Partyflock

Forumonderwerp · 1085559
1 volger · 5016x bekeken
Waarschuw beheerder
De Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft vandaag alle burgemeesters van Nederland in een brief gewaarschuwd voor de werkwijze van de Anti Fascistische Actie (AFA).

De linkse AFA benadert gemeentebesturen volgens de inlichtingendienst op 'oneigenlijke wijze' of onder 'valse voorwendselen' om demonstraties en bijeenkomsten van 'rechtse' partijen te voorkomen. Zo doen de antifascisten zich voor als antidiscriminatiebureau om er zo bij gemeenten achter te komen wanneer 'rechts' een demonstratie heeft gepland. Dit gebeurt ook in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen, zegt de AIVD.

Vervolgens neemt de AFA contact op met gemeenten en bijvoorbeeld zaaleigenaren om te waarschuwen voor de materiële schade die het gevolg kan zijn van dergelijke demonstraties. De schade is echter 'in de regel' juist het gevolg van de tegendemonstraties van de AFA, stelt de AIVD.

Iedere gemeente die ruimte biedt aan activiteiten van 'rechtse' bewegingen, kan te maken krijgen met de AFA. De AIVD brengt waar mogelijk de lokale autoriteiten in een vroeg stadium op de hoogte van de te verwachten ontwikkelingen.

Bron:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/370286/1/1/100/aivd-waarschuwt-voor-antifascisten.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 23:01:
Wat een domme reactie op mijn opmerking.:/

Ja, want je kan een leeuw die een ander dier opeet natuurlijk niet vergelijken met mensen die dieren eten. :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 februari 2010 om 00:46:
Uitspraak van Fritsje fraps op donderdag 11 februari 2010 om 00:38:
Als jij van een duidelijke mening zoals neo nazisme overstapt naar extreem links ben je gewoon nooit echt jezelf geweest daarom zeg ik ga eerst eens op zoek naar je ware ik.

Haha, nogmaals een bewijs dat je echt geen FLAUW idee hebt van wie ik ben en waar ik voor sta, anders had je precies begrepen waarom ik met mijn verleden gebroken heb. ;)

Er zijn heel veel ex-extreemrechtsen die ineens de extreemlinkse kant opzoeken. Aangezien beide geen functie hebben, behalve elkaar afslachten, begrijp ik zoiezo niet waarom je extreemlinks wordt. Waarom zou je uberhaupt nog bij puberale mensen wíllen zitten, als je er net mee gebroken hebt?

Ik snap dat je in je pubertijd met de verkeerde mensen in aanraking komt -criminelen, extreemlinks, extreemrechts, junks, etc- maar als je eenmaal wat ouder wordt, ziet dat wat je doet nutteloos is en vervolgens gewoon verder gaat met een andere extreme (die even weinig nut heeft) dan getuigd dat niet echt van slimheid.

Ik heb zelf ook weleens 'geflirt' met extreemrechts maar kwam er gauw genoeg achter dat het niets voor mij was. Wat ik uiteindelijk echt niet snap is waarom je je toekomst op het spel wilt zetten voor zoiets, ook al deel je die mening. Beide groepen brengen het immers op een zwaar (zelf)destructieve manier naar buiten.

Ik bedoel jij zegt... ze noemen je dan opeens een hippie, communist of nazi maar wat ben je dan bij extreemlinks als je zegt illegalen eruit? een neonazi (ben ook weleens bij krakerds op bezoek geweest). Nee ik denk niet dat je er wat mee opschiet om voor nog zon doelloze partij te kiezen en daarmee ook nog eens je ouwe vrienden in de rug te steken. (als je die niet had aan andere zijde negeer deze zin)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dip op woensdag 10 februari 2010 om 22:35:
Leftie er staan nog een aantal vragen voor je open in dit topic.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 10 februari 2010 om 22:37:
Wat heeft de AFA het afgelopen jaar gedaan wat niet "tegen" iets was?

Je snapt wel waar die eerste A voor staat? :roflol:

Gelukkig is het uurtje extreem-rechts/links moddergooien weer van start gegaan. Slotje!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 11 februari 2010 om 10:08:
Gelukkig is het uurtje extreem-rechts/links moddergooien weer van start gegaan. Slotje!

Nee man is weer eens interessant.
Altijd leuk hoe de extremen zichzelf teveel blootgeven op het net
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 februari 2010 om 00:51:
Oja, indd, hoe kon ik het vergeten, dat is echte nazi mentaliteit, iedereen die niet zo denkt als hun en niet alleen maar met dezelfde soort mensen omgaat is meteen een "linkse"

Nazi mentaliteit. Word altijd zo negatief gedaan over die groep:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op donderdag 11 februari 2010 om 10:27:
Nazi mentaliteit. Word altijd zo negatief gedaan over die groep:/

En terecht, ze hebben je opa's land ingepikt en zijn landgenoten vermoord...

Iedereen zou nazi's onder moeten willen pissen,
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 11 februari 2010 om 01:11:
als de koe die in een big mac eindigt

Als wij geen koeien aten, was er zelfs veel te veel co2 uitstoot van al die koeienscheten. Wat dus weer zeer slecht is voor het milieu. Dus draag je steentje bij eet een koe.
Waarschuw beheerder
Iedereen die een bord voor zo kop heeft denkt zo inderdaad.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op donderdag 11 februari 2010 om 11:14:
Iedereen die een bord voor zo kop heeft denkt zo inderdaad.

Iedereen die zijn antwoorden zoekt, vanuit een vooringenomen standpunt, heeft dat natuurlijk niet.. 8)

Waarschuw beheerder
donateur
extreem-rechts

Ah, dus als je kritiek hebt op een organisatie die zich anti-facistisch noemt maar er wel behoorlijk facistische methodes op nahoudt ben je meteen extreem-rechts...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je vergat iets

extreem-rechts/links

:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 februari 2010 om 11:25:
Iedereen die zijn antwoorden zoekt, vanuit een vooringenomen standpunt, heeft dat natuurlijk niet.. 8)

Haha :D kan je zo zien, ik zie dat bij jou precies hetzelfde. Maar ik ga hier niet meer discussiëren met jou, kan eeuwig doorgaan.
Waarschuw beheerder
NPC, waar heb je het in godsnaam over? Voel je je aangesproken?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tumult op donderdag 11 februari 2010 om 11:43:
Haha :D kan je zo zien, ik zie dat bij jou precies hetzelfde. Maar ik ga hier niet meer discussiëren met jou, kan eeuwig doorgaan.

Als je een mening kan vormen waarin de Nazi's de lieverdjes waren van WOII en het beste voor hadden met alle mensen, dan heb je een behoorlijk stompzinnig bord voor je hoofd...

Maar goed, ik zal je niet langer lastig vallen, de fanmail naar Kusters schrijven zal vast een hoop van je tijd innemen. (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 11 februari 2010 om 11:43:
Voel je je aangesproken?

Stiekum wel eigenlijk :bloos:

Ik heb een onwaarschijnlijk grote pesthekel aan neonazi's maar die gasten moet je gewoon negeren.
Het enige wat die AFA gasten doen is die lui veel belangrijker maken als dat ze zijn.
Laat ze lekker protesteren in een of ander gat of vergaderen in een achteraf zaaltje.
dat is die lui hun goed recht, jammergenoeg.

die AFA maakt die gasten alleen maar populairder en denk je nou echt dat er 1 nazi is die van gedachten veranderd omdat er een stel opgeschoten pubertjes staan te schreeuwen dat ze op moeten rotten?
Wijsheid komt met de jaren, zo ook bij nazi's.
Waarschuw beheerder
:D

Had het meer over pubers die heel hard dr best doen om elkaar voor lul te zetten op internet, wat nogal gebruikelijk is in die kringen ;) Groeien ze idd wel overheen...

Met AFA heb ik ook heel weinig, maar net zoals van mij elke politieke stroming mag bestaan, geldt dat ook voor actiegroepen. Bovendien zijn ze niet alleen tegen extreem-rechts eh, ook tegen verrechtsing van de samenleving dat fascisme in de hand zou werken. Vind het wel fijn dat er mensen zijn die zich daar zo druk over maken ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 februari 2010 om 11:55:
Wijsheid komt met de jaren, zo ook bij nazi's.

[img width=417 height=482]http://kafka.antifa.net/rost2.jpg[/img]

......
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 februari 2010 om 11:55:
die AFA maakt die gasten alleen maar populairder en denk je nou echt dat er 1 nazi is die van gedachten veranderd omdat er een stel opgeschoten pubertjes staan te schreeuwen dat ze op moeten rotten?

AFA zou de enige reden zijn om extreem rechts te worden ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 11 februari 2010 om 12:07:
......

Zal wel heel fout zijn, maar vind het wel wat hebben als je je op die leeftijd nog zo leeft voor je idealen. Wat die dan ook mogen zijn...

Uitspraak van Dip op donderdag 11 februari 2010 om 12:08:
AFA zou de enige reden zijn om extreem rechts te worden

Weet inderdaad ook niet of ze nu echt zoveel draagvlak creeren met d'r acties 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 11 februari 2010 om 12:07:
Bovendien zijn ze niet alleen tegen extreem-rechts eh, ook tegen verrechtsing van de samenleving dat fascisme in de hand zou werken. Vind het wel fijn dat er mensen zijn die zich daar zo druk over maken

Weet je wat ik denk dat de verrechtsing in Nederland het meeste in de hand werkt???

Wangedrag van allochtone jongeren...

Wil je de verrechtsing stoppen, dan zul je dat moeten stoppen.
veel van die nazi-mannetjes hebben alleen maar rechts-extremistische sympatieen vanwege problemen met allochtone leeftijdsgenootjes...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 11 februari 2010 om 12:11:
Weet inderdaad ook niet of ze nu echt zoveel draagvlak creeren met d'r acties

0,0

En dat komt ook deels door hoe ze eruit zien...

[img width=480 height=360]http://www.elementweb.nl/medianet/beeld/2008/05/krakers_amsterdam.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 11 februari 2010 om 12:07:
maar net zoals van mij elke politieke stroming mag bestaan, geldt dat ook voor actiegroepen. Bovendien zijn ze niet alleen tegen extreem-rechts eh, ook tegen verrechtsing van de samenleving dat fascisme in de hand zou werken.

"actiegroep" is een eufemisme voor een groep die geweld gebruikt om haar doelen te halen.

Ik heb de indruk dat AFA bestaat uit een groepje opgeschoten voetbal hooligans die hopen op sympathie terwijl ze het eigenlijk te doen is om een potje matten. Het grappige is dat AFA in strijd is met hun eigen zogenaamde ideologie, gezien ze alleen racisme en discriminatie “bestrijden” bij blanke autochtonen, terwijl dat zich uiteraard niet beperkt tot die groep.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van eSDee op donderdag 11 februari 2010 om 12:33:
Het grappige is dat AFA in strijd is met hun eigen zogenaamde ideologie, gezien ze alleen racisme en discriminatie “bestrijden” bij blanke autochtonen, terwijl dat zich uiteraard niet beperkt tot die groep.

Inderdaad...
Ik zit nog steeds te wachten op het antwoord van Lefty wat de AFA doet aan het racisme, anti-feminisme, homofobie en nationalisme bij Marokkanen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mafkaas op woensdag 10 februari 2010 om 17:27:
Jij als persoon relt bij fc utrecht en je heb nu de afa erbij genomen voor de extra rellen aangezien fc utrecht blijkbaar niet genoeg was. Het maakt je blijkbaar niet uit dat je inplaats van supporters van andere voetbal clubs en politie nu maar overschakelt op rechtse mensen. Als jij je leven uit rellen wil laten bestaan, omdat je niets anders kan moet je dat zelf weten. Maar naar mijn mening ben je dan een crimineel die achter de tralies thuishoort.

:lol:

Het zit je allemaal wel dwars he? b)

Waarschuw beheerder
Ik kan de lol er wel van inzien om neo nazi's te belagen tijdens een van hun demo's.
daar hoef je niet extreem links voor te zijn.