 1 vinden ..?
Waarschuw beheerder
als iemand met mij wil vechten gewoon in het dagelijks leven..

Dan ga je er dus van uit ?? Tuurlijk is het leuk als je je mannetje kan staan in een kroeg waar je ruzie krijgt....maar als je daar van uit gaat...:S meestal kom je toch in een situatie die je niet verwacht....daar is geen vechtsport voor :D...en de meeste gekken van tegenwoordig steken gelijk het is niet zo meer als vroeger dat je ff lekker kon rossen en daarna geen gezijk meer,,maar ja als je een beetje kan slaan is t altijd mee genomen :Dsucces met het vinden van een goeie sport lees gewoon op internet wat je leuk lijkt....en iemand zei taikwando en judo is wel een leuke combinatie maar judo is beter om massa te hebben en kracht,techniek en taikwando is statisch,lenigheid, zijn 2 verschillende sporten het is wel een goeie combinatie....alleen je moeilijk om met beide aan de top te komen :(....

Waarschuw beheerder
donateur
ik doe kooivechten, ultimate fight en free-fight

gewoon rossen totdat de ander erbij neervalt :P

nee hoor, ik doe geen vlieg kwaad (alleen muggen)
of je moet het willen :devil:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Krav Maga = top

=Hoe schakel je zo snel mogelijk iemand uit
(slaan,trappen, klemmen,verwurgingen­)
Waarschuw beheerder
Van straatvechten leer je het meest, trust me :jaja:
Waarschuw beheerder
Als je goed wilt worden in een vechtsport zal dat altijd veel tijd en training kosten of je nou judo, free-fight of welke vechtsport ook doet. Er bestaat niet zoiets als een cursus 'hoe wordt ik snel een topvechter', behalve in The Matrix dan. Juist het leuke aan vechtsport is dat je altijd wat nieuws leert, geeneen tegenstander is hetzelfde sterker nog geeneen wedstrijd is hetzelfde. En ja van straatvechten leer je wel het meest, het kutte is alleen dat je een grote kans op blessures hebt(geen bescherming, geen warming-up, geen goede ondergrond), de autoriteiten zijn er ook vaak niet blij mee, en degene met wie je straatvecht kan: veel andere vrienden hebben die zich ermee gaan bemoeien, een vriend hebben die 9mm heeft of een scherpe vriend hebben. Kortom ik probeer mijn vecht-activiteiten tot de ring te beperken
Waarschuw beheerder
Ik ga binnenkort beginnen met Tai Boksen..
Da's pas kickûh ! :D
Waarschuw beheerder
Weet ik maar dan wel letterlijk kicken

Waarschuw beheerder
win chung of kun tao.
win chung is makkelijker te beheersen dan kun tao
maar ik zit zelf op kun tao en deze sport is echt bruut.
maar ook wel zwaar.
denk alleen dat je met kick/thai boxen wel wat meer tha kanker in word gebeukt dan met kun tao of win chung

Waarschuw beheerder
Ik ga binnenkort beginnen met Tai Boksen..

nou, heb gister thai-box gala gezien, doe toch maar boxen voor mij:)
Waarschuw beheerder
Free-fighten, dat is leuk.
Waarschuw beheerder
donateur
ik doe muay-thaiboxen
Waarschuw beheerder
ik zit sinds me 12e op ninjitsu
echt hele leuke en mooie vechtsport ik kan het je aanraden!:D(Y)
Ik begon op me 6e met vechtsport
dus daarvoor heb ik van alles en nog wat
gedaan 3 jaar teakwondo,kickbokse,­en karate.. maarw at ik nu doe blijf ik echt nog wel ff doen!!:D
Waarschuw beheerder
thaiboks met nordin bensala:d

Waarschuw beheerder
Thai Boxing.
Waarschuw beheerder
HUMAN DANCE MACHINE heeft helemaal gelijk. Jij wil iets voor in het dagelijks leven. Als er IETS is, dat daar helemaal op gericht is, dan is het wel Krav Maga. Ik doe zelf 12 jaar karate en heb pas Krav Maga gedaan. Ik kan je vertellen: het is echt realistisch!
Waarschuw beheerder
Judo! Tegen welke meid mag ik een potje ;-)
Waarschuw beheerder
donateur
Teakowando is leuk in het begin maar op een gegeven moment moet je 8 schijngevechten uit je kop kennen en daar is weer geen zak aan. :-s

