dat probeer ik niet, dat doe ik. Jouw stelling is zo kort door de bocht dat hij zelfs geen stand hout tegen zo'n onnozel vergelijk, misschien dat ik je stelling niet zo serieus neem als jij die doet. maar echt ik kan het niet serieus nemen als argument.
De uitslag van de verkiezingen per stembureau:
http://www.nrcnext.nl/stembureaus/
Hoe toevallig is het niet dat in de regio rijnmond het stemgedrag overeen komt met de inwoners van de wijk:
Gemengde of Autochtone wijk --> VVD of PVV de grootte
Allochtonenwijk --> PvdA de grootste
en wederom wordt niet gemaand over het meer blauw, beter verzorgings etc wat hij ook wil.
De PVV is idd veel breder geworden dan alleen het welbekende islam/immigratie-standpunt.
Maar steekhoudende argumenten.... ho maar.
In Groningen stemmen mensen ook nog erg veel PvdA zie ik op die kaart.
Maar wat jij niet haalbaar vind, wil nog niet zeggen dat het ook niet haalbaar is
Zwitserland red zich ook prima.
Dat is gewoon een constatering. die jij niet kan weerleggen omdat jij niet weet hoe de wijken hier in elkaar zitten qua beovlkings samenstelling en het heeft nikste maken met Karkrade. Dus ik weet niet wat je wil weerleggen kerel?
dus hier komt de vraag, leg dit dan eens wat beter uit, met wat je bedoelt met.
"Hoe toevallig is het niet dat in de regio rijnmond het stemgedrag overeen komt met de inwoners van de wijk"
En als de bezuinigingen/kosten maar bespaard kunnen worden over de rug van bepaalde mensen !
Dus de conclusie blijft staan dat met name arme, laag-opgeleide mensen oftewel tokkies op de PVV stemmen
Het gaat er niet om wat hij vind, maar wat binnen de internationale verdragen van bijvoorbeeld de V.N. en de E.U. niet mogelijk is.
Een Huisje te koop in een wijk waar de PVV als grootste uit de bus kwam:
Verdragen kunnen worden opgezegd. Maar dat is niet altijd wenselijk. Maar het roer mag op bepaalde vlakken echt wel eens om. de mesnen voelen zich bedonderd door de huidige machtshebbers dus gaan ze wat anders stemmen.
Uitzondering die de regel bevestigd. In sommige wijken was het nu eenmaal wenselijk verschillende inkomens naast elkaar te plaatsen uit politieke correctheid.
Er is al een redelijk streng immigratiebeleid en het kan eventueel strenger, maar op de gebieden waar ze vandaan komen selecteren is onmogelijk.
Daarom zou een ander kiesstelsel een vooruitgang zijn. Het Duitse districtenstelsel zorgt voor en directere democratie, omdat je in je eigen kiesdistrict iemand kiest en dus er een directere link tussen kiezer en politiek is
T zijn in die wijken de "normale" huizen tjap
Je kent de uitspraak nood breekt wet.
Op welke mensen doel je dan?
Waarbij de islamitische cultuur toch echt het meest moordzuchtig, onbeleefd en onrespectvol is.
Hoezo ?!
Mensen voelen zich zeker bedonderd. Daarom zou een ander kiesstelsel een vooruitgang zijn. Het Duitse districtenstelsel
Er is al een redelijk streng immigratiebeleid en het kan eventueel strenger, maar op de gebieden waar ze vandaan komen selecteren is onmogelijk.
Je kent de uitspraak nood breekt wet.
met als VEREISTE, het kunnen spreken van de nederlandse taal."
wat hoezo? staat er toch?
Dan hadden die overstappers bij de verkiezingen AL kunnen stemmen voor meer blauw, beter verzorgings etc.
Uitspraak van Thijs-Biek op zondag 18 juli 2010 om 14:42:
Blijkbaar delen miljoenen anderen min of meer mijn mening.
Zal ik dan echt zo ver ernaast zitten?
Jazeker dat zijn moment opnamen !
Zullen dan alle overstappers naar de PVV gaan voor Girt met zijn Islamistische problemen ???????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en wederom wordt niet gemaand over het meer blauw, beter verzorgings etc wat hij ook wil.
Wat ik zie van mijn oude stad (Leiden) zijn het toch echt de volksbuurten. Hetzelfde zie je in de volksbuurten van een Den Haag, Rotterdam en andere steden. Steden als Schiedam en Almere zijn voor de gezinnen die uit zulke volksbuurten komen van Amsterdam en Rotterdam en net genoeg verdienen voor een goedkoop huis. Sterker nog. Dat is zelfs helemaal je eigen verhaal van ''weggejaagde'' mensen.
Welke nood?
Er is een probleem met al in Nederland wonende allochtonen, waarvan de ouders destijds hierheen gehaald zijn gedurende de tijd dat het inderdaad wél vrijwel probleemloos was om naar Nederland te komen.
Alle moslims weg, dan heb je ook niet NOG meer blauw op straat nodig.
Niet dan ?!
Nee niet dan. Ik zeg dat de immigratie moet stoppen.
De VVD stelt hoge eisen
Het is nu nog steeds redelijk makkelijk om voor huwelijksmigratie hierheen te komen.
De werkende arbeidersklasse met gegemiddeld inkomen zijn de mensen die veelal op de PVV stemmen.
Ook daarvoor zijn nu inkomenseisen en daarbij zou ook een toetsing van de beheersing van de Nederlandse taal moeten.
Wilders zegt: de Islam moet stoppen en dat is heel wat anders dan de immigratie van eventuele criminelen van de voorheen Oostbloklanden en extreme moslims !
Mensen met een gemiddeld inkomen zullen in een grote stad in oudere volksbuurten wonen
Dan zullen de andere partijen ook water bij de wijn moeten doen of anders een andere formatie of opnieuw stemmen.
As simples as that.
Je onwetenheid is aandoenlijk.
Het gaat er niet om wat hij vind, maar wat binnen de internationale verdragen van bijvoorbeeld de V.N. en de E.U. niet mogelijk is.
Echt niemand snapt dat de niet E.U.-landen die het ook prima doen evengoed afhankelijk zijn van Europa.
de PVV
Voorlopig zijn de eisen nog niet streng genoeg want als we over huwelijksmigratie praten dan parten we over duizenden mensen per jaar.
Het is pas aandoenlijk om te zien hoe je het voor je vriend Roger wilt opnemen!
De vorm die men in Euro wil aannemen, heb je echt niet nodig om een stevige economische basis neer te zetten.
Dat zijn slechts zo'n 7-8 standpunten allemaal over de immigratie.
zou de laatste keer geweest zijn dat ik vvd gestemd heb dan.
Ja, maar zodra wij of meer landen zouden stoppen met ons zelf afhankelijk te maken van Europa over dat soort zaken
De PVV heeft zichzelf al een keer eerder de mogelijkheid tot regeren ontnomen en zullen opnieuw wegduiken.
Volgens mij was dat het CDA he
Dat is zien wat je wil zien. Het stond tenslotte de PVV geheel vrij alles met de VVD te overleggen en daar overeenstemming mee te bereiken. Dan stond het CDA voor het blok en hadden ze wel moeten aanschuiven.
Edit na nieuwsupdate:
Dan wordt het opnieuw verkiezingen of Pvda-CDA-VVD.
PVV wilde wel praten..
Cohen wil niet praten over VVD-PVDA-CDA
zijn die standpunten zeker wel haalbaar.
schande en een enorme recessie.
Geen paars +
Volgens mij ben je nog steeds in de luren gelegd door oude en dus verkeerde cijfers
Edit na nieuwsupdate:
Dan wordt het opnieuw verkiezingen of Pvda-CDA-VVD. De PVV heeft zichzelf al een keer eerder de mogelijkheid tot regeren ontnomen en zullen opnieuw wegduiken
Dacht het niet. De immigratie van niet-westerse allochtonen neemt weer toe.
De PvdA, GL en D66 willen gewoon een soort links kabinet met een vleugje VVD. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Wat lul jij nou. Op het nieuws wat ik heb gezien zeiden dat nieuwe verkiezingen nog heel erg ver weg zijn.
De VVD wil nog kijken naar de mogelijkheden voor een midden-kabinet. Maar dat wil de PvdA wrs niet.
Dan moet men toch serieus kijken naar de mogelijkheden van een rechts kabinet. Maar dan moet het CDA zichzelf niet zo achterlijk op stellen. De PVV trof vorige keer geen blaam. Wilders had gelijk toen hij zei dat je onderhandelingen met 3 partijen doet.
Wilders had gelijk toen hij zei dat je onderhandelingen met 3 partijen doet.
maar Wilders heeft het bijzonder stom gespeeld door niet met de VVD rond de tafel te gaan zitten.
Zou wat zijn als de mogelijkheden van Paars+ besproken werden, maar Cohen nog niet aan tafel wilde schuiven en eerst de andere partijen er maar samen uit laat komen. Slaat naturlijk nergens op!
Het liefst wil men inderdaad geen nieuwe verkiezingen.
Ik ben benieuwd waar je deze cijfers vandaan hebt.
Het CDA wil uiteraard niet met Wilders samenwerken, maar Wilders heeft het bijzonder stom gespeeld door niet met de VVD rond de tafel te gaan zitten. Daarmee heeft hij zichzelf buitenspel gezet en ik denk dat dat expres gedaan is. Er zijn enorme verschillen tussen de VVD en de PVV, die waarschijnlijk onoverbrugbaar zijn en wat dat betreft heeft het CDA het slim gedaan. Het was echter Wilders zelf die het niet aandurfde om dan de mogelijkheid tot regeren te onderzoeken, zelfs met een eventueel minderheidskabinet VVD-PVV.
Uitspraak van Thijs-Biek op dinsdag 20 juli 2010 om 22:14:
Wilders had gelijk toen hij zei dat je onderhandelingen met 3 partijen doet.
Precies! Zou wat zijn als de mogelijkheden van Paars+ besproken werden, maar Cohen nog niet aan tafel wilde schuiven en eerst de andere partijen er maar samen uit laat komen. Slaat naturlijk nergens op!
Het CDA is degene die hier schuld aan heeft. De PVV doet er idd verstandig aan om met een geheel mogelijk kabinet om tafel te gaan zitten en geen deel daarvan.
eventueel minderheidskabinet VVD-PVV.
Onderhandelen met de PVV is pijnlijk met het oog op de gevestigde orde. Daarom is het CDA nu nog terughoudend. Maar men zal maar eraan moeten wennen dat de tijden veranderen.
Het CDA is degene die hier schuld aan heeft. De PVV doet er idd verstandig aan om met een geheel mogelijk kabinet om tafel te gaan zitten en geen deel daarvan.
Mogelijkheden om bijv met de PvdA te regerenworden vaak als eerste onderocht terwijl dit gezien hun dalende populariteit niet terecht is.
niet kán regeren want de oppositie knalt alles toch van de baan.
anders is een zakenkabinet ook nog een optie.
Dit is niet zo'n duidelijk document, maar zelfs met aftrek van de oost Europeanen etc zal het wrs nog wel om duizenden gaan.
(wat rutte ook wel wil)
Dus eigenlijk zeg je dat de PVV maar helemaal niet moet regeren, omdat de enige mogelijkheid een minderheidskabinet is. Dan lijkt het me fair dat er ook niet naar onderzocht wordt. Ik zie namelijk ook een CDA niet aansluiten bij een PVV.
Onzin. Rutte is juist een liberaal in tegenstelling tot de nu overheersende rechts-conservatieve meuk die de overhand heeft bij de VVD o.l.v. een Wiegel en Bolkestein. Het was niet voor niets de gematigde liberaal Rutte tegenover de havik Verdonk. Een D66 en op sommige punten zelfs GroenLinks staan dichter bij zijn persoonlijke opvattingen dan de PVV. Dat neemt niet weg dat enkele partijprominenten en het grootste gedeelte van de VVD-stemmers wel voor een coalitie met de PVV zijn.
Kom nou Wilders zit al lang genoeg in Den Haag om te snappen dat het CDA een tactisch smerige zet maakte, zoals die verachtelijke gristenen zo ongeveer elke partij bedonderen om zoveel mogelijk hun eigen zin door te drijven. Als hij dan wel écht graag zou regeren had hij alsnog met de VVD aan tafel moeten zitten. Dan zet je namelijk het CDA voor het blok als je er uit komt en moet het CDA wel meegaan, in plaats van de huidige situatie waarin Wilders waarschijnlijk vrijwel alles moet inleveren om het CDA erbij te krijgen. Zo heeft hij zichzelf buitenspel gezet.
Maar dan moet het CDA zichzelf niet zo achterlijk op stellen.
Eventueel zelfs voor een VVD-PVV minderheidskabinet?
Het stond tenslotte de PVV geheel vrij alles met de VVD te overleggen en daar overeenstemming mee te bereiken. Dan stond het CDA voor het blok en hadden ze wel moeten aanschuiven.
wat had je nu verwacht dat een VVD-PVV minderheidskabinet klaar krijgt?
Wilders was banger dat hij er wel uitkomt met de VVD dan niet Het CDA zal zich nooit commiteren aan de haat agenda tegen een religie van de PVV. Maar als VVD en PVV er op de overige (sociaal economische) punten uitkomen, willen ze best gedoogsteun geven Maarja, dan zit de PVV erbij als het malle linker broertje van de VVD en dat is electoraal gezien niet heel handig
eigen interpertatie