Partyflock
 
Forumonderwerp · 1141484
 
Steeds meer moslims die bekeerd zijn (lees van NL naar moslim) willen hun eer behalen door te gaan vechten in Syrië. Ze willen hun broeders en zusters helpen in nood. Maar hoe vreemd is dit? Geen enkele moslim bijv onze moslim buurman / buurvrouw zou dit doen. Behalve bekeerde Moslims. Waarom doen ze dit? Om hun eer te halen? Om iemand te kunnen zijn? Zoeken ze aandacht en respect van de moslims dan wel de terroristen? Of zijn ze gewoon hartstikke gek in de kop? Wat is jouw mening?


Wat links:
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3416770/2013/03/28/Ook-Jayden-15-uit-Delft-vertrekt-naar-Syrie.dhtml
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/03/nieuwe_nlse_jihadstrijder_vert.html
 
Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 3 mei 2013 om 21:47:
Moslims geven veel minder om hun kinderen dan andere bevolkingsgroepen


Nee hoor, ze geven heel veel om hun kidneren, zolang het maar jongetjes zijn.
En die worden opgevoed met de wetenschap dat alle niet-moslims hoeren en apen zijn.
Dat verklaart een hoop van het wangedrag van moslims wereldwijd in niet-islamitische landen.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 mei 2013 om 19:39:
Er is maar 1 oplossing. Wereldwijde mega-genocide!


Als ik moeder aarde was roeide ik de mensheid ook keihard uit.
Zeer weinig mensen die bestaansrecht hebben :)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 15:52:
Als ik moeder aarde was roeide ik de mensheid ook keihard uit.
Zeer weinig mensen die bestaansrecht hebben :)


Doet ze toch ook...vandaar dit topic ;)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 13:14:
Nee hoor, ze geven heel veel om hun kidneren, zolang het maar jongetjes zijn.
En die worden opgevoed met de wetenschap dat alle niet-moslims hoeren en apen zijn.
Dat verklaart een hoop van het wangedrag van moslims wereldwijd in niet-islamitische landen.


Niet té erg generaliseren hè... ;p er zitten best een hoop fatsoenlijk, relaxte mensen bij. Zeker moslima's vind ik vaak wel aardig en sociaal.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 17:45:
Niet té erg generaliseren hè... ;p er zitten best een hoop fatsoenlijk, relaxte mensen bij. Zeker moslima's vind ik vaak wel aardig en sociaal.


Ja gek he, vooral die hier in Nederland zijn zeker?!
Zijn ze eindelijk weg uit het land van herkomst en in het land waar alles kan en mag, word je nog steeds onderdrukt en loop je met een sjaal verkeerd om op je hoofd :|
Ze zien jou blijkbaar als de verlosser en proberen met je aan te pappen...wat 2 kanten op kan gaan!
De eerste mogelijkheid is: Haar broer, neef of oom komt erachter en je word koud gemaakt...
De tweede mogelijkheid is: Op een dag kom je thuis en zijn al je spullen weg... :lol:
 
:facepalm:
 
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 16:17:
Doet ze toch ook...vandaar dit topic


Ik heb t niet over moslims. Ik heb het over mensen. They all bleed the same.

Wat mij betreft mag 99% van de mensheid sterven.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 18:49:
Ik heb t niet over moslims. Ik heb het over mensen. They all bleed the same.

Wat mij betreft mag 99% van de mensheid sterven.


:facepalm:
Jou idealisme en denkwijze is net zo dom en achterlijk als van het onderwerp betreffende dit topic...
Realiseer anders zelf een geloofsovertuiging, zijn vast wel een paar flapdrollen op de wereld die het zelfde denken als jij, en kom je wellicht aan die 1% tegenover 99%.
Dan heeft het in ieder geval nog een doel gehad wat je net heb gepost...
 
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 18:26:
Ja gek he, vooral die hier in Nederland zijn zeker?!
Zijn ze eindelijk weg uit het land van herkomst en in het land waar alles kan en mag, word je nog steeds onderdrukt en loop je met een sjaal verkeerd om op je hoofd :|
Ze zien jou blijkbaar als de verlosser en proberen met je aan te pappen...wat 2 kanten op kan gaan!
De eerste mogelijkheid is: Haar broer, neef of oom komt erachter en je word koud gemaakt...
De tweede mogelijkheid is: Op een dag kom je thuis en zijn al je spullen weg...


Jij bent er volens mij echt zo een die helemaal leeft op vooroordelen, en daar slechts zeer zelden de confrontatie mee aangaat, dus ze nooit toetst aan de waarheid.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 18:49:
Wat mij betreft mag 99% van de mensheid sterven.

Maar dan houd je alleen Doomsday Preppers over? Wil je dat? :/
 
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 19:15:
Jou idealisme en denkwijze is net zo dom en achterlijk als van het onderwerp betreffende dit topic...
Realiseer anders zelf een geloofsovertuiging, zijn vast wel een paar flapdrollen op de wereld die het zelfde denken als jij, en kom je wellicht aan die 1% tegenover 99%.
Dan heeft het in ieder geval nog een doel gehad wat je net heb gepost...

Xenofobe hardcore Holland ik ben een echte Nederlander :') schrijft eerste woord van zin al verkeerd. Ik ben hier niet voor een discussie. Daarvoor zoek ik begaafde mensen op die zonder schreeuwen en spugen fatsoenlijk een mening kunnen onderbouwen zonder een tweede handse van de media gekopieerde mening door andermans strot te duwen :)
 
Persoonlijk hou ik niet van dergelijke generaliserende posts.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 19:26:
Jij bent er volens mij echt zo een die helemaal leeft op vooroordelen, en daar slechts zeer zelden de confrontatie mee aangaat, dus ze nooit toetst aan de waarheid.


Ik geef mijn mening na eigen ervaringen, in de randstad is het wel andere koek dan in Overijssel natuurlijk...
Heb in Zandvoort gewoond een aantal jaren je hoeft mij dus niet te vertellen wat een confrontatie aangaan is, aangezien door het aangaan van de confrontaties ik van de 5 x dat ik dat deed, bij 2 keer een mes tegen me gebruikt werd...
Maar aangezien er veel te veel mensen zijn die wel bang zijn voor een confrontatie in welke vorm dan ook, en denken dat praten helpt, juist die mensen zorgen ervoor dat dit blijft gebeuren...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 20:38:
Xenofobe hardcore Holland ik ben een echte Nederlander :') schrijft eerste woord van zin al verkeerd. Ik ben hier niet voor een discussie. Daarvoor zoek ik begaafde mensen op die zonder schreeuwen en spugen fatsoenlijk een mening kunnen onderbouwen zonder een tweede handse van de media gekopieerde mening door andermans strot te duwen :)


O ik wist niet dat dit een dictee was wijs(k)neus?
Dat je daar over valt betuigd wel van het feit dat je zelf niks zinnigs te melden heb, en dus eigenlijk uit geluld bent of niet dan!?
Er staat toch nergens iets waarmee ik suggereer dat je misschien een andere afkomst heb, je kan wel een Nederlands paspoort hebben maar dat zegt niks over waar jij vandaan komt!
Nederlandse Antillen misschien wel, maar daar gaat het toch niet om...reageer tenminste nog met iets wat terug te koppelen valt met het onderwerp van dit topic...
laatste aanpassing
 
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 22:42:
Er staat toch nergens iets waarmee ik suggereer dat je misschien een andere afkomst heb, je kan wel een Nederlands paspoort hebben maar dat zegt niks over waar jij vandaan komt!


Waar the fuck heb je t over?
 
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 22:42:
Ik geef mijn mening na eigen ervaringen, in de randstad is het wel andere koek dan in Overijssel natuurlijk...


Ik kom niet echt uit Staphorst... woon ook in Randstad. En yes, ik ken die lui ook heus wel. Maar eigen ervaringen zijn er altijd maar een paar natuurlijk. Andere mensen hebben weer heel andere ervaringen, of vele verschillende... sja, wat is de objectieve waarheid dan? Ik ontken verder niks, ik weet heus wel een beetje hoe ze zijn, maar zitten ook gewone mensen tussen zoals jij en ik...
 
Uitspraak van REEK & Machine op zaterdag 4 mei 2013 om 22:42:
Heb in Zandvoort gewoond een aantal jaren je hoeft mij dus niet te vertellen wat een confrontatie aangaan is, aangezien door het aangaan van de confrontaties ik van de 5 x dat ik dat deed, bij 2 keer een mes tegen me gebruikt werd...


Toevallig zaterdag weer een leuke aanvaring gehad met wat 2e generatie import-Nederlanders na een zeer gezellige avond in Amsterdam.
Omdat de dame in ons gezelschap blijkbaar niet 'respectvol' genoeg inging op het pzzzzt pzzzzt van een meneer met klein petje en Gucci tasje om de nek.
Je loopt gewoon je eigen business te minden, loopt simpelweg over straat en men is dan bereid je neer te steken omdat je opkomt voor een meisje dat op straat wordt lastiggevallen.

Een dergelijke instelling moet wel het gevolg zijn van een enorme minachting van Nederlanders.
Een mensenleven is dus simpelweg niks waard, omdat zoiets onbenulligs al de trigger kan zijn om iemand te willen neersteken.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 22:53:
Ik kom niet echt uit Staphorst... woon ook in Randstad. En yes, ik ken die lui ook heus wel. Maar eigen ervaringen zijn er altijd maar een paar natuurlijk. Andere mensen hebben weer heel andere ervaringen, of vele verschillende... sja, wat is de objectieve waarheid dan? Ik ontken verder niks, ik weet heus wel een beetje hoe ze zijn, maar zitten ook gewone mensen tussen zoals jij en ik...


Klopt wel wat je zegt, zijn er een aantal die wel weten hoe het moet! Maar dat zijn zeker niet de gene die zich bekeren tot M en gaan vechten :|


Uitspraak van verwijderd op maandag 6 mei 2013 om 15:59:
Toevallig zaterdag weer een leuke aanvaring gehad met wat 2e generatie import-Nederlanders na een zeer gezellige avond in Amsterdam.
Omdat de dame in ons gezelschap blijkbaar niet 'respectvol' genoeg inging op het pzzzzt pzzzzt van een meneer met klein petje en Gucci tasje om de nek.
Je loopt gewoon je eigen business te minden, loopt simpelweg over straat en men is dan bereid je neer te steken omdat je opkomt voor een meisje dat op straat wordt lastiggevallen.

Een dergelijke instelling moet wel het gevolg zijn van een enorme minachting van Nederlanders.
Een mensenleven is dus simpelweg niks waard, omdat zoiets onbenulligs al de trigger kan zijn om iemand te willen neersteken.


Het verziekt in 1 x je hele avond, en het is te gek voor woorden eigenlijk, me nekharen gaan al overeind staan met dat pzzzt pzzzt HE MEISJE, MEISJE, MEISJE !@#$%^^
Je wilt het avondje stappen niet verkloten dus laat je het voor wat het is op dat moment neem ik aan?!
Mocht je er wel voor gaan, zorg er dan wel voor dat je dat tasje meeneemt!
In 75% van die tasjes zit er een gratis avondje stappen op zijn kosten verstopt tussen van die knal-erwtjes van de kermis, die niet eens knallen als je ze op de grond gooit en er op gaat stampen...
Blijft raar volk :|
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 mei 2013 om 15:59:
leuke aanvaring gehad


Gisterenavond was ik reeds wederom getuige van de oorsprong van dat soort achterlijk gedag. De opvoeding waarbij alles al mis gaat. Welke ouder laat kleine kinderen in hemelsnaam tot half 10 buiten spelen? We praten over kinderen van minder van 4 jaar oud!
Dat soort ouders zijn eerste klas misdadigers tegenover hun eigen kinderen. Het is gewoon mishandeling. Want op de lange termijn help je je kinderen ermee naar de klote omdat ze niet kunnen normaal kunnen fucntioneren omdat ze hun rust niet krijgen.
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 mei 2013 om 15:59:
Een dergelijke instelling moet wel het gevolg zijn van een enorme minachting van Nederlanders.


