Dus: vooral doen wat je zelf prettig vind! Er is objectief gezien geen "betere" DAW.
check me nieuwe unfinished track in flstudio!!
De kick is een walm, waar is de tick van die kick eigenlijk ?
weet niet waarmee je luister maar vanwege de late kant moest ik het op de sennheizers ff afmaken.. maar morgen op de krktjes ga ik even netjes de kick afwerken..
en je bent inderdaad niet de eerste, een ander zei ook al te veel camelphat op.. dus ik ga er morgen even grondig naar luisteren
Ik ben bezig met fl studio alleen snap er geen mallemoer van hihi
FL studio , gebruiksvriendelijk
veel mensen zeggen dat de sound engine minder is en die van andere beter , dat klopt dan wel maar verde rmaakt het geen flikker uit welk programma je gebruikt
Nou is het probleem dat ik nu een 4 jaar oude laptop heb die geen FruityLoops kan draaien
k heb nu een ACER Aspire 8930G, leek toentertijd prima voor het grafisch werk dat ik ermee deed maar nu schiet ik toch tekort aangezien de jaren beginnen te tellen door alle vervuiling enzo die ik er op heb staan. Menigmaal diverse virusscanners er overheen gehaald maar het begint toch vergane glorie te worden ben ik bang
komende week wordt de laptop geheel opnieuw geinstalleerd en ik ben me aan het orienteren op een USB-soundcard. Heb deze gezien, wat vinden jullie:
Zijn kleine broertje de 2i2 zou ook nog kunnen maar die heeft dacht ik weer geen midi-poort voor eventueel later gebruik. Is wel weer wat goedkoper daarentegen. I
Wie van jullie heeft er ervaring met de monitorboxen van M-audio trouwens? Zag een setje voor € 111,00 bij Bax staan...leek me wel erg goedkoop, maar schijn kan bedriegen natuurlijk.
als je flstudio gebruikt Adviseer ik je om externe effecteng te gebruiken
Wie van jullie heeft er ervaring met de monitorboxen van M-audio trouwens?
Zijn kleine broertje de 2i2 zou ook nog kunnen maar die heeft dacht ik weer geen midi-poort voor eventueel later gebruik. Is wel weer wat goedkoper daarentegen. Iemand ervaring met 1 van deze producten toevallig?
Wie helpt???
check me nieuwe unfinished track in flstudio!!
waarom dan niet gelijk een programma gebruiken die gewoon goede native effecten heeft?
Zoals Cubase, Ableton, Reason etc.
Wie van jullie heeft er ervaring met de monitorboxen van M-audio trouwens? Zag een setje voor € 111,00 bij Bax staan...leek me wel erg goedkoop, maar schijn kan bedriegen natuurlijk
Ik heb nooit iemand horen klagen over Krk's en vind het zelf ook zo!
Wat raden jullie aan?
Sommige mensen gaan echter meer voor het wat wollige gekleurde geluid van de KRK's bijvoorbeeld. Ook prima, als je er maar rekening mee houdt in je mix.
Wat raden jullie aan?
Het verhaal begint bij minimaal 800 euro voor twee nieuwe speakers,
Dat maakt voor de meeste producers echt geen verschil met speakers van 500e, of je moet echt al een ziekelijk goed gehoor en perfecte studio-akoestiek hebben.
Bovendien kun je de rest van je geld beter in akoestiekbehandeling van je ruimte steken, aangezien dat praktisch net zo belangrijk, zo dan niet belangrijker is.
Hoe kom je er trouwens bij dat die "erg vlak" zijn?
slecht monitorgeluid vertraagt de flow enorm omdat je continu bezig bent met corrigeren van iets wat misschien niet eens fout zit)
Waarom zou je Logic gebruiken als je Studio One hebt voor windows.. Heb je Zany soms niet gehoord over die DAW... Ik gebruik hem nu ook vandaar dat ik ook nix meer post, ben hem hard aan het leren..
Je gelooft je oren niet.. Die DAW wordt echt meest gebruikte shit ooit.. Denk dat zelfs mensen van Cubase hem gaan gebruiken als ze hem ontdekken puur om de gebruiksvriendelijkheid.
Wat ik heel graag wil laten zien aan de FLStudio gebruikers onder ons, is pak gewoon je favourite synth.. Sample je kickje, maak een simpelle melo lijn en plaats je gesamplede kick eronder. (doe nix in de FX channels)
Sla je midi van je melo lijn op en doe precies hetzelfde in Studio One..
Je merkt meteen dat je geluid 10 x harder klinkt zonder dat je master kanaal zegt dat het clippt.. je frequencies slaan in 1 x open (vooral de hoge crispy onezzz die echt vooral nodig zijn als je een pro hhz achtige kick wilt make)
Ik zal FLstudio nooit meer gebruiken om muziek mee te maken.. Echt NOOIT meer, het enige wat ik ermee ga doen is mijn melotjes maken omdat ik al bijna 6 jaar aan ervaring in die poep pianoroll heb zitten.. En hopelijk langzamerhand het leer in Studio One.. Maar renderen of zo.. echt nooit meer FL
Die HS80M's valt bij mij onder settelen, maar dat verschilt per persoon. Hoe kom je er trouwens bij dat die "erg vlak" zijn?
Wat bedoel je precies met settelen? Ik ben van plan om ook een setje HS80 aan te schaffen, ze zijn net wat helderder dan KRK rokit series...
Live element, is dat nodig voor live mixing?
Je merkt meteen dat je geluid 10 x harder klinkt zonder dat je master kanaal zegt dat het clippt.. je frequencies slaan in 1 x open (vooral de hoge crispy onezzz die echt vooral nodig zijn als je een pro hhz achtige kick wilt make)
Krijg je daar geen latency van?
Dus nee: Studio One is absoluut geen bedreiging voor Ableton Live; hooguit voor Cubase, aangezien Logic-gebruikers ook nogal krampachtig vasthouden aan hun DAW.
Leuk topic! Ik maak alles met FL 10 met Reason rewired.
Voor nieuwsgierigen, je kan wat tracks checken op soundcloud.com/nicesounds07
of www,soundcloud.com/jazzy-joyia-next-level
![[img width=272 height=375]http://mobileadda.co.in/_content/services/Speakers2.jpg[/img]](http://mobileadda.co.in/_content/services/Speakers2.jpg)
Ik denk niet dat een nieuwe DAW ineens gaat zorgen voor schokkende overstappen. De mensen die nog/continu zoekende zijn zullen het zeker gaan proberen en misschien bij blijven hangen maar iemand die al jaren werkt in Live/Logic/FL gaat niet zomaar weer veranderen.
Uitspraak van Meiosis op donderdag 11 oktober 2012 om 18:29:eindbaas dat plaatje meneertje daffy...
So true
Dan gebruik je dus de verkeerde terminologie.
Het wordt pas destructive op het moment dat je gaat opslaan en overschrijven. In iedere DAW heb je voor de rest rollback/undo-mogelijkheden zolang je het bronbestand niet overschreven hebt. Als je dus een andere bestandsnaam gebruikt voor een aangepaste sample kun je dus in iedere DAW nondestructive editen.
je hebt dan alleen niet zo'n "geil" wit appeltje voor je hoofd tijdens optredens..).
De tijd dat mac oppermachtig was op grafisch- en audiogebied ligt al een tijdje achter ons
de tijd dat Windows zichzelf zonder reden tot trage poep inflateert ligt helaas nog steeds voor ons. Dat hardware nu zo machtig is geworden dat het (initieel) de software weet te boosten in windows zegt niets over de kwaliteit van de OS. Windows wil graag trager worden, hoeveel je ook c-cleaned. Het register blijft volstromen, en of je moet een of andere windows nerd zijn, je krijgt dat niet zomaar goed opgeschoond. Dus wat doe je? Formatteren, opnieuw installeren, etc etc etc. En dan heb ik het nog niet eens over Windows 8, waarbij geen enkele driver meer werktFucking dramatisch OS is dat hey, ziet er gezellig uit, maar stiekem is het XP.... My fucking god.... Dan liever een Mac, betaal ik wel 600 euro meer, maar het gemak is datmeer dan waard. Unix is en blijft supeireur, of je nu van mac houdt of het haat, feiten blijven feiten.
Ja, de ruimte in de portemonnee, maar dat heeft ajhmv. bij Apple-gebruikers vooral tot gevolg dat ze hun relatief dure aankoop goed proberen te praten door het Apple-evangelie blind na te blaten.
en ik ben geen apple fanboy hoor, heb zowel mac als windows
Waarom Unix hier ter spraken komt?
Je zegt het wel te merken met opstarten van die Suite, dat kan van meerdere dingen afhangen, maar met vergelijkbare hardware zou daar geen verschil in moeten zitten en is dat wel zo, dan ligt dat meestal aan de driver-support van de fabrikant van de hardware en niet eens zozeer aan MS zelf. Begrijpelijk makkelijk zeiken op MS hier, want bijv. in W7 installeert ie zonder dat je er erg in hebt standaard windows-drivers voor bijv. videokaart en die halen er nooit uit wat erin zit.
Kijk, dat Apple door het aanbieden van een beperkte range aan uitbreidingen in de basis altijd een goede configuratie aan kan bieden is een feit, maar het blijft wmb. ook een beperking. Ook dat is persoonlijke keuze, net zoals het een keuze is om je DAW helemaal vol te plempen met software die je nauwelijks gebruikt maar wel resources lopen te vreten.
Wil je toegang tot veel gratis VST's, zelf maar invullen waarn en hoe, dan kun je toch echt het beste kiezen voor een DAW op MS platform, indien Willem gehoord wordt door een talentvolle programmeur dan zal ook de Clip Distortion van Logic op korte termijn op het MS platform beschikbaar komen en is er volgens mij nog maar weinig reden , buiten eigen voorkeur i.v.m. werkwijze, werktempo etc. , om voor OSX te kiezen.
Dan liever een Mac, betaal ik wel 600 euro meer, maar het gemak is datmeer dan waard. Unix is en blijft supeireur, of je nu van mac houdt of het haat, feiten blijven feiten.
Helemaal mee eens! Mac is trouwens helemaal niet zo duur als mensen beweren. Ik heb voor 650 euro een mac mini en heb er voor 100 euro ofzo 16 GB RAM in gezet. Wat is nou 750 euro voor een uitgave die je eens in de 3 of 4 jaar doet??
Mac moet je gewoon leeg kopen en zelf volplempen met dikke hardware
Ja ik wil er graag nog een SSD in zetten maar ga ik niet zelf doen. Laten doen bij icentre.nl kost me wel 80 euro arbeidsloon alleen Geheugen zelf erin zetten hebben ze tegenwoordig wel mooi makkelijk geregeld tov van oudere macs.
Mycom zo goedkoop?
Ja in principe heb ik altijd mijn dekstop PC's zelf in elkaar geschroefd, maar met die mac mini heb ik al in tutorials gelezen dat je plamuurmessen en vage torq schroevendraaiers nodig hebt (die ik dus zou moeten kopen)
Als 't echt 12,50 kost bij mycom laat ik het daar doen.
Alleen ff kijken hoe ik dan OSX weer op die SSD krijg want ik had 'n bootable USB stick gemaakt maar die wil niet booten.
Tips om zo'n stick werkend te krijgen?
EDIT: Volgens mij heb ik lion disk maker daarvoor gebruikt
Dit is precies wat ik zeg enw at ik kut vind aan windows, het is gvd 2013, laat het eens gewoon werken aub!!!
Hoezo beperkte range? Als eerder gezegd: ik ben niet zo technischIk heb bijv. de pads/samples ed van omnisphere op externe schijf staan, voor zowel mn alienware als mn mac, alienqware is 2 maandjes oud nu, maar is echt minder snel... Sowieso minder snel met opstarten, en zeker met het starten van software (behalve office
)
Dit is precies wat ik zeg: dat ligt niet zozeer aan Windows maar aan de (-gebrekkige) driver-ondersteuning door de hardwaremaker zelf. Je kun het natuurlijk precies zo draaien dat het op "windows is kut" aankomt, maar dat is geen juiste voorspiegeling van zaken en al helemaal niet om dan maar naar Apple te verwijzen. Probeer daar dan maar eens een videokaart die niet door Apple geleverd wordt op te installeren, heb je net zoveel/weinig pret/gedonder
Wat je wilt zeggen met je uitspraak over drivers is me niet duidelijk, het is nl. nogal een onzinbewering. ELK stuk hardware heeft (zolang het niet geïntegreerd op het moederbord of een SOC is) aparte drivers nodig. Een driver is niets anders dan een "vertaling" zodat de componenten met elkaar samen kunnen werken.
Dat wat ik erboven uitleg: Apple heeft een beperkte range aan hardware waarmee je uit kunt breiden (als je volledige ondersteuning wilt blijven houden). Dat is allemaal getest en zou dus meteen moeten werken, maar zo'n voordeel heeft dus ook z'n nadelen.
Maar goed, het is een zijdelingse discussie, voor beiden is gewoon wat te zeggen maar met identieke hardware doet het een echt niet meer onder voor het ander en dat zou de keuze voor de (daw-) software in dit geval niet moeten beïnvloeden. Da's mijn punt, probeer verder niemand van z'n geloof te praten maar als je met subjectieve "feiten" gaat strooien is het wel leuk als de feiten ook echt feiten zijn.
