Partyflock

Forumonderwerp · 1085559
1 volger · 5163x bekeken
Waarschuw beheerder
De Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft vandaag alle burgemeesters van Nederland in een brief gewaarschuwd voor de werkwijze van de Anti Fascistische Actie (AFA).

De linkse AFA benadert gemeentebesturen volgens de inlichtingendienst op 'oneigenlijke wijze' of onder 'valse voorwendselen' om demonstraties en bijeenkomsten van 'rechtse' partijen te voorkomen. Zo doen de antifascisten zich voor als antidiscriminatiebureau om er zo bij gemeenten achter te komen wanneer 'rechts' een demonstratie heeft gepland. Dit gebeurt ook in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen, zegt de AIVD.

Vervolgens neemt de AFA contact op met gemeenten en bijvoorbeeld zaaleigenaren om te waarschuwen voor de materiële schade die het gevolg kan zijn van dergelijke demonstraties. De schade is echter 'in de regel' juist het gevolg van de tegendemonstraties van de AFA, stelt de AIVD.

Iedere gemeente die ruimte biedt aan activiteiten van 'rechtse' bewegingen, kan te maken krijgen met de AFA. De AIVD brengt waar mogelijk de lokale autoriteiten in een vroeg stadium op de hoogte van de te verwachten ontwikkelingen.

Bron:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/370286/1/1/100/aivd-waarschuwt-voor-antifascisten.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bakkie Teringherrie. op woensdag 10 februari 2010 om 16:54:
Wij dwingen helemaal niemand, jij voelt je blijkbaar op de een of andere manier op je teentjes getrapt :rot:.

Waarom het extreem-rechts dan zo moeilijk maken, sta je niet achter de vrijheid van meningsuiting?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 16:55:
Goh, komt dip ook weer aan, waren je argumenten op?

ooh jij mag wel om iemand zijn posts lachen maar als ik het doe heb ik geen argumenten meer. :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 16:58:
het Boeddisme verbied het doden van dieren.

Het eten van vlees is niet hetzelfde als het doden van dieren volgens het Boedhisme.

Heb jij ooit je eigen kebab de keel door gehaald?

Waarschuw beheerder
Wat ik als zei... Computerchips worden gemaakt van dierlijke bijproducten.

:lol:

Want, vanuit je vooringenomen standpunt weiger je me te geloven? Of beweer je dat ik pertinent onzin spreek?

Ja in mijn ogen spreek je onzin uit, andersom toch ook? Maakt niet uit, je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn hoor.(F)
(zeg het er maar even bij anders voel je je weer door mij gedwongen. :lol: )

Pardon???

Is niet echt een Westerse religie toch?

:D

Ghandi was ook Vega:cheer:

Hitler ook trouwens.. 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 17:02:
Het eten van vlees is niet hetzelfde als het doden van dieren volgens het Boedhisme.

Toch is vegetarisme niet iets typisch Westers.
Zoals in zoveel religies zijn er diverse opvattingen van de basisregels, en er zijn genoeg vegetarische boeddisten
Waarschuw beheerder
donateur
Wie andere levende wezens eet, zal de Tao nooit begrijpen. - Lao Tse
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Coming soon op woensdag 10 februari 2010 om 17:07:
Wie andere levende wezens eet, zal de Tao nooit begrijpen

Aah maar ik eet ook geen levende wezens. Ik eet dode wezens.

Waarschuw beheerder
ANIMAL LIBERATION, gaat het jou om het uitbuiten van dieren of vindt je het eten van een 'lijk' een probleem? (of allebei?)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 17:19:
ANIMAL LIBERATION, gaat het jou om het uitbuiten van dieren of vindt je het eten van een 'lijk' een probleem? (of allebei?)

Ik zie dieren niet als objecten of producten maar als mede levende wezens op aarde die ook het recht hebben op een gelukkig bestaan, ik ben dus tegen het uitbuiten van dieren en het opeten van ze omdat ik het belachelijk vind dat een mens zomaar over het lot van een onschuldig wezen denkt te mogen beslissen...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Coming soon op woensdag 10 februari 2010 om 17:07:
Wie andere levende wezens eet, zal de Tao nooit begrijpen.

