Partyflock

Forumonderwerp · 1086993

Waarschuw beheerder
Yvon Jaspers volgt vijf ongeneeslijk zieke jongeren

Maartje, Pieter Jan, Sandra, Bob en Lonneke kiezen voor het leven. Maar ze zijn doodziek. Yvon Jaspers volgt ze in de laatste fase van hun leven. Bob (30) gaat opnieuw samenwonen met zijn vriendin. Omdat het weer zo goed gaat tussen de twee willen ze proberen een kindje te krijgen. Lonneke (26) heeft haar eigen urnenbedrijf en reist af naar Gambia waar haar werkplaats zich bevindt. Maartje (31) past een trouwjurk. Niet dat ze gaat trouwen, maar ze vindt dat je dat als vrouw gewoon een keer in je leven gedaan moet hebben. Danseres Sandra (30) kan door haar ziekte zelf niet meer dansen, maar begeleidt haar collega’s nog wel bij optredens. Pieter Jan (15) laat de namen van zijn negen beste vrienden op zijn lichaam tatoeëren en viert op zijn zestiende verjaardag dat hij eindelijk legaal bier mag drinken.

Yvon: "In de tijd dat ik deze mensen heb leren kennen heb ik een enorme bewondering gekregen voor de manier waarop zij in het leven staan. Ik kan niet wachten tot iedereen deze mensen mag gaan leren kennen. Ik ben zo trots, zo ongelofelijk trots op ze. Hun verhaal moet worden verteld. Nog heel lang."

Waarschuw beheerder
donateur
heb veel respect voor die mensen, hoe ze er mee omgaan, maar ik ga er niet naar kijken, ik kan daar echt niet tegen..

Waarschuw beheerder
donateur
Yvon Jaspers :dood: jammer dat zij dit programma nu presenteert
Waarschuw beheerder
Vind Yvon Jaspers juist erg leuk, ook leuk dat zij het presenteert. Zij heeft een zekere empathie in zich, die menig presentator/presentatrice mist..... :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Iew nee sorry, zitten we niet bepaald op een lijn
Waarschuw beheerder
Daar had ik de rest van de zin niet voor hoeven lezen, bij "Iew" had ik dat ook al door :) !

Waarschuw beheerder
Kijk er nu al naar uit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 10:27:
Yvon Jaspers

praat nog steeds alsof ze het klokhuis presenteert :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Confronterend, maar wel boeiend!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 10:27:
Yvon Jaspers

Laat maar.
Waarschuw beheerder
http://www.mediajournaal.nl/2010/03/01/yvon-jaspers-over-mijn-lijk-moet-gemaakt-worden.html

Drie van de vijf jongeren zijn tijdens de opnameperiode gestorven. Je komt dan in een raar soort rouw terecht. Ik ben naar hun uitvaarten geweest en voelde me daar niet eenzaam. Het is natuurlijk wel gek dat je iemand heel goed hebt leren kennen maar feitelijk geen onderdeel uitmaakt van zijn of haar leven.
Van één van de overledenen is ook het overlijden gefilmd, op verzoek van de overledene. Het is volgens Jaspers mooi in beeld gebracht

Van alle 15 jongeren uit de 3 seizoenen leven nog maar 3 mensen. Wiebe uit seizoen 1 leeft nog en dus uit siezoen 3 nog 2 mensen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 februari 2010 om 11:09:
heb veel respect voor die mensen, hoe ze er mee omgaan, maar ik ga er niet naar kijken, ik kan daar echt niet tegen..

niks aan toe te voegen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op woensdag 3 maart 2010 om 06:50:
Van één van de overledenen is ook het overlijden gefilmd, op verzoek van de overledene. Het is volgens Jaspers mooi in beeld gebracht

Vind dit toch wel iets te heftig, eerlijk gezegd.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Karin 8) op dinsdag 2 maart 2010 om 15:06:
Confronterend, maar wel boeiend!

helemaal mee eens
Waarschuw beheerder
donateur
Ben wel benieuwd hiernaar.. heb de vorige uitzendingen ook gezien en vond het aangrijpend.
Knap dat iemand zich zo durft bloot te geven..!
Waarschuw beheerder

Vind ik idd ook iets té.

Maar goed programma, van zulke dingen ga je je eigen leventje vaak wat meer waarderen :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van roomsterr' op donderdag 4 maart 2010 om 10:02:
Vind dit toch wel iets te heftig, eerlijk gezegd.

Inderdaad is dat behoorlijk heftig. Maar misschien was de overledene niet bang voor de dood en wilde hij of zij laten zien dat de dood een bevrijding kan zijn.

M`n nichtje is overleden aan hodgkin, zij keek er op het einde echt naar uit om "bevrijd" te zijn.

Waarschuw beheerder
waar voor de deelnemers de ogen sluiten, opent het misschien ook de ogen van de mensen die het zien.
Waarschuw beheerder
Van één van de overledenen is ook het overlijden gefilmd, op verzoek van de overledene.

Wow...
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 4 maart 2010 om 12:10:
Vind ik idd ook iets té.

Waarschuw beheerder
Mooi programma maar erg jammer dat Yvon Jaspers het presenteert :'(

Waarschuw beheerder
15-jarige in derde serie Over Mijn Lijk
Op 11 maart begint een nieuw seizoen van Over Mijn Lijk, dit keer met Yvon Jaspers als presentator. Inmiddels heeft BNN bekendgemaakt wie de vijf hoofdpersonen zijn die we dit keer volgen: Maartje, Pieter Jan, Sandra, Bob en Lonneke. Het belooft weer een aangrijpende serie te worden met bikkelharde verhalen uit het echte leven.
De vijf vertellen zelf over hun ziekte:

BOB
‘Ik ben Bob, 30 jaar en woon sinds een tijdje opnieuw samen met mijn vriendin Nancy. In 2005 ontdekte ik een bult in mijn hals, wat een tumor bleek te zijn. En alsof dat al niet erg genoeg was, bleek ook mijn linkerlong vol kankercellen te zitten. Diagnose: Hodgkin 2b unfavourable. Ik ben ruim 2 jaar behandeld, maar de ziekte bleef terugkomen. En nu ben ik niet meer te genezen…… Ondanks deze diagnose, wil ik een zo normaal leven leiden en doe ik de dingen waar ik zin in heb of energie van krijg en daarnaast hebben Nancy en ik nog een kinderwens. Kortom: wachten op magere Hein doe ik niet, ik leef en geniet!’

LONNEKE
‘Ik ben Lonneke, 26 jaar en in 2003 kreeg ik te horen dat ik borstkanker had. Een strijd die ik graag wilde winnen, maar dát bleek vijf jaar later onmogelijk; er werden uitzaaiingen gevonden in mijn lever. Op zoek naar een mooie urn voor mijzelf, is het idee ontstaan hier meer mee te doen. Inmiddels run ik een bedrijfje in handgemaakt houten urnen, die in Gambia worden gemaakt. Zelf ga ik er binnenkort ook weer naartoe, maar dan om mijn eigen urn te laten maken!’

PIETER JAN
‘Ik ben Pieter Jan, 15 jaar. In de zomer van 2008 brak ik mijn been, wat niet een ‘gewoon’ gebroken been bleek te zijn maar botkanker. Met uitzaaiingen naar de rest van mijn lichaam. Op dat moment wist ik al dat ik echt de lul was. Ik heb niet zo heel lang meer te leven, maar wil wel nog zoveel mogelijk meemaken. Met mijn negen vrienden bijvoorbeeld, die ik allemaal op mijn lichaam heb laten tatoeëren omdat ze zo belangrijk voor me zijn. En ik badminton ook door tot ik niet meer kan, ook nu dat gedwongen in een rolstoel moet. Wat ik verder nog wil halen? De 16! Kan ik eindelijk legaal bier drinken…’

SANDRA
‘Ik ben Sandra, 30 jaar en altijd professioneel danseres geweest. Door mijn uitgezaaide eierstokkanker heb ik het dansen op moeten geven, maar de passie voor dansen blijft, ook nu ik ziek ben. Daarom begeleid ik nu danseressen bij hun optredens. Met mijn grote liefde Bas ben ik pas getrouwd en ook vriendinnen zijn een belangrijk onderdeel in mijn leven. Er zijn een hoop ontzettend leuke dingen die niet meer kunnen, maar nog veel meer dingen wel. En daar leef ik voor, zolang het kan!’

MAARTJE
‘Mijn naam is Maartje en ik ben 31 jaar. In 2007 vond ik een knobbeltje in mijn borst. Chemo, operatie en bestralingen leken te helpen en even dacht ik de kanker verslagen te hebben. Ongeveer een jaar geleden werd duidelijk dat de kanker toch uitgezaaid was, onder meer naar mijn lever. De strijd is dit keer niet meer te winnen. Daar baal ik van, want het leven is veel te leuk en er zijn nog zoveel leuke dingen die ik wil doen en meemaken! Daarom zet ik alles op alles om maximaal te leven. Deze wereld is nog niet van me af!’

De derde serie van Over Mijn Lijk wordt op Nederland 1 uitgezonden. Het is voor het eerst – los van enkele eenmalige programma’s – dat BNN op het vlaggenschip van de publieke omroep mag uitzenden.

Zie ook:
- Over Mijn Lijk gaat voor miljoenenpubliek op Nederland 1
- Patrick Lodiers trekt Over Mijn Lijk niet meer

Waarschuw beheerder
Heb net de online aflevering gezien, en ik vind Yvon het juist erg mooi en respectvol presenteerd.
Ach ze schreeuwt nu en dan maar ja dat is hoe ze is.
Je kan geen appels met peren vergelijken en ik vind het dapper van haar want het is geen makkelijk programma.
Waarschuw beheerder
Erg aangrijpend programma, maar zo goed gedaan!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 maart 2010 om 20:30:
Heb net de online aflevering gezien, en ik vind Yvon het juist erg mooi en respectvol presenteerd.

Waarschuw beheerder
Net gekeken!
Blijft toch indrukwekkend hoor..
Waarschuw beheerder
donateur
pieter-jan, sandra en maartje zijn inmiddels overleden
sandra begin februari en de andere 2 in december

ik vind het goed dat yvon er zo luchtig mee omgaat,want zo komt het programma minder zwaar over
naarmate het programma verloopt en ziet dat ze ECHT achteruit gaan, gaat zij er denk ik ook wel anders mee om
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *PrInCeSsPeAcH* op vrijdag 12 maart 2010 om 00:16:
pieter-jan, sandra en maartje zijn inmiddels overleden
sandra begin februari en de andere 2 in december

Pieter-Jan is niet afgelopen december overleden maar al in 2008. Die is dan erg snel achteruit gegaan, in zomer 2008 bleek dat hij kanker had en nog geen half jaar later al overleden :(

Denk dat hij ook degene is waarvan ze het overlijden gefilmd hebben want in december 2009 waren de opnames van over mijn lijk al klaar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op zaterdag 13 maart 2010 om 08:02:
Pieter-Jan is niet afgelopen december overleden maar al in 2008. Die is dan erg snel achteruit gegaan, in zomer 2008 bleek dat hij kanker had en nog geen half jaar later al overleden

Denk dat hij ook degene is waarvan ze het overlijden gefilmd hebben want in december 2009 waren de opnames van over mijn lijk al klaar.

ja idd...dat zag ik later pas
dan ishet wel erg snel gegaan ja
op zijn site staat dat de laatste video-opnames donderdag zijn gemaakt en hij stierf een paar dagen later, dus dan hebben ze niet daadwerkelijk gefilmd dat ie zijn laatste adem uitblies: http://allaboutpieter.websitemaker.nl/pub?service=page/NewsItemPage&id=254154
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
en van sandra heb ik ook verkeerd gelezen want die is vorig jaar februari al overleden
Waarschuw beheerder
Na 2 afleveringen nog steeds erg veel respect voor Yvon, je moet sterk in je schoenen staan om zo'n programma te presenteren...Wat anderen ook zeggen, probeer dit zelf maar eens te doen.

Heb net even zitten lezen op de site hierboven, maar wat is dat hard gegaan zeg met die jongen! :( Ik snapte wel wat hij in de 1ste aflevering zei, dat als hij thuiszit, dat hij het gevoel heeft alsof hij zit te wachten op wat er komen gaat....

En Sandra... Dat vond ik heel naar om te zien, dan weet je al dat je dood gaat. Dan wil je nog alles doen wat je wil eigenlijk. Ze kan al niet meer dansen, en dan kan ze ook nog niet eens meer normaal eten, maar moet ze met een stoma en een zak "astronautenvoeding" aan haar lichaam lopen. Je loopt met een megalitteken rond, een bult onder je kleding! Dat deed me echt zeer!!! Heb meerdere mensen in mijn omgeving aan kanker ten onder zien gaan, maar die hadden het niet in hun darmen dus die "leefden er nog even lekker op los" grof gezegd..... Daarom vond ik dat echt zo naar!

Waarschuw beheerder
Aflevering 5 staat inmiddels online. Voorstukje van aflevering 6 is ook heftig. Denk dat we het overlijden van Sandra te zien zullen krijgen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zeer heftig allemaal. Vind trouwens dat Yvon het goed doet. Eerst had ik zoiets van nee niet Yvon Jaspers maar het valt me heel erg mee! Knap hoe ze ermee omgaat.
Waarschuw beheerder
ik vind yvon het niet bijzonder doen , ze reageerd vaak vreemd vind ik :)

mooie serie !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op vrijdag 2 april 2010 om 18:27:
ik vind Yvon het niet bijzonder doen , ze reageert vaak vreemd vind ik

Ben ik het wel een beetje mee eens. Vind absoluut niet dat ze het slecht doet, ik zou het haar niet nadoen!
Maar soms kwebbelt ze wat heen, en voelt ze naar mijn idee de hoofdpersonen niet zo goed aan.
Bijvoorbeeld toen ze met Bob en zijn vriendin naar zijn toekomstige graf gingen. Liet ze hen op die grond gaan staan. Leek alsof ze het zelf een beetje raar vonden.

Verder vind ik het een hele indrukwekkende serie. Opent maar weer eens mijn ogen over hoe kort het leven kan zijn.
En die dappere Pieter-Jan.... Zo snel zo ziek... Wat een vreselijk ziekte is het toch hè!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Isor op zaterdag 3 april 2010 om 21:08:
Bijvoorbeeld toen ze met Bob en zijn vriendin naar zijn toekomstige graf gingen

idd :) ik vind het allemaal maar vreemd hoe ze sommige vragen stelt enzo :)

het leven is idd kort dus geniet ervan :D

Waarschuw beheerder
brok in mie kiel
Waarschuw beheerder
Bijvoorbeeld toen ze met Bob en zijn vriendin naar zijn toekomstige graf gingen. Liet ze hen op die grond gaan staan. Leek alsof ze het zelf een beetje raar vonden.

heb het vanochtend zitten kijken, maar ik vind juist het tegendeel. Ze probeerde het juist luchtig te houden:)! Helemaal niks raars of ongemakkelijks aan.....

Verder vind ik het een hele indrukwekkende serie. Opent maar weer eens mijn ogen over hoe kort het leven kan zijn.
En die dappere Pieter-Jan.... Zo snel zo ziek... Wat een vreselijk ziekte is het toch hè!

Nou die arme jongen :'( ... Krijg elke x een brok in me keel als ik hem zie en zijn moeder! Wat moet het vreselijk zijn om je zoon in zo'n korte tijd (2 en een halve maand !!!!) zo hard achteruit te zien gaan.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Swollywood op zondag 4 april 2010 om 13:45:
heb het vanochtend zitten kijken, maar ik vind juist het tegendeel. Ze probeerde het juist luchtig te houden! Helemaal niks raars of ongemakkelijks aan.....

Is misschien ook mijn interpretatie.

Net aflevering 5 online bekeken. Heel erg emotioneel om te zien hoe twee jonge meiden afscheid nemen van hun geliefden en van het leven, helemaal op en moegestreden.

In deze aflevering vind ik dat Yvon het heel erg goed en oprecht doet. Doe het haar maar eens na, tjeetje!
Klein voorstukje gezien van de volgende keer dat ze in tranen is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 april 2010 om 10:36:
Aflevering 5 staat inmiddels online. Voorstukje van aflevering 6 is ook heftig. Denk dat we het overlijden van Sandra te zien zullen krijgen.

Dat denk ik ook :'(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op vrijdag 2 april 2010 om 18:27:
ik vind yvon het niet bijzonder doen , ze reageerd vaak vreemd vind ik

:yes: die patrick lodiers deed het stukken beter

yvon kan het beter bij de boeren houden, voor de rest een goed confronterend programma
Waarschuw beheerder
mooi programma, veel bewondering voor die mensen hoe ze ermee omgaan! En dan vooral die Pieter-Jan..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op zondag 4 april 2010 om 20:36:
die patrick lodiers deed het stukken beter

yvon kan het beter bij de boeren houden, voor de rest een goed confronterend programma

idd ja :) Patrick deed het stukken beter !
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op zondag 4 april 2010 om 17:47:
Uitspraak van Dani (F) op vrijdag 2 april 2010 om 10:36:

Dat denk ik ook

ja dat moet dan haast wel want op de site van pieter jan staat dat ze een paar dagen voor zijn dood de laatste opnames hadden gemaakt
Waarschuw beheerder
donateur
Gister alle 5 de afleveringen gezien, respect voor allen :yes:
Waarschuw beheerder
wow.. dit programma ontroert me erg diep. net 2 afleveringen achter elkaar gezien. erg heftig. veel respect voor de programmamakers. yvonne presenteert het erg goed
Waarschuw beheerder
Net aflevering 6 gezien. Sandra heeft euthanasie gepleegd :( Bizar...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neerhof :woep: op vrijdag 9 april 2010 om 14:56:
Net aflevering 6 gezien. Sandra heeft euthanasie gepleegd Bizar...

ja heb em ook gezien echt bizar idd , wel knap als je die keuze kan maken !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *david op zondag 4 april 2010 om 21:00:
En dan vooral die Pieter-Jan..

Denk dat het een enorme binnenvetter is, hij laat weinig emotie zien en is heel erg sterk naar de buitenwereld toe.

Uitspraak van Neerhof :woep: op vrijdag 9 april 2010 om 14:56:
Sandra heeft euthanasie gepleegd Bizar...

Dappere keuze :jaja:.... Heb het nog niet gezien, ga vanavond even kijken....
Waarschuw beheerder
donateur
Wat ontzettend sneu zeg 15 jaar en dan gewoon dood gaan voordat je de mooiste jaren van je leven mee maakt.
Waarschuw beheerder
Net even gekeken..
Vond het afscheid van Sandra wel emotioneel..
Wel heel mooi! Knap van dr...en wat een leuk mens moet dat geweest zijn! Zo vol humor nog tot het einde...
Volgende week afscheid van Pieter Jan...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Swollywood op vrijdag 9 april 2010 om 15:18:
Dappere keuze .... Heb het nog niet gezien, ga vanavond even kijken....

heb het net gezien
heftig hoor
erg zielig allemaal, heb weer lekker mee zitten huilen !

Uitspraak van :[ Cynthia :[ op zaterdag 10 april 2010 om 18:06:
Vond het afscheid van Sandra wel emotioneel..
Wel heel mooi! Knap van dr...en wat een leuk mens moet dat geweest zijn! Zo vol humor nog tot het einde...

Ja dat merkte je echt he, ook na die wandeling buiten dat ze zij en nu van mn pad af !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 15:10:
Ja dat merkte je echt he, ook na die wandeling buiten dat ze zij en nu van mn pad af !

Kreeg haast het idee dat haar niks mankeerde :O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 15:10:

Ja idd..
En "Is de thee op?...ja...oh das mooi ik ook"...
Mens had echt humor...zonde :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neerhof :woep: op woensdag 14 april 2010 om 12:50:
Kreeg haast het idee dat haar niks mankeerde

uhhh dan heb je lekker mensenkennis :lol:

als je haar in het begin van de serie zag en op het einde was toch wel een erg groot verschil ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op woensdag 14 april 2010 om 22:05:
als je haar in het begin van de serie zag en op het einde was toch wel een erg groot verschil ;)

Ja natuurlijk maar even los van het begin van de serie. Ze kwam nog erg levendig op me over toen ze die wandeling gingen maken ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neerhof :woep: op woensdag 14 april 2010 om 22:19:
Ja natuurlijk maar even los van het begin van de serie. Ze kwam nog erg levendig op me over toen ze die wandeling gingen maken

nou op mij kwam ze totaal niet levendig meer over :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Neerhof :woep: op woensdag 14 april 2010 om 22:19:
Ze kwam nog erg levendig op me over toen ze die wandeling gingen maken

vind je het gek wanneer je weet dat het je aller laatste keer is dat je buiten bent

Waarschuw beheerder
Waar kan je het zien?
Heb het vorig jaar een paar x gezien, maar moet zeggen dat ik me er niet helemaal goed bij voelde, zo jong....

Word je ff met je neus op de feiten gedrukt zeg!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 april 2010 om 00:21:
Waar kan je het zien?
Heb het vorig jaar een paar x gezien, maar moet zeggen dat ik me er niet helemaal goed bij voelde, zo jong....

Word je ff met je neus op de feiten gedrukt zeg!

http://overmijnlijk.bnn.nl/

Waarschuw beheerder
thnx gabber
Waarschuw beheerder
Indrukwekkende aflevering weer. Hulde voor Bob dat ie de vierdaagse uitloopt :respect:

Waarschuw beheerder
Aflevering 8 staat inmiddels ook online
Waarschuw beheerder
Heb net aflevering 6 gezien, maar echt tranen met tuiten zitten huilen zeg. Wat een bewondering heb ik voor deze mensen en hun familie....

Wat een afspiegeling als je daarvoor net MTV hebt zitten kijken, My Super Sweet 16 en vervolgens Pieter Jan in zijn bedje ziet liggen :( ....