Ik zal in ieder geval niet hosanna gaan roepen over een nauwelijks uit te breiden plastic doosje waarin hardware zit die je voor de helft van het geld zelf bij elkaar sprokkelt. In de Apple wereld is 650 euro relatief veel bang-for-the-buck maar ja, in die wereld is alles overpriced (zoals je zelf ook ziet anders ging je MyCom niet aanraden).
we gaan dit nooit eens worden
ja, dat wordt gezegd, maar ik heb er gewoon ram kunnen uitbreiden voor een paar duppies, ik herken gewoon dit probleem nooit zo.. SSD ook zelf gedaan ...
das niet helemaal waar wat je nu zegt, de kwaliteitseisen zijn ook een stukkie hoger. Nog steeds aan de dure kant, maar ja, who cares, het gaat ook probleemloos 4 jaar mee...
alienware ding is trouwens wel vet hoor, windows 8 ook best leuk er uitzien, al werkt het voor geen kut
Nog nooit zo'n berg bullshit over OS-en, software en computers gelezen als de lading posts hiervoor...
Vriendelijke groeten, een ICT business professional.
Denk dat dit aan de beschikbaarheid van programma's ligt en dat Windows gewoon is "ingeburgerd" in de meeste bedrijven.
Iedereen die wel een mac heeft, heeft hier echt wel goed over nagedacht voor hij er een berg geld in stak
Maar goed ontopic, heb je geen mac zou ik geen Logic nemen.
Wat ik niet snap is dat ICT professionals vaak massaal voor Windows kiezen. UNIX systemen zijn toch gewoon veel stabieler en flexibeler?
Ik wel: usability and compliancy. Om maar niet te spreken over de impact op de endusers en het gebrek aan software voor die doelgroep.
UNIX is leuk voor servers, backends en technerds, meer niet. Windows 7 is trouwens ook voor een redelijk deel UNIX heb ik mij weleens laten vertellen, iets van 35 procent. Boeit mij voor de rest niets, aangezien ik aan de business kant van het verhaal zit. Geilen op OS-en is leuk voor mensen die geen connectie met de business of zelfs de realiteit hebben.
Dan kun je niet eens Logic draaien, tenzij je dat vieze OSX op je PC gaat draaien
OSX is niet vies. Het draaien ervan op een hackintosh wel
Ik weet wel dat als je cmd.exe opent dat je gewoon redelijk wat kan doen met commando's maar dan moet ik dat allemaal weer gaan leren, en ik heb wel eens wat geprobeerd daar, zoals IPV6 enabelen en netwerkshit instellen in XP, maar het werkt gewoon niet zo lekker. Als ik een terminal voor me neus heb heb ik perl/grep/bash en weet ik wat voor handige shit die op elk unix systeem hetzelfde werkt.
opmerkelijk dat je hier dan toch zo uitgebreid op in gaat.
verder geef ik je gelijk hier in
Vind persoonlijk Ableton het fijnste en makkelijkste programma om mee te werken
Nu en dan erger ik mij een beetje teveel aan het gebrek aan technische kennis bij Apple-fanboys en het gebrek aan realiteitszin bij technerds
Gezien het vervolg van jouw reactie vermoed ik sterk dat jij nogal een gebrek hebt aan kennis in DAW software.
FL Studio is Windows XP: leuk, maar technisch inferieur en kut qua interface en workflow.
Ableton is Windows 7: intuïtief, soms nog wat omslachtig, maar het minst slechte van de hele verzameling, door Reason, wat een slechtere workflow heeft, op de voet gevolgd.
Het is maar net wat je prettig vindt werken
Allemaal ganz geloel wat jij hier verkondigt. Heeft verder niks met kennis te maken. Het is maar net wat je prettig vindt werken.
Reason heeft sowieso al een status aparte omdat je er geen VST's op kunt gebruiken. Ableton is ook een workflow waar je aan moet wennen. Ik ken mensen die alledrie hebben geprobeerd en die gaan terug naar FL omdat ze nu eenmaal gewend zijn aan die specifieke workflow en geen zin hebben om Ableton te gaan "leren". En die kunnen daar prima mee uit de voeten. Dat jij er zelf niks aan vindt, dat zegt iets over jou en niet iets over FL.
En nee, zelf gebruik ik geen FL. Ik gebruik Magix Musik maker kut!
mee eens!! het gaat er gewoon om wat je persoonlijk het fijnst vind werken en niet wat "iedereen" vindt.
al dat gemuggezift ook over wie het meeste kennis heeft van welke DAW.....pfff!
vindt het nogal puberaal en niet echt van waarde wat hiervoor gepost werd, eerlijk gezegd.
Maargoed das mijn mening.
Ik kan meer genieten van een goede drumsessie op potten en pannen dan een slechte track uit een 1000 euro daw.
zo blijven alleen chille mensen over en overbodige shit kan je niet lezen
mietje