Partyflock

Forumonderwerp · 1110464

Waarschuw beheerder
+2
Gehandicapte jongen al drie jaar vastgebonden
Uitgegeven: 18 januari 2011 17:09
Laatst gewijzigd: 18 januari 2011 17:10

AMSTERDAM - De Tweede Kamer is geschokt door het nieuws van een verstandelijk gehandicapte die al drie jaar lang zou worden vastgebonden aan de muur van zijn kamer. Het parlement eist nog deze week opheldering van het kabinet.

© ANPActualiteitenrubriek Uitgesproken EO bericht dinsdagavond over de jongen, de 18-jarige Brandon. Hij woont in de instelling voor verstandelijk beperkten 's Heeren Loo.
Hij wordt al drie jaar elke dag met een tuigje en een riem aan de muur geketend, omdat het personeel bang is voor zijn onvoorspelbare gedrag.

Brandons bewegingsvrijheid is hierdoor beperkt tot anderhalve meter en hij is al drie jaar niet meer in de buitenlucht geweest. Een medewerkster van de inrichting bracht het verhaal naar buiten, aldus de EO.

Spoeddebat

Kamerbreed werd dinsdagmiddag geschokt gereageerd. "Elke dag dat dit kind aan de muur is vastgekluisterd is een dag te lang", zei Agnes Wolbert (PvdA), die een spoeddebat aanvroeg.

Ook andere partijen spraken van 'mensonterende beelden'. Het kabinet moet voor woensdagmiddag reageren op de uitzending. Een spoeddebat volgt dan nog mogelijk deze week

Bron http://www.nu.nl/binnenland/2425717/gehandicapte-jongen-al-drie-jaar-vastgebonden.html

----------

Jezus...die begeleiders moeten de doodstraf krijgen.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Ik snap die prijzen ook niet.
Een cliënt van mij heeft een bed en wc wat muurvast zit en aangepast is.
Dat moet ook weer aan bepaalde voorwaarden worden voorzien.
Een wc van 9000 euro.
Waarschuw beheerder
ben wel benieuwd naar de impact van een dergelijke client op zijn medebewoners. Alle aandacht gaat richting Brandon in deze berichtgevingen, maar in hoeverre is er sprake van kwaliteit van leven voor zijn groepsgenoten? ethiek, wetgeving en management komen in een dergelijke casus dicht bij elkaar en die raakvlakken geven zo'n lekkere wrijving.
wij mensen zijn te dynamisch om te kunnen verzorgen met statische producten waar statische waarden aan toegekend zijn.

Lang leve het mensbeeld bij de uitvoerende hulpverleners die dag in, dag uit hun best doen om beperkte mensen een menswaardiger bestaan te geven :flower:

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Foam op woensdag 19 januari 2011 om 23:27:
Lang leve het mensbeeld bij de uitvoerende hulpverleners die dag in, dag uit hun best doen om beperkte mensen een menswaardiger bestaan te geven :flower:

Ik zou het niet kunnen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 19 januari 2011 om 12:52:
Dus als die jongen geen familie heeft is het wel geoorloofd hem voor de rest van ze leven daar vastgeketend te houden?

Kennelijk gebruiken ze dat tuigje als hij naar buiten moet, gezien hij vaak ontsnapt en gevaarlijk is voor andere mensen. In zijn dossier staan wel hele bizarre dingen:

http://www.geenstijl.nl/archives/images/KlientenDossier.pdf

Ik vind het leuk om oorlog te maken
en verhalen te schrijven over mensen
opeten en dood en verdorven
zijn maar ik houd niet van enge
films. Dan kan ik niet slapen…”

Als er invalkrachten zijn dan moet
ik rustig inademen en uitademen. Ik
wil dan niet in zo‘n huis wonen als
hier. Dan wil ik jongetjes opstoken
en schelden en over seks praten.
Maar ik wil ook stil zijn. Daar word
ik gek van!

Waarschuw beheerder
Ik zou het niet kunnen.

ik ook niet in de richting LVG+ of verstandelijk gehandicaptenzorg.
fysiek en mentaal ellendige inspanningen de hele dag, stank en agressie er voor terugkrijgen en ook nog eens niet de waardering in salaris.

Beschermd Wonen (psychiatrie) is vele malen veiliger,prettiger werken en ook nog eens relaxter betaald en minder werkdruk qua personeel. Ministers doe wat aan dat uitkleden van de oudere en gehandicaptenzorg! ga zelf een week in een instelling bivakkeren zonder je ellendige privileges, kijken of je dan nog steeds bij je standpunten (vanuit je inspectierapportjes) blijft die alleen van achter je bureau benaderderbaar zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foam op donderdag 20 januari 2011 om 13:06:
Ik zou het niet kunnen.

ik ook niet in de richting LVG+ of verstandelijk gehandicaptenzorg.
fysiek en mentaal ellendige inspanningen de hele dag, stank en agressie er voor terugkrijgen en ook nog eens niet de waardering in salaris.

Ik moet nog tot 29-1 en dan ben ik eindelijk verlost!

Ik heb 1,5 jaar gewerkt op zo een locatie.. nou na 1,5 jaar moet je echt vertrekken want anders word je gewoon dood ziek!
Elke dag is heftig:
Uitspraak van Foam op donderdag 20 januari 2011 om 13:06:

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zwaar respekt voor verzorgend personeel in die inrichtingen,
Van mij mogen ze t dubbele salaris krijgen dan van wat ze nu hebben.
Respekt voor ouders die t mee moeten maken dat hun zoon of dochter moet worden vastgeketend.

Onbegrip voor t feit dat zo iemand al drie jaar niet buitenkomt met de juiste begeleiding,
Dat ie voor de veiligheid van t personeel moet worden vastgebonden is schrijnend, Zijn er dan geen hulpverleners die de
capaciteiten hebben , en niet bang zijn ?
Gister t verhaal van die ouders aangehoord , Die zeggen als tie weet dat de begeleiders niet bang voor hem zijn is hij ook niet agressief en hoeft tie niet vast.

Moet eerlijk toegeven , zou zo,n baan ook niet trekken , maar een paar gekwalificeerde begeleiders met t postuur van een bodybuilder, die hem fysiek kunnen hanteren, die dominant genoeg zijn, zou zijn levenskwaliteit toch moeten bevorderen!

je zal 18 jaar zijn , geestelijk gehandicapt/gestoord en nog tot je 75 zo vast moeten zitten ....:-(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meira op donderdag 20 januari 2011 om 15:33:

:jaja:

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)

Da's ook een domme opmerking want je weet helemaal niet wat die mensen verdienen.

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
brandon heeft inmiddels een fulltime job bij een sm meesteres...probleem opgelost

[img width=249 height=371 cacheid=001197a2002f1a2d0780e25a1a02bc781a]http://www.hln.be/static/FOTO/pe/1/13/3/art_large_291138.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Gister t verhaal van die ouders aangehoord , Die zeggen als tie weet dat de begeleiders niet bang voor hem zijn is hij ook niet agressief en hoeft tie niet vast.

Je kunt niet altijd je emoties te baas blijven. Ik heb de mazzel dat een cliënt van mij, mij via mijn haren tegen de grond probeert te werken. Dan ziet hij mijn gezicht niet, dus emoties niet.
Dan kan ik beter ingrijpen.
Deze jongen is 1.98 en 100 kilo. Ik ben 1.70 en 60 kg. Maar genoeg grote mannen die jankend weg rennen. Puur omdat ze harder gaan escaleren als ze een greintje van angst voelen en merken. De adrenaline stroomt door je lichaam en dat merken cliënten ook. Dat geeft ze geen veilig gevoel, waardoor ze je echt kunnen breken.
Dus de juiste mensen vinden valt tegen. Ik moet het niet hebben van mijn fysieke kant, maar mijn technieken.
en bij enige twijfel back up in schakelen. Kan dit niet, dan helaas niet naar buiten voor hem
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+3
Shenkie die zich voor doet als zijn schoonzus is ook ziekelijk :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 20 januari 2011 om 18:16:

Da's ook een domme opmerking want je weet helemaal niet wat die mensen verdienen.

Enig idee?
Ik hoor veel mensen klagen over salaris, ik klaag echt niet en verdien zelfs nog minder dan collega's zie ouder zijn en langer in dienst zijn.
Misschien omdat ik hiervoor baggerslecht betaald kreeg.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 januari 2011 om 23:33:
Shenkie die zich voor doet als zijn schoonzus is ook ziekelijk

:lol: :')

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kapitein K. op woensdag 19 januari 2011 om 16:15:
wat moet je met zo'n jongen?

Waarschuw beheerder
+1

:lol: :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van eSDee op donderdag 20 januari 2011 om 10:59:
In zijn dossier staan wel hele bizarre dingen:

heeft wat veel films gekeken die

Waarschuw beheerder
Die gasten hebben zo ongelofelijk veel verbetering van leven in nederland.

Verzorgend personeel verdient gewoon goed, maar door het hoge potten/kortgeknipte-overspannen-moeders/koffiezuipende-klagers -gehalte denken ze constant zich voor te doen als onderbetaald.

De hele gezondheidszorg draait op 1/3 - maximaal 1/2 - van het verzorgend personeel.

Donder toch op man, met je schrijnend geval. Die gozer heeft goed te eten, dak boven het hoofd, de ouders hebben alle mogelijkheden om ook te leven. En ja, buiten komen is best prettig, maar gelijk dat semi-verontwaardigd reageren, puur om je eigen onkunde te maskeren, dat geeft me ook moordneigingen.

Waarschuw beheerder

:roflol: