Partyflock

Forumonderwerp · 1141193
ook mensen die basketball kijken.

nederlandse competitie of europese of nba

wat zijn leuke wedstrijden die komen gaan?
of nog leuke acties gezien plaats het allemaal in dit forum

de mooiste dunks van afgelopen maand (februari) :woep: :D

en de lekkerste dunks van afgelopen week :cheer:
laatste aanpassing

Basketbal liefhebber sinds 1987 (y)
kwam ff een mooi filmpje tegen..

NBA 2012-2013 GAME-WINNERS & CLUTCH PLAYS! (1 hour FULL collection)
nu op sport1 kwalificatie eurobasket 2015 nederland - estland
kwalificatie reeks goed begonnen 74 - 71 tegen estland gewonnen

woensdag tegen portugal...
Poeh poeh, ik ben zowaar verbaast! Het is al zoveel jaren intens treurig gesteld met ons land op dit gebied. En dan zijn wij een land met een van de hoogste gemiddelde lengtes ter wereld....
Ik ben een jaar of 2 geleden naar een interland tegen denemarken (da's al helemaal een basketballgrootmacht...) geweest en daar viel maar weinig te juichen kan ik je vertellen. Nou ben ik sowieso niet zo'n fan van het statische europese basketball, maar op dat nederlands team moet wel een vloek rusten, want met toch echt wel aardige spelers bakken ze alsnog maar weinig van.
Dit lijkt me wel een aardige overwinning op zo'n voormalig oostblokland, daar zijn ze over het algemeen veel gekker van basketball en als er europeanen in de nba spelen dan zijn dat vooral lieden uit die contreien.
in de rust stonden ver voor... estland nog wel aardig dichtbij terug gekomen...

maar zoals je zegt een knappe overwinning tegen een oostblok land :yes:

ben benieuwt of het wat word tegen portugal....
een leuk filmpje voor de liefhebber :P

titel zegt genoeg haha
Die's wel erg smullen ja! (Y)

Funny NBA Bloopers - 2012/2013
Uitspraak van grunnhardcore op woensdag 7 augustus 2013 om 23:46:
een goed begin van Nederland....

nu ook gewonnen in Portugal

Best netjes ja! Maar wel lage scores in die laatste pot. Af en toe rommelig lees ik. Nu Estland uit, altijd lastig. :P
Uitspraak van SuB Bass op donderdag 8 augustus 2013 om 22:06:
Best netjes ja!

zeker netjes!

Maar wel lage scores in die laatste pot

ik zag het idd... in nba is dat wel anders haha... maar ja, winst is winst

Nu Estland uit, altijd lastig. :P

ik ben benieuwd... estland uit is lastig, maar ja was estland thuis en portugal uit ook :p
Uitspraak van grunnhardcore op donderdag 8 augustus 2013 om 22:09:
in nba is dat wel anders haha... maar ja, winst is winst

Tja, daar wil ik het niet eens mee vergelijken. Dit komt in de buurt van scores van dameswedstrijden. :$
Beide teams die nog geen 60 punten scoren is ook voor hun beschamend weinig. :lol:
Laatste heb je natuurlijk gelijk in. Was vast ook een leuke pot om live te zien qua spanning.

Uitspraak van grunnhardcore op donderdag 8 augustus 2013 om 22:09:
ik ben benieuwd... estland uit is lastig, maar ja was estland thuis en portugal uit ook :p

Me too. Die supporters daar kunnen het verschil nog wel eens maken. Daar heb je zelfs hooligans bij basketbal. Daar zijn die Nederlanse supporters superbraaf bij. :P
binnenkort 3 week lang
eurobasket 2013
van 4 t/m 22 september

live te volgen op sport 1
Nu Estland uit

vanavond...

neem het op van sport1...
kijk ik het vanavond of morgen terug
estland met 64-63 gewonnen van nederland

duinker miste veel vrije worpen...
zo ook duinker met nog 6 sec voor het einde met de stand 64-63 2 vrije worpen mocht schieten...
mist die ze allebei.

1 raak was een verlenging en 2 raak was waarschijnlijk de winst...

wel zuur als je ze allebei mist :/
trouwens eerst maandag afwachten wat de bond zegt van nederland die in de eerste 2 wedstrijden 2 genaturaliseerde
spelers liet mee spelen... terwijl in de regelement staat dat je maar 1 speler mag hebben...

hoe dom!!!
Da's wel een beetje jammer ja, weinig excuses voor het missen van vrije-worpen (is gewoon een "gratis" schot zonder verdediging).

En idd. dom van die genaturaliseerde spelers! Dat zou nog wel eens een vervelend staartje kunnen krijgen... Zijn ze straks door, worden ze alsnog teruggefloten door zoiets... :|
Nou dat staartje heeft het gekregen:

FIBA schrapt zeges basketballers, bond wil in beroep

De Nederlandse basketballers hebben woensdag de twee overwinningen in de EK-kwalificatie moeten inleveren. De Europese tak van de overkoepelende federatie FIBA besloot de zeges op Estland en Portugal om te zetten in reglementaire nederlagen van 0-20, omdat Oranje met een niet speelgerechtigde speler aantrad.

Daardoor is het team van bondscoach Toon van Helfteren direct kansloos voor plaatsing voor de halve finales van de EK-kwalificatie.

De Nederlandse basketbalbond NBB overweegt sterk om in beroep te gaan. 'We voelen ons onrecht aangedaan', zegt directeur Frank Berteling. 'De FIBA heeft geblunderd in deze zaak.'

Volgens de FIBA heeft Van Helfteren tegen Estland en Portugal met Mohamed Kherrazi en Sean Cunningham twee genaturaliseerde spelers opgesteld, terwijl er slechts één is toegestaan. Opvallend genoeg ging de federatie zich pas over deze zaak buigen nadat Oranje al twee keer had gespeeld en Estland aan de bel trok.

'De commissaris van de FIBA had al voor de eerste wedstrijd, bij het doornemen van de spelerslijst, moeten aangeven dat er iets fout zat', aldus Berteling. De directeur geeft toe dat ook de Nederlandse bond steken heeft laten vallen. 'Wij hadden het aan de hand van de reglementen misschien ook beter moeten controleren.'

De NBB heeft de FIBA erop gewezen dat Cunningham als zoon van een Surinaamse moeder al vanaf zijn geboorte Nederlander is en geen genaturaliseerde speler.

Nou lijkt dat beroep wel kansrijk te zijn als je dit bericht moet geloven, maar coach Van Helfteren heeft (dom) al semi-schuld bekend door Kherrazi tegen Estland niet mee te laten spelen. Hoop dat dit niet zo meegewogen wordt.
Feit is wel dat het raar is dat er pas na 2 wedstrijden iemand over viel, de FIBA heeft zeker zitten slapen.
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 14 augustus 2013 om 20:40:
de FIBA heeft zeker zitten slapen.

of de nederlandse bond ;)
Uitspraak van grunnhardcore op vrijdag 16 augustus 2013 om 18:34:
of de nederlandse bond ;)

Tja, die ook ja (als ze dit echt niet zagen aankomen.. dat vraag ik me af met Van Helfteren aan het roer...).
Ben wel benieuwd, het gaat nu dus om de definitie van genaturaliseerde speler. Dat is een zoon van een Surinaamse vrouw en buitenlandse kerel natuurlijk niet, maar als hij al eerder voor het andere land is uitgekomen wordt het een ingewikkelder discussie.
eurobasket toernooi is ook bezig

http://www.eurobasket2013.org/en/default.asp

live te volgen op sport 1
Titelhouder Miami Heat is het nieuwe NBA-seizoen begonnen met een 107-95 zege op Chicago Bulls.

Daarmee bedierf de thuisploeg de rentree van Derrick Rose bij de Bulls. De guard, in 2011 verkozen tot de meest waardevolle speler in de NBA, speelde zijn eerste wedstrijd sinds hij in april 2012 zijn kruisbanden scheurde.

Tweet van Obama

De eerste acties van de 25-jarige Rose, die voor de wedstrijd een 'welcome back'-tweet van president Barack Obama had ontvangen, waren veel belovend. Mede dankzij twee prachtige scores van zijn hand in de beginfase nam Chicago een 10-15 voorsprong. Toen Rose even de bank opzocht, wist Miami het initiatief over te nemen.

Halverwege het duel keek Chicago tegen een achterstand van 21 punten aan. Een groot deel daarvan kon in het tweede deel van de wedstrijd nog worden weggewerkt, maar in de buurt van de zege kwam de ploeg nooit.

LeBron James was bij Miami met zeventien punten het productiefst, terwijl Carlos Boozer met 31 punten en zeven rebounds een sterke wedstrijd afleverde aan de kant van Chicago.

Burenruzie

Los Angeles Lakers won voor eigen publiek de 'burenruzie' tegen Los Angeles Clippers: 116-103. De Lakers, uiteraard zonder de naar de Houston Rockets verhuisde Dwight Howard maar ook zonder de aan zijn achillespees geblesseerde Kobe Bryant, dankten de zege vooral aan de sterke bank. Liefst 76 punten werden gemaakt door spelers die niet vanaf het begin meededen. Debutant Xavier Henry werd met 22 punten de topscorer.

http://nos.nl/artikel/568708-miami-heat-begint-met-zege.html
Yeah, daar gaan we weer! B)

Zal bij de Bulls weer vooral van Rose afhangen. Zie Brooklyn eerlijk gezegd als grotere bedreiging, hoewel veel af zal hangen van Pierce en Garnett (en dan vooral: hun gezondheid). Laat je ze 82+ games veel minuten per wedstrijd spelen of zal coach Kidd het gaan doen zoals Popovich met de Spurs (oudere spelers relatief veel aan de kant houden om ze te sparen). Sowieso benieuwd hoe Kidd het gaat doen als coach. Een goede speler is niet meteen een goede coach (hebben we wel bij Jordan gezien :P).
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 30 oktober 2013 om 15:39:
Yeah, daar gaan we weer!

:cheer:

miami heat kampioen geworden ofzo vorig jaar :P

sport1 zend veel van miami heat uit ja....

morgen maar samenvatting kijken op sport1 miami heat - washington wizards...

klote dat het altijd 's nachts is.
de NY knicks - san antonio spurs 89 - 120
wat een uitslag...

de NY knicks is echt niet nba waardig als ik samenvatting zo zag
Kijk de reguliere competitie niet zo snel, veel van die wedstrijden gaan nergens over. In 2011 naar de Heat geweest. Prachtige ervaring! Was dit jaar tijdens de play offs in Miami toevallig, vond de kaartjes toen echter overpriced.

Top 10 NBA Dunks of the Week: 11/10-11/17
nu de wedstrijd van afgelopen nacht aan het kijken lakers VS pistons

tot nu toe t/m de 3e kwart een gelijk opgaande wedstrijd met veel mooie acties in de game
einde van de 3e kwart de lakers aardig gas gegeven en een grote voorsprong gecreëerd... en gewonnen.

dit is trouwens ook een lekker filmpje:

Top 10 NBA Plays: November 16th
laatste aanpassing

Top 10 NBA Plays: November 17th

:kwijl:
nog meer basketball liefhebbers hier?
nu wedstrijd uit de euroleague basketball op sport1
Ik nog altijd wel maar zit er dit seizoen wat nba betreft nog niet helemaal lekker in. Heb dit seizoen het trainen/coachen weer opgepakt dus zelf wel weer lekker bezig. B)
Miami Heat is na tien overwinningen op rij tegen een nederlaag aangelopen. De NBA-kampioen ging in eigen huis met 97-107 onderuit tegen Detroit Pistons. Bij Detroit scoorden zeven spelers meer dan tien punten.

De Pistons namen in Florida een voorsprong van maar liefst achttien punten. Miami kwam in het slotkwart nog tot op drie punten (88-91), maar met een driepunter maakte Brandon Jennings een einde aan Heats inhaalrace.

Bij Philadelphia 76ers tekende Michael Carter-Williams voor een triple double (27 punten, twaalf rebounds en tien assists). De rookie had in de tweede verlenging de hand in zeven van de acht punten en werd Orlando Magic verslagen: 126-125.

http://nos.nl/artikel/582337-heat-verliest-thuis-van-pistons.html
De Amerikaanse oud-basketballer Dennis Rodman is opgenomen in een afkickkliniek. Dat heeft zijn agent bekendgemaakt. Hij wordt komende maand behandeld voor alcoholverslaving.

Rodman is net terug van een controversieel bezoek aan Noord-Korea. De sporter is bevriend met de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un. Hij is er volgens zijn agent emotioneel slecht aan toe.

De atleet heeft het volgens zijn agent moeilijk met de druk om als een "bovenmenselijk politieke figuur" op te moeten treden.

Golf van kritiek
Tijdens zijn bezoek kreeg hij een golf van kritiek over zich heen na een opmerking over de in Noord-Korea opgesloten Amerikaan Kenneth Bae. Bae had zijn straf van vijftien jaar dwangarbeid misschien wel verdiend, zei Rodman.

Na een klacht van de familie van Bae, bood de basketballer zijn excuses aan. Hij had last van stress, zei hij, en had gedronken toen hij de uitspraak deed.

Toezingen
Verder deed het veel stof opwaaien dat hij Kim toezong toen de Noord-Koreaanse leider jarig was.

De VS heeft herhaaldelijk benadrukt dat Rodman de Amerikaanse regering niet vertegenwoordigt.

http://nos.nl/artikel/599646-dennis-rodman-in-afkickkliniek.html
:lol: Gast is het ook.. The Worm's lost it.

winnaar nationale beker 2014 is voor gasterra flames
:cheer:

Goud bezig die grunnigers! :P

Voor het begin van het seizoen nog een oefenwedstrijd van ze bij ons in de sporthal (doen ze elk jaar) tegen Rotterdam: dat was nauwelijks om aan te zien (met uitzondering van Ross Bekkering die er een beste show van maakte).
Nu weer eerste in de competitie en ook nog de beker pakken: dat is hoe het hoort bij de club met de grootste begroting. :devil:
Hopen dat ze in Europa ook eindelijk eens wat potten weten te breken!
Uitspraak van SuB Bass op maandag 31 maart 2014 om 12:09:
Hopen dat ze in Europa ook eindelijk eens wat potten weten te breken!

europa wel van hoog niveau...

de dubbel zou wel mooi zijn voor de grunniger basketballers :p
Nu live clippers vs lakers aan het kijken op sport1

Vanaf wanneer beginnen de play offs?
Stand 06-04-2014

1 Groningen 33-58
2 Den Bosch 33-52
3 Den Helder 33-46
4 Zwolle 32-42
5 Leiden 33-40
6 Wijchen 32-36
7 Leeuwarden 33-20
8 Rotterdam 32-14
9 Amsterdam 34-14
10 Maxxcom BSW 33-6
Uitspraak van Hugograve op maandag 7 april 2014 om 21:10:
19 April :)

:D

hoop dat er dan ook weer NBA action op tv komt... want dat mis ik nu wel op sport1