Report herkansing truffels
Wie: een vriend (X), m’n vriendin en ikzelf
Wat: Hollandia’s
Waar: bij een vriend thuis, lekker op de bank
Inleiding
Een paar weken terug hebben twee vrienden en ik voor het eerst truffels gegeten. We hebben toen allemaal nagenoeg niets gevoeld. Af en toe dachten we wat te zien, maar dat kwam waarschijnlijk vooral doordat we wat wilden zien.
Ik was een beetje teleurgesteld en vond dat de truffels wel een herkansing verdienden, we hadden immers nog niet ervaren hoe truffels ‘moeten’ zijn. Een vriend en m’n vriendin waren het met me eens en besloten me te vergezellen.
Ik heb wederom Hollandia’s besteld en ditmaal zijn ze niet de vriezer in gegaan. We hebben ze nagenoeg gelijk gebruikt, zodat dat niet nodig was. Anders zouden ze misschien weer hun werkzame stoffen verliezen, want ik ben er van overtuigd dat het invriezen er iets mee te maken heeft gehad.
Gewapend met tussen de dertig en veertig gram Hollandia’s gingen m’n vriendin en ik naar X toe. Eenmaal daar aangekomen hebben we eerst nog wat gedronken met wat vrienden die daar toen nog waren. Na verloop van tijd gingen zij weg en was het tijd om de truffels te gaan nuttigen. M’n vriendin en ik besloten thee te gaan zetten en X at ze liever gewoon op.
16.30u
De truffels zijn klein gesneden en het water is gekookt. X heeft z’n truffels inmiddels al opgegeten (15 gram). Na het afkoelen van het water gooien we de klein gesneden truffels erbij en laten we het een kwartiertje trekken.
16.45u
Na het laten trekken konden we aanschuiven en lekker gaan eten. Ik zat een beetje op te kijken tegen het eten, maar het viel me ditmaal reuze mee. Ik kreeg ze veel makkelijker weg dan de vorige keer, thee zetten is echt een goed alternatief. Na alles opgedronken te hebben, hebben we de overige stukjes nog met een lepel naar binnen gewerkt. Het kostte ons maar vijf minuten om alles weg te werken, dikke prima. M’n vriendin en ik hebben allebei zo’n tien gram genomen. X begint inmiddels al wat te voelen.
17.00u
Wow, nu al merkbare effecten! Ik had niet verwacht binnen een kwartier al wat te voelen.
17.15u
We voelen ons allemaal erg lekker. Kleuren worden intenser en alles om ons heen begint te dansen. Niet iedereen heeft precies dezelfde effecten, voor het gemak beschrijf ik alleen de effecten die ik waarneem.
Tussen het bovenstaande tijdstip en het einde van de trip heb ik geen dingen meer opschreven, schrijven ging namelijk niet echt meer. Ook had ik er totaal geen zin meer in.
De buikpijn die ik de vorige keer continu had, was nu stukken minder. Wel merkte ik dat ik nog steeds een soort van kramp had, waar ik steeds weer aan moest denken. Het trippen beviel me in eerste instantie wel, het visuele sprak me erg aan. Patroontjes hier en daar en alles was heel vrolijk. Naar verloop van tijd kwam ik wel steeds vaker met mezelf in de knoop te zitten. Het leek wel alsof ik rondjes in m’n hoofd aan het lopen was, erg vermoeiend. Ook twijfelde ik aan ongeveer alles, X en m’n vriendin hadden hier ook last van. De simpelste dingen waren al een hele opgave. Naar het toilet gaan was ook een missie op zich. Daar zat je immers helemaal alleen en begon je jezelf echt gek te maken.
21.00u
We zijn nagenoeg weer nuchter, het visuele en het rondjes lopen in ons hoofd is voorbij. We besluiten buiten een rondje te lopen. De buitenlucht was lekker, maar het was ook fijn om na het rondje weer lekker op de bank te kunnen ploffen. We hebben nog televisie zitten kijken tot een uurtje of twaalf, daarna kwam de vriendin van X thuis en besloten we naar huis te gaan.
Samenvatting
Het visuele vond ik echt heel erg vet, het plafond was reuze interessant. Structuren van voorwerpen spraken me bijvoorbeeld erg aan. Alles danste lekker en was erg vrolijk. M’n lichaam wist niet goed wat hij van de truffels moest vinden. Enerzijds voelde ik me prima, anderzijds had ik continu last van buikkramp en af en toe een drukkend gevoel op m’n hele lichaam. M’n hoofd was een grote chaos, de twijfel over alles vond ik echt reuze vervelend. Normaal praten was al moeilijk omdat je continu aan het nadenken was over hetgeen je net zei en dus geen vloeiende zin uit kon spreken. Ik zal niet snel weer Hollandia’s nemen, maar eerder grijpen naar een truffel die vooral visueel erg aanwezig is. Dat rondjes lopen in m’n hoofd is niets voor mij, ik heb niet zo’n puike conditie.