Waarschuw beheerder
prive les tai kwondo nemen...

heb ik ook een aantal jaar gehad van mn neef(nummer 3/4 van de wereld)

wordt je hard van enzo:)

en reken maar dat je dan wel je mannejte staat als je in problemen komt..
Waarschuw beheerder
ik zou aikido een kans geven als ik jou was.
ik ben er in ieder geval verliefd op geworden.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb 7 jaar taekwondo gedaan, ben nu op zoek naar een kickbox-achtige sport.. Heb je op straat meer aan denk ik!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik heb op thaiboxen gezeten en dat is ech een aanrader is ech wel een supervechtsport maar goed zorg wel dat je bij een fatsoenlijke sportschool komt.
Waarschuw beheerder
Idd, goeie sportschool is echt belangrijk. Oriënteer je goed, en schrijf je niet bij de eerste de beste sportschool in.

Waarschuw beheerder
12 jaar karate gedaan
t is een aanrader :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
muthai & free-fight
Waarschuw beheerder
Als je nu al denkt op een vechtsport te moeten omdat het wel handig zou kunnen zijn :9
Moest je maar op muay thai (ja je schrijft het zo... ) boksen gaan da's de hardste kick/boks training die er is en goed te doen voor echte wijven die een goed potje vechten wel kunnen waarderen :D maar wat ik eigenlijk zeggen wil vechtlust zit in je of niet :P dus je weet zelf wel of je er klaar voor bent :)
(k)

Waarschuw beheerder
donateur
Thaiboksen!!! :jaja:

Waarschuw beheerder
jiu jitsu thay en wingchun en in eer grijs verleden judo
Waarschuw beheerder
Me ex deed zelf aan capu-eira..zelf heb ik Kyokushin-kaikan (je had het bijna goed, Gekke Gijs), kickboxen, Thai-boxen en freefighten, en de nodige wedstrijdervaring...­.Maar heb het gelukkig nooit hoeven te gebruiken..

Waarschuw beheerder
thai boxen is prima meissie
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn dochtertje doet aan KEMPO

ook een leuke sport, leer je het afweren van wapens bijvoorbeeld

erg handig in deze tijd
Waarschuw beheerder
Taekwando Kempo Kungfu

sporten als: kick-boxen/Thai-boxen is voor neanderthalers.

Krav-maga en aanverwanten is helemaal geen sport.
Artiest {SHOWLIST artist 42657, 18051}
Waarschuw beheerder
je moet zien te vinden welke vechtsport bij jezelf past..ik heb jaren lang kyokushin karate gedaan..7 jaar wedstrijd ervaring..heb ondertussen elke vechtsport wel geprobeerd en beoefent..tot dat ik aikido en kendo ben gaan doen..en helemaal verkocht..de ware budo voor mij...voor zelfverdediging ..kun je karate thaiboksen gaan doen..krav maga is wel een heel goede zelfverdedings..en idd geen sport..krava maga is echt puur gericht om iemand uit te schakelen..dat is geen sport vind ik:P
Artiest {SHOWLIST artist 15618, 45950}
Waarschuw beheerder
doe mij maar kickboxen:)

ef freefight:P lekker rammen

Waarschuw beheerder
Zelf doe ik ongeveer 13 jaar taekwon-do en bevalt nog altijd erg goed. Er zijn genoeg sporten waar je inderdaad "harder" van wordt maar of je dat ook daadwerkelijk nodig hebt, ik weet het niet. Je moet er natuurlijk niet vanuit gaan dat je op straat gaat vechten. Als je het niet "uitlokt" zul je er ook niet snel in belanden.
Je kan het het ook zo zien. Taekwon-do wordt je lekker lenig van en dat kun je ook weer voor andere dingen gebruiken. :D

Waarschuw beheerder
donateur
Heb zelf een paar jaar aan karate gedaan! :D
Artiest Mani
Waarschuw beheerder
Heb zelf een paar jaar aan karate gedaan!

ohja? nooit niks van gemerkt ;P wehehe

Waarschuw beheerder
Ik vind Mikado wel effectief.
Waarschuw beheerder
wilde tot een jaar of 2 terug zeer graag op free fight.