Theoretisch is het gewoon onmogelijk om geen levende wezens te eten.
Overal zitten bacterien in, en dat zijn levende wezens...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 17:22:
Ik zie dieren niet als objecten of producten maar als mede levende wezens op aarde die ook het recht hebben op een gelukkig bestaan, ik ben dus tegen het uitbuiten van dieren en het opeten van ze omdat ik het belachelijk vind dat een mens zomaar over het lot van een onschuldig wezen denkt te mogen beslissen...

Ehm... En een leeuw mag dat wel?

We staan niet voor niets boven aan de voedselketen, wees eerder trots op die verworven positie... 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 17:25:
Ehm... En een leeuw mag dat wel?

We staan niet voor niets boven aan de voedselketen, wees eerder trots op die verworven positie...

Nu begin je weer van voor af aan, lees terug in de forum posts op een eerdere reactie die ik hierop heb gegeven..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 17:25:
Overal zitten bacterien in, en dat zijn levende wezens...

Akkoord. Maar die leven gewoon verder in je maag.

Waarschuw beheerder

Maar zou je het in principe dan geen probleem vinden om een dier op te eten als het een gelukkig leven heeft gehad en een natuurlijke dood is gestorven?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op woensdag 10 februari 2010 om 12:20:
Om onze vriend mafkaas ff een schop na te geven en zijn objectiviteit ter discussie te stellen: Grijze trui! Zoek de verschillen!

Ben je boos dat jouw AFA waar je altijd samen mee gaat rellen door de aivd gezien wordt als een organisatie waar elke burgemeester van Nederland voor gewaarschuwd moet worden? Ik zeg enkel dat ik het niet vreemd vind dat dit eruit is gekomen aangezien ik altijd zie dat jullie overal komen om te rellen.
Jij als persoon relt bij fc utrecht en je heb nu de afa erbij genomen voor de extra rellen aangezien fc utrecht blijkbaar niet genoeg was. Het maakt je blijkbaar niet uit dat je inplaats van supporters van andere voetbal clubs en politie nu maar overschakelt op rechtse mensen. Als jij je leven uit rellen wil laten bestaan, omdat je niets anders kan moet je dat zelf weten. Maar naar mijn mening ben je dan een crimineel die achter de tralies thuishoort.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 17:26:
Maar zou je het in principe dan geen probleem vinden om een dier op te eten als het een gelukkig leven heeft gehad en een natuurlijke dood is gestorven

Dan nog zou ik het een probleem voor mezelf vinden omdat ik ze gewoon niet op WIL eten.
Ik zie dieren als mijn vrienden, mede levende wezens op aarde. en vrienden eet ik niet op.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 17:31:
Dan nog zou ik het een probleem voor mezelf vinden omdat ik ze gewoon niet op WIL eten. Ik zie dieren als mijn vrienden, mede levende wezens op aarde. en vrienden eet ik niet op.

OK (y)
Maar ik denk dat een hoop van je vrienden jou wel zo zouden opeten 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Waarom het extreem-rechts dan zo moeilijk maken, sta je niet achter de vrijheid van meningsuiting?

Ik denk dat je het antwoord daarop wel weet, dus ik ga niet eens moeite doen om dat te typen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 17:33:
OK
Maar ik denk dat een hoop van je vrienden jou wel zo zouden opeten

Lol. 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bakkie Teringherrie. op woensdag 10 februari 2010 om 17:33:
Ik denk dat je het antwoord daarop wel weet, dus ik ga niet eens moeite doen om dat te typen.

Nee, ik wil daar wel, als politiek midden, een antwoord op... 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mafkaas op woensdag 10 februari 2010 om 17:27:
Maar naar mijn mening ben je dan een crimineel die achter de tralies thuishoort.

Na mijn mening ben jij dat net zo goed.
Waarschuw beheerder
donateur
Pardon???