Minachting van niet-moslims is een basiswaarde van de islam. Zonder dat kunnen ze zichzelf geen vroom moslim noemen.
 
Uitspraak van REEK & Machine op dinsdag 7 mei 2013 om 00:15:
pzzzt pzzzt HE MEISJE, MEISJE, MEISJE !@#$%^^


We waren met 7 mannen en 1 vrouw en je kunt in Amsterdam geen 20 meter lopen zonder dat er weer zo'n gastje pzzzzt pzzzzzt staat te roepen.
Alleen in dit geval liep de vrouw heel even alleen omdat de heren hadden geplast.
Toen ze niet inging op het gepzzzzt werd ze bij haar arm gepakt tot 2 x toe en toen ze daar wat van zei werd 1 van die gastjes meteen agressief. Ik heb wel vaker gehoord dat ze meisjes gewoon met een vuist in het gezicht slaan als ze niet ingaan op het gepzzzzt.
Jammer voor hem kwamen wij net om de hoek en had ie ineens 7 man om hem heen staan en toen trok ie zijn mes.

Helaas voor die sukkels hadden we 3 kickboxers bij ons, en toch waren wij de verstandigste om gewoon weg te lopen.A
Uiteraard als je 40 meter verderop staat gaan ze je moeder uitschelden.
 
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 7 mei 2013 om 11:31:
Welke ouder laat kleine kinderen in hemelsnaam tot half 10 buiten spelen?


Asociale berber-apen uit het stenen tijdperk (y)
 
Mensen mensen kom iesh koeltoer..

in marocco tot laat lekker warm weer 's avonds afkoelen koud koud brrrr vriezen in woeshtijn jewwtzzz,, kienderen moet shpelen he op de straat...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 13:42:
Ik heb wel vaker gehoord dat ze meisjes gewoon met een vuist in het gezicht slaan als ze niet ingaan op het gepzzzzt.


Zo weet je het, kwam een tijdje terug uit de bioscoop in Beverwijk, en bij de junken-vijver er tegen over waren er 2 van die pzzzzt pzzzzt (k)affers een oudere dame lens aan het trappen omdat ze "HAAR" tasje niet los liet waarschijnlijk...gelukkig voor die mevrouw rende we met 30 mensen erheen!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 13:42:
Helaas voor die sukkels hadden we 3 kickboxers bij ons, en toch waren wij de verstandigste om gewoon weg te lopen.A
Uiteraard als je 40 meter verderop staat gaan ze je moeder uitschelden.


Jammer he overal die camera's ;)
 
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 7 mei 2013 om 11:32:
Minachting van niet-moslims is een basiswaarde van de islam


5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Zo pak ik er even 2.
De 'integratie' van moslims in Christelijke landen wereldwijd in een notendop.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:09:
5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.


Radicale stukken! Maar wel de essentie van de Islam, stel álles onder Allah.. Allah boven álles. In deze tijd zou het een krankzinnige sekte zijn...
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 mei 2013 om 18:45:
De Broederschap heeft over de gehele wereld, behalve op enkele plaatsen zoals Israël en de door Israël bezette gebieden, geweld (officieel) afgezworen voor het bereiken van haar doelen en politieke middelen daarvoor in de plaats gesteld.


Uhuh... In Syrie alleen al meer dan 70.000 doden.
 
De Koran begint ook zo lekker:

1. Alif Laam Miem.

2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.

3. Die in het onzienlijke geloven en het gebed houden en die weldoen met hetgeen Wij hun hebben geschonken.

4. En die geloven in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen vr u is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal.

5. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en dezen zullen slagen.

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en zij beseffen het niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

13. En wanneer hun wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch zij weten het niet.

14. En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."

15. Allah zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

16. Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hun geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.

17. Hun toestand is als de toestand van iemand die een vuur ontstak en toen het zijn omgeving verlichtte, nam Allah hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer zien.

18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;

19. Of, (dat zij) bij zware regen uit de hemel waarmede dichte duisternis, donder en bliksem komt, uit doodsangst hun vingers in de oren steken vanwege de donderslagen. Allah omringt de ongelovigen.

20. Bijna beneemt het bliksemlicht hun het gezichtsvermogen; telkens als het hen beschijnt, wandelen zij daarin, maar wordt het weder donker, dan staan zij stil. En, zo Allah het wilde, zou Hij hun het gehoor en het gezicht kunnen ontnemen, waarlijk, Allah heeft macht over alle dingen.

21. O gij mensen, aanbidt uw Heer, die u en degenen, die vr u waren, schiep - opdat gij behouden zult worden.

22. Die u de aarde tot een legerstede maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed nederkomen en daardoor vruchten voortbracht, als voedsel voor u. Plaatst derhalve geen gelijken nevens Allah, tegen beter weten in.

23. En, indien gij in twijfel zijt omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeert dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept uw helpers buiten Allah, als gij waarachtig zijt.

24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zign.

25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hun van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.



Je denkt: weet je wat ik eens ga doen? Ik ga me verdiepen in de Islam. Laat ik de Koran eens gaan lezen.
En dan wordt hiermee de toon gezet. Dan heb je toch gelijk geen zin meer?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:13:
Allah boven álles. In deze tijd zou het een krankzinnige sekte zijn...


Dat zijn ze ook. Bij dat bombardement van Israel op Syrie afgelopen week, al die sukkels "ALLAH ACKBAR" roepen :roflol:
 
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 7 mei 2013 om 15:46:
al die sukkels "ALLAH ACKBAR" roepen


mongooltjes idd
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:38:
Je denkt: weet je wat ik eens ga doen? Ik ga me verdiepen in de Islam. Laat ik de Koran eens gaan lezen.
En dan wordt hiermee de toon gezet. Dan heb je toch gelijk geen zin meer?


Tja, dat is hetzelfde als dat ik een snackbar heb en op straat naar een willekeurig iemand toeloop en schreeuw dat hij mijn friet moet kopen omdat mijn friet de enige lekkere is van de hele straat.
Sterker nog, ik zet elke ochtend om 5 uur keihard mijn radio buiten aan met luide reclame voor mijn snackbar en verwacht dan dat mensen dat waarderen.
Daarbij schreeuw ik keihard dat alleen mijn friet lekker is, en de rest kut.
En als iemand dat dan niet doet of hij koopt bij een andere snackbar omdat hij me niet aardig vind, flikker in een emmer heet frituurvet over hem heen...
Of dat klanten van mijn snackbar om iemand heen staan te dreigen dat hij toch echt die friet moet kopen anders stoppen ze hem zelf in die frituurpan...

Dat getuigt niet echt van barmhartigheid vind ik...
laatste aanpassing
 
allemaal een nekschot weg met die mongolen
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 19:06:
Tja, dat is hetzelfde als dat ik een snackbar heb en op straat naar een willekeurig iemand toeloop en schreeuw dat hij mijn friet moet kopen omdat mijn friet de enige lekkere is van de hele straat.
Sterker nog, ik zet elke ochtend om 5 uur keihard mijn radio buiten aan met luide reclame voor mijn snackbar en verwacht dan dat mensen dat waarderen.
Daarbij schreeuw ik keihard dat alleen mijn friet lekker is, en de rest kut.
En als iemand dat dan niet doet of hij koopt bij een andere snackbar omdat hij me niet aardig vind, flikker in een emmer heet frituurvet over hem heen...
Of dat klanten van mijn snackbar om iemand heen staan te dreigen dat hij toch echt die friet moet kopen anders stoppen ze hem zelf in die frituurpan...


:lol: (y)

Maarrrrr, als je in de minderheid bent, ga je heel schijnheilig zeggen dat je best respect hebt voor die andere friet. Totdat je zelf de meerderheid hebt, en DAN sla je toe.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:38:
Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel


Denk dat er wereldwijd meer mensen zijn die wél hun twijfels hebben dan andersom...
Het wordt nog druk in de hel dan...
laatste aanpassing
Ik twijfel er geen moment aan om te zeggen dat het uitstekend gebruikt kan worden voor het aansteken van de open haard!
 
Ik vraag me wel eens af waarom die boeken zo streng/vermanend/bedreigend zijn, en zo weinig prettig om te lezen, en dan toch zo veel aanhang hebben en overtuigingskracht blijkbaar op een heleboel mensen. Het zal misschien iets te maken hebben met hardere tijden vroeger... anders weet ik het ook niet.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 mei 2013 om 15:39:
Ik vraag me wel eens af waarom die boeken zo streng/vermanend/bedreigend zijn, en zo weinig prettig om te lezen, en dan toch zo veel aanhang hebben en overtuigingskracht blijkbaar op een heleboel mensen. Het zal misschien iets te maken hebben met hardere tijden vroeger... anders weet ik het ook niet.


Ik denk dat het komt omdat over het algemeen armoede in de mode is waar dit "boek" populair is!
En ja als je niks heb en arm bent, en door de hallucinaties word geteisterd omdat je al weken niet gegeten heb, dan is het logies dat je dingen niet normaal meer kan beredeneren en dus alles negatief gaat inzien omdat je je zo beroerd voelt!
Iedereen die een goed leven heeft en 3 keer per dag kan eten, en niet in een sociaal isolement zit, zal zich ooit bekeren tot een dergelijk geloof omdat die zich bewust is van de realiteit en het hier en nu!
En dus niet gaan zitten lezen om vervolgens opzoek gaan naar lotgenoten die ook al tijden trek hebben en te beroerd zijn om zich in te zetten voor hun volk en of samenleving op te bouwen daar.
En gaan met hun door jaloersie en haat gevoerde gedachtes de boel inpikken en verzieken waar de samenleving het wel voor elkaar heeft gekregen iets te realiseren...
Dit omdat het veel minder moeite kost om je in te schrijven als "vluchteling" in bijvoorbeeld Nederland dan om op een lege maag een school of zo te bouwen!
laatste aanpassing
Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 7 mei 2013 om 11:32:
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 mei 2013 om 15:59:Een dergelijke instelling moet wel het gevolg zijn van een enorme minachting van Nederlanders.
Minachting van niet-moslims is een basiswaarde van de islam. Zonder dat kunnen ze zichzelf geen vroom moslim noemen.



Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:09:
-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Zo pak ik er even 2.
De 'integratie' van moslims in Christelijke landen wereldwijd in een notendop.


De koran onderscheidt zich echt niet van andere religieuze boeken op het gebied van zulke teksten hoor. Neem bijvoorbeeld de bijbel:
"And he that blasphemeth the name of the LORD, he shall surely be put to death, and all the congregation shall certainly stone him: as well the stranger, as he that is born in the land, when he blasphemeth the name of the Lord, shall be put to death."(Leviticus 24:16).

Probleem ligt gewoon bij de interpretatie van die sprookjesboeken en het feit dat mensen niet snappen dat religie niet meer van deze tijd is :)
 
Uitspraak van Pimm' op woensdag 8 mei 2013 om 16:17:
de interpretatie van die sprookjesboeken


Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de Koran als het ware gewoon letterlijk genomen moet worden zoals het er staat. Als ik erin lees vraag ik me vaak af hoe ik het anders moet interpreteren dan hoe het er staat, want het laat naar mijn mening niet zo veel ruimte over voor interpretatie. Het enige wat je moet doen is een beetje onthouden wie wie is (de namen die genoemd worden hebben een Islamitische/Arabische naam, en verschillen zo wat van die van de Bijbel en joodse boeken), wat met een bepaalde term bedoeld wordt (kwestie van opschrijven) etc.
Wel is het handig natuurlijk om over wat achtergrondinformatie te beschikken denk ik.. beetje historische kennis etc etc. Er zijn daar weer aparte boeken voor die daarbij kunnen helpen. Maar daar ben ik verder eerlijk gezegd ook niet zo in thuis.
Maar al met al vind ik de Koran vrij makkelijk te lezen en goed te begrijpen. Tis ook bij lange na niet zo veel tekst als de Bijbel!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 mei 2013 om 16:22:
Tis ook bij lange na niet zo veel tekst als de Bijbel!


