Partyflock

Forumonderwerp · 1113600

Waarschuw beheerder
+2
Jaarlijks bekeren er 6 miljoen Afrikaanse moslims zicht tot het Christendom.

De afgelopen 4 weken hebben er zo'n 80.000 Algerijen zich bekeerd.

Deze ex-moslims vinden in het Christendom liefde en rust, de Islam vinden zij te geweldadig.

Vinden jullie dit een goede ontwikkeling?

Hadden jullie dit verwacht?

In deze tijd is iedereen "bang" dat de Islam de wereld over gaat nemen, maar door deze ontwikkelingen lijkt het tegendeel waar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 12:14:

:jaja: _O_

Maar er zijn ook behoorlijk wat Christenen die zich bekeren tot de Islam hè.

Artiest Demon Rage
Waarschuw beheerder
donateur
Geloof (N)

Lekker in jezelf geloven, in de doelen die je wilt bereiken.
Niet in een god of wat dan ook!
En als je dit wel graag doet, val een ander daar niet mee lastig :)
Ieder zijn ding.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 12:17:
Maar er zijn ook behoorlijk wat Christenen die zich bekeren tot de Islam hè.

Maar niet zoveel als moslims die zich bekeren...
Waarschuw beheerder

De afgelopen 4 weken hebben er zo'n 80.000 Algerijen zich bekeerd.

Deze ex-moslims vinden in het Christendom liefde en rust, de Islam vinden zij te geweldadig.

nee, ze infiltreren, net als dozart die religieuze boeman

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 12:20:

Toch die Islam de snelstgroeiende religie. Maar dat heeft vooral te maken met dat Moslimgezinnen meer kinderen baren.

Maar buiten dat kan de Christengemeenschap beter eens z'n zaakjes op orde gaan stellen en theologische problemen op gaan lossen, want anders gaat een rationeel denkend mens eerder naar de Islam dan naar het Christendom toe.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 12:39:
een rationeel denkend mens

maakt geen keuze tussen dom of lam

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
allemaal uit de hand gelopen sektes

Waarschuw beheerder
Pfff, komen ze weer met hun ongefundeerde mening over religie. :') Wie van jullie leeghoofdjes heeft ooit een religieus geschrift gelezen? :')

Waarschuw beheerder
Er staat op je profiel dat je de waarheid zoekt.

Ga lekker verder met zoeken, trut
Waarschuw beheerder
trut ook gewoon :lol:

Waarschuw beheerder
:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tacone* o:) op donderdag 17 maart 2011 om 12:28:
religieuze boeman

pispaal voor spytoptanten ?
anders gaat een rationeel denkend mens eerder naar de Islam dan naar het Christendom toe.

Dat snakt naar uitleg ?
Waarschuw beheerder
een rationeel denkend mens eerder naar de Islam dan naar het Christendom toe.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 12:42:
Pfff, komen ze weer met hun ongefundeerde mening over religie

Je moet toch wel toegeven dat religie niet rationeel is, maar meer gebaseerd op een gevoel/inzicht. Echt logisch valt het niet te noemen b)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 12:50:
Er staat op je profiel dat je de waarheid zoekt.

Ga lekker verder met zoeken, trut

Waarschuw beheerder
Waarom horen we geredde ziel nu ineens niet meer?

Uitspraak van Mr.Knots op donderdag 17 maart 2011 om 13:27:
Je moet toch wel toegeven dat religie niet rationeel is, maar meer gebaseerd op een gevoel/inzicht. Echt logisch valt het niet te noemen b)
la

Als jij niet kunt beargumenteren ben je helemaal nergens. Kijk anders ff in het 'geloof jij in God topic?'. Je gaat me toch niet vertellen dat dat een brainless topic zonder logische argumenten over en weer in he?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 13:38:
Als jij niet kunt beargumenteren ben je helemaal nergens. Kijk anders ff in het 'geloof jij in God topic?'. Je gaat me toch niet vertellen dat dat een brainless topic zonder logische argumenten over en weer in he?

Nee, zo bedoel ik het niet. Brainless noem ik het absoluut niet. Maar meer in de zin van de definitie van logica (rationaliteit).

Even heel zwart- wit: een man slaat met een stok op het water, het water spettert en gaat golven = logisch/rationeel

Mozes slaat met een stok richting water, de zee wordt gespleten = wat mij betreft niet echt logisch ;)

Een gelovige ziet denk ik een soort van kern in bovengenoemde gebeurtenis. Wat mij betreft is dat niet gebaseerd op logica maar op een soort visie/inzicht/gevoel.

Maar brainless noem ik die discussies over geloof absoluut niet (ik lees ook soms mee in dat topic), als ik er een term aan zou moeten verbinden zou dit eerder iets van 'eindeloos' zijn;)

Waarschuw beheerder
op zich wel beter nieuws
Waarschuw beheerder
maar door deze ontwikkelingen lijkt het tegendeel waar.

Ongelovigheid of atheïsme is nog veel populairder dan alle gelovige stromingen. De kans dat er een atheïstisch Europa komt is veel groter dan een islamitisch Europa.

Maar dat zijn feiten, daar kijken we liever niet naar. We luisteren liever naar bangmakerij over een tsunami aan islam. :')

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Too Many Daves op donderdag 17 maart 2011 om 14:05:
De kans dat er een atheïstisch Europa komt is veel groter dan een islamitisch Europa.

en dat moet zo blijven ook

Waarschuw beheerder

Een vermindering van moslims op een geweldloze manier is áltijd een goede ontwikkeling. (Y)

Ongelovigheid of atheïsme is nog veel populairder dan alle gelovige stromingen.

Alleen is het aantal georganiseerde atheïsten gering en de onverschilligheid te groot. Atheïsten hebben geen partij, belangengroep of lobby. Helaas. (N)
Waarschuw beheerder
Ongelovigheid of atheïsme is nog veel populairder dan alle gelovige stromingen

Uuuuuhm...brong?

Ik heb wat colleges gehad van trendwatchers en ze hadden allemaal een toekomstscenario waarin de Islam toch wel ging domineren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=554 height=554]https://album.partyflock.nl/69647763.jpg[/img]

Beter is om helemaal geen godsdienst aan te hangen 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr.Knots op donderdag 17 maart 2011 om 13:46:
Nee, zo bedoel ik het niet. Brainless noem ik het absoluut niet. Maar meer in de zin van de definitie van logica (rationaliteit).

Even heel zwart- wit: een man slaat met een stok op het water, het water spettert en gaat golven = logisch/rationeel

Mozes slaat met een stok richting water, de zee wordt gespleten = wat mij betreft niet echt logisch ;)

Een gelovige ziet denk ik een soort van kern in bovengenoemde gebeurtenis. Wat mij betreft is dat niet gebaseerd op logica maar op een soort visie/inzicht/gevoel.

Ah ja, op die fiets.. tja, daar kan ik moeilijk over mee praten..
Dat is aan de desbetreffende gelovigen hoe ze zulke dingen precies in het juiste perspectief zouden moeten zien.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 14:32:
lleen is het aantal georganiseerde atheïsten gering en de onverschilligheid te groot. Atheïsten hebben geen partij, belangengroep of lobby. Helaas. (N)

Gelukkig maar...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr.Knots op donderdag 17 maart 2011 om 14:32:
Ik heb wat colleges gehad van trendwatchers en ze hadden allemaal een toekomstscenario waarin de Islam toch wel ging domineren

Op grond van wat precies?

anyway, kan me dat wel voorstellen. Christenen moeten echt met betere dingen gaan komen om hun geloof te onderbouwen of te beredeneren en te verdedigen. Naar wat ik vernomen heb zijn er heel wat vragen die Islamitische geleerden stellen, die Christelijke geleerden niet kunnen beantwoorden, waar Islamieten die antwoorden wél hebben. Islam is een vrij rationeel geloof dat wel degelijk logica hoog in het vaandel heeft staan. Laat deze maatschappij dat nu net ook hebben én religie nogal kwijt zijn.. 1+1=2 dan als de Islam zijn negatieve imago gaat verliezen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 14:43:
Dat is aan de desbetreffende gelovigen hoe ze zulke dingen precies in het juiste perspectief zouden moeten zien.

Denk ik ook ja :yes:

Sowieso: het aantal verschillende geloven is gelijk aan het aantal gelovigen. Daarmee bedoel ik dat elke gelovige zijn religie weer anders interpreteert, dus ieders geloof verschilt van het geloof van de ander. Ben jij het daar als gelovige mee eens?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr.Knots op donderdag 17 maart 2011 om 14:48:
Sowieso: het aantal verschillende geloven is gelijk aan het aantal gelovigen. Daarmee bedoel ik dat elke gelovige zijn religie weer anders interpreteert, dus ieders geloof verschilt van het geloof van de ander. Ben jij het daar als gelovige mee eens?

Nah, ik weet 't nog zo net niet.. in de Islamitische wereld bijvoorbeeld, is het zo dat je niet zomaar de Qu'ran naar je eigen goeddunken mag interpreteren en er je eigen versie van mag maken. Dat laat men over het algemeen aan geleerden over die daar hun hele leven aan wijden. Dit om een chaotische Islam te voorkomen. Als iedereen religie op z'n eigen gaat interpreteren wordt het een chaos natuurlijk en is op den duur niets meer duidelijk.

Maar ja, ik ga eigenlijk niet echt over 't Christendom of de Islam, behalve dat ik wel liever zie dat 't Christendom hier dominant blijft, en eens gebruik gaat maken van Apocriefen/Deutero-canonieke boeken, en zich niet langer blijft beperken tot wat 'officieel' in de Bijbel terecht is gekomen. Het is zwaar tijd voor 't Christendom de deuren te openen voor andere bronnen lijkt me.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 14:43:
Gelukkig maar...

