Partyflock

Forumonderwerp · 626522
Artiest {SHOWLIST artist 23234, 26378, 24374}
ola,

Ik was laatst plaatjes aan het kopen bij de local platenboer.
De eigenaar discussieerde met een DJ over het feit dat hij alleen nog maar met cd's draait. De DJ was van mening dat over 4 jaar er alleen nog maar met CD's gedraaid wordt.
De eigenaar was het daar absoluut niet mee eens; "Mensen willen nu eenmaal verzamelen" meende hij. Edoch was de DJ er heilig van overtuigt dat dit zeker weten gaat gebeuren, gewoonweg omdat het veel makkerlijker is; (cd's nemen weinig ruimte in / op de nieuwe generatie cd spelers zitten ongelooflijke features / direct je eigen shit burnen op cd en spelen voor publiek / je kan heel makkelijk aan nieuwe relaeses komen => deze man is overigen top of the league en hangt met de grote jongens die al hun nieuwe muziek aan hem op cd pasen lang voordat er ook maar iets op vinyl uitkomt).
De eigenaar zei dat als dit echt gaat gebeuren, dit uiteindelijk de muziekindustrie naar de klote gaat helpen, omdat niemand dan (waarschijnlijk) meer gaat betalen voor Vinyl.

Ik heb het idee dat het allemaal wel goed gaat komen, maar stel dat? Hoe gaat het dan verder?
Artiest {SHOWLIST artist 61045, 646, 98523}
Die gasten weten het wel om met vinyl.... Al hun Tricks , Moves en Beatjuggling.
Q-bert , Rob Swift ,etc..
Ken je dat met cd's doen...??? Denk het niet...

Ik denk van wel... die nieuwe generatie cd spelers kunnen precies hetzelfde als met vinyl...
Ik scratch ook veel, en heb laatst de cdj800 gechecked... Is gewoon geweldig... hoe hard ik ook probeerde om dat ding te overtreffen... het lukte me niet... Alles wat met vinyl kan, kan ook met cd tegenwoordig...

*** sniff vinyl ***
laatste aanpassing

Artiest Dennis Hupla
Maarrrr: kan je dan ook handstands doen op die CD spelers, kan je ook CDtjes op elkaar stapelen (zoals ze wel eens met vinyl doen) kan je ook de andere truukjes-met-platen-waar-ik-geeneens-een-idee-heb-hoe-het-zou-moeten-heten maar waar ze wel hele brute shit mee doen op die CD spelers?
Ze komen wel dicht in de buurt maar alle freaky extreme shit die je ze ziet doen op de DMC kan denk ik nog niet (paar jaartjes wachten waarschijnlijk nog).
Artiest {SHOWLIST artist 44167, 16941, 12838}
2 Vinyl Junk...

Cd's...:Het scratchen ok , tricks a lot, But....

Het Beatjuggling met cd's dan..... Moet je dan niet veel meer handelingen doen....dan dat je dat doe met vinyl...????

De mensen die james zabiela op dancevalley hebben gezien weten iig wat je met de cd spelers van pioneer kan doen. Absurd wat die dj er allemaal mee kan doen, scratchen etc ik ben van mening dat als een dj ze goed gebruikt het een extra dimensie kan geven aan een set.

Als je naar deep dish zou kijken dan zie je dat ze 75% van hun set alleen maar cd's draaien.
t is al eerder gezegd, maar als het vinyl er uit zou gaan, verpest je het voor jezelf... alles wordt gedownload, en t is niet meer aantrekkelijk om muziek te maken, omdat t niets oplevert.

ik bent het hier niet mee eens;
Volgens mij maken mensen muziek omdat zij dat leuk vinden en niet om er geld mee te verdienen, dat geld is alleen maar mooi meegenomen, ja toch?

Uiteindelijk worden de grote namen betaalt voor de mooiste hobby ter wereld en vaak zien zij dat zelf ook zo, correct me if I'm wrong!
Met Final Scratch kun je precies het zelfde als met gewone platen, inclusief alle freaky DMC shit. Loops maken met plakkertjes, alles!

