Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 december 2010 om 12:51:
Hoezo?
Door de bizar hoge deelname aan criminaliteit, de straatschoften die alles wat homo, jood of cameraman is het liefst met stenen de buurt uit slaan. De stroom aan negatieve berichtgeving die de media domineert rondom moslims. Het homo-rammen in Amsterdam.
De vele radicaal islamitische imams die in opspraak raken, advocaten die niet willen staan voor een rechter, de moord op Theo van Gogh, de Hofstadgroep, het feit dat dit alles niet aan Nederland gebonden is, maar in compleet Europa hetzelfde is.
De islam heeft niet bepaald de juiste ambassadeurs naar voren geschoven om de religie in een positief daglicht te stellen.
Maar erger is eigenlijk dat je de vraag al durft te stellen. (N)
Wat is een 'gefaalde integratie' en wie bepaalt dat, jij?
Daar zijn geen vaststaande criteria voor. Maar vind jij het dan wel een geslaagde integratie?
60% eerste generatie die misschien 3 woorden Nederlands spreekt, bijzonder sterk blijft hangen in oud tradities. De bijzonder hoge criminaliteit onder Marokkaanse jongeren, die zowel in procenten als totalen groter is dan de autochtone bevolking, terwijl deze toch echt met de factor 10 meer aanwezig is. Om maar twee punten te benoemen.
Niemand kan in de toekomst kijken ik niet, meneer Cohen niet en jij volgens mij ook niet. Bovendien, en ik dacht dat je dat wel in de gaten had, heeft Cohen het over een periode vér voor de jodenvervolging.
Daarom heb ik het ook over de aanloop, toch?
Hij gaat geen enkele keer in op wat Cohen daadwerkelijk bedoelt, integendeel hij doet precies waar Cohen zo voor waarschuwt namelijk generaliseren. Bovendien schetst hij een beeld van hoe het er tijdens de jodenvervolging aan toe ging terwijl Cohen het over een periode ver daarvoor heeft. In de periode vér voor de vervolging was ook een groeiende haat tegenover een bevolkingsgroep waarneembaar net zoals nu met moslims gebeurt. Smalhout maakt een weel heel kortzichtig vergelijking door enerzijds zo'n beetje alle moslims weg te zetten als een stel criminelen en anderzijds alle joden over een kam te scheren door te beweren dat er nooit een jood is een misdaad heeft gepleegd. Deze professor slaat de plank volledig mis door iemand tegen te spreken die terecht waarschuwt voor een cultuur die er momenteel aan het onstaan is in Nederland namelijk een cultuur waarin het normaal is om moslims buiten te sluiten, te discrimineren of zelfs simpelweg te haten. Smalhout probeert Cohen van ongeloofwaardigheid te betichten omdat deze de oorlog niet bewust heeft meegemaakt. Te
Hij schetst een beeld van Nederland in de jaren 30. Precies hetzelfde beeld wat Cohen schetst. Daarna maakt hij het sprongetje naar wat Cohen daadwerkelijk bedoelt, de aanloop naar iets vreselijks. Je gaat geen Joden-WOII vergelijking trekken als je niet wil waarschuwen voor een Holocaust.
Dat is wat Cohen tussen de regels doet, waarschuwen dat er wellicht een klimaat aan het ontstaan is waar de weg wordt geplaveid naar een tweede Holocaust.
Dat vind ik een misselijkmakende vergelijking. Aangezien je daarmee de huidige islam-critici wegzet als stratenmakers tót aan de poorten van Auschwitz.
Daarnaast zijn beide periodes niet vergelijkbaar. Er is naast een stroming die kritisch staat tegenover de islam, een nog veel grotere stroming waar jij toe behoort. Die de moslims geen strobreed in de weg leggen, die alles, maar dan ook alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat alles Halal is. Zij nergens aanstoot aan kunnen nemen. Dat zij in een gespreid bedje komen waar zij zichzelf niet hoeven te verdedigen, daar hebben zij namelijk figuren zoals jou voor.
Die religieuze immigranten als een klein kind behandelen, en daarmee net zo hard de immigratie tegenwerkt. (N)
Terwijl je eerder aan Smalhouts geloofwaardigheid kunt twijfelen gezien zijn achtergrond en verleden, zijn net niet-LPF lijsttrekkerschap moet genoeg zeggen lijkt me.
Hoezo zou zijn net-niet LPF lijsttrekkerschap genoeg moeten zeggen? Die mag je echt even uitleggen?