Partyflock

Forumonderwerp · 1110464

Waarschuw beheerder
+2
Gehandicapte jongen al drie jaar vastgebonden
Uitgegeven: 18 januari 2011 17:09
Laatst gewijzigd: 18 januari 2011 17:10

AMSTERDAM - De Tweede Kamer is geschokt door het nieuws van een verstandelijk gehandicapte die al drie jaar lang zou worden vastgebonden aan de muur van zijn kamer. Het parlement eist nog deze week opheldering van het kabinet.

© ANPActualiteitenrubriek Uitgesproken EO bericht dinsdagavond over de jongen, de 18-jarige Brandon. Hij woont in de instelling voor verstandelijk beperkten 's Heeren Loo.
Hij wordt al drie jaar elke dag met een tuigje en een riem aan de muur geketend, omdat het personeel bang is voor zijn onvoorspelbare gedrag.

Brandons bewegingsvrijheid is hierdoor beperkt tot anderhalve meter en hij is al drie jaar niet meer in de buitenlucht geweest. Een medewerkster van de inrichting bracht het verhaal naar buiten, aldus de EO.

Spoeddebat

Kamerbreed werd dinsdagmiddag geschokt gereageerd. "Elke dag dat dit kind aan de muur is vastgekluisterd is een dag te lang", zei Agnes Wolbert (PvdA), die een spoeddebat aanvroeg.

Ook andere partijen spraken van 'mensonterende beelden'. Het kabinet moet voor woensdagmiddag reageren op de uitzending. Een spoeddebat volgt dan nog mogelijk deze week

Bron http://www.nu.nl/binnenland/2425717/gehandicapte-jongen-al-drie-jaar-vastgebonden.html

----------

Jezus...die begeleiders moeten de doodstraf krijgen.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
kwamen zijn ouders nooit langs dan ofzo? of andere familie :/

Waarschuw beheerder
nou ja weet je : er is wel een overkill aan geestelijk gehandicapten .....en de zorg is heel duur en het is een baantje wat weinig mensen willen doen dus ( bijv heel de dag poep opruimen enzo ) en ook nog eens verdient het niet zoveel ook nog eens......

voor een geestelijk gehandicapte is het natuurlijk heel fijn als er heel de dag iemand fijn tegen hem praat en hem aait enzo....ja zelf zou ik er niet zo zin in hebben hey?

ja dus als zo een gehandicapte nu heel de dag aan het schreeuwen is.....en ja er is personeelstekort?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 18:20:
Jezus...die begeleiders moeten de doodstraf krijgen

nou ja gelijk de doodstraf
maar aardig ziekelijk is het wel
ze mogen die instelling wel heel goed door laten lichten
bij ons zou dit nooit zomaar ongestraft kunnen gebeuren (F)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 18:26:
bij ons zou dit nooit zomaar ongestraft 3 jaar lang kunnen doorgaan

maat het zou wel kunnen gebeuren dus bij jullie voor een kortere periode?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 18:26:
nou ja gelijk de doodstraf
maar aardig ziekelijk is het wel
ze mogen die instelling wel heel goed door laten lichten
bij ons zou dit nooit zomaar ongestraft 3 jaar lang kunnen doorgaan

hahahaha ethiek moet je soms aan de kant schuiven

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=720 height=576 cacheid=001196b6002f1903184422161a02bc4a9a]http://www.geenstijl.nl/archives/images/BrandonStill2.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
ook in de ouderenzorg is een hevig tekort.....aan personeel

het is onderbetaald en lastig werk.... ze probeerde al een tijdje geleden mensen uit philipijnen over te laten komen ( die wel dat werk willen doen voor een hongerloontje )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 januari 2011 om 18:29:
maat het zou wel kunnen gebeuren dus bij jullie voor een kortere periode?

hm denk het niet want moet allemaal aangevraagd worden
je bind niet zomaar iemand vast, daar komen heel wat diciplines bij kijken

dus zou bij ons niet gebeuren :D klinkt beter:P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 18:30:
ethiek moet je soms aan de kant schuiven

juist niet :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 18:41:
je bind niet zomaar iemand vast, daar komen heel wat diciplines bij kijken

ha ja mijn zus heeft half jaartje dat werk gedaan.....ja soms dan heb je gevallen erbij en die moet je wel vastbinden.....( die lijken aan hondsdolheid te lijden )

die kunnen gewoon niet los tenzij je er drie man personeel voor heb klokje rond ( en dat is veelste duur )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 18:23:
kwamen zijn ouders nooit langs dan ofzo? of andere familie

Dat dacht ik ook gelijk..
Wel verschrikkelijk trouwens :( Doe je toch niet!!!
Waarschuw beheerder
whe die picca:lol: Is die ekt???
Had iig nog verwacht in een stoel ofzo..Nu is het net een hong die voor de supermarkt moet wachten
Waarschuw beheerder
+1
Ja, vaak is een gebrek aan geld de reden voor zoiets.
Ik werk zelf met zeer agressieve gehandicapten, hoog en laag niveau.
Als je bang bent voor escalaties, moet je niet met de agressieve gaan werken.
Ze voelen je angst en onzekerheid.
Gelukkig worden ze bij ons niet vastgemaakt. Maar we hebben we afzonderingsruimte en de deur gaat op slot.
Maar in de afzondering mogen ze niet langer dan een uur zitten.
En is het puur om automutilatie te voorkomen en ter bescherming van onszelf.
En qua loon. Ik ben heel blij met mijn salaris, meer kan ik niet zeggen.
Bij mijn vorige baan in de gehandicaptenzorg was dat wel anders.
Sommige agressieve gehandicapten horen niet eens meer thuis in een gehandicapteninstelling.
Maar deze worden hier gehouden, omdat ze anders in de psychiatrie komen en daar komen ze helemaal niet buiten op de crisis
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er 1, 4 maanden vast zat in bed. Die persoon was levensgevaarlijk. Na 4 maanden kon hij naar een crisisplaats. Je moet ook de middelen en maatregelen hebben om zo'n persoon te begeleiden.
Waarschuw beheerder
Met die foto lijkt hij een beetje op Jorang.

Waarschuw beheerder
je had er ook eentje bij en die zat heel de dag met zijn "juffermans" te spelen en die kreeg dan op een dag een speciale onderbroek aan ( een soort kusheidsgordel )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 18:55:
je had er ook eentje bij en die zat heel de dag met zijn "juffermans" te spelen en die kreeg dan op een dag een speciale onderbroek aan ( een soort kusheidsgordel )

Doen er zoveel. Ze hebben geen besef dat dat 'niet hoort' waar mensen bij zijn. Ik stuur ze meteen naar hun kamer. Opgelost

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van [D]aan.. op dinsdag 18 januari 2011 om 18:50:
whe die picca:lol: Is die ekt???

zag net ook dat filmpje :dood:
Waarschuw beheerder
:lol:
Ze zijn gewoon erg gevoelig en 'pakken' je als je bang bent.
Reden: Ze willen boven je staan en macht uitoefenen
Hoe meer mensen zijn 'aangevallen', hoe agressiever ze worden.
Vaak is het een vraag om hulp
Waarschuw beheerder
donateur
Echt sick, gewoon 2 deurgrepen in een muur geboord, riem aan een klimtuig en lekker laten staan zo.
Weet niet wat voor'n cheap-ass instelling dit is, maar er zijn 1001 mogelijkheden om dit wat aangenamen/menselijker te doen, zonder extra kosten.

Wazige taferelen iig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hawaiiaan op dinsdag 18 januari 2011 om 19:13:
Weet niet wat voor'n cheap-ass instelling dit is, maar er zijn 1001 mogelijkheden om dit wat aangenamen/menselijker te doen, zonder extra kosten.

Wazige taferelen iig.

idd :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Waarschuw beheerder
mijn god daar werkt gewoon een collega van mij

Waarschuw beheerder
DAS kut
Waarschuw beheerder
Ja ik ken t ook, stageplaatsen worden daar geboden..
Waarschuw beheerder
donateur
Tot 30 jaar terug werd je als je zo'n geval was zonder pardon in een tehuis gedropt en dit gebeurt ook nog gewoon in het buiten land en dichter bij dan je denkt. Maar daar hoor je ofcourse niemand over.

Maar ze kunnen toch via een Hersenoperatie een electrische mat over de hersens leggen die zulk gedrag dan de kop in moeten drukken d.m.v. stroomschokjes te geven ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Echt zielig :cry:

Zijn er geen medicijnen dan die deze jongen kunnen afremmen?

Het enige wat hierin humaan is te doen, imo, is deze zo zwaar en gevaarlijke geestelijke gehandicapte op een menswaardige manier in te laten slapen. Dit is zo uitzichtloos :(
Dit is geen menswaardig leven meer te noemen :no:
Voor degene die zoveel beveiliging vragen om te voorkomen dat mensen gevaar lopen, de persoon zelf gevaar loopt en hierdoor vastketenen de enige optie is :nocheer: , spreken we hier dan nog over een zinvol leven?

Vaak bij deze hele zware gevallen is dat het geval :( , maar misschien beseft hij het niet eens en kunnen zij ook niet veilig bij hem komen.

Uitspraak van Sacred Flame op dinsdag 18 januari 2011 om 18:51:
En qua loon. Ik ben heel blij met mijn salaris, meer kan ik niet zeggen.

(Y) Het schrikbeeld valt in het echt reuze mee inderdaad :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapieee op dinsdag 18 januari 2011 om 19:37:
Maar ze kunnen toch via een Hersenoperatie een electrische mat over de hersens leggen die zulk gedrag dan de kop in moeten drukken d.m.v. stroomschokjes te geven ?