:yes: anders heb je weer zo'n kerk die het geloofservaren een kwalyke naam bezorgt, zodat mensen kunnen stellen
Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op donderdag 17 maart 2011 om 14:34:
Beter is om helemaal geen godsdienst aan te hangen

terwyl dat natuurlyk onzin is, omdat geloof en kerk niet naadloos samenvallen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 14:54:
in de Islamitische wereld bijvoorbeeld, is het zo dat je niet zomaar de Qu'ran naar je eigen goeddunken mag interpreteren en er je eigen versie van mag maken. Dat laat men over het algemeen aan geleerden over die daar hun hele leven aan wijden. Dit om een chaotische Islam te voorkomen

Ik weet dat de Islam iets strikter is wat dat betreft. Maar ik heb ook eens rondgeneuzeld op Marokko- fora op internet. Deze staan vol met discussies over betekenissen van de Islam, en over of bepaalde zaken wel/niet Halal of Haram zijn. Die discussies daar zijn ook aardig vel, en die moslimpjes zijn het niet vaak met elkaar eens in die topics.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 14:54:
Als iedereen religie op z'n eigen gaat interpreteren wordt het een chaos natuurlijk en is op den duur niets meer duidelijk.

Dat idee heb ik sowieso wel. Een paar vrienden van me zijn gelovig, gaan naar de kerk. Na diensten wordt er even samen een biertje gedronken etc. Ook zij zeggen dat die samenkomsten vaak in het teken staan van discussies, discussies over de bijbel welteverstaan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 17 maart 2011 om 12:40:
allemaal uit de hand gelopen sektes

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 14:23:
Uitspraak van Majstro op donderdag 17 maart 2011 om 14:05:
De kans dat er een atheïstisch Europa komt is veel groter dan een islamitisch Europa.

en dat moet zo blijven ook

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr.Knots op donderdag 17 maart 2011 om 15:03:
Ik weet dat de Islam iets strikter is wat dat betreft. Maar ik heb ook eens rondgeneuzeld op Marokko- fora op internet. Deze staan vol met discussies over betekenissen van de Islam, en over of bepaalde zaken wel/niet Halal of Haram zijn. Die discussies daar zijn ook aardig vel, en die moslimpjes zijn het niet vaak met elkaar eens in die topics.

Uitspraak van D{}zArt op donderdag 17 maart 2011 om 14:54:
Als iedereen religie op z'n eigen gaat interpreteren wordt het een chaos natuurlijk en is op den duur niets meer duidelijk.

Dat idee heb ik sowieso wel. Een paar vrienden van me zijn gelovig, gaan naar de kerk. Na diensten wordt er even samen een biertje gedronken etc. Ook zij zeggen dat die samenkomsten vaak in het teken staan van discussies, discussies over de bijbel welteverstaan.

Ja, dat weet ik. Njah, dat blijven mensen ook natuurlijk individueel wel doen. Maar goed tis geloof ik wel zo dat je een ekte goeie moslim wilt zijn, je eigenlijk naar de geleerden zou moeten luisteren. Maar ja, daar heeft natuurlijk niet iedere moslim zin in.
Bij de Islam werkt dat ook wel iets anders. Zij hebben bv geen paus zoals in 't Christendom, maar islamgeleerden...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mr.Knots op donderdag 17 maart 2011 om 14:32:
brong

[img width=804 height=706]http://www.refdag.nl/polopoly_fs/100831_ontkerkelijking_ill1_1_499354!image/1570421035.jpg_gen/derivatives/landscape_804/1570421035.jpg[/img]

http://www.refdag.nl/nieuws/ontkerkelijking_in_nederland_sterkst_1_499341
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=18731
http://vorige.nrc.nl/binnenland/article2313709.ece/CBS_poldermoslim_ontkerkelijkt_ook

En zo kan ik nog wel even door gaan...De islam groeit maar dat komt gewoon door hogere geboortecijfers. Aan de andere kant gaan jongeren van moslimouders steeds minder vaak naar de moskee. Het aantal ongelovigen stijgt veel sneller dan het aantal moslims, wat bovendien zal gaan dalen omdat de nieuwe generaties steeds vaker christen of atheïst worden.

Waarschuw beheerder
Hmmm, Rooms-Katholiek is nog wel aardig stabiel gebleven op zich. Maar die zwarte lijn (de kleur van de dood) van het atheïsme.. brrrr, vieze slang!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 17:20:
Maar die zwarte lijn (de kleur van de dood) van het atheïsme.

brrrr

Jij bent eng :devil:
Waarschuw beheerder
Maar die zwarte lijn (de kleur van de dood) van het atheïsme.. brrrr, vieze slang!

hij gata je pakkeng dozart

als je niet oplet

als je ligt te meuren

jahaaaaaaaaaa! :devil:

Waarschuw beheerder
Hmmm, Rooms-Katholiek is nog wel aardig stabiel gebleven op zich. Maar die zwarte lijn (de kleur van de dood) van het atheïsme.. brrrr, vieze slang!

Als atheïst is het RK'isme de enige religie waar ik 'wat' mee heb. Kom uit een Paaps nest, maar ook de geschiedenis van het katholicisme, de architectuur, Vaticaanstad, de mystiek van oude kerken en tradities, het latijn, Jeruzalem etc.

Maken mij toch een beetje zacht bij die gebruiken, misschien is het toch afgunst, kweenie.

Waarschuw beheerder
Maar die zwarte lijn (de kleur van de dood) van het atheïsme.. brrrr, vieze slang!

(Y)

Uitspraak van Tacone* o:) op donderdag 17 maart 2011 om 17:24:
hij gata je pakkeng dozart

:no: doos verkracht hem eerst anaal, brand zyn horentjes weg, bindt de Bybel aan z'n staart en jaagt hem 'n Moskee in B) Kyken wie wie pakka pfft..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 17 maart 2011 om 17:36:
doos verkracht hem eerst anaal, brand zyn horentjes weg, bindt de Bybel aan z'n staart en jaagt hem 'n Moskee in Kyken wie wie pakka pfft..

hou op met pesten joh :'(

Waarschuw beheerder
donateur

Afrika is over een paar jaar compleet uitgemoord dan, als al die moslims die christenen blijven vermoorden. :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
zolang ze maar geen Katholieken worden

Waarschuw beheerder
een rationeel denkend mens

gelooft niet in een verzonnen god.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tacone* o:) op donderdag 17 maart 2011 om 17:42:
hou op met pesten joh

:roflol:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 21:26:
gelooft niet in een verzonnen god

Jezus (Zyn Naam worde geheiligd), jy bent zó zwart-wit dat ik jou God het allermeest gun (F)

Uitspraak van Jaapieee op donderdag 17 maart 2011 om 21:11:
Katholieken

Maar wel met hoofd letter schryven (Y)

Waarschuw beheerder
Toch die Islam de snelstgroeiende religie

Ik meende laatst op nu.nl het tegenovergestelde te lezen :|
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Too Many Daves op donderdag 17 maart 2011 om 17:13:
En zo kan ik nog wel even door gaan...
...
Het aantal ongelovigen stijgt veel sneller dan het aantal moslims

Dat gaat over ontkerkelijking...
Dat mensen niet (meer) naar de kerk of moskee ofzo gaan en/of zeggen dat ze geen religie aanhangen betekend nog niet dat mensen atheïstisch zijn... ;)
Het "ietsisme" is niet opgenomen in dat soort grafieken en statistieken bijvoorbeeld...
Geeft een vertekend beeld...die "niet-religieuzen" staat niet enkel voor atheïsten...
Er vind een vrij letterlijke ontkerkelijking plaats...maar daar staat wel ook een enorme toename van een persoonlijke invulling van het geloof tegenover...die je (ook) terugziet in die zwarte lijn... :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind kern energie schadelijk voor alle mensen ongeacht geloof. :)
Waarschuw beheerder
ik vind dat jullie allemaal over reacteng

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op vrijdag 18 maart 2011 om 07:28:
Ik vind kern energie schadelijk voor alle mensen ongeacht geloof.

Hee ons stralende genie
Waarschuw beheerder

Christendom is vredelievend jawt ...
Waarschuw beheerder
misschien voorbereide 1 april jokoe.

Nauwlijks voor te stellen wat in de toppa staat.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 maart 2011 om 12:20:

Dat ligt er maar aan welke media je volgt en in welk land.

Het klinkt mij meer als "kruistocht 2.0-propaganda"

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van groningen madness op zondag 3 april 2011 om 21:23:
geloof is achterhaald

Geloven doet iedereen, alleen geloofd niet iedereen in een god.

Religie is achterhaald.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 april 2011 om 21:14:
Dat ligt er maar aan welke media je volgt en in welk land.

Het klinkt mij meer als "kruistocht 2.0-propaganda"

klopt, maar je kan het andersom ook doen, hoeveel Christenen bekeren zich niet tot de Islam.
de Islam new world order, boeie over 150 a 200 jaar is er weer iets nieuws wat veel volgelingen krijgt.
Wellicht wel scientology.
5000bc Jodendom
0 Christendom
1400 Islam
19?? scientology.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 april 2011 om 21:11:
atheïst

is een zonde!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 april 2011 om 22:51:
is een zonde!

Als jij enkel over de term valt is dat jouw probleem. Het bied meer ruimte dan men denkt, zeker richting het agnostische spectrum, waarom voel ik mij nu verkeerd? Alsof ik gehapt heb ofzo :lol:

JWT

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 april 2011 om 00:04:
Alsof ik gehapt heb ofzo

:CHEER:

Waarschuw beheerder
Vuile theïst!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 april 2011 om 21:11:
ongelovig

Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 15 april 2011 om 19:34:
atheïst

ja dat ben ik :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op zaterdag 16 april 2011 om 00:36:
ja dat ben ik :)

Goedzo :yes: /poke Dozart :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op donderdag 17 maart 2011 om 18:25:
Afrika is over een paar jaar compleet uitgemoord dan, als al die moslims die christenen blijven vermoorden.

Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden , en gij zult door alle volken gehaat worden om Mijn naams wil
mattheus 24;9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 16 april 2011 om 13:37:
Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden , en gij zult door alle volken gehaat worden om Mijn naams wil

Dit lijkt meer over Moslims te gaan... die worden gehaat door iedereen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 april 2011 om 13:40:
Dit lijkt meer over Moslims te gaan... die worden gehaat door iedereen.

maar worden er veel moslims gedood ?

Allah noemt Jeruzalem echter nooit. En hoe kunnen de Moslims Jeruzalem vandaag als een heilige stad van de Islam opeisen, terwijl die niet eens in de Koran wordt genoemd? De recente aanspraak komt van degenen die de stad van de Joden willen afnemen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 16 april 2011 om 17:11:
De recente aanspraak komt van degenen die de stad van de Joden willen afnemen.