Verder is het zo dat als ik een klein beetje moeite doe ik de MP3's van nieuwe releases al eerder heb dan dat ze te krijgen zijn in online of offline winkels, dus dat voordeel bestaat ook echt niet.

Natuurlijk zie ik Koos Alberts het liefste zelf een echte accordeon bedienen, maar als ie gewoon zingt en een beetje met zijn handjes zwaait terwijl iemand achter hem op zijn podium op zijn Korg alles-in-een keyboard de accordeon speelt vind ik het ook best. Ook omdat het risico levensgroot is dat Koos voorover flikkert door het gewicht van de accordeon, en zo'n ongelukje kan ie niet nog een keer gebruiken.

Artiest Olash
ok die finalscratch en dat dmc gebeuren zal mischien dan wel overheersen.
maar ik blijf gewoon stug op mijn technics doorgaan

die vinyljunk klinkt maar al te posi over die cdj8oo ff een vraag voor hem
als je nou over stapt mag ik dan doorgaan met jouw dj naam, kan jij verder met de naam: burned cd junk
laatste aanpassing

Moeilijk moeilijk... Ik denk niet dat het uitmaakt waar de dj mee draait, het gaat er om wat de dj ermee doet, aan de ene kant wordt het makkelijker omdat je cdtjes veel sneller strak hebt lopen dan met vinyl, je kunt ermee loopen en samplen, maar met vinyl kun je weer scratchen, backspinnen etc. denk dat vinyl voorlopig nog wel blijft, puur uit nostalgie, maar denk ook dat de cdspelers steeds vaker gebruikt zullen worden... Of dat de cd het vinyl helemaal vervangt weet ik niet, niemand hier... ;) persoonlijk vind ik wel dat het begrip dj ook een beetje overrated wordt, maar dat heeft niks met cd vs vinyl te maken, hehehe...

En wat ik ook wel een nadeel van cd vind is dat iederen inderdaad gewoon de allernieuwste vette exclusieve of juist vette onvindbare platen die niet op vinyl te krijgen zijn, zomaar van het internet afplukken gratis... Houd wel van een beetje exclusiviteit...

Mischien dat het dj bestaan zoals die er nu uitziet, wel helemaal vervaagt en de dj een multimedia entertainer wordt, compleet met audio en video?
En niet meer platen mixt, maar zijn eigen samples, samples van anderen zodat een dj set nooit 2 keer hetzelfde is, zoals nu veel het geval is...

Meer een soort live act dus...

En trouwens, voorlopig brengen dance producers hun shit nog op vinyl uit, voor de verkoop, promo's gebeurd al veel op cd... Maar ik zie nog niet zo snel een Jeff Mills bijvoorbeeld zijn tracks op maxisingel uitbrengen, behalve zijn complete artiesten albums dan...
hoezo in een bejaarden tehuis, sommige mensen kijken me nu al raar aan dat ik nog platen draai :P.

wat staat nou vetter met een cdkoffertje binnen komen of een platentas :p VINYL 4EVER !.
laatste aanpassing
Vind cd's zwaar nep. Ten eerste omdat het veel te makkelijk is om er aan te komen.(niet exclusief) Ten tweede: Iedereen kan ut met (letterlijk) 1 druk op de knop. Ten derde: Het ziet er nep uit.
En volgens mij is de kwaliteit van vinyl ook nog un stukkie hoger. (wheek nie zeker) Ik blijf wel lekker met plaatjes draaien iig.

ik denk van niet dat de cd uiteindelijk de plaat gaat verdryven,kvind t geluid van een plaat beter klinken en je kan er gekkere dingen mee doen als met cd s (denk ik tenminste),en liever niet zeg kbegin nu net een aardige platencollectie aan te leggen.trouwens veel muziek wat net uit is is nog niet eens op cd leverbaar dat komt meestal een of 2 maanden later pas uit,als het op cd komt,
laatste aanpassing
Zolang er geen CD's met volledige versies uitkomen of waarbij de nummers in elkaar overlopen, waarom zou t vinyl dan verdwijnen?

Vinyl klinkt idd beter dan CD, maar dat is persoonlijk!

Vinyl is gewoon een feeling die eigenlijk niet te beschrijven is!En die feeling krijg ik niet van een CDtje
Hallucinator vinyl beter geluid dan cd ? hehe ja ja onmogelijk dus, CD is digitaal dus veel beter.

Digitaal is niet per definitie beter, platen klinken ronder, warmer, vinyl bereikt minder frequencies dan digitaal, daardoor klinkt vinyl iets 'soulvoller'

En met de Pioneer cd-mixers )waarvan ik het typenummer niet weet, maar die Laidback Luke dus gebruikt) kun je gewoon scratchen en hetzelfde als bij vinyl, ook het bijsturen en afremmen... En met cd's kun je meer dan met vinyl (loopen en samplen)... Maar de tijd zal het leren...
Met CD kun je leukere foefjes uithalen, effectjes toevoegen, loopjes tijdelijk storen etc... en met cds draaien is makkelijker dan met vinyl... Maar vinyl zal nooit verdwijnen, al zullen promo's wel vaker op cdrom worden aangeleverd dan op een white labeltje....

Het gaat allemaal om grenzen trekken.

Met de technologie meegaan is een simpel argument, maar waar wordt die grens getrokken. CD's maken het makkelijker voor de DJ, maar blijft het wel zo aantrekkelijk? Waarom zou het makkelijker moeten? Om effectjes tussendoor erin te gooien? Dat geeft naar mijn mening weinig nieuws aan een set, en dat kan je nog steeds doen met platen. Of soms om sneller te mixen? Tja, werk er harder aan zou ik zeggen, met platen kan je ook snel mixen als je er hard genoeg aan werkt.

Dan zijn er ook argumenten als "Dan kan de DJ meer aan de show er omheen werken". Ik moet er niet aan denken, ik zie het al helemaal voor me, allemaal Super Marco May's die op het podium gedownloade tracks automatisch in elkaar laten overlopen. Nee op deze manier gaat het niet de goede kant op vrees ik, what's next, een kermisact met een DAT tape draaiend op de achtergrond?

Ik ben niet tegen vernieuwing, maar wel tegen luiheid en nutteloze vereenvoudiging.
Vinyl bevat geen bitrate limiet. cd's wel max. 44.1KHz. en groot gedeelte van het geluid is er dus afgeknipt. Om nog maar niet eens te spreken over mp3's...:S

Thuis is dit nauwelijks hoorbaar maar luister het maar eens in een discotheek.
Artiest Triax
Vinyl is veel beter dan Cd
reden 1
vinyl is veel tastbaarder en daardoor makkelijker in te mixen
reden 2 je kunt het niet makkelijk kopieren tenzij je zo een peperduur machine hebt
reden 3 gekopieerde cd's gaam sneller kapot dan platen alhoewel als je niet goed omgaat met je vinyl is het ook snel om

'k denk dat vinyl altijd wel zal blijven... die nieuwe apparatuur kan wel steeds meer maargoed... Vinyl heeft toch wel iets... klinkt dom maar dat vind ik ervan.. 'k ben begonnen met cd's... later ook met vinyl en jah vinyl blijft gewoon leuk...

nog ff terug komen op bassiedeclown...

vinyl klinkt misschien wel iets harder/steviger maar dat verschil kan ik niet horen in een discotheek... een dj hier waar ik vaak cd's voor brand (dus oorspronkelijk Mp3'tjes) draait ze net zo lekker als vinyl... geen verschil te horen...
idd dat is ook nog eens zo. vinyls hebben gewoon iets specials!!
TIJN!!! alleen al door de onderliggende ruis is cd al altyd van betere kwaliteit dan vinyl, daarbij word inderdaad gezegt dat een plaat wat meer warmte en diepgang heeft, maargoed dat kan wel zijn, ik hoor het verschil niet hoor wanneer een dj nou van plaat staat te draaien of van cd of met final scratch van mp3.

daarbij, een cdspeler van 3000 euro schijnt ook betere kwaliteit te geven dan 1tje van 300 euro, maar denk je dat jij het verschil hoort met housemuziek ? dacht ut niettt. :D

je kan digitaal nooit hetzelfde bereiken als met plain SL-techniek. Kun je lang over praten of kort, t'is gewoon een feit dat je altijd een omweg maakt dmv digitale shit. T'is gewoon niet zoals met vinyl "hands on", ookal klinkt het misschien wel "ok" ... vinyl is vinyl .. cd is cd .. DAC is DAC ;) Ik respecteer ieders keuze, maar vergelijken is echt zinloos gezien de techniek. Appels, peren .. you know.
Jupz volkomen gelijk :)

Weten jullie mij een winkel optenoemen waar je dan al die prachtige complete, niet gemixte of ingekorte tracks van al die Dance-producers op CD kan kopen????

Ik heb nog geen 1 winkel in heel europa gezien die cd's aanbiedt zoals 12"es (dus dat je 4 complete tracks op een cd'tje koopt van bijv. Carola of Beyer)

Vooralsnog wordt alles op vinyl geperst in de socalled underground stromingen (Techno/Electro/Hard­style/Breakbeats/Har­dcore/Drum n Bass) en zie ik niet gebeuren dat elke release ook op cd-single zal worden uitgebracht........

Dus, nogmaals. Je kunt wel alles op cd krijgen. Maar dan zul je toch eerst de vinylplaat kopen en zelf overbranden op cd. (dit doen de meeste dj's die draaien met cd's dan ook, dus eigenlijks hebben ze vinyl nog steeds errug hard nodig)

Want je maakt mij niet wijs dat al die dj's maar een beetje vanaf mixcompilaties zitten te draaien of ge-edite versie's (waar het begin en einde vanaf is gehaald) zitten te mixen........

Zolang er dus geen winkels bestaan waar je alle 12" releases ook op cd-single kunt kopen zal ik er niet alteveel ruchtbaarheid aan geven. Voor eigen produkties en om gimmicks uittehalen is een cd-speler wel leuk voor derbij

en dat staat als een palende zaadstaaf boven water!!!

(Y)
cd's zijn ook van vinyl hoor :p

maar geef mij maar plaatjes :p
die vinyljunk klinkt maar al te posi over die cdj8oo ff een vraag voor hem
als je nou over stapt mag ik dan doorgaan met jouw dj naam, kan jij verder met de naam: burned cd junk

Ho ho, pas op, ik blijf natuurlijk wel een megafan van vinyl, er gaat niks boven dat!! maar dit soort players zijn wel geweldig om met je eigen samples te kunnen scratchen, en net als vinyl je nieuwste eigen tracks te kunnen mixen/draaien... In die hoedanigheid ga ik de volgende player ook gebruiken:

en lees:

http://www.panasonic.nl/default.asp?M=59|34|1&N=back&FS=_lwe_loaders/generalreadlistitem.asp?id=4994

is gewoon een Sl omgebouwd naar een cd/sd card player.

*** sniff vinyl ***

Ik moet toegeven v-junk ziet er wel strak uit dat allemaal,
ben tochwel beetje nieuwschierig naar die ding
Maar ik krijg nu flinke vermoedens dat je er ook automatische pitch-control erop ken krijgen via software ofzo,(blijft mp3) mischien niet bij deze apperaat maar wel bij anderre types of merken
en dan krijg je mensen die na een maandje oefenen zeer goed kunnen draaien
dan is voor mij ook de lol ervan af dat ik een kunsie ken.