Partyflock

Ik heb echt een hekel aan racisme, ik vind die mensen zo zielig en zooo ontzettend DOM gewoon!
Ik ken een gozer die heeft een WP teken op zijn arm staan. Maar niemand mag het weten......hij schaamt zich er gewoon voor. Nou sorry hoor maar ben je dan lomp of ben je dan lomp??
En al ziet hij buitenlanders dan geeft ie ze heel schijnheilig een hand. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens een hekel heb aan bepaalde mensen, maar dat zouden net zo goed Nederlanders kennen zijn....Er zijn genoeg teringleiers die Nederlands zijn, je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
(K)

Ik ben een slimme jongen betreffende iq testen en emotionele iq, ik heb het ook voorelkaar in me leventje ik ben ondernemer en toch haat ik buitenlanders zowel atillianen als marokkanen.

Denk allemaal niet zo links omdat het zo prettig overkomt.
het zijn de parasieten van onze wervarende maatschappij.
als jij zo'n slimme jongen bent waarom maak je dan 4 schrijffouten in 1 zin ?

En niet iedere buitenlander is hetzelfde... je bent mens.. hij ook ... kijk als persoon naar elkaar en niet naar elkaar zijn afkomst..

whehehehehehe neej maar de meeste buitenlanders zijn kut! er zitten een paar goeie bij. alleen kan ik ze nie vinden.

idd de meeste dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt..de klotedingen dus..zijn gebeurt door en met de allochtone medemens heb er nie zoveel vertrouwen meer in eigenlijk...er zullen vast wel goeie zijn maar ja ben ze nog nie echt helemaal tegengekomen...

als je altijd gezeik heb gehad met die gasten en bijna tot nooit gezeik hebt met nederlanders ga je snel iets algemeen nemen

Schrijffouten zullen wel meevallen, maar daar gaat het niet om.
Iq is dingen inzien en niet of je het groot nederlands dictee 100% foutloos kan schrijven.
Punt is dat racisten niet dom zijn maar meer levenservaring hebben dan een piet lut die in markelo zijn leventje leeft.

hehehe wijze woorden

Ben ik helemaal met je eens!!

met wie met mij of met salmiakie

offe met allebei mag ook hoor!

Alle 2 :D

oke dan ;)

jeroeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen

cindyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zou het hier dan toch nog gezellig worde

joeeeeeeeeeeeeehoe koeienmelker
racisten meer levenservaring ? Of een foute opvoeding ? Foute wijk ? Wrong place wrong time ? Meer levenservaring is gewoon hele dikke bullshit.... Ik noem het eerder kortzichtig...

Ik heb meer dan zat levenservaring ... ik heb goede dingen meegemaakt en slechte dingen meegemaakt met buiten en - nederlanders .. Misschien is het ook hoe je jezelf opsteld.. Ik ga met mensen om die het begrip "wederzijdse aanpassing" kennen .. en die vind je zat.. En natuurlijk ben ik wel eens lastig gevallen door een turk... en is mijn ex vriendin aangerand door een marrokaan... Maar haat ik ze daarom allemaal ? NEE !!

Je loopt zo veel liefe en leuke mensen mis als je een ander ras "haat" Dat is toch zonde ? Dat komt jou zogenoemde levenservaring echt niet ten goede hoor ..

Kijk eens verder dan je neus lang is ...

groeten
godfather..
both thumbs up for u :)

hoe je jezelf opstelt? dus ik vraag er om ofsow..

ik loop met gewone kleren over straat en nog hebik gezeik...

dus jij wou zegge dat ik dat soort dingen zelf uitlok of zo nou dikke lul dus..echt niet

das net zoiets als zeggen dat vrouwen met korte rokjes erom vragen verkracht te worden

maar da kan weer helemaal aan mij ligge
Het is een feit dat sommigen vervelend kunnen zijn. Maar ik ben ook 's op het waterlooplein door gasten aangesproken dat ik lekker of zoiets was, toen heb ik ze vriendelijk en glimlachend bedankt, ze waren zo verbaasd en stonden met hun mond vol tanden dat ik gewoon rustig door kon lopen :) Niet dat je tegen iedereen aardig hoeft te zij die zoiets zegt, maar het kan een beter uitwerking hebben dan boos worden.
En ben het met Godfather eens dat racisten niet meer levenservaring hebben dan anderen, integendeel: als ze zoveel levenservaring zouden hebben zouden ze ook weten dat ze niet zo zouden moeten generaliseren.