zzzzzzzooooooooooooo­o gaaf maar wegens zeer zwakke plekken in mijn lichaam was dat niet verstandig :(

Waarschuw beheerder
donateur
ging je dan ook een kooi in?
Waarschuw beheerder
free fight is niet in de kooi. Onder andere Ultimate Fight wel. Kijk maar op www.ufc.tv als je meer wil weten over ultimate fight. Voor free fight: www.rings.nl

Mocht je nog meer sites willen weten, just PB me!
Waarschuw beheerder
nee wil je de kooi in met me miech :P
Waarschuw beheerder
http://members.lycos.nl/wingtsuncombat/swat.html

hier vind je enkele filmpjes van wing tsun..
het is geen sport maar zeker super effectief
Waarschuw beheerder
doe nu paar maanden aan thaiboxen...
erg leuk erg hard en veel blauwe plekken..
in zo'n achteraf sportschooltje met weinig leerlingen..

wing tsun is wel een sport volgens mij.. in de matrix gebruiken ze die vechtstijl.. in amsterdam zit een sportschool waar je dat kan volgen..
Waarschuw beheerder
bij een sport wordt gebruik gemaakt van regels
zo mag je bij veel sporten niet mikken op ogen of kruis

bij wing tsun is alles toegestaan zolang je je tegenstander maar uitschakelt

Waarschuw beheerder
reacreatief of wedstrijd?

kijk onder mijn profiel, staan een aantal leuke websites...sherdog.c­om heeft hele leuke links naar verschillende vechtsporten. Kan je een beetje orienteren, ja toch?

Free Fight onder RINGS regels is heel leuk, divers en combineert verschillende vechtsporten....idee­tje??

Vraag anders maar raak.
Laterzzzzzzzzzzzzzzz mark
Waarschuw beheerder
Ik vind de RINGS regels niet leuk om naar te kijken, maar het is wel een goed systeem om te beginnen met MMA (Mixed Martial Arts).
Om te zien heb ik liever de IMA regels of het echte, pure Vale Tudo. Dat is helemaal geweldig!

En idd: Sherdog.com is een supersite op dit gebied.
Waarschuw beheerder
Ga Braziliaans Jiu-Jitsu doen dit is namelijk een sport waarbij alle andere vechtsporten in het niets vallen, want andere vechtsporten leren staand te vechten zodra ze op de grond liggen kunnen ze niks meer uitvoeren. Braziliaans vechtsport is een vechtsport die de tegenstander naar de grond werkt en vervolgens de tegenstander helemaal afrost op de grond dmv van klemtechnieken, breektechnieken en etc. Deze vechtsport wordt ook vaak gebruikt in freefighting door de Gracie familie, en geen ander vechtsport heeft van hun gewonnen.
Of ga idd krav maga doen dit is een zeer goed sport om je te kunnen verweren tegen je tegenstander door middel van praktische technieken

http://bjjholland.gamepoint.net/les.html
Braziliaans Jiu-Jitsu combineert de filosofie en de basistechnieken van het inmiddels 4000 jaar oude traditionele Japanse Jiu-Jitsu met de effectiefste technieken van de overige martial-arts stijlen. Het uitgangs principe van Braziliaans Jiu-Jitsu is dat de technieken toepasbaar moeten zijn onder alle situaties, ook die waarbij geen regels gelden. Hierdoor overtreft Braziliaans Jiu-Jitsu alle andere gevechtsstijlen en is het de meest effectieve zelfverdedigings sport. "Op straat" gelden immers ook geen regels.

Hoewel het Braziliaans Jiu-Jitsu zeker een fysiek zware sport genoemd kan worden, is het als zelfverdedigings sport juist bijzonder geschikt voor mensen met een minder zwaar postuur. Bij de ontwikkeling van de technieken is men uitgegaan van het principe dat techniek het altijd wint van massa en brute kracht. De school van Maxim Leijdekker kent dan ook een aantal fanatieke vrouwelijke studenten, die dit in de praktijk bewijzen. Informatie over de lessen van Maxim Leijdekker kun je vinden onder "Lesinformatie".

Braziliaans Jiu-Jitsu is ontwikkeld door de Gracie familie, en staat internationaal bekend als de meest effectieve vechtsport ter wereld. Rickson Gracie en zijn broer Royler bewijzen de superioriteit van de Gracie stijl keer op keer met het winnen van grote internationale "no rules" toernooien.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik doe zelf +-5jaar Kyokushin, heb ondertussen ook gekeken naar kickboxen of boxen, maar vind het kyokushin toch wel het meest relexst :)

Waarschuw beheerder
maar de meest effectieve vechtsport vind ik is Aikido, als je dat onder de knie hebt sloop je iedereen..
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
Waarschuw beheerder
ik doe aan, in elkaar geslagen worden

Waarschuw beheerder
donateur
hangt van het soort kooi af she:P

Waarschuw beheerder
valt me op dat niemand tot weinig mensen aan pencak silat doen...

wat overigens ook een harde en effectieve vechtkunst is :jaja:
Waarschuw beheerder
2FunkyGrooved:
Ik ga binnenkort beginnen met BJJ. Lijkt me echt super!!!
Maareh...je zegt dat de Gracies nooit verloren hebben: wel eens van Kazushi Sakuraba gehoord? Hij heeft maar liefst 3 Gracies verslagen met submission wrestling. Vandaar zn bijnaam 'The Gracie Hunter'
Waarschuw beheerder
2 Freektor: Au!
Harde sport! Ben je goed? ;) :P
Waarschuw beheerder
Tai Boksen..

heb ik twee jaar gedaan

ben nu 1/5 jaar bezig met teakwando
ben ook al een half jaartje aan het fitnissen maar ik mag niet zwaarder worden van mijn trainer :(
Waarschuw beheerder
Ik train nou twee jaar Kickboxen en dat is echt tof...!!
heb binnen kort weer wedstrijd dus dan mag ik weer. jaaaaaa..!!!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb de zwarte band karate, en dat is echt fijne sport!;)
Waarschuw beheerder
Euhm... als je iets overkomt op straat??
Op het moment is het altijd anders, ondanks je ervaring op de sportschool!!

Heb kickboxen, thaiboxen en freefight gedaan. Doe nu shootfight (soort freefight, alleen minder regels). Ik zou je thaiboxen aanraden om mee te beginnen. Conditioneel erg zwaar, maar dan kan je tenminste ook rennen als het vechten niet lukt!!
Of Aikido, als je wilt werken aan techniek ipv kracht!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jeet Kuno Do lijkt me wel een vette om te beoefenen.

Waarschuw beheerder
Heb in judo blauwe band maar ben daarmee gestopt omdat dat toch minder spectaculair is. Heb daarna 2.5 jaar shootfighting gedaan, erg effectief maar heb wel flink wat blessures opgelopen.
Heb laatst in rotterdam een oefenlesje Krav Maga genomen, ook erg effectief maar heb het idee dat je met die sport niet lekker kan sparren, te veel een defensieve vechtsport.

Een vriendin van mij doet echter al zeer lang Kickboxen en zegt dat deze sport ideaal is voor vrouwen ivm hun lichaamsbouw en lenigheid.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb een paar jaar muay thai gedaan. is zeker een betere sport, ook voor dames!!
Waarschuw beheerder
donateur
Binnenkort 10 proeflessen kickboxen hier in Almere.

Kan wel weer s wat sport gebruiken
Waarschuw beheerder
Thai - Boxen
Traditioneel japans Karate
Waarschuw beheerder
Timmy_L:
Krav Maga is ook niet bedoeld om te sparren. Het is ook eigenlijk geen sport, het is een verdedigingssysteem. Maar wel superrealistisch. Ik doe het zelf ook, en bevalt goed!
Waarschuw beheerder
Ik zet dit bericht ff op elke topic die over vechtsport gaat.
Op een vechtsportforum waar ik vaak kom (www.shoto.com), vroeg iemand om een petitie te ondertekenen die naar Eurosport gaat. In die petitie wordt gevraagd of Eurosport haar best wil doen om Mixed Martial Arts (Pride, UFC, enz.) in haar programmalijst te zetten.

Dus als je erin geinteresseerd bent: teken dan aub de petitie!!!

Hier is ie te vinden:
http://www.outsider-club.de/eurosport.htm
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De beste staande vechtsport die er bestaat: Muay Thai. Het is door de eeuwen heen al vaak genoeg bewezen, de beste vechters uit alle staande vechtsportsystemen hebben het moeten afleggen tegen de kampioenen uit Thailand, ook de befaamde Shaolin-krijgers. Kijk naar de K1-wedstrijden en je ziet het: de Muay Thai vechters zijn het best.
Waarschuw beheerder
Alles wat ik hier lees is echt grappig, allemaal kenners zo te zien.
Zoals GUP zijn/haar instelling is moet ge er al zeker niet aan beginnen, ge gaat geen gevechtssport volgen met de instelling van nu kan ik die of die bijéén slage, komt ge wel met zo'n instelling en als het dan een iets of wat deftige school is met kennis ervan zullen die u heel snel de deur wijzen.
Zoals ge al zegt: aikido is te ingewikkeld en duurt te lang, elke gevechtssport duurt lang, bij kung fu doet ge het eerste jaar niks anders dan de basis bewegingen zoals groet, kraai, armblok,... het volledige jaar door... (als het een school is met kennis ervan toch) HEEL VERVELEND.
Dus kung fu mag je al van je lijstje schrappe, eendert welke stijl want geduld hebt ge ni.
Je kunt dan hoogstwaarschijnlijk één van die sportjes gaan volgen als kickbox en thaibox en dan hebt ge tenminste het gedacht dat ge kunt vechte ;)
Met het probleem van geen geduld te hebben zijn er heel veel maar het geluk hebt ge dat er veel wanne be leraars zijn die u de oefeningen "leren" op een mum van tijd en van u een echte "vechtmachine" maken :)

Besluit: 90% van alle vechtsport beoefenaars doen het met de bedoeling om iemand te kunnen neerhalen en zoveel mogelijk show te kunnen verkopen met "moves", maar zonder ze het weten zullen ze altijd sukkelaars blijven, hoe ver ze ook denken te "vorderen" in een sport die eigenlijk niet bestaat zoals zij erover denken. Iemand die de sport begrijpt en uitoefend met het doel waarop ze werkelijk is gericht hoeft gewoon zijn hand nog niet om te draaien voor één van die personen de grond op te krijgen. Woede en haat zal nooit innerlijke rust en vrede overwinnen (Boedha Geloof) (Waarheid) ;)

Reist naar China zoals ik gedaan heb en ga met die instelling van vechtkunst en je zult wel horen wat de reactie is dan...

Btw: zoals -abt- daar zegt: te defensief. Elke vechtsport heeft als doel defensie en innerlijke kracht opbouwen, en nooit aanval, woede en fysieke kracht opbouwen.
Dat is dan wat ik bedoel met een totaal verkeerde instelling en doel. Daar spreken we dus over die 90%
Hetgeen FunkyGrooved beweert ga ik geen antwoord aan vuil maken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het leest echt klote. Dat Vlaams verschilt toch nog aardig wat van wat wij spreken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Beetje eh :) maar het is verstaanbaar, ik doe men best :p
Aikido btw is geen slechte sport, alleen dat zij er altijd moeten vanuit gaan dat ze een grip kunnen krijgen voor hun beweging uit te voeren en er zijn meerdere stijlen in het kung fu die erop trainen grepen te vermijden van de tegenstander.
Tegen sporten zoals Thai- en kickbox en alle kleine aftakkingen in die genre is aikido wel efficient op alle vlakken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
aikido en kickboxen goeie combinatie en aikido hoeft niet lang te duren voordat je het kan :-)
Als je basis maar snel geleerd is en goed dan ben je al heel ver :-)

Waarschuw beheerder
muay thai :yes:
moet je die Film Ongbak, maar eens een X Huren :respect:

Waarschuw beheerder
kickboxen is makkelijk om aan te leren en om uit te
voeren...
maar crav maga is zeker ook makkelijk om aan te leren
en denk op straat als je niet anders kan dan vechten
t effectiefste van allemaal.
tis maar wat je zoekt lekker beuken met kickboxen tegen
n boxzak/ op elkaar of leren hoe je je "vijand" t snelst en effectiefst kan uitschakelen.
Waarschuw beheerder
Als je je op straat moet verdedigen tegen meerdere aanvallers moet je nooit op de grond komen dus dan is bv taekwondo, karate, muay thai, wushu, pencak silat enz. erg effectief. maar het is natuurlijk nooit verkeerd om op de grond ook wat te kunnen mocht het voorkomen. en bij regels als van bijvoorbeeld mix martial arts is het natuurlijk helemaal effectief om ook goed op de grond te zijn (bv Braziliaans Jiu-Jitsu). dus ligt eraan wat je leuk vind om te doen of waar je het voor wilt leren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 00:10:
moet je die Film Ongbak, maar eens een X Huren

Hele leuke film! heb m gedownload en gekeken, deze man is veeeeeeeeeeeel beter in vechtscenes dan Jackie Chan en Jet Li

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op donderdag 30 juni 2005 om 19:37:
Hele leuke film! heb m gedownload en gekeken, deze man is veeeeeeeeeeeel beter in vechtscenes dan Jackie Chan en Jet Li

er komt ook een deel 2 uit en daar doet die nederlandse gast ook in mee die ook in Veronica's fightmaster zat
Ron Smoorenburg heet ie. Hij vecht daar in de eindscene
tegen die hoofdrolspeler.

Waarschuw beheerder
er is maar 1 vechtsport
kickboksen

iemand ooit k1 gezien op eurosport

beter kan je t niet krijgen

Waarschuw beheerder
Ron smoorenburg :D
whaha heb hem in een aantal films gezien
Fighting fish
Who am i /jackie chan

Trouwes Fightmaster zuigt zwaaar man :D
ik ken dat programma egt niet serieus nemen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 20:09:
Trouwes Fightmaster zuigt zwaaar man
ik ken dat programma egt niet serieus nemen

jah als je met pijl en boog schieten en met zwemmen uit moet maken wie de ULTIEME vechter is.... :vaag:

maarja niet ten nadele van de personen die deel genomen hebben aan dat programma want die hadden er denk k ook wel andere verwachtingen van hoe t allemaal zou gaan daar

Waarschuw beheerder
een sport, waarmee je bij het vechten het meest aan hebt..

ten eerste: je kan zo goed een vechtsport beheersen, en nogsteeds verliezen.. het vechten moet in je zitten..

wat ik heb gedaan is boksen en Pencak Silat.. heb bijna nooit ruzie.. dus hoef me gelukkig niet uit te sloven.

ik denk, dat judo, aikido, wing chun.. en andere kendo's wel effectief zijn.. je moet gewoon heel snel zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 19:52:
ooit k1 gezien

die K, staat voor Kendo.. niet alleen voor kickboxen..

taekwondo, kickboxen, Kung Fu.. allemaal kendo's
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 00:23:
kickboxen is makkelijk om aan te leren en om uit te
voeren...
maar crav maga is zeker ook makkelijk om aan te leren
en denk op straat als je niet anders kan dan vechten
t effectiefste van allemaal.
tis maar wat je zoekt lekker beuken met kickboxen tegen
n boxzak/ op elkaar of leren hoe je je "vijand" t snelst en effectiefst kan uitschakelen

ja, krav maga is een sport die is ontstaan uit het kroatische leger.. er zit geen history achter, en is dus makkelijk te leren.. maar of het het effectiefs is durf ik niet te zeggen, je leert wat leuke greepjes, maar de combinaties die hier worden geleerd, komen ook vaak voor bij andere sporten, waarme je meer op snelheid en mentale aspecten traint

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 29 juni 2005 om 22:38:
aikido en kickboxen goeie combinatie en aikido hoeft niet lang te duren voordat je het kan
Als je basis maar snel geleerd is en goed dan ben je al heel ver

als je hier in NL aikido leert, krijg je pas na 8 jaar de leukere en moeilijkere dingen te leren..

als je snel aikido wilt leren moet je naar Osaka (japan) gaan.. :P of naar onze Steven Seagal :D

aikido is een zeer mooie sport!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 juli 2005 om 17:56:
Ja, krav maga is een sport die is ontstaan uit het kroatische leger.

Israëlische leger ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MMA4Life op vrijdag 1 juli 2005 om 18:48:
Israëlische leger

oohja :$ :D

Waarschuw beheerder
Elke vechtsport is goed als je maar toegewijd bent en de wil hebt om te leren

of je gaat voor de keuring in het Korps Commando Troepen.

oja hebben jullie die ufc films al gezien echt machtig
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
alle vechtsporten zijn wel best!

ik zit zelf op judo, dat is meer een zachtaardigere vorm..
maar jiu jitsu is ook erg leuk! :jaja:

Waarschuw beheerder
ik zelf doe wing chun en wushu (5 jaar in totaal)
tis erg effectief in elk aspect opzich, althans dat vind ik.

2 Gup: je moet niet op een sport gaan om te gaan (leren) vechten. je gaat er op om je eigen te leren verdedigen. want dat zijn deze sporten in eerste instantie ;)
Waarschuw beheerder
Muay Thai is geen zelfverdediging, het is een vechtsport.
Waarschuw beheerder
..waar je je mee kan verdedigen

Artiest {SHOWLIST artist 32878, 10986}
Waarschuw beheerder
Mijn vriend doet aikido maar dat vind ik te ingewikkeld en duurt mij te lang voordat je wat kan.Ik weet alleen niet welke vechtsport ik nou wil.
Ik wil de sport doen,waaraan je het meeste hebt,als iemand met mij wil vechten gewoon in het dagelijks leven..
Niet dat ik dat leuk vind ofzo,maar het kan altijd gebeuren

dan moet je gaan kickboxen :jaja: is niet ingewikkeld maar wel beuken. Je word er alleen heel rustig van in het dagelijks leven, dat was voor mij ook wel nodig :[

Waarschuw beheerder
Ligt eraan waarvan je houd. Er zijn zoveel vechtsporten om te doen. Ikzelf vond het leuk om judo te doen, heb ik ook een tijdje gedaan, maar dat is meer een spel vechtsport vind ik.
Waarschuw beheerder
gewoon net als met K-1 :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ G-ZAPP op vrijdag 15 juli 2005 om 12:36:
..waar je je mee kan verdedigen

Is in erste instantie niet bedoeld om je te verdedigen. Kill and attack :devil:

Werkzaam bij C2Events
Artiest Missi-on
Waarschuw beheerder
donateur
teakwondo

hana tol set net hasot yosot ilgop yodop ahop yul

hehe ken het nog

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2003 om 16:29:
Niet dat ik dat leuk vind ofzo,maar het kan altijd gebeuren.

Ik vind dat je de verkeerde insteek kiest om een vechtsport te gaan doen. Je moet alleen vechtsport gaan doen om meer innerlijke rust te vinden waarbij je lichaam en geest in balans kan brengen, niet om je te kunnen verdedigen in een ordinair straatgevecht.

Als aikido je te lang duurt, moet je jiu-jitsu gaan doen, daar mag je ook slaan en trappen...
Waarschuw beheerder
de beste (nou jah een hele goede) verdediging is de aanval hassan ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Han Mu Do, dat is een koreaanse vechtsport.
Daar leer je van alles wat, en als je dat kan, maakt het niet uit hoe groot of breed iemand is, of hoe goed ze kunnen vechten. Hoe groter en sterker hoe beter, want je gebruikt vaak de kracht van de tegenstander om iets te breken of uit de kom te draaien of schoppen (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 september 2003 om 16:29:
Ik wil de sport doen,waaraan je het meeste hebt,als iemand met mij wil vechten gewoon in het dagelijks leven

kickboksen :yes:

super voor je conditie, het is een zware training
maar het is een heerlijke uitlaatklep :D
Waarschuw beheerder
altijd goed om eerst met boksen te beginnen :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 19:52:
er is maar 1 vechtsport
kickboksen

iemand ooit k1 gezien op eurosport

beter kan je t niet krijgen

haha, duidelijk een leek op t gebied van vechtsport. Een kickboxer kan niks op de grond. De beste vechtsport is altijd een combinatie van 2 vechtsystemen. Bij het free fighten zie je ook dat geen 1 vechter zich meer puur op zijn eigen stijl richt.

