Partyflock

Forumonderwerp · 1141484
2 volgers · 2549x bekeken

Waarschuw beheerder
-2
Steeds meer moslims die bekeerd zijn (lees van NL naar moslim) willen hun eer behalen door te gaan vechten in Syrië. Ze willen hun broeders en zusters helpen in nood. Maar hoe vreemd is dit? Geen enkele moslim bijv onze moslim buurman / buurvrouw zou dit doen. Behalve bekeerde Moslims. Waarom doen ze dit? Om hun eer te halen? Om iemand te kunnen zijn? Zoeken ze aandacht en respect van de moslims dan wel de terroristen? Of zijn ze gewoon hartstikke gek in de kop? Wat is jouw mening?

Wat links:
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3416770/2013/03/28/Ook-Jayden-15-uit-Delft-vertrekt-naar-Syrie.dhtml
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/03/nieuwe_nlse_jihadstrijder_vert.html
Waarschuw beheerder
+5-2
Gelovigen :facepalm:
Radicale moslims :facepalm: :facepalm:
Nederlanders die moslim worden :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Waarschuw beheerder
+3
Laat ze elkaar daar afmaken ik zie het probleem niet :lol:
Waarschuw beheerder
+4-1
Ik zal ze niet missen, een moslim is al erg.
Een bekeerde is erger
Denken dat ze alles weten, terwijl ze gewoon een gristelijke opvoeding hebben gehad

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Japie :facepalm: op donderdag 28 maart 2013 om 15:18:
Ik zal ze niet missen, een moslim is al erg.
Een bekeerde is erger
Denken dat ze alles weten, terwijl ze gewoon een gristelijke opvoeding hebben gehad

Ik vind het zielig, ze doen zo hun best om "erbij te horen". En dit moeten ze dan met de dood bekopen.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 maart 2013 om 15:24:
Ik vind het zielig, ze doen zo hun best om "erbij te horen"

lijkt PF wel :lol:

Waarschuw beheerder
+2-1
Bekeerden zijn het ergst, vaak hebben die al aardig wat op hun kerfstok en denken op deze manier alsnog in de hemel te komen.
Vaal zijn ze al behoorlijk labiel dus makkelijk voor voor jihad ronzelaars.

Waarschuw beheerder
-1
Lekker laten vechten.
Als het maar niet voor mijn deur is. :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cardgames op donderdag 28 maart 2013 om 15:31:
lijkt PF wel :lol:

mario en mysterymen dit dat

Waarschuw beheerder
-1
Verraaiers zijn het ;d

Waarschuw beheerder
+2
Autisten zijn makkelijk om te lullen
Waarschuw beheerder
+3-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 maart 2013 om 14:56:
Wat is jouw mening?

Dat we wapens aan de partijenen moeten verkopen.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 maart 2013 om 15:24:
Ik vind het prima, ze doen zo hun best om "erbij te horen". En dit moeten ze dan met de dood bekopen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op donderdag 28 maart 2013 om 20:21:
Dat we wapens aan de partijenen moeten verkopen.

:lol:

Waarschuw beheerder
+3
lees van NL naar moslim

:facepalm:

Is nl een religie? Of moslim een afkomst?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 maart 2013 om 11:41:

Is nl een religie? Of moslim een afkomst?

Je haalt me de woorden uit mijn mond!

Waarschuw beheerder
Steeds meer moslims die bekeerd zijn (lees van NL naar moslim)

dus als je je bekeerd tot moslim ben je geen nederlander meer? wat heeft je nationaliteit met je religie te maken? :facepalm:

Of zijn ze gewoon hartstikke gek in de kop?

dat sowieso. sprookjesboek enz
Waarschuw beheerder
Die hebben blijkbaar een flinke tik van de molen gehad..

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 maart 2013 om 14:31:
dus als je je bekeerd tot moslim ben je geen nederlander meer? wat heeft je nationaliteit met je religie te maken

Ik vind ook dat moslims zichzelf geen Nederlander meer mogen noemen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 maart 2013 om 14:31:
sprookjesboek e

Wel eens gelezen dan? Vind het eerder dictatenboek. Een boek dat voorschrijft hoe 'we' (njah, moslims dan..) dienen te leven en wat men te wachten staat hierna en zo.
Ja, oké, het gaat ook wel over engeltjes en zo. Maar die engeltjes zijn meer horrorachtige griezels in de Koran :lol:
Waarschuw beheerder
Wel grappig dat alle moslims op mn werk het afkeuren wat er in syrie gebeurd
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 maart 2013 om 15:41:
Bekeerden zijn het ergst, vaak hebben die al aardig wat op hun kerfstok en denken op deze manier alsnog in de hemel te komen.
Vaal zijn ze al behoorlijk labiel dus makkelijk voor voor jihad ronzelaars.

Stof tot nadenken en 1 van de zinnigste replies in dit topic...:blinky:
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van SJEEP op zaterdag 30 maart 2013 om 08:22:
Wel grappig dat alle moslims op mn werk het afkeuren wat er in syrie gebeurd

Heb niet eens moslims op me werk onder mijn 50 collega's zit ik net te bedenken.....
Artiest {SHOWLIST artist 32850, 47983}
Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van Smiley © op zaterdag 30 maart 2013 om 16:30:
Heb niet eens moslims op me werk onder mijn 50 collega's zit ik net te bedenken.....

De grootste loonuitbetaler van nederland heeft er daarentegen weer wel veel, zo'n 98%

Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 maart 2013 om 15:58:
Wel eens gelezen dan? Vind het eerder dictatenboek. Een boek dat voorschrijft hoe 'we' (njah, moslims dan..) dienen te leven en wat men te wachten staat hierna en zo.
Ja, oké, het gaat ook wel over engeltjes en zo. Maar die engeltjes zijn meer horrorachtige griezels in de Koran

fragmenten.. koran lijkt vrij veel op de bijbel en de bijbel heb k voor de helft gelezen en daarna in de hoek gegooid, wat een flauwekul heej :')

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 maart 2013 om 16:38:
koran lijkt vrij veel op de bijbel

De Koran lijkt net zoveel op de Bijbel als dat een VW Kever op een Porsche 911 lijkt.

Ze delen dezelfde genen maar daar houdt ook elke vergelijking op.

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 april 2013 om 15:16:
De Koran lijkt net zoveel op de Bijbel als dat een VW Kever op een Porsche 911 lijkt.

allebei kut
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Smiley © op zaterdag 30 maart 2013 om 16:30:

Had er eerst wel eentje, stipt 5 uur op een kartonnen matje in de toiletruimte staan bidden :facepalm:
Heel toevallig dat hij de enigste is die ontslagen is omdat hij van de baas deed stelen.

Waarschuw beheerder
-1

Het uitgangspunt is wel ongeveer hetzelfde: er is één God, die is knettergek, zwaar narcistisch en hopeloos jaloers en Jezus in Zijn Zoon/Mohammed Zijn profeet.

Waarschuw beheerder
+2-1

abraham - ibrahim?

kan nog wel meer overeenkomsten noemen..
zowel de bijbel als de koran bestempeld de vrouw als zijnde minderwaardig aan de man..
beide boeken preken over verdraagzaamheid en naastenliefde, en beiden preken ze ook andersdenkenden/ongelovigen zsm de keel door te snijden aub.

in welk opzicht zijn ze zo verschillend dan?
Waarschuw beheerder
+2-1
Laat ze maar lekker gaan.
Hopenlijk keren ze niet terug, alles in de naam van Allah.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 april 2013 om 17:39:
abraham - ibrahim?

kan nog wel meer overeenkomsten noemen..
zowel de bijbel als de koran bestempeld de vrouw als zijnde minderwaardig aan de man..
beide boeken preken over verdraagzaamheid en naastenliefde, en beiden preken ze ook andersdenkenden/ongelovigen zsm de keel door te snijden aub.

in welk opzicht zijn ze zo verschillend dan?

Het gaat over de boodschap van de laatste profeet.
Jezus predikte liefde, keerde zijn andere wang toe toen hij werd geslagen.
Mohammed heeft eigenhandig een hele stam Joden de strot doorgesneden toen deze niet meewerkten aan de slag om Mekka.
Zo was hij ook niet vies van het beroven van handelskaravanen, het inpikken van de vrouwen van zijn tegenstanders, het trouwen van een 7-jarig meisje en het verkopen van jonge jongetjes van (wie hij net de vader had gedood) als slaven.

Bovendien is de Bijbel een serie moralistische verhalen, met wat evanchelien over het leven van Jezus bijgevoegd.
De KOran en de Hadith zijn een lange monotone opsomming van geboden en verplichtingen.

Het geweldadige aspect van de islam spreekt natuurlijk veel meer aan bij coole gangsterboys dan dat zachte ei van een Jezus die zich gewillig aan het kruis liet spijkeren.

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
(lees van NL naar moslim)

???? Je kan beide zijn hoor

Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 april 2013 om 16:02:
het inpikken van de vrouwen van zijn tegenstanders

dit komt niet in de bijbel voor zeker? of t naaien van je zus/dochters, of t afmaken van je broer?

Jezus predikte liefde, keerde zijn andere wang toe toen hij werd geslagen.

de bijbel zegt ook 'oog om oog'

Bovendien is de Bijbel een serie moralistische verhalen, met wat evanchelien over het leven van Jezus bijgevoegd.
De KOran en de Hadith zijn een lange monotone opsomming van geboden en verplichtingen.

genoeg geboden en verplichtingen toch ook in de bijbel?

Waarschuw beheerder
-2
Het geweldadige aspect van de islam spreekt natuurlijk veel meer aan bij coole gangsterboys dan dat zachte ei van een Jezus die zich gewillig aan het kruis liet spijkeren.

de bijbel is eigenlijk anders ook wel 18+ materiaal hoor ;)

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 maart 2013 om 15:58:
Ja, oké, het gaat ook wel over engeltjes en zo. Maar die engeltjes zijn meer horrorachtige griezels in de Koran

lijkt imo ook wel weer op de bijbel.. dreigen met zonde, de hel, het vagevuur, voorgeborchte en wat dies meer zij..

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 april 2013 om 10:30:
lijkt imo ook wel weer op de bijbel.. dreigen met zonde, de hel, het vagevuur, voorgeborchte en wat dies meer zij..

Ja dat is ook zo. Jodendom, christendom en islam is ook een beetje allemaal wel hetzelfde in the end. Alleen bij de Koran les je het woord van één boodschapper, en bij de Bijbel lees je meerdere boeken van meerdere figuren.

Waarschuw beheerder
Zombie Jezus
Waarschuw beheerder
willen hun eer behalen door te gaan vechten in Syrië

moedig hoor
bea of rutte natuurlijk weer is geen bemoedigende woorden toespreken :')

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Als ze erachter komen dat het eigenlijk gewoon werk is zijn ze zo weer terug

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 april 2013 om 10:30:

Hoeveel Christelijke terrergroeperingen zijn er op dit moment internationaal actief in het plegen van terreuraanslagen, het werven van Christelijke strijders en het opzetten van andere Christelijke terreurnetwerken die zich met niets anders bezighouden dan het op geweldadige wijze verspreiden van het Christelijke geloof?

Nou?

Op wat extreem fundementalistische splintergroepjes na is er op de hele wereld geen één enkele Christelijke groepering die zich bezighoud met geweld.
Tuurlijk hebben we de protestantse IRA, maar hun doelen zijn louter nationaal politiek gericht en dragen niet bij aan het verspreiden van het protestantisme.
En tuurlijk hadden we in de middeleeuwen de Kruisridders, maar ook hun doelen waren eerder economisch dan religieus en de kruistochten waren een antwoord op de geweldadige expansie van de Islam richting Europa.
Het was eerder een verdediging als een aanval.
Het is de Islam geweest die al meerdere malen geprobeerd heeft op geweldadige wijze Europa te veroveren met als voornaam doel de verspreiding van Islam.
Dat niet niet altijd even vrijwillig ging kun je wel in de Balkan zien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 april 2013 om 18:07:

Wat voor voorbeelden dan?
Waarschuw beheerder
-1
laat ze lekker gaan. Opgeruimd staat netjes.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 april 2013 om 18:41:
Wat voor voorbeelden dan?

Ik zou zeggen, er is een heel mooi programma dat Google heet, gratis online te raadplegen.
Geeft je een enorme schat aan informatie over dat gebied.

Veel plezier met uitzoeken he!!

Tipje: Kijk eens bij Vlad the Impaler en hoe hij zijn voorliefde voor het zo langzaam en pijnlijk doden van Turken ontwikkelde.

Waarschuw beheerder
Hoeveel Christelijke terrergroeperingen zijn er op dit moment internationaal actief in het plegen van terreuraanslagen, het werven van Christelijke strijders en het opzetten van andere Christelijke terreurnetwerken die zich met niets anders bezighouden dan het op geweldadige wijze verspreiden van het Christelijke geloof?

Nou?

Op wat extreem fundementalistische splintergroepjes na is er op de hele wereld geen één enkele Christelijke groepering die zich bezighoud met geweld.
Tuurlijk hebben we de protestantse IRA, maar hun doelen zijn louter nationaal politiek gericht en dragen niet bij aan het verspreiden van het protestantisme.
En tuurlijk hadden we in de middeleeuwen de Kruisridders, maar ook hun doelen waren eerder economisch dan religieus en de kruistochten waren een antwoord op de geweldadige expansie van de Islam richting Europa.
Het was eerder een verdediging als een aanval.
Het is de Islam geweest die al meerdere malen geprobeerd heeft op geweldadige wijze Europa te veroveren met als voornaam doel de verspreiding van Islam.

daar heb je dan wel weer helemaal gelijk in.. op grote schaal is de islam zoals het nu is wel enger bezig ja.

Waarschuw beheerder
+2
Bovendien trekt het een heel raar volk aan.

Zo zie je dat Christelijke hulporganisaties naar Syrie gaan om humanitaire hulp te verlenen terwijl moslims er naartoe gaan om te vechten.

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Wat is jouw mening?

Lekker laten gaan. Laat ze maar op een mijn lopen (y)

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 16 april 2013 om 17:33:
Lekker laten gaan. Laat ze maar op een mijn lopen (y)

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 april 2013 om 17:27:
terwijl moslims er naartoe gaan om te vechten.

Je moet je maar eens gaan verdiepen in Illuminati, de zionistische samenzweringstheorieën (de protocollen van de wijzen van Sion), theorieën over de Mossad/CIA, de eindtijd (volgens islam), de Tekenen daarvoor, de bedenkers achter de moderne tijd, verklaringen achter de val van het Ottomaanse rijk etc. etc. en dan zul je gaan begrijpen waar moslims hun geestelijke drijfveren vandaan halen en wat ze allemaal geloven en hoe ze denken hoe alles zit, en hoe dat weer voeding geeft aan het strijden voor de Jihad. En eenmaal dat gelezen kun je ook ongeveer wel voorspellen welke scenario's denkbaar zullen zijn binnen nu en 200 jaar, en hen beter leren begrijpen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 april 2013 om 17:45:
kun je ook ongeveer wel voorspellen welke scenario's denkbaar zullen zijn binnen nu en 200 jaar

Kan je dat niet in een paar zinnen uitleggen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Denk dat ie bedoeld dat er 1 wereldregering is die alles bepaald, aangevoerd door de Rothschilds

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
New World Order shit

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 16 april 2013 om 18:07:
Denk dat ie bedoeld dat er 1 wereldregering is die alles bepaald, aangevoerd door de Rothschilds

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 16 april 2013 om 18:07:
New World Order shit

Ja, maar niet dat ik daar nou zozeer in geloof (ik weet het niet). Wel dat ideeën daarover erg leven in de moslimgemeenschap en dat serieus genomen wordt daar + dat men er allerlei bewijzen voor ziet in de wereld van vandaag de dag. En het komt zelfs terug in bepaalde verzen in de Koran (over de toekomst; de eindtijd)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik denk dat het over 20 jaar niet drastisch anders is als nu. Maar ik denk dat de ontdekking van buitenaardsleven(of in ieder geval indirecte serieuze aanwijzingen ervoor) wel binnen 20 jaar komt en gevolgen heeft voor religie.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 16 april 2013 om 18:47:
Maar ik denk dat de ontdekking van buitenaardsleven(of in ieder geval indirecte serieuze aanwijzingen ervoor) wel binnen 20 jaar komt en gevolgen heeft voor religie.

ja zeiden ze 20 jaar gelden ook

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 april 2013 om 20:15:
ja zeiden ze 20 jaar gelden ook

Nee dat waren anderen, deze van nu geloof ik wel

Waarschuw beheerder
Je moet je maar eens gaan verdiepen in Illuminati, de zionistische samenzweringstheorieën (de protocollen van de wijzen van Sion), theorieën over de Mossad/CIA, de eindtijd (volgens islam), de Tekenen daarvoor, de bedenkers achter de moderne tijd, verklaringen achter de val van het Ottomaanse rijk etc. etc. en dan zul je gaan begrijpen waar moslims hun geestelijke drijfveren vandaan halen en wat ze allemaal geloven en hoe ze denken hoe alles zit, en hoe dat weer voeding geeft aan het strijden voor de Jihad. En eenmaal dat gelezen kun je ook ongeveer wel voorspellen welke scenario's denkbaar zullen zijn binnen nu en 200 jaar, en hen beter leren begrijpen.

dat heeft ongeveer net zo veel zin als dat ik hier naar de grote beek (gekkenhuis) ga en ga bekijken waarom die geestelijk gestoorden hun uitwerpselen over hun celmuren uitstrijken. het boeit me niet waarom ze het doen. dat er een kronkel in die kop zit is duidelijk.

