Whaaaaa... zo ken ik je weer Tam
Gerben suggereert namelijk dat ze ws. een hele goedkope auto heeft, anders zou deze niet total loss zijn na een inbraak. Daniëlle geeft aan dat ze barst van het geld (en dus geen sloeberauto heeft). Dus is die auto niet total loss.
Oh... van die kant had ik het nog helemaal niet bekeken...

Je hebt gelijk...
Ik zat meer naar de verzekering technische kant te kijken...
Maar als je toch gaat suggereren, en je laat de verzekeringtechnische kant weg, neem dan bijvoorbeeld mijn auto... 15 jaar oud, model waar er een heleboel van verkocht zijn...
Auto is geen fuck waard... maar de sloop staat vol met 323'tjes in alle kleuren dus voor 120 euro heb ik 2 nieuwe deuren die zo overgezet kunnen worden omdat er geen electronica in de deur zit...
Neem ik bijvoorbeeld die van me moeder, een duurdere auto, jonger, metallic lak, nog geen ton op de teller dus een hogere waarde maar carisma's zijn vrijwel niet te vinden bij de sloop...
Dan moeten er nieuwe deuren in, die gespoten moeten worden, etc etc, dat loopt in de duizenden euro's wat die auto niet meer waard is...
Total loss dus... terwijl mijn auto zo de weg weer op kan na een bezoekje aan het geboefte van bastiaan of een andere sloop...
Als voorbeeld nam ik dan een 323 en een carisma, maar je kan ook als voorbeeld een Civic en een 406 nemen ter illustratie...
Op die tour kan je het ook nog gooien