Krijgen ze toch nooit voor elkaar!

Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 16 april 2011 om 17:11:
maar worden er veel moslims gedood ?

Nope... wordt wel eens tijd he?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik vind het een goede ontwikkeling. Kijk, het Christendom is ook kut, maar is niet met de westerse wereld in oorlog. Voor mij als buitenstaander, die in die westerse wereld leeft, is een christelijke Algerijn vrijwel zeker niet tot last. Een moslim-Algerijn ook vrijwel zeker niet, maar de minieme kans dat ie je wel tot last is is op basis van zijn religie, mocht die in extremisme omslaan.
Waarschuw beheerder
Ach er zijn ook zat leuke moslims.

Ken er eentje die is keurig netjes geïntegreerd, spreekt perfect Nederlands, studeert, betaalt iedere maandjes netjes haar kopvoddentax en ze laat soms de hond van m'n oma uit. Nou, zo kan 't dus ook.
Waarschuw beheerder
Ach, er zijn ook zat leuke moslims.

Ken er eentje die is keurig netjes geïntegreerd, spreekt perfect Nederlands, studeert, betaalt iedere maand netjes haar kopvoddentax en ze laat soms de hond van m'n oma uit. Nou, zo kan 't dus ook.

Waarschuw beheerder
Men proefde zout, omdat men dacht dat deze suiker was...

(Men verkoos de ene slavernij boven de andere, het is echt ongelooflijk als je je er bewust van bent.)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 april 2011 om 23:02:
(Men verkoos de ene slavernij boven de andere, het is echt ongelooflijk als je je er bewust van bent.)

Inderdaad :yes: mgoed, verder iedereen lekker in hun waan laten jwtok.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 april 2011 om 23:05:
Inderdaad mgoed, verder iedereen lekker in hun waan laten jwtok.

Ze kennen de oude en pure oorsprong van die corrupte religies niet eens. Ja, ik laat ze in de waan want het feit dat die krankzinnige 'religies' verdedigd moeten worden, zegt eigenlijk al hoeveel vertrouwen ze in hun god hebben. Meeste mensen weten niet eens dat alle 3 de Abrahamse stromingen gebaseerd zijn op de verering van 1 en dezelfde prive-god van een farao die Egypte en haar rijke cultuur kapot heeft gemaakt.

Maar ze zijn bereid te vechten en te sterven voor die god omdat ze denken een andere god te eren als hun zogenaamde tegenstander? Wat een illusie.

Vragen moslims nooit af wat de maan doet op de vlag van hun landen? Wat doet een maan op een vlag dat symbool staat voor een 'religie' die gebaseerd is op een extreem corrupte vorm van zonne-verering? De maan werd in de oude wereld altijd gerelateerd met 'vrouwelijke, receptieve' eigenschappen, dus wat moet een zeer 'mannelijke, dominerende' gemeenschap daarmee? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik mag jou wel :rot:

Gekke theïsteng :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 april 2011 om 23:26:
verering van 1 en dezelfde prive-god van een farao die Egypte

en welke was dat ?horus ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zondag 17 april 2011 om 14:16:
en welke was dat ?horus ?

Zowel Horus, Isis als Amon Ra werden vele duizenden jaren door de Egyptenaren vereerd. De prive-god echter, was de Zonne-schijf Aton die Akhenaton vereerde. Deze kwam aan de macht in de 18e dynastie. Deze vreemde farao had zelfs zo'n hekel aan de rijke cultuur van Egypte dat hij zijn oorspronkelijke naam Amenhothep IV (Amen = Amon) veranderde in Akhenaton naar zijn god Aton.

Alle tempels die aan de eerder vernoemde Goden waren gewijd werden gesloten en vernietigd, alle oorspronkelijke rituelen zoals 'de onderwereld bewandelen' werden te-niet gedaan, omdat deze psychopaat dat wou; dit was de geboorte van monotheïsme (op een corrupte wijze wel te verstaan). Deze Akhenaton was niets anders als een agent van de al eerder Egypte-ingevallen en versslagen Hyksos (tijdens de 15e dynastie). Hyksos betekent ook niets anders als 'vreemde invallers'. In de bijbel word er gezegd dat de mensen (lees : oorspronkelijke inwoners van Egypte) voor hunzelf een Gouden Kalf maakten. Dit Gouden kalf verwijst naar een Astrologisch teken; de Stier. De mensen van Egypte wilden dus de oorspronkelijke cyclus van hun god Amon Ra blijven volgen dat zich toentertijd in het teken van de Stier bevond. Moses (lees : Akhenaton) verweet deze mensen dat ze 'zondigden', en wilde dat zij het teken van de Ram volgde in naam van zijn god Aton.

Na 17 jaar tirannie werd deze psychopaat Akhenaton door de mensen van de troon gestoten, en werd het o zo vernielde Egypte uitgegooid. Iets wat voor Egyptenaren bij voorbaat uitgesloten is, omdat de farao een levend voorbeeld zou zijn van het goddelijke. Dit zegt dus ook iets over de onverdraaglijkheid die de inwoners van Egypte te verdragen hadden. Zijn volgers zijn zich later gaan vestigen in plaatsen als Rome (waar we het Vaticaan aan te 'danken' hebben). Dit was dan ook in zekere zin de ware 'Exodus'... Egypte echter, zou nooit meer hetzelfde zijn...net als de rest van de wereld, niet veel later...

De oprichter van psychoanalyse, Sigmund Freud, zag al overeenkomsten tussen Moses en Akhenaton, en schreef er een boek over. Na het schrijven van het boek 'Moses & Monotheïsme' overleed hij 'plotseling' (hij is zeker weten vermoord). Een paar decennia later zijn er dan toch eindelijk een aantal boeken uitgebracht die het verband tussen Moses en Akhenaton kristalhelder bloot hebben gelegd, geschreven door Mustafa Gadalla en Ahmed Osman. Schrijver Ralph Ellis is ook een expert op het gebied van de connecties tussen Egypte en de Bijbel. :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Barry op zaterdag 16 april 2011 om 18:06:
Ach er zijn ook zat leuke moslims.

Ja, een deel van de niet-praktiserenden is wel oke.
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 april 2011 om 19:35:
Na het schrijven van het boek 'Moses & Monotheïsme' overleed hij 'plotseling' (hij is zeker weten vermoord).

Hij is gestorven aan inoperabele kanker in zijn gezicht... waar hij reeds JAREN aan leed. Als iemand Freud vermoord heeft, is hij het zelf geweest, met zijn obsessieve pijproken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 april 2011 om 20:07:
Hij is gestorven aan inoperabele kanker in zijn gezicht... waar hij reeds JAREN aan leed. Als iemand Freud vermoord heeft, is hij het zelf geweest, met zijn obsessieve pijproken.

Ik ken het officiële verhaal. ;) Volgens andere bronnen scheen hij weer vergiftigd te zijn. Ik hou het tweede aan, omdat het in verband staat met de cesurenring van controversiële openbaringen die o.a. religieuze organisaties willen voorkomen. Maar, wat een ander wilt geloven moet hij natuurlijk voor zichzelf weten... :)

Waarschuw beheerder
Speculatie, jwtok
Waarschuw beheerder
Moses (lees : Akhenaton)

Akhenaton is de zoon van farao Amenhotep III Mozes was niet de zoon van de farao maar kwam uit de stam Levi
en mozes is ook nooit farao geweest
Exodus 2
10 En toen het knechtje groot geworden was, zo bracht zij het tot Farao's dochter, en het werd haar ten zoon; en zij noemde zijn naam Mozes, en zeide: Want ik heb hem uit het water getogen.

zo kwam Mozes bij de farao

Net als veel jongeren, bezat Mozes ook veel ijver. Helaas een ijver zonder verstand. De tijd van God was nog niet aangebroken. Dat verstond Mozes niet ondanks het feit dat hij "onderwezen was in alle wijsheid van de Egyptenaren". Mozes dacht dat zijn broeders hem wel zouden begrijpen, dat God door hem verlossing zou bewerken (Handelingen 7:23-25). Maar hij had geen geduld om op God te wachten. dat kennen wel meer mensen. Maar dat gaat altijd verkeerd. Zo ook met Mozes. Nu was Mozes toch geen 'jonge knul' meer. Nee, hij was een volwassen man geworden. Maar dat hielp Mozes ook niet.
"Het kwam in zijn hart om zijn broeders, de zonen van Israël te bezoeken" (Handelingen 7:23-24). Ongetwijfeld had datgene, wat hij van zijn ouders geleerd had, hem zodanig beïnvloed, dat hij bij zijn eigen volk ging kijken. Niet dat hij aan het hof geleerd had, dat die verachte Hebreeërs zijn broeders waren, laat staan dat juist hen beloften gegeven waren (Genesis 15:13).

Exodus 2
22 Die baarde een zoon; en hij noemde zijn naam Gersom; want hij zeide: Ik ben een vreemdeling geworden in een vreemd land.

en als hij farao zou zijn zou hij zich geen vreemdeling voelen in een vreemd land

Hebreeën 11
24 Door het geloof heeft Mozes, nu groot geworden zijnde, geweigerd een zoon van Farao's dochter genoemd te worden;
25 Verkiezende liever met het volk van God kwalijk gehandeld te worden, dan voor een tijd de genieting der zonde te hebben;

Het was dus geen tijdverlies, die veertig jaar achter de schapen in de woestijn. Mozes leerde naar God te luisteren.

en het schijnt dat farao Merenptah de opvolger van Ramses ll was tijdens de uitocht

Het was ook onder Merenptah dat de Hebreeërs massaal uit Egypte wegtrokken. De in de bijbel vernoemde uittocht (ofwel exodus). Het is dan ook dat op een van de stelés, opgericht ter meerdere glorie van Merenptah, er gesproken wordt over het land Israël. De stele heet dan ook soms Israëlstele, maar meestal Stele van Merenptah

Handelingen 7
31 Mozes nu, dat ziende, verwonderde zich over het gezicht; en als hij derwaarts ging, om dat te bezien, zo geschiedde een stem des Heeren tot hem,
32 Zeggende: Ik ben de God uwer vaderen, de God Abrahams, en de God Izaks, en de God Jakobs. En Mozes werd zeer bevende, en durfde het niet bezien.
Exodus 3
16 Ga heen, en verzamel de oudsten van Israël, en zeg tot hen: De HEERE, de God uwer vaderen, is mij verschenen, de God van Abraham, Izak en Jakob, zeggende: Ik heb ulieden getrouwelijk bezocht, en hetgeen ulieden in Egypte is aangedaan;
17 Daarom heb Ik gezegd: Ik zal ulieden uit de verdrukking van Egypte opvoeren, tot het land der Kanaänieten, en der Hethieten, en der Amorieten, en der Ferezieten, en der Hevieten, en der Jebusieten; tot het land, vloeiende van melk en honig.

en Abraham, Izak, Jakob leefden dus voor Mozes en hadden God al
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Lemurian houdt er zijn eigen regels op na wat betreft realiteit.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 18 april 2011 om 00:58:
Akhenaton is de zoon van farao Amenhotep III Mozes was niet de zoon van de farao maar kwam uit de stam Levi
en mozes is ook nooit farao geweest

Wist je dat Amenhothep III niemand anders zou kunnen zijn als de Biblische Solomon?

Wist je dat Yuya niemand anders zou kunnen zijn als de Biblische Jozef?

Wist je dat de Hebreeuwse taal door vele Rabbijnen erkend word als oorspronkelijk Egyptisch?

Wist je dat de 22 letters van het Hebreeuwse alfabet achtergelaten tekens zijn van Amon Ra (de Zon) door het gebruik van een piramidon op de grote piramide in Egypte overdag?

Wist je dat Aton vertaalt naar Hebreeuws (een Egyptische taal) Adon word? (De 't' word een 'd'. Adon was de geheime naam van hun god Jehova, deze is dus niets anders als Aton...)

Wist je dat de militaire basis en politieke centrum van de ingevallen Hyksos (Atonisten) naast Avaris ook Zion werd genoemd?

Wist je dat de 'Tien Geboden' rechtstreekse corrupties zijn van de 52 negaties uit het Egyptische dodenboek?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De oprichter van psychoanalyse, Sigmund Freud, zag al overeenkomsten tussen Moses en Akhenaton, en schreef er een boek over. Na het schrijven van het boek 'Moses & Monotheïsme' overleed hij 'plotseling' (hij is zeker weten vermoord). Een paar decennia later zijn er dan toch eindelijk een aantal boeken uitgebracht die het verband tussen Moses en Akhenaton kristalhelder bloot hebben gelegd, geschreven door Mustafa Gadalla en Ahmed Osman. Schrijver Ralph Ellis is ook een expert op het gebied van de connecties tussen Egypte en de Bijbel. :)

Wow... Stukje eigen geschiedenisinvulling dit. 8) Freud vermoord. :/ De man barste uit elkaar van de kanker zijn laatste dagen.

Het boek is gewoon uitgekomen tijdens Freud zijn leven en hij overleed pas 2 jaar naar het publiceren. :/

Waarschuw beheerder
Ben ik even blij dat ik je opmerkingen niet lezen kan Reckoner... 8)

Veel plezier met je monoloog :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 april 2011 om 11:44:
Ben ik even blij dat ik je opmerkingen niet lezen kan Reckoner... 8)

Alleen maar beter. Kan ik zonder jouw interventie de nonsens binnen je verhalen onderstrepen. (Y)

Uitspraak van verwijderd op maandag 18 april 2011 om 11:21:
Wist je dat Yuya niemand anders zou kunnen zijn als de Biblische Jozef?

Slechts één man heeft deze - nogal wankele - theorie geopperd en het is gelijk zo?
Waarschuw beheerder
was de Zonne-schijf Aton die Akhenaton vereerde.

hoe kan het zijn dat Mozes een zonnegod vereerde als er duidelijk in de bijbel staat dat de zon niet vereerd mag worden?
hoe kan je iets vereren wat je niet mag vereren ?

Deuteronomium 17
3 Dat hij heengaat, en dient andere goden, en buigt zich voor die, of voor de zon, of voor de maan, of voor het ganse heir des hemels, hetwelk ik niet geboden heb

en het is een theorie er zijn inderdaad dingen die overeen komen.

Veel verhalen uit torah/bijbel/koran zijn veel ouder dan het monotheïsme en er spelen soms meerdere goden in mee.

en wie zegt dat het niet anderzom is
Misschien heeft Aknathon wel een bepaalde interesse gehad in het geloof dat al langer onder de slaven leefde
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 18 april 2011 om 13:02:
hoe kan het zijn dat Mozes een zonnegod vereerde als er duidelijk in de bijbel staat dat de zon niet vereerd mag worden?
hoe kan je iets vereren wat je niet mag vereren ?

Het was dan ook geen gewone vorm van Zonne-verering zoals Egypte al duizenden jaren deed. Aton had zelfs 'geen beeld'.
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 18 april 2011 om 13:02:
Dat hij heengaat, en dient andere goden, en buigt zich voor die, of voor de zon, of voor de maan, of voor het ganse heir des hemels, hetwelk ik niet geboden heb

En dat is dus exact het verbod van het vereren van de andere Egyptische goden...het monotheisme. 1 god voor iedereen. :lol:

Waarschuw beheerder
+1
Zonne-schijf

Komt voor in meerdere culturen en pre-christelijke volksreligies voor. Van Scandinavië tot Zuid-Amerika.

Heeft in wezen niks direct met de Egyptische variant te maken. Is dus geen direct bewijs.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 april 2011 om 11:44:
Ben ik even blij dat ik je opmerkingen niet lezen kan Reckoner...

:lol: lemurian, ik heb een cadeautje voor je:

[img width=800 height=800 cacheid=0011b930002f4393815447af1a02c1defd]http://www.huppa.nl/8164-4515-thickbox/men-hoofdstel-standard-shet.jpg[/img]

ze zijn weer aan vervanging toe. Met jouw gebruik slijten ze nogal snel :)
Waarschuw beheerder
Misschien is ‘t het beste als we ons maar gewoon tot de islam bekeren. Waar is de schaar? Mijn voorhuid gaat er vandaag nog af.

:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 april 2011 om 13:06:
En dat is dus exact het verbod van het vereren van de andere Egyptische goden...het monotheisme. 1 god voor iedereen.

maar wel een Godheid van Vader Zoon en Heilige Geest

maar toch zit er meer achter het vloeken van Gvd tot Jezus gebeurt in elk land elke taal
en nooit van een ander geloof dit kan gewoon geen toeval zijn

In Egyptische teksten is geen enkele verwijzing naar de Uittocht van de Israëlieten gevonden. De Egyptische farao's legden in teksten op muren van tempels of op gedenkstenen alleen successen vast. Rampen en nederlagen werden niet vastgelegd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ten eerste is er inderdaat wel wat gerommeld in de bijbel maar er zijn in de loop der jaren ook mensen die er echt alles en alles aan gedaan om het tegendeel te bewijzen (en als het toch een sprookje was waarom ?)maar het kan ook zijn dat het verhaal van egypte gewoon een grote dwaalleer is en dat die onderzoekers alle beweismarteriaal kapot hebben gemaakt of gelogen hebben (en velen zullen verleidt worden )(de duivel gaat rond als een brullende leeuw )
en het is lijk me ook niet zo dat met zoveel kubike meter grond alles te bewijzen is wat er vroeger ooit gebeurt is
en het is zo dat het begin van de bijbel oorspronkelijk door is verteld van generatie op generatie dus dan kan het inderdaat goed kunnen gebeuren dat de verhalen sterker zijn geworden en dat verhalen door elkaar zijn geraakt
maar dat neemt niet weg dat de toekomst profetie onder andere Daniel Johannes enzo die gelijk opgeschreven zijn
openbaring 1:19 Schrijf, hetgeen gij gezien hebt, en hetgeen is, en hetgeen geschieden zal na dezen:
dat die gewoon keihard aan het uitkomen zijn!!!!!!!!!!!!! en dat is voormij gewoon een reden om door te geloven

www.verhoevenmarc.be/_stervenVoorLeugen.doc
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vloeken is aangeleerd.

geloven ook

Waarschuw beheerder
Hee Hoppa, wat moet zo'n vroom christen als jij nou op www.gabbertijd.nl ..? Heb jij die site gehackt en die plaatjes erop gezet?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van arj@n op dinsdag 19 april 2011 om 20:25:
geloven ook

Geloven is aanwezig in de aanleg.

Religie is aangeleerd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 april 2011 om 15:20:
Religie is aangeleerd.

(y)

:bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 april 2011 om 15:20:
Geloven is aanwezig in de aanleg.

Alleen cultureel...

Waarschuw beheerder
Of je nou kijkt naar de meest primitieve volkeren die nooit in aanraking zijn gekomen met 'de beschaafde wereld' of de meest geciviliseerde maatschappijen (behalve de onze), geloven doen álle volkeren, behalve deze onnatuurlijke samenleving. 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 april 2011 om 20:20:
Of je nou kijkt naar de meest primitieve volkeren die nooit in aanraking zijn gekomen met 'de beschaafde wereld' of de meest geciviliseerde maatschappijen (behalve de onze), geloven doen álle volkeren, behalve deze onnatuurlijke samenleving

Dan ga je naar de één oorsprong theorie. Waaruit je dus kan concluderen dat ook de eerste homo-sapiens een vorm van religie aanhingen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 april 2011 om 20:47:
Dan ga je naar de één oorsprong theorie. Waaruit je dus kan concluderen dat ook de eerste homo-sapiens een vorm van religie aanhingen.

Religie en geloven zijn niet gelijk.
Ik geloof in een heleboel dingen, maar ben niet religieus.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 april 2011 om 20:47:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 april 2011 om 21:05:
Religie en geloven zijn niet gelijk.
Ik geloof in een heleboel dingen, maar ben niet religieus.