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 16 april 2013 om 18:47:
Ik denk dat het over 20 jaar niet drastisch anders is als nu. Maar ik denk dat de ontdekking van buitenaardsleven(of in ieder geval indirecte serieuze aanwijzingen ervoor) wel binnen 20 jaar komt en gevolgen heeft voor religie.

ach man, we weten al hoeveel honderd jaar dat de aarde niet plat is toch? dat was vroeger ook al ketterij als je dat hardop durfde te zeggen en nu er zo idioot veel bewijs is dat de aarde niet in 7 dagen is geschapen en pas 2000 jaar oud is zijn er nog mensen die er voor kiezen dat wél te geloven.. wedden dat met die aliens de echte gelovigen (gehersenspoelden is miss n betere term) ook aankomen met 'och das onzin, propaganda enz' (of god/allah heeft ook de aliens gemaakt)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zijn ze al dood?

Als dat zo is... scheelt het wel weer in de belasting.
Hoeven we minder uitkeringen te verlenen.

Het zou beter zijn als ze een website oprichten waar ze zich kunnen aanmelden.
Op die manier kunnen we wel bij houden wie er na toe gaan.
Met een live blog uiteraard.

Natuurlijk is een live blog niet makkelijk bij te houden in zo'n gebied.
Maar het zou wel prettig zijn.
Als het wel zo zou zijn kunnen we eventueel een lotto spel daar om heen organiseren.
Er zijn mooie prijzen te winnen!

Waarschuw beheerder

Er zijn ook theorieen die gaan over dat Mohammed de antichrist is, en als je dat weer gaat nalopen kom je ook overeenkomsten tegen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antichrist

Waarschuw beheerder
[img width=300 height=279 cacheid=001593ef0030f339d82fc3ea1a02db3bf8]http://www.extremumspiritum.com/images/2012/09/Mahammed-and-Odin-300x279.jpg[/img]
Waarschuw beheerder

Islamitische terroristische groeperingen zijn een relatief nieuw fenomeen, voortkomend uit de opkomst van de radicale islam in de jaren zeventig in met name failed states, landen die werden gedomineerd door het westen of door (bevriende) seculiere despoten....

Dat zegt dus meer over de historische context van de Arabische regio dan over de islam an sich...

Of vind jij de middeleeuwen en de kruistochten ook nog altijd representatief voor het christendom.?

Godsdiensten zijn niet statisch, de interpretaties en stromingen zijn onderhevig aan ontwikkelingen en context...

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 april 2013 om 17:27:
Zo zie je dat Christelijke hulporganisaties naar Syrie gaan om humanitaire hulp te verlenen terwijl moslims er naartoe gaan om te vechten.

Onzin, dat is alleen het beeld wat jij wilt zien, zijn tal van humanitaire islamitische initiatieven, denk aan de halve maan, het equivalent van het rode kruis....

de protestantse IRA

En tuurlijk hadden we in de middeleeuwen de Kruisridders, maar ook hun doelen waren eerder economisch dan religieus en de kruistochten waren een antwoord op de geweldadige expansie van de Islam richting Europa

Onzin,

Een van De belangrijkste en grootste kruistochten, in de 11 e eeuw was gericht op verovering van Jeruzalem en het heilige land, eigenlijk een soort christelijke jihad...

De moslims waren zeker geen vredelievende engeltjes, maar om te doen alsof de christenen zich toen alleen maar verdedigden tegen agressie en lieverdjes waren is echt gelul,

De christenen hebben in de middeleeuwen vele bloedige kruistochten gevoerd tegen alles wat heiden of ketters was,

ook vele pogroms gevoerd tegen joden die vluchtten naar islamitische gebieden waar zij het in die tijd, in tegenstelling tot nu, beter hadden dan in Europa waar ze werden vervolgd.....

In die tijd was Europa vaak een stuk barbaarser dan in t midden-oosten...
Waarschuw beheerder

Ik zou IRA en protestantisme even Googlen als ik jou was.
Waarschuw beheerder
protestantse IRA

Waaaat?

Sowieso verder onzin, niet zo heel lang geleden was op het nieuws dat van alle terreur organisaties en aanslagen in de hele wereld maar iets van 3-5% Moslim gerelateerd is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 18 april 2013 om 21:57:
Een van De belangrijkste en grootste kruistochten, in de 11 e eeuw was gericht op verovering van Jeruzalem en het heilige land, eigenlijk een soort christelijke jihad...

de HERovering

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op vrijdag 19 april 2013 om 00:13:
Sowieso verder onzin, niet zo heel lang geleden was op het nieuws dat van alle terreur organisaties en aanslagen in de hele wereld maar iets van 3-5% Moslim gerelateerd is

www.thereligionofpeace.com

Waarschuw beheerder
Islamitische terroristische groeperingen zijn een relatief nieuw fenomeen

Uhuh :facepalm:

Christenen terroriseren om zo angst te creeeren en als bijkomend voordeel hun bezittingen, vrouwen en kinderen te confisceren is al iets dat in de vroege Middeleeuwen schering en inslag was.
Vooral de eilanden in de Middellandse zee hadden daar onder te lijden.
Veel van de Christenen die onder de Islamitische overheersers zwoegden in bijv. de Balkan bekeerden zich om van de islamitische discriminatiewetten en zijya af te zijn.
Dat was het uiteindelijke doel, de bekering van het zondige Westen.

Toch wel grappig dat je uitgerekend het woord Barbaars gebruikt.
Als ik jou was zou ik de oorsprong van dat woord even Googlen, zal ik mijn IRA opmerking terugnemen.

Kun je meteen ook even uitzoeken wat de reden is waarom men destijds het USA Marine Corps heeft opgezet en wat de motivatie is van de Barbarijnse zeerovers om schepen te overvallen van ongelovigen.

Maar goed, blijf je ogen maar sluiten en net doen alsof er niks aan de hand is.
Precies zoals men het voorspeld heeft...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 april 2013 om 12:39:
Christenen terroriseren om zo angst te creeeren en als bijkomend voordeel hun bezittingen, vrouwen en kinderen te confisceren is al iets dat in de vroege Middeleeuwen schering en inslag was.
Vooral de eilanden in de Middellandse zee hadden daar onder te lijden.

Dat was vroeger zoooo normaal,. Weet je hoe dat heet? Een oorlogsbuit.

Veel van de Christenen die onder de Islamitische overheersers zwoegden in bijv. de Balkan bekeerden zich om van de islamitische discriminatiewetten en zijya af te zijn.
Dat was het uiteindelijke doel, de bekering van het zondige Westen.

So? Weet je hoe achterlijk 'het Westen' in de middeleeuwen was? Toen was het in de islamitische wereld echt zo veel beter dan de christelijke wereld. Het worden niet voor niets the dark ages genoemd hoor. Hier dan, want in diezelfde tijd was de Islamitische wereld er een van kennis en een baken van licht.

Toch wel grappig dat je uitgerekend het woord Barbaars gebruikt.
Als ik jou was zou ik de oorsprong van dat woord even Googlen, zal ik mijn IRA opmerking terugnemen.

Kun je meteen ook even uitzoeken wat de reden is waarom men destijds het USA Marine Corps heeft opgezet en wat de motivatie is van de Barbarijnse zeerovers om schepen te overvallen van ongelovigen.

Precies zoals men het voorspeld heeft...

Precies zoals men voorspeld heeft?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van IS-strijder op vrijdag 26 april 2013 om 14:25:
en een baken van licht.

Met ekte straatverlichting op electriciteit jwz (y)

Waarschuw beheerder
Onzin,

De moslims waren zeker geen vredelievende engeltjes, maar om te doen alsof de christenen zich toen alleen maar verdedigden tegen agressie en lieverdjes waren is echt gelul,

De christenen hebben in de middeleeuwen vele bloedige kruistochten gevoerd tegen alles wat heiden of ketters was,

ook vele pogroms gevoerd tegen joden die vluchtten naar islamitische gebieden waar zij het in die tijd, in tegenstelling tot nu, beter hadden dan in Europa waar ze werden vervolgd.....

En waarom wilden de Kruisvaarders Jeruzalem veroveren....? Toch niet omdat de Islamisten daar zo vriendelijk/vrolijk waren tegen de Christelijke zieltjes?
Waarschuw beheerder
+2-1
Hoe de islamitische wereld nu is komt door de globalisering en doordat steeds strijdende machten over de vloer komen in ons ex-kalifaat. Moslims willen de Islamitische cultuur behouden (waarom toch? als het echt allemaal zo door en door slecht is) en extremisme is een (excessief) gevolg. Het gezicht dat de Islam nu heeft is niet het ware gezicht van de Islam. Het is een gezicht dat een gevolg is van iets groters.
Voor de rest speelt propaganda een zwaar grote rol. Zo zitten er in Israël mannetjes de hele dag voor de computer het internet te screenen op rare dingetjes en zodra ze iets vinden om de Islamitische wereld in een slecht daglicht te zetten zijn ze er als de kippen bij er een artikel over te publiceren, of er een nieuwsitem van te maken. Het meeste zie je hier niet eens... maar ga eens een dagje http://jn1.tv/ kijken of zo...

Waarschuw beheerder
+2-2
Uitspraak van IS-strijder op vrijdag 26 april 2013 om 15:21:
Moslims willen de Islamitische cultuur behouden (waarom toch? als het echt allemaal zo door en door slecht is)

Ken een hele hoop Arabische vrouwen die dat niet willen...

Zo zitten er in Israël mannetjes de hele dag voor de computer het internet te screenen op rare dingetjes en zodra ze iets vinden om de Islamitische wereld in een slecht daglicht te zetten zijn ze er als de kippen bij er een artikel over te publiceren, of er een nieuwsitem van te maken. Het meeste zie je hier niet eens... maar ga eens een dagje http://jn1.tv/ kijken of zo...

Dat betekent nog alsnog dat die dingen gebeuren?! :D

Typisch het Islamistje weer, iedereens schuld en óók Israël.., behalve mij- en mijn zelf. (N)

Gat-ver-damme!

Waarschuw beheerder
+3-1
Uitspraak van IS-strijder op vrijdag 26 april 2013 om 14:25:
Dat was vroeger zoooo normaal,. Weet je hoe dat heet? Een oorlogsbuit.

Je haalt 2 dingen door elkaar.
De Europeanen voerden oorlog om politieke reden en de buit was een mooi bijkomend gegeven, de Barbarijse zeerovers en Arabische slavenhandelaren voerden oorlog vanwege de buit...

Hoe de islamitische wereld nu is komt door de globalisering en doordat steeds strijdende machten over de vloer komen in ons ex-kalifaat.

Globalisering?
Noem het maar globale hebzucht...
Ik dacht dat de profeet het verboden had te pronken met rijkdom en geld en toch zie je de absude excessen in de oliegebieden van zogenaamde moslims die hun rijkdom op soms wanstaltige wijze displayen.

En daar wordt ie weer genoemd; het Kalifaat.
Is het niet zo dat het de taak is van Moslims om een wereldwijk Islamitisch rijk te stichten?
En dat alle middelen daarbij veroorloofd zijn?
Met andere woorden, zelfs als wij niet naar de islamitische gebieden zouden komen, komen zij wel naar ons voor de opgedragen bekering.
Als het niet goedschiks dan, dan maar kwaadschiks.
De methodes staan heel gedetaileerd beschreven en liegen er niet om:

"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [8:39, idem als 2:193]
"Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan." [9:73]
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen." [8:12]
"Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood." [9:111]
"Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien." [47:4]

En deze leuke die jouw bewering van globalisering onderuit haalt:
"Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden." [9:123]

Met andere woorden, de globalisering is kletskoek.
Globalisering van terrorisme ja, dat wel... Russische immigranten die bomaanslagen plegen op Amerikanen vanuit een geloof dat vanuit Saoudi-Arabie gebracht wordt.
Het is álle moslims verplicht om ongelovigen te bestrijden, of dat nu tijdens een oorlog is of gewoon in hun eigen land.
Het doden, verminken of vernederen is daarbij gewoon een middel om de doelen te heiligen.

Maar verblijdt me alsjeblieft met wat repliek indien ik deze citaten verkeerd interpreteer, want ook ik ben maar een ongelovige die graag verlicht wil worden met dat baken van licht...
Ik zal het misschien verkeerd begrijpen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+3-2
Moslims willen de Islamitische cultuur behouden (waarom toch?

Duidelijk toch? Twijfelen aan je geloof is haram.
Cultuur en religie zijn zeer nauw verbonden in de islamitische wereld.
Als je je cultuur verloochend verloochen je je geloof en pleeg je ridda.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 april 2013 om 12:32:
de HERovering

oja die 'herovering' na 4 eeuwen islamitische controle, waarbij na de inname direct de joodse bevolking volledig werd uitgeroeid door die volgens jou o zo rationele en zakelijk gedreven kruisvaarders :rot:

echt, kerel, je slaat de plank volledig mis met je simpele zwart-witte beeld van nobele kruisvaarders en bloeddorstige moslims,
en nee dat is geen prive opvatting, maar een opvatting gebaseerd op het werk van toonaangevende historici op dit gebied waar jij klaarblijkelijk nog nooit een letter van hebt gelezen, gezien de aantoonbare nonsens die je uitbraakt...

wat werken om je op weg te helpen:
http://books.google.nl/books/about/The_Crusades_second_Edition.html?id=Y-noOrtrox4C&redir_esc=y
http://books.google.nl/books?id=ULDUopVCVPoC

redenen om op kruistocht te gaan waren heel divers, de religieuze component ontkennen is echter pure geschiedsvervalsing...

omdat ik jouw aantoonbaar onjuiste beeld van het verleden bijstel op basis van FEITEN, doe ik 'alsof er niks aan de hand is'? :rot:

vreemde conclusie, je laat je iets teveel meeslepen door emoties zo lijkt het, uiteraard zie ik de opkomst van de radicale islam als zorgwekkend,

ik beschouw de islam an sich echter niet als problematisch, aangezien alles staat of valt bij interpretatie en maatschappelijke en geopolitieke context zoals we ook bij het christendom zien.....

de wijze waarop het christendom wordt beleefd in rusland of hongarije is wezenlijk anders dan die in NL, net zoals de interpretatie van de islam in indonesie, albanie of mali heel anders is dan die in SA, Egypte of Pakistan.

godsdiensten en de invulling daarvan zijn kortom niet onveranderlijk en statisch...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 april 2013 om 15:02:
En waarom wilden de Kruisvaarders Jeruzalem veroveren....? Toch niet omdat de Islamisten daar zo vriendelijk/vrolijk waren tegen de Christelijke zieltjes?

voordat de meer onverdraagzame seldjoekse leiders jeruzalem in de 11e eeuw hadden overgenomen genoten de christenen een relatieve autonomie die voor minderheden in grote delen van Europa ondenkbaar was....

met name de joden waren in islamitsch Jeruzalem veel beter af dan in Duitsland, Polen, Frankrijk of Engeland....

onder de Byzantijnse christenen werden de joden vaak verbannen, terwijl Saladin bij de islamitische herovering
de joden weer toeliet en concessies verleende...

niet voor niets dat de joden fanatiek zij an zij vochten met de moslims tegen de christelijke kruisvaarders, omdat ze wisten wat hun lot zou worden onder christelijke heerschappij....

het is ontzettend sneu om te zien hoe nu radicale idioten zoals Morsi laten zien dat de zaken nu omgekeerd liggen, en wij in Europa en het westen veel humaner met minderheden omgaan dan de extremisten van de moslimbroederschap...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 april 2013 om 12:32:
www.thereligionofpeace.com

geen wonder dat je info zo gekleurd is als dat je bronnen zijn :lol:
Waarschuw beheerder
+1-1
Met ons samen leven is moelijk ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 april 2013 om 15:52:
Ken een hele hoop Arabische vrouwen die dat niet willen...

