Partyflock

Forumonderwerp · 1108508
Waarschuw beheerder
+10-3
[img width=468 height=264 cacheid=00118ac6002f099b711d4a001a02b9fda2]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/13/0/0/media_xl_277185.jpg?20101215141040[/img]

AMSTERDAM - Moslims worden in onze huidige maatschappij buitengesloten zoals dat ook gebeurde met Joden in de jaren dertig van de vorige eeuw. Dat stelt PvdA-leider Job Cohen in een interview met het weekblad Vrij Nederland dat deze week verschijnt.

Hij vertelt daarin over hoe zijn moeder rond het uitbreken van de oorlog ervoer dat Joden langzamerhand werden buitengesloten. ,,Na de oorlog had ze, net als mijn vader, de overtuiging: we moeten ervoor zorgen dat dit nooit meer gebeurt, we moeten werken aan een betere wereld. Daarom zijn dat voor mij zulke belangrijke waarden: erbij horen, meedoen, een plek hebben waar je veilig bent.''

Cohen ziet die vervreemding ook nu in de samenleving. ,,De PVV zegt gewoon tegen de moslims: we willen liever dat jullie weggaan. Maar je kunt dé islam niet de schuld geven van het extremisme. Er zijn zoveel moslims die gewoon huisje-boompje-beestje willen en niks anders. Die mensen worden er nu bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht.'' (ANP)

Bron

Moslims met joden gaan vergelijken (Y) Kopje thee?
Waarschuw beheerder
+1-4
Ik weet het niet. Beiden zijn extremisten. De hele samenleving radicaliseert. Kijk maar op het internet. Nederlanders lynchen Marokkanen massaal op het internet. Maar in de werkelijkheid is het andersom.
Als ze beroofd worden is het: "Ja meneer Mo, steek mij alstublieft niet, meneer Mo, ik ben zo bang meneer Mo".

Waarschuw beheerder
jezus houden die joden nooit op met zeiken?
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Ibu op woensdag 15 december 2010 om 15:23:
"Ja meneer Mo, steek mij alstublieft niet, meneer Mo, ik ben zo bang meneer Mo".

Dat bewijst toch juist het punt waar de meeste mensen over klagen? (Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 15:24:
jezus houden die joden nooit op met zeiken?

Het zijn inderdaad net wijven
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik weet het niet. Beiden zijn extremisten. De hele samenleving radicaliseert. Kijk maar op het internet. Nederlanders lynchen Marokkanen massaal op het internet. Maar in de werkelijkheid is het andersom.
Als ze beroofd worden is het: "Ja meneer Mo, steek mij alstublieft niet, meneer Mo, ik ben zo bang meneer Mo

Jij weet dat vanuit je ervaring met het samen beroven met marrokanen. Moet je hier een keer komen flikken:D
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 15:35:
Jij weet dat vanuit je ervaring met het samen beroven met marrokanen. Moet je hier een keer komen flikken:D

"Nee meneer Koike, steek mij alstublieft niet, meneer Koike :'("

"Wat heb ik gedaan meneer Koike, help help help". :lol:

Ik steel niet met en ook niet zonder Mocro's.
Uitspraak van eSDee op woensdag 15 december 2010 om 15:24:
Dat bewijst toch juist het punt waar de meeste mensen over klagen? (Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit)

Klagen inderdaad. Maar ze doen er niks aan. Als er nou een paar Nederlanders opstonden en het echt niet meer zouden pikken en gewoon een paar tanden uit hun smoeltjes zouden slaan, dan was het probleem zo opgelost.

Maar in plaats daarvan gaan ze twitteren; "Ik ben het nu echt zat met die gare ** Marokkanen".

Dat zal vast helpen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Job Cohen... Nog steeds het lachertje van onze vaderlandse politiek. :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 15 december 2010 om 15:37:
Wat heb ik gedaan meneer Koike, help help help".

denk je dat serieus? Ik vind jouw weinig indrukwekkend. Je lijkt eerder zoon aapje dat vastgebonden aan een draaiorgel om stuivers en nootjes bedeld. Is je baasje toevallig een zigeuner want dat zou het helemaal compleet maken:D
Waarschuw beheerder
Cuntieeee. Leer Nederlands, stay true to your culture!

Waarschuw beheerder
Als er nou een paar Nederlanders opstonden en het echt niet meer zouden pikken en gewoon een paar tanden uit hun smoeltjes zouden slaan, dan was het probleem zo opgelost.

nee want dan worden zij in de cel gezet. en is er weer ophef over dat mensen het recht in eigen hand nemen want dat mag natuurlijk niet :rot:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Hippopotomonstroses op woensdag 15 december 2010 om 15:19:
AMSTERDAM - Moslims worden in onze huidige maatschappij buitengesloten zoals dat ook gebeurde met Joden in de jaren dertig van de vorige eeuw. Dat stelt PvdA-leider Job Cohen in een interview met het weekblad Vrij Nederland dat deze week verschijnt.

Krokodillentranen meneer Cohen... :')

Moslims worden beter behandeld in dit land, dan ze in elk ander moslim land ter wereld doen. (N)

In de jaren '30 vertrokken duizenden joden uit Duitsland naar de VS en Palestina door het toegenomen antisemitisme. Ik zie nog geen Marokkaan de boot naar Rabat pakken. (N)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 15:51:
Moslims worden beter behandelt in dit land, dan ze in elk ander moslim land ter wereld doen.

mogen zelfs een eigen mening hebben :O
In de jaren '30 vertrokken duizenden joden uit Duitsland naar de VS en Palestina door het toegenomen antisemitisme. Ik zie nog geen Marokkaan de boot naar Rabat pakken.

jammer 8)

Waarschuw beheerder
+2
Ik zie nog geen Marokkaan de boot naar Rabat pakken

Omdat tegenwoordig een vliegreis geen kut meer kost, de uitstroom van mensen uit niet-westerse landen is al een paar jaar groter door de instroom en ze geven wel degelijk aan dat dat met het klimaat te maken heeft hier (en dan niet het weer).

Alleen willen mensen het liever niet horen en doen ze liever net alsof het land nog altijd overspoeld wordt (met die idioot van de pvv vooraan) :lol:
Waarschuw beheerder
In de jaren '30 vertrokken duizenden joden uit Duitsland naar de VS en Palestina door het toegenomen antisemitisme. Ik zie nog geen Marokkaan de boot naar Rabat pakken. (N)

Kijk maar eens hoeveel golfjes en bmw 3 series naar Marokko gaan elk jaar. Sta je nog van te kijken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ibu op woensdag 15 december 2010 om 15:56:
Kijk maar eens hoeveel golfjes en bmw 3 series naar Marokko gaan elk jaar.

maar die komen toch weer gewoon terug na de vakantie? :$

Waarschuw beheerder
Moslims worden in onze huidige maatschappij buitengesloten

Kiezen ze zelf voor

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 15:55:
Omdat tegenwoordig een vliegreis geen kut meer kost, de uitstroom van mensen uit niet-westerse landen is al een paar jaar groter door de instroom en ze geven wel degelijk aan dat dat met het klimaat te maken heeft hier (en dan niet het weer).

Alleen willen mensen het liever niet horen en doen ze liever net alsof het land nog altijd overspoeld wordt (met die idioot van de pvv vooraan) :lol:

Bullshit dat het gaat om islamitische mensen die zich niet meer op hun plek voelen hier. Meestal gaat het om hoogopgeleiden die ergens beter kunnen verdienen, of mensen die juist de toenemende islam en het daarbij behorende klimaat zat zijn in dit land.

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Nee meneer Koike, steek mij alstublieft niet, meneer Koike :'("

"Wat heb ik gedaan meneer Koike, help help help". :lol:

:lol:

Cohen :') slappe boi
Waarschuw beheerder

kunnen we ervoor zorgen dat deze trend zich voortzet netzoals 19.0 en 19.5
Waarschuw beheerder
+1-2
donateur
Maar je kunt dé islam niet de schuld geven van het extremisme

Tja zo lust ik er ook nog wel een paar. een geloof met zo veel extreme uitlatingen kan ik gewoon niet goed vinden. Het is niet voor niks dat moslims overal ter wereld mot hebben met niet-moslims. De islamitische cultuur is een intolerante oorlogscultuur die niet past bij een open samenleving zoals de Nederlandse.
De PvdA loopt weer angst te zaaien. En dan hebben ze een grote bek over Wilders. Maar zelf doen ze het veel en veel harder met van die achterlijke metaforen.

Trouwens het mislukken van de multiculturele samenleving is een direct gevolg van dat achterlijke gerefereer naar WOII waardoor relatief kleine problemen heel lang niet eens benoembaar waren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 15 december 2010 om 16:21:
het mislukken van de multiculturele samenleving

?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gnoeg turken augurken en andere mossels die hunwel aanpassen hoor thijsie boi

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 december 2010 om 16:30:
?

Nee, het is één groot succesverhaal wou je zeggen? 8)

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 16:37:
Nee, het is één groot succesverhaal wou je zeggen? 8)

datis weer de andere kant

ken genoeg voor beelden waar bij allochtoon en auto voor mekaar door de vuur gaan !
ook op men voetbal club iedereen is matties

maar ja mensen kijkken liever naar rel marocs en achterstand wijken tja :loser: daar wonen de schooiers he
Waarschuw beheerder
Klagen inderdaad. Maar ze doen er niks aan. Als er nou een paar Nederlanders opstonden en het echt niet meer zouden pikken en gewoon een paar tanden uit hun smoeltjes zouden slaan, dan was het probleem zo opgelost.

(Y)

Koike zegt eindelijk eens wat zinnigs. Nederlnders zijn zo laf als de pest. Je buurvrouw en je eigen familie naaien dat is wat men makkelijk doet. Men ontkent zelfs de eigen cultuur hier in dit land. Iets beschermen of het nou de kleine man is of de taal is er niet bij en elkaar helpen bij een eventueel gevecht... maakte laatst mee dat dat niet gebeurde.

Dat is het probleem.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Vage Nico op woensdag 15 december 2010 om 15:41:
Job Cohen... Nog steeds het lachertje van onze vaderlandse politiek

Inderdaad, een Jood die het opneemt voor moslims terwijl joden niet eens meer door Amsterdam kunnen lopen zonder bedreigingen en intimidaties

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als er nou een paar Nederlanders opstonden en het echt niet meer zouden pikken en gewoon een paar tanden uit hun smoeltjes zouden slaan, dan was het probleem zo opgelost.

Dan wordt:

1. De Nederlander opgepakt
2. De Nederlander aangepakt door de hele Marokkaanse gemeenschap

Dat weet je donders goed.
Waarschuw beheerder
donateur
Moslims worden in onze huidige maatschappij buitengesloten zoals dat ook gebeurde met Joden in de jaren dertig van de vorige eeuw. Dat stelt PvdA-leider Job Cohen in een interview

:') Wat een sukkel die Cohen :lol:
Uitspraak van onderkoffer. op woensdag 15 december 2010 om 17:07:
:roflol:

Hai lievie :lief:
Waarschuw beheerder
Waarom nou altijd weer de joden-vergelijking ? Er zijn door de geschiedenis heen tientalle groepen in maatschappijen buitengesloten. Momenteel wordt juist zelfs door moslims veel buitengesloten. De joden-vergelijking van in duitsland doet alleen maar denken aan genocide en dat staat hier los van. Dit noemen we vuile retoriek dat op de emoties inspeelt. Zal het haast drogargumentatie willen benoemen, vieze kale jood.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 15 december 2010 om 17:15:
Waarom nou altijd weer de joden-vergelijking ?

Omdat je anders niet kan zeggen dat Wilders op Hitler lijkt. 8)
Waarschuw beheerder
ik vind dat ze dit zelf ook in de hand werken, ze geven alles
moslim ziekenhuis
moslim universiteit
moskee
apart zwem uurtje
en zo zal er nog wel veel meer zijn.
apart volk...
waarom niet gewoon naar een nederlands ziekenhuis?
intergratie kan ik dit niet noemen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 16:48:
Inderdaad, een Jood die het opneemt voor moslims terwijl joden niet eens meer door Amsterdam kunnen lopen zonder bedreigingen en intimidaties

(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van basedrum op woensdag 15 december 2010 om 18:04:
waarom niet gewoon naar een nederlands ziekenhuis?
intergratie kan ik dit niet noemen.

true

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 15 december 2010 om 17:33:
Omdat je anders niet kan zeggen dat Wilders op Hitler lijkt

De gemiddelde extremistische moslim heeft meer gemeen met hitler dan wilders

Waarschuw beheerder
Kijk maar op het internet. Nederlanders lynchen Marokkanen massaal op het internet. Maar in de werkelijkheid is het andersom.

Kwestie van tijd voordat ook dat gaat veranderen, en je steeds meer knokploegjes gaat rijgen die eens even lekker een avondje 'op Marokkanenjacht' gaan... Maar goed, beter dat dat soort spanningen niet te veel gaan groeien...

Als Marokkaanse jongeren zich minder vervelend gaan gedragen, mede ook doordat ze misschien de hete adem van de invloed van zoiets als de PVV in de nek gaan voelen, dan zal t misschien allemaal nog wel kunnen verbeteren en loopt 't uiteindelijk wel los denk ik... let's hope so.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lees maar is you tube comments van vieze kazen hoe rancistisch hun zijn

snap ik cker dat allochtonen hun haten :jaja:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Er is 1 verschil: de joden werden buitengesloten ondanks dat ze exact hetzelfde beschavingsniveau hadden. Een stel barbaren uitsluiten daarentegen, tsja boeit me eigelijk geen flikker.

Los van dat vind ik het sowieso geen vergelijking want de joden vallen niemand lastig (behalve zichzelf, door allerlei lekkere dingen niet te eten) en kennen geen bekeerdrift.

De islam en het christendom verspreiden zich door respectievelijk de jihaad en de missie als een olievlek CQ kankergezwel CQ meute losgeslagen monsters uit een parallelle dimensie, over de wereld en halen overal alles overhoop, da's een goeie reden tot wantrouwen, bij joden is de enige reden tot wantrouwen een hele zooi bij elkaar gelogen stel complotverhaaltjes en horrorverhalen (over kinderoffers met name).

Jammer dat een jood dit moet zeggen, uitgerekend Cohen zou beter moeten weten en juist moeten snappen waarom zijn volk onterecht werd veracht, en de moslims in ieder geval deels terecht met de nek worden aangekeken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik erger me ook steeds meer aan dit soort uitspraken van politici in diverse media.

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 15 december 2010 om 16:21:
Trouwens het mislukken van de multiculturele samenleving is een direct gevolg van dat achterlijke gerefereer naar WOII waardoor relatief kleine problemen heel lang niet eens benoembaar waren.

Je zou kunnen stellen dat de Wet van Godwin hier van toepassing is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Deze wet stelt:

Naarmate online discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi's of Hitler één.

Veel mensen hebben de wet van Godwin uitgebreid om te kunnen aangeven dat het aanroepen van de nazi's als discussietechniek (in elk meningsverschil dat niet direct gerelateerd is aan de Tweede Wereldoorlog of de Holocaust) automatisch leidt tot het verliezen van de discussie, eenvoudigweg omdat de aard van deze gebeurtenissen van dien aard is dat elke vergelijking met een minder ernstige gebeurtenis dan genocide of "uitroeiing" niet geldig is en van slechte smaak getuigt.

Hoewel ik niet uitsluit dat meneer Cohen oprecht bezorgd is, draagt hij wederom weinig bij aan het politieke debat over de problematiek van de moslims in Nederland.
Waarschuw beheerder
+1-1
donateur
Het zoeken van een zondebok is zo oud als de mensheid,
history is repeating over and over again O:)
Waarschuw beheerder
cohen zeg maar je wilt 12de politicus van het jaar en je blijft maar zetels verliezen;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Angel of Terror op woensdag 15 december 2010 om 19:32:
Het zoeken van een zondebok is zo oud als de mensheid,

Ja het westen is zogenaamd de schuld van een falende Islamwereld

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 19:01:
Veel mensen hebben de wet van Godwin uitgebreid om te kunnen aangeven dat het aanroepen van de nazi's als discussietechniek (in elk meningsverschil dat niet direct gerelateerd is aan de Tweede Wereldoorlog of de Holocaust) automatisch leidt tot het verliezen van de discussie, eenvoudigweg omdat de aard van deze gebeurtenissen van dien aard is dat elke vergelijking met een minder ernstige gebeurtenis dan genocide of "uitroeiing" niet geldig is en van slechte smaak getuigt.

Om een discussie te verliezen moet een argument dat je gebruikt logisch incorrect zijn. Bijvoorbeeld: je zegt, 'hij lult onzin, want hij is maar een domme minkukel zonder diploma.' Waarmee je dus je argumentatie op iets logisch onjuist (een aanname die andere niet-weerlegde oorzaken uit sluit).

Dat soort fouten noemt men een drogreden.

De 'klassieke' reductio ad Hitlerum-drogreden is een vorm van een reductio ad absurdum (een qua logica foute argumentatievorm), wanneer je zegt dat iets slecht is, 'omdat de nazi's er voorstanders van waren'.

Of zelfs, wanneer je zou stellen dat vegetariers evil zijn, omdat Hitler ook vegetarisch at.

Het kan best zijn dat een Godwin discussies kan killen omdat het door de lezers en de tegenstander als dooddoener wordt gezien, maar het is niet per se incorrect.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Die man is niet helemaal goed hoor... :rot:
Waarschuw beheerder
cohen wilt wit voetje halen bij de moslims :roflol:
Waarschuw beheerder
Het verschil is dat joden in die tijd niet oververtegenwoordigd waren in de criminaliteit en dat juist wel het geval is met Turken/Marokkanen.

Waarschuw beheerder

Dick (62) sloeg overvaller van zich af
MOERKAPPELLE - De 62-jarige Spar-winkelier Dick Pak uit Moerkapelle die gisteren werd overvallen door een 20-jarige Marokkaan, heeft de gewapende dief van zich afgeslagen, waarbij deze van de trap viel en zijn nek brak. De overvaller overleed aan zijn verwondingen.

:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 23:02:
waarbij deze van de trap viel en zijn nek brak

_0_
Waarschuw beheerder
Nu ik er zo over nadenk, Cohen is toch wel de grootste fail uit 2010...