Partyflock

Forumonderwerp · 630993
1 volger · 4669x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil eigenlijk wel op een vechtsport.
Mijn vriend doet aikido maar dat vind ik te ingewikkeld en duurt mij te lang voordat je wat kan.Ik weet alleen niet welke vechtsport ik nou wil.
Ik wil de sport doen,waaraan je het meeste hebt,als iemand met mij wil vechten gewoon in het dagelijks leven..
Niet dat ik dat leuk vind ofzo,maar het kan altijd gebeuren.
Waarschuw beheerder
modderworstellen in bikini :P
Waarschuw beheerder
donateur
capoeira.. leer je ook dingen voor bij het dansen op feesten e.d.
Waarschuw beheerder
donateur
kickboksen?

Waarschuw beheerder
donateur
Is kickboksen nou ook met schoppen..?
Waarschuw beheerder
uhh KICKboksen. Maar moet je doen! Zelf doe ik wushu das een chinese gevechtskunst (ben pas net bgonnen hoor, maar tis echt supergaaf)(Y)
Waarschuw beheerder
Duidelijk kickboksen jah......Hard en direct...Geen wazige rituelen en nare posities.. :-)
Toen ik kickbokste merkte ik dat ik veel allerter werd en kon me ook veel beter concentreren....
Plus dat je iemand zun graf in kan schoppen mocht het nodig zijn... :-) Maar dat kan met alle vechtsporten wel...

Waarschuw beheerder
hehehe
scheer je kop kaal
ga naar een monniken klooster in china
ga daar de shoalin vechtkunst leren
zag er laats een documantaire over op tv

Waarschuw beheerder
donateur
scheer je kop kaal
ga naar een monniken klooster in china
ga daar de shoalin vechtkunst leren

(Y) ja man,dat ga ik meteen doen ;)

Nou dat kickboksen is misschien wel wat dan ja.
Ga wel een keer een les meedoen (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tja,als je wil rammen en schoppen moet je dat zeker doen.
Een ander gaat weer meer voor de kunst der vechttechnieken en weer een ander voor wat zelfverdedingingstec­hniek.

Meestal kan je wel een proefles meedoen en kan je eens kijken of het wat is.
Ik wil binnenkort misschien het jiu jitsu weer eens oppakken.

Waarschuw beheerder
ik doe nu al een tijdje boksen en ik merk dat het echt een hele effectieve sport is je wordt niet alleen sterker je voelt je ook echt een stuk zelfverzekerder

Waarschuw beheerder
je hebt alleen wel een paar dagen nodig om weer helemaal bij te komen vooral als je net begint maar na een tijdje raak je er aan gewend

Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon af en toe je vriendje in elkaar trappen is ook een sport.
Waarschuw beheerder
neuken is ook een vechtsport :p

ff serieus: wie doet er nou echt een vechtKUNST?
en wie kent er Wing Tsun? Ik denk dat ik toch eens ga informeren naar een leuke vechtkunst waar je dus ook wel wat aan hebt.
Waarschuw beheerder
je hebt alleen wel een paar dagen nodig om weer helemaal bij te komen vooral als je net begint maar na een tijdje raak je er aan gewend

Dat is zeker waar. Om die reden ben ik ook gestopt. 2x in de week kickboxen en drie a vier keer in de week voetballen. (Waar je ook regelmatig lens geschopt wordt) Aan het einde van de week kon ik soms nauwelijks lopen... :-S
Waarschuw beheerder
Je moet op mauj thai boxen gaan,
dat is echt super voor je conditie en het meest effectief. (en het is ook nog een keer leuk) :D
Waarschuw beheerder
donateur
Wing Chug wordt beoefend door 1 van mn unity-collega's, erg interessant, je komt er niet door heen.

Uit eigen ervaring zeg ik: KICKBOXEN!!!

Maar als je er niet tegen kan klappen te ontvangen: niet aan beginnen!
Waarschuw beheerder
Als je eigen weerbaarder wilt maken voor agressie op straat zou ik inderdaad eens naar Wing-Tsun informeren. Het eerste wat je daarbij leert is om te gaan met agressie in het dagelijks leven en hoe je je moet gedragen mocht je in zo'n situatie komen.

Waarschuw beheerder
ik doe boksen... :D

Waarschuw beheerder
Ik doe nu 4 jaar aan kickboxen en het bevalt me nog steeds prima!!!

(k)
Waarschuw beheerder
Jiu-Jistu

Het is eigenlijk een mix van alle Budo-sporten (judo/karate etc.)

In principe is het een zelfverdedigingsspor­t.
Maar er wordt ook geleerd om als je je verdedigd hebt tegen een aanval, zelf in de aanval te gaan.

grz ICE

Waarschuw beheerder
capoeira lijkt mij ook wel heel gaaf, maar moet je wel lenig zijn en super goede beheersing van je lichaam, erg zwaar maar ontzettend gaaf om te zien!!!

vroeger altijd tai kwondo gedaan was ook cool,
nu alleen tai bo hahaha lekker commercieel maar maar och wel lekker om me uit te leven paar keer per week! hehehe
kzou zegge ga is gewoon naar een sportschool waar ze verschillende gevechtstrainingen geven en doe is wat proeflesjes kan je jezelf orienteren :yes:

Waarschuw beheerder
Hapkido
Een koreaanse zelfverdedigingsspor­t gebaseerd op cirkeltechnieken. (Je draait dus om je tegenstander heen)
Ook hier leer je na een verdediging in de aanval te gaan. (Schoppen of stoten dus)
Verder train je ook nog met diverse wapens (bv. een zwaard)
Ik vond het echt een toffe vechtsport. Ik heb maar gele band kunnen halen omdat ik ging verhuizen. (helaas....)

Waarschuw beheerder
Ligt eraan wat je zoekt. Snel een beetje "mee kunnen draaien" of eerst veel moeten oefenen om een "vechtKUNST" te beoefenen (ook "mooi" om te zien dus).
Snel: kickboksen bv idd.
"Mooi": Tae Kwondo bv, heb ik zelf 10 jaar gedaan. (PS. wedstrijden zijn niet echt "mooi")
Waarschuw beheerder
donateur
Piemelpetsen
Waarschuw beheerder
donateur
thai boxen is het meest effectief!!!
Waarschuw beheerder
voor zelfverdediging:
jiu jitsu
voor de mooiigheid:
capoeira

Waarschuw beheerder
Voetbal(y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gewoon taekwondo en judo

Waarschuw beheerder
Boksen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kickboxen

Waarschuw beheerder
boxen !!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
muthai is leuker als kickbokse en je mag je elleboge en knieen gebruike

Waarschuw beheerder
Ja rij naar ut buitenland en ga onder UFC!! Muwhaha lekker kooivechten!!!!!
Waarschuw beheerder
Inderdaad gewoon thaiboxen/kickboxen

Je krijgt er redelijk snelle reflexen door!!

Maar belangrijk is je wilt het ook om je te kunnen verdedigen...

Nou dan lijkt me dat toch wel goed je leerst dus ook echt vechten en dat doe je ook full contact...
Je incasseringsvermogen gaat dus ook omhoog enzow :)

Als je karate doet tjah niet zoveel aan.....of je moet kyokoshin ( moeilijke naam weet niet of het goed is) karate doen....
Das full contact met stoten en trappen op het lichaam zonder handschoenen :D
Waarschuw beheerder
mijn mening is je doet toch niet aan vecht sporten omdat je er van uit gaat dat je ruzie gaat krijgen en het dan gaat gebruiken !!! je moet het doen om dat je het leuk vind...niet om te gaan rossen!!!!

als je je wilt verdedigen koop je toch een een stan gun of een blaffer...maar ga dan geen vechtsport doen Verkeerde instelling !!!!
Waarschuw beheerder
Ik heb een tijdje geleden een paar keer geboxt. Ik vond het wel lachen en een stuk zwaarder dan ik had verwacht. Na de training was mijn hand vet aan het trillen van de inspanning.

Misschien ga ik het binnenkort een keer serieus doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als je echt een vechtsport wil doen die gericht is op zelfverdediging en je wil snel resultaat moet je aan Krav Maga gaan doen. Is ontwikkeld door de Mossad met technieken uit allerlei andere vechtsporten en stijlen.

Waarschuw beheerder
donateur
mijn mening is je doet toch niet aan vecht sporten omdat je er van uit gaat dat je ruzie gaat krijgen en het dan gaat gebruiken !!! je moet het doen om dat je het leuk vind...niet om te gaan rossen!!!!

Ik kan het toch leuk en handig in 1 vinden ..?
Waarschuw beheerder
als iemand met mij wil vechten gewoon in het dagelijks leven..

Dan ga je er dus van uit ?? Tuurlijk is het leuk als je je mannetje kan staan in een kroeg waar je ruzie krijgt....maar als je daar van uit gaat...:S meestal kom je toch in een situatie die je niet verwacht....daar is geen vechtsport voor :D...en de meeste gekken van tegenwoordig steken gelijk het is niet zo meer als vroeger dat je ff lekker kon rossen en daarna geen gezijk meer,,maar ja als je een beetje kan slaan is t altijd mee genomen :Dsucces met het vinden van een goeie sport lees gewoon op internet wat je leuk lijkt....en iemand zei taikwando en judo is wel een leuke combinatie maar judo is beter om massa te hebben en kracht,techniek en taikwando is statisch,lenigheid, zijn 2 verschillende sporten het is wel een goeie combinatie....alleen je moeilijk om met beide aan de top te komen :(....

Waarschuw beheerder
donateur
ik doe kooivechten, ultimate fight en free-fight

gewoon rossen totdat de ander erbij neervalt :P

nee hoor, ik doe geen vlieg kwaad (alleen muggen)
of je moet het willen :devil:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Krav Maga = top

=Hoe schakel je zo snel mogelijk iemand uit
(slaan,trappen, klemmen,verwurgingen­)
Waarschuw beheerder
Van straatvechten leer je het meest, trust me :jaja:
Waarschuw beheerder
Als je goed wilt worden in een vechtsport zal dat altijd veel tijd en training kosten of je nou judo, free-fight of welke vechtsport ook doet. Er bestaat niet zoiets als een cursus 'hoe wordt ik snel een topvechter', behalve in The Matrix dan. Juist het leuke aan vechtsport is dat je altijd wat nieuws leert, geeneen tegenstander is hetzelfde sterker nog geeneen wedstrijd is hetzelfde. En ja van straatvechten leer je wel het meest, het kutte is alleen dat je een grote kans op blessures hebt(geen bescherming, geen warming-up, geen goede ondergrond), de autoriteiten zijn er ook vaak niet blij mee, en degene met wie je straatvecht kan: veel andere vrienden hebben die zich ermee gaan bemoeien, een vriend hebben die 9mm heeft of een scherpe vriend hebben. Kortom ik probeer mijn vecht-activiteiten tot de ring te beperken
Waarschuw beheerder
Ik ga binnenkort beginnen met Tai Boksen..
Da's pas kickûh ! :D
Waarschuw beheerder
Weet ik maar dan wel letterlijk kicken

Waarschuw beheerder
win chung of kun tao.
win chung is makkelijker te beheersen dan kun tao
maar ik zit zelf op kun tao en deze sport is echt bruut.
maar ook wel zwaar.
denk alleen dat je met kick/thai boxen wel wat meer tha kanker in word gebeukt dan met kun tao of win chung

Waarschuw beheerder
Ik ga binnenkort beginnen met Tai Boksen..

nou, heb gister thai-box gala gezien, doe toch maar boxen voor mij:)
Waarschuw beheerder
Free-fighten, dat is leuk.
Waarschuw beheerder
donateur
ik doe muay-thaiboxen