Partyflock

Forumonderwerp · 1108508
Waarschuw beheerder
+10-3
[img width=468 height=264 cacheid=00118ac6002f099b711d4a001a02b9fda2]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/13/0/0/media_xl_277185.jpg?20101215141040[/img]

AMSTERDAM - Moslims worden in onze huidige maatschappij buitengesloten zoals dat ook gebeurde met Joden in de jaren dertig van de vorige eeuw. Dat stelt PvdA-leider Job Cohen in een interview met het weekblad Vrij Nederland dat deze week verschijnt.

Hij vertelt daarin over hoe zijn moeder rond het uitbreken van de oorlog ervoer dat Joden langzamerhand werden buitengesloten. ,,Na de oorlog had ze, net als mijn vader, de overtuiging: we moeten ervoor zorgen dat dit nooit meer gebeurt, we moeten werken aan een betere wereld. Daarom zijn dat voor mij zulke belangrijke waarden: erbij horen, meedoen, een plek hebben waar je veilig bent.''

Cohen ziet die vervreemding ook nu in de samenleving. ,,De PVV zegt gewoon tegen de moslims: we willen liever dat jullie weggaan. Maar je kunt dé islam niet de schuld geven van het extremisme. Er zijn zoveel moslims die gewoon huisje-boompje-beestje willen en niks anders. Die mensen worden er nu bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht.'' (ANP)

Bron

Moslims met joden gaan vergelijken (Y) Kopje thee?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 29 december 2010 om 23:37:
Maar die verlichting is bij de moslims nog niet echt aan gekomen

Ligt er aan waar. In Nederland gaat maar een gedeelte van de moslims regelmatig naar de moskee. Dat ligt uiteraard een stuk hoger in Arabische landen bijvoorbeeld.
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 29 december 2010 om 23:37:
Het ging om het feit dat mensen buitenproportioneel de islam in bescherming willen nemen als het ware een klein kind wat kwaad aan woord gedaan. en dat vind ik onterecht.

Ik ben met je eens dat er veel politiek correct sentiment is. Echter vindt jij dat ik ook bij die groep hoor, terwijl ik gewoon individuen aan het verdedigen ben en geen religie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 december 2010 om 09:33:
Wake up and smell the sarcasm boyo...

sinds wanneer kun je sarcasme ruiken?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 december 2010 om 09:33:
Ik eet zelf ook zo min mogelijk varkensvlees. Maar wanneer deze opgerold zit rond een dadel, kunnen mijn smaakpapillen een uitzondering maken.

voor een varkenshaasje ook wel, of een lekker karbonaatje, of een schnitzel...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op donderdag 30 december 2010 om 10:29:
sinds wanneer kun je sarcasme ruiken?

Sinds wanneer zoek jij spijkers op laag water?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d'un tableau historique op donderdag 30 december 2010 om 10:15:
Ligt er aan waar. In Nederland gaat maar een gedeelte van de moslims regelmatig naar de moskee. Dat ligt uiteraard een stuk hoger in Arabische landen bijvoorbeeld.

als ze niet druk bezig zijn om hun Christelijke landgenoten op te blazen...