Tegen de doodstraf. Wie ben jij als mens om over een ander mens zijn leven en dood te oordelen. Ook al heeft die ander zoveel mensen omgebracht of zulke verschrikkelijke misdaden begaan. Doodstraf is een teken van barbaarsheid bedoeld om een gevoel van gerechtigheid voor de slachtoffers op te wekken. Maar maak je met de doodstraf de misdaad ongedaan? Nee. Daarom ben ik tegen.
2Esthertje: Misschien is de straf voor Volkert niet zo zeer te hoog, maar de strafmaat te laag.
De strafmaat is sowieso te laag in Nederland. 2,5 jaar cel voor tweevoudige moord las ik eerder in dit topic? Kom daar maar es mee aan in landen ten zuiden van de Middellandse Zee of ten oosten van hier.
De strafmaat moet flink hoger. Levenslang moet ook echt levenslang zijn, zonder alle privileges die je nu hebt. Alleen boeken mag je imo hebben. Kunnen ze eens hun eigen daden onder ogen zien (hopelijk).
Taub 25 augustus 2002 20:20
Daantjuh: Ik vind trouwens dat als er sprake kan zijn van een fatsoenlijke relatie (wederzijdse goedkeuring) pedofiele ook toegestaan moet zijn (homofielie is immers ook toegestaan). -ff in de gaten houden voor jullie boos worden, ik bedoel dus als het kind er OOK blij mee is-
Beetje kromme vergelijking die je hier trekt. Homofilie gebeurt tussen twee volwassen mensen, waarvan de geestelijke ontwikkeling ver genoeg is om daarmee in te stemmen. Een kind moet nog geestelijk ontwikkelen en kan imo daar niet goed over oordelen.
Pff, beetje lange post wordt dit, maarja
En dan nog iets over bolletjesslikkers (en strafmaat). Met zijn vieren op een kamer liggen in een ziekenhuis kan wel, maar met zijn tweeen in een cel is onbespreekbaar.
Hoezo krom?