Religie is een vastomlijnde bundel van ideeën, een doctrine. Maar geloof, met name natuurgeloof, is er in principe altijd wel geweest. Nooit zijn er atheïstische leefgemeenschappen geweest naar mijn weten. Geloven in God/de Bron/whatever is derhalve dus een zeer natuurlijk verschijnsel. (Y) Atheïsme zoals nu, dat is gewoon een welvaartsziekte; 't gevolg van een beschaving die in de knoop is geraakt met een kut religie, en daardoor gelijk alle geloof is verloren en vervangen heeft voor wetenschap om van de dominerende, beperkende religie af te komen. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 april 2011 om 22:24:
Atheïsme zoals nu, dat is gewoon een welvaartsziekte

Dit gaat vrij ver :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van arj@n op dinsdag 19 april 2011 om 20:25:
vloeken is aangeleerd.

geloven ook

dat zou heel goed kunnen
vloeken is aangeleerd door de duivel geloven door God

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 april 2011 om 21:33:
Hee Hoppa, wat moet zo'n vroom christen als jij nou op www.gabbertijd.nl ..? Heb jij die site gehackt en die plaatjes erop gezet?

ten eerste zo vroom ben ik niet maar kan gewoon niet om de feiten heen
ten tweede de wonderen zijn de wereld noch niet uit :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 april 2011 om 22:59:
Dit gaat vrij ver :lol:

Ik vond 'm wel treffend ;d :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 21 april 2011 om 22:26:
vloeken is aangeleerd door de duivel geloven door God

Kut is dat hè?

Waarschuw beheerder
Theïsme is gewoon een gezwel binnen de samenleving, dat is mijn visie dan weer :lol:

Waarschuw beheerder
Theïsme, als in staatsreligie.. institutenreligie... ja, een beetje wel ja.
Waarschuw beheerder
Illuminati spelkaarten
http://eindtijdinbeeld.nl/smoking_gun_1.htm

Witte Magie occultist, David Icke (http://www.davidicke.net/symbolism/articles/dec2002/illuminaticards.jpg) heeft de meest toepasselijke kaarten uit het 100 kaarten tellende spel weten te trekken. Hij selecteerde deze kaarten, omdat deze het verhaal van de Illuminati, om oorlogen, paniek en epidemieën te produceren, overduidelijk maken. Het spel werd een bestseller en won de Origins Award for Best Card Game.

- De Illuminati produceerde een plan, dat exact de Bijbelse profetie vervult.

- De laatste twee kaarten staan in de juiste volgorde, zoals David Icke ze presenteerde.

[img width=303 height=451 cacheid=0011ba3a002f44c7f49dcece1a02c21102]http://img35.imageshack.us/img35/8960/dededeed.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

Rewriting History" (Geschiedenis herschrijven) Jezus voorzegde de ongekende misleiding in de eindtijd. Jezus waarschuwde:

+ "Ziet toe, dat niemand u verleide." Matth. 24:4

+ "Vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden." Matth. 24:11

+ "Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, waren het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden." Matth. 24:24

De Illuminati realiseerde zich, dat ze een gehele bevolking zouden moeten verleiden, om hun begeerde Nieuwe Wereld Orde te bereiken. Zij realiseerde zich dat de Openbare scholen teveel leerlingen en studenten hadden, die te goed en te breed konden lezen, en te goed communiceerden. De gemiddelde student had een wantrouwen in de regering en zijn autoriteiten. Het was duidelijk, dat de Illuminati controle moest winnen over het hele schoolsysteem, vanaf de basis, als zij enige hoop wilde hebben voor de oprichting van de NWO, die de New Age Christus en vrijmetselaar zou dienen.

In 1911, begon de Illuminati bedrijven, die schoolboeken schrijven, op te kopen, totdat zij ze na Wereldoorlog I allemaal bezat. Wanneer ze eenmaal controle had over schoolboeken, begon zij geleidelijk aan de leerplannen af te stompen en geschiedenis te herschrijven. Vandaag ontvangen leerlingen van Openbare scholen in toenemende mate inferieure opleidingen. Tot nu toe is de bevolking grotendeels academisch minder geschoold, politiek minder beslagen en onwetend over de Waarheid van Jezus Christus.

Geschiedenis herschrijven was de eerste stap tot het opstellen van de NWO

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 april 2011 om 22:33:
Kut is dat hè?

tja ja en nee (beter nee en ja )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op donderdag 21 april 2011 om 23:11:
In 1911, begon de Illuminati bedrijven, die schoolboeken schrijven, op te kopen, totdat zij ze na Wereldoorlog I allemaal bezat. Wanneer ze eenmaal controle had over schoolboeken, begon zij geleidelijk aan de leerplannen af te stompen en geschiedenis te herschrijven.

Hoe weet je dat? In de geschiedenisboeken gelezen..?

de Waarheid van Jezus Christus.

Waarde > waarheid !

Waarschuw beheerder

En daarvoor ben ik hun meer dan van harte dankbaar. :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 april 2011 om 11:10:
In 1911, begon de Illuminati bedrijven, die schoolboeken schrijven, op te kopen, totdat zij ze na Wereldoorlog I allemaal bezat. Wanneer ze eenmaal controle had over schoolboeken, begon zij geleidelijk aan de leerplannen af te stompen en geschiedenis te herschrijven.

Hoe weet je dat? In de geschiedenisboeken gelezen..?

't Klopt volgens mij wel wat ie zegt. Rond die tijd zou dat dat ongeveer allemaal gebeurd moeten zijn.
In 1900 begon trouwens ook de leerplicht pas.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 april 2011 om 13:10:
't Klopt volgens mij wel wat ie zegt. Rond die tijd zou dat dat ongeveer allemaal gebeurd moeten zijn.

Het is natuurlijk nonsens wat hij zegt. 8)

Welke leerboeken? Waar de Duck heeft hij het eigenlijk over? Wat werd herschreven?

Het gaat werkelijk helemáál nergens over. Ben ik de enige die dat inziet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 april 2011 om 13:41:
Welke leerboeken?

De wetenschappelijke lesboeken. De wetenschap is precies de kant opgestuurd om het denken der volkeren richtingen op te sturen die zij voor ogen hebben om de geesten klaar te maken voor de NWO! Om dat te verwezenlijk moet je ergens beginnen: het denken van de mensen veranderen. JWT!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 april 2011 om 14:22:
De wetenschappelijke lesboeken. De wetenschap is precies de kant opgestuurd om het denken der volkeren richtingen op te sturen die zij voor ogen hebben om de geesten klaar te maken voor de NWO! Om dat te verwezenlijk moet je ergens beginnen: het denken van de mensen veranderen. JWT!

Welke dan precies? En hoe zit het met elke wetenschappelijke vooruitgang die met de afgelopen 100 jaar heeft geboekt? En alle boeken die voor 1900 geschreven zijn? Die zijn allemaal verdwenen? Vreemd, want the Origin of species staat gewoon hier in de kast.

Het gaat werkelijk, helemaal nergens over. Dat weet jij toch net zo goed als ik. 8)

Slap David Icke gelul. Totale nonsens verkondigen er heel veel geld mee verdienen. Briljant!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 april 2011 om 15:00:
Totale nonsens verkondigen er heel veel geld mee verdienen. Briljant!

Als je creatief met onzin bent, verheffen hele volksstammen je tot onfeilbare, alziende autoriteit... in die zin is het complotwereldje goed te vergelijken met georganiseerde religie!

"Jij gelooft niet in de illuminatie, dus jij bent een schaap / onverlicht / dom"
"Jij gelooft niet in Allah/Yahweh, dus jij bent een zondaar / een slecht mens / verdoemd"

:')

Waarschuw beheerder
Welke dan precies? En hoe zit het met elke wetenschappelijke vooruitgang die met de afgelopen 100 jaar heeft geboekt? En alle boeken die voor 1900 geschreven zijn? Die zijn allemaal verdwenen? Vreemd, want the Origin of species staat gewoon hier in de kast.

To be honest.. ik weet het allemaal ook niet 8) Ik sta daar erg met een gemengd gevoel in. De protocollen van de wijzen van Zion hebben wel indruk op me gemaakt (op een schokkende manier). Er zijn echt wel aanwijzingen wat mij betreft het allemaal best zou kunnen kloppen, zeker gezien hoe daadwerkelijk vandaag de dag er gewoon dingen in de wereld zo zijn ontwikkeld zoals daarin aangekondigd, maar ik weet het gewoon niet. Hou me er maar neutraal in. Ik merk wel dat als je eenmaal dergelijke dingen gaat aannemen als een realistisch idee dat het er voor zorgt dat je erg vanuit een paranoïde state of mind naar de wereld kunt gaan kijken. Je kunt je afvragen waar dat goed voor is...

Het gaat werkelijk, helemaal nergens over. Dat weet jij toch net zo goed als ik. 8)

Nou 'het net zo goed wéten als jij' gaat me wat te ver.. ik hou 't best voor mogelijk nog.. maar ik ga er geen wereldbeeld op vestigen in ieder geval. Hooguit onbewust dat ik mezelf er zo af en toe eens op betrap, maar dan kap die ik die gedachten vaak ook weer af.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 april 2011 om 15:15:
Als je creatief met onzin bent, verheffen hele volksstammen je tot onfeilbare, alziende autoriteit... in die zin is het complotwereldje goed te vergelijken met georganiseerde religie!

"Jij gelooft niet in de illuminatie, dus jij bent een schaap / onverlicht / dom"
"Jij gelooft niet in Allah/Yahweh, dus jij bent een zondaar / een slecht mens / verdoemd"

Hehe... maar ja, dit alles heeft ook wel een sterke lijn met religie sowieso. Dit is nou waarin de tekenen van de eindtijd worden gezien, waarin de openbaringen van Johannes worden gezien in de wereld, bepaalde Koran-profetieën etc. Ik denk dat die complottheorieën meer met religie vandoen hebben dan men denkt. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
andere kaarten
http://eindtijdinbeeld.nl/smoking_gun_2.htm
http://eindtijdinbeeld.nl/smoking_gun_3.htm

en trouwens aangezien dit topic gaat over
moslims bekeren zicht tot het Christendom.
heb ik hier noch iets intressant

Wat leert de Koran over Jezus?

http://www.verhoevenmarc.be/_JezusKoran.doc
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en dan heb je ook noch veel mensen die vragen zich af:
als God bestaat waarom zoveel ellende in de wereld ?

waarschijnlijk ongeveer dit

God heeft de mensen geschapen .

