Partyflock

Forumonderwerp · 1108494
1 volger · 1643x bekeken
Waarschuw beheerder
De PVV wil dat de westerse landen Iran aanvallen. Het zou een preventieve oorlog moeten zijn, omdat de PVV bang is dat Iran over niet al te lange tijd over kernwapens beschikt.

"Via een aanval moeten we onze eigen vernietiging voorkomen", zegt PVV'er Wim Kortenoeven. Hij vindt dat de rest van de Tweede Kamer veel te luchtig doet over de gevaren van de islam.

Kortenoeven zei dit gisteravond in een Tweede-Kamerdebat over de begroting van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Geen eenlingen

Hij benadrukte dat Iran zich niets aantrekt van de economische sancties en ook nog de verrijking van uranium intensiveert. Volgens hem is het niet goed om te wachten tot Iran echt gaat dreigen met nucleaire wapens.

Sinds eind jaren zeventig, toen ayatollah Khomeini aan de macht kwam, is het land in staat de meest vreselijke dingen te doen, zegt Kortenoeven. "Terroristen zijn geen eenlingen. Hun denkbeelden zijn in de islam geen uitzondering."
Reacties

Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken reageert later vandaag op de uitspraken van de PVV. Of er in Iran is gereageerd, is nog niet duidelijk.

bron: http://nos.nl/artikel/205216-pvv-het-westen-moet-iran-aanvallen.html
Waarschuw beheerder
+1-1
Ik stel trouwens voor dat we die Kortenhoeve eerst eens die kant opsturen om wat veldonderzoek te doen (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 15 december 2010 om 14:35:
Ik stel trouwens voor dat we die Kortenhoeve eerst eens die kant opsturen om wat veldonderzoek te doen

:lol: Nou inderdaad, kijken of ie dan nog zo moedig is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 15 december 2010 om 13:57:
En idd het regime is een klote regime maar ze zullen het zelf op moeten lossen.

Je doet net alsof alle problematiek van binnenlandse aard is... 8) Wilders duid niet voor niets op 't atoomprogramma van Iran. Die wapens worden echt niet gebouwd om de eigen bevolking te bombarderen, dunkt me...
Waarschuw beheerder
Persoonlijk vind ik het een goede ontwikkeling. Weer een stapje dichterbij een post-apocalyptische fallout 3 wereld. Nu nog een zombie infectie. Ik zet mijn whiskey, ak-47 en mp3 speler met electro-punk vast klaar :kwijl:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 15 december 2010 om 14:53:
Je doet net alsof alle problematiek van binnenlandse aard is... 8) Wilders duid niet voor niets op 't atoomprogramma van Iran. Die wapens worden echt niet gebouwd om de eigen bevolking te bombarderen, dunkt me...

Het is meer iets van de VS die problemen hebben met Iran, Geert loopt er lekker in mee om zo toch weer wat aandacht te krijgen van de VS..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jeroenisgek op woensdag 15 december 2010 om 15:00:
Het is meer iets van de VS die problemen hebben met Iran, Geert loopt er lekker in mee om zo toch weer wat aandacht te krijgen van de VS..

Waarom hebben de VS problemen met Iran ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 15 december 2010 om 15:08:
Waarom hebben de VS problemen met Iran ?

VS is bang dat Iran kernwapens ontwikkelt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d-russo op woensdag 15 december 2010 om 13:23:
jij koike, met je guerrilla leger toch?

Nee man, ik ben voornamelijk voorstander van totalitaire regimes. Verder hou ik niet van een woestijn, en zie ik geen reden waarom ik hen aan zou vallen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jeroenisgek op woensdag 15 december 2010 om 15:15:
VS is bang dat Iran kernwapens ontwikkelt.

En Wilders en ik dus ook. Dus nogmaals; waarom hebben de VS problemen met V.S. (DIE ONS NIET AANGAAN) ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 15 december 2010 om 15:19:
En Wilders en ik dus ook.

Dus dan maar preventief oorlog voeren?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van jeroenisgek op woensdag 15 december 2010 om 15:21:
Dus dan maar preventief oorlog voeren?

Het is een kwestie van inschatten. Gokken zelfs... intenties van een andere partij zul je nooit helder krijgen.
Ik krijg niet veel zuiver en objectief nieuws mee, waardoor ik neig te stellen; ja.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 15 december 2010 om 15:46:
Het is een kwestie van inschatten. Gokken zelfs... intenties van een andere partij zul je nooit helder krijgen.
Ik krijg niet veel zuiver en objectief nieuws mee, waardoor ik neig te stellen; ja

ik zie een oorlog toch echt als laatste redmiddel, en het liefste in verdedigende wijze. Dus als Iran zegt dat ze en bom gaan gooien ergens op, ok, dan is er misschien grond, als alle diplomatieke wegen zijn bewandeld. Maar preventief oorlog voeren, nee, dat zie ik niet zitten.

Het is makkelijk lullen, maar oorlog is verschrikkelijk. Daar moet je niet zo ,ichtzinnig over doen. ik zie dhr Kortenhoeven niet vechten, nl, het is makkelijk te beslissen over het lot van anderen als je zelf in het pluche zit (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op woensdag 15 december 2010 om 15:51:
e. Dus als Iran zegt dat ze en bom gaan gooien ergens op

Ze hebben alleen de bommen nog niet...
Een leuke uitspraak verder, al is die enigzins kortzichtig. Ik vind deze leuker; het doel heiligd de middelen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 15 december 2010 om 12:45:
Dat ook al ja. Alsof Nederland ook maar een schijn van kans zou hebben tegen Iran. :')

We schieten die haatbaarden kaput met onze JSF...

Eerst maar even de JSF betalen dus. (Y)
Waarschuw beheerder
NL staat nooit alleen :) Kat in het bakkie voor VS, (deels) Europa en Israël.

Waarschuw beheerder
Het enige wat Iran nodig heeft is mij, een geladen Barrett M82 en 300 meter 'clear sight' tussen mij en Ahmadinejad. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *CrystaL* op woensdag 15 december 2010 om 12:47:
Ik vind ze 'aanvallen' wel erg ver gezocht, maar er moet zeker wel wat gebeuren, wat er in Iran gebeurt kan echt niet

heeft toch niemand last van in Europa?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 15 december 2010 om 15:54:

Het is maar een gek toch, laat maar lullen... Toch?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 15 december 2010 om 15:54:
Een leuke uitspraak verder, al is die enigzins kortzichtig. Ik vind deze leuker; het doel heiligd de middelen.

ik zie hem alleen de gebruikelijke dingen roepen, dood aan israel is dan het meest er uit springend. Maar ik vind dit geen reden om preventief oorlog te voeren.

Waarschuw beheerder
Ooit trouwens wel een ontzettend goed boek van deze Kortenhoeven gelezen over Hamas het haar handvest en ware identiteit. Was nog redelijk genuanceerd naast deze uitspraken. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 16:08:
Ooit trouwens wel een ontzettend goed boek van deze Kortenhoeven gelezen over Hamas het haar handvest en ware identiteit. Was nog redelijk genuanceerd naast deze uitspraken.

titel?

wacht, ik google zelf wel, even een kijkje in het brein van een pvv'er :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op woensdag 15 december 2010 om 16:13:
wacht, ik google zelf wel, even een kijkje in het brein van een pvv'er :)

Hamas - Portret & Achtergronden.

Ontzettend goed boek qua uitleg, duidelijke bronnen en gewoon geen speld tussen te krijgen.

Wel alarmerend, je beeld van Hamas zal nooit meer hetzelfde zijn, mocht je nog een greintje positief over die monsters kunnen denken. (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 16:15:
Hamas - Portret & Achtergronden.

Ontzettend goed boek qua uitleg, duidelijke bronnen en gewoon geen speld tussen te krijgen.

Wel alarmerend, je beeld van Hamas zal nooit meer hetzelfde zijn, mocht je nog een greintje positief over die monsters kunnen denken

Ik ga het lezen, en proberen openminded er in te gaan, thanks :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *CrystaL* op woensdag 15 december 2010 om 13:42:
We sturen gewoon onze bontkraagjes met hamers op ze af?

Krijgen ze gelijk een degelijke opvoeding daar.

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 16:15:
Wel alarmerend, je beeld van Hamas zal nooit meer hetzelfde zijn, mocht je nog een greintje positief over die monsters kunnen denken

je praat net of hamas alleen de boosdoener is. Hamas is ook maar ontstaan door bezetting van palestina door de joden.

israel beschikt zelf ook over kernwapens en ik zie israel als eerste die bommen gebruiken.

https://partyflock.nl/topic/923613:Israel_beschikt_over_aanvalsplan_Iran

LONDEN - Israël heeft plannen opgesteld om de Iraanse nucleaire fabrieken te vernietigen. Speciaal getrainde gevechtspiloten zouden de verrijkingsfabriek in de plaats Natanz bombarderen met tactische nucleaire wapens. De Britse krant The Sunday Times bericht zondag over de zeer geheime plannen naar aanleiding van informatie van anonieme Israëlische militaire bronnen.

Israël zou voor Natanz zogenoemde bunker busters, bommen die door dikke lagen beton heen kunnen dringen, willen gebruiken. Eerst zouden conventionele wapens worden gebruikt om "gaatjes" in de doelen te slaan, waarna kleine kernbommen met een laag uraniumgehalte volgen die diep onder de grond exploderen.

Nucleaire wapens zouden volgens The Sunday Times alleen worden ingezet als deskundigen er van overtuigd zijn dat conventionele bommen niet effectief zijn. Twee andere nucleaire instanties, de zwaarwaterreactor in Arak en de uraniumverrijkingsfabriek in Isfahan, zouden met conventionele bommen worden geëlimineerd.

"Als het groene licht wordt gegeven, wordt het een missie, een aanval en het Iraanse nucleaire project is verwoest", citeert The Sunday Times een van de bronnen. De Israëlische inlichtingendienst Mossad is volgens de krant tot de conclusie gekomen dat Iran er bijna in slaagt om zoveel verrijkt uranium te produceren, dat het land binnen twee jaar een kernbom kan maken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 16:40:
https://partyflock.nl/topic/923613:Israel_beschikt_over_aanvalsplan_Iran.html

Denk dat als er ergens ook maar 1 kernwapen wordt gebruikt, de hele wereld er meteen bovenop zit en er weinig overblijft van de onruststoker zelf. Artikeltje is trouwens uit 2007, 3 jaar later en er is nog steeds niks ondernomen tegen Iran (Op wat sancties na dan..).

Waarschuw beheerder
Och jee de PVV heeft weer een opdracht van Israël gehad zeker om dit te zeggen?

Waarschuw beheerder
je praat net of hamas alleen de boosdoener is. Hamas is ook maar ontstaan door bezetting van palestina door de joden.

Hamas is een lokale tak van het altijd al bestaande moslimbroederschap. Hamas had bestaan ook zonder Israël. Daar ga jij dus al de mist in.

Daarnaast hebben 'de joden' Palestina niet bezet.

Gast, sla een boek open. In plaats van een mening te copy/pasten waar je zelf geen moeite voor gedaan heb. (N)

israel beschikt zelf ook over kernwapens en ik zie israel als eerste die bommen gebruiken.

Elk land heeft aanval- en verdedigingsplannen liggen. Ook Nederland, ook Spanje... Kunnen altijd van pas komen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 18:25:
Hamas had bestaan ook zonder Israël.

maar was niet zo dominant en machtig geweest zonder het beleid van israel,

daarnaast is Hamas in het geheim zelfs gesteund door Israel...

wel het hele verhaal vertellen he............

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 15 december 2010 om 18:31:
daarnaast is Hamas in het geheim zelfs gesteund door Israel...

Niet in het geheim, Hamas was destijds alleen bezig met het bouwden ziekenhuizen en scholen en boden burgers financiële hulp. Israël heeft hen toen gesteund omdat de andere vertegenwoordiger, de PLO. Nou niet de meest vriendelijke was.

Wél het hele verhaal vertellen.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 15 december 2010 om 18:31:
maar was niet zo dominant en machtig geweest zonder het beleid van israel,

Vicieuze cirkel, Israël had niet hard geweest als Hamas geen schoolbussen binnenstapte met een rare riem om. (N)

Ga de discussie trouwens verder niet met je aan. (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2
Beetje losstaand van dit onderwerp, meer in het algemeen:

Ieder land dat zelf kernwapens bezit is debiel en mega hypocriet als het welk land dan ook veroordeeld voor het hebben of willen hebben van kernwapens.

Want laten we eerlijk zijn: De PVV wil dus een land aanvallen dat MISSCHIEN in de toekomst kernwapens zal hebben. Ze hebben ze nog niet, en we weten niet eens zeker of ze die willen. Ondertussen staan er in Nederland genoeg kernwapens opgeslagen om heel Europa te nuken. Dan moet je gewoon echt je bek houden, punt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 15 december 2010 om 18:34:
Want laten we eerlijk zijn: De PVV wil dus een land aanvallen dat MISSCHIEN in de toekomst kernwapens zal hebben. Ze hebben ze nog niet, en we weten niet eens zeker of ze die willen. Ondertussen staan er in Nederland genoeg kernwapens opgeslagen om heel Europa te nuken. Dan moet je gewoon echt je bek houden, punt.

Zijn niet onze kernwapens vriend... (N)
Waarschuw beheerder
Beetje losstaand van dit onderwerp, meer in het algemeen:

Ieder land dat zelf kernwapens bezit is debiel en mega hypocriet als het welk land dan ook veroordeeld voor het hebben of willen hebben van kernwapens.

Helemaal mee eens! +1!

Waarschuw beheerder

Daarnaast, ik vind dat een land best iets mag zeggen over idiote instabiele andere landen die óók kernwapens hebben.

Een kind pak je ook een mes af, ook al heb je zelf een la vol met messen.

De Ayatollah's met een rode knop voor zich gericht op Tel Aviv. Daar moet toch niemand aan denken. :'(

Waarschuw beheerder
+1
Trouwens... de partij voor de vrijheid die oproept tot oorlog. Kan het nog erger? :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 18:34:
Niet in het geheim

contacten tussen de top van Hamas, waaronder Sjeik Yassin en Israel waren wel degelijk in het geheim en waren bedoeld om in Hamas een alternatief te creeren voor de PLO en tegenwicht te bieden aan de PLO....

ook toen waren Hamas en PLO, de voorloper van Fatah al vijanden en Israel koos in de jaren 80 voor Hamas:

http://online.wsj.com/article/NA_WSJ_PUB:SB123275572295011847.html

Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 18:34:
Vicieuze cirkel, Israël had niet hard geweest als Hamas geen schoolbussen binnenstapte met een rare riem om.

Israel heeft met haar beleid gezorgd voor een ruime kweekvijver in Gaza,

armoede in combinatie met een gebrek aan perspectief en grootschalige vernederingen en gevoelens van onrecht, vormen een uistekende voedinsbodem voor extremisme....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 15 december 2010 om 18:54:
contacten tussen de top van Hamas, waaronder Sjeik Yassin en Israel waren wel degelijk in het geheim en waren bedoeld om in Hamas een alternatief te creeren voor de PLO en tegenwicht te bieden aan de PLO....

ook toen waren Hamas en PLO, de voorloper van Fatah al vijanden en Israel koos in de jaren 80 voor Hamas:

Dat zeg ik toch? Israël kon (helaas) ook niet weten dat Hamas zich zou ontpoppen tot de meest ranzig moorddadige organisatie ter wereld.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 15 december 2010 om 18:54:
armoede in combinatie met een gebrek aan perspectief en grootschalige vernederingen en gevoelens van onrecht, vormen een uistekende voedinsbodem voor extremisme....

Religie, propaganda en jeugdige indoctrinatie vormen óók een prima voedingsbodem voor extremisme. (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 15 december 2010 om 13:57:
Precies. Je roept vanzelf de hete adem van allah op je af als je mensen iets op gaat dringen. En idd het regime is een klote regime maar ze zullen het zelf op moeten lossen. Dat land binnenvallen zal onherroepelijk leiden tot extra verdeeldheid onder de bevolking van Iran omdat men dan zegt, zie je wel, het westen valt aan, het regime heeft gelijk. Net zoals in Irak en in Afghanistan. De landen zijn te instabiel om de bevolking duidelijkheid te geven over de reden waarom men aanvalt. Draai het eens om zou ik zeggen.

Dat veel mensen hier of in de VS dat niet in de gaten hebben wil zeggen dat wij net zo goed een achterlijke cultuur hebben. Niets meer of minder.

(Y)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 18:42:
Daarnaast, ik vind dat een land best iets mag zeggen over idiote instabiele andere landen die óók kernwapens hebben.

Pakistan? ohnee wacht dat is een bondgenoot die de Westerse belangen niet bedreigt dus dan is het ineens niet erg.... (n)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 18:42:
e Ayatollah's met een rode knop voor zich gericht op Tel Aviv. Daar moet toch niemand aan denken

alsof Iran zo dom zal zijn om een bom op Israel te gooien, nog voordat ze die rode knop uberhaupt hebben aangeraakt is Iran al weggevaagd door datzelfde Israel en/of de VS...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 15 december 2010 om 19:00:
Pakistan? ohnee wacht dat is een bondgenoot die de Westerse belangen niet bedreigt dus dan is het ineens niet erg.... (n)

Pakistan is net zo'n gevaar met de Taliban die grote delen van het Noorden controleert. (N)
Waarschuw beheerder
Lijkt ondertussen meer op speculeren over de 3e wereld oorlog. Laten we hopen dat dit nooit zover komt (ik betwijfel het)!

Naar mijn mening is het dom van de PVV om zo'n uitspraken te doen. En als Iran echt kernwapens heeft en die gaat gebruiken dan pas heeft Nederland/VS/Rusland/Israel etc. pas een reden om Iran aan te vallen.

Zolang het blijft bij gokken of Iran kernwapens heeft en ze gaat gebruiken moet Nederland gewoon alert blijven en wachten tot dat er serieus een dreiging is. (Lees: andere landen aanvallen, neem aan dat ze ons niet als eerste aanvallen.)

Ps. dit schrijf ik met een slok op en heb geen zin om het na te lezen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van jeroenisgek op woensdag 15 december 2010 om 19:10:
Ps. dit schrijf ik met een slok op en heb geen zin om het na te lezen.

Uitspraak van jeroenisgek op woensdag 15 december 2010 om 19:10:
laatste aanpassing 15 december 2010 19:12

hehehe...

Waarschuw beheerder
steeds meer spijt dat ik pvv stemmer ben...

en ja, dat was een weloverwogen keuze, gebaseerd op gedegen zelfonderzoek.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 18:59:
Religie, propaganda en jeugdige indoctrinatie vormen óók een prima voedingsbodem voor extremisme.

zeker waar, het is ook niet of-of natuurlijk.....

Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 december 2010 om 18:59:
tot de meest ranzig moorddadige organisatie ter wereld.

terroristische organisaties zijn per definitie ranzig,

Jandullah in Iran vandaag weer een aanslag bij een moskee, 38 doden, dat is toch net zo walgelijk lijkt me....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op woensdag 15 december 2010 om 19:24:
Jandullah in Iran vandaag weer een aanslag bij een moskee, 38 doden, dat is toch net zo walgelijk lijkt me....

Absoluut. (N)

Waarschuw beheerder
Hm...op zich geen slecht idee.

Waarschuw beheerder
Wat een retard. Ik stel voor dat we hem als kanonnenvlees daarheen sturen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van jeroenisgek op woensdag 15 december 2010 om 12:32:
De PVV

wat een grap zeg, en zelf maar zeuren dat de islam overheersing als ideologie heeft:')

Waarschuw beheerder
pvv :')