We weten toch niet precies wat hij voor stoornissen heeft?En welk gedrag hij vertoont? Onder agressief gedrag kun je van alles verstaan.
Maar ik denk dat jij epilepsie bedoelt? Dat wordt wel eens behandeld met stroomschokjes, omdat de hersenen een soort van kortsluiting maakt. Dat zorgt voor een epilepsie aanval
Waarschuw beheerder
En zn ouders e.d..
ik begrijp dat niet
Waarschuw beheerder
+1-3
Moet ie maar normaal doen. Beter zorgt men dat zulke mensen nooit geboren worden. Hebben zelf geen leven en kosten alleen maar geld.
Waarschuw beheerder
+1
donateur
vraag me af of die ouders niet gewoon wat geld nodig hadden dat ze nu even voor de tv gaan huilen

als dit al 3 jaar plaats vind, dan grijp je toch in voordat dit gebeurt ofniet dan :X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van forumpipo op dinsdag 18 januari 2011 om 19:50:
Zijn er geen medicijnen dan die deze jongen kunnen afremmen?

Alle medicatie hebben voor en nadelen
Het is niet de oplossing en hij zal denk ik wel medicatie krijgen.
Ik weet zeker dat het een geldkwestie is.
Jongens als deze hebben vaak 2 op 1 begeleiding nodig.
De instelling betaald er standaard 1.
En als er een tweede bij moet komen, moet hij dit uit zijn eigen zak betalen.
Dit gaat niet, waardoor ze dit misschien als oplossing zien.
Als hij zo al 3 jaar zit zonder te escaleren, komt er ook geen meer geld.
Er zijn verschillende procedures.
Hoe complexer het gedrag is, hoe meer geld hij zou moeten krijgen.
Maar die escalaties moeten wel op een juiste manier geregistreerd worden.
Ik zou zeggen, loslaten en lekker laten escaleren.
Dan gaan ze misschien eens actie ondernemen.
Want meestal moeten dingen vaak goed mis gaan, voordat er ondernomen wordt.
Zo is de praktijk eenmaal
Waarschuw beheerder
Ik geloof NIET dat hij 3 jaar niet buiten geweest is.

T is geen mongol
Waarschuw beheerder
Hoe zit het daar met middelen en maatregelen ?????????? Vastketenen weer terug bij af met de nieuwe zorg zwaarte pakketten . Op dit soort jongens horen 2 begeleiders te staan die idd niet bang zijn voor agressie en kunnen ingrijpen op een humane manier .

'S Heerenloo is inmiddels een hele grote organisatie die in heel Nederland zit .( zoals er zoveel fusie's afgelopen jaren zijn geweest in de verstandelijk gehandicapten zorg )
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Peetraatje op dinsdag 18 januari 2011 om 20:12:
Ik geloof NIET dat hij 3 jaar niet buiten geweest is.

T is geen mongol

Een verstandelijk beperkte is niet per defenitie een mongool .........
Waarschuw beheerder
Ik zeg al, t is geen mongol
Waarschuw beheerder
en ik ben niet achterlijk
Waarschuw beheerder
Kan het me moeilijk voorstellen dat er niemand op die afdeling/instelling eens denkt, volgens mij is dit niet helemaal volgens de regels. En dat die ouders ook niet eerder aan de bel trekken :/ vaag verhaal
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sacred Flame op dinsdag 18 januari 2011 om 19:52:
Maar ik denk dat jij epilepsie bedoelt? Dat wordt wel eens behandeld met stroomschokjes, omdat de hersenen een soort van kortsluiting maakt. Dat zorgt voor een epilepsie aanval

Ik meen dat ze electro dekens ook al toepaste bij mensen die niet te beheersen waren, en uit het niets vaak woede uitbarstingen hadden.
Of ze waren daar mee aan het testen.
Weet iig wel dat ze dat idd doen bij mensen met epelepsie
Waarschuw beheerder
Ik ben zelf heel benieuwd hoe ze dit verantwoorden.
We weten de kant van de hulpverleners ook niet.
Ik las ergens anders dat hij alleen vast zit als de begeleiders zijn kamer in komen.
Waarschuw beheerder
triest weer dit. zowel van die ouders als van die zorginstelling.

ik geloof niet dat de ouders gister er pas achter gekomen zijn dat hun kind als een hond aangelijnd moet leven.
en ik weet niet wat die jongen precies mankeert maar lijkt me met medicatie toch zover te komen dat hij geen gevaar voor anderen meer is.
zelfs een twintigvoudig moordenaar mag nog een uurtje per dag luchten. en die jongen niet? te triest voor woorden
Waarschuw beheerder
donateur
Ongehoord, dat dit nog kan in 2011
Waarschuw beheerder
Ik snap niet dat mensen denken dat medicatie een uitweg is. Het kan het gedrag alleen bevorderen.
Vaak wordt de amoniak waarde te hoog, waardoor men ernstig gaat automutileren en dan worden ze alsnog afgezonderd of in dit geval vastgebonden.
Dan worden ze zo suf, dat ze er alles aan doen om 'bij de les' te blijven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sacred Flame op dinsdag 18 januari 2011 om 20:08:

maar geen mens mag vast gebonden zitten dag in dag uit :no:
een instelling kan dit never nooit goedkeuren

Uitspraak van Sacred Flame op dinsdag 18 januari 2011 om 20:59:
Ik snap niet dat mensen denken dat medicatie een uitweg is

medicatie kan net zo goed een kooi zijn idd

Waarschuw beheerder
Heeren Loo liet in een verklaring weten dat Brandon 'een uitzonderlijk complexe problematiek heeft, waarbij structureel vrijheidsbeperkende middelen en maatregelen worden toegepast'. Volgens de instelling is er geen alternatief. De Inspectie voor de Gezondheidszorg sluit zich daarbij aan. 'De behandeling van een cliënt met zeer complexe en uitzonderlijke psychiatrische problematiek in de instelling voor verstandelijk gehandicapten 's Heeren Loo in Ermelo vindt zorgvuldig en verantwoord plaats', aldus de IGZ.

De inspectie bracht vandaag een bezoek aan de instelling. 'De problematiek van deze cliënt is op dit moment dusdanig ernstig, dat deze, ondanks inspanningen van de instelling om de vrijheidsbeperkende maatregelen zo veel mogelijk terug te dringen, voor zijn eigen en andermans veiligheid permanent in zijn vrijheid is beperkt', stelt zij vast.

brong:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/1825708/2011/01/18/Gehandicapte-jongen-al-drie-jaar-vastgebonden-aan-muur.dhtml
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 21:06:
Uitspraak van Sacred Flame op dinsdag 18 januari 2011 om 20:08:

maar geen mens mag vast gebonden zitten dag in dag uit :no:
een instelling kan dit never nooit goedkeuren

Ik weet de regels op mijn werk, maar er zijn uitzonderingen.
Iemand mag niet langer dan 1 uur in de afzondering. Wel meerdere uren per dag, maar niet achter elkaar.
Het dient heel zorgvuldig geregisterd te worden en het wordt streng gecontroleerd en je moet je goed kunnen verantwoorden.
Ik las op youtube van een medewerker dat deze jongen alleen vast zit als er personeel in zijn kamer komt.
Mocht dat het geval zijn, dan wordt het verhaal al anders. Eigen veiligheid gaat altijd voor.

Waarschuw beheerder
http://player.omroep.nl/?aflID=12012079 de uitzending

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sacred Flame op dinsdag 18 januari 2011 om 21:12:
Ik las op youtube van een medewerker dat deze jongen alleen vast zit als er personeel in zijn kamer komt.
Mocht dat het geval zijn, dan wordt het verhaal al anders. Eigen veiligheid gaat altijd voor

dan word t inderdaad een ander verhaal
ik weet ook hoe m&m's op mijn werk gaan en iets simpels als een kast op slot is al een heel twist punt meestal

maar ik ga eerst de uitzending is ff kijken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van nad!a op dinsdag 18 januari 2011 om 19:33:
mijn god daar werkt gewoon een collega van mij

is het dan niet ook gewoon jou werk? 8)

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Tja als die jongen een psychopaat is die iedereen aanvalt, dan kan je moeilijk anders.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En geen brong jwz
Waarschuw beheerder
Tnxx voor het hele filmpje
Wat ik al dacht: onvoldoende personeel dat hem fysiek aan kan.
Helemaal mee eens met die vrouw die er gewerkt heeft.
Anderzijds moet die mogelijk er wel zijn.
Die is er gewoon niet.
Dan gaat eigen veiligheid voor

Waarschuw beheerder
Hij heeft meer dan een kamer. Hij heeft een aparte woon en slaapkamer. Hiertussen zit een gang waarin meerdere magneet deuren zitten.

Vragen zoals over wassen zijn vrij simpel. Hij krijgt de sleutel van zijn "tuigje" door een luikje aangereikt. Hij kan zichzelf dan losmaken en doen wat hij moet doen.
Hierna maakt hij zelf zijn "tuigje" weer vast en pas als alles vast zit komt de begeleider weer bij hem naar binnen.

De reden dat alles zo leeg is is dat Brandon constant uit wil breken. Hij krijgt het voor elkaar om schroeven uit de muur te krijgen met zijn vingers. Met deze schroef maakt hij een lamp los, gooit het peertje tegen het brandalarm zodat het kleine wolkje gas wat hierbij vrij komt het brandalarm doet afgaan.
Als het brandalarm afgaat vliegen automatisch alle deuren open en kan meneer vanaf de eerste verdieping (waar dit alles gesitueerd is) gewoon naar buiten.
Het punt is wel dat als hij eenmaal buiten is hij het geheel niet meer overziet en angstig wordt.
Komt nog bij dat meneer te boek staat als levensbedreigend en op het moment dat het nodig is en hij zit niet met een tuigje aan de muur mag je met minder dan 6 (!) man niet naar binnen.
Uit meerdere persoonlijke ervaringen kan ik je vertellen dat 6 man niet genoeg is om de situatie onder controle te houden als hij het flink in zijn kop heeft.