ja word een beetje moe van deze discussie het gaat ook weer helemaal nergens over zeg..pfff

eventjes over de buitenlanders die vrouwen nafluiten/opmerkingen maken/betasten en in het algemeen een grote bek hebben/mans doen/rellen:

die gasten doen dat alleen in GROEPJES, in hun eentje zijn ze nix, probleem met van die onderontwikkelde bevolkingsgroepen is dat ze nog niet echt aan voorzorgsmaatregelen doen & dus gezinnen van 8 koters hebben, stel 4 gozers 4 meisjes...

naaw, dan woon je in zon turkenflat met je 4 zoons, krijg je ruzie met 1 van hun, heb je meteen een hele flat van, zeg, 30x4 van die leipe gasten achter je aan!!

dat soort MIETJES (mooier bestaat er niet, en islamiet een mietje noemen, kunnen ze ECHT niet tegen!!) verpesten het gewoon voor de rest, nog een klein nadeeltje = dat je een beetje zon ghetto effect krijgt, ze gaan alleen om met mensen uit hun buurt, zijnde voor het grootste deel ook buitenlanders, enz enz enz... u snapt m wel...

sleuteloplossing: INTERGRATIE!!!!! ja inderdaad, laat de buitenlander VOORDAT ie zn visum krijgt eerst maar es Nederlands praten, eerst maar eens bekend raken met Nederland EN een baan zoeken, kinders op een Nederlandse school, waar ze netjes Nederlands & de Nederlandse cultuur kennen, gebeurt dit niet binnen een bepaalde tijd, mogen ze weer opflikkeren!! er wordt serieus veel te makkelijk omgegaan met dat soort mensen!!

heel goed gezegd met jou kan ik praten
Sabientje ...

Het gaat weer nergens over? Er worden dingen gezegd die niet met jou mening overeen komen .. Maar toch behoorlijk meedingen in de discussie ..

Als iemand het niet met je eens is betekend het niet dat meteen de discussie zinloos is ... Je stelt jezelf zo een beetje zwak op en praat mee met de rest die wel een goede reply neer kunnen zetten...

Ik verwacht nu geen scheldpartij ... probeer eens je eigen mening goed te onderbouwen .. dan kom je meteen een stuk intelligenter over..

groetjes :)
2 Gekhous:
sleuteloplossing: INTERGRATIE!!!!! ja inderdaad, laat de buitenlander VOORDAT ie zn visum krijgt eerst maar es Nederlands praten, eerst maar eens bekend raken met Nederland EN een baan zoeken, kinders op een Nederlandse school, waar ze netjes Nederlands & de Nederlandse cultuur kennen, gebeurt dit niet binnen een bepaalde tijd, mogen ze weer opflikkeren!! er wordt serieus veel te makkelijk omgegaan met dat soort mensen!!
--------------------------------------------------
Ik ben helemaal met je eens dat integratie het sleutelwoord is. Het is alleen voor mensen uit een andere cultuur heel lastig om ineens op onze manier te gaan leven. Hoe sneller ze zich aanpassen hoe beter. Vergeet alleen niet hoe moeilijk dat is. Een andere taal leren en zeker Nederlands is niet eenvoudig. Volgens mij zijn er bovendien op dit moment dikke wachtlijsten voor een cursus Nederlands. Een baan zoeken als je geen Nederlands kunt en misschien ook nog ongeschoold bent is zelfs nog moeilijker.

Die mensen kunnen dus niet per direct die omschakeling maken en zeker niet zonder hulp. Dat ze er hun best voor moeten doen staat als een paal boven water, maar het ligt vaak niet (alleen) aan hun als dat niet goed lukt.

Zeker het tegengaan van die "ghetto"-vorming en het naar Nederlandse scholen gaan is vooral iets wat alleen onze overheid kan regelen.
ik heb vandaag toevallig een hele discussie hierover gevoerd op school.
we waren het er over eens dat ze eerst een scholing moesten krijgen om nederlands te leren en de cultuur te laten kennen maar om ze daar die cursus te geven heeft vaak geen zin want de mensen die er dan op moeten toezien dat mensen voor die cursus slagen niet altijd even oprecht zijn en rustig zeggen dat ze ervoor geslaagd zijn!!!
ik vind dus dat ze die cursus in nederland moeten volgen!!ze kunnen dan bijvoorbeeld een half jaar lang elke dag naar school en dan kunnen ze op zoek naar werk gaan!!
hebben ze dan binnen 1 jaar geen werk en spreken ze de taal nog niet dan gaan ze maar terug!!

oke ff uitgebreid mijn mening over buitenlanders

ik ben voor een beleid waarin een beter intergratie wordt nagestreeft als dat tot nu toe wordt gedaan. veel allochtonen kunnen slecht Nederlands en weigeren zich aan te passen aan deze cultuur. Tuurlijk zij hebben een eigen cultuur maar het zou fijn zijn als we niet alleen dingen voor hun doen (zoals bijvoorbeeld respect voor hun feestdagen, taalcursussen, begeleiding e.d) dit omgekeerd ook eens zou worden gedaan. Dat wil zeggen respect(ook naar vrouwen toe..dat vooral), proberen in de samenleving te komen en
te intergreren. Ik begrijp dat dit moeilijk is als je uit een ander land komt maar voor een goede verstandhouding is dit wel nodig.

Vind het een goed plan als ze een soort van examen moeten doen.Halen ze dit niet dan kunnen ze terug. Ook indien ze in aanraking komen met de politie vind ik dat ze terug moeten. Ze zijn hier gekomen met een reden, en niet om de crimineel uit te hangen. (daarnaast vind ik dat Nederlandse criminelen net zo goed aangepakt moeten worden)

Ik zou het goed vinden als ze bepaalde rechten en plichten beter leren kennen en dat ze die geleerd wordt. Veel allochtonen weten de weg hier niet en weten dus niet waar ze bijvoorbeeld terecht kunnen. Daarnaast is het goed om ze kennis te laten maken met deze cultuur en goed te laten merken en leren wat hier wel en niet kan.

En wat She zegt: dit moet gebeuren door onafhankelijke mensen, zoiets als bij een examen van de HAVO ofsow..een instituut die er op toe ziet

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat het bewezen is dat de criminaliteit onder allochtonen hoger ligt. Hier moet wat aan gedaan worden. Ben van mening dat ze van mij gewoon terug mogen als ze hier de crimineel uit gaan lopen hangen. In hun land hadden ze bij wijze van spreke vaak al de doodstraf kunnen krijgen voor zoiets.

Vind het ook wel vreemd dat ik jaren voor mijn spullen moet werken en dat ik dagelijks asielzoekers in procedure..die geen werk hebben met de nieuwste nokia de nieuwste nikes met dure merkkleding en goude kettingen in de bus zie stappen. En dat ik dat na jaren hard werken nog steeds niet kan betalen..

zo dat is mijn mening.. ik lees alleen maar wat anderen zeggen en soms ben ik het mee eens en dat zet ik er dan kort neer...kan moeilijk elke keer zon langverhaal op gaan hangen

;)

IK heb een hekel aan buitenlanders en ik weet dat nie elke buitenlander zo is, maar de verkeerde die verpesten het voor de goeie! 90% is crimineel!
denken dat ze allus kunnen zeggen.Ik stond hier pas geleden op de markt, had mijn fiets tegen een muurtje geparkeerd met mijn tas erop. ik keek of mijn fiets er nog stond...zie ik een marrokaan in mijn tas snuffelen. ik loop erheen en trek die tas uit zijn klauwen. ik krijg nog een grote bek ook. jah sorry hoor maar dat zijn mijn spullen. AFBLIJVEN!!!

ja en dat is dus ook wel weer waar zo heb je dus in elke groep de slechten verpesten het voor de goede!!
Alsjeblieft zeg hardcoreblieb! Wat haal je die 90% nou vandaan? Dat geloof je toch zelf ook niet.

En dat voorbeeld dat je noemt toont ook helemaal niks aan. Dat soort dingen kun je met iedereen meemaken. Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt, maar dan met een gabber. Dat gebruik ik toch ook om vooroordelen over gabberst te bewijzen?

neej dit komt niet een x voor het is altijd hetzelfde! altijd gezeik met die gasten!

er zitten slechte nederlanders tussen zeg ik eerlijk! maar tel dan die marrokanen is! dan kom je een heel eind! misschien niet 90% maar wel in de buurt!

het is laatst idd in het nieuws geweest ergens dat 90% van de overvallen en berovingen door mensen van marokaanse of antiliaanse afkomst wordt gepleegd..das wel een feit...
Of dat van Sabientje waar is weet ik niet, maar dat is heel wat anders dan die onzin van Hardcoreblieb die even wat feiten uit zijn duim zuigt.

Koenie je moet eens wat meer op straat komen of je ogen open doen!!! dan praten we verder oke!
Hardcoreblieb, je moet niet doen alsof ik een wereldvreemdfiguur ben dat niet om zich heen kijkt. Ik hou er een andere mening op na en daar heb ik heus wel over na gedacht. Als je er niet met anderen over wilt praten moet je niet op dit forum posten.

Als je beweerd dat ander allochtonen de criminaliteit hoger is dan onder autochtonen, dan geef ik je helemaal gelijk. De 90% die je noemde heb je alleen volledig uit de lucht gegrepen en het werkelijke getal komt ook niet in die richting. Als jij mij kunt laten zien hoe je aan die stelling komt ben ik de eerste die je gelijk geeft, maar tot die vind ik het dikke onzin.

Ik snap dus niet waarom je zo raar reageert.

Het is zelfs op het nieuws geweest dus ik zig het nie uit mijn duim!
Waar?
Kijk, het is inderdaad waar dat een relatief groter percentage van de allochtone jongeren crimineel is ten opzichte van het percentage autochtone jongeren dat crimineel is... maar dat 90% van de allochtone jongeren crimineel is zoals hardcoreblieb zegt is volgens mij echt bullshit. Misschien in een paar wijken ergens in een grote stad ofzo (en dan nog geen 90%), maar zeker niet in het algemeen.

nou geloof mij maar het is 90% en dat is 90 % te veel
dat 90% van de criminelen allochtonen zijn betekent niet dat 90% van de allochtonen crimineel zijn. Bovendien betwijfel ik echt ten zeerst dat 90% van de criminelen van buitenlandse afkomst is, dus als iemand me daarvoor naar een site ofzo kan verwijzen...

Hardcoreblieb, vind jij het leuk om te horen dat 90% van de gabbers nazi is?

Ik snap trouwens ook niet waarom zoveel gabbers over allochtonen en integratie lopen te zeiken, de allochtonenen uit de gabberscene zijn juist de best geintegreerde lijkt me.
ik heb net een site gevonden dat in 98 het een derde was, dus da's verre van de 90% die sommigen hier claimen, en ga nou niet zeggen dat hte binnen 4 jaar van 33% naar 90% is gestegen want da's bullshit> Recentere cijfers heb ik niet zo snel kunnen vinden.

je moet gewoon eens de waarheid onder ogen zien 90% van de misdrijven word gepleegd door allochtonen het is nu eenmaal zo

Koenie 18 april 2002 16:46

Ik ben helemaal met je eens dat integratie het sleutelwoord is. Het is alleen voor mensen uit een andere cultuur heel lastig om ineens op onze manier te gaan leven. Hoe sneller ze zich aanpassen hoe beter. Vergeet alleen niet hoe moeilijk dat is. Een andere taal leren en zeker Nederlands is niet eenvoudig. Volgens mij zijn er bovendien op dit moment dikke wachtlijsten voor een cursus Nederlands. Een baan zoeken als je geen Nederlands kunt en misschien ook nog ongeschoold bent is zelfs nog moeilijker.

Die mensen kunnen dus niet per direct die omschakeling maken en zeker niet zonder hulp. Dat ze er hun best voor moeten doen staat als een paal boven water, maar het ligt vaak niet (alleen) aan hun als dat niet goed lukt.

Zeker het tegengaan van die "ghetto"-vorming en het naar Nederlandse scholen gaan is vooral iets wat alleen onze overheid kan regelen.
----------------------------------------

ik zie NIET in waarom WIJ moeten opdraaien voor de problemen van mensen die hier komen!!! als hun hier willen leven, mij best, maar dan zorg je ook ZELF dat je je zaakjes op orde heb, doe je dat niet, dan ga je toch gewoon weer weg?!?!?!

als jij naar een ander land gaat om te wonen, zorg je toch ook eerst dat je al iets van dat land weet, een beetje de taal bekijken enz?? waarom WIJ wel en HUN niet?!?!

neej, zo werkt dat niet, hun komen hier, dus het is hun taak om zich aan te passen & te intergreren, en niet anders!!
gekhous je vergeet 1 ding... Dat het meerendeel hier juist komt om hun problemen in het buitenland te ontvluchten .. mensen die door politieke redenen op de vlucht moeten slagen, die moeten we onderdak kunnen verlenen ... en ok .. mensen die hier alleen komen omdat ze hier wel een uitkering krijgen en verder nix hoeven te doen .. die mogen van mij zo weer weg.. Je moet wel wat aan elkaar hebben ..

:)

Shermangirl: je moet gewoon eens de waarheid onder ogen zien 90% van de misdrijven word gepleegd door allochtonen het is nu eenmaal zo
--------------

als je nou eerst ff met een goeie argumenten of een duidelijke bron komt waar je deze cijfers vandaan haalt dan kunnen we praten.. je hebt nu al twee keer hetzelfde gezegd zonder enige onderbouwing.. dat is geen discussie voeren, maar gewoon een beetje SCHREEUWEN....

Salmiakie: ...Punt is dat racisten niet dom zijn maar meer levenservaring hebben dan een piet lut die in markelo zijn leventje leeft...
-----

zucht... tja.. ik ben opgegroeid in Markelo, en daar hebben ze één van de grotere asielzoekerscentra in het oosten van het land... dus lul niet! en dat ik in jou ogen een 'piet lut' ben omdat ik mijn leventje in Markelo had zegt meer over jou dan over mij...

Ik op de islam
Hun geloof spoort van geen kanten en door hun geloof zijn ze zo..
Voor vrouwen hebben ze geen respect,oke..moeten ze zelf weten,maar dan hoeven ze "ons" nederlandse vrouwen niet als hoeren te behandelen,want dat doen ze!
Ik ben vaak genoeg lastig gevallen door een turk of marrokaan,ik zeg niet dat hollandse jongens niet vervelend kunnen zijn,maar die turkse en marrokaanse jongens zijn veel erger..
En als je er wat van zegt dan kan je een klap op je bek verwachten,das toch niet normaal?
Hier in Zaandam issut helemaal erg..we hebben een wijk hier..naah asje daar in gaat dan lijkt ut wel of je in turkije zit..
Het is daar echt een teringzootje..ze pissen in de lift..gooien poepluiers van hun kinderen naar beneden,terwijl er grote containers voor de flatten staan,maar nee daar gooien ze fietsen in enzo..Bel dan gewoon het grof vuil! :@
Je kan ook niet je fiets daar neerzetten want binnen no time issie gesloopt..
Me beste vriendin woont in een van die flatten,naah die gaat volgende week verhuizen omdat ze bedreigd werd enzo..door turkse jochies van 16 jaar..Ze durfde zelfs de deur niet meer uit..en nou moet ze helemaal verhuizen omdat hun een beetje de boel lopen te vergallen??!! :s
Ik ken zelfs een jongen dies half turks/nederlands..naah die schaamt zich zelfs voor zijn turkse afkomst,zelfs hij word gediscrimineert door hun omdat hij half nederlands is..
Dus mensen die zeggen dat wij hun discrimineren moeten nie lullen,want hun doen het ook naar ons..
Ik vind dat ze welleens wat dankbaarheid mogen tonen,dat we ze in ons land laten en dat ze van alles kunnen krijgen.
Maar nee..daar hebben ze totaal geen respect voor..dus heb ik voor hun ook geen respect.
Kijk is Sannie, je hebt weer eens een topic gevonden hoar, check hoeveel posts, echt lachuh en de meeste hebben wel goede argumenten voor hun mening, mijne staat ook gewoon vast en heb ik al een stuk eerder gepost
"dat 90% van de criminelen allochtonen zijn betekent niet dat 90% van de allochtonen crimineel zijn".

Kijk, SuperRupsje snapt wat ik bedoel... dat zijn namelijk twee HEEL verschillende dingen.