Uitspraak van IS-strijder op vrijdag 26 april 2013 om 15:21:Zo zitten er in Israël mannetjes de hele dag voor de computer het internet te screenen op rare dingetjes en zodra ze iets vinden om de Islamitische wereld in een slecht daglicht te zetten zijn ze er als de kippen bij er een artikel over te publiceren, of er een nieuwsitem van te maken. Het meeste zie je hier niet eens... maar ga eens een dagje http://jn1.tv/ kijken of zo...
Dat betekent nog alsnog dat die dingen gebeuren?! :D

Typisch het Islamistje weer, iedereens schuld en óók Israël.., behalve mij- en mijn zelf. (N)

Gat-ver-damme!

:')
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 april 2013 om 17:14:
Je haalt 2 dingen door elkaar.
De Europeanen voerden oorlog om politieke reden en de buit was een mooi bijkomend gegeven, de Barbarijse zeerovers en Arabische slavenhandelaren voerden oorlog vanwege de buit...

Ja hoor.. right... religie speelde geen rol daarin... tuurlijk... Het Christendom is ook wereldwijd verspreid. Van het MO tot Europa, tot het hele Amerikaanse continent tot Australië en Azië en weer terug.

Globalisering?
Noem het maar globale hebzucht...
Ik dacht dat de profeet het verboden had te pronken met rijkdom en geld en toch zie je de absude excessen in de oliegebieden van zogenaamde moslims die hun rijkdom op soms wanstaltige wijze displayen.

Globalisering van de westerse cultuur bedoelde ik.
De Islamitische wereld is de enige nog écht gelovige wereld. De Islam wordt met trots aangehangen. Traditie en cultuur zijn er enorm mee verweven. Voor ons is de Qur'an een schat van kennis, een geschenk uit de hemel. Maar machten van buitenaf (al sinds dat groot Brittannië ging koloniseren in de Islamitische wereld) proberen dat te ondermijnen op allerlei manieren. De globale machten hebben er alles aan gedaan om religie uit te bannen met allerlei systemen. Sommige van die systemen hebben religie zelfs expliciet verboden. Religie en traditie hebben flink ingeboet wereldwijd in de vorige eeuw. Maar de Islamitische wereld is best aardig overeind gebleven maar is ook beschadigd bijvoorbeeld door de opkomst van extremisme als antwoord op die snel veranderende wereld. In de tijd dat Islamitische landen werden gekoloniseerd gingen er stemmen op voor behoud van de Islamitische cultuur als antwoord op de verwestering.
Doordat moslims weigerden in het systeem opgenomen te worden is het gezeik eigenlijk pas echt begonnen.

En daar wordt ie weer genoemd; het Kalifaat.
Is het niet zo dat het de taak is van Moslims om een wereldwijk Islamitisch rijk te stichten?

Een Islamitisch wereldrijk, ja zeker. Maar dat kan je ook zien als bijvoorbeeld het Romeinse Rijk of het Perzische Rijk. Dat hoeft zich niet uit te strekken van de Noordpool tot de Zuidpool hoor. Maar er wordt gestreefd naar eenheid ja. Een Islamitische gemeenschap waarin de wetten van Allah gelden. Dat hoef je niet als een bedreiging te zien.

En dat alle middelen daarbij veroorloofd zijn?

Zeker niet :no:

Met andere woorden, zelfs als wij niet naar de islamitische gebieden zouden komen, komen zij wel naar ons voor de opgedragen bekering.
Als het niet goedschiks dan, dan maar kwaadschiks.

Gedwongen bekering geloof ik niet in. Moslim worden moet een weloverwogen beslissing zijn waarover goed is nagedacht en wat vanuit het hart gewenst wordt. Hoe kan je nou een ware gelovige moslim zijn als je er helemaal niet achter staat? Dat werkt toch niet?

"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [8:39, idem als 2:193]
"Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan." [9:73]
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen." [8:12]
"Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood." [9:111]
"Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien." [47:4]

En deze leuke die jouw bewering van globalisering onderuit haalt:
"Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden." [9:123]

Die gelden in tijden van oorlog. De Qur'an heeft stukken waarin beschreven wordt welke regels gelden in tijden van oorlog. Die kunnen als schokkend ervaren worden als je ze er zomaar tussenuit haalt zonder de context waarbinnen ze staan.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van IS-strijder op zondag 28 april 2013 om 18:36:
Hoe kan je nou een ware gelovige moslim zijn als je er helemaal niet achter staat? Dat werkt toch niet?

Dat weet ik wel, zo snap ik die vrouwen niet die zich laten bekeren om maar te kunnen trouwen met een moslim-man terwijl Mohammed zelfs een Christelijke vrouw had die gewoon haar geloof mocht blijven behouden.

Maar er is een fundementaal principe binnen de islam waar ik moeite mee heb, en dat is de ongelijkheid van mannen en vrouwen.
Ook binnen het Christendom is die ongelijkheid, maar ik ben dan ook geen Christen.
Elke vrouw heeft het recht zich te mogen kleden en gedragen zoals ze zelf wil, rekeing houdend met het feit welke consequenties er aan haar gedrag zitten.
Het enige land ter wereld waar vrouwen geen auto mogen rijden is het heilige land van de Islam.
Ik ga geregeld naar Egypte om te duiken, en dan kijk ik weleens met medelijden met vrouwen die in volledige Niqaab op het strand zitten terwijl de man lekker in zijn korte broek een duikje neemt.
In geen enkele andere cultuur dan de Islamitische heeft een vrouw zo'n onderdanige positie, en dat is wereldwijd.
Waarschuw beheerder
donateur
Die gelden in tijden van oorlog. De Qur'an heeft stukken waarin beschreven wordt welke regels gelden in tijden van oorlog.

De islam is een oorlogsgeloof. en moslims van tegenwoordig lijken altijd wel een soort permanente staat van oorlog met alles wat niet in hun straatje past.

Hoe kan je nou een ware gelovige moslim zijn als je er helemaal niet achter staat? Dat werkt toch niet?

Dat werkit idd niet. Maar ik ken ook mensen die bekeerd zijn om te kunnen trouwen. Maar dat is dus alleen maar voor de aanstaande schoonfamilie. want anders zijn ze het er weer eens niet ermee eens en gaan ze huilie doen.
mijn collega heeft in Marokko ook ooit eens de eed afgelegd om moslim te worden. Want hij vond dat zijn schip niet snel genoeg beladen werd. en na de eed werd er opeens twee keer sneller en zorgvuldiger gewerkt :roflol:
Trieste kant van het verhaal is dan wel dat de discriminatie zo diep zit dat men opeens wel voor je wil werken als je wel een moslim bent en als je geen moslim bent kan je gewoon de pleuris krijgen. en dat is zo'n beetje wel de rode draad die in meer of mindere mate door de islamitische cultuur loopt.

Een Islamitisch wereldrijk, ja zeker. Maar dat kan je ook zien als bijvoorbeeld het Romeinse Rijk of het Perzische Rijk. Dat hoeft zich niet uit te strekken van de Noordpool tot de Zuidpool hoor. Maar er wordt gestreefd naar eenheid ja. Een Islamitische gemeenschap waarin de wetten van Allah gelden. Dat hoef je niet als een bedreiging te zien.

Mwah. De middellen waarbij men dit doel nastreeft maakt onze wereld niet leuker erop. en zal je echt in dergelijl and willen leven waar de regels van allah zoals moslims die intepreteren gaan gelden? Ik denk dat dat je nog erop terug komt. een dergelijl and zou een land zonder welvaart en innovatie zijn. een land zonder vrijheden. De landen waar die wetten nu gelden zijn de minst plezierige landen op aarde om te wonen. ik geloof sowieso niet in een god. Maar ik geloof ook niet dat we als mensheid elkaar zoiets moeten gunnen.

De Islamitische wereld is de enige nog écht gelovige wereld.

Niet lang meer. Het verval is al ingetreden. Het is nog geen gelopen race. Maar het zou mij ook niks verbazen als de defintiieve lijn naar beneden dadelijk echt wordt ingezet. de verlichting van de islam zal ook een verlichting voor de wereld zijn. Moslims zullen via social media ook steeds meer realiseren dat geloof niet bij gaat dragen aan een betere wereld. tot nu toe heeft de fundamentalistische islam alleen maar voor armoede, geweld, oorlog, dood en verderf gezorgd. en dat gaat echt niet minder worden als de mensen zo dom gelovig blijven en niks doen met hun leven.

Sommige van die systemen hebben religie zelfs expliciet verboden.

Het Katholieke geloof was ook ooit eens verboden in Nederland.. Staat Katholieken nu ook nog te huilen, blèren en moorden over iets van generaties geleden? Neen, en dat is wat "onze" cultuur beter maakt de islamitische. Het over iets heen kunnen stappen. vooruit kunnen denken, planmatig denken. toekomstgericht. Gestructureerd. als moslims ook dat meer zouden doen dan kom je nog eens ergens. Gescheidenis is geschiedenis. komt nooit meer terug. de toekomst. Dat is het belangrijkste.
Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 april 2013 om 18:03:
de ongelijkheid van mannen en vrouwen.

Mannen en vrouwen hebben verschillende rollen te vervullen. Het een is naar mijn mening niet beter dan het ander. Dat maken jullie ervan (Y)
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 april 2013 om 18:03:
Ik ga geregeld naar Egypte om te duiken, en dan kijk ik weleens met medelijden met vrouwen die in volledige Niqaab op het strand zitten terwijl de man lekker in zijn korte broek een duikje neemt.
In geen enkele andere cultuur dan de Islamitische heeft een vrouw zo'n onderdanige positie, en dat is wereldwijd.

Vrouwen worden begeert door mannen, en mannen hebben de macht in fysieke zin, daartegen beschermen vrouwen met eigenwaarde zich. Dat is geen dwang, maar het volgen van gezond verstand dat een vrouw gelukkiger gemaakt dan de weg van het slaaf zijn van haar (misleidende) gevoel.
Dat wil niet zeggen dat ze niet mag zwemmen, komop, tuurlijk niet. Maar keep things private y'know...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van Thijs-BK op maandag 29 april 2013 om 22:50:
De islam is een oorlogsgeloof. en moslims van tegenwoordig lijken altijd wel een soort permanente staat van oorlog met alles wat niet in hun straatje past.

Wat is dit voor onzin? Concentreer je wat minder op al die nieuws verschrikkingen bij je ontbijt. :') Ga eens kennis maken maken met de realiteit. Probeer eens fatsoenlijk contact te leggen met iemand die de Islam liefheeft. Heus, moslims bijten niet.
Waarschuw beheerder
+1-2
Dat werkit idd niet. Maar ik ken ook mensen die bekeerd zijn om te kunnen trouwen. Maar dat is dus alleen maar voor de aanstaande schoonfamilie. want anders zijn ze het er weer eens niet ermee eens en gaan ze huilie doen.
mijn collega heeft in Marokko ook ooit eens de eed afgelegd om moslim te worden. Want hij vond dat zijn schip niet snel genoeg beladen werd. en na de eed werd er opeens twee keer sneller en zorgvuldiger gewerkt :roflol:
Trieste kant van het verhaal is dan wel dat de discriminatie zo diep zit dat men opeens wel voor je wil werken als je wel een moslim bent en als je geen moslim bent kan je gewoon de pleuris krijgen. en dat is zo'n beetje wel de rode draad die in meer of mindere mate door de islamitische cultuur loopt.

Tja, van gelovigen worden betere persoonlijkheden verwacht; waar je meer voor over hebt dan ongeleide projectielen zonder morele basis zeg maar. Dus bekeerde mensen hebben een streepje voor. Logisch toch. Zouden jullie precies hetzelfde doen als jullie ook een indrukwekkende basisleer hadden die jullie het vereren waard vonden. (Y)
Waarschuw beheerder
+1-2
Niet lang meer. Het verval is al ingetreden. Het is nog geen gelopen race. Maar het zou mij ook niks verbazen als de defintiieve lijn naar beneden dadelijk echt wordt ingezet. de verlichting van de islam zal ook een verlichting voor de wereld zijn. Moslims zullen via social media ook steeds meer realiseren dat geloof niet bij gaat dragen aan een betere wereld. tot nu toe heeft de fundamentalistische islam alleen maar voor armoede, geweld, oorlog, dood en verderf gezorgd. en dat gaat echt niet minder worden als de mensen zo dom gelovig blijven en niks doen met hun leven.

Nee dat is niet de fundamentalistische islam, dat is de extremistische islam. Extremisme is niet de weg, de waarheid is in ons midden - mohammad.
Waarschuw beheerder
-2
Het Katholieke geloof was ook ooit eens verboden in Nederland.. Staat Katholieken nu ook nog te huilen, blèren en moorden over iets van generaties geleden? Neen, en dat is wat "onze" cultuur beter maakt de islamitische. Het over iets heen kunnen stappen. vooruit kunnen denken, planmatig denken. toekomstgericht. Gestructureerd. als moslims ook dat meer zouden doen dan kom je nog eens ergens. Gescheidenis is geschiedenis. komt nooit meer terug. de toekomst. Dat is het belangrijkste.

Ga heen.. jullie stappen over dingen heen door verloochening. Simpele zielen, gewillig en wel, die zich mee laten slepen naar waarheen het ook gaat; 'dát zien we dan wel weer'; whahah *bierbuik heen-en -weer-gaan*
Waarschuw beheerder
Met Ons Samen Leven Is Moeilijk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van IS-strijder op woensdag 1 mei 2013 om 00:24:
Vrouwen worden begeert door mannen, en mannen hebben de macht in fysieke zin

Dat is jouw interpretatie, mijn interpretatie is dat je een vrouw onderdrukt door haar vanaf haar geboorte een onderdanige positie aan te praten en vervolgens te sluieren om haar zo haar schoonheid af te nemen, haar lichamelijke macht...
De enige macht die een vrouw nog heeft als haar haar geestelijke macht is ontnomen.

Vrouwen worden inderdaad begeerd door mannen, maar wat jij stelt is dat je de vrouw in haar persoonlijkheid dan maar moet uitvlakken om mannen zo maar niet voor de 'moeilijke' taak te stellen zich te beheersen.
In veel culturen in Adrika en Polynesie lopen vrouwen schaars gekleed zonder dat mannen daar rare ideeen bij krijgen, omdat je wordt opgevoed en opgegroeid met naaktheid.
Moslimmannen worden net zo verhit van een blote schouder als een puberknulletje dat zijn eerste sexfilm kijkt.
Naaktheid went vanzelf, behalve als je bent geindoctrineerd met een geloof dat naaktheid en vrijheid als een zonde ziet.
Adam en Eva liepen ook in hun blote reet door het Paradijs.

Wat jij stelt is dus fout, de islam beschermt de zwakheden van mannen door vrouwen haar vrouwelijkheid te ontnemen.
In tegenstelling tot de westerse cultuur welke mannen leert zich te beheersen en de vrouw de vrijheid geeft om zich te uiten zoals ze zelf wil.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Ik ben het wel eens dat een vrouw zich verantwoord moet kleden en haar eigenwaarde moet bewaren, omdat haar gedrag en kleding invloed hebben op hoe zij gezien worden door mannen.
Als je weleens in een grote stad gaat stappen en ziet hoe sletterig sommige meiden zich gedragen zou ik me als vader of broer doodschamen voor zulk gedrag.
Maar dat is dan weer de keerzijde...

Als een vrouw zichzelf als een hoer wil profileren moet ze daar zelf maar de consequenties voor dragen, dat moet ze gewoon zelf kunnen bepalen.
Uiteindelijk leer je van zulke dingen.

Waarschuw beheerder
+2
De Islamitische wereld is de enige nog écht gelovige wereld.

Nee hoor...
Kijk naar de Amish in Amerika, de Boeddhistische monniken in Tibet en Nepal, de Hindoes in India of de talloze kleine eilanden in de Stille Zuidzee welke allemaal hun eigen godsdiensten hebben.
Zo hebben alle culturen ter wereld hun eigen religie, van de Aboriginals, de Maori, de Inuit en de stammen in het Amazonegebied.
Waarschuw beheerder
Dus Hamzah
Uhhh....vergeet je tandenborstel niet!

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van REEK & Machine op woensdag 1 mei 2013 om 14:25:
vergeet je tandenborstel niet

Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van IS-strijder op woensdag 1 mei 2013 om 00:35:
Probeer eens fatsoenlijk contact te leggen met iemand die de Islam liefheeft. Heus, moslims bijten niet.

Moslims zijn het probleem op zich niet. De islam is dat wel.
En mijn contact met moslims heeft eigenlijk juist de mijn denkbeeld aangescherpt.over de islam beïnvloedt, en nee dat is niet alleen positief.

Uitspraak van IS-strijder op woensdag 1 mei 2013 om 00:41:
Tja, van gelovigen worden betere persoonlijkheden verwacht; waar je meer voor over hebt dan ongeleide projectielen zonder morele basis zeg maar. Dus bekeerde mensen hebben een streepje voor. Logisch toch. Zouden jullie precies hetzelfde doen als jullie ook een indrukwekkende basisleer hadden die jullie het vereren waard vonden.

Dus mensen zonder religie zijn "untermenschen" en met met religie "ubermenschen"??

Uitspraak van IS-strijder op woensdag 1 mei 2013 om 00:52:
jullie stappen over dingen heen door verloochening. Simpele zielen, gewillig en wel, die zich mee laten slepen naar waarheen het ook gaat; 'dát zien we dan wel weer'; whahah *bierbuik heen-en -weer-gaan*

"jullie" ??
De mensen die jij "jullie" noemt zijn op technologisch, sociaal en economisch vlak veel verder ontwikkeld dan het gemiddelde islamitische land.
Waarom zo ondankbaar? en waarom wonen er dan zo veel moslims hier als het hier allemaal zo verderfelijk is? De ontwikkelde landen (of het nou westerse landen zijn, (zuid)amerikaanse of Aziatische) geven je alles wat je nodig heb.
Feit is dat islamitische landen waar de rol van het geloof minder groot is ook beter ontwikkelde landen zijn. en Landen waar de islam veel invloed hebben lopen ver achter. Zonde voor de mensheid. En treurig voor die mensen.
Waarschuw beheerder
[img width=248 height=400 cacheid=0015c4730031bd010b545d571a02db8383]http://3.bp.blogspot.com/_MUqkag1_SBg/SIOnBJVpt6I/AAAAAAAAAXg/uo2Rs-2VBWg/s400/islamietje.jpg[/img]

Is dit nou een bekeerde moslim die wil vechten? :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het Moslim Broederschap is de grootste wereldwijde islamitische organisatie, en dit is hun slogan:

"allah is ons doel, de sharia is onze grondwet, de profeet onze leider, jihad onze weg, en dood voor allah ons hoogste doel."

Over hun bedoeling mag geen onduidelijkheid bestaan.
Sterven in de strijd om de islam te laten domineren is dus het hoogst haalbare doel.
Waarom zou iemand sterven als hij vreedzame doelen voor ogen heeft?

Bovendien hebben zij enorme fondsen van miljarden euro's om de harten te winnen van europeanen.
Infiltratie van Europa van binnenuit is een van de zaken op het handvest van het Moslim Broederschap.
Ze maken geen geheim van hun plannen.

Eerst was het midden oosten aan de beurt, daarna komt Isreal en Europa staat op de verlanglijst.

Engeland, Zweden, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Belgie.
Zelfs Australie.
Overal kampt men met grote werkloosheid, oververtegenwoordiging in criminaliteit, geweld tegen homo's, christenen, joden etc, disrespect naar vrouwen en gettovorming in de grote steden.
De afkomst is verschillend, echter de religie is bindend... toeval?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik snap niet hoe mensen massaal zo achterlijk kunnen zijn dat ze werkelijk eloven dat zo'n idioot boek als de Koran daadwerkelijk van God komt. :facepalm: Maar ja, zal wel met opvoeding en niet beter weten te maken hebben...

Waarschuw beheerder
Houding ten opzichte van terreur

De Broederschap heeft over de gehele wereld, behalve op enkele plaatsen zoals Israël en de door Israël bezette gebieden, geweld (officieel) afgezworen voor het bereiken van haar doelen en politieke middelen daarvoor in de plaats gesteld. Deze opstelling zorgt binnen de gelederen soms voor onenigheid en de afsplitsing van radicale groepen. Een vroege afsplitsing was een groep genaamd 'de Jihad'; deze vermoordde in 1981 de Egyptische president Anwar Sadat[2]. Latere afsplitsingen waren de Al-Gama'a al-Islamiyya ("De islamitische groep") en Takfir wal Hijra ("Excommunicatie en migratie"), beide in 2003 door de EU aangemerkt als terroristische organisaties[3].
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 mei 2013 om 18:43:
Maar ja, zal wel met opvoeding en niet beter weten te maken hebben...

Vooral met opvoeding. Moslims geven veel minder om hun kinderen dan andere bevolkingsgroepen. want als ze wel veel om hun kinderen zouden geven dan zou je je kinderen wel een betere start geven in deze maatschappij ipv ze te overvoeren met islam bullshit en niet eens de moeite nemen om ze in het Hollands op te voeden waardoor je kinderen bij voorbaat al minder kansen hebben in het leven. tja luiheid, domheid, ongeschoold en een oorlogsgeloof. Het maakt van de moslimtokkies gekken die anderen alleen maar willen bestrijden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 3 mei 2013 om 21:47:
Moslims geven veel minder om hun kinderen dan andere bevolkingsgroepen

Nee hoor, ze geven heel veel om hun kidneren, zolang het maar jongetjes zijn.
En die worden opgevoed met de wetenschap dat alle niet-moslims hoeren en apen zijn.
Dat verklaart een hoop van het wangedrag van moslims wereldwijd in niet-islamitische landen.

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 mei 2013 om 19:39:
Er is maar 1 oplossing. Wereldwijde mega-genocide!

Als ik moeder aarde was roeide ik de mensheid ook keihard uit.
Zeer weinig mensen die bestaansrecht hebben :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 15:52:
Als ik moeder aarde was roeide ik de mensheid ook keihard uit.
Zeer weinig mensen die bestaansrecht hebben :)

Doet ze toch ook...vandaar dit topic ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 13:14:
Nee hoor, ze geven heel veel om hun kidneren, zolang het maar jongetjes zijn.
En die worden opgevoed met de wetenschap dat alle niet-moslims hoeren en apen zijn.
Dat verklaart een hoop van het wangedrag van moslims wereldwijd in niet-islamitische landen.

Niet té erg generaliseren hè... ;p er zitten best een hoop fatsoenlijk, relaxte mensen bij. Zeker moslima's vind ik vaak wel aardig en sociaal.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 17:45:
Niet té erg generaliseren hè... ;p er zitten best een hoop fatsoenlijk, relaxte mensen bij. Zeker moslima's vind ik vaak wel aardig en sociaal.

Ja gek he, vooral die hier in Nederland zijn zeker?!
Zijn ze eindelijk weg uit het land van herkomst en in het land waar alles kan en mag, word je nog steeds onderdrukt en loop je met een sjaal verkeerd om op je hoofd :|
Ze zien jou blijkbaar als de verlosser en proberen met je aan te pappen...wat 2 kanten op kan gaan!
De eerste mogelijkheid is: Haar broer, neef of oom komt erachter en je word koud gemaakt...
De tweede mogelijkheid is: Op een dag kom je thuis en zijn al je spullen weg... :lol:

Waarschuw beheerder
+1-2

Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 16:17:
Doet ze toch ook...vandaar dit topic

Ik heb t niet over moslims. Ik heb het over mensen. They all bleed the same.

Wat mij betreft mag 99% van de mensheid sterven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 18:49:
Ik heb t niet over moslims. Ik heb het over mensen. They all bleed the same.

Waarschuw beheerder
Jou idealisme en denkwijze is net zo dom en achterlijk als van het onderwerp betreffende dit topic...
Realiseer anders zelf een geloofsovertuiging, zijn vast wel een paar flapdrollen op de wereld die het zelfde denken als jij, en kom je wellicht aan die 1% tegenover 99%.
Dan heeft het in ieder geval nog een doel gehad wat je net heb gepost...

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 18:26:
Ja gek he, vooral die hier in Nederland zijn zeker?!
Zijn ze eindelijk weg uit het land van herkomst en in het land waar alles kan en mag, word je nog steeds onderdrukt en loop je met een sjaal verkeerd om op je hoofd :|
Ze zien jou blijkbaar als de verlosser en proberen met je aan te pappen...wat 2 kanten op kan gaan!
De eerste mogelijkheid is: Haar broer, neef of oom komt erachter en je word koud gemaakt...
De tweede mogelijkheid is: Op een dag kom je thuis en zijn al je spullen weg...

Jij bent er volens mij echt zo een die helemaal leeft op vooroordelen, en daar slechts zeer zelden de confrontatie mee aangaat, dus ze nooit toetst aan de waarheid.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 18:49:

Maar dan houd je alleen Doomsday Preppers over? Wil je dat? :/

Waarschuw beheerder
+2-2
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 19:15:
Jou idealisme en denkwijze is net zo dom en achterlijk als van het onderwerp betreffende dit topic...
Realiseer anders zelf een geloofsovertuiging, zijn vast wel een paar flapdrollen op de wereld die het zelfde denken als jij, en kom je wellicht aan die 1% tegenover 99%.
Dan heeft het in ieder geval nog een doel gehad wat je net heb gepost...

Xenofobe hardcore Holland ik ben een echte Nederlander :') schrijft eerste woord van zin al verkeerd. Ik ben hier niet voor een discussie. Daarvoor zoek ik begaafde mensen op die zonder schreeuwen en spugen fatsoenlijk een mening kunnen onderbouwen zonder een tweede handse van de media gekopieerde mening door andermans strot te duwen :)

Waarschuw beheerder
Persoonlijk hou ik niet van dergelijke generaliserende posts.
Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 19:26:
Jij bent er volens mij echt zo een die helemaal leeft op vooroordelen, en daar slechts zeer zelden de confrontatie mee aangaat, dus ze nooit toetst aan de waarheid.

Ik geef mijn mening na eigen ervaringen, in de randstad is het wel andere koek dan in Overijssel natuurlijk...
Heb in Zandvoort gewoond een aantal jaren je hoeft mij dus niet te vertellen wat een confrontatie aangaan is, aangezien door het aangaan van de confrontaties ik van de 5 x dat ik dat deed, bij 2 keer een mes tegen me gebruikt werd...
Maar aangezien er veel te veel mensen zijn die wel bang zijn voor een confrontatie in welke vorm dan ook, en denken dat praten helpt, juist die mensen zorgen ervoor dat dit blijft gebeuren...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 20:38:
Xenofobe hardcore Holland ik ben een echte Nederlander :') schrijft eerste woord van zin al verkeerd. Ik ben hier niet voor een discussie. Daarvoor zoek ik begaafde mensen op die zonder schreeuwen en spugen fatsoenlijk een mening kunnen onderbouwen zonder een tweede handse van de media gekopieerde mening door andermans strot te duwen :)

O ik wist niet dat dit een dictee was wijs(k)neus?
Dat je daar over valt betuigd wel van het feit dat je zelf niks zinnigs te melden heb, en dus eigenlijk uit geluld bent of niet dan!?
Er staat toch nergens iets waarmee ik suggereer dat je misschien een andere afkomst heb, je kan wel een Nederlands paspoort hebben maar dat zegt niks over waar jij vandaan komt!
Nederlandse Antillen misschien wel, maar daar gaat het toch niet om...reageer tenminste nog met iets wat terug te koppelen valt met het onderwerp van dit topic...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 22:42:
Er staat toch nergens iets waarmee ik suggereer dat je misschien een andere afkomst heb, je kan wel een Nederlands paspoort hebben maar dat zegt niks over waar jij vandaan komt!

Waar the fuck heb je t over?

Waarschuw beheerder
+1
Ik geef mijn mening na eigen ervaringen, in de randstad is het wel andere koek dan in Overijssel natuurlijk...

Ik kom niet echt uit Staphorst... woon ook in Randstad. En yes, ik ken die lui ook heus wel. Maar eigen ervaringen zijn er altijd maar een paar natuurlijk. Andere mensen hebben weer heel andere ervaringen, of vele verschillende... sja, wat is de objectieve waarheid dan? Ik ontken verder niks, ik weet heus wel een beetje hoe ze zijn, maar zitten ook gewone mensen tussen zoals jij en ik...

Waarschuw beheerder
+2
Heb in Zandvoort gewoond een aantal jaren je hoeft mij dus niet te vertellen wat een confrontatie aangaan is, aangezien door het aangaan van de confrontaties ik van de 5 x dat ik dat deed, bij 2 keer een mes tegen me gebruikt werd...

Toevallig zaterdag weer een leuke aanvaring gehad met wat 2e generatie import-Nederlanders na een zeer gezellige avond in Amsterdam.
Omdat de dame in ons gezelschap blijkbaar niet 'respectvol' genoeg inging op het pzzzzt pzzzzt van een meneer met klein petje en Gucci tasje om de nek.
Je loopt gewoon je eigen business te minden, loopt simpelweg over straat en men is dan bereid je neer te steken omdat je opkomt voor een meisje dat op straat wordt lastiggevallen.

Een dergelijke instelling moet wel het gevolg zijn van een enorme minachting van Nederlanders.
Een mensenleven is dus simpelweg niks waard, omdat zoiets onbenulligs al de trigger kan zijn om iemand te willen neersteken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 22:53:
Ik kom niet echt uit Staphorst... woon ook in Randstad. En yes, ik ken die lui ook heus wel. Maar eigen ervaringen zijn er altijd maar een paar natuurlijk. Andere mensen hebben weer heel andere ervaringen, of vele verschillende... sja, wat is de objectieve waarheid dan? Ik ontken verder niks, ik weet heus wel een beetje hoe ze zijn, maar zitten ook gewone mensen tussen zoals jij en ik...

Klopt wel wat je zegt, zijn er een aantal die wel weten hoe het moet! Maar dat zijn zeker niet de gene die zich bekeren tot M en gaan vechten :|

Uitspraak van verwijderd op maandag 6 mei 2013 om 15:59:
Toevallig zaterdag weer een leuke aanvaring gehad met wat 2e generatie import-Nederlanders na een zeer gezellige avond in Amsterdam.
Omdat de dame in ons gezelschap blijkbaar niet 'respectvol' genoeg inging op het pzzzzt pzzzzt van een meneer met klein petje en Gucci tasje om de nek.
Je loopt gewoon je eigen business te minden, loopt simpelweg over straat en men is dan bereid je neer te steken omdat je opkomt voor een meisje dat op straat wordt lastiggevallen.

Een dergelijke instelling moet wel het gevolg zijn van een enorme minachting van Nederlanders.
Een mensenleven is dus simpelweg niks waard, omdat zoiets onbenulligs al de trigger kan zijn om iemand te willen neersteken.

Het verziekt in 1 x je hele avond, en het is te gek voor woorden eigenlijk, me nekharen gaan al overeind staan met dat pzzzt pzzzt HE MEISJE, MEISJE, MEISJE !@#$%^^
Je wilt het avondje stappen niet verkloten dus laat je het voor wat het is op dat moment neem ik aan?!
Mocht je er wel voor gaan, zorg er dan wel voor dat je dat tasje meeneemt!
In 75% van die tasjes zit er een gratis avondje stappen op zijn kosten verstopt tussen van die knal-erwtjes van de kermis, die niet eens knallen als je ze op de grond gooit en er op gaat stampen...
Blijft raar volk :|
Waarschuw beheerder
donateur
leuke aanvaring gehad

Gisterenavond was ik reeds wederom getuige van de oorsprong van dat soort achterlijk gedag. De opvoeding waarbij alles al mis gaat. Welke ouder laat kleine kinderen in hemelsnaam tot half 10 buiten spelen? We praten over kinderen van minder van 4 jaar oud!
Dat soort ouders zijn eerste klas misdadigers tegenover hun eigen kinderen. Het is gewoon mishandeling. Want op de lange termijn help je je kinderen ermee naar de klote omdat ze niet kunnen normaal kunnen fucntioneren omdat ze hun rust niet krijgen.
Waarschuw beheerder
+2-1
donateur

Minachting van niet-moslims is een basiswaarde van de islam. Zonder dat kunnen ze zichzelf geen vroom moslim noemen.

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van REEK & Machine op dinsdag 7 mei 2013 om 00:15:
pzzzt pzzzt HE MEISJE, MEISJE, MEISJE !@#$%^^

We waren met 7 mannen en 1 vrouw en je kunt in Amsterdam geen 20 meter lopen zonder dat er weer zo'n gastje pzzzzt pzzzzzt staat te roepen.
Alleen in dit geval liep de vrouw heel even alleen omdat de heren hadden geplast.
Toen ze niet inging op het gepzzzzt werd ze bij haar arm gepakt tot 2 x toe en toen ze daar wat van zei werd 1 van die gastjes meteen agressief. Ik heb wel vaker gehoord dat ze meisjes gewoon met een vuist in het gezicht slaan als ze niet ingaan op het gepzzzzt.
Jammer voor hem kwamen wij net om de hoek en had ie ineens 7 man om hem heen staan en toen trok ie zijn mes.

Helaas voor die sukkels hadden we 3 kickboxers bij ons, en toch waren wij de verstandigste om gewoon weg te lopen.A
Uiteraard als je 40 meter verderop staat gaan ze je moeder uitschelden.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 7 mei 2013 om 11:31:
Welke ouder laat kleine kinderen in hemelsnaam tot half 10 buiten spelen?

Asociale berber-apen uit het stenen tijdperk (y)

Waarschuw beheerder
+1
Mensen mensen kom iesh koeltoer..

in marocco tot laat lekker warm weer 's avonds afkoelen koud koud brrrr vriezen in woeshtijn jewwtzzz,, kienderen moet shpelen he op de straat...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 13:42:
Ik heb wel vaker gehoord dat ze meisjes gewoon met een vuist in het gezicht slaan als ze niet ingaan op het gepzzzzt.

Zo weet je het, kwam een tijdje terug uit de bioscoop in Beverwijk, en bij de junken-vijver er tegen over waren er 2 van die pzzzzt pzzzzt (k)affers een oudere dame lens aan het trappen omdat ze "HAAR" tasje niet los liet waarschijnlijk...gelukkig voor die mevrouw rende we met 30 mensen erheen!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 13:42:
Helaas voor die sukkels hadden we 3 kickboxers bij ons, en toch waren wij de verstandigste om gewoon weg te lopen.A
Uiteraard als je 40 meter verderop staat gaan ze je moeder uitschelden.

Jammer he overal die camera's ;)

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 7 mei 2013 om 11:32:
Minachting van niet-moslims is een basiswaarde van de islam

5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Zo pak ik er even 2.
De 'integratie' van moslims in Christelijke landen wereldwijd in een notendop.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:09:
5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Radicale stukken! Maar wel de essentie van de Islam, stel álles onder Allah.. Allah boven álles. In deze tijd zou het een krankzinnige sekte zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 mei 2013 om 18:45:
De Broederschap heeft over de gehele wereld, behalve op enkele plaatsen zoals Israël en de door Israël bezette gebieden, geweld (officieel) afgezworen voor het bereiken van haar doelen en politieke middelen daarvoor in de plaats gesteld.

Uhuh... In Syrie alleen al meer dan 70.000 doden.

Waarschuw beheerder
De Koran begint ook zo lekker:

1. Alif Laam Miem.

2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.

3. Die in het onzienlijke geloven en het gebed houden en die weldoen met hetgeen Wij hun hebben geschonken.

4. En die geloven in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen vr u is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal.

5. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en dezen zullen slagen.

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

13. En wanneer hun wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch zij weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. Allah zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

16. Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hun geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.

17. Hun toestand is als de toestand van iemand die een vuur ontstak en toen het zijn omgeving verlichtte, nam Allah hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer zien.

18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;

19. Of, (dat zij) bij zware regen uit de hemel waarmede dichte duisternis, donder en bliksem komt, uit doodsangst hun vingers in de oren steken vanwege de donderslagen. Allah omringt de ongelovigen.

20. Bijna beneemt het bliksemlicht hun het gezichtsvermogen; telkens als het hen beschijnt, wandelen zij daarin, maar wordt het weder donker, dan staan zij stil. En, zo Allah het wilde, zou Hij hun het gehoor en het gezicht kunnen ontnemen, waarlijk, Allah heeft macht over alle dingen.

21. O gij mensen, aanbidt uw Heer, die u en degenen, die vr u waren, schiep - opdat gij behouden zult worden.

22. Die u de aarde tot een legerstede maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed nederkomen en daardoor vruchten voortbracht, als voedsel voor u. Plaatst derhalve geen gelijken nevens Allah, tegen beter weten in.

23. En, indien gij in twijfel zijt omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept uw helpers buiten Allah, als gij waarachtig zijt.

24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zign.

25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hun van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.

Je denkt: weet je wat ik eens ga doen? Ik ga me verdiepen in de Islam. Laat ik de Koran eens gaan lezen.
En dan wordt hiermee de toon gezet. Dan heb je toch gelijk geen zin meer?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:13:
Allah boven álles. In deze tijd zou het een krankzinnige sekte zijn...

Dat zijn ze ook. Bij dat bombardement van Israel op Syrie afgelopen week, al die sukkels "ALLAH ACKBAR" roepen :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 7 mei 2013 om 15:46:
al die sukkels "ALLAH ACKBAR" roepen

mongooltjes idd

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:38:
Je denkt: weet je wat ik eens ga doen? Ik ga me verdiepen in de Islam. Laat ik de Koran eens gaan lezen.
En dan wordt hiermee de toon gezet. Dan heb je toch gelijk geen zin meer?

Tja, dat is hetzelfde als dat ik een snackbar heb en op straat naar een willekeurig iemand toeloop en schreeuw dat hij mijn friet moet kopen omdat mijn friet de enige lekkere is van de hele straat.
Sterker nog, ik zet elke ochtend om 5 uur keihard mijn radio buiten aan met luide reclame voor mijn snackbar en verwacht dan dat mensen dat waarderen.
Daarbij schreeuw ik keihard dat alleen mijn friet lekker is, en de rest kut.
En als iemand dat dan niet doet of hij koopt bij een andere snackbar omdat hij me niet aardig vind, flikker in een emmer heet frituurvet over hem heen...
Of dat klanten van mijn snackbar om iemand heen staan te dreigen dat hij toch echt die friet moet kopen anders stoppen ze hem zelf in die frituurpan...

Dat getuigt niet echt van barmhartigheid vind ik...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
allemaal een nekschot weg met die mongolen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 19:06:
Tja, dat is hetzelfde als dat ik een snackbar heb en op straat naar een willekeurig iemand toeloop en schreeuw dat hij mijn friet moet kopen omdat mijn friet de enige lekkere is van de hele straat.
Sterker nog, ik zet elke ochtend om 5 uur keihard mijn radio buiten aan met luide reclame voor mijn snackbar en verwacht dan dat mensen dat waarderen.
Daarbij schreeuw ik keihard dat alleen mijn friet lekker is, en de rest kut.
En als iemand dat dan niet doet of hij koopt bij een andere snackbar omdat hij me niet aardig vind, flikker in een emmer heet frituurvet over hem heen...
Of dat klanten van mijn snackbar om iemand heen staan te dreigen dat hij toch echt die friet moet kopen anders stoppen ze hem zelf in die frituurpan...

:lol: (y)

Maarrrrr, als je in de minderheid bent, ga je heel schijnheilig zeggen dat je best respect hebt voor die andere friet. Totdat je zelf de meerderheid hebt, en DAN sla je toe.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:38:
Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel

Denk dat er wereldwijd meer mensen zijn die wél hun twijfels hebben dan andersom...
Het wordt nog druk in de hel dan...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik twijfel er geen moment aan om te zeggen dat het uitstekend gebruikt kan worden voor het aansteken van de open haard!

Waarschuw beheerder
Ik vraag me wel eens af waarom die boeken zo streng/vermanend/bedreigend zijn, en zo weinig prettig om te lezen, en dan toch zo veel aanhang hebben en overtuigingskracht blijkbaar op een heleboel mensen. Het zal misschien iets te maken hebben met hardere tijden vroeger... anders weet ik het ook niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 mei 2013 om 15:39:
Ik vraag me wel eens af waarom die boeken zo streng/vermanend/bedreigend zijn, en zo weinig prettig om te lezen, en dan toch zo veel aanhang hebben en overtuigingskracht blijkbaar op een heleboel mensen. Het zal misschien iets te maken hebben met hardere tijden vroeger... anders weet ik het ook niet.

Ik denk dat het komt omdat over het algemeen armoede in de mode is waar dit "boek" populair is!
En ja als je niks heb en arm bent, en door de hallucinaties word geteisterd omdat je al weken niet gegeten heb, dan is het logies dat je dingen niet normaal meer kan beredeneren en dus alles negatief gaat inzien omdat je je zo beroerd voelt!
Iedereen die een goed leven heeft en 3 keer per dag kan eten, en niet in een sociaal isolement zit, zal zich ooit bekeren tot een dergelijk geloof omdat die zich bewust is van de realiteit en het hier en nu!
En dus niet gaan zitten lezen om vervolgens opzoek gaan naar lotgenoten die ook al tijden trek hebben en te beroerd zijn om zich in te zetten voor hun volk en of samenleving op te bouwen daar.
En gaan met hun door jaloersie en haat gevoerde gedachtes de boel inpikken en verzieken waar de samenleving het wel voor elkaar heeft gekregen iets te realiseren...
Dit omdat het veel minder moeite kost om je in te schrijven als "vluchteling" in bijvoorbeeld Nederland dan om op een lege maag een school of zo te bouwen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 7 mei 2013 om 11:32:
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 mei 2013 om 15:59:Een dergelijke instelling moet wel het gevolg zijn van een enorme minachting van Nederlanders.
Minachting van niet-moslims is een basiswaarde van de islam. Zonder dat kunnen ze zichzelf geen vroom moslim noemen.

-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Zo pak ik er even 2.
De 'integratie' van moslims in Christelijke landen wereldwijd in een notendop.

De koran onderscheidt zich echt niet van andere religieuze boeken op het gebied van zulke teksten hoor. Neem bijvoorbeeld de bijbel:
"And he that blasphemeth the name of the LORD, he shall surely be put to death, and all the congregation shall certainly stone him: as well the stranger, as he that is born in the land, when he blasphemeth the name of the Lord, shall be put to death."(Leviticus 24:16).

Probleem ligt gewoon bij de interpretatie van die sprookjesboeken en het feit dat mensen niet snappen dat religie niet meer van deze tijd is :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pimm' op woensdag 8 mei 2013 om 16:17:
de interpretatie van die sprookjesboeken

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de Koran als het ware gewoon letterlijk genomen moet worden zoals het er staat. Als ik erin lees vraag ik me vaak af hoe ik het anders moet interpreteren dan hoe het er staat, want het laat naar mijn mening niet zo veel ruimte over voor interpretatie. Het enige wat je moet doen is een beetje onthouden wie wie is (de namen die genoemd worden hebben een Islamitische/Arabische naam, en verschillen zo wat van die van de Bijbel en joodse boeken), wat met een bepaalde term bedoeld wordt (kwestie van opschrijven) etc.
Wel is het handig natuurlijk om over wat achtergrondinformatie te beschikken denk ik.. beetje historische kennis etc etc. Er zijn daar weer aparte boeken voor die daarbij kunnen helpen. Maar daar ben ik verder eerlijk gezegd ook niet zo in thuis.
Maar al met al vind ik de Koran vrij makkelijk te lezen en goed te begrijpen. Tis ook bij lange na niet zo veel tekst als de Bijbel!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 mei 2013 om 16:22:
Tis ook bij lange na niet zo veel tekst als de Bijbel!

Heb ooit een poging gewaagd om de Bijbel te lezen maar ben erachter gekomen dat zulke boeken niks voor mij zijn :p Kwam pasgeleden wel een interessante website tegen waarop een aantal (negatieve) highlights staan.

http://www.skepticsannotatedbible.com/
en
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/

Wellicht interessant om een keer te bekijken (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pimm' op woensdag 8 mei 2013 om 16:52:
Heb ooit een poging gewaagd om de Bijbel te lezen maar ben erachter gekomen dat zulke boeken niks voor mij zijn :p Kwam pasgeleden wel een interessante website tegen waarop een aantal (negatieve) highlights staan.

"the worst of beasts in Allah's sight are the deaf, the dumb, who have no sense"

Tot nu toe klop het aardig :lol:
Waarschuw beheerder
+1
donateur
De koran onderscheidt zich echt niet van andere religieuze boeken op het gebied van zulke teksten hoor.

De koran is wel in een andere vorm geschreven, De koran schrijft in "het hier en nu" waardoor lezers gedwongen worden om compleet verouderde en achterlijke normen en waarden op hun hu8idige leven te projecteren.
De bijbel refereert veelal naar een duidelijk tijdvlak waardoor de inhoud makkelijker als symbolisch kan worden ervaren ipv de letterlijke waarheid.

Daarbij is de toon van de koran veel agressiever. en dat alles tezamen zeg ik toch w3el dat de toon de muziek maakt. en die muziek is bij de koran toch een heel stuk agressiever en intoleranter dan iedere andere religie. Gefocust op onderwerping, overheersing discriminatie, geweld en haat. Dat zijn de pijlers van de islam.

Waarschuw beheerder
+1
Probleem ligt gewoon bij de interpretatie van die sprookjesboeken en het feit dat mensen niet snappen dat religie niet meer van deze tijd is

Die mensen snappen het heel goed juist, en daar ga jij de fout in.
Ze zien jouw moderne liberale geest als een religieuze dwaling en dat is het werk van de duivel.
Heel het Westen en zijn vrije normen en waarden is een sodom & gomorra dat al dan niet met wat geweld weer terug op het juiste pad gezet moet worden.

Vanuit jouw redenatie denk je dat wij hen moeten helpen om in de moderne tijd te komen, maar er staat heel duidelijk in de Koran dat dat het werk van de duivel is en dus niet is toegestaan.

Het is wel heel simpel vertaald maar je kunt aan de hand van de nummers en Google de originele teksten vinden over hoe de Islam over het westen denkt. http://www.ex-moslim.nl/

Deze zin bijv: http://quran.com/4/60 gaat erover dat wij verleid zijn door satan en dat wij daarom niet te vertrouwen zijn.
Proberen te zeggen dat iemand modern moet worden is alleen maar het werk van satan en deel van zijn plan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=675 height=188 cacheid=0015d0740031e17aa6b4afbb1a02dba300]http://c00022506.cdn1.cloudfiles.rackspacecloud.com/4_60.png[/img]
Waarschuw beheerder

Zo pak ik er even 2.

je shopt wel een tikje selectief, er zijn namelijk ook verzen die oproepen tot tolerantie of dwang:

2 de koe 256
In de godsdienst is geen dwang. Redelijk inzicht is duidelijk onderscheiden van verdorvenheid.

2 de koe 62
Zij die geloven, zij die het jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn.

dat is dus 'het probleem' met religieuze boeken als de bijbel, koran en thora: ze staan vol met tegenstrijdige verzen die soms haaks lijken te staan op andere verzen/verhalen...

alles draait dus om interpretatie :jaja:

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 9 mei 2013 om 22:25:
De bijbel refereert veelal naar een duidelijk tijdvlak waardoor de inhoud makkelijker als symbolisch kan worden ervaren ipv de letterlijke waarheid.

zowel de bijbel als koran hebben een sterk historische kern, maar veel verzen worden nog steeds letterlijk geinterpreteerd....

opvallend is dat de bijbel veel strenger, dogmatischer en letterlijker wordt opgevat in landen die economisch en rechtstatelijk onderontwikkeld zijn ten aanzien van het westen, denk aan rusland, afrikaanse landen of sommige landen latijns amerika...

nog niet zo heel lang geleden werd de inhoud van de bijbel in Nederland ook veel letterlijker en belangrijker geacht dan nu het geval....

het gaat dus niet zozeer om de precieze inhoud, maar veel meer over de redenen waarom de bijbel nu anders wordt geinterpreteerd dan vroeger of in andere gebieden....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 11 mei 2013 om 14:16:
opvallend is dat de bijbel veel strenger, dogmatischer en letterlijker wordt opgevat in landen die economisch en rechtstatelijk onderontwikkeld zijn ten aanzien van het westen, denk aan rusland, afrikaanse landen of sommige landen latijns amerika...

Vooralsnog is het een feit dat er nergens ter wereld christelijke trainingskampen zijn waar jongeren worden getraind om te vechten mocht het tot een heilige oorlog komen.
Het is tevens een feit dat er nergens een wereldwijd opererende christelijke organisatie actief is die zich bezighoud met het plegen van terreurdaden.
Ook is er nergens een christen die een ambassade in de brand steekt als er ergens ter wereld een land is waar een krant uitkomt met daarin een spotprent met Jezus erin.
Christenen gaan gewoon luchtiger met hun geloof om, waar dan ook ter wereld.
Theoretisch heb je wel gelijk, maar in de praktijk zie je dat je geen gelijk hebt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 11 mei 2013 om 14:16:
Zij die geloven, zij die het jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn.

Dat zou je eens tegen bijv. de Koptische christenen in Egypte moeten zeggen, of de andere joodse of christelijke minderheden.
Blijkbaar worden zulke regels nogal eens over het hoofd gelezen als er tig regels die het tegendeel beweren tegenover staan.
Bovendien bukken ongelovigen onder speciale regels die wij als afpersing zouden beschouwen.
Betaal geld en er overkomt je niets, ook wel Jizya genoemd.
Bovendien delven ongelovigen in juridische zaken het onderspit, de getuigenis van 3 ongelovigen weegt in sharia rechtspraak niet op tegen de getuigenis van 1 moslim.
Je bent letterlijk vogelvrij.
Verder zal het leven je behoorlijk onaangenaam gemaakt worden bij het aanvragen van vergunningen, het zoeken naar een baan, etc. etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van REEK & Machine op woensdag 8 mei 2013 om 16:12:
Iedereen die een goed leven heeft en 3 keer per dag kan eten, en niet in een sociaal isolement zit, zal zich ooit bekeren tot een dergelijk geloof omdat die zich bewust is van de realiteit en het hier en nu!

De plegers van de bomaanslagen in Boston hadden een normaal leven.
De 19 mensen die verantwoordelijk waren voor de aanslagen op 11 september waren geen armoedzaaiers of geitenherders.
Bin Laden was de zoon van een multimiljonair bijvoorbeeld.

Waarschuw beheerder
Ondanks dat ik het wel eens ben met bovenstaande stukken heb ik er alleen nooit zo'n goed gevoel bij om de Islamitische wereld zo totaal zwart-wit af te schilderen. Het zijn fragmenten waarop wordt ingezoemd, maar die wereld is enorm groot en uiteenlopend natuurlijk; net zoals 'onze' wereld. Maar het is wel realiteit... een deel ervan iig. :jaja:
Waarschuw beheerder
http://www.telegraaf.nl/buitenland/21559446/__Zweep_en_cel_voor_christenen__.html
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 mei 2013 om 18:51:
Vooralsnog is het een feit dat er nergens ter wereld christelijke trainingskampen zijn waar jongeren worden getraind om te vechten mocht het tot een heilige oorlog komen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hutaree

Het is tevens een feit dat er nergens een wereldwijd opererende christelijke organisatie actief is die zich bezighoud met het plegen van terreurdaden.

hint: er staat "In God We Trust" op al hun officiële documentatie ;)

Daarnaast een hoop van dit soort clubs:

Ook is er nergens een christen die een ambassade in de brand steekt als er ergens ter wereld een land is waar een krant uitkomt met daarin een spotprent met Jezus erin.

[img width=600 height=450 cacheid=0015d16c0031e2997f5204ea1a02dbb5cb]http://keyinfoblog.files.wordpress.com/2011/07/oslo-bombing-2.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Allemaal leuk bedacht Soul Survivor, maar vergelijkingen van lik-me-vestje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 mei 2013 om 17:27:
Allemaal leuk bedacht Soul Survivor, maar vergelijkingen van lik-me-vestje

volgens mij redelijk kloppend toch, anders... waar vind je dat ik er naast zit op deze 3 punten?
ik heb het overigens niet zomaar bedacht, NPC O:)
Waarschuw beheerder
+1
zijn broeders he, echte vriendschap
blanken zitten liever achter hun computer of ipad

Waarschuw beheerder
Uitspraak van jaap :xtc: op woensdag 15 mei 2013 om 18:42:
blanken zitten liever achter hun computer of ipad

wij slaan onze broeders tenminste niet de hersenen in :loL:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 15 mei 2013 om 17:57:
waar vind je dat ik er naast zit op deze 3 punten?

Dat eerste clubje zijn gewoon seperatisten, zoals je zoveel in Amerika ziet.
Volgens wikipedia hoef je geneens christen te zijn om lid te worden.
Hoeveel van die gasten zullen wereldwijd opereren? Hoeveel zullen er werkelijk bereid zijn te willen sterven om een andere christen in nood te helpen?
Zonderlinge loners, net als Andre Breivik.
Die overigens vanuit politieke overwegingen handelde, geen religieuze.
Waarschuw beheerder
Christenen gaan gewoon luchtiger met hun geloof om, waar dan ook ter wereld.

tegenwoordig wel ja, dat was vroeger wel anders, ook in NL kwam je op de brandstapel als je waagde het bestaan van God te ontkennen :jaja:

de bijbel is geen steek veranderd, de beleving en invloed van het christendom echter des te meer

de interpretatie en invloed van het christendom is in het Westen veel milder en minder invloedrijk geworden door de Verlichting, enorme welvaartsgroei, ontzuiling en individualisering....

in christelijke landen die minder zijn ontwikkeld in dat opzicht zie je dan ook dat men veel minder tolerant is tegenover minderheden, denk aan Rusland of bepaalde landen in Afrika waar joden en homohaat veel voor komt.....

dat religieus fanatisme tegenwoordig veel voorkomt in islamitische landen is een feit..

de vraag is hoe dit komt, aangezien radicale stromingen en extremisme binnen de islam pas sinds enkele decennia echt op de voorgrond treden...

gematigde stromingen binnen de islam kennen een veel oudere geschiedenis dan bijvoorbeeld de ideologie van de moslimbroeders...

dat wil dus zeggen dat de interpretatie bij bepaalde groepen is veranderd... de islam zelf niet :nee:

overigens hangt volgens grootschalige onderzoeken de meerderheid van de moslims wereldwijd nog altijd opvattingen aan die eerder behoren tot gematigde stromingen dan radicale (voor democratie, gelijke rechten etc..)

Uitspraak van verwijderd op zondag 12 mei 2013 om 22:45:
Dat zou je eens tegen bijv. de Koptische christenen in Egypte moeten zeggen, of de andere joodse of christelijke minderheden.
Blijkbaar worden zulke regels nogal eens over het hoofd gelezen als er tig regels die het tegendeel beweren tegenover staan.
Bovendien bukken ongelovigen onder speciale regels die wij als afpersing zouden beschouwen.
Betaal geld en er overkomt je niets, ook wel Jizya genoemd.
Bovendien delven ongelovigen in juridische zaken het onderspit, de getuigenis van 3 ongelovigen weegt in sharia rechtspraak niet op tegen de getuigenis van 1 moslim.
Je bent letterlijk vogelvrij.
Verder zal het leven je behoorlijk onaangenaam gemaakt worden bij het aanvragen van vergunningen, het zoeken naar een baan, etc. etc.

maar geldt dat overal??

in Turkije is het invoeren van de sharia ondenkbaar aangezien de meerderheid van de moslims daar geen voorstander is van de sharia...

per land verschilt de interpretatie, wie ben jij om te bepalen wat de juiste is? of ben jij soms heimelijk imam :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 20 mei 2013 om 18:31:
tegenwoordig wel ja, dat was vroeger wel anders, ook in NL kwam je op de brandstapel als je waagde het bestaan van God te ontkennen :jaja:

de bijbel is geen steek veranderd, de beleving en invloed van het christendom echter des te meer

de interpretatie en invloed van het christendom is in het Westen veel milder en minder invloedrijk geworden door de Verlichting, enorme welvaartsgroei, ontzuiling en individualisering....

in christelijke landen die minder zijn ontwikkeld in dat opzicht zie je dan ook dat men veel minder tolerant is tegenover minderheden, denk aan Rusland of bepaalde landen in Afrika waar joden en homohaat veel voor komt.....

dat religieus fanatisme tegenwoordig veel voorkomt in islamitische landen is een feit..

de vraag is hoe dit komt, aangezien radicale stromingen en extremisme binnen de islam pas sinds enkele decennia echt op de voorgrond treden...

gematigde stromingen binnen de islam kennen een veel oudere geschiedenis dan bijvoorbeeld de ideologie van de moslimbroeders...

dat wil dus zeggen dat de interpretatie bij bepaalde groepen is veranderd... de islam zelf niet :nee:

overigens hangt volgens grootschalige onderzoeken de meerderheid van de moslims wereldwijd nog altijd opvattingen aan die eerder behoren tot gematigde stromingen dan radicale (voor democratie, gelijke rechten etc..)

Bla... Bla... Bla... De Apologeten langspeelplaat weer grijs gedraaid Sjaakie. Gisteren een foto documentaire gezien over vrouwen in Iran die met zoutzuur zijn overgoten omdat ze onder het juk van hun agressieve man vandaan wilden. 100'en vrouwen Sjaak, 100'en!

Zou je deze zelfde grijsgedraaide riedel in hun gezicht herhalen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 mei 2013 om 09:57:
Bla... Bla... Bla...

Exact hetzelfde wat ik dacht bij de eerste 3 zinnen.
Bla bla bla...

Altijd weer datzelfde geleuter over dat het Christendom ook fout was bla bla bla.

Ik heb een heel simpel antwoord.
De islam is altijd al een fanatieke religie geweest alleen door de ontdekking van grote olievelden in islamitische landen hebben bepaalde religieuze groeperingen ineens de beschikking gekregen over enorme hoeveelheden oliedollars waarmee ze de verislamitisering van Europa konden bekostigen.
Het merendeel van de moskeeen die in Nederland en Europa gebouwd worden, worden betaald door Saoedische stichtingen.

De gemiddelde gematigde moslim houdt er altijd nog een strengere geloofsbelijdenis aan over dan de gemiddelde strenge Christen.

Je zou toch zeggen dat in islamitische landen waar een enorme welvaartsgroei is, zoals de Golfstaten, Saoedi-Arabie, Brunei, Turkije of Maleisie dan ook een verlichting plaats zou moeten vinden.
Maar het tegendeel is waar;

Maleisie: http://www.bbc.co.uk/news/world-radio-and-tv-14649841
Qatar: http://www.gatestoneinstitute.org/2833/qatar-financing-wahhabi-islam-europe
Turkije: http://www.economist.com/news/europe/21571147-once-all-powerful-turkish-armed-forces-are-cowed-if-not-quite-impotent-erdogan-and-his

Gast, wordt alsjeblieft een beetje wakker.
Lees dit even, en dan helemaal
http://www.faithfreedom.org/?p=3275
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat een diepzinnige conversaties....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van NLNikkiNL op dinsdag 21 mei 2013 om 19:19:
Wat een diepzinnige conversaties....

Valt toch wel mee?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 mei 2013 om 09:57:
De Apologeten langspeelplaat weer grijs gedraaid Sjaakie

waarom toch altijd die pavlov reactie van je? :/

en al druk je mij maar al te graag in die ik hoek, ik baggatelliseer radicalisme absoluut niet en zoals ik al veel vaker heb gezegd hier, ik zie uiteraard het gevaar van de oprukkende extremistische islam in bepaalde gebieden...

Ik probeer slechts te wijzen op redenen waarom godsdiensten door de geschiedenis heen verschillend worden geinterpreteerd, waarom is het radicalisme nu zo manifest en decennia terug veel minder (terwijl je bij het christendom in het westen een omgekeerde ontwikkeling lijkt te zien) ??

een vrij wezenlijke vraag lijkt me als je het fenomeen wil duiden en begrijpen, dat jij daar niet in geinterresseerd bent verbaast mij...

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 mei 2013 om 15:31:
Altijd weer datzelfde geleuter over dat het Christendom ook fout was

kerel, het gaat er mij helemaal niet om aan te tonen het christendom ook fout was, maar om te laten zien dat de interpretatie van godsdienst aan verandering onderhevig is en dat dit bepaald wordt door maatschappelijke verandering en context.....

De gemiddelde gematigde moslim houdt er altijd nog een strengere geloofsbelijdenis aan over dan de gemiddelde strenge Christen.

dat ligt eraan welke christen of moslims je als maatstaf neemt...

een christen uit staphorst die wij al als orthodox bestempelen is een watje vergeleken bij een orthodoxe afrikaan of rus....

hetzelfde kun je zeggen over een relatief westers georienteerde moslim uit Turkije,libie, Albanië of een hardliner uit pakistan of SA...

de omgeving en culturele en maatschappelijke context waarin zij verkeren heeft wel degelijk grote invloed op de wijze waarop zij hun godsdienst beleven, dat snap jij zelf toch ook wel?

Je zou toch zeggen dat in islamitische landen waar een enorme welvaartsgroei is, zoals de Golfstaten, Saoedi-Arabie, Brunei, Turkije of Maleisie

Brunei is een heel apart geval, het heeft een grondwet die lijkt op de 19e eeuwse Britse wet en de mensen zijn door de enorme rijkdom en goede voorzieiningen redelijk tevreden zoals ik het laatst in een docu heb kunnen zien...

de golfstaten weet ik te weinig vanaf om over te kunnen oordelen nu, ik weet wel dat het relatief jonge staten zijn, net zoals in Europa is het dus niet een kwestie van enkele jaren voordat daar liberale rechtsstaten kunnen ontstaan...

SA en Maleisie hebben vooral een rijke elite, de middenklasse die essentieel is voor maatschappelijke verandering is nog lang niet groot en sterk genoeg om politieke rechten op te eisen, laat staan veranderingen teweeg te brengen...

In Turkije is nog steeds veel mis, maar de afgelopen decennia, ondanks het nare mannetje Erdogan, is er heel veel verbeterd, vrouwen en minderheden zijn er sterk op vooruit gegaan in vergelijking met 50 jaar terug, dat verzin ik niet, dat is een feit, lees de rapporten van de EU er maar op na :jaja:

het gaat trouwens ook niet alleen om welvaartsgroei, maar ook om geinstitutionaliseerde vrijheden, gelijkheid en onderwijs...

Gast, wordt alsjeblieft een beetje wakker.
Lees dit even, en dan helemaal
http://www.faithfreedom.org/?p=3275

een website die o.a. wordt gevuld door gekkies en malloten die denken dat obama in t geheim een moslim is die de rest van de wereld wil onderwerpen... (pamela geller en co)

lekker objectieve site :rot:
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 21 mei 2013 om 20:52:
de omgeving en culturele en maatschappelijke context waarin zij verkeren heeft wel degelijk grote invloed op de wijze waarop zij hun godsdienst beleven, dat snap jij zelf toch ook wel?

Andersom denk ik dat de islam als religie an sich een vruchtbare bodem is voor haat en extremisme. Veel meer dan andere religies. En dat mag ook niet worden ontkend. Het is een wisselwerking.
Ik durf zelfs wel te beweren dat de omstandigheden die wij nu in de arabische wereld zien iets is dat door de aard van islamitische culturen vroeg of laat toch wel zou zijn gebeurd. als Israel of de VS niet had bestaan dan had de islamitische woede zich wel op iemand anders gericht.
Dat laatste is ook wel het geval maar wordt wat minder belicht. Het is ook een feit dat moslims ook niet lekker liggen bij Chinezen of Hindoes, tja dan zou het toch echt wel aan de islamitische cultuur liggen als moslims het steeds voor elkaar krijgen om met alles en iedereen ruzie te krijgen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Moslims, het enige soort dat zichzelf uitroeit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op dinsdag 21 mei 2013 om 20:52:
een website die o.a. wordt gevuld door gekkies en malloten die denken dat obama in t geheim een moslim is die de rest van de wereld wil onderwerpen... (pamela geller en co)

Ging om het artikel.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 21 mei 2013 om 21:44:
Het is ook een feit dat moslims ook niet lekker liggen bij Chinezen of Hindoes

Of het nu Bosnie is, Myanmar, Zuid-Thailand, de Molukken, Bali, Kenia, de Fillipijnen, India, Bangladesh, West-China, Nigeria, Sudan, Somalie, Israel, Mali, Libie, Afghanistan, Jemen of Tjesjenie...
Overal waar islam + andere culturen en religies bij elkaar komen zijn moslims bezig met een heilige strijd tegen anderen of zelfs elkaar.
Het gaat altijd om de strijd voor een eigen moslimstaat en die strijd wordt vaak gefinancieerd met oliegeld uit de Golf.
En dan nog durven te beweren dat er niks aan de hand is :LOL:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 mei 2013 om 12:05:
En dan nog durven te beweren dat er niks aan de hand is

[img width=400 height=400 cacheid=0015d35c0031e4b020ddaa351a02dbd0bd]http://www.proud2bme.nl/imgl/hsfile_58907.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 mei 2013 om 12:05:
Bosnie is, Myanmar, Zuid-Thailand, de Molukken, Bali, Kenia, de Fillipijnen, India, Bangladesh, West-China, Nigeria, Sudan, Somalie, Israel, Mali, Libie, Afghanistan, Jemen of Tjesjenie...

Exact. Al in deze landen zijn in laatste honderd jaar bezet door moslisms als die de niet islamitische meerderheden met grof geschut onderdrukt!!!!!

Waarschuw beheerder
Je zal er toch onderhands stapelgeil van worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 mei 2013 om 13:46:
Exact. Al in deze landen zijn in laatste honderd jaar bezet door moslisms als die de niet islamitische meerderheden met grof geschut onderdrukt!!!!!

Doe je nou echt je best of ben je gewoon onnozel geboren? Dat staat er helemaal niet.
In al deze landen zijn moslims bezig met een strijd tegen de niet islamitische meer- of minderheid in dat land met als doel het stichten van een eigen staat of het wegjagen van de niet-moslims.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 mei 2013 om 14:06:
het stichten van een eigen staat of het wegjagen van de niet-moslims.

Foei! Stoute moslims. Hoe durven ze eigen staten op te richten en de bezetters weg te jagen! Allemaal in de kampen jagen! Kinderen Vrouwen Bejaarden Zieken!!!! Net als die ene.. protestanten die de Katholieken wouden weg hebben. Netals die. Op de brandstapel ermeeeee!!!
Waarschuw beheerder
+1-1
donateur
De aanslag in London was waarschijnlijk ook uitgevoerd door een bekeerde moslim

Daar worden moskeeen nu aangevallen.

Tja, de selectieve verontwaardiging van de moslimgemeenschap spat er ook weer er vanaf. Misschien moet iemand een tekeningetje maken. dan gaan die luie donders wel de straat op.
Waarschuw beheerder
Steeds meer moslims die bekeerd zijn (lees van NL naar moslim) willen hun eer behalen door te gaan vechten in Syrië. Ze willen hun broeders en zusters helpen in nood. Maar hoe vreemd is dit? Geen enkele moslim bijv onze moslim buurman / buurvrouw zou dit doen. Behalve bekeerde Moslims. Waarom doen ze dit? Om hun eer te halen? Om iemand te kunnen zijn? Zoeken ze aandacht en respect van de moslims dan wel de terroristen? Of zijn ze gewoon hartstikke gek in de kop? Wat is jouw mening?

Top!

Meer mensen naar Syrie!

gekke modoms

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 23 mei 2013 om 13:02:
De aanslag in London was waarschijnlijk ook uitgevoerd door een bekeerde moslim

Tja, welk ander geloof zet iemand aan een willekeurig iemand te vermoorden uit wraak om wat een willekeurige moslim ergens anders ter wereld wordt aangedaan.
En welk ander geloof zet iemand er toe aan een politieagent bewust aan te vallen in de hoop doodgeschoten te worden.

Ik hoop dat ze hem levend aan de varkens voeren...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 mei 2013 om 16:02:
Ik hoop dat ze hem levend aan de varkens voeren...

+1

Zal alleen de partij van de dieren niet echt kunnen waarderen denk...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 mei 2013 om 16:02:
Tja, welk ander geloof zet iemand aan een willekeurig iemand te vermoorden uit wraak om wat een willekeurige moslim ergens anders ter wereld wordt aangedaan.

Ik zie ook niet echt een Hindoe een willekeurig uitgekozen soldaat doden omdat er ergens moslims dood worden gemaakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 mei 2013 om 18:54:
Welke bezetters? :LOL:

Boeddistische monniken :facepalm:

Het boeddhisme is 1100 jaar ouder dan de islam :roflol:

Dat zeg ik! Die moslims moeten de boeddhisten in Kaukasus en in het Midden Oosten met rust laten!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 mei 2013 om 11:25:
Dat zeg ik! Die moslims moeten de boeddhisten in Kaukasus en in het Midden Oosten met rust laten!

tja moslims hebben zulke lange tenen dat alles wordt opgevat als een provocatie. Dat wordt ze van huis uit al geleerd, kijk naar ze en ze zijn al zogenaamd beledigd en hebben dan al een reden om op je in te hakken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 24 mei 2013 om 11:44:
tja moslims hebben zulke lange tenen dat alles wordt opgevat als een provocatie. Dat wordt ze van huis uit al geleerd, kijk naar ze en ze zijn al zogenaamd beledigd en hebben dan al een reden om op je in te hakken.

Laats bij mij in de straat twee in stukken gehakt omdat ze een moslim aan keken. :(
En hoor je hierover iets op de TV of Radio?
Neee! Allemaal vieze spelletjes van PvdA en GroenLinks die al jaren geleden geïnfiltreerd zijn door de MoslimBroederschap. Die met hun besneden penissen de onbesneden vulva's van de blonde westerse vrouwen willen penetreren.
Waarschuw beheerder
het is tijd voor een zwart busje en ouderwetse razziaaaaaaaaas

Waarschuw beheerder
Waarom? Tegenwoordig met het internet verbinding kan je zo een huis waar islamitisch gezien woont zeer nauwkeurig opblazen zodat de naastliggende niet moslims geen last van hebben. :).

Ik zou het wel leuk vinden om ouderwets ergens op een plein zo moslim martelen tot de dood of tot dat hij/zij zich bekeerd tot atheïsme. Of op zijn minst een agnost wordt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ben gewoon blij dat na 67 saaie jaren er weer lekker rassenhaat aan het opkomen is, of religieuze haat, of hoe je het ook wil noemen. Echt ouderwets genieten dit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 mei 2013 om 11:50:
PvdA en GroenLinks die al jaren geleden geïnfiltreerd zijn door de MoslimBroederschap

Waarschuw beheerder
Tofik Dibi bijvoorbeeld

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van point blank op vrijdag 24 mei 2013 om 12:25:
ik ben gewoon blij dat na 67 saaie jaren er weer lekker rassenhaat aan het opkomen is, of religieuze haat, of hoe je het ook wil noemen. Echt ouderwets genieten dit.

Ik hoorde pas al dat we sinds 1945 geen echte oorlog meer hebben gehad op Europees grondgebied, zo wordt het natuurlijk nooit wat met de huidige jeugd als die ook niet later aan hun kleinkinderen kunnen vertellen dat ze in de winter van 2015 bloembollen moesten vreten en dat hun fiets werd geconfisceerd door de moslims... oh wacht...
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 mei 2013 om 17:28:
Ik hoorde pas al dat we sinds 1945 geen echte oorlog meer hebben gehad op Europees grondgebied

Ga ze dat in het oude Joegoslavie vertellen :D

Waarschuw beheerder
Ja maar buiten die 2 om, geen oorlogen verder (y) Kriegfrei!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 mei 2013 om 00:09:
Ja maar buiten die 2 om, geen oorlogen verder (y) Kriegfrei!!

Weet er nog wel wat...
Prijzenoorlog supermarkten 2009
Oorlog in de Keuken met Gordon Ramsay

Waarschuw beheerder
Rusland heeft ook nog wat oorlogjes gevoerd, en Engeland theoretisch ook met Argentinië.

Maar vroegah lagen Frankrijk, Duitsland, Spanje en Engeland zo'n beetje elke 20 jaar met elkaar te rollebollen om van alles en nog wat.
Het wordt een beetje saai.

Uitspraak van Insigne op vrijdag 24 mei 2013 om 23:19:

Hoe ging dat ook alweer... oja, moslims die een eigen staat wilden stichten ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op vrijdag 24 mei 2013 om 12:25:

verbaast het je, of niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 mei 2013 om 12:29:
Hoe ging dat ook alweer... oja, moslims die een eigen staat wilden stichten

Ja. Want Kroaten Slovaken zijn ook moslims. Als Bosniërs er niet waren, zou er ook geen oorlog zijn geweest.

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Oorlogen zijn goed voor technologische, economische en politieke ontwikkelingen
Waarschuw beheerder
Das helemaal waar...echter breng t zoveel leed met zich mee. Ma jah, geld etc gaat voor alles he. Wrom bekeerde moslims graag willen knokken? om iets te bewijzen in de trend van; kijk ik ben een echte moslim want ik vecht voor mn broeders en zusters? Trouwens wel raar dat de lui uit Syrië helemaal niet willen dat ze vanuit hier komen vechten. Dalijk heb ie al die gefrustreerde haatzaaiende afgeschoren baardtypes die met kapmessen hier gek gaan lopen doen. Achterlijke gladiolen!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charlie76 op woensdag 29 mei 2013 om 10:34:
Wrom bekeerde moslims graag willen knokken?

Had het al eerder uitgelegd, veel van die doorgeslagen bekeerden komen uit een slecht leven.
Ze hebben begrepen dat door hun bekering naar islam hun zonden als ongelovige direct vergeven zijn.
Toch hebben ze van binnen geen vrede met hun geweten want zo makkelijk kom je natuurlijk niet van je oude leven af.
Kijk naar die gasten van Sharia 4 Belgium, dat waren criminelen die nu ineens het leven hebben gezien.
Je kan wel moslim geworden zijn, je bent en blijft een crimineel en wat anders dan vechten en moorden kun je doen als dat in je bloed zit?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 mei 2013 om 10:39:
Wrom bekeerde moslims graag willen knokken?

Zal waarschijnlijk ook wel iets te maken hebben met schimmelz, tumorz, opiatez in hun hoofd, ga je zo raar van doen namelijk... of dat nieuwe MERSz virus misschien wel steletje sgeiteneukerz
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ze worden ook gewoon gebruikt joh daaro, kanonnenvoer. Maar t nare is dat deze lui dus ook terug willen naar ons landje. Dat is niet best. Ja weet je het is niet te begrijpen, maar aan de andere kant is het ook de zogenaamde ideologie die ze van een stel debielen er in gestampt krijgen. Hoe stom kan je zijn?
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van Charlie76 op woensdag 29 mei 2013 om 11:25:
Ja weet je het is niet te begrijpen, maar aan de andere kant is het ook de zogenaamde ideologie die ze van een stel debielen er in gestampt krijgen. Hoe stom kan je zijn?

[img cacheid=0015d3f90031e55974e7672d width=700 height=300]http://impious.files.wordpress.com/2013/04/how_to_make_a_muslim.jpg?w=700&h=299[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charlie76 op woensdag 29 mei 2013 om 10:34:
Ma jah, geld etc gaat voor alles he.

Niet alleen geld maar ook vooruitgang
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 mei 2013 om 12:14:
Niet alleen geld maar ook vooruitgang

En niet alleen vooruitgang, ook je achteruitgang

Waarschuw beheerder
+1
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 mei 2013 om 12:29:
Hoe ging dat ook alweer... oja, moslims die een eigen staat wilden stichten

tuurlijk, joegoslavië oorlog en genocide in srebrenica is ook allemaal gekomen door de moslims :roflol:

wel komisch om te zien dat jij persoonlijk de geschiedenis herschrijft om maar te zorgen dat je zwart-witte simpele wereldbeeld overeind blijft :lol:

Waarschuw beheerder
Als er iemand een simpel wereldbeeld heeft ben jij het wel :roflol: vooral als het aankomt op kennis van islam.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op vrijdag 31 mei 2013 om 13:25:
genocide in srebrenica

Weet je überhaupt wel wat de trigger was voor die genocide en wat daar aan vooraf ging... tipje: Google Nasir Oric.

Als je bescherming zoekt achter de linies van de NATO maar je gaat dan 's nachts stiekem de linies over om Servische dorpen in de brand te steken, voedsel te jatten en mensen te vermoorden kun je er op rekenen dat je vergeldingsacties krijgt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 15:49:
Weet je überhaupt wel wat de trigger was voor die genocide en wat daar aan vooraf ging

Zit je nu serieus een massamoord te nuanceren en goed te praten? :/

Waarschuw beheerder
Nee, als je zogenaamd interessant doet over dat je de geschiedenis kent moet je die ook volledig kennen, maar noch jij of ik kennen de waarheid.
Waar zie jij trouwens dat ik het goedkeur?
Ik zeg alleen dat het niet zomaar een genocide was, het was een vergeldingsactie.

Engelse journalisten hebben toegegeven dat de oorlog voornamelijk in het nadeel van de Serven is verslagen.
http://whatreallyhappened.com/RANCHO/LIE/BOSNIA_PHOTO/bosnia.html
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 15:57:
het was een vergeldingsactie.

Is dan 9/11 dan ook een vergelding voor verschillende 'misdaden' dat het Westen aanricht op de islamitische wereld?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 15:57:
Nee, als je zogenaamd interessant doet over dat je de geschiedenis kent moet je die ook volledig kennen.

Inderdaad. Weet je nou hoe Bosnië is ontstaan? Weet je waarom er nou daar zo heftig om werd gevochten? Ooit van Ustasha en Chetniks gehoord? Of is elke conflict waar een moslim bij betrokken, dan ook meteen schuld van islam. Of ligt er toch nog iets achter?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 16:01:
Is dan 9/11 dan ook een vergelding voor verschillende 'misdaden' dat het Westen aanricht op de islamitische wereld?

Ja, in de ogen van Bin Laden en veel moslims wel.
En eerlijk gezegd begrijp ik zijn standpunten, wat niet wil zeggen dat ik begrip voor de actie heb.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 16:01:
Of is elke conflict waar een moslim bij betrokken, dan ook meteen schuld van islam.

Nee, maar waarom wordt in nagenoeg elk politiek conflict waar moslims bij betrokken zijn wel de islam gebruikt om er een jihad van te maken?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nog ff doordiscussieren en we hebben wereldvrede

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 16:13:
Ja, en hoewel ik ook die actie niet goedkeur kan ik er vanuit de ogen van een moslim wel enig begrip voor opmaken.

Ok.

Nee,

Zo komt het wel vaak over ;)

aarom wordt in nagenoeg elk politiek conflict waar moslims bij betrokken zijn wel de islam gebruikt om er een jihad van te maken?

Ten eerste geef jij het antwoord zelf al. Omdat het moslims zijn. Als er echte christen is die bezig is met oorlog voeren. Of iets dergelijke. Wordt religie ook bij betrokken. Vaak wordt ook het woord 'kruistocht' gebruikt. Religie is ook voor velen groot identiteitspunt. Kijk maar dezelfde Balkan oorlog. Oost Orthodoxe Russen stonden in het rij om mee te vechten. Althans, religie werd als excuus gebruikt. Hetzelfde met Russisch Turkse oorlogen. Alles werd in de naam van bevrijden van de Orthodoxe broeders gebruikt. Al weet men beter dat Rusland gewoon invloed op de Balkan wil uitoefenen.

Het 'stoort' mij ook gewoon om te zien hoe makkelijk mensen graag moslims allemaal overeen kam scheren. Wordt er is opgeblazen of wordt er iemand gedood door een moslims. Wordt deze individu(en) niet als daders gezien. Maar het heel geloof. Als ene of andere extreem rechtse debiel iemand afmaakt. Nee dan is het wat een gekke meneer toch. Niet. Oh al die nationalisten of mensen met rechtse denkbeelden.

In mijn ogen is het sentiment te veel gericht naar de religie. En niet het context er om heen. Ja, islam is erg geïnstitutionaliseerde religie. Het meest durf ik zelf te zeggen. Meeste islamitische landen zijn autocratisch en zelfs theocratisch. 'Anders' denken wordt er onderdrukt. Toen Arabieren de Griekse wetenschappen over hebben genomen. Lieten ze toneel en veel filosofie niet toe. Puur en alleen omdat het kritisch op de religie(en dus staat en leider ervan) zijn. De Fitna(Soeniten Sjitten) was zelfs veroorzaakt door een successiecrisis. Niet zozeer door theologische oneindigheid(zoals reformatie).

Ik vind, dat je mensen uit de instituut moet halen. En niet ze demoniseren. Krijg je alleen maar meer tegenstand en verzet.

Enyways. Zover mijn frustratie betoog :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 16:36:
Ok.

Als je de woede van Bin Laden herleid naar een beginpunt is dat hij het onacceptabel vond dat de Saoedische koninklijke familie het toestond dat de Amerikanen in 'zijn' heilige land een militaire basis oprichtten.
Tja, waarom bemoeien Amerikanen zich met een overzees conflict in een land dat niet van hen is?
Geen religie iig...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 16:36:
In mijn ogen is het sentiment te veel gericht naar de religie.

Religie en sentiment zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in de islam.
Kijk hoe sentimenteel er gereageerd wordt op de Deense sportprenten bijvoorbeeld.

Een sterk voorbeeld.
Een Engelse lerares in Sudan vroeg aan haar schoolkinderen hoe ze een teddybeer moesten noemen.
Toen de kids massaal voor Mohammed kozen werd de beer Mohammed genoemd.
De lerares werd veroordeeld wegens godslastering, landelijke protesten liepen uit op rellen en demonstranten eisten de doodstraf voor de lerares.

[img width=650 height=435 cacheid=0015d5320031e6c280d501df1a02dbf7f6]http://www.peacewithrealism.org/images/teddyprotest.jpg[/img]

[img width=468 height=342 cacheid=0015d5330031e6c3044ddde01a02dbf7f6]http://www.quietwaters.org/Do%20not%20name%20your%20teddy%20bead%20mohammed%20in%20sudan.jpg[/img]

Zo werkt die religie dus.
Elk normaal denkend mens zou er geen kwaad in zien, zou het hooguit afdoen als ongelukkige onnozelheid van die heidense lerares en haar dringend adviseren de naam van de beer te veranderen.
Maar het sentiment loopt zo hoog op dat je al ter dood gebracht kan worden als je een teddybeer noemt naar de profeet.
En de regering van Sudan doet er niets aan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Het punt gemaakt vanaf 3:00 is wel typisch...

Waarschuw beheerder

wordt wakker

Overal in Europa is een opkomst van radicale islam en wordt gewaarschuwd voor radicalisering van islamitische jongeren.
Net doen alsof er niks aan de hand is zit niet in mijn bloed.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 18:58:
Het punt gemaakt vanaf 3:00 is wel typisch...

Neem je nu serieus O'reilly als bron die als betrouwbaar en niet vertekende beeld moet tonen van de religie? 8)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 18:55:
Maar het sentiment loopt zo hoog op dat je al ter dood gebracht kan worden als je een teddybeer noemt naar de profeet.

Noem je ook echt een zwaar ontwikkelingsland als Sudan als voorbeeld. ;). Islamtische wereld loopt gewoon 500 jaar achter. Dat ga ik niet ontkennen. Ja, ik ga weer heel cliche doen. Als je christendom neemt in het jaar 1300. Al die martelingen, dat gewoon onlosmakelijke onderdeel(leken) te zijn van de religie. Zou je denken. WTF. Toch is het 'goed' gekomen. Waarom zou dat niet met islam zijn dat er alleen meeste mensen alleen moslim op het papier zijn? Zijn volgens mij alleen maar meer aan het bijkomen. Mede omdat ze dus in westerse wereld leven en toch andere informatie binnen krijgen.

Goed. Het gaat anders weer flink off toppa. Punt is, in mijn ogen. Veel islamitische landen zijn onderontwikkeld. Toevallig zijn het allemaal landen die amper zware industrie kennen. En vrij gesloten zijn. Zorg je ervoor dat ze open gaan. Opener worden. Dan kan het nog wel eens goed komen.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 15:49:
Weet je überhaupt wel wat de trigger was voor die genocide en wat daar aan vooraf ging... tipje: Google Nasir Oric.

Als je bescherming zoekt achter de linies van de NATO maar je gaat dan 's nachts stiekem de linies over om Servische dorpen in de brand te steken, voedsel te jatten en mensen te vermoorden kun je er op rekenen dat je vergeldingsacties krijgt.

ratko mladic voerde dezelfde 'rechtvaardiging' op (n)
dat die aanvallen er waren, legitimeert geen volkerenmoord :nee:

die aanvallen stelde sws relatief weinig voor bij de schaal waarop de Servische troepen wreedheden hebben begaan...

sws vergeet je te melden dat de Serven al vanaf het begin van de jaren negentig bezig waren met de etnische zuivering van Bosnië (zowel van Kroaten als moslims), de genocide in Srebrenica was daar onderdeel van:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_cleansing_in_the_Bosnian_War

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 19:05:
Islamtische wereld loopt gewoon 500 jaar achter. Dat ga ik niet ontkennen. Ja, ik ga weer heel cliche doen. Als je christendom neemt in het jaar 1300. Al die martelingen, dat gewoon onlosmakelijke onderdeel(leken) te zijn van de religie. Zou je denken. WTF. Toch is het 'goed' gekomen. Waarom zou dat niet met islam zijn dat er alleen meeste mensen alleen moslim op het papier zijn? Zijn volgens mij alleen maar meer aan het bijkomen. Mede omdat ze dus in westerse wereld leven en toch andere informatie binnen krijgen.

Goed. Het gaat anders weer flink off toppa. Punt is, in mijn ogen. Veel islamitische landen zijn onderontwikkeld

precies, in onderontwikkelde landen speelt religie nou eenmaal ook een belangrijkere rol dan in ontwikkelde....

de christenen in Staphorst zijn watjes vergeleken bij christenen in Oeganda of Rusland, net zoals een moslim uit Istanbul de islam veel liberaler interpreteert dan een uit Soedan....

de sleutel ligt dus in ontwikkeling van islamitische landen, niet in een oorlog tegen de islam zoals gekke Geert wil :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 mei 2013 om 19:01:
Overal in Europa is een opkomst van radicale islam en wordt gewaarschuwd voor radicalisering van islamitische jongeren.
Net doen alsof er niks aan de hand is zit niet in mijn bloed.

https://www.aivd.nl/algemene-onderdelen/uitgebreid-zoeken/@2373/rapport-'weerstand/

Let op wel, dat de meeste moslims salafisme verafschuwen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 1 juni 2013 om 10:31:
de sleutel ligt dus in ontwikkeling van islamitische landen

Yeah right...
Radicalisering vind gewoon plaats in ontwikkelde landen...
Een groot gedeelte van de 9/11 kapers kwam uit Hamburg, het meeste geld aan steun voor de Jihad komt uit rijke Islamitische landen.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 1 juni 2013 om 10:31:
de christenen in Staphorst zijn watjes vergeleken bij christenen in Oeganda of Rusland

Toch zal er geen enkele Russische Christen uit religieuze overwegingen naar een ander land gaan om daar zijn Christenbroeders te helpen in een strijd tegen anders gelovigen.

Toch is het 'goed' gekomen.

Ik heb geen zin om 500 jaar te wachten tot het goed komt vriend :facepalm:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 juni 2013 om 10:41:
Let op wel, dat de meeste moslims salafisme verafschuwen.

Dat laten ze ook goed blijken inderdaad...
Ze verafschuwen het, maar ik vind niet dat ze dat erg laten blijken...

Heb hier weleens gesprekken over met een Marokkaanse collega.
Hij zegt dat Marokkaanse jongens de Westerse maatschappij wel prettig vinden, lekker neuken, stelen, rellen, zuipen en blowen, maar ergens weten ze dat het haram is en keuren ze het af.
Vaak komt die inkeer nadat er in hun familie iets gebeurd waardoor ze beseffen dat ze naar de hel kunnen gaan.
daarna komt die omslag naar radicaal.
De leden van sharia 4 Belgium waren autocriminelen, Mohammed B. was een verslaafde, veel van die Hofstadgroep gasten hadden een criminele achtergrond.

Waarschuw beheerder
-1
Veel islamitische landen zijn onderontwikkeld. Toevallig zijn het allemaal landen die amper zware industrie kennen. En vrij gesloten zijn. Zorg je ervoor dat ze open gaan. Opener worden. Dan kan het nog wel eens goed komen.

Waarom denk je dat?
Staat er niet duidelijk in de Koran dat men juist geen zaken moet doen met ongelovigen?
Er is veel zware industrie in Islamitische landen, hoe kom je er bij dat het niet zo is?

Iran, Indonesie, Turkije, Saoedi-Arabie, UAE, etc hebben allen een behoorlijke, op industrie gebaseerde economie.
Het grootste gedeelte van de olie op de wereld komt uit Islamitische landen.
Toch komt de meeste steun aan terroristische organisaties uit die landen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 juni 2013 om 15:59:
Radicalisering vind gewoon plaats in ontwikkelde landen...

de landen waarin moslims de meest extremistische opvattingen uitdragen zijn Soedan, Nigeria (noorden) Afghanistan, Egypte en Pakistan, niet bepaald ontwikkelde landen :nee:

Stuk voor stuk 3 e wereld landen....

Landen waarin de meeste moslims gematigde opvattingen hebben zijn veel sterker ontwikkeld (geëmancipeerde middenklasse, enige welvaartsverdeling en relatief redelijk onderwijs en geïnstitutionaliseerde vrijheden),

Denk aan Turkije, Albanië of Indonesië...

Natuurlijk is er dus een verband tussen de ontwikkeling van een land en de wijze waarop godsdienst wordt beleefd..... De feiten en geschiedenis spreken daarin voor zich...

Een groot gedeelte van de 9/11 kapers kwam uit Hamburg, het meeste geld aan steun voor de Jihad komt uit rijke Islamitische landen

Sociaal economische oorzaken kunnen de voedingsbodem voor terreur nooit wegnemen, terroristen zullen er altijd zijn...

Ontwikkeling van een land kan echter wel de kweekvijver voor extremisten sterk verkleinen...

Als je een baan hebt, een redelijk gelukkig leven en een gezin, ga jij je minder snel uit naam van een religie of ideologie aansluiten bij radicale extremisten of ermee sympathiseren...

Toch zal er geen enkele Russische Christen uit religieuze overwegingen naar een ander land gaan om daar zijn Christenbroeders te helpen in een strijd tegen anders gelovigen

:nee:

Hebben heel wat orthodoxe Griekse en Russische christenen zij aan zij met de Serven gestreden tijdens de Bosnië oorlog:

http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_Volunteer_Guard

http://english.pravda.ru/hotspots/conflicts/13-10-2003/3892-bosnia-0/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 juni 2013 om 10:41:
https://www.aivd.nl/algemene-onderdelen/uitgebreid-zoeken/@2373/rapport-'weerstand/

Kijk, dat stemt me goed (Y) :jaja: Positieve geluiden moeten ook gehoord worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 juni 2013 om 22:02:
Kijk, dat stemt me goed (Y) :jaja: Positieve geluiden moeten ook gehoord worden.

Ja je moet wat als AIVD zijnde, die merken dat het uit de hand aan het lopen is...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 5 juni 2013 om 20:48:
de landen waarin moslims de meest extremistische opvattingen uitdragen zijn Soedan, Nigeria (noorden) Afghanistan, Egypte en Pakistan, niet bepaald ontwikkelde landen :nee:

In de rest van de landen die ik noemde kun je onthoofd worden voor blasfemie, wordt je opgehangen voor homofilie, kun je zweepslagen krijgen voor overspel, het nuttigen van alcohol, het schenden van de ramadan, en nog tal van redenen.
Bovendien is Saoudi-Arabie het enige land ter wereld waar vrouwen niet mogen autorijden.

Tja, als er in jouw heilige boek staat dat vrouwen niet voor zichzelf kunnen denken en handelen en daardoor de kennis van een man nodig hebben kom je natuurlijk al snel op dit soort zaken.
Is het je weleens opgevallen hoe vaak je een gesluierde vrouw achterin de auto ziet zitten terwijl er gewoon plek is op de voorstoel?

Maar goed, blijf het maar opnemen voor een religie waar discriminatie een plicht is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juni 2013 om 15:22:
Maar goed, blijf het maar opnemen voor een religie waar discriminatie een plicht is.

Nou volgens mij is hier niemand aan het opnemen, maar eerder nuanceren te brengen en meer redelijke beeld proberen te krijgen. En als er een religie is die discrimineert dan is het wel Hindoeïsme, waar er gewoon theocratische klassen zijn. Maar ja, die zitten voornamelijk allemaal in één land, waar er nog meer religies zijn. En dit land is dan ook niet theocratisch. Dan merk je minder hoe erg het is.

Elke religie is kut als het zwaar geïnstitutionaliseerd is en al helemaal als het theocratisch regime is. En is (deels toevallig) zo'n religie. Maak de landen seculair en je zult merken dat het allemaal wel mee valt(zie Bosnië, Albanië en Turkije).

Waarschuw beheerder
-1
Net zoals je in het Nationaal Socialisme geen nuance kunt aanbrengen is dat met islam ook niet mogelijk.
Simpelweg de religieuze plicht om vrouwen, homo's en ongelovigen te discrimineren schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juni 2013 om 15:30:
Elke religie is kut als het zwaar geïnstitutionaliseerd is en al helemaal als het theocratisch regime is. En is (deels toevallig) zo'n religie. Maak de landen seculair en je zult merken dat het allemaal wel mee valt(zie Bosnië, Albanië en Turkije).

Libanon, ook een goed voorbeeld van een modern, hip en liberaal moslimland. Al heb je er wel conservatievere delen.. het zuiden is geloof ik conservatiever.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juni 2013 om 15:30:
En als er een religie is die discrimineert dan is het wel Hindoeïsme, waar er gewoon theocratische klassen zijn.

Hindoeïsme is de religie waar ik het minst van weet. komt dat kastenstelsel daar uit voort?

Maar het is wel iets dat je overal in alle werelddelen wel ziet: een klassensysteem. Pas toen het communisme er kwam ging dat een beetje weg. Onze westerse wereld was ook tot aan de 2e wereldoorlog een klassenmaatschappij Nu is dat allemaal wat vervaagd. Zo wordt een Adellijke titel tegenwoordig maar wat weggewuifd ('ach, wat een onzin, dat je ook 'maar' geërfd')
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juni 2013 om 16:44:
Net zoals je in het Nationaal Socialisme geen nuance kunt aanbrengen is dat met islam ook niet mogelijk.
Simpelweg de religieuze plicht om vrouwen, homo's en ongelovigen te discrimineren schiet bij mij in het verkeerde keelgat.

Is dat niet hetzelfde bij tig andere religies? En vergelijking slaat als penis op een dennenappel. Je kan religie loskoppelen van de politiek. Zie daar scheiding van staat en kerk. Veel christenen zijn niet echt fan van homo's en vrouwen. Kijk maar conservatief VS en SGP. In VS werden gewoon doktoren omgebracht die abortus wilde plegen. Je weet ook wel hoe ze tegen homo's in Rusland en Polen kijken? En hoe er met verkrachte meisjes in Ierland het af en toe gaat?

Please. Wat ik al zei. Ik hou van geen enkele religie. Maar waar ik ook niet van hou is dat hype wat islaamhaat heet. Neem nou Wilders. Die wil alles wat met islam te maken heeft verbieden. Maar zelf beetje bij klaagmuur staan en keppeltje dragen. Ja, dikke doei. Ik heb geen mensen in mijn naaste omgeving die religieus zijn. Puur en alleen omdat ik het niet aan kan staan. Elke religie is kut als het totalitaire wordt. Verbieden van islam? Prima, verbied andere religies ook maar!

Inperken van invloeden van islam in Nederland? Ja hoor. Maar niet meer dan van andere religies. Begin maar met het weghalen van CDA CU en SGP uit het politiek. :)

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juni 2013 om 16:56:
Is dat niet hetzelfde bij tig andere religies? En vergelijking slaat als penis op een dennenappel. Je kan religie loskoppelen van de politiek. Zie daar scheiding van staat en kerk. Veel christenen zijn niet echt fan van homo's en vrouwen. Kijk maar conservatief VS en SGP. In VS werden gewoon doktoren omgebracht die abortus wilde plegen. Je weet ook wel hoe ze tegen homo's in Rusland en Polen kijken? En hoe er met verkrachte meisjes in Ierland het af en toe gaat?

Inderdaad, allemaal idioten.
Ik moest wel lachen om een stukje van Jim Jefferies om aan te geven hoe belachelijk religie eigenlijk is...

http://www.dumpert.nl/mediabase/6545946/aa780193/omdat_het_zondag_is.html

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juni 2013 om 16:53:
Libanon, ook een goed voorbeeld van een modern, hip en liberaal moslimland.

Libanon is een kruitvat waar religieuze milities elkaar naar het leven staan, uit angst voor een nieuwe oorlog blijft het relatief rustig.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_attacks_in_Lebanon

Waarschuw beheerder

Gelovigen zijn zo verschrikkelijk naief, het is gewoon treurig.
Kijk heel het filmpje af, ze snappen het zelf ook allemaal niet meer :LOL:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 juni 2013 om 11:23:
Inderdaad, allemaal idioten.

Exact. Eigenlijk is hele vergelijking christendom vs islam hetzelfde discussie als Hitler vs Stalin.
Islam vormt meer het gevaar voor het westerse samenleving niet omdat het islam is. Dus niet omdat het op zichzelf als een rots dat vanuit het ruimte op aarde stort een gevaar op zichzelf is. Maar omdat er veel aanhangers van zijn. En omdat het in een bepaalde fase zit. Islam wordt bedreigd(geen excuus is gewoon zo) door seculaire en democratische veranderingen. Dus wordt het gewelddadig. En je moet niet dezelfde fout herhalen zoals in de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw. Een monster(Communisme) tegenhouden door een andere monster te creëren(Fascisme en Nationaal-Sociolisme). Kijk maar nu. VS(CIA) had liever fanatieke moslims dan de rode Russen in Afghanistan zitten. En voìla.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 juni 2013 om 14:55:
slam vormt meer het gevaar voor het westerse samenleving niet omdat het islam is

het westerse samenleving? Je hele zin is vaag... bist du wel Niederländisch?

OT: die vrouw in dat filmpje heeft gelijk: de aarde is 6000 jaar oud, en het komt door de zondvloed dat ze die dinobotten overal vinden! En anders heeft God ze in de rond gestopt om ons eloof te testen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 juni 2013 om 15:18:
het westerse samenleving?

Westers :$

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 juni 2013 om 15:18:
bist du wel Niederländisch?

Nein :$²

Maar daar light het niet aan :$³

Waarschuw beheerder
http://gigapica.geenstijl.nl/2013/06/hamas_summer_camp.html
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 juni 2013 om 17:28:
http://gigapica.geenstijl.nl/2013/06/hamas_summer_camp.html

Vaag hè dat de hele wereld ziet dat alles en iedereen daar word klaar gestoomd voor een oorlog, maar dat niemand er wat aan doet :|

dienstplicht is daar wel op heel jonge leeftijd trouwens :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van REEK & Machine op donderdag 13 juni 2013 om 17:34:
Vaag hè dat de hele wereld ziet dat alles en iedereen daar word klaar gestoomd voor een oorlog, maar dat niemand er wat aan doet

Ja, MOSSAD en IDF liggen te slapen...