Heb ooit een poging gewaagd om de Bijbel te lezen maar ben erachter gekomen dat zulke boeken niks voor mij zijn :p Kwam pasgeleden wel een interessante website tegen waarop een aantal (negatieve) highlights staan.

http://www.skepticsannotatedbible.com/
en
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/

Wellicht interessant om een keer te bekijken (Y)
Uitspraak van Pimm' op woensdag 8 mei 2013 om 16:52:
Heb ooit een poging gewaagd om de Bijbel te lezen maar ben erachter gekomen dat zulke boeken niks voor mij zijn :p Kwam pasgeleden wel een interessante website tegen waarop een aantal (negatieve) highlights staan.


"the worst of beasts in Allah's sight are the deaf, the dumb, who have no sense"

Tot nu toe klop het aardig :lol:
Uitspraak van Pimm' op woensdag 8 mei 2013 om 16:17:
De koran onderscheidt zich echt niet van andere religieuze boeken op het gebied van zulke teksten hoor.


De koran is wel in een andere vorm geschreven, De koran schrijft in "het hier en nu" waardoor lezers gedwongen worden om compleet verouderde en achterlijke normen en waarden op hun hu8idige leven te projecteren.
De bijbel refereert veelal naar een duidelijk tijdvlak waardoor de inhoud makkelijker als symbolisch kan worden ervaren ipv de letterlijke waarheid.

Daarbij is de toon van de koran veel agressiever. en dat alles tezamen zeg ik toch w3el dat de toon de muziek maakt. en die muziek is bij de koran toch een heel stuk agressiever en intoleranter dan iedere andere religie. Gefocust op onderwerping, overheersing discriminatie, geweld en haat. Dat zijn de pijlers van de islam.
 
Uitspraak van Pimm' op woensdag 8 mei 2013 om 16:17:
Probleem ligt gewoon bij de interpretatie van die sprookjesboeken en het feit dat mensen niet snappen dat religie niet meer van deze tijd is


Die mensen snappen het heel goed juist, en daar ga jij de fout in.
Ze zien jouw moderne liberale geest als een religieuze dwaling en dat is het werk van de duivel.
Heel het Westen en zijn vrije normen en waarden is een sodom & gomorra dat al dan niet met wat geweld weer terug op het juiste pad gezet moet worden.

Vanuit jouw redenatie denk je dat wij hen moeten helpen om in de moderne tijd te komen, maar er staat heel duidelijk in de Koran dat dat het werk van de duivel is en dus niet is toegestaan.

Het is wel heel simpel vertaald maar je kunt aan de hand van de nummers en Google de originele teksten vinden over hoe de Islam over het westen denkt. http://www.ex-moslim.nl/


Deze zin bijv: http://quran.com/4/60 gaat erover dat wij verleid zijn door satan en dat wij daarom niet te vertrouwen zijn.
Proberen te zeggen dat iemand modern moet worden is alleen maar het werk van satan en deel van zijn plan.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 mei 2013 om 15:09:
5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

9-23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Zo pak ik er even 2.


je shopt wel een tikje selectief, er zijn namelijk ook verzen die oproepen tot tolerantie of dwang:


2 de koe 256
In de godsdienst is geen dwang. Redelijk inzicht is duidelijk onderscheiden van verdorvenheid.


2 de koe 62
Zij die geloven, zij die het jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn.


dat is dus 'het probleem' met religieuze boeken als de bijbel, koran en thora: ze staan vol met tegenstrijdige verzen die soms haaks lijken te staan op andere verzen/verhalen...

alles draait dus om interpretatie :jaja:

Uitspraak van Thijs-BK op donderdag 9 mei 2013 om 22:25:
De bijbel refereert veelal naar een duidelijk tijdvlak waardoor de inhoud makkelijker als symbolisch kan worden ervaren ipv de letterlijke waarheid.


zowel de bijbel als koran hebben een sterk historische kern, maar veel verzen worden nog steeds letterlijk geinterpreteerd....

opvallend is dat de bijbel veel strenger, dogmatischer en letterlijker wordt opgevat in landen die economisch en rechtstatelijk onderontwikkeld zijn ten aanzien van het westen, denk aan rusland, afrikaanse landen of sommige landen latijns amerika...

nog niet zo heel lang geleden werd de inhoud van de bijbel in Nederland ook veel letterlijker en belangrijker geacht dan nu het geval....

het gaat dus niet zozeer om de precieze inhoud, maar veel meer over de redenen waarom de bijbel nu anders wordt geinterpreteerd dan vroeger of in andere gebieden....
 
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 11 mei 2013 om 14:16:
opvallend is dat de bijbel veel strenger, dogmatischer en letterlijker wordt opgevat in landen die economisch en rechtstatelijk onderontwikkeld zijn ten aanzien van het westen, denk aan rusland, afrikaanse landen of sommige landen latijns amerika...


Vooralsnog is het een feit dat er nergens ter wereld christelijke trainingskampen zijn waar jongeren worden getraind om te vechten mocht het tot een heilige oorlog komen.
Het is tevens een feit dat er nergens een wereldwijd opererende christelijke organisatie actief is die zich bezighoud met het plegen van terreurdaden.
Ook is er nergens een christen die een ambassade in de brand steekt als er ergens ter wereld een land is waar een krant uitkomt met daarin een spotprent met Jezus erin.
Christenen gaan gewoon luchtiger met hun geloof om, waar dan ook ter wereld.
Theoretisch heb je wel gelijk, maar in de praktijk zie je dat je geen gelijk hebt.
 
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zaterdag 11 mei 2013 om 14:16:
Zij die geloven, zij die het jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij hun Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn.


Dat zou je eens tegen bijv. de Koptische christenen in Egypte moeten zeggen, of de andere joodse of christelijke minderheden.
Blijkbaar worden zulke regels nogal eens over het hoofd gelezen als er tig regels die het tegendeel beweren tegenover staan.
Bovendien bukken ongelovigen onder speciale regels die wij als afpersing zouden beschouwen.
Betaal geld en er overkomt je niets, ook wel Jizya genoemd.
Bovendien delven ongelovigen in juridische zaken het onderspit, de getuigenis van 3 ongelovigen weegt in sharia rechtspraak niet op tegen de getuigenis van 1 moslim.
Je bent letterlijk vogelvrij.
Verder zal het leven je behoorlijk onaangenaam gemaakt worden bij het aanvragen van vergunningen, het zoeken naar een baan, etc. etc.
 
Uitspraak van REEK & Machine op woensdag 8 mei 2013 om 16:12:
Iedereen die een goed leven heeft en 3 keer per dag kan eten, en niet in een sociaal isolement zit, zal zich ooit bekeren tot een dergelijk geloof omdat die zich bewust is van de realiteit en het hier en nu!


De plegers van de bomaanslagen in Boston hadden een normaal leven.
De 19 mensen die verantwoordelijk waren voor de aanslagen op 11 september waren geen armoedzaaiers of geitenherders.
Bin Laden was de zoon van een multimiljonair bijvoorbeeld.
 
Ondanks dat ik het wel eens ben met bovenstaande stukken heb ik er alleen nooit zo'n goed gevoel bij om de Islamitische wereld zo totaal zwart-wit af te schilderen. Het zijn fragmenten waarop wordt ingezoemd, maar die wereld is enorm groot en uiteenlopend natuurlijk; net zoals 'onze' wereld. Maar het is wel realiteit... een deel ervan iig. :jaja:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/21559446/__Zweep_en_cel_voor_christenen__.html