Stemming makkerij hier zonder dat mensen de situatie kennen....[/quote]

dit is weer een ander beeld wat ergens geschetst word
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zeker weten
Klinkt heel bekend
Ik ken vergelijkbare situaties
Sommige hebben alleen een bed op hun kamer die muurvast zit.
Omdat ze niet met prikkels van spullen om kunnen gaan
Juist als je deze prikkels geeft dvm meer spullen, kunnen ze meer gaan escaleren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

misschien moeten ze degenen die het beleid maken straffen, het is altijd zo makkelijk met de vinger te wijzen naar de mensen op de werklvloer terwijl managers en politiek bepalen waar het geld en de tijd voor de verzorging van zulk soort mensen vandaan moet komen..

Kamervragen kamervragen..:vaag: beter rotten ze lekker op met hun bezuinigingen..:bye:

Waarschuw beheerder
wat ik me wel afvraag ivm met brand veiligheid??
alles heeft dus magneetsloten die open gaan als er brand is
maar als er nu brand is kan hij geen kant op

ouders en of verzorgers moeten daar toch voor tekenen?
Waarschuw beheerder
Jullie moeten eens in zo'n instelling komen, dan piep je wel anders.
Als zo'n spast daar als een bezetene zit te krijsen en om zich heen loopt te slaan ben je blij dat zo iemand vast zit.

Kunnen ze in dat filmpje wel zo hypocriet doen maar als niemand bij die lieve Brandon naar binnen durft en er zelfs een protocol is dat er niemand naar binnen mag als ie niet is aangelijnd zegt wel genoeg.

Waarschuw beheerder
ehm ik werk er dus kom er wel vaker
Uitspraak van Gabriel Batistuta op dinsdag 18 januari 2011 om 21:44:
Kunnen ze in dat filmpje wel zo hypocriet doen maar als niemand bij die lieve Brandon naar binnen durft en er zelfs een protocol is dat er niemand naar binnen mag als ie niet is aangelijnd zegt wel genoeg.

maar dat betekend nog niet dat hij 3 jaar lang zo vast hoef te zitten (alhoewel ik wel denk dat t eenzijdige journalistiek was) er zijn genoeg behandelplannen te bedenken, waarmee de situatie zou kunnen opknappen
maar goed te weinig informatie dus kan er eigenlijk ook niks zinnigs over zeggen

Als zo'n spast daar als een bezetene zit te krijsen en om zich heen loopt te slaan ben je blij dat zo iemand vast zit.

hoeveel van zulke mensen lopen er in t weekend wel niet over straat ? :LOL:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)

Precies. Je ziet het al in dat filmpje. Hij trapt iets kapot en roept meteen "dat ging per ongeluk". Je ziet gewoon dat hij kwaad in de zin heeft. Als je die loslaat is het levensgevaarlijk.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 21:47:
er zijn genoeg behandelplannen te bedenken

Zoals? Denk je dat ze hem meteen hebben vastgezet zonder eerst behandeling te proberen? Ik denk eerder dat ie uitbehandeld is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 januari 2011 om 21:50:
Zoals? Denk je dat ze hem meteen hebben vastgezet zonder eerst behandeling te proberen? Ik denk eerder dat ie uitbehandeld is

zoals k al zei weet niet de ins en outs dus kan er vrij weinig zinnigs over zeggen
maar angst regeerd op de afdeling als hun ergens gevoelig voorzijn is t angst
ze moeten veiligheid ervaren en dat kan die instelling duidelijk niet bieden om wat voor redenen dan ook

en ik denk dat je pas goed kan oordelen als je echt de ins en outs weet want ik denk dat t geval nu maar van 1 kant belicht is
en niemand is ooit echt uitbehandeld...elk mens maakt fase's mee in zn leven ook mensen met een beperking
Waarschuw beheerder
maar dat betekend nog niet dat hij 3 jaar lang zo vast hoef te zitten

Er word net gedaan of die jongen altijd geketend is. Volgens mij is dat allesbehalve het geval.
er zijn genoeg behandelplannen te bedenken, waarmee de situatie zou kunnen opknappen

Ja ze zullen daar ook nooit over na hebben gedacht:')

Wat ik echt rielekst van die mongolen vind is dat ze hun eigen krachten totaal niet kennen:D Denk dat vriendelijke vriend brandon net de hulk is als ie loesoe gaat!

Waarschuw beheerder
Je ziet gewoon dat hij kwaad in de zin heeft. Als je die loslaat is het levensgevaarlijk.

tuurlijk heeft hij kwaad in zin wat zou jij doen als je vast zat? je gelijk gewillig overgeven
hij is LICHT verstandelijk beperkt dus geld hier ook de regel actie reactie die telt trouwens ook bij zwaar verstandelijk beperkten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 21:55:
tuurlijk heeft hij kwaad in zin wat zou jij doen als je vast zat? je gelijk gewillig overgeven
hij is LICHT verstandelijk beperkt dus geld hier ook de regel actie reactie die telt trouwens ook bij zwaar verstandelijk beperkten

Hahaha ja jij bent echt zo iemand die dat als hij eenmaal iemand heeft verminkt ofzo gaat zeggen van Waarom zat die jongen niet vast?! Hij was levensgevaarlijk!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gabriel Batistuta op dinsdag 18 januari 2011 om 21:54:
Er word net gedaan of die jongen altijd geketend is. Volgens mij is dat allesbehalve het geval.

dat zeg ik ook is eenzijdig belicht dit onderwerp

Ja ze zullen daar ook nooit over na hebben gedacht

tuurlijk wel maar ze zijn nu in een visuele cirkel beland

Wat ik echt rielekst van die mongolen vind is dat ze hun eigen krachten totaal niet kennen Denk dat vriendelijke vriend brandon net de hulk is als ie loesoe gaat

ja dat zal ook wel t geval zijn :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gabriel Batistuta op dinsdag 18 januari 2011 om 21:57:
Hahaha ja jij bent echt zo iemand die dat als hij eenmaal iemand heeft verminkt ofzo gaat zeggen van Waarom zat die jongen niet vast?! Hij was levensgevaarlijk

ik heb nergens gezegd dat ie los moet of iets dergelijks
dus dit is een loze kreet
maar ik denk dat er wel meer mogenlijkheden zijn dan iemand 24/7 (zoals die reportage aangeeft) ketenen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 21:36:
wat ik me wel afvraag ivm met brand veiligheid??
alles heeft dus magneetsloten die open gaan als er brand is
maar als er nu brand is kan hij geen kant op

ouders en of verzorgers moeten daar toch voor tekenen?

Ja, vroeg ik me ook af
Het zijn dezelfde slotjes die gebruikt worden bij een zweedse band.
Ze zullen vast wel iets hebben verzonnen, maar automatisch open gaat het iig niet.
Bij ons op het werk gaat bij brand alle deuren automatisch open of ze agressief zijn of niet.

Zoals? Denk je dat ze hem meteen hebben vastgezet zonder eerst behandeling te proberen? Ik denk eerder dat ie uitbehandeld is.

Genoeg begeleiding!!!!!!!!!
Dat is het probleem
Voor mij part 6 op 1 begeleiding, maar dat is geen optie, want daar is geen geld voor!

Die ma is ook bang, want ze zei meteen: 'Je gaat toch niks geks doen?'
Als ik dat bijv. zeg op mijn werk, zien ze dat als angst en ben ik de lul
Angst is heel natuurlijk en het is moeilijk om de juiste mensen te vinden.
Zeker als meerdere mensen 1 cliënt moet begeleiden.

Ik sta zelf op een groep van 8 met zijn tweeën.
Als er 2 tegelijk escaleren hebben we een probleem.
Want voor 1 persoon heb je soms 5 a 6 man nodig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sacred Flame op dinsdag 18 januari 2011 om 21:59:
Bij ons op het werk gaat bij brand alle deuren automatisch open of ze agressief zijn of niet

jep bij ons ook :yes:
dus ik denk dat moeder hiermee ingestemd heeft
of de ouderlijke macht moet ontzegd zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 21:59:
iemand 24/7 (zoals die reportage aangeeft) ketenen

kijk nog maar eens vanaf 8:30 uit de vragen van die stiefpa blijkt ook dat ie totaal geen 24/7 geketend is ofzo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gabriel Batistuta op dinsdag 18 januari 2011 om 22:05:
kijk nog maar eens vanaf 8:30 uit de vragen van die stiefpa blijkt ook dat ie totaal geen 24/7 geketend is ofzo

dat beweert meneer knevel wel
ik denk ook dat dat niet zo is
en dat had je begrepen als je goed had gelezen ;)

Waarschuw beheerder
Ook andere partijen spraken van 'mensonterende beelden'

omdat het personeel bang is voor zijn onvoorspelbare gedrag.

als daar reden toe is.. anders wordt er straks weer iemand van het verplegend personeel gewurgd/neergestoken en dan is het huilen omdat de protocollen betreffende de veiligheid niet zijn opgevolgd? ..
Uitspraak van forumpipo op dinsdag 18 januari 2011 om 19:50:
Het enige wat hierin humaan is te doen, imo, is deze zo zwaar en gevaarlijke geestelijke gehandicapte op een menswaardige manier in te laten slapen. Dit is zo uitzichtloos
Dit is geen menswaardig leven meer te noemen
Voor degene die zoveel beveiliging vragen om te voorkomen dat mensen gevaar lopen, de persoon zelf gevaar loopt en hierdoor vastketenen de enige optie is , spreken we hier dan nog over een zinvol leven?

nee sommige figuren zijn beter af met een spuitje.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 21:06:
maar geen mens mag vast gebonden zitten dag in dag uit

ga eens anders kijken in een tehuis voor dementerenden! (ok het zou niet moeten maar als er geen geld is voor meer personeel en mensen zichzelf en anderen in gevaar brengen..)
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 18 januari 2011 om 21:34:
misschien moeten ze degenen die het beleid maken straffen, het is altijd zo makkelijk met de vinger te wijzen naar de mensen op de werklvloer terwijl managers en politiek bepalen waar het geld en de tijd voor de verzorging van zulk soort mensen vandaan moet komen..

(Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 22:11:
Uitspraak van Lou 666 Cypher op dinsdag 18 januari 2011 om 21:34:

Ja, zonder hun toestemming, kun je gewoon niks.
Als "klant" koop je zorg in bij een instelling als 's-Heeren Loo, en het budget is weer afhankelijk van de indicatie. Wat me wel is opgevallen, zijn de verschillende management lagen, en coördinators die er rondlopen. Veel geld komt niet terecht bij de cliënten en medewerkers die daadwerkelijk de zorg verlenen.

Waarschuw beheerder
ga eens anders kijken in een tehuis voor dementerenden! (ok het zou niet moeten maar als er geen geld is voor meer personeel en mensen zichzelf en anderen in gevaar brengen..)

klopt ik zeg niet dat t niet gebeurt, maar t zou niet mogen
en dit komt door geld en personeel gebrek, de politiek heeft hier een hele grote vinger in de pap

Waarschuw beheerder
Miss heeft hij geen ouders? Dat kan ook nog! Kan me nl niet voorstellen dat zij hier akkoord mee gaan :/ dan ben je echt slecht!!!!

Waarschuw beheerder
ga eens anders kijken in een tehuis voor dementerenden

Nou daar zitten ze niet vastgebonden hoor :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 22:17:
klopt ik zeg niet dat t niet gebeurt, maar t zou niet mogen
en dit komt door geld en personeel gebrek, de politiek heeft hier een hele grote vinger in de pap

weet het. serieus respect dat je dit werk doet btw.

Waarschuw beheerder
hij heeft ouders :yes:
kan je in t filmpje zien, maar kan zijn dat die geen ouderlijke macht hebben
of juist onmacht hebben ;)
Waarschuw beheerder
Jij hebt het duidelijk niet gevolgd ;-)
Soms heb je als ouders niks te zeggen hoor.
Als dat bij mij op mijn werk zo was, was het helemaal crisis

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 22:21:
hij heeft ouders
kan je in t filmpje zien, maar kan zijn dat die geen ouderlijke macht hebben
of juist onmacht hebben

Ik lees het indd :/ aardig gek die ouders :x
Waarschuw beheerder
ernstige zaak ja :S

Maar in heeeel veel landen in de wereld is dit helaas de normaalste zaak van de wereld!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 22:21:
weet het. serieus respect dat je dit werk doet btw

nou ja t is vooral heel leuk werk :yes:
juist om hun mogenlijkheden te benutten, en niet te gillen dat ze uitbehandeld zijn en niks meer kunnen

Uitspraak van Sacred Flame op dinsdag 18 januari 2011 om 22:21:
Als dat bij mij op mijn werk zo was, was het helemaal crisis

whahahaha ja hou op zeg dan werd het helemaal onwerkbaar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 18:25:
nou ja weet je : er is wel een overkill aan geestelijk gehandicapten .....en de zorg is heel duur en het is een baantje wat weinig mensen willen doen dus ( bijv heel de dag poep opruimen enzo ) en ook nog eens verdient het niet zoveel ook nog eens......

voor een geestelijk gehandicapte is het natuurlijk heel fijn als er heel de dag iemand fijn tegen hem praat en hem aait enzo....ja zelf zou ik er niet zo zin in hebben hey?

ja dus als zo een gehandicapte nu heel de dag aan het schreeuwen is.....en ja er is personeelstekort?

Waarom heb je zo'n "betoog" getypt als je er niks mee zegt?

OT:

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 januari 2011 om 21:19:
geen brong jwz

[img width=14 height=11 cacheid=000004bf000009bb63b7fe901a02bc4ff7]https://static.partyflock.nl/images/redmail.gif[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zn moeder een beetje janken en doen :') waarom word het nu pas bekend gemaakt? en die stiefvader zet ik ook mn vraagtekens bij :Bye: zal wel blij zijn dat ie zn moeder nu voor zichzelf heeft :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 22:24:
aardig gek die ouders

tja die hebben denk ik ook 15 jaar geworsteld met zo'n kind en als de instelling dit dan oppert
je weet nooit hoe je dan reageer
maar kan idd ook zijn dat ze niks te zeggen hebben.

Uitspraak van BoSwEg op dinsdag 18 januari 2011 om 22:24:
Maar in heeeel veel landen in de wereld is dit helaas de normaalste zaak van de wereld

daarom mogen we verder trots zijn op onze zorginstellingen
kijk overal komen misstanden voor in elke bedrijfstak, dus ook hier
t is alleen jammer dat er dan mensen mee gemoeid zijn
maar ik denk dat we trots mogen zijn dat verstandelijk beperkten hier niet meer weggestopt worden
en als een onderdeel van de maatschappij gezien worden (most off the time dan ;) )

dus vind k t wel jammer dat zon onderwerp eenzijdig in 30 min bekeken word
en dat iedereen weer een mening over de gehandicapten zorg krijgt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BoSwEg op dinsdag 18 januari 2011 om 22:24:
Maar in heeeel veel landen in de wereld is dit helaas de normaalste zaak van de wereld!

Indd wij willen drnk ik niet weten hoe andere landen met hun geestelijk gehandicapten omgaan :x

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 22:31:
Indd wij willen drnk ik niet weten hoe andere landen met hun geestelijk gehandicapten omgaan :x

vroeger, werden ze gewoon in het bos gedumpt, net zoals mensen tegenwoordig doen met hun dieren in de zomer als ze op vakantie gaan

Waarschuw beheerder
hij weet t heel goed dat ie gevaarlijk is :LOL:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 21:55:
tuurlijk heeft hij kwaad in zin wat zou jij doen als je vast zat?

Jij draait oorzaak en gevolg om, mop. Hij zit vast omdat hij kwaad in de zin heeft, en niet andersom.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 18 januari 2011 om 23:09:
Jij draait oorzaak en gevolg om, mop. Hij zit vast omdat hij kwaad in de zin heeft, en niet andersom

hmm ja ik bekijk dat anders
tuurlijk zit ie met een rede vast
maar waar komt die rede vandaan?
ligt het aan zn handicap of ligt t aan de manier van begeleiden

vaak ist makkelijker om iemand vast te zetten dan iemand te behandelen
en dat heeft weer met personeels tekort en geld tekort te maken
Waarschuw beheerder
Ik heb dat dossier over hem zojuist gelezen...
Toentertijd was hij 14...boel is behoorlijk geëscaleerd met die jongen volgens mij...
Hij had toen overduidelijk ook al ernstige psychische problemen maar toch was hij nog redelijk te handelen volgens mij als ik dat zo lees...
Link

Laatste paragraaf gaat bijvoorbeeld over zijn toekomstverwachting:
Arie Bokhoven: Nou, ik heb goede hoop dat hij over een paar jaar op een sociale werkplaats kan werken.

Dat is wel even compleet anders gelopen dus...spijtig om te zien... :/
"Evil-side" heeft inmiddels de overhand genomen ofzo?
Alhoewel je in het filmpje ook kan zien dat hij die kant nog steeds probeert te bevechten ("sorry, dat ging per ongeluk")...
Ik hoop voor hem dat zijn "evil-side" weer wat koester wordt zodat hij zich beter kan beheersen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is niet een officieel dossier dus nog moeilijk over te oordelen
wel een paar opvallende dingen
ADHD, PDD-NOS,
psychiatrische klachten, hechtingsangst,
emotioneel zeer beperkt,
verlatingsangst, uitgeobserveerd,
geen toekomstperspectief.

Maar sinds hij hier is, gaat
het wel wat beter met hem dan in
het observatiecentrum. Hier zijn een
paar geestelijk heel sterke begeleiders.
Arjan werkt vanaf de eerste
dag hier bij hem en die is standvastig,
eerlijk, oprecht en liefdevol. Dat
is een goede combinatie.“

En
hoewel veiligheid heel belangrijk is,
zullen we af en toe toch een risico
moeten nemen. Als we dat niet durven,
kan en zal Brandon zich niet
ontwikkelen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Weet je wat het is. Al kunnen ze nog zo vrolijk zijn, het kan onverwachts overslaan in heel ander gedrag. Onvoorspelbaarheid kan gevaarlijk zijn. Voldoende back up is heel belangrijk en die is er niet altijd.
Dat beperkt je als werknemer ook weer. Als ik geen back-up heb, ga ik met sommige ook niet naar buiten. Het is hard, maar jammer dan.
Waarschuw beheerder

en als die dude iemand wat aandoet zegt iedereen

o hoe heeft zoiets in godsnaam kunnen gebeuren :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre@mc@tcher op dinsdag 18 januari 2011 om 23:55:
en als die dude iemand wat aandoet zegt iedereen

o hoe heeft zoiets in godsnaam kunnen gebeuren

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sacred Flame op dinsdag 18 januari 2011 om 23:53:
Al kunnen ze nog zo vrolijk zijn, het kan onverwachts overslaan in heel ander gedrag

dat is met de "lieve downers" zoals mensen die vaak omschrijven

Als ik geen back-up heb, ga ik met sommige ook niet naar buiten. Het is hard, maar jammer

ja dat beperkt je zeker
daardoor kan je vaak niet ondernemen wat je wil of wat goed voor ze zou zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 23:56:
ja dat beperkt je zeker
daardoor kan je vaak niet ondernemen wat je wil of wat goed voor ze zou zijn

Nee, precies
Soms neem ik wel risico's en soms gaat het goed, soms fout.
Veel mensen vergissen zich met agressie, maar die zijn ook weer snel weg.
Waarschuw beheerder
Ik ben geen psychiater of expert op het gebied van mensen met een sociaal-psychische stoornis. Maar ik weet wel, dat dit soort personen ondanks dat ze er niet van bewust zijn, niet in de samenleving horen.
Deze jongen is ontzettend gevaarlijk, naar zichzelf en naar anderen. Daar kan je niet met fluwelen handschoenen mee omgaan. Ik denk wel dat ze op dit soort figuren een speciaal orgaan, buiten de instelling om in zouden moeten stellen. Die kijkt of de behandeling wel kan. Deze persoon/instelling moet volledig onafhankelijk zijn, maar wel op de hoogte van de geschiedenis van de patiënt.

Moeilijk deze dingen, maar ik geloof dat het in dit geval simpelweg niet anders kan.
Deze jongen is bijna niet behandelbaar, blijkend uit z'n dossier. Dus wat moet je dan doen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 januari 2011 om 00:03:
Ik denk wel dat ze op dit soort figuren een speciaal orgaan, buiten de instelling om in zouden moeten stellen. Die kijkt of de behandeling wel kan. Deze persoon/instelling moet volledig onafhankelijk zijn, maar wel op de hoogte van de geschiedenis van de patiënt.

die organen zijn er in de zin van een indicatie bureau
die wijst een client bepaalde zorguren toe die een instelling dan weer kan gebruiken en verdelen voor de zorg, maar door bezuinigingen word er vaak te weinig uren toegewezen waardoor je onderandere dit soor situatie's krijg

CIZ heet dat
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
In ieder geval fatsoenlijk oplsuiten en niet als een hong die voor de supermarkt staat te wachten totdat z'n baasje terug is:')
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 23:56:
dat is met de "lieve downers" zoals mensen die vaak omschrijven

Uhuh, heb een keer een filmpje gezien, misschien kent iemand 'm. Staat een downie in Wendy's bij de kassa en slaat ineens een kleuter voor z'n kanus. Komt de papa en slaat op zijn beurt de downie naar de vloer.
Iedereen huilie omdat de downie er niks aan kon doen.. Ik heb er mijn bedenkingen over.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 januari 2011 om 00:03:
Deze jongen is bijna niet behandelbaar, blijkend uit z'n dossier. Dus wat moet je dan doen?

Ik ben er van overtuigd dat hij wel behandelbaar is, maar er zijn geen juiste middelen en maatregelen. Dat heeft alles te maken met geld.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 januari 2011 om 00:06:
die wijst een client bepaalde zorguren toe die een instelling dan weer kan gebruiken en verdelen voor de zorg, maar door bezuinigingen word er vaak te weinig uren toegewezen waardoor je onderandere dit soor situatie's krijg

CIZ heet dat

Ja. En door de bezuinigingen worden er ook mensen ontslagen, wat de werkdruk hoger maakt. Dat betekend dat de cliënt ook beperkt wordt met bijvoorbeeld vrijetijdsbesteding. Er is geen tijd meer om te gaan zwemmen bijv. want je andere collega mag en kan niet alleen op de rest van de groep blijven en je kan ook niet altijd met zijn allen.
Ik noem even een makkelijk voorbeeld.
Waarschuw beheerder
-1
nou mijn vriendin zit in de zorg
en sommige van die mensen vallen je gewoon aan :lol:

lekker aan de muur vast binden als je niet normaal kan doen

mensen met down syndroom gewoon diervriendelijk laten inslapen, en als orgaan donor gebruiken :)
voegen ze nog wat toe aan de samenleving
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RTD op woensdag 19 januari 2011 om 00:19:
mensen met down syndroom gewoon diervriendelijk laten inslapen, en als orgaan donor gebruiken :)
voegen ze nog wat toe aan de samenleving

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Sacred Flame op woensdag 19 januari 2011 om 00:17:
Ik ben er van overtuigd dat hij wel behandelbaar is, maar er zijn geen juiste middelen en maatregelen. Dat heeft alles te maken met geld.

Maar waar moet dat geld vandaan komen?
Wat heeft prioriteit? Mensen die wél fatsoenlijk kunnen werken aan een baan helpen, ouderen die jarenlang gewerkt hebben, of deze patiënten?

De ontwikkelingshulp schrappen, en bepaalde defensie-middelen niet door laten gaan is een goed begin denk ik.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 januari 2011 om 00:24:
Maar waar moet dat geld vandaan komen?
Wat heeft prioriteit? Mensen die wél fatsoenlijk kunnen werken aan een baan helpen, ouderen die jarenlang gewerkt hebben, of deze patiënten?

Ik vind dat elk mens recht heeft op een zo fatsoenlijk mogelijk leven. Dus ook deze mensen, ouderen en mensen die werken.
Mensen die werken mogen blij zijn dat ze kunnen werken en voor zichzelf kunnen zorgen.
Deze mensen kunnen er niks aan doen dat ze beperkt zijn.
Ik ken deze jongen niet persoonlijk en weet niet waar de fout zit met de indicatie. Maar voor zoveel anderen jongeren in deze situatie is er wel geld, maar er zijn strenge regels voor en ik denk dat het daar ergens fout is gegaan.
Waarschuw beheerder
-1
Weet je wat het is. Al kunnen ze nog zo vrolijk zijn, het kan onverwachts overslaan in heel ander gedrag. Onvoorspelbaarheid kan gevaarlijk zijn.

Ik know...
Bij hem is zijn conditie (in vergelijking met toen hij 14 was iig) in het algemeen ook nog eens verslechterd zo te zien...
Ook dat kan zomaar opeens (weer) een andere wending nemen...
We weten ook niet wat er gebeurd is in de tussentijd natuurlijk...
Hij heeft verlatingsangst dus vertrek van personeel (zeker als hij er veel mee ophad) is zelfs al mogelijk (zeer) traumatisch voor hem...wat hem vervolgens ook weer kan herinneren aan het verlies van zijn vader...
Valt geen peil op te trekken wat dat betreft nee...

Voldoende back up is heel belangrijk en die is er niet altijd.
Dat beperkt je als werknemer ook weer. Als ik geen back-up heb, ga ik met sommige ook niet naar buiten. Het is hard, maar jammer dan.

Plus dat slaat uiteindelijk ook weer over op het gedrag van de patiënt lijkt mij...
Krijgen zo niet de aandacht die ze willen en/of nodig hebben...waardoor hun gedrag door frustratie/stress weer sneller/eerder escaleerd (dus hoger risico)...
Dan kom je weer terug bij die noodzaak voor backup...die er dus niet altijd is...etc. etc.
Vicieuze cirkel dus... :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Sacred Flame op woensdag 19 januari 2011 om 00:31:
Maar voor zoveel anderen jongeren in deze situatie is er wel geld, maar er zijn strenge regels voor en ik denk dat het daar ergens fout is gegaan.

Dus het zit niet in de begroting, maar in de besteding? Of hoe moet ik dit nu zien?
Er wordt alsmaar geprotesteerd voor meer geld in de zorg, terwijl er niet persé een tekort aan middelen is, maar meer een verkeerde verdeling van?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 19 januari 2011 om 00:38:
Plus dat slaat uiteindelijk ook weer over op het gedrag van de patiënt lijkt mij...
Krijgen zo niet de aandacht die ze willen en/of nodig hebben...waardoor hun gedrag door frustratie/stress weer sneller/eerder escaleerd (dus hoger risico)...
Dan kom je weer terug bij die noodzaak voor backup...die er dus niet altijd is...etc. etc.
Vicieuze cirkel dus..

Ja, je snapt hem helemaal!
Bij mij op het werkt heeft de instelling geld voor 1 begeleider op 1 cliënt. Dat is te weinig.
Met het geld dat hij van de overheid krijgt betaald hij een tweede collega uit zijn eigen zak.
Dat geldbedrag is bepaald door zijn zorgzwaarte. Zijn zorgzwaarte is mede bepaald door alle agressiemeldingen die zorgvuldig worden bijgehouden en gecontroleerd door de inspectie.
Deze jongen betaald dus elke dag 2 mensen (1 ochtend en 1 in de avond) uit eigen zak. 16 uur per dag!
Dus reken maar uit wat dat kost op jaarbasis.
Daarom zijn die meldingen zo belangrijk en ik heb vaak genoeg gezien dat dat niet (genoeg) gebeurd. Dus vaak krijgen de mensen niet het geld waar ze in werkelijkheid echt nodig hebben. Het is niet altijd omdat het er niet is denk ik
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoeveel van dit soort gevallen zijn er eigenlijk?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 januari 2011 om 00:48:

Geen idee
Op mijn groep worden het er 5 als we de mogelijkheden niet hadden. Die hebben we gelukkig wel.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Hawaiiaan op woensdag 19 januari 2011 om 00:42:
meer geld in de zorg

Je hebt sowieso ook nog altijd te maken met een personeelstekort...wat mij het grootste probleem lijkt...dat los je voor een HEEL klein deel maar op met meer geld in dit geval...
Zeer specialistisch vak...zeer kleine groep die er überhaupt al voor kiest en een nog kleinere groep die uiteindelijk uit het juiste hout gesneden blijkt voor dat soort werk...
Meer geld (voor salarissen) betekend bij dat soort specialismen iig niet een grotere aanwas van mensen die dit soort werk aan zouden kunnen...hoogstens dat men de totale aanwas die er is een baan kan garanderen...
Maar zelfs al zijn die allemaal aan het werk dan nog is er eigenlijk niet voldoende personeel om patienten de zorg te kunnen bieden die ze (per geval apart/maatwerk) nodig hebben...
Blijft altijd roeien met de riemen die je hebt in dergelijke sectoren volgens mij...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 22:01:
jep bij ons ook
dus ik denk dat moeder hiermee ingestemd heeft
of de ouderlijke macht moet ontzegd zijn

Om iemand die niet toerekingsvatbaar is vast te ketenen, heb je toestemming nodig. Ik denk dat zelfs de moeder ontzegd is van haar ouderlijke macht. Iemand vast leggen doe je alleen maar als die een gevaar oplevert voor het eigen welzijn. En daarin krijg je dit niet zo snel geregeld.
Nog zorgelijker is dat deze patient in geen jaren naar buiten is geweest en een slechter leven leidt dan een dier die in gevangenschap wordt gehouden. Terwijl onze zorg ingesteld hoort te worden, zorg op maat en het welbevinden van de cliént vooraan staat.
Als dat betekent dat een activiteit van deze cliënt met 8 begeleiders moet kosten, dan moet dat maar zo. Een jongen van zijn leeftijd heeft toch een dagbesteding nodig van minimaal 8 uur per dag. Te denken aan sport, educatie, sociale activiteiten en ontspanning.
Ik vind het een schande voor onze sameleving en zo zie je hoe onze zorg verkwanseld wordt om de jongen een juiste indicatie te geven in de zorg en behoefte die hij nodig heeft.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van H & B op woensdag 19 januari 2011 om 01:31:
Terwijl onze zorg ingesteld hoort te worden, zorg op maat en het welbevinden van de cliént vooraan staat.
Als dat betekent dat een activiteit van deze cliënt met 8 begeleiders moet kosten, dan moet dat maar zo. Een jongen van zijn leeftijd heeft toch een dagbesteding nodig van minimaal 8 uur per dag. Te denken aan sport, educatie, sociale activiteiten en ontspanning.

Maar waar haal je die mensen dus vandaan?
Zorg op maat voor elke patiënt is in deze sector niet mogelijk ben ik bang... :(
Dit is geen vak waar je na een studie (hoe intensief ook) klaar voor bent...dit is 80% karakter en 20% kennis ofzo...
Desalniettemin moet het zeker wel binnen de mogelijkheden liggen om dit soort dingen iig te voorkomen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat is in praktijk gewoon niet haalbaar, dat zo'n patiënt 8 personen nodig heeft en die ook krijgt.
Daarom zal er een andere oplossing moeten komen.
Waarschuw beheerder
-1
Betwijfel of hij er überhaupt wel zoveel nodig heeft hoor...
Het zit hem bij deze jongen volgens mij meer in het type personen dan het aantal personen...
Als dat sowieso al niet voor alle patiënten geldt trouwens... 8)
Met de juiste personen op hem zetten bereik je denk ik meer dan met meer personen op deze jongen zetten...
Kwantiteit is niet gelijk aan kwaliteit natuurlijk... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 19 januari 2011 om 01:39:
Maar waar haal je die mensen dus vandaan?
Zorg op maat voor elke patiënt is in deze sector niet mogelijk ben ik bang...

Dit is een uitzonderlijke situatie. Misschien heeft hij aan 3 wel genoeg. Maar daarvoor moet je een indicatie voor aanvragen. Voor elke zorgvrager is een indicatie mogelijk. Deze client heeft dus een indicatie nodig voor zeg maar 60 uur per dag. Volgens de normale forumules is dat niet mogelijk. Dat betekent dat dus goed geformuleerd moet worden. Wanneer de indicatie gegeven wordt, kan aan de hand daarvan personeel voor ingepland worden. De uren aan indicatie die afgegeven wordt, wordt gekoppeld aan de personeelsbezetting. In de huidige indicatiestelling kan je niet meer dan 24 uur aan indicatie aanvragen. Voor deze cliént zal dus een veelvuldige aangevraagd moeten worden. Dat kan niet volgens de normale formulieren. Dus zal je een buitengewone indicatie moeten aanvragen. Wanneer deze client deze indicatie krijgt, kan de instelling haar personeel erop instellen en alles vergoed krijgen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 23:51:
Maar sinds hij hier is, gaat
het wel wat beter met hem dan in
het observatiecentrum. Hier zijn een
paar geestelijk heel sterke begeleiders.
Arjan werkt vanaf de eerste
dag hier bij hem en die is standvastig,
eerlijk, oprecht en liefdevol. Dat
is een goede combinatie.“

Stom geouwehoer van mensen die hun subsidie willen behouden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van H & B op woensdag 19 januari 2011 om 02:16:
Dit is een uitzonderlijke situatie. Misschien heeft hij aan 3 wel genoeg. Maar daarvoor moet je een indicatie voor aanvragen. Voor elke zorgvrager is een indicatie mogelijk. Deze client heeft dus een indicatie nodig voor zeg maar 60 uur per dag. Volgens de normale forumules is dat niet mogelijk. Dat betekent dat dus goed geformuleerd moet worden. Wanneer de indicatie gegeven wordt, kan aan de hand daarvan personeel voor ingepland worden. De uren aan indicatie die afgegeven wordt, wordt gekoppeld aan de personeelsbezetting. In de huidige indicatiestelling kan je niet meer dan 24 uur aan indicatie aanvragen. Voor deze cliént zal dus een veelvuldige aangevraagd moeten worden. Dat kan niet volgens de normale formulieren. Dus zal je een buitengewone indicatie moeten aanvragen. Wanneer deze client deze indicatie krijgt, kan de instelling haar personeel erop instellen en alles vergoed krijgen.

Ik las zorg op maat voor iedereen...maar je had het over zorg op maat voor specifiek deze persoon...excuses... :)
Zorg op maat voor speciale uitzonderingen is natuurlijk de meest logische volgende optie als zorg op maat voor iedereen geen optie is...
Dat zou toch zeker wel moeten kunnen ja...
Maarja...lang leve de bureaucratie... :/
Waarschuw beheerder
Gehandicapte jongen al drie jaar vastgebonden

lijkt wel op een scene uit de film The Goonies
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike..- op dinsdag 18 januari 2011 om 21:16:
is het dan niet ook gewoon jou werk?

nee, mijn collega's werken door het hele land heen bij verschillende bedrijven :)
Waarschuw beheerder
+2
Dit soort mensen hebben specialisten nodig. Niet huisvrouwen die even 10 uur per week willen werken, en een mbo'tje toerisme hebben.
Er zijn niet genoeg mensen om ze op te vangen. Ik zie de mensen die zo hard roepen "Ze moeten geholpen worden" ook niet als vrijwilliger bij zorginstellingen aan de slag gaan. Het is makkelijk om te roepen dat ze geholpen moeten worden, en een menswaardig bestaan moeten krijgen en daar ben ik het ook mee eens. Maar feit is dat er momenteel niet genoeg middelen zijn om dit probleem structureel op te lossen.

En waarschijnlkijk gaat dat ook niet gebeuren, als niet meer jongeren een studie kiezen met betrekking tot gehandicaptenzorg.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Nee lekker alles aan de maatschappij over laten, en daarna gaan janken als degenen die hem moeten behandelen geen raad meer weten.

Als ze zo lekker kunnen janken bij de eo, gaan ze er toch zelf op passen.
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 januari 2011 om 10:42:
Dit soort mensen hebben specialisten nodig. Niet huisvrouwen die even 10 uur per week willen werken, en een mbo'tje toerisme hebben.
Er zijn niet genoeg mensen om ze op te vakken. Ik zie de mensen die zo hard roepen "Ze moeten geholpen worden" ook niet als vrijwilliger bij zorginstellingen aan de slag gaan. Het is makkelijk om te roepen dat ze geholpen moeten worden, en een menswaardig bestaan moeten krijgen en daar ben ik het ook mee eens. Maar feit is dat er momenteel niet genoeg middelen zijn om dit probleem structureel op te lossen.

En waarschijnlkijk gaat dat ook niet gebeuren, als niet meer jongeren een studie kiezen met betrekking tot gehandicaptenzorg.

helemaal mee eens
Waarschuw beheerder
-1
donateur
aldus de EO.

Jezus...d

Goeie woordspeling (Y)
Waarschuw beheerder
Geschokt, opheldering, altijd dezelfde woorden.
Is er niemand die dit soort instellingen controleert dan?
Lijkt me toch van het grootste belang als je er je kind aan moet toevertrouwen.

Waarschuw beheerder
Ooit een keer een docu op TV gezien waar ze ook deze "faciliteit" hadden. Bij uitbarstingen konden ze de bewoners ook vastketenen. Schijnt dus in bepaalde gevallen wel te mogen. Klinkt wel hard, maar als de patient zelf niet weet waar die mee bezig is en er serieus gevaar bestaat lijkt het me geen probleem zolang de procedures en de regels maar gevolgd worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 21:08:
De inspectie bracht vandaag een bezoek aan de instelling. 'De problematiek van deze cliënt is op dit moment dusdanig ernstig, dat deze, ondanks inspanningen van de instelling om de vrijheidsbeperkende maatregelen zo veel mogelijk terug te dringen, voor zijn eigen en andermans veiligheid permanent in zijn vrijheid is beperkt', stelt zij vast.

Mee eens :yes:
Als moeder het zo erg vind dan moet ze wat vaker langs komen zodat ze samen met haar zoon buiten kan wandelen..
Dit werk is al heel zwaar en moeilijk voor begeleiders en als dit een oplossing is om in ieder geval een team bij elkaar te houden (want wie wilt er anders op deze werkplek werken?) dan vind ik het geen verkeerde oplossing! Waar moet die gast anders heen?
Maar goed.. verder kan ik er niks over zeggen want ik weet niet wat er al is gedaan aan behandeling, hoe gevaarlijk hij is, welke incidenten er zijn geweest, hoe de gedragskundige hier tegen aan kijkt..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 januari 2011 om 21:59:
maar ik denk dat er wel meer mogenlijkheden zijn dan iemand 24/7 (zoals die reportage aangeeft) ketenen

Dit verhaal is al een keer aan de orde geweest met een meisje.
Die moest ook vast omdat ze anders haar hoofd herhaaldelijk tegen de muur bonkte, haar haar eruit trok en verzorgers aanviel...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van J.(F) op woensdag 19 januari 2011 om 12:09:
Als moeder het zo erg vind dan moet ze wat vaker langs komen zodat ze samen met haar zoon buiten kan wandelen..

Dus als die jongen geen familie heeft is het wel geoorloofd hem voor de rest van ze leven daar vastgeketend te houden?
Uitspraak van J.(F) op woensdag 19 januari 2011 om 12:09:
als dit een oplossing is om in ieder geval een team bij elkaar te houden (want wie wilt er anders op deze werkplek werken?) dan vind ik het geen verkeerde oplossing

:frusty:
Snap best dat het het meest praktische is, maar het is toch geen oplossing?
Hoogstens tijdelijk tot er een echte gevonden is, maar dat duurt geen 3 jaar!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 januari 2011 om 01:40:
Dat is in praktijk gewoon niet haalbaar, dat zo'n patiënt 8 personen nodig heeft en die ook krijgt.
Daarom zal er een andere oplossing moeten komen.

Precies

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 januari 2011 om 10:42:
Het is makkelijk om te roepen dat ze geholpen moeten worden, en een menswaardig bestaan moeten krijgen en daar ben ik het ook mee eens.

Waarom zou iemand die anderen het leven onmogelijk maakt een menswaardig bestaan moeten krijgen?

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 19 januari 2011 om 12:52:
Hoogstens tijdelijk tot er een echte gevonden is, maar dat duurt geen 3 jaar!

maar dat is niet de schuld van de instelling/verzorgers, dat is de schuld van het kabinet dat nu weer wilt bezuinigen op de zorg, de eo kan wel mooie sensatieprogramma's maken, maar met oplossingen komen ze niet.
Waarschuw beheerder
-1
Ze zouden inderdaad de eerste beste politicus die durft de woorden 'efficiëntere zorg' in z'n mond te nemen, even moeten meenemen naar die jongen en vragen hoe ie dat nu in de praktijk uit zou willen werken.

:[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 19 januari 2011 om 13:14:
Ze zouden inderdaad de eerste beste politicus die durft de woorden 'efficiëntere zorg' in z'n mond te nemen, even moeten meenemen naar die jongen en vragen hoe ie dat nu in de praktijk uit zou willen werken.

Ik zou dan antwoorden "nou, dit lijkt me efficient genoeg".
Werkzaam bij UF Events
Artiest {SHOWLIST artist 34781, 75120, 39433}
Waarschuw beheerder
Veroordeelde criminelen hebben het beter voor elkaar, schandalig!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 19 januari 2011 om 13:14:

effecient betekent dat je voor ieder probleem een formuliertje invult en deze worden aan het eind van het jaar gecontroleerd door een instantie en als al je formuliertjes zijn ingevuld doen ze even een rondje waarbij jij de "beste klanten" laat zien en hoe gelukkig ze zijn, maar al je formuliertjes (die je een week van tevoren hebt ingevuld net als wat je doet met je ISO en VCA) heb je in orde dus het zal wet goed zijn.

Nee socialer word het er allemaal niet op, wel worden er topfunctionarissen rijker van.
Waarschuw beheerder
Spoeddebat

na 3 jaar :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van juzmee op woensdag 19 januari 2011 om 14:04:
na 3 jaar

Haastige spoed is zelden ....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 januari 2011 om 13:07:
Waarom zou iemand die anderen het leven onmogelijk maakt een menswaardig bestaan moeten krijgen?

Deze reactie kan ik goed begrijpen, maar ik weet uit ervaring dat de mogelijkheden wel kunnen bestaan
Waarschuw beheerder
ze zijn geschokt :O
alsof die moeder niet al eens een brief naar de 2e kamer heeft gestuurd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 19 januari 2011 om 00:48:

40 hoor ik net op de radio.. Ze vertelde ook dat ze een speciaal vertrek voor deze jongen hebben laten maken voor €500,000..

Uitspraak van H & B op woensdag 19 januari 2011 om 01:31:
Als dat betekent dat een activiteit van deze cliënt met 8 begeleiders moet kosten, dan moet dat maar zo.

Mee eens.. Maar als er al 8 begeleiders nodig zijn om hem terug te krijgen op de plek waar die hoort omdat die anders iedereen en alles aanvalt, hoe kun je dan gezellig zon jongen naar de dierentuin?

Ik vind niet dat je de begeleiders hier echt op kan aanspreken, dit is ook niet wat zei willen lijkt me.. wat moet je met zon jongen?
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 januari 2011 om 13:07:

Dat zeg jij als iemand die normaal en helder kan nadenken, die jongen kan dat niet..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Kapitein K. op woensdag 19 januari 2011 om 16:15:
Ze vertelde ook dat ze een speciaal vertrek voor deze jongen hebben laten maken voor €500,000..

Wahaha! Dat kan ik goedkoper.

Dat zeg jij als iemand die normaal en helder kan nadenken, die jongen kan dat niet..

En dus? Wat moet je er dan mee?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 januari 2011 om 16:41:
Wahaha! Dat kan ik goedkoper

veeeeeeul goedkoper;)

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 januari 2011 om 16:41:
En dus? Wat moet je er dan mee?

Dat weet niemand.. Mij lijkt vastketenen maar dat is weer "ziekelijk".. Las net ook dat er in een veel eerder stadium al iets gedaan had kunnen worden.. Voorkomen dus
Waarschuw beheerder
DEN HAAG - De situatie van de 18-jarige Brandon is weliswaar schrijnend maar de zorg aan hem voldoet aan de normen. Dat stelt staatssecretaris Marlies Veldhuijzen van Zanten-Hyllner (VWS) vandaag in een brief aan de Tweede Kamer.

De Inspectie voor de Gezondheidszorg bracht een onaangekondigd bezoek aan 's Heeren Loo in Ermelo, een instelling voor verstandelijk gehandicapten waar de jongen verblijft. Uit een uitzending van het tv-programma Uitgesproken EO bleek dat de jongen al drie jaar niet meer in de buitenlucht is geweest en elke dag met een tuigje en een riem aan de muur wordt vastgeketend.

Veldhuijzen van Zanten zegt echter dat Brandon in 2009 nog naar buiten kon. Er werd hem toen speciale woonruimte beschikbaar gesteld waarvoor 500.000 euro werd uitgetrokken. Brandon vernielde die woonruimte kort erna. Er zijn diverse pogingen gedaan om met hem naar buiten te gaan, maar dat bleek volgens de staatssecretaris "helaas niet mogelijk". Kort daarna is Brandon teruggegaan naar de instelling.

Veertig vergelijkbare situaties
"Er is hier sprake van een zeer complexe en uitzonderlijke psychiatrische problematiek", aldus Veldhuijzen van Zanten-Hyllner. Ze schat dat ongeveer veertig cliënten zich in vergelijkbare omstandigheden bevinden. De Tweede Kamer houdt later vanmiddag een spoeddebat over de situatie van Brandon.

Veldhhuijzen van Zanten-Hyllner stelt dat de tv-uitzending haar diep heeft geraakt. "Het is schrijnend te zien dat een zo jong iemand, die zijn leven nog voor zich heeft, zo weinig perspectief op een betere toekomst heeft." Toch zou de geboden zorg voldoen aan de normen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Stemmen
Brandon hoort stemmen. Eén zet hem aan tot boze gevaarlijke acties, een ander spreekt dit tegen maar die is zachter. De problematiek van Brandon is volgens Veldhuijzen van Zanten-Hyllner zo ernstig dat hij voor zijn eigen en andermans veiligheid in zijn vrijheid moet worden beperkt. Op zijn twaalfde is Brandon op 's Heeren Loo gaan wonen.

In 2008 heeft de inspectie na een melding al eens de behandeling en begeleiding van Brandon bekeken en gesteld dat die voldeden aan de voorwaarden voor verantwoorde zorg. Daarna zijn er pogingen ondernomen om zijn leefsituatie te verbeteren, maar dat bleek niet mogelijk. Zijn situatie wordt tweewekelijks geëvalueerd. (ANP/DVDH)

http://www.ad.nl/ad/nl/1015/Gezondheid-wetenschap/article/detail/563891/2011/01/19/Zorg-Brandon-volgens-norm.dhtml

Ze vertelde ook dat ze een speciaal vertrek voor deze jongen hebben laten maken voor €500,000.

4 ton daarvan is opgegaan aan vergaderingen :nosmile:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Kapitein K. op woensdag 19 januari 2011 om 16:49:
Las net ook dat er in een veel eerder stadium al iets gedaan had kunnen worden.. Voorkomen dus

En hoe weet je dat allemaal zo zeker? Wat had er dan gedaan kunnen worden? Nog meer hulp die niet werkt? Weet jij veel wat ze allemaal al hebben geprobeerd. Ze zullen hem heus niet zomaar op de eerste dag vastbinden. Je kan gewoon zien dat dat joch psychopatische neigingen heeft. Als je die een mes geeft steekt ie zo iemand dood. Heb je dat dan liever?

Waarschuw beheerder

Eenzijdig verhaal. Alle instanties wisten hier vanaf, ik denk dat hij gewoon terecht aan die paal zit. Maar ja, dat denk ik dus. Zeker weten doe ik niet omdat ik maar een kant van het verhaal ken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 januari 2011 om 21:13:
Alle instanties wisten hier vanaf, ik denk dat hij gewoon terecht aan die paal zit. Maar ja, dat denk ik dus.

Denk het ook. Beter dat ie vastzit dan dat ie iemand anders z'n kinderen van de trap gooit.
Waarschuw beheerder
Het belachelijkste aan dit verhaal, vind ik dus die 500.000 voor dat hokje. Voor 500.000 heb je een hele chique maisonette in oud-zuid.
Net als dat verhaal van de NS over wc's in de stoptreinen of sprinters. Dat zou 200.000 per wc kosten. Vraag me af wie ze dan in dienst nemen. Voor een kwart daarvan regel ik ook wel een fatsoenlijke wc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 19 januari 2011 om 17:10:
En hoe weet je dat allemaal zo zeker?

Niemand weet hier iets zeker, stond het raport:/

Uitspraak van juzmee op woensdag 19 januari 2011 om 17:00:
4 ton daarvan is opgegaan aan vergaderingen

Hoeveel moet je hier in godsnaam voor vergaderen dan?:S
Waarschuw beheerder
Ik snap die prijzen ook niet.
Een cliënt van mij heeft een bed en wc wat muurvast zit en aangepast is.
Dat moet ook weer aan bepaalde voorwaarden worden voorzien.
Een wc van 9000 euro.
Waarschuw beheerder
ben wel benieuwd naar de impact van een dergelijke client op zijn medebewoners. Alle aandacht gaat richting Brandon in deze berichtgevingen, maar in hoeverre is er sprake van kwaliteit van leven voor zijn groepsgenoten? ethiek, wetgeving en management komen in een dergelijke casus dicht bij elkaar en die raakvlakken geven zo'n lekkere wrijving.
wij mensen zijn te dynamisch om te kunnen verzorgen met statische producten waar statische waarden aan toegekend zijn.

Lang leve het mensbeeld bij de uitvoerende hulpverleners die dag in, dag uit hun best doen om beperkte mensen een menswaardiger bestaan te geven :flower:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Foam op woensdag 19 januari 2011 om 23:27:
Lang leve het mensbeeld bij de uitvoerende hulpverleners die dag in, dag uit hun best doen om beperkte mensen een menswaardiger bestaan te geven :flower:

Ik zou het niet kunnen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 19 januari 2011 om 12:52:
Dus als die jongen geen familie heeft is het wel geoorloofd hem voor de rest van ze leven daar vastgeketend te houden?

Kennelijk gebruiken ze dat tuigje als hij naar buiten moet, gezien hij vaak ontsnapt en gevaarlijk is voor andere mensen. In zijn dossier staan wel hele bizarre dingen:

http://www.geenstijl.nl/archives/images/KlientenDossier.pdf

Ik vind het leuk om oorlog te maken
en verhalen te schrijven over mensen
opeten en dood en verdorven
zijn maar ik houd niet van enge
films. Dan kan ik niet slapen…”

Als er invalkrachten zijn dan moet
ik rustig inademen en uitademen. Ik
wil dan niet in zo‘n huis wonen als
hier. Dan wil ik jongetjes opstoken
en schelden en over seks praten.
Maar ik wil ook stil zijn. Daar word
ik gek van!

Waarschuw beheerder
Ik zou het niet kunnen.

ik ook niet in de richting LVG+ of verstandelijk gehandicaptenzorg.
fysiek en mentaal ellendige inspanningen de hele dag, stank en agressie er voor terugkrijgen en ook nog eens niet de waardering in salaris.

Beschermd Wonen (psychiatrie) is vele malen veiliger,prettiger werken en ook nog eens relaxter betaald en minder werkdruk qua personeel. Ministers doe wat aan dat uitkleden van de oudere en gehandicaptenzorg! ga zelf een week in een instelling bivakkeren zonder je ellendige privileges, kijken of je dan nog steeds bij je standpunten (vanuit je inspectierapportjes) blijft die alleen van achter je bureau benaderderbaar zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foam op donderdag 20 januari 2011 om 13:06:
Ik zou het niet kunnen.

ik ook niet in de richting LVG+ of verstandelijk gehandicaptenzorg.
fysiek en mentaal ellendige inspanningen de hele dag, stank en agressie er voor terugkrijgen en ook nog eens niet de waardering in salaris.

Ik moet nog tot 29-1 en dan ben ik eindelijk verlost!

Ik heb 1,5 jaar gewerkt op zo een locatie.. nou na 1,5 jaar moet je echt vertrekken want anders word je gewoon dood ziek!
Elke dag is heftig:
Uitspraak van Foam op donderdag 20 januari 2011 om 13:06:

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zwaar respekt voor verzorgend personeel in die inrichtingen,
Van mij mogen ze t dubbele salaris krijgen dan van wat ze nu hebben.
Respekt voor ouders die t mee moeten maken dat hun zoon of dochter moet worden vastgeketend.

Onbegrip voor t feit dat zo iemand al drie jaar niet buitenkomt met de juiste begeleiding,
Dat ie voor de veiligheid van t personeel moet worden vastgebonden is schrijnend, Zijn er dan geen hulpverleners die de
capaciteiten hebben , en niet bang zijn ?
Gister t verhaal van die ouders aangehoord , Die zeggen als tie weet dat de begeleiders niet bang voor hem zijn is hij ook niet agressief en hoeft tie niet vast.

Moet eerlijk toegeven , zou zo,n baan ook niet trekken , maar een paar gekwalificeerde begeleiders met t postuur van een bodybuilder, die hem fysiek kunnen hanteren, die dominant genoeg zijn, zou zijn levenskwaliteit toch moeten bevorderen!

je zal 18 jaar zijn , geestelijk gehandicapt/gestoord en nog tot je 75 zo vast moeten zitten ....:-(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meira op donderdag 20 januari 2011 om 15:33:

:jaja:

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)

Da's ook een domme opmerking want je weet helemaal niet wat die mensen verdienen.

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
brandon heeft inmiddels een fulltime job bij een sm meesteres...probleem opgelost

[img width=249 height=371 cacheid=001197a2002f1a2d0780e25a1a02bc781a]http://www.hln.be/static/FOTO/pe/1/13/3/art_large_291138.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Gister t verhaal van die ouders aangehoord , Die zeggen als tie weet dat de begeleiders niet bang voor hem zijn is hij ook niet agressief en hoeft tie niet vast.

Je kunt niet altijd je emoties te baas blijven. Ik heb de mazzel dat een cliënt van mij, mij via mijn haren tegen de grond probeert te werken. Dan ziet hij mijn gezicht niet, dus emoties niet.
Dan kan ik beter ingrijpen.
Deze jongen is 1.98 en 100 kilo. Ik ben 1.70 en 60 kg. Maar genoeg grote mannen die jankend weg rennen. Puur omdat ze harder gaan escaleren als ze een greintje van angst voelen en merken. De adrenaline stroomt door je lichaam en dat merken cliënten ook. Dat geeft ze geen veilig gevoel, waardoor ze je echt kunnen breken.
Dus de juiste mensen vinden valt tegen. Ik moet het niet hebben van mijn fysieke kant, maar mijn technieken.
en bij enige twijfel back up in schakelen. Kan dit niet, dan helaas niet naar buiten voor hem
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+3
Shenkie die zich voor doet als zijn schoonzus is ook ziekelijk :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 januari 2011 om 18:16:

Da's ook een domme opmerking want je weet helemaal niet wat die mensen verdienen.

Enig idee?
Ik hoor veel mensen klagen over salaris, ik klaag echt niet en verdien zelfs nog minder dan collega's zie ouder zijn en langer in dienst zijn.
Misschien omdat ik hiervoor baggerslecht betaald kreeg.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 januari 2011 om 23:33:
Shenkie die zich voor doet als zijn schoonzus is ook ziekelijk

:lol: :')

Waarschuw beheerder
wat moet je met zo'n jongen?

Waarschuw beheerder
+1

:lol: :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op donderdag 20 januari 2011 om 10:59:
In zijn dossier staan wel hele bizarre dingen:

heeft wat veel films gekeken die

Waarschuw beheerder
Die gasten hebben zo ongelofelijk veel verbetering van leven in nederland.

Verzorgend personeel verdient gewoon goed, maar door het hoge potten/kortgeknipte-overspannen-moeders/koffiezuipende-klagers -gehalte denken ze constant zich voor te doen als onderbetaald.

De hele gezondheidszorg draait op 1/3 - maximaal 1/2 - van het verzorgend personeel.

Donder toch op man, met je schrijnend geval. Die gozer heeft goed te eten, dak boven het hoofd, de ouders hebben alle mogelijkheden om ook te leven. En ja, buiten komen is best prettig, maar gelijk dat semi-verontwaardigd reageren, puur om je eigen onkunde te maskeren, dat geeft me ook moordneigingen.

Waarschuw beheerder

:roflol: