Dat was vroeger zoooo normaal,. Weet je hoe dat heet? Een oorlogsbuit.
Je haalt 2 dingen door elkaar.
De Europeanen voerden oorlog om politieke reden en de buit was een mooi bijkomend gegeven, de Barbarijse zeerovers en Arabische slavenhandelaren voerden oorlog vanwege de buit...
Hoe de islamitische wereld nu is komt door de globalisering en doordat steeds strijdende machten over de vloer komen in ons ex-kalifaat.
Globalisering?
Noem het maar globale hebzucht...
Ik dacht dat de profeet het verboden had te pronken met rijkdom en geld en toch zie je de absude excessen in de oliegebieden van zogenaamde moslims die hun rijkdom op soms wanstaltige wijze displayen.
En daar wordt ie weer genoemd; het Kalifaat.
Is het niet zo dat het de taak is van Moslims om een wereldwijk Islamitisch rijk te stichten?
En dat alle middelen daarbij veroorloofd zijn?
Met andere woorden, zelfs als wij niet naar de islamitische gebieden zouden komen, komen zij wel naar ons voor de opgedragen bekering.
Als het niet goedschiks dan, dan maar kwaadschiks.
De methodes staan heel gedetaileerd beschreven en liegen er niet om:
"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [8:39, idem als 2:193]
"Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan." [9:73]
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen." [8:12]
"Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood." [9:111]
"Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien." [47:4]
En deze leuke die jouw bewering van globalisering onderuit haalt:
"Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden." [9:123]
Met andere woorden, de globalisering is kletskoek.
Globalisering van terrorisme ja, dat wel... Russische immigranten die bomaanslagen plegen op Amerikanen vanuit een geloof dat vanuit Saoudi-Arabie gebracht wordt.
Het is álle moslims verplicht om ongelovigen te bestrijden, of dat nu tijdens een oorlog is of gewoon in hun eigen land.
Het doden, verminken of vernederen is daarbij gewoon een middel om de doelen te heiligen.
Maar verblijdt me alsjeblieft met wat repliek indien ik deze citaten verkeerd interpreteer, want ook ik ben maar een ongelovige die graag verlicht wil worden met dat baken van licht...
Ik zal het misschien verkeerd begrijpen.