Ik denk ook dat je voor eenvoudige zelfverdediging het beste voor Krav Maga kan kiezen. Volgens mij trainen ze daarbij ook bepaalde grondsituaties.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toch wel leuk op woensdag 20 juli 2005 om 12:00:
altijd goed om eerst met boksen te beginnen

zit ook wel wat in. Met een goede krachtige stoot kom je al een aardig eind.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 12:23:
haha, duidelijk een leek op t gebied van vechtsport. Een kickboxer kan niks op de grond. De beste vechtsport is altijd een combinatie van 2 vechtsystemen. Bij het free fighten zie je ook dat geen 1 vechter zich meer puur op zijn eigen stijl richt.

Dat klopt ja, het beste is om staand en op de grond goed te kunnen vechten.

Valt mij alleen wel op dat ik de MMA-vechters met een achtegrond in een staande vechtsport vaak beter vind dan grondvechters.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hassanova op woensdag 20 juli 2005 om 17:44:
Valt mij alleen wel op dat ik de MMA-vechters met een achtegrond in een staande vechtsport vaak beter vind dan grondvechters

omdat je die stijl misschien liever ziet net als ik? ;)

fedor emilianenko is een voorbeeld van een topgrappler. Maar ook hij traint al kickboxen om zich aan te passen tegenwoordig..

Waarschuw beheerder

Ik denk ook dat je voor eenvoudige zelfverdediging het beste voor Krav Maga kan kiezen. Volgens mij trainen ze daarbij ook bepaalde grondsituaties.

Wat je bij freefight veel ziet zijn mensen die worstelen vrije stijl of judo doen, het altijd op een grondgevecht gooien. Een bokser, kickbokser of karateka is tegen zo iemand gewoon kansloos...

Ikzelf vind Jiu-jitsu (5 jaar gedaan, ga het weer oppakken ;)) de meest totale sport. Alleen met slaan en trappen ben je misschien iets minder, maar met Jiu-jitsu ben je zowel staand als op de grond goed...

De familie Gracie is niet voor niets goed met freefight ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mja, De Graciedagen zijn wel een beetje over hoor. Toen MMA in 1993 een beetje bekend werd toen konden de Gracies iedereen makkelijk op de grond tikken omdat het toen nog niemand compleet was. Als je ziet wat voor gasten er in de eerste UFC's vochten dan is het geen wonder dat ze daar zo makkelijk van wonnen.

Gracie JJ is een heel goed grondsysteem maar staand is stelt het echt geen ruk voor.

Heb hier een aantal van die instructievideos van Gracie JJ gedownload en het is allemaal gericht om zo snel mogelijk naar de grond te gaan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 21:24:
Wat je bij freefight veel ziet zijn mensen die worstelen vrije stijl of judo doen, het altijd op een grondgevecht gooien. Een bokser, kickbokser of karateka is tegen zo iemand gewoon kansloos...

(Echte) Thaiboksers zijn erg behendig in het staand worstelen boven de onderrug ten einde in een goede positie te komen om te knieen('clinchen'). Veel ex-thaiboksers die de overstap maken naar MMA kunnen aardig wat laten zien op de grond.

Tuurlijk zijn ze minder dan de echte grondvechters, maar je kan ook afhouden op de grond/verdedigen. Zodra beide vechters weer staan is de staande vechter in zn voordeel, tactisch 'spelletje'.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik vind judo wel een mooie sport

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2005 om 00:10:
muay thai

:respect:

Waarschuw beheerder
k weetn iet of jullie hem kennen maar colin mansur is ook een thaibokser maar ok al jaren in de free fight actief en daar doet hij het ook erg goed hij is goed op staande gevecht en op grond wat minder maar hij heeft al heel wat partyen daardoor gewonnen.
Waarschuw beheerder
niet 100% een vechtsport, meer verdediging/vechtsports, maar zeker een mooie en leuke sport is Pencak Silat.

heb het zelf jaaaaren gedaan en baal dat ik nu niet meer kan trainen. maar is echt een aanrader

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 juli 2005 om 17:56:
ja, krav maga is een sport die is ontstaan uit het kroatische leger.. er zit geen history achter

????? lees m,n website;)

Waarschuw beheerder

Klopt Emilio:jaja:

Waarschuw beheerder
Sanda en Pencak Silat
Werkzaam bij Next.gen events
Artiest {SHOWLIST artist 31774, 72124}
Waarschuw beheerder
donateur
kick boksen