En na de zonde val hadden de mensen de keuze om voor God te kiezen of de niet (duivel) veel mensen kozen/kiezen niet voor God en na honderden moorden verkrachtingen enzo geven mensen God de schuld waarom er zo veel slechte dingen gebeuren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zondag 24 april 2011 om 14:25:
En na de zonde val hadden de mensen de keuze om voor God te kiezen of de niet (duivel) veel mensen kozen/kiezen niet voor God en na honderden moorden verkrachtingen enzo geven mensen God de schuld waarom er zo veel slechte dingen gebeuren.

De Bijbel is samengesteld uit, door de kerkelijke leiders, goedgekeurde evangeliën.
Daarom zijn de kerkelijke leiders de spreekbuis van God.
Ze hebben zichzelf die "taak" toegeëigend en daarmee hun machtspositie vastgelegd.

Je hebt geen voorganger nodig om GOED te doen!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 april 2011 om 14:37:
Je hebt geen voorganger nodig om GOED te doen!!!!

daar ben ik het mee eens

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zondag 24 april 2011 om 14:25:

Vrije wil is de populairste verklaring van ellende, maar er zijn een aantal belangrijke problemen mee. Ten eerste, als mensen via hun vrije wil ellende veroorzaken, hoe verklaar je dan natuurgeweld? Mensen veroorzaken geen tsunami's en aardbevingen.

"Ja, maar de mens heeft de natuur inmiddels zo ver beinvloed dat we indirect zelf voor rampen verantwoordelijk zijn."
Dat is lastig te bewijzen, maar dan nog: vroeger, voor de industriele revolutie, waren er ook al natuurrampen. Hier konden mensen toen nog met geen mogelijkheid verantwoordelijk voor zijn. De conclusie is dus dat God verantwoordelijk is en hier van nalatigheid beschuldigd mag worden.

En trouwens, is vrije wil nou werkelijk zo heilig dat het zo veel ellende waard is? Denk aan moordenaars, verkrachters, dictators.... zelfs de duivel heeft vrije wil gekregen van God. Waarom heeft hij de daden van deze mensen niet tegengehouden? Waarom heeft hij die mensen niet gedood voor ze schade konden aanrichten? Waarom heeft hij het scheppen van deze mensen niet in z'n geheel nagelaten?

Er zijn nog wel meer puntjes te bedenken maar 't is wel duidelijk zo geloof ik ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 april 2011 om 19:29:
Ten eerste, als mensen via hun vrije wil ellende veroorzaken, hoe verklaar je dan natuurgeweld? Mensen veroorzaken geen tsunami's en aardbevingen.

Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat het bewustzijn, en de gedachten van de mens invloed hebben op 'de wereld'. Hoe rotter de mensen vanbinnen zijn, hoe meer dat een destructieve invloed zal hebben op de omgeving...

[img width=400 height=283]http://clairefearon.squarespace.com/storage/_masaru_emoto-729079.jpg[/img]

Links is een foto-opname genomen van water dat de gedachte 'Dankje' had ontvangen, en rechts de gedachte 'Ik ga je vermoorden'.

Het is best triest om te concluderen dat de wetenschap bevestigd wat mystici al duizenden jaren hebben gezegd...ze wisten donders goed dat de Microkosmos en Macrokosmos onafscheidelijk waren...;)

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 april 2011 om 19:59:
Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat het bewustzijn, en de gedachten van de mens invloed hebben op 'de wereld'. Hoe rotter de mensen vanbinnen zijn, hoe meer dat een destructieve invloed zal hebben op de omgeving...

Juistum.

Alles staat met alles in verbinding. Zoals het hele heelal in verbinding staat en alles daarbinnen invloed heeft op elkaar, zo ook het collectief bewustzijn en de bewegingen in de natuur...
Komt geen God aan te pas als je 't mij vraagt.

Waarschuw beheerder
Juustem, niet direct een reden om gelijk er reli-funda porno van te maken :lol:

Waarschuw beheerder
Ik ben een reli-porn producer B)

Waarschuw beheerder
Gij met uwe carnatische-sound waanzin, its a sin!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 april 2011 om 19:59:

[img width=400 height=283]http://clairefearon.squarespace.com/storage/_masaru_emoto-729079.jpg[/img]

Links is een foto-opname genomen van water dat de gedachte 'Dankje' had ontvangen, en rechts de gedachte 'Ik ga je vermoorden'.

Het is best triest om te concluderen dat de wetenschap bevestigd wat mystici al duizenden jaren hebben gezegd...ze wisten donders goed dat de Microkosmos en Macrokosmos onafscheidelijk waren...;)

Hmmm... die foto's van Emoto zijn geen wetenschappelijk bewijs... maar ok, stel dat het klopt, dan vraag ik me nog steeds af waarom God onze duistere gedachten toelaat. Ik snap dat vrije wil een groot goed is, maar is het nou zo waardevol dat het verkrachtigen, moorden en de holocaust rechtvaardigt?
Waarschuw beheerder
Rewriting History" (Geschiedenis herschrijven) Jezus voorzegde de ongekende misleiding in de eindtijd. Jezus waarschuwde:

+ "Ziet toe, dat niemand u verleide." Matth. 24:4

+ "Vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden." Matth. 24:11

+ "Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, waren het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden." Matth. 24:24

De Illuminati realiseerde zich, dat ze een gehele bevolking zouden moeten verleiden, om hun begeerde Nieuwe Wereld Orde te bereiken. Zij realiseerde zich dat de Openbare scholen teveel leerlingen en studenten hadden, die te goed en te breed konden lezen, en te goed communiceerden. De gemiddelde student had een wantrouwen in de regering en zijn autoriteiten. Het was duidelijk, dat de Illuminati controle moest winnen over het hele schoolsysteem, vanaf de basis, als zij enige hoop wilde hebben voor de oprichting van de NWO, die de New Age Christus en vrijmetselaar zou dienen.

In 1911, begon de Illuminati bedrijven, die schoolboeken schrijven, op te kopen, totdat zij ze na Wereldoorlog I allemaal bezat. Wanneer ze eenmaal controle had over schoolboeken, begon zij geleidelijk aan de leerplannen af te stompen en geschiedenis te herschrijven. Vandaag ontvangen leerlingen van Openbare scholen in toenemende mate inferieure opleidingen. Tot nu toe is de bevolking grotendeels academisch minder geschoold, politiek minder beslagen en onwetend over de Waarheid van Jezus Christus.

[img width=419 height=275]http://img219.imageshack.us/img219/7536/481jv.jpg[/img]

In de schoolwet van 1806 stond dat de openbare school moest opleiden tot ‘alle christelijke en maatschappelijke deugden’. Het christendom lag dus nog steeds aan de basis van alle onderwijs,

In 1911, begon de Illuminati bedrijven, die schoolboeken schrijven, op te kopen, totdat zij ze na Wereldoorlog I allemaal bezat.de eerste wereldoorlog van 28 juli 1914 tot 11 november 1918
Schoolstrijd
Van 1840 tot 1920 woedde de schoolstrijd, die rond meerdere punten werd gevoerd. Was met de vrijheid van onderwijs het algemeen christelijk karakter van de openbare school nog wel gewaarborgd? Of werden ouders die een gematigd christelijke opvoeding voorstonden, nu genoodzaakt hun kinderen naar een christelijke school te sturen, die naar hun opvattingen wellicht juist weer te dogmatisch was?
En dan de bezoldiging: bijzonder onderwijs was vrijelijk toegestaan, maar het werd niet gesubsidieerd. Dit leidde tot de klacht dat burgers die bijzonder onderwijs voor hun kinderen wensten, zelf de kosten droegen, terwijl zij via de belastingen ook nog eens het openbaar onderwijs bezoldigden.

Het vraagstuk van de financiering van openbaar onderwijs werd een belangrijke scheidslijn in de Nederlandse politiek. Er ontstond een "antithese" tussen protestanten en katholieken (voorstanders van gelijkstelling van het openbaar onderwijs) en liberalen (tegenstanders hiervan). http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_onderwijs

herschrijven 2 http://worldevangelisationnetworkwen.punt.nl/?gr=797723&page=2
In resolutie 181 wordt Israël maar liefst dertig keer als Joodse staat benoemd en is er geen sprake van een Palestijnse staat. De VN is al jaren bezig deze geschiedenis te herschrijven door het aan de Arabieren toegewezen deel te veranderen in een aan de Palestijnen toegewezen deel.
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 april 2011 om 19:29:
En trouwens, is vrije wil nou werkelijk zo heilig dat het zo veel ellende waard is? Denk aan moordenaars, verkrachters, dictators.... zelfs de duivel heeft vrije wil gekregen van God. Waarom heeft hij de daden van deze mensen niet tegengehouden? Waarom heeft hij die mensen niet gedood voor ze schade konden aanrichten? Waarom heeft hij het scheppen van deze mensen niet in z'n geheel nagelaten?

omdat God geen dictator is
een dictator wijst elke andere vorm van denken af, vaak met geweld.’het is je eigen keus
Hij niet wil, dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen'" (2 Petrus 3: 9 )
en met de duivel lees maar in de bijbel wat ermee gaat gebeuren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://xandernieuws.punt.nl/?id=508520&r=1&tbl_archief=
http://xandernieuws.punt.nl/?r=1&id=547601

[img width=676 height=330 cacheid=0011baf0002f45a3da4927b41a02c2352d]http://img10.imageshack.us/img10/7545/illkaartspelrewrhistill.jpg[/img]

Om de studenten over de hele wereld, maar met name in het Westen, te overtuigen van een nieuw (gemanipuleerd) wereldbeeld, was het nodig dat de Illuminati ongemerkt binnendrongen in de scholen en universiteiten (middelste kaart). Naast het feit dat éénzijdig de nadruk werd gelegd op 'geaccepteerde' en zogenaamd 'bewezen' wetenschappelijke feiten -waardoor een hele generatie blind werd gemaakt voor de werkelijkheid (kaart rechts)-, werden leerboeken stapje voor stapje gewijzigd en feiten heel subtiel steeds verder verdraaid, met als doel om de bevolking voor te bereiden om hun vrijheden over te geven aan eenalles omvattende en alles en iedereen controlerende Nieuwe Wereld Orde.

De volgende valse en verdraaide feiten zijn met groot succes bij het leeuwendeel van de studenten en de bevolking ingestampt:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Goed werk hoppaaaaa, vertel ze hoe 't zit!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 april 2011 om 11:54:
maar is het nou zo waardevol dat het verkrachtigen, moorden en de holocaust rechtvaardigt?

Zomaar een gedachte.

Misschien heeft hij wel de vrije keuze gelaten omdat wij zelf moeten kiezen welke kant we op gaan.
De goede of de slechte.
Je kiest voor hem...of je kiest er niet voor.

Waarschuw beheerder
Dit topic is geestelijk en ethisch vermoord door de angst-maffia.

Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 25 april 2011 om 16:13:
In resolutie 181 wordt Israël maar liefst dertig keer als Joodse staat benoemd en is er geen sprake van een Palestijnse staat. De VN is al jaren bezig deze geschiedenis te herschrijven door het aan de Arabieren toegewezen deel te veranderen in een aan de Palestijnen toegewezen deel.

Jij maakt jezelf wel meester van het 'de hak op de tak springen' hè...?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 25 april 2011 om 16:13:
omdat God geen dictator is

Op zich nobel, maar alles zomaar toelaten is het andere uiterste. Als God een verkrachting toelaat, heeft hij een hele goeie reden nodig. Hij kan de verantwoordelijkheid niet zomaar afschuiven op die verkrachter, zonder te zeggen waarom de vrije wil van die verkrachter op dat moment nou zó waardevol was, dat zijn slachtoffer daarvoor zo'n prijs moest betalen.

Je kan zeggen: "Vrije wil is alleen waardevol als het overal en altijd geldt; als je eraan gaat sleutelen verliest het zijn waarde." Maar waarom zou dit zo zijn? Bovendien ging het vermoedelijk tegen de vrije wil van het slachtoffer in...

Dus welke reden heeft God om de vrije wil in dit soort specifieke gevallen ongemoeid te laten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 11:48:
Op zich nobel, maar alles zomaar toelaten is het andere uiterste. Als God een verkrachting toelaat, heeft hij een hele goeie reden nodig. Hij kan de verantwoordelijkheid niet zomaar afschuiven op die verkrachter, zonder te zeggen waarom de vrije wil van die verkrachter op dat moment nou zó waardevol was, dat zijn slachtoffer daarvoor zo'n prijs moest betalen.

Je kan zeggen: "Vrije wil is alleen waardevol als het overal en altijd geldt; als je eraan gaat sleutelen verliest het zijn waarde." Maar waarom zou dit zo zijn? Bovendien ging het vermoedelijk tegen de vrije wil van het slachtoffer in...

Dus welke reden heeft God om de vrije wil in dit soort specifieke gevallen ongemoeid te laten?

ten eerste de duivel wil dat we slechte dingen doen en zal er alles aan doen om ons te verleiden maar de duivel zal niet winnen
Lukas 11
17Een ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een huis, tegen zichzelf verdeeld zijnde, valt.
18 Indien nu ook de satan tegen zichzelven verdeeld is, hoe zal zijn rijk bestaan?

en over verkrachting

habakuk 2 :
15 Wee dien, die zijn naaste te drinken geeft, gij, die uw wijnfles daarbij voegt, en ook dronken maakt, opdat gij hun naaktheden aanschouwt.
16 Gij zult ook verzadigd worden met schande, voor eer; drinkt gij ook, en ontbloot de voorhuid; de beker der rechterhand des HEEREN zal zich tot u wenden, en er zal een schandelijk uitbraaksel over uw heerlijkheid zijn.
17 Want het geweld, dat tegen Libanon begaan is, zal u bedekken, en de verwoesting der beesten zal ze verschrikken, om des bloeds wil der mensen, en des gewelds in het land, de stad en aan alle inwoners derzelve.

dus het word zoizo niet goed gekeurd

openbaring 22 : 12 En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn.
13 Ik ben de Alfa, en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste.
14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.
15 Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet.

het is veeel beter om in de poorten binnen te zijn !

Mattheüs 24
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
8 Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
9 Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
10 En dan zullen er velen geërgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
11 En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
12 En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.

13 Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden
.
het staat duidelijk in de bijbel dat er zware tijden zullen komen en het is zow dat Jezus in de bijbel veel meer voor de zwakkere mensen opkwam dan voor de minder zwakkere (kreupelen zwervers blinden melaatsen prostituees (ook al word het beroep zelf niet goedgekeurd in de bijbel)
en lees dit stukje eens
http://users.skynet.be/fa390968/_onschuldig_lijden.doc

Uitspraak van verwijderd op maandag 25 april 2011 om 18:18:
Dit topic is geestelijk en ethisch vermoord door de angst-maffia

over angst
Filippensen 1
28 En dat gij in geen ding verschrikt wordt van degenen, die tegenstaan; hetwelk hun wel een bewijs is des verderfs, maar u der zaligheid, en dat van God.
29 Want u is uit genade gegeven in de zaak van Christus, niet alleen in Hem te geloven, maar ook voor Hem te lijden;
30 Denzelfden strijd hebbende, hoedanigen gij in Mij gezien hebt, en nu in Mij hoort

vers 30 gaat over de kruisiging (en het lijden van Jezus) en daar draait het hele Christelijke geloof om
het gaat om Jezus die voor al onze zonden aan het kruis heeft gehangen dood is gegaan en de dood overwonnen heeft
dus het is aan ons of we door Jezus vergevenis van onze zonden vragen ( en wees niet bang iedereen heeft fouten ik ook maar we mogen bij Hem komen zoals we zijn)
Hij niet wil, dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen'" (2 Petrus 3: 9 )

Johannes 3:15 Opdat ieder die in Mij gelooft, eeuwig leven zal hebben.
dus als je in Jezus geloofd en geloofd dat Hij voor al onze zonden aan het kruis heeft gehangen en vraagt om vergevenis van je zonden dat je nergens bang voor hoeft te zijn wat er ook zal gebeuren daarom is de kruis het symbool van de Christenen

en het is ook zo dat satanisten kruisen in de fik steken of omgekeerde kruizen gebruiken
en nooit een symbool van een ander geloof gebruiken
daar zit ook meer achter
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Oh jeeh, reli-gekkies op een zeepkist.

Berg jezelf, dit gaat een lang verhaal worden. :facepalm:

God bestaat niet... (Y) De Bijbel zelf is daar het bewijs voor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 21:19:
God bestaat niet...

Wellus!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 21:26:
Wellus!

:no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 21:26:
Wellus!

Bewijs?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 21:36:
Bewijs?

http://www.eo.nl/algemeen/homepage/page/-/home.esp < Daar

Waarschuw beheerder
Hel voor jullie (of als jullie 'geluk' hebben reïncarnatie)! Jullie zullen nooit een ekte wordeng!

Ik zit trouwens met een filosofische vraag in m'n kop over 'het complot' en de relatie met dit onderwerp, maar ik krijg het niet onder de juiste woorden :frusty:
Njah, kom ik nog wel eens op terug :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Echt gast, ga het boek Ishmael lezen. Alle antwoorden komen je toegewaaid. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 21:45:
Echt gast, ga het boek Ishmael lezen. Alle antwoorden komen je toegewaaid. (Y)

??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 21:47:
??

Link in je eigen Zieke maatschappij topic. Tipje!

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 21:43:
Jullie zullen nooit een ekte wordeng!

Ick ben vuel ekter dan jouw neppe ecktigheidswaang

jwtok
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 11:48:

noch een stikje over vrijheid
Galaten 5
13 Want gij zijt tot vrijheid geroepen, broeders, alleenlijk gebruikt de vrijheid niet tot een oorzaak voor het vlees; maar dient elkander door de liefde.

14 Want de gehele wet wordt in een woord vervuld, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben, gelijk uzelven.

15 Maar indien gij elkander bijt en vereet, ziet toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

16 En ik zeg: Wandelt door den Geest en volbrengt de begeerlijkheden des vleses niet.

17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.

18 Maar indien gij door den Geest geleid wordt, zo zijt gij niet onder de wet.

19 De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid,

20 Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen,

21 Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke; van dewelke ik u te voren zeg, gelijk ik ook te voren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.

22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op woensdag 27 april 2011 om 18:12:
noch een stikje over vrijheid

Waar was de vrijheid van Lot zijn dochters toen deze vergeven werden om de seksuele lusten van de woedende massa te stillen?

Waarschuw beheerder
In deze tijd is iedereen "bang" dat de Islam de wereld over gaat nemen, maar door deze ontwikkelingen lijkt het tegendeel waar.

Mensen zijn gewoon zoiezo bang dat "iets" de wereld gaat overnemen. Zijn het niet de moslims is het de iluminati of de aliens enz enz.

Er zo altijd wel iets.

Waarschuw beheerder
Hoe komen mensen er toch bij dat er sprake is van een 'overname', die afkomstig is van een één of andere Mafia? :lol: Mensen zijn wereldwijd al EEUWEN en EEUWEN overmeesterd door de bedriegers die onder vele namen te werk gaan, en dit is de tijd om erachter te komen van hoe en wat. Ik kan zo weer mijn stukje aanhalen betreft de psychopaat Mozes/Akhenaton. Of wat dacht je van onze dorpsoudsten die vermoord zijn, de sjamanen die in de brand zijn gezet omdat ze niet in de Christelijke leugen stapten, de geschiedenisboeken die herschreven zijn zodat onder andere de Maya's als een stel barbaren zijn geportretteerd, of het grote Wijsheids-archief dat in Alexandrië vernietigd (en gestolen) werd door de Romeinen (in naam van de Paus), heksen die verbrand zijn waarmee alle extreem belangrijke kennis van kruiden en andere wijsheid verloren is gegaan, ...100-jarige oorlog, 80-jarige oorlog hier in Nederland, 1e en 2e wereldoorlog, Bosnië, Irak...

Overname? Word wakker. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 april 2011 om 00:37:
Hoe komen mensen er toch bij dat er sprake is van een 'overname', die afkomstig is van een één of andere Mafia? :lol: Mensen zijn wereldwijd al EEUWEN en EEUWEN overmeesterd door de bedriegers die onder vele namen te werk gaan, en dit is de tijd om erachter te komen van hoe en wat. Ik kan zo weer mijn stukje aanhalen betreft de psychopaat Mozes/Akhenaton. Of wat dacht je van onze dorpsoudsten die vermoord zijn, de sjamanen die in de brand zijn gezet omdat ze niet in de Christelijke leugen stapten, de geschiedenisboeken die herschreven zijn zodat onder andere de Maya's als een stel barbaren zijn geportretteerd, of het grote Wijsheids-archief dat in Alexandrië vernietigd (en gestolen) werd door de Romeinen (in naam van de Paus), heksen die verbrand zijn waarmee alle extreem belangrijke kennis van kruiden en andere wijsheid verloren is gegaan, ...100-jarige oorlog, 80-jarige oorlog hier in Nederland, 1e en 2e wereldoorlog, Bosnië, Irak...

Overname? Word wakker. ;)

Good reply! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Of wat dacht je van onze dorpsoudsten die vermoord zijn, de sjamanen die in de brand zijn gezet omdat ze niet in de Christelijke leugen stapten, de geschiedenisboeken die herschreven zijn zodat onder andere de Maya's als een stel barbaren zijn geportretteerd, of het grote Wijsheids-archief dat in Alexandrië vernietigd (en gestolen) werd door de Romeinen (in naam van de Paus), heksen die verbrand zijn waarmee alle extreem belangrijke kennis van kruiden en andere wijsheid verloren is gegaan, ...100-jarige oorlog, 80-jarige oorlog hier in Nederland, 1e en 2e wereldoorlog, Bosnië, Irak...

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap het wel

Moslims en de 72 maagden

Volgens sommigen gaat het hier om een vertaalfout en staat er eigenlijk 72 druiven (Niet zo vreemd als het lijkt, druiven waren toentertijd het voedsel van koningen e.d.)

En dan denk je met je bomgordel op weg te zijn naar 72 bloedgeile fatima's :roflol:

Wat een volk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 april 2011 om 18:28:
Lot zijn dochters toen deze vergeven werden om de seksuele lusten van de woedende massa te stillen?

genisis 19 7 ‘Maar vrienden, zoiets kunnen jullie toch niet doen!’ zei hij. 8 ‘Luister, ik heb twee dochters die nog nooit met een man geslapen hebben. Die zal ik bij jullie brengen, doe met hen wat jullie willen. Maar laat die mannen met rust, ik heb hun niet voor niets een veilig onderkomen geboden.

toen werder er wel meer mensen uitgehuwlijkt ook al vind ik het een vaag stukje

(in naam van de Paus),

de meesten pausen zijn dwaalleraren

Mensen zijn wereldwijd al EEUWEN en EEUWEN overmeesterd door de bedriegers die onder vele namen te werk gaan, en dit is de tijd om erachter te komen van hoe en wat.

dit zijn de voor weeen tot dat de wereld in zoveel ellende verkeer dat iedereen schreeuwt om vrede en dus klaar staan voor die ene (antichrist)

die gene van de ''overname'' krijgen wel steeds meer macht hitler had alleen duitseland en omstreken en was het zichtbaar die gasten van de illuminati enzo zitten veel verder stiekem in de tops zonder dat iedereen het weet dus ze hebben veel meer macht dan de meesten denken (en dat ze het stiekem doen is een bewijs dat de dingen niet aan het licht mogen komen
http://eindtijdinbeeld.nl/de_nwo.htm#Religieuze%20vormgeving%20New%20Age%20gelieerd:%20Illuminisme%20(Illuminatie)
http://eindtijdinbeeld.nl/de_nwo%20de%20koningen.htm

2 Tessalonicenzen 2:7 8 hoewel in het verborgene de wetteloosheid nu al werkzaam is, moet eerst digene die hem tegenhoudt verdwijnen. pas dan vesschijnt hij_en dan zal de Heer Jezus hem dodon met de adem van Zijn mond en vernietigen door de aanblik van zijn komst

hier boven staat dat de foute krachten nu stiekem werkzaam zijn en met de opname van de gemeente (die hem tegenhoudt verdwijnen) dat de wetteloosheid zichtbaar de macht krijg(antichrist)

en dan weer later zal Jezus het vernietigen

en als je weet hoeveel macht die geheime clubs hebben (ze zitten in de toppen van bedrijven overheden en noem maar op(stiekem) dan is het voor hun een eitje om wat te veranderen in de geschiedenis

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 30 april 2011 om 10:32:
toen werder er wel meer mensen uitgehuwlijkt ook al vind ik het een vaag stukje

Uitgehuwelijkt? Ze werden vergeven om te verkrachten... Lekker god heb je dan.

Sowieso? God die haat, god die jaloers is? WTF is de Oudtestamentische God voor vreemd karakter?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op zaterdag 30 april 2011 om 10:32:
dit zijn de voor weeen tot dat de wereld in zoveel ellende verkeer dat iedereen schreeuwt om vrede en dus klaar staan voor die ene (antichrist)

Dan moet je 't wel goed uitleggen he: eerst zal de anti-christelijke macht de wereld hervormen (secularisatie), dan zal de anti-christelijke macht in toenemende mate steeds meer verderf en terreur zaaien - meest waarschijnlijke: een 3e wereldoorlog waarbij de 2e wereldoorlog zelfs nog bij zal verbleken - en uit alle chaos en ellende (veroorzaakt door diezelfde anti-christelijke macht uiteraard) zal dan de zogenaamde 'redder' opstaan die de boel zou sussen en de wereld 'tot bedaren' zou brengen - totdat zijn ware aard losbreekt - en hij zal dan het sluitstuk vormen van de anti-christ, en hem in één persoon vertegenwoordigen.; de wereldvorst. En dat is dan de bedrieger, de misleider, gewoon voortkomend uit dezelfde macht als die macht die het hele plan bedacht heeft.

Vrij onafwendbaar dus uiteraard als de profetie klopt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 mei 2011 om 14:54:
god die jaloers is?

kijk als God de enige God is die ons gemaakt heeft waarom zouden mensen dan wat anders vereren? (de schepping inplaats van de Schepper)
en God heeft ons Jezus gezonden uit liefde
die een voorbeeld gaf over hoe we zouden moeten leven.
(en Jezus kwam voor iedereen op vooral voor de zwakkere)
Jezus Christus die voor al onze zonden aan het kruis heeft gehangen, dood is gegaan en de dood overwonnen heeft.

en er is zoizo meer met de bijbel :
Laten we nu eens kijken naar de eerste passage van het Nieuwe Testament, dat als volgt begint:

"Het boek des geslachts van JEZUS CHRISTUS, den Zoon van David, den zoon van Abraham. Abraham gewon Izak, en Izak gewon Jakob, en Jakob gewon Juda en zijn broeders..." MATTHËÜS 1:1-11

Deze passage bestaat uit 49 (7x7) verschillende woorden: 28 (4x7) ervan beginnen met een klinker en de overgebleven 21 (3x7) met een medeklinker, zeven eindigen met een klinker en 42 (6x7) met een medeklinker. De 49 woorden bestaan uit 266 (38x7) letters waarvan 140 (20x7) klinkers zijn en 126 (18x7) zijn medeklinkers. Wat meer zegt, 14 (2x7) van de 49 (7x7) woorden komen maar één keer voor, 35 (5x7) meer dan eens, 42 (6x7) zijn zelfstandige naamwoorden, 7 zijn géén zelfstandige naamwoorden.

Panin concludeerde dat als het überhaupt mogelijk zou zijn, Matthéüs er enkele maanden voor nodig zou hebben en er 8 uur per dag aan zou moeten werken, om opzettelijk zo'n familiestamboom op te zetten met een dergelijk wiskundig systeem. Hoe dan ook, de namen van deze familiestamboom bestonden al voordat Matthéüs was geboren. http://www.cai.org/nl/traktaten/bijbel-wiskunde

Uitspraak van verwijderd op zondag 1 mei 2011 om 16:22:
Vrij onafwendbaar dus uiteraard als de profetie klopt.

we gaan het zien

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 mei 2011 om 14:54:
Lekker god heb je dan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 2 mei 2011 om 13:00:
kijk als God de enige God is die ons gemaakt heeft waarom zouden mensen dan wat anders vereren?

Waarom zou God überhaupt vereerd willen worden?

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 mei 2011 om 13:28:
Waarom zou God überhaupt vereerd willen worden?

Behoorlijk inferieure karaktereigenschap voor iets wat door zou moeten gaan voor 'God'

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op maandag 2 mei 2011 om 13:00:
Deze passage bestaat uit 49 (7x7) verschillende woorden: 28 (4x7) ervan beginnen met een klinker en de overgebleven 21 (3x7) met een medeklinker, zeven eindigen met een klinker en 42 (6x7) met een medeklinker. De 49 woorden bestaan uit 266 (38x7) letters waarvan 140 (20x7) klinkers zijn en 126 (18x7) zijn medeklinkers. Wat meer zegt, 14 (2x7) van de 49 (7x7) woorden komen maar één keer voor, 35 (5x7) meer dan eens, 42 (6x7) zijn zelfstandige naamwoorden, 7 zijn géén zelfstandige naamwoorden

jep die knakkers die de bijbel schreven waren goed in numerologie, hobby gecreerd door autisme dit dat zus zo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 mei 2011 om 12:53:
Jahwe. :lol:

Yahwehtoch !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 mei 2011 om 17:19:
Yahwehtoch !

:P

Ik geloof ook niet in Jahwe, ywt. :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 mei 2011 om 17:34:
Ik geloof ook niet in Jahwe, ywt. :no:

In welke godheid geloof jij dan Doozie?

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 mei 2011 om 20:25:
In welke godheid geloof jij dan Doozie?

In de enige Ekte. :jaja: Jahweh is de Demiurgh ;d

Ik zou niet kunnen zeggen, 'ik geloof in [een van die namen uit die lijst]'. Geloof wel dat God bestaat, maar niet dat het de werkelijke God is die door de Qu'ran heenschreeuwt of de Talmoed of de Bijbel. Ben nu trouwens de Bijbel aan het lezen.. Exodus nu... njah, als ik dat soort verhalen lees dan komt op mij niet bijster realistisch over om 't maar zo te zeggen. 8)

Waarschuw beheerder
Dozart is een atheïst in ontkenningsfase :lol:

Waarschuw beheerder
De mens heeft God geschapen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 mei 2011 om 22:38:
Dozart is een atheïst in ontkenningsfase :lol:

:o :lol: