Partyflock

Forumonderwerp · 1100594
1 volger · 4043x bekeken
Artiest Manic
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op woensdag 25 augustus 2010, looptijd van 5617.6 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Hoe denk jij over aspartaam?

2212%
Ik weet niet wat aspartaam is
63%
Ik weet niet of ik (veel) aspartaam gebruik, maar ik geloof dat het wel meevalt hoe slecht het voor je is
95%
Ik weet niet of ik (veel) aspartaam gebruik, maar ik geloof wel dat het erg slecht voor de gezondheid is
2715%
Ik weet wel dat ik aspartaam gebruik, maar ik denk dat het wel meevalt hoe slecht het voor je gezondheid is
5229%
Ik gebruik zo min mogelijk aspartaam, omdat ik wel denk dat het erg ongezond is
2313%
Ik gebruik absoluut geen aspartaam, omdat ik er van overtuigd ben dat het de gezondheid zwaar aantast
63%
Ik gebruik bij toeval geen aspartaam (drink geen light-drank etc), maar geloof dat het wel meevalt hoe slecht het voor je is
158%
Ik gebruik bij toeval geen aspartaam (drink geen light-drank etc), maar ik geloof wel dat het erg slecht voor de gezondheid is
2112%
Het boeit mij helemaal niets / Geen mening

Ik hoorde laatst iets over aspartaam, dat dat schijnbaar slecht is voor je gezondheid. Ik heb wat onderzoek gedaan en ben er toch wel van overtuigd dat het erg slecht voor je is! Gelukkig drink ik (vrijwel) nooit geen cola light enzo, maar ik ga er in vervolg wel beter op letten!

Er zijn mensen die beweren dat er hele conspiracy's over zijn, en dat onderzoek ernaar vervalst is etc etc om het maar beter te verkopen en de mensen dom te houden.

Ik geloof er wel een deel van, eerder werd ook door tabaksindustries alles gedaan om maar te voorkomen dat de mensen erachter kwamen hoe slecht het voor je was.

Hier wat info over aspartaam:
http://www.aspartaam.nl/artikelen/broodje-aap.html

Hoe denk jij erover??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Ik heb gehoord van iemand die je van stikstof schijnt te stikken.
Wat een complot, al die E-nummers.
Waarschuw beheerder
+1-1
Ja natuurlijk is het een complot. Duh! :P

Probeer maar eens aangifte te doen tegen Albert Heijn dat ze daar zomaar aspartaam en glutamaat verkopen zonder speciale vergif-stickers! Moet je opletten wat er dan met je aangifte gebeurt! :@
Waarschuw beheerder
Dan word je afgescheept en doen ze alsof hun neus bloedt!
Of ze doen alsof je zelf niet weet waar je het over hebt. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik heb genoeg Youtube filmpjes gekeken om te weten waar ik het over heb, dus dat laatste zal het vast niet zijn.
Wetenschappelijk Youtube bewijs valt niet te ontkennen. Het staat tenslotte op internet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 augustus 2010 om 14:49:
zijn er zoveel mensen ziek joh
hoe kom je aan die wijsheid??

Door ook eens om mij heen te kijken, ipv altijd alleen maar naar dat tv scherm 's avonds...

Heb geen zin om moeite te doen hier serieus op in te gaan, maar vooruit de eerste 2 links die ik kon vinden:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/toespraken/2010/03/31/ziekte-en-gezondheid-zijn-niet-meer-wat-ze-geweest-zijn.html
http://www.news4all.net/content/view/211/

2 geloofwaardige bronnen denk ik. Een snelle quote uit de 2e link:
Hoewel ze grotendeels te voorkomen zijn, zijn deze zogenaamde 'welvaartsziektes' nu al verantwoordelijk voor 60 procent van de sterfgevallen wereldwijd, twee keer zoveel als besmettelijke ziektes, voedingstekorten en sterfte rondom zwangerschap en geboorte samen.

En dit is ook een mooie!
De slachtoffers vallen naar verwachting voornamelijk in de landen waar de tabaksindustrie zijn peilen op gericht heeft, nu de anti-rookcampagnes in het Westen hun traditionele markt verstoren. Via de welbekende fastfoodketens banen de geraffineerde voedselproducten zich een weg. Schoon drinkwater mag in veel gemeenschappen nog een probleem zijn, een Coca Cola is er altijd.

--------------
Ben het eens met sommige anderen dat er veel bullshit op internet staat, maat het is ook de enigste vorm van vrije media (die niet alleen laat zien wat de overheid en bedrijfsleven wil dat je te zien krijgt) die we hebben op dit moment... Vergeet dat niet!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 augustus 2010 om 14:49:
Ja de burnouts en de RSI gevallen
of de mensen met een MAC Donalds complex (lees dichtgeslibde aderen van het vette vreten )
of wat dacht je van longkanker van het roken

of zouden ze allemaal dood gaan aan een teveel aan aspartaam?

Nee, dat claimt niemand. Voedseladditieven zijn maar een deel van het geheel, maar wel een redelijk belangrijke. Maar dit topic gaat over aspartaam, daarom hield ik mij aan dat onderwerp...

Uitspraak van Demente Taart op zaterdag 28 augustus 2010 om 15:47:
De eerste anti-aspartaam kettingmail komt uit 1995 (bron) en is waarschijnlijk afkomstig van een concurrent die een andere zoetstof maakte, waarna het verhaal dankbaar is overgenomen door mensen die op een wat agressievere manier natuurvoedingsprodukten aan de man wilden brengen. Aspartaam is een van de best onderzochte stoffen en zolang je minder dan 3½ liter cola light per dag drinkt (of een vergelijkbare hoeveelheid) kom je niet eens in de búúrt van een dosis die schadelijk zou kunnen zijn.

Ik vind het komen met kettingmails uit 1995 trouwens vrij zwak, toen was de discussie over toevoeging van chemische zoetstoffen al 10 tot 15 jaar bezig..

Niemand claimt hier dat je er direct ziek van kan worden of dat je gemakkelijk een overdosis kan nemen. Feit is dat er alleen kortdurig op ratten getest is (en de uitslagen daarvan zijn zeer ter discussie) en niet langdurig en op mensen. Er is niemand die weet of 30 jaar dagelijks 50% of maar 10% van de toegestane hoeveelheid uiteindelijk niet net zo schadelijk kan zijn als in 1 keer er over heen gaan. Dat kun je dus pas vaststellen na 30 jaar gedegen onderzoek..

Meer info + links naar échte wetenschappelijke artikelen: http://www.snopes.com/medical/toxins/aspartame.asp

Leuke site, zo komt de discussie eindelijk eens een beetje op gang. Dat ben ik niet gewend van Partyflock! Lees dit voor de gein eens over je site met ECHTE wetenschappelijke artikelen: http://worcesterite.com/forums/general/2008/11/11/debunking-snopescom
Daarmee wil ik dus niet zeggen dat het niet waar is wat ze schrijven, maar het moet wel een rol spelen in je uiteindelijk bepaling van waar je staat in dit verhaal.

Ik hoop dat de discussie nu goed op gang gekomen is!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Aspartame is one of the most thoroughly tested substances in the U.S. food supply. Numerous authorities, including the Food and Drug Administration, the Joint Expert Committee on Food Additives of the FAO/WHO, the European Community, and the American Medical Association have concluded that aspartame is a safe product, except in the rare cases of phenylketonuria.

De Food & Drug Administration ja. Een meer corrupt zooitje bij elkaar bestaat er niet, zelfs niet in de VS.

Ik heb op zaterdag avond wel wat beters te doen als hier voor ondersteunend materiaal te gaan vinden, maar binnen de minuut had ik dit toch al te pakken.
http://www.brasschecktv.com/page/361.html

Feit is iig dat er zo lang de FDA bestaat al gekke dingen rondom gebeuren, en de board of directors meestal bezaaid was met hogte pieten uit het bedrijfsleven, waarvan velen uit de voedingsindustrie. Als je er een beetje gericht naar gaat zoeken vind je dat wel..
Het is net zo'n goeie mop als dat de onderzoekscommissie naar 11 september 2001 in de VS geleid werd door een neef van president Bush. Ik weet niet of je nu moet lachen of huilen eigenlijk.... (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 augustus 2010 om 21:28:
Ik vind het komen met kettingmails uit 1995 trouwens vrij zwak

Internet wordt nu eenmaal onwijs misbruikt voor allerlei bangmakerij en kettingmails maken daar een belangrijk deel van uit. Je kunt er dus niet echt omheen. :'(

Waarschijnlijk was de aspartaam-discussie zonder die onzin een jaar of 10 à 20 geleden al doodgebloed en de *enige* reden dat we het er hier & nu nog over hebben is één verhaal op UseNet van ene Betty Martini over een lezing van de niet-bestaande deskundige Nancy Markle op de niet-bestaande "World Environmental Conference on Aspartame" (meer info hier). Is mevrouw Markle ontvoerd door Men In Black? Zijn alle vermeldingen van de conferentie door de NWO van het internet verwijderd (behalve natuurlijk op conspiracy-sites, want daar mag het om de een of andere reden blijven staan)? Of toch gewoon, um, onzin? :D

Feit is dat er alleen kortdurig op ratten getest is (en de uitslagen daarvan zijn zeer ter discussie) en niet langdurig en op mensen.

Aspartaam is uitgevonden in 1965, in de VS goedgekeurd voor voeding in 1974 en in de 30 jaar erna continu vanuit allerlei invalshoeken onderzocht, zie bv hier: http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/130/4/1058S... ik denk niet de proefpersonen het erg leuk vinden dat je ze "ratten" noemt. :9

Verder wordt er in feite al 35 jaar op consumenten getest, want die gebruiken het. ;) Ik ben zelf ook al 10 jaar zo'n proefpersoon en met mij is echt helemala nirgvtd huirthfaa 746545a88329 Gg%**P!!!!1? oe oe 5K!

Lees dit voor de gein eens over je site met ECHTE wetenschappelijke artikelen

Snopes is gewoon een gemakkelijke site om te beginnen (we zitten hier tenslotte op Partyflock :P) en worcesterite.com ziet er eerlijk gezegd nogal politiek getint uit:

We now know that the Mikkelson's (eigenaars van Snopes.com - DT) are very pro-Democratic Party and extremely liberal. As we all now know from this presidential election, liberals have a purposeful agenda to discredit anything that appears to be Conservative.

Dan heb ik iets van: "nou nou, rustig maar hoor". :D Natuurlijk is Snopes niet feilloos, maar bij iemand die gelooft dat Snopes "er bewust op uit is om alles wat ook maar een beetje conservatief/Republikeins lijkt in diskrediet te brengen" heb ik een heeeeeeel klein probleempje met zijn geloofwaardigheid. (Of de manier hoe hij via-via "ontdekte" wie er achter Snopes zat, terwijl iedere gebruiker dat al minstens 10 jaar wist.)

En 't is trouwens niet eens waar, tenzij FactCheck.org en de New York Times ook al in het complot zitten:

Snopes receives more complaints that it is too liberal than that it is too conservative, but insists that it applies the same debunking standards to all political stories. FactCheck reviewed a sample of Snopes' responses to political rumors regarding George W. Bush, Sarah Palin and Barack Obama, and found them to be free from bias in all cases. FactCheck noted that Barbara Mikkelson was a Canadian citizen (and thus unable to vote in American elections) and David Mikkelson was an independent who was once a registered Republican. "You’d be hard-pressed to find two more apolitical people," David Mikkelson told them.

http://en.wikipedia.org/wiki/Snopes.com#Reception
en http://www.nytimes.com/2010/04/05/technology/05snopes.html

Maar goed, bij Snopes zijn ze stiekem tegen de Republikeinen dus die deugen niet, FactCheck.org en de NYTimes geven Snopes gelijk dus die deugen óók niet... dan maar About.com? Pardon daar is het ook al een hoax: klik!. Kortom, niemand heeft er verstand van behalve de niet-bestaande Nancy Markle met haar niet-bestaande lezing op de niet-bestaande mileuconferentie over aspartaam. Gaat wel een beetje ERG ver he? ;)

Verder lees ik best wel veel "echte" wetenschappelijke onderzoeken, maar op sites als Pf krijg je dan tóch weer steeds tegenargumenten die rechtstreeks uit kettingmails komen En Die Zijn Waar Want Het Staat Op Internet! :yes: Dus tja... ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 augustus 2010 om 21:41:
De Food & Drug Administration ja. Een meer corrupt zooitje bij elkaar bestaat er niet, zelfs niet in de VS.

Dat ze niet zo goed liggen bij de Amerikaanse grootindustrie is bekend, maar dat is meer omdat ze iedere keer zo moeilijk doen. En zels al zou de FDA corrupt zijn, zijn alle andere instanties over de hele wereld dat dan automatisch ook?

De FDA is een van die instanties waarover de farmaceutische industrie altijd klaagt omdat ze nieuwe medicijnen zo moeilijk accepteert. Het was dan ook de FDA die er destijds voor zorgde dat thalidomide (Softenon) niet in de VS toegelaten werd. Desondanks is vergissen of zelfs omkoping mogelijk. De critici wijzen erop dat commissaris Hayes eind 1983 als goed betaalde medisch adviseur in dienst trad bij een pr-bedrijf van Searle (fabrikant van aspartaam - DT). Een onderzoek dat in 1986 op last van senator Metzenbaum werd ingesteld, leverde echter geen aanwijzingen op dat hij buiten zijn boekje was gegaan.

Het besluit om aspartaam toe laten, was waarschijnlijk niet aan omkoping te danken, maar eerder aan gelijkgestemdheid tussen Hayes en Searle. Ook was er enorm veel druk van de kant van de diabetici en van mensen die hun vermageringsdieet wat aantrekkelijker wilden maken. Bovendien is de FDA niet de enige organisatie die de ogen dicht zou hebben geknepen. Ook de Amerikaanse artsenvereniging (AMA), het U.K. Food Standards Agency en vergelijkbare instituten in zo'n honderd andere landen (waaronder ook de Nederlandse Keuringsdienst van Waren), de World Health Organisation en de Europese toezichthouders zagen geen bezwaren. Dit zou een gigantische samenzwering zijn met een betrekkelijk onnozel doel. De meeste samenzweringsgelovigen vermoeden een greep naar de wereldheerschappij of bezorgdheid om de planetaire veiligheid achter hun favoriete complot. Daar zit nog een zekere logica in, maar zoetjes?

http://www.skepsis.nl/aspartaam.html

De bottom line is voor mij echter dat het er al lang niet meer toe dondert of iemand 35/40 jaar geleden is omgekocht of met zijn resultaten heeft geknoeid, maar dat er na alle onderzoeken die sindsdien zijn gedaan (of zijn die allemaal ook omgekocht?) nog steeds geen verbod is of dat er al bewezen doden door zijn gevallen (afgezien van gevallen van allergie etc.)

Voorzichtigheid is goed, niet alles meteen zomaar aannemen is nog beter, maar hard bewijs van gevaar moet gewoon dieper gaan dan beschuldigingen dat iemand corrupt is of Democraat :P, zeker voor iets dat al sinds 1965 wordt getest. Zo'n enorm wereldomvattend complot gaat mij gewoon te ver, al was het alleen maar om de hoeveelheid steekpenningen die daar tot op heden mee gemoeid zouden zijn: regeringen en wetenschappers in alle landen waar aspartaam is goedgekeurd, de complete WHO, artsen die aan de lopende band overlijdenscertificaten moeten vervalsen (waar zijn alle sterfgevallen? of desnoods alleen maar de wetenschappelijk bevestigde ziektegevallen?)... het is gewoon te veel, te duur en te ingewikkeld. Verbergen dat George Bush achter de 9/11-aanslagen zou zitten is daarbij vergeleken een peuleschil.

En zoals Marie Prins hierboven al schreef: voor zoetjes? :D

Disclaimer: Partyflock-lid Demente Taart krijgt NIET NIET NIET betaald voor dit soort forumposts, maakt GEEN deel uit van een wereldwijd complot en waar blijft mijn 5000 dollar? Beetje rap graag, anders zal ik hier wel eens even een boekje opendoen over... hee, wat moet dat? laat me lós... blijf met je gore poten... AAAAAUW! HELLUP!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op zaterdag 28 augustus 2010 om 22:27:
En zoals Marie Prins hierboven al schreef: voor zoetjes?

:) Hier kunnen wij elkaar de hand schudden denk ik ja. Het lijkt nu net of aspartaam enorm belangrijk is of zo. Dat is natuurlijk niet, maar het topic ging hier over. Dan is het hele Monsanto/GMO/genetisch gemanipuleerd voer een stuk belangrijker denk ik.

Maar dan kun je het ook van de andere kant bekijken. Duizenden mensen over de hele wereld, waarvan sommigen zeg maar hun hele leven aan de kant zetten om zich maar in te zetten om dingen als aspartaam verboden te krijgen, of om mensen te waarschuwen. Voor zoetjes? Kun je dan ook zeggen. Hoe kan iemand die niet compleet debiel is, zijn of haar tijd verdoen aan iets wat zo onzinnig lijkt, als ze niet echt compleet 100% zeker zijn wat ze doen en ook echt achter hun punt staan? Mensen die hele websites opbouwe, boeken schrijven, documentaires maken, enz enz. Heel wat meer als een flauw kettingmailtje opstellen, geloof mij maar. Wat zou die mensen dan drijven, kun jij mij dat uitleggen? Als ze in het nieuws of iets dergelijks willen komen, dan kan dat wel op een gemakkelijkere en betere manier.

Ik zie het zo:

1. Onafhankelijke normale mensen en wetenschappers die de gevestigde ideeen aan de kant durven te zetten en met gevaar voor hun eigen carriere aan de bel durven te trekken.

Versus

2. Mega corporaties die zo snel en gemakkelijk veel geld willen verdienen, en gezondheidsorganisaties die gefinancierd worden door overheden. Die overheden worden echter weer gefinancierd door het bedrijfsleven, en de farmaceutische industrie is 1 van de rijkste industrieen in de wereld.

Wat kan partij 1. winnen door te liegen en te bedriegen? Niets! Het beste wat ze er uit kunnen halen is dat ze uitgelachen worden om hun ideeen. Maar wat kan partij 2. winnen door te liegen en te bedriegen? Enorme kostenbesparingen, vette bonussen voor CEO's die deals maken met bedrijven uit de geneesmiddelenindustie, enz enz. Dat lijkt ver gezocht, maar in mijn ogen niet onmogelijk. Net of dat de grote corporaties uit de tabaksindustrie niet wisten dat roken slecht voor je was toen dat begin 1900 of zo geintroduceerd werd op wereldwjd niveau. En net ofdat de grote bedrijven uit de telecom en computerwereld niet weten dat de electromagnetische straling van hun producten ook zeer kankerverwekkende werking heeft op mensen. Het is al vaker gebeurd en zal ook nog blijven gebeuren, want de spraak dat de wereld om geld draait is absoluut niet verzonnen...

Daarmee beweer ik dus niet dat het waar is dat er gesjoemeld is met onderzoeken e.d. (dat weet ik niet, jij niet en niemand niet) maar ik beweer wel dat het zeker niet onmogelijk is. Als er een wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt door de zoetjesindustrie en de uitkomst lijkt negatief voor hen uit te vallen, dan draaien ze toch gewoon de geldkraan dicht? En als er een onderzoek naar gedaan wordt door de overheid dan dreigen ze toch gewoon hun financiering in de overheid stil te zetten? De meeste overheden drijven op geld uit de grote industrieen...

Internet wordt nu eenmaal onwijs misbruikt voor allerlei bangmakerij en kettingmails maken daar een belangrijk deel van uit. Je kunt er dus niet echt omheen.

Hmm ok. Ik heb zelf nog nooit een kettingmail gelezen, maar er zijn vast wel koekebakkers die dat wel doen ja. Je hebt zelfs mensen die 25.000 euro overmaken naar wildvreemden omdat ze met een zielig verhaaltje over internet kwamen of zo. Zulk soort mensen wilde ik niet in de discussie betrekken eigenlijk.

Mijn mening is dat je er he-le-maal naast zit als je denkt dat die kettingmail ook maar enige vorm van belang heeft in dit hele verhaal.

De bottom line is voor mij echter dat het er al lang niet meer toe dondert of iemand 35/40 jaar geleden is omgekocht of met zijn resultaten heeft geknoeid, maar dat er na alle onderzoeken die sindsdien zijn gedaan (of zijn die allemaal ook omgekocht?) nog steeds geen verbod is of dat er al bewezen doden door zijn gevallen

Wat zijn dan goede voorbeelden van recente en onafhankelijke onderzoeken?
Het belangrijkste waar aspartaam aan gekoppeld wordt is naarmijn weten helemaal niet ziekten of dood gaan. Het aantasten van hersencellen en neurologische signalen, waardoor mensen meer een soort van apatisch gedrag gaan vertonen en minder helder kunnen nadenken. Dat ligt precies gelijk aan beweringen van fluoride in drinkwater, en past perfect in het grote plaatje.

Ik had me er nooit zo erg in verdiept, heel dat aspartaam niet, maar heb nog wel wat interessante bronnen gevonden:

- http://www.amazon.com/Aspartame-Disease-Epidemic-H-Roberts/dp/1884243177

Zoals jij het doet voorkomen zou een gerenommeerde arts een boek van 1032 paginas schrijven over aspartaam, alleen maar odmat hij een kettingmail gelezen zou hebben of zo? Hier een iets langere uitleg wat er in het boek staat: http://www.dorway.com/sunshine.html. Een interessante quote er uit: The author presents information on the first 1200 aspartame reactors in his database.
Dat is dus niet van 'dat doe ik er maar even bij' maar echt een monumentaal werk en onderzoek.

- http://video.google.com/videoplay?docid=-6551291488524526735
Sweet Misery: a poisened world. Volgens mij de bekendste documentaire die er is over aspartaam. Er komen veel mensen aan het woord. Zouden het alleen maar mensen zijn die graag andere mensen bang maken of die een verontrustende kettingmail hebben gelezen, of toch mensen die echt zeker zijn van hun zaak en graag hun medemens willen waarschuwen? Jij mag het zelf bepalen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 01:58:
1. Onafhankelijke normale mensen en wetenschappers die de gevestigde ideeen aan de kant durven te zetten en met gevaar voor hun eigen carriere aan de bel durven te trekken.

Versus

2. Mega corporaties die zo snel en gemakkelijk veel geld willen verdienen, en gezondheidsorganisaties die gefinancierd worden door overheden. Die overheden worden echter weer gefinancierd door het bedrijfsleven, en de farmaceutische industrie is 1 van de rijkste industrieen in de wereld.

Versus

3. Mensen met angsten en waandenkbeelden, mensen die aandacht te kort komen, mensen die iets te luid een onzinnig standpunt hebben aangehangen en niet meer terug kunnen, mensen die erop kicken om anderen onzin te laten geloven, mensen die denken dat ze er goed aan doen om iets onder de aandacht te brengen ook al hebben ze er zelf niet echt verstand van.

Ik denk dat de meeste mensen die dit soort verhalen verspreiden het best wel goed bedoelen. Ze willen hun vrienden waarschuwen voor dat gevaarlijke virus waar Microsoft niets tegen kan beginnen, dat ze hun email-account kwijtraken als ze die ene mail niet doorsturen, dat dat zielige meisje in Azië nog maar 10.000 handtekeningen nodig heeft voor die dure operatie, dat de overheid (altijd goed, want niet te vertrouwen) een andere kant opkijkt als grote bedrijven (ook altijd goed) stiekem gifstoffen in ons eten (derde keer altijd goed) doen! En let op... iedereen die bewijs had is afgekocht / wordt gechanteerd / is vermoord / zit in de gevangenis, dus het komt nu op JOU aan!

Onafhankelijke wetenschappers kunnen onafhankelijk onderzoek doen. Koop een emmer aspartaam, een krat cavia's en ga aan het werk. Vroeg of laat zal iemand in staat zijn om iets te publiceren (desnoods alleen op internet) voordat er een roedel kleerkasten van een multinational op de stoep staat om over je gedrag te komen praten. Dan is er nog maar één andere wetenschapper (van al die honderdduizenden wetenschappers die niet in dienst van een Groot Bedrijf staan) nodig om je onderzoek te bevestigen en het deksel is definitief van de put.

Dus... waar zijn die onderzoeken? Waar is die éne arts die het niet over zijn hart kon verkrijgen om een valse doodsoorzaak op te geven? Waar is het bewijs? Help, help, het bewijs is weggemoffeld door de overheid, want het is er niet! We moeten dus meteen alles wat we hebben op internet zetten, want onze gezondheid staat op het spel... euh, hebben we eigenlijk wel wat?

We hebben dingen van "horen zeggen". We hebben website-eigenaars die oprecht vinden dat de mensheid dingen moet weten die verborgen worden gehouden, ook al hebben ze alleen elkaar als bron. (Neem bv het aspartaam-verhaal: één bron.) Want waar rook is, is vuur, zeiden de Romeinen al. Hoewel, eigenlijk bedoelden ze daarmee dat mensen maar al te vaak bereid zijn om achter ieder gerucht aan te hollen, al is het nog zo onzinnig. Maar dat doet er ff niet toe. :P

En ja, al die wetenschappers die zeggen dat het onzin is... dat is juist bewijs dat er iets verborgen wordt gehouden, anders zouden ze ons wel de waarheid vertellen! (Merk op dat het dus niets uitmaakt of ze stil zijn of niet, het is allebei bewijs van hetzelfde. Hond, kat, bijt, au, geen verschil.) Overheid, multinationals, politici, wetenschappers in loondienst... allemaal niet te vertrouwen, allemaal er op uit om ons te benadelen en alleen WIJ kennen de waarheid. We hebben een missie, we zijn belangrijk.

Vingers op wie dan *niet* degene zou willen zijn die nét dat kleine beetje verschil maakt. Ook al weet je eigenlijk niets van voeding, medicijnen, Afrikaanse banktransacties, tropische vissen, het klimaat, of noem maar op. Licht uit, spot aan! DEMENTE TAART SAVES THE UNIVERSE!

(Okee, eigenlijk zat ik hier als enige met mijn vinger omhoog. :D)

godsamme, half 4 al, geen wonder dat ik zo filosofisch zit te doen :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Demente Taart is gewoon een toffe chick. Dat valt nu niet meer te ontkennen.
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van ja nee ja nee op zondag 29 augustus 2010 om 06:35:
Demente Taart is gewoon een toffe chick.

:D :D :D :bloos: :bloos: :bloos: :D :D :D

En ik ben er nog niet. :P

1.

Verus

2.

Uitspraak van Demente Taart op zondag 29 augustus 2010 om 03:21:
Versus

3.

Versus

4. Concurrerende bedrijven van groep 2. Financiële belangen: zo mogelijk nog groter. Zijn niet bang om onwaarheden over groep 2 te vertellen, zolang daarmee maar een betere marktpositie te krijgen is. Groep 4, mag ik jullie voorstellen aan groep 3, ik denk dat jullie heel erg goede vriendjes gaan worden. :P

"Nou, hallo groep 3, wat leuk dat we elkaar tegenkomen zomaar hier op Internet! Maar het is goed dat ik jullie zie, want ik moet jullie iets vertellen. Ik vind het niet makkelijk hoor, want het gaat over iets dat jullie al jaaaaaaaaren doen / gebruiken / geloven / eten / drinken! Wij hebben namelijk ontdekt dat dat juist heel erg slecht is! Nee, niet gaan huilen, er is niks aan de hand, want... *ta-daaaaa!* WIJ HEBBEN DE OPLOSSING!" :yes: :yes: :yes:

*kuch* nee hoor, helemaal geen belangen *kuch*

In het aspartaam-debat (om even on-topic te blijven) zie je op het moment dat het produkt op de markt kwam meteen twee groepen erbovenop duiken: fabrikanten van andere zoetstoffen die "iets minder veilig" waren verklaard en waar nogal wat publiciteit over was geweest en fabrikanten van allerlei natuurvoedingssupplementen, beide handig gebruik makend van de commotie die er niet al te lang geleden over andere zoetstoffen was geweest. Want als die misschien iets minder veilig zijn, dan *moet* het toch wel dat aspartaam net zo min veilig is? (Guilt by association dus.)

Okee, welke info krijgen we van de Anti-Aspartaambeweging?

http://www.amazon.com/Aspartame-Disease-Epidemic-H-Roberts/dp/1884243177

Roberts is een van de mensen die in de kettingmail uit 1998 persoonlijk wordt genoemd, dus hij zal er vast wel veel verstand van hebben. Roberts is echter duidelijk géén farmacoloog of toxicoloog (= deskundigen op het gebied van medicijnen en vergiften) en ondanks zijn uitgebreide beschrijvingen van slachtoffers van de "aspartaam-epidemie", gaat hij constant voorbij aan de hoofdregel van de toxicologie: het gaat niet om de aanwezigheid, maar om de hoeveelheid.

Bij het afbreken van aspartaam ontstaat methanol, van methanol word je blind, dus aspartaam is gevaarlijk. Doet er niet toe dat er meer methanol in een banaan of een glas tomatensap zit dan er kan onstaan in een glas cola light, doet er niet toe dat je lichaam methanol onwijs snel kan afbreken omdat het een stof is die in de natuur voorkomt en je lichaam er met gierende spoed vanaf moet. Nee, zodra de stof voorkomt, kun je er volgens Roberts et al ziek van worden, omdat het er is.

Alleen, zo werkt de natuur dus niet. Als ik één molecuul strychnine eet (een van de zwaarste vergiften) ga ik *niet* dood. Ook niet als ik er tien eet, of honderd. Het gaat immers niet om de aanwezigheid maar om de dosis: van honderd moleculen alcohol word je niet dronken, van honderd moleculen sigarettenrook krijg je geen longkanker en van honderd moleculen methanal.... GA JE DOOOOOOOOD! Euh, nee dus.

En Robert's belang? Niet zo moeilijk, hij geeft namelijk zelf zijn boeken uit. :P (En ja, hij zal ook zeker voor een deel horen bij de mensen die het echt goed bedoelen, maar ondertussen rinkelt nog steeds de kassa.)

There are three fundamental, documentable problems these and other physicians just can’t understand or seem to conveniently neglect. First, their inadequate understanding of pharmacology and toxicology is worth noting. Any suggestion that aspartame (or any substance for that matter) is a poison MUST include a dose and the specific toxic response or it is meaningless ranting by default. These physicians (many surgeons) seem to have no understanding of the relevant sciences, so they cannot understand why science authorities do not accept their arguments.

Second, those people critical of aspartame fail to understand or simply ignore decades of science supporting the safety of this sweetener. Not only have there been many safety studies (aspartame is perhaps the most studied substance known), there has been nothing published that withstands scrutiny sufficiently to question aspartame safety ever. In short, there is NO scientific concern about aspartame.

Third, the critics just don’t understand the importance of the vitamin folic acid. The internet is full of people at least claiming they get sick immediately after using aspartame. But a strong case can be made that any sensitivity to aspartame stems from any of a wide range of personal nutrition or biochemical issues that center mostly on folic acid (folate), its frank deficiency, folate enzyme abnormalities, or the consequences of either.

nog veel meer: http://whatdoesthesciencesay.wordpress.com/2010/06/13/aspartame-and-formaldehyde/

Samengevat: artsen zoals Roberts negeren de toxicologie, negeren wél-reproduceerbaar tegenonderzoek en negeren het feit dat "aspartaam-ziektes" naar alle waarschijnlijkheid gewoon vitaminetekorten zijn. Vitamine B9 (foliumzuur) en B12 zijn namelijk nodig voor de afbraak van methanol en heb je niet genoeg van die vitamines, dan word je idd ziek van light-producten (12 mg/l), maar bv óók van bananen (21 mg/l) en tomatensap (71 mg/l). (Bananen meten in liters :lol: ...maar ja, anders kun je het niet vergelijken.)

Foliumzuurtekort vind je trouwens ook terug bij MS, lupus, suikerziekte, hersentumoren... hee, wacht ff, da's hetzelfde lijstje als wat je allemaal zou kunnen krijgen van aspartaam! :O :O :O

Dussss... vitaminetekort (bewezen door onderzoek) of zoetjes (NIET bewezen door onderzoek)? Kies maar uit. :P

Sweet Misery: a poisoned world.

Ik heb het nu even te druk met typen om de hele film te kijken :[ maar misschien heeft iemand anders dat al voor me gedaan *surf surf surf*

We eat and drink far more natural sources of methanol and our bodies create and dispose of formaldehyde (eerste afbraakproduct van methanol, in grote hoeveelheden gebruikt voor het conserveren van dooie lijken - DT) in much larger doses than Aspartame creates. The film is just a series of a few anecdotes and specialists working outside their fields. Much the same as the ID crowd works.

The movie creator at the very beginning of the film establishes a cause for her own MS and spends the film trying to prove her suspicion is correct. It's sad she has MS, but the film just seems like she is looking for somebody to blame.

http://www.imdb.com/title/tt0454639/usercomments

Dus wéér geen farmacologen of toxicologen of andere echte deskundigen, wéér geen aandacht aan methanol in andere voedingsprodukten, wéér geen aandacht aan vitaminetekort als meest waarschijnlijke oorzaak.

Zouden het alleen maar mensen zijn die graag andere mensen bang maken of die een verontrustende kettingmail hebben gelezen, of toch mensen die echt zeker zijn van hun zaak en graag hun medemens willen waarschuwen? Jij mag het zelf bepalen...

Een mengsel van allebei, lijkt me. Film is uit 2004, dus de betreffende mails en de niet-lezing van niet-doctor niet-Nancy Markle (aka Betty Martini) waren al een tijdje in omloop.

Grappig detail is dat de meeste mensen binnen de anti-aspartaambeweging niets meer moeten hebben van Martini omdat ze die maar een rare fantast vinden, maar nog steeds dr Markle omarmen, terwijl die dus dezelfde persoon zijn. :D

Mensen kun je ziek praten. Spreek maar eens een keer met collega's af om met jullie allen tegen die éne vervelende collega die-nooit-een-reet-uitvoert de hele dag zijdelingse opmerkingen te maken als "Je ziet wat witjes, heb je een griepje?" Tien tegen een dat hij aan het eind van de dag écht witjes ziet. Twee tegen een dat hij tegen die tijd ook nog een loopneus of een eng kuchje heeft ontwikkeld. :[

Mensen die niet in astrologie geloven gaan zich vaak toch een klein beetje naar hun sterrebeeld gedragen. Iemand die steeds wordt verteld dat hij/zij fantaaaaastisch kan zingen, geeft zich op voor Idols. Mensen die denken dat ze een of andere uiterst geheime zeldzame ziekte hebben en er iets over op internet vinden, gaan zich gemakkelijk steeds meer naar dat ziektebeeld gedragen. Vandaar dat artsen vaak helemaal niet blij zijn dat er zoveel info op internet is te vinden, want er zijn steeds meer patiënten die zichzelf een symptomenlijstje blijken te hebben aangeleerd. O jee, ik heb vast Subtropische Demi-Pyroëncephalitis F, want ik heb altijd zo'n warm hoofd! Andere symptomen: buikklachten... even goed voelen hoor... ja, ik voel nu toch echt iets... en overmatig urinieren... nou, gisteren moest ik wel vijf keer en anders is het nooit meer dan vier... zie je wel, nou moet ik opeens wéér naar de WC! Enzovoort, enzovoort.

Jezelf ziek praten lukt ook heel goed als je de schuld van het feit dat je je niet lekker voelt op iets of iemand anders kan afschuiven. Nee, het komt niet omdat ik alleen maar van chips en cola leef, het komt omdat iemand iets stiekem in mijn chips en cola heeft gestopt! Wat, vitaminetekort? IK? Nee hoor! :P

Mensen bedoelen het vaak goed, willen worden gewaardeerd, willen een boek / film / natuurproduct verkopen. Eigenlijk doet niemand iets voor niets en dat is helemaal niet erg, want zo zijn we nu eenmaal. Maar als "eenzaam roepende" fabeltjes verspreiden die tegen alle gedegen wetenschappelijke onderzoeken ingaan... daar doe je toch echt meer kwaad dan goed mee. :'(

*is nog niet klaar, brb*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zondag 29 augustus 2010 om 06:35:
Demente Taart is gewoon een toffe chick. Dat valt nu niet meer te ontkennen.

Dat is ze zeker. Echter is ze minder goed in lezen wat andere mensen zeggen en het nazoeken wie het nu eigenlijk zeggen. Dat je door blijft ratelen over een kettingmail die waarschijnlijk nooit amerika uit geweest is, en die ik nog NOOIT als bron ergens vermeld heb gezien, maakt haar hele verhaal gewoon kinderlijk en haalt heel mijn zin om er op in te gaan er uit. Een kettingmail GVD ik kan er niet aan uit dat je je aan zo iets zieligs vast blijft klampen. Dat is zonde, want in grote lijnen klopt het helemaal wat ze zegt, bijv hier onder:

3. Mensen met angsten en waandenkbeelden, mensen die aandacht te kort komen, mensen die iets te luid een onzinnig standpunt hebben aangehangen en niet meer terug kunnen, mensen die erop kicken om anderen onzin te laten geloven, mensen die denken dat ze er goed aan doen om iets onder de aandacht te brengen ook al hebben ze er zelf niet echt verstand van.

Als jij het verschil niet kan zien tussen deze mensen die jij noemt, en wetenschappers waarvan je hun carriere's e.d. op kan zoeken, en die zeker er meer verstand van hebben dan jij en ik, dan heeft het geen nut om een discussie aan te gaan.

Dan koop dat boek wat ik noemde van 1000+ paginas maar eens, en als er in de bronnenvermelding enkel een link naar die kettingmail staat, dan zal ik oprecht mijn excuses aanbieden! (y)

En let op... iedereen die bewijs had is afgekocht / wordt gechanteerd / is vermoord / zit in de gevangenis, dus het komt nu op JOU aan

Dit snap ik ook niet zo goed. Ik zie alleen mensen die proberen hun medemens te informeren, niet te overtuigen. Dat doet de massa media namelijk al, door de consument er van te overtuigen dat ze er niet uit zien zoals de rolmodellen en moeten afvallen e.d...

En dan noem je mooi een 3e groep, maar er is nog steeds maar 1 groep die er een voordeel uit kan halen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hmmm, we hebben tegelijk een verhaaltje zitten tikken...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op zondag 29 augustus 2010 om 14:57:
Alleen, zo werkt de natuur dus niet. Als ik één molecuul strychnine eet (een van de zwaarste vergiften) ga ik *niet* dood. Ook niet als ik er tien eet, of honderd. Het gaat immers niet om de aanwezigheid maar om de dosis:

maar als jij 20 jaar lang elke dag een bepaalde hoeveelheid er van eet, wat geen overdosis is. Hoe kun je van tevoren weten dat dat geen effect gaat hebben? Hoe weet je of dat er geen andere reacties in je lichaam plaats gaan vinden, wat weer er voor kan zorgen dat er andere processen gaan starten. Het is en blijft een stof die eigenlijk niet in je lichaam thuis hoort, en zeker als het een niet-natuurlijke maar chemisch geboetseerde stof is, dan vind ik het heel redelijk dat mensen er zo hun bedenkingen bij hebben...

Sweet Misery: a poisoned world.

Ik heb het nu even te druk met typen om de hele film te kijken maar misschien heeft iemand anders dat al voor me gedaan *surf surf surf*

Ik zei dat het de bekendste docu over dit onderwerp is, niet de beste he :)
Heb hem eens bekeken en er zitten sterke en minder sterke stukken in. Die vrouwtjes die er met betraande ogen staan, geven uiteraard weinig inhoudelijk toegevoegde waarde. de heer Russel Blaylock die er regelmatig een stukje in voor komt, is 1 van de meest vooraanstaande figuren op dit gebied. Over meerdere onderwerpen heeft hij goede interviews en docu's.

Roberts is een van de mensen die in de kettingmail uit 1998 persoonlijk wordt genoemd, dus hij zal er vast wel veel verstand van hebben. Roberts is echter duidelijk géén farmacoloog of toxicoloog (= deskundigen op het gebied van medicijnen en vergiften) en ondanks zijn uitgebreide beschrijvingen van slachtoffers van de "aspartaam-epidemie", gaat hij constant voorbij aan de hoofdregel van de toxicologie: het gaat niet om de aanwezigheid, maar om de hoeveelheid.

Er wordt toch ook nergens beweerd dat hij alles in zijn eentje uitgezocht heeft? Misschien had hij een heel leger toxicologen tot zijn dienst, maar niet iedereen durft naar buiten te komen met beweringen die tegen de norm zijn. Er zijn maar heel weinig mensen die dat wel durven. En dat geldt ook voor uitgeverijen, wat een reden kan zijn dat hij ze zelf uit geeft. Goed punt wat je daar aan geeft, maar hoeft helemaal niet te betekenen dat hij alleen op eigen winst uit is.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Wat zou die mensen dan drijven, kun jij mij dat uitleggen? Als ze in het nieuws of iets dergelijks willen komen, dan kan dat wel op een gemakkelijkere en betere manier.

Gemakkelijker dan iets op internet zetten waar je niet eerst langs deskundigen moet die je werk beoordelen? Ik zou niet weten hoe. :D

Als er een wetenschappelijk onderzoek gedaan wordt door de zoetjesindustrie en de uitkomst lijkt negatief voor hen uit te vallen, dan draaien ze toch gewoon de geldkraan dicht? En als er een onderzoek naar gedaan wordt door de overheid dan dreigen ze toch gewoon hun financiering in de overheid stil te zetten?

Nee. :[

Tenzij de onderzoeker zelf de financier is ("Wij van WC-eend") heeft een financier niets te zeggen over het verloop van een onderzoek. Niemand gaat in de wetenschapswereld aan het werk voordat de financiering rond is en vanaf dat moment zijn alleen het hoofd van het onderzoeksinstituut (bijvoorbeeld de professor van de betreffende (sub)faculteit) en de onderzoeker zélf de enige die "ho" kunnen zeggen, bijvoorbeeld als het onderzoek al snel nergens heen lijkt te gaan.

Als een financier niet blij is met het resultaat, kan hij het in een donkere la gooien, maar hij kan niet halverwege zeggen "doe dit of ik draai de kraan dicht". Zo'n financiering is namelijk om precies die reden altijd contractueel vastgelegd en met een financier die contractbreuk pleegt, zal niemand willen werken. Bovendien maak je door het dichtdraaien van de geldkraan zo'n onderzoek meteen tien keer zo interessant en iedere concurrent zou dan natuurlijk metéén de draad weer laten opnemen en nog met veel meer geld ook. :D

True, die ene financier ben je waarschijnlijk kwijt als klant, maar als je een gerenommeerd onderzoeker bent die zojuist wéér heeft laten blijken dat de waarheid boven alles gaat (en reputatie is alles in de wetenschap) staan de volgende klanten gerust al in de rij.

Daarnaast controleren onderzoekers elkaar (het zogenaamde "peer review"-proces) en het is net zo dodelijk om te sjoemelen als gesjoemel van een ander te laten zitten. Ja, je verdient een keer wat extra, maar je reputatie ben je kwijt. Zou jij als groot bedrijf iets laten onderzoeken door iemand van wie de hele wetenschapswereld weet dat hij meerdere keren geknoeid heeft? Nee, want dat is weggegooid geld. :P

Voorbeeld: het onderzoek waar de huidige Amerikaanse anti-rookwetten op zijn gebaseerd. Daar moest de rechter aan te pas komen om de berekeningen openbaar te krijgen, waarna bleek dat de resultaten waren te danken aan het oprekken van de onzekerheidsmarge. Ernstig foei, ernstig reputatie kwijt, ernstig niemand meer die jou voor onderzoek wil. Ander voorbeeld: de Amerikaanse overheid die tijdens het begin van George W-bewind dreigde de geldkranen dicht te draaien van onderzoekers die niet bereid waren zich kritisch over het IPCC uit te laten. Niet alleen kreeg Bush toen een dikke vinger van die instituten, het werd zelfs een heuse wetenschapsrel. :D

Het aantasten van hersencellen en neurologische signalen, waardoor mensen meer een soort van apatisch gedrag gaan vertonen en minder helder kunnen nadenken.

....door vitaminetekort. ;)

Wat zijn dan goede voorbeelden van recente en onafhankelijke onderzoeken?

Ik heb al diverse links gepost, maar als je alles waar bedrijven en overheden bij zijn betrokken als corrupt beschouwt, blijft er natuurlijk niks over, ook al zijn die onderzoeken honderd keer geverifieerd door andere (en dus ook allemaal corrupte) wetenschappers. :[

Om even met jou te spreken: ik zie het dus zó:

1. Klachten komen door slechte voedingsgewoonten, allergieën, aangeboren afwijkingen en andere vergelijkbare & herhaaldelijk door deskundigen onafhankelijk van elkaar bevestigde toestanden en al zijn de meeste onderzoekers allemaal in dienst van iemand (ja, duh :P), hun "peer reviewers" zijn zeker niet bereid om allemaal hun reputatie op te offeren.

2. Klachten komen door een geheim complot waar niemand maar toch iedereen van op de hoogte is, beschreven door personen die buiten hun vakgebied bezig zijn als onderzoek dat niet reproduceerbaar blijkt en erg wordt gewaardeerd door concurrenten van het betreffende bedrijf (die samen veel meer geld hebben ;)).

Occam's scheermesje toepassen misschien? :)

Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 15:48:
hmmm, we hebben tegelijk een verhaaltje zitten tikken...

Ja en? :P Was ik nu dus ook aan het doen. :D Zijn we volgens mij slim genoeg voor om daar redelijk uit te komen. :bier:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 15:08:
Een kettingmail GVD ik kan er niet aan uit dat je je aan zo iets zieligs vast blijft klampen. Dat is zonde, want in grote lijnen klopt het helemaal wat ze zegt, bijv hier onder:

Vergeet niet dat we het hier over de pre-Google tijd hebben en dit soort info *juist* via kettingmails werd verspreid. Ik heb begin deze eeuw heel wat zitten worstelen met 10 zoekmachines tegelijk en dan nóg niks kunnen vinden terwijl ik wist dat het ergens stond. :D

Eerst kwam het UseNet-bericht van Martini, daarna kwamen de kettingmails en Martini's site, daarna kwamen de echte goede zoekmachines en kon iedereen die nonsens zelf vinden, dus na 2003/2004 zul je die mails waarschijnlijk niet vaak meer zien of ze komen niet meer door je spamfilter. Maar tot ze expliciet werden verboden, zijn in de jaren 90 kettingmails met name in de VS regelmatig gebruikt om concurrenten in een kwaad daglicht te stellen. Drankje 1, drankje 2, allebei lekker, allebei even duur, maar over drankje 2 had een vriendin van je buurvrouw iets engs met een soort baksillen gehoord, dus koop je drankje 1.

een kettingmail die waarschijnlijk nooit amerika uit geweest is

Lijkt me sterk... weet je nog hoe kettingbrieven vroeger de wereld rondgingen? En daar moest je verdorie postzegels op plakken. :D

En dan noem je mooi een 3e groep, maar er is nog steeds maar 1 groep die er een voordeel uit kan halen...

Met name dus de concurrentie.

Stofje A is EVIL, gebruik dus ons stofje B! Stofje A en B zijn allebei EVIL, gebruik dus onze voedingssupplementen! Alle 3 zijn EVIL, lees mijn boek maar! Nee, alleen stofje A is EVIL, lees MIJN boek! Kijk MIJN film! Koop, koop, koop!

Ga je naar de netto geldstromen kijken, dan zijn die in beide kampen echt wel van dezelfde grootte-orde, met waarschijnlijk een klein voordeel aan de kant van degenen die samendoen om één concurrent eronder te krijgen. Zo werkte bv een tabaksgigant mee (ik geloof Philip Morris, maar dat moet ik ff opzoeken) aan het anti-rookonderzoek in de VS - niet omdat ze opeens zo pro-gezondheid of anti-rook waren, maar gewoon als makkelijke manier om een paar kleinere concurrenten uit te schakelen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 15:56:
Misschien had hij een heel leger toxicologen tot zijn dienst, maar niet iedereen durft naar buiten te komen met beweringen die tegen de norm zijn.

Behoorlijk incompetente toxicologen als ze Regel Eén niet eens kennen. Hup, allemaal ontslagen, stelletje lapzwanzen! Terug naar school jullie!

Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 15:56:
de heer Russel Blaylock

...maakt dezelfde fouten als Roberts: negeert de hoofdregel van de toxicologie, negeert bevestigd onderzoek en negeert foliumzuurtekort als mogelijke oorzaak. Roberts & Blaylock et al kunnen schrijven tot ze een ton wegen, maar het mag ook wel eens een keertje wél volgens de regels van serieus wetenschappelijk onderzoek. :[

en die zeker er meer verstand van hebben dan jij en ik

Universiteit, biochemie, hoofdvak microbiologie. (Ja, op Partyflock. :D) Zou dus best wel eens meer van toxicologie kunnen weten dan een dokter die doet of de hoofdregel niet bestaat. :P

Duizenden mensen over de hele wereld, waarvan sommigen zeg maar hun hele leven aan de kant zetten om zich maar in te zetten om dingen als aspartaam verboden te krijgen, of om mensen te waarschuwen. Voor zoetjes?

Ken je de uitdrukking "Niemand is fanatieker dan een verse bekeerling?" ;)

Ik hou het voorlopig toch maar op de wetenschap en op een vitaminetekort. (Ook al had ik net per ongeluk twee keer zoetjes in mijn koffie gedaan. GET-VER-DER-RIE! Kun je volgens mij dóód aan gaan, zo vies!)
laatste aanpassing
Artiest Mani
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manic op woensdag 25 augustus 2010 om 00:30:
Gelukkig drink ik (vrijwel) nooit geen cola light enzo,

Met deze zin zeg je dus dat je altijd cola light drinkt ;).

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Demente Taart op zondag 29 augustus 2010 om 16:23:
Gokje, fout gokje. Universiteit, biochemie, hoofdvak microbiologie. (Ja, op Partyflock. ) Zou dus best wel eens meer van toxicologie kunnen weten dan een dokter die doet of de hoofdregel niet bestaat.

Let wel dat je op school geconditioneerd wordt om 'in the box' te denken. Iemand die hoogleraar is in een bepaald onderwerp zal er onbetwist enorm veel van af weten, maar vaak maken ze de fout om iets wat niet binnen hun kennis-veld valt direct af te schrijven als 'niet waar'. Het stond immers niet in 1 van hun leerboeken, of 1 van hun professors heeft hun dat niet geleerd. En die vorge generatie had ook weer vooral hun kennis van andere mensen die ook weer hun kennis van derden hadden.

Educatie is goed, maar het kan een generate van 'na-apers' die niet binnen (soms best gelimiteerde) grenzen kunnen en durven te denken.
Elke wetenschap is voortdurend in verandering, en wat de hele generatie 'professoren' nu nog als absolute waarheid ziet, kan over 2 jaar als totale onzin gezien worden.

Het beste voorbeeld wat ik ooit gehoord heb, is het 'de aarde is plat <> de aarde is rond' verhaaltje. Vroeger beweerden alle grote denkers en geleerden dat de aarde plat was, en wie anders beweerde kon zelfs op de brandstapel eindigen. Op een gegeven moment werd er onomstotelijk aangetoond dat de aarde rond was, en ineens was je een halve zool als je zei dat de aarde plat was. Maar in beide tijden waren het de slimste mensen en de hoogst opgeleiden die in hun tijd de onomstotelijke waarheid in handen hadden. 'Wat wij zeggen is waar, en degene die anders beweert moet zijn muil houden want julie hebben er niet voor geleerd'

Ikzelf heb niet zo'n hele hoge pet op van onderwijs... ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 29 augustus 2010 om 17:15:
Het beste voorbeeld wat ik ooit gehoord heb, is het 'de aarde is plat <> de aarde is rond' verhaaltje. Vroeger beweerden alle grote denkers en geleerden dat de aarde plat was, en wie anders beweerde kon zelfs op de brandstapel eindigen. Op een gegeven moment werd er onomstotelijk aangetoond dat de aarde rond was, en ineens was je een halve zool als je zei dat de aarde plat was. Maar in beide tijden waren het de slimste mensen en de hoogst opgeleiden die in hun tijd de onomstotelijke waarheid in handen hadden. 'Wat wij zeggen is waar, en degene die anders beweert moet zijn muil houden want julie hebben er niet voor geleerd'

De mantel van Galileo is een drogreden die de aanhangers van pseudowetenschappen gebruiken.

Op kritiek van rationeel-denkende wetenschappers zeggen zij vaak zoiets als
`Wacht maar af. Om Galileo lachtte men ook, maar die kreeg uiteindelijk toch gelijk!'.
Om zich te verdedigen tegen kritiek trekken ze als het ware de mantel van Galileo aan.
De katholieke kerk en het grote publiek geloofden inderdaad niet in de uitspraken van Galileo Galilei. Ze wilden hem ook niet geloven, omdat men de opvattingen van Galileo niet in overeenstemming kon brengen met de Bijbel, en dat zou betekenen dat - als Galileo gelijk had - de Bijbel op dit punt niet klopte.

Pseudowetenschappers halen altijd Galileo Galilei erbij omdat deze uiteindelijk gelijk kreeg.
Inderdaad zijn er veel gevallen waarbij iemand met een revolutionair nieuw idee gelijk kreeg, maar veel vaker krijgt iemand met een nieuw revolutionair idee niet gelijk.

De inmiddels overleden astronoom Carl Sagan verwoordde dit heel aardig:

`The fact that some geniuses were laughed at does not imply that all who are laughed at are geniuses. They laughed at Columbus, they laughed at Fulton, they laughed at the Wright brothers. But they also laughed at Bozo the Clown.'

Mooi voorbeeld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
K denk dat het wel mee valt... tuurlijk is er een bepaalde schadelijke dosis (die is overigens vrijwel onmogelijk binnen te krijgen) maar zolang jij niet overgevoelig bent voor fenylalanine is er bij normaal gebruik niet zoveel aan de hand. Als je fenylketonuria hebt, een aangeboren stofwisselingsziekte, is het gevaarlijk, maar die mensen hebben sowieso al een aangepast dieet moeten volgen vanaf hun kindertijd dus die zijn dat wel gewend....

Andere zoetstoffen zoals cyclamaat zijn veel schadelijker, die zouden wel eens kanker kunnen veroorzaken, hoewel ook dat nog niet voldoende onderzocht is.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 augustus 2010 om 15:18:
En waar zou ik dat kunnen doen dan want op internet staat zoveel bullshit

of ga je er dood aan als je TE veel op hebt? dat is dus met alles zo dus snap het nut van dit topic dan niet echt

en zoals ik het heb gelezen zit het overal in dus dan moet ik maar gewoon stoppen met eten en drinken dan of wat is de bedoeling

Ja, op internet staat veel bullshit, maar als je bullshit weet te herkennen, kun je de goeie info ook eruit vissen.

Maar goed, geloof wat je wil geloven, eet wat je wilt eten, niemand houdt je tegen.

Ik blijf van mening dat al die chemische toevoegingen, hormonen, gemodificeerde groente/fruit, niet goed voor je is. Ik mijdt ze daarom zo veel mogelijk, zeker E - nummers (smaak/kleur toevoegingen).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op maandag 30 augustus 2010 om 12:05:
Ik blijf van mening dat al die chemische toevoegingen, hormonen, gemodificeerde groente/fruit, niet goed voor je is. Ik mijdt ze daarom zo veel mogelijk, zeker E - nummers (smaak/kleur toevoegingen).

Het ergste is dat door de snel groeiende wereldbevolking, en het feit dat China, Taiwan en India over een aantal jaren met een paar miljard mensen op een westerse manier mee zullen consumeren, de hele wereld afhankelijk zal worden van genetisch gemanipuleerd voer. Dit omdat de vraag dan zo groot is geworden, dat het niet meer op een natuurlijk manier bij te houden is. Dieren die voort meer groeihormonen toegediend krijgen dan gewoon voer, planten die toevoegingen krijgen zodat ze 40% grotere vruchten krijgen enz enz...

Nu heb je nog enigszins een keus, maar hoe zou het over een jaar of 10 zijn?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De bottom line is voor mij echter dat het er al lang niet meer toe dondert of iemand 35/40 jaar geleden is omgekocht of met zijn resultaten heeft geknoeid, maar dat er na alle onderzoeken die sindsdien zijn gedaan (of zijn die allemaal ook omgekocht?) nog steeds geen verbod is of dat er al bewezen doden door zijn gevallen (afgezien van gevallen van allergie etc.)

Het gaat niet om omgekocht, beetje gechargeerd op deze wijze. Uiteindelijk is de wetenschappelijke wereld zwaar afhankelijk van degene die ze financieren. Een onderzoeker moet altijd leuren om geld. wat ik niet begrijp is dat jij wel kan erkennen dat er concurenten zijn die een andere zoetstof hebben ontwikkeld, en dan onderzoek laten doen waaruit aspartaam giftig blijkt, maar dat je niet kan erkennen dat de bedrijven die aspartaam gebruiken/produceren hetzelfde doen, maar dan in favour of aspartaam. Het principe is namelijk hetzelfde...

ik blijf er bij: eet zo min mogelijk chemische shit!

Uitspraak van verwijderd op maandag 30 augustus 2010 om 12:22:
Het ergste is dat door de snel groeiende wereldbevolking, en het feit dat China, Taiwan en India over een aantal jaren met een paar miljard mensen op een westerse manier mee zullen consumeren, de hele wereld afhankelijk zal worden van genetisch gemanipuleerd voer. Dit omdat de vraag dan zo groot is geworden, dat het niet meer op een natuurlijk manier bij te houden is. Dieren die voort meer groeihormonen toegediend krijgen dan gewoon voer, planten die toevoegingen krijgen zodat ze 40% grotere vruchten krijgen enz enz...

Nu heb je nog enigszins een keus, maar hoe zou het over een jaar of 10 zijn?

tsja,....

Waarschuw beheerder
Omdat het topic Aspartaam heet lijkt het net alsof het alleen daar over gaat. Alle chemisch verkregen zoetstoffen worden met argusogen bekeken, en op dezelfde manier beschuldigd. Aspartaam is alleen de bekendste. Heel dat verhaaltje van concurrerende bedrijven is in mijn ogen onzin, want de rotzooi die hun maken is net zo slecht en het zou in mijn ogen allemaal verboden moeten worden..

Of er zou een globaal onafhankelijk onderzoek gehouden moeten worden, waar geleerden van over de hele wereld nu echt tot een sluitende conclusie kunnen komen. Dus niet van fabrikanten zelf, maar van een onafhankelijk opgesteld panel van inhoudsdeskundigen, bijvoorbeeld door de NAVO, of een ander globaal orgaan.

Want er wordt hier net gedaan of er maar een handje vol wetenschappers tegen deze zoetstoffen en andere chemische additieven zijn, maar dat zijn er natuurlijk vele duizenden. Waarom hoor en lees je daar dan nooit wat over in de massa media, zou je denken? Nou omdat alle massa media over heel de wereld in de broekzakken van de grote industrietakken zit. Komt iets niet op het 8uur nieuws, dan is het voor het grootste deel van de bevolking niet waar of uberhaupt onbekend.
Gister nog een aardige speech op Youtube gezien van Robert Kennedy Jr. over de corrupte massamedia in de VS. In de meeste landen is het niet veel anders.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Let wel dat je op school geconditioneerd wordt om 'in the box' te denken.

Ja, wat is het nou? :P

Als ik minder verstand van toxicologie heb dan Roberts & Blaylock is het niet goed en als ik er méér verstand van heb is het óók niet goed. :D

Uitspraak van point blank op maandag 30 augustus 2010 om 12:32:
wat ik niet begrijp is dat jij wel kan erkennen dat er concurenten zijn die een andere zoetstof hebben ontwikkeld, en dan onderzoek laten doen waaruit aspartaam giftig blijkt

Een geruchtenmachine op gang houden is iets anders dan onderzoek doen.

Maar weet je wat ik nou echt IN- en IN-zielig vind?

Alle posts van één persoon lopen minnen, inclusief dit:
Uitspraak van Demente Taart op zaterdag 28 augustus 2010 om 18:53:
Dan kunnen we m.i. het beste beginnen met het verbieden van E948 want dan is iedereen meteen uitgeluld. Lekker efficient, dit dat zus zo. B)

en dit:
Uitspraak van Demente Taart op zaterdag 28 augustus 2010 om 19:06:
Ja natuurlijk is het een complot. Duh! :P

Probeer maar eens aangifte te doen tegen Albert Heijn dat ze daar zomaar aspartaam en glutamaat verkopen zonder speciale vergif-stickers! Moet je opletten wat er dan met je aangifte gebeurt! :@

omdat die persoon de tijd neemt om ergens een wetenschappelijk onderbouwd antwoord op te geven,

Kinderachtig zootje hier, zoek het ook maar uit verder, ik ben weg. :bye:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Demente Taart op maandag 30 augustus 2010 om 13:03:
omdat die persoon de tijd neemt om ergens een wetenschappelijk onderbouwd antwoord op te geven,

Kinderachtig zootje hier, zoek het ook maar uit verder, ik ben weg

minnen? wtf? ik heb je niet gemind :no: vroeg me gewoon af waarom "onderzoek" en "wetenschappelijk onderbouwt" altijd een soort autritair argument voor mensen is... het begrip bias is helaas niet bij iedereen bekend.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
om 'in the box' te denken.

Volgens mij heb je hier een prima Nederlandse variant voor. Loyaal blijven aan het Nederlands potverdepotver. Wat is dat toch met dit land.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Het beste voorbeeld wat ik ooit gehoord heb, is het 'de aarde is plat <> de aarde is rond' verhaaltje. Vroeger beweerden alle grote denkers en geleerden dat de aarde plat was, en wie anders beweerde kon zelfs op de brandstapel eindigen. Op een gegeven moment werd er onomstotelijk aangetoond dat de aarde rond was, en ineens was je een halve zool als je zei dat de aarde plat was. Maar in beide tijden waren het de slimste mensen en de hoogst opgeleiden die in hun tijd de onomstotelijke waarheid in handen hadden. 'Wat wij zeggen is waar, en degene die anders beweert moet zijn muil houden want

Zo werkt het idd.(Y) Dat iemand hoog leraar is of een andere titel draagt wil absoluut niet zeggen dat ze de waarheid dragen. Wil echter niet zeggen dat je geen respect mag hebben voor gedegen onderzoek.

Maar wat is het met die onderzoeken van tegenwoordig. Bedrijven hebben altijd een grote invloed zelfs op de universiteiten. Een groot deel van de financiering van universiteiten zijn afhankelijk van grote multinationale bedrijven. Een bekende sector is de farmaceutische industrie. Onderzoeken krijgen hun centen dikwijls van industrieen waardoor de onderzoeken vaak niet onafhankelijk uitgevoerd kunnen worden zonder dat er sprake is van belangenconflicten. De onderzoeken zijn voor de Farm. industrie en worden betaald door de farm.industrie en de uitkomsten van het betreffende onderzoek zijn dikwijls positiever dan de werkelijkheid. En dat wordt steeds erger. Daarom heb ik zelf geen hoge pet meer op van onze cultuur zoals die zich tegenwoordig ontwikkeld. De globalisatie maakt het alleen maar complexer en moeilijker aan te pakken waardoor leugens, propaganda en ontwrichting steeds vaker voor zullen komen in de wereld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op maandag 30 augustus 2010 om 16:54:
Volgens mij heb je hier een prima Nederlandse variant voor. Loyaal blijven aan het Nederlands potverdepotver. Wat is dat toch met dit land.

Ja weet zo niet 'in de doos denken?' :\

Uitspraak van Jantje trammelantje op maandag 30 augustus 2010 om 16:55:
De onderzoeken zijn voor de Farm. industrie en worden betaald door de farm.industrie en de uitkomsten van het betreffende onderzoek zijn dikwijls positiever dan de werkelijkheid.

Het zogenaamde 'window-dressing' of in jouw terminologie 'raam-aankleding' ;)

Het % aan onafhankelijk onderzoek lijkt steeds minder te worden, wat logisch is omdat het % geld in een steeds hoger tempo naar steeds groter wordende mega-corporaties gaat...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en dit:
Uitspraak van Demente Taart op zaterdag 28 augustus 2010 om 19:06:
Ja natuurlijk is het een complot. Duh!

Probeer maar eens aangifte te doen tegen Albert Heijn dat ze daar zomaar aspartaam en glutamaat verkopen zonder speciale vergif-stickers! Moet je opletten wat er dan met je aangifte gebeurt!

Kinderachtig zootje hier, zoek het ook maar uit verder, ik ben weg

Zonde dat je weg bent. Snap het ook niet wat je met minnen bedoelt.. Moet wel toegeven dat je AH verhaaltje het stomste stukje was wat ik in dit topic gelezen had, en dat zegt ook wel wat..

Als ik minder verstand van toxicologie heb dan Roberts & Blaylock is het niet goed en als ik er méér verstand van heb is het óók niet goed.

Dat is een gedurfde aanname denk ik.. Als studentje...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 augustus 2010 om 12:46:
Zonde dat je weg bent. Snap het ook niet wat je met minnen bedoelt.. Moet wel toegeven dat je AH verhaaltje het stomste stukje was wat ik in dit topic gelezen had, en dat zegt ook wel wat..

Dat was een sarcastisch voorbeeld van hoe de gemiddelde complotdenker te werk gaat.

Waarschuw beheerder
Dat zijn dan wel de slecht geinformeerde voorbeelden... Maar die heb je inderdaad behoorlijk veel ja..
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 augustus 2010 om 12:40:
Ja weet zo niet 'in de doos denken?' :\

Heb je ooit gedacht aan hokjesdenken? Of aan eenzijdig gerichtheid? dit zijn zeer duidelijk Nederlandse woorden. de Engelse varianten die je gebruikt daarvan weet de 3/4 niet precies wat ermee bedoeld wordt en is hoogstens interessant om te gebruiken. Absurd dus dat men er zo vaak mee gooit. De verpakking is blijkbaar interessanter dan de inhoud. Men kan steeds moeilijker deftig of diepgaand praten terwijl ze wel met onbenullige Amerikaanse woorden op de proppen komen. Hoog tijd dat er aandacht aan wordt besteedt. Hou het gewoon Nederlands want dan begrijpt iedereen het.(Y)
Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik gebruik zo min mogelijk aspartaam, omdat ik wel denk dat het erg ongezond is"

light producten zijn trouwens goor
EDIT: en ik dacht altijd dat het aspartaaN was:$
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 31 augustus 2010 om 17:36:
Heb je ooit gedacht aan hokjesdenken? Of aan eenzijdig gerichtheid? dit zijn zeer duidelijk Nederlandse woorden. de Engelse varianten die je gebruikt daarvan weet de 3/4 niet precies wat ermee bedoeld wordt en is hoogstens interessant om te gebruiken. Absurd dus dat men er zo vaak mee gooit. De verpakking is blijkbaar interessanter dan de inhoud. Men kan steeds moeilijker deftig of diepgaand praten terwijl ze wel met onbenullige Amerikaanse woorden op de proppen komen. Hoog tijd dat er aandacht aan wordt besteedt. Hou het gewoon Nederlands want dan begrijpt iedereen het

haha, moraalridder (y)

Hebt wel gelijk, maar iemand die 'in the box' denken niet begrijpt heeft zelfs op dit forum niets te zoeken.. Met 'in the box' denken bedoel ik trouwens geen hokjesdenken, dat is toch net iets anders. Ik zou het in het Nederlands eerder vertalen als: Het niet buiten de door de maatschappij of wetschrijvende instantie vastgestelde grenzen van geaccepteerde mogelijkheden kunnen en willen denken.

Het is dus breder dan hokjesdenken, want vaak zitten al die hokjes 'in the box' ;)

Het sterke aan sommige Engelse termen is dat je met 1 woord een heel verhaal in het Nederlands kunt vervangen. Verder ben ik ook net zo goed als jij tegen het onnodig gebruiken van engelse termen. Veel mensen doen dat alleen maar om interessant te lijken, vooral op TV.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 september 2010 om 10:06:
vooral op TV

das ook de :devil:

Waarschuw beheerder
+2
(permanent verbannen)
Uitspraak van point blank op maandag 30 augustus 2010 om 12:05:
Ik mijdt ze daarom zo veel mogelijk, zeker E - nummers (smaak/kleur toevoegingen).

Vitamine C is ook een E-nummer, het natuurlijke rood uit kersen en uit rooie bietjes ook, azijnzuur is een E-nummer, net als allerhande onschuldige stofjes die gewoon uit natuurlijke bronnen gewonnen worden.

Je moet niet kijken naar OF iets een E-nummer is, maar naar WAT het voor stof is. Ascorbinezuur, een antioxidant (ook in je lichaam btw) wordt gebruikt om appelmoes te bewaren zonder dat het verkleurt. Dat is niets anders dan vitamine C.

Nog een voorbeeld: E331, een zuurteregelaar, is niets anders dan een zoutoplossing van citroenzuur, trisodium citraat. Dat spul is ook totaal onschadelijk.

De groene kleurstof in planten, chlorofyl, is E140, en wordt bijv. gebruikt in het groen kleuren van pastasliertjes enzo.

Je kijkt kritisch naar die shit en dat is alleen maar goed, maar te paniekerig reageren is ook niet nodig, veruit de meeste E-nummers zijn volstrekt onschadelijk en komen van nature al in groente en fruit voor.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kom negatieve berichten tegen, maar ook weer berichten die die negatieve berichten ontkrachten. Dat 't allemaal maar bangmakerij is. I don't know what to believe. Ik gebruik 't iig voorlopig nog gewoon. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik gebruik bij toeval geen aspartaam (drink geen light-drank etc), maar ik geloof wel dat het erg slecht voor de gezondheid is"

Werkzaam bij AGT-Events
Artiest {SHOWLIST artist 4982, 72939}
Waarschuw beheerder
Tis heel simpel, zolang je matigt is er niks aan de hand, als je Coca Cola Zero drinkt alsof het water is word het een probleem denk ik zo...
Zo nu en dan een light drankie maakt niet uit, maar de afwisseling houdt het goed lijkt mij!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Firephyte op zondag 5 september 2010 om 18:45:
denk ik zo

Uitspraak van Firephyte op zondag 5 september 2010 om 18:45:
lijkt mij!

Je hebt je er goed in verdiept. Jammer dat veel mensen klakkeloos hun kromme logica uit onwetendheid aannemen en zo een hoop kennis over de wereld(in dit geval de lichamelijke- en hersenschade van 95%van het supermarktvoedsel) missen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Erik:bier: op woensdag 8 september 2010 om 13:34:
Je hebt je er goed in verdiept. Jammer dat veel mensen klakkeloos hun kromme logica uit onwetendheid aannemen en zo een hoop kennis over de wereld(in dit geval de lichamelijke- en hersenschade van 95%van het supermarktvoedsel) missen.

gast, wat snap jij er niet aan? Alles wordt heus goed getest en niks is schadelijk, anders zouden ze het niet verkopen :rot: En waarom zou je zelf nadenken, als andere daar al onderzoek naar hebben gedaan? :lol:

Waarschuw beheerder
+1
Als een aardige man op TV vol overtuiging zegt dat een product significant verbeterd is, of goed voor je is, dan is dat uiteraard ook 100% de waarheid ja.. Waar moeten we anders onze kennis vandaan halen?

Het is eigenlijk ook wel grappig allemaal... Het is een zeer intelligent opgezet systeem, de massa-media.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat die stressfactor die je jezelf aandoet door het gegeven dat aspartaam slecht voor je is nog slechter voor je is dan die paar gram aspartaam die je over je leven verspreid binnen krijgt....

onwetendheid is een zegen...
Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik gebruik absoluut geen aspartaam, omdat ik er van overtuigd ben dat het de gezondheid zwaar aantast"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op donderdag 9 september 2010 om 15:17:

"innocence is bliss" ik ken hem. soms is hij van toepassing, maar in vele gevallen vind ik van niet...

De meeste mensen zullen zoals jou redeneren, maar dat is ook precies de reden dat de samenleving zo geworden is als dat hij geworden is.

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 september 2010 om 12:30:
Uitspraak van Quiet_Wildcard op donderdag 9 september 2010 om 15:17:

"innocence is bliss" ik ken hem

blijkbaar ken je m niet....

Waarschuw beheerder
Aspartaam geeft een gore bijsmaak, daarom drink en/of eet ik geen producten waar het in zit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op vrijdag 10 september 2010 om 12:55:
blijkbaar ken je m niet....

ignorance (moest ff snel want was op het werk)
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 september 2010 om 12:30:
De meeste mensen zullen zoals jou redeneren, maar dat is ook precies de reden dat de samenleving zo geworden is als dat hij geworden is.

Das wel heel erg allesomvattend opgemerkt voor een specifiek onderdeel zoals aspartaam.

Heb er geen zin om ook nu dieper op in te gaan...

Kijk kom net van Q-base... en de verhalen daarover gaan ook dat het een nucleaire opslagplaats is geweest... dat de geigertellers nu nog uitslaan en in die context kan je aspartaam ook zetten...