Is niet echt een Westerse religie toch?

Ik heb het over het consumeren van vlees.
Niet het doden van dieren.

Bovendien was dat mijn punt ook niet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 februari 2010 om 17:33:
Maar ik denk dat een hoop van je vrienden jou wel zo zouden opeten

en terecht, dieren hebben nog een flinke inhaalslag te maken
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 februari 2010 om 17:54:
hun fascisnatie voor links

:roflol:

zegt iemand die bij de AFA is een groepering die alleen maar bestaat om rechts te dwarsbomen.

Maar ja afa nvu en al die andere troep gewoon opknopen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dip op woensdag 10 februari 2010 om 18:00:
:roflol:

zegt iemand die bij de AFA is een groepering die alleen maar bestaat om rechts te dwarsbomen.

Maar ja afa nvu en al die andere troep gewoon opknopen.

typfoutje moet kunnen, is alweer verbeterd.
maare, afa doet meer dan enkel extreemrechts proberen te dwarsbomen hoor. zegt wel weer dat je van toeten nog blazen weet. Dus lees je eerst ff in en kom dan weer terug, oké?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 februari 2010 om 18:02:
maare, afa doet meer dan enkel extreemrechts proberen te dwarsbomen hoor. zegt wel weer dat je van toeten nog blazen weet. Dus lees je eerst ff in en kom dan weer terug, oké?

Wat is AFA?
Anti Fascistische Actie (AFA) is een landelijk netwerk van lokale groepen en contacten. AFA werd in 1992 opgericht, naar aanleiding van de groei die georganiseerd extreemrechts toen doormaakte. Sindsdien heeft AFA zich ten doel gesteld racistische en fascistische partijen, groeperingen en tendensen te bestrijden en racistisch en verrechtsend overheidsbeleid aan de kaak te stellen.

Leg het eerst zelf maar is beter uit op je profiel dan.

AFA is alleen al ontstaan door extreem rechts.
Waarschuw beheerder
Wat is de 'core-business' van AFA precies? Beperkt dat zich tot het bestrijden van fascisme en discriminatie door autochtonen of demonstreert AFA ook tegen een discriminerende Imam die oproept alle homo’s van torens af te gooien? Verstoort AFA ook demonstraties tegen Isreal waar er geroepen word “alle joden aan het gas” of focust AFA zich op de autochtone boer die een Nederlands vlaggetje wappert op een NVU demonstratie?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 februari 2010 om 18:02:
maare, afa doet meer dan enkel extreemrechts proberen te dwarsbomen hoor

Nou ik ben benieuwd, brand los zou ik zo zeggen:lol:
Wat heeft de AFA het afgelopen jaar gedaan wat niet "tegen" iets was?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dip op woensdag 10 februari 2010 om 18:07:
Wat is AFA?
Anti Fascistische Actie (AFA) is een landelijk netwerk van lokale groepen en contacten. AFA werd in 1992 opgericht, naar aanleiding van de groei die georganiseerd extreemrechts toen doormaakte. Sindsdien heeft AFA zich ten doel gesteld racistische en fascistische partijen, groeperingen en tendensen te bestrijden en racistisch en verrechtsend overheidsbeleid aan de kaak te stellen.

Leg het eerst zelf maar is beter uit op je profiel dan.

tenzij je de overheid ook extreemrechts vindt zijn neonazi's niet het enige doel van AFA hoor...
mensne hebben soms echt moeite met lezen :dood:

"Strijd tegen verrechtsend overheidsbeleid
Antifascisme betekent volgens AFA ook de strijd tegen verrechtsend overheidsbeleid. Nederland is geen fascistische staat, maar een parlementaire democratie. Binnen deze democratie is al sinds langere tijd een ruk naar rechts aan de gang. Onderdelen van de fascistische ideologie dreigen geaccepteerd te raken in de maatschappij. Vandaag de dag zijn boodschappen die voorheen als extreemrechts of racistisch werden gekwalificeerd tot op zekere hoogte maatschappelijk geaccepteerd geworden. De overheid kiest steeds meer voor uiterst rechtse oplossingen. Het doorvoeren van de algemene legitimatieplicht, een steeds repressiever vluchtelingenbeleid (een groeiend aantal gevangenissen voor illegalen, de Koppelingswet, de nieuwe Vreemdelingenwet,…), strengere straffen en uitbreiding van de politie zijn daar enkele voorbeelden van. AFA strijdt tegen deze verrechtsing omdat deze de voedingsbodem voor fascisme vergroot. Er wordt ingespeeld op latente gevoelens van angst en onzekerheid en gevoelens van ‘wij’ tegenover ‘zij’ worden door beleidsmaatregelen aangewakkerd.'

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van eSDee op woensdag 10 februari 2010 om 18:13:
Beperkt dat zich tot het bestrijden van fascisme en discriminatie door autochtonen of demonstreert AFA ook tegen een discriminerende Imam die oproept alle homo’s van torens af te gooien? Verstoort AFA ook demonstraties tegen Isreal waar er geroepen word “alle joden aan het gas” of focust AFA zich op de autochtone boer die een Nederlands vlaggetje wappert op een NVU demonstratie?

Inderdaad... dat heb ik me dus ook weleens afgevraagd...

Ik zie vooral bij radicale moslims veel ideeen die nog erger zijn dan van welke rechts-extremistische dombo dan ook maar geen dreadlockje die ik daar tegen zie protesteren...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 februari 2010 om 18:17:
Het doorvoeren van de algemene legitimatieplicht, een steeds repressiever vluchtelingenbeleid (een groeiend aantal gevangenissen voor illegalen, de Koppelingswet, de nieuwe Vreemdelingenwet,…), strengere straffen

En welke belastingbetalende autochtoon heeft daar problemen mee?
Dat is geen fascisme man, dat is een volk behoeden voor parrasitair gedrag.
Een land waar alles kan en mag is dus in jouw ogen links en een land met regels en wetten (hoe zwak ze ook zijn) is voor jou dus een rechts land?
Wat een overtuigingen weer:lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
tenzij je de overheid ook extreemrechts vindt zijn neonazi's niet het enige doel van AFA hoor...
mensne hebben soms echt moeite met lezen "Strijd tegen verrechtsend overheidsbeleid
Antifascisme betekent volgens AFA ook de strijd tegen verrechtsend overheidsbeleid. Nederland is geen fascistische staat, maar een parlementaire democratie. Binnen deze democratie is al sinds langere tijd een ruk naar rechts aan de gang. Onderdelen van de fascistische ideologie dreigen geaccepteerd te raken in de maatschappij. Vandaag de dag zijn boodschappen die voorheen als extreemrechts of racistisch werden gekwalificeerd tot op zekere hoogte maatschappelijk geaccepteerd geworden. De overheid kiest steeds meer voor uiterst rechtse oplossingen. Het doorvoeren van de algemene legitimatieplicht, een steeds repressiever vluchtelingenbeleid (een groeiend aantal gevangenissen voor illegalen, de Koppelingswet, de nieuwe Vreemdelingenwet,…), strengere straffen en uitbreiding van de politie zijn daar enkele voorbeelden van. AFA strijdt tegen deze verrechtsing omdat deze de voedingsbodem voor fascisme vergroot. Er wordt ingespeeld op latente gevoelens van angst en onzekerheid en gevoelens van ‘wij’ tegenover ‘zij’ w
orden door beleidsmaatregelen aangewakkerd.'

Wil je aub nog een keer uitleggen dat AFA ook andere doelen heeft dan rechts?

Waarschuw beheerder
donateur
Onderdelen van de fascistische ideologie

Zoals het met geweld intimideren van politieke tegenstanders en sympatisanten of zelfs onschuldige zaaleigenaren die hun zaal hebben verhuurd voor een legale democratische partijbijeenkomst?

Het doorvoeren van de algemene legitimatieplicht

Tja, blijkbaar is dat heden ten dage nodig.
De maatschappij is verhard, (ik zal maar niet zeggen hoe ik denk dat dat komt anders word ik dadelijk nog voor racist versleten) en dan schijnt dat nodig te zijn.
Mijn mening is nog steeds dat als je niets te verbergen hebt je ook niets te vrezen hebt...

een steeds repressiever vluchtelingenbeleid (een groeiend aantal gevangenissen voor illegalen, de Koppelingswet, de nieuwe Vreemdelingenwet,…),

Tja, blijkbaar is het potje op om alle verschoppelingen en gelukszoekers op deze aarde een warm gedekt tafeltje te geven.
Nu onze ouderen zitten te verpieteren in hun eigen stront vind ik dat er wel wat kritischer gekeken mag worden waar het belastinggeld naartoe gaat.

strengere straffen en uitbreiding van de politie

Goh, hoe zou dat nu komen...
Wat er nu in Brussel gebeurd is een kleine voorbode van wat er ook in Amsterdam en Utrecht kan gebeuren als er niet snel wordt ingegrepen.
Wat is trouwens sowieso het probleem van veel links-extremisten met politie, justitie en autoriteit??
Als je een samenleving wil zonder al te veel overheidsbemoeienis kun je beter VVD stemmen...

Maar goed...
Hoe staat de AFA tegenover het rekeningrijden???
Hoe staan jullie tegenover de verslechterde leefomstandigheden van jullie eigen opa's en oma's in verzorgingstehuizen?
Hoe denken jullie over de radicalisering van allochtone jongeren in de grote steden?

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dip op woensdag 10 februari 2010 om 18:07:

En hier gaan ze wel heel erg ver in....weet jij eigenlijk hoe dat wijf van die Janmaat in die rolstoel terecht is gekomen?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Coming soon op woensdag 10 februari 2010 om 21:03:
NL3 nu.

Linkse publieke omroep ga ik zo ie zo nie naar kijke :loser:

Waarschuw beheerder
Wat een domme AFA's in dit topic.
Beste pipo's, ook al ben ik tegen racisme (ongefundeerd afblaffen van iemand op basis van ras/religie/etc), ik heb een ernstige hekel aan jullie. Jullie willen je inzetten tegen zogenaamde facisten, maar om dat doel te bereiken gebruiken jullie de meest facisistische taktieken en strategieen die enkel in facistische en dictoriale landen gebruikt worden (Afrika, Azie, Duitsland 1940). Ik walg van jullie soort. Ik hoop dat de volgende illegale vluchtelingen die jullie proberen te bevrijden jullie gaan neersteken, slaan en schoppen. Dan kom je erachter waarom wij die oorlogsmisdadigers en te ernstig getraumatiseerde slachtoffers hier absoluut niet hoeven.

mensne hebben soms echt moeite met lezen :dood:

"Strijd tegen verrechtsend overheidsbeleid
Antifascisme betekent volgens AFA ook de strijd tegen verrechtsend overheidsbeleid. Nederland is geen fascistische staat, maar een parlementaire democratie. Binnen deze democratie is al sinds langere tijd een ruk naar rechts aan de gang. Onderdelen van de fascistische ideologie dreigen geaccepteerd te raken in de maatschappij. Vandaag de dag zijn boodschappen die voorheen als extreemrechts of racistisch werden gekwalificeerd tot op zekere hoogte maatschappelijk geaccepteerd geworden. De overheid kiest steeds meer voor uiterst rechtse oplossingen. Het doorvoeren van de algemene legitimatieplicht, een steeds repressiever vluchtelingenbeleid (een groeiend aantal gevangenissen voor illegalen, de Koppelingswet, de nieuwe Vreemdelingenwet,…), strengere straffen en uitbreiding van de politie zijn daar enkele voorbeelden van. AFA strijdt tegen deze verrechtsing omdat deze de voedingsbodem voor fascisme vergroot. Er wordt ingespeeld op latente gevoelens van angst en onzekerheid en gevoelens van ‘wij’ tegenover ‘zij’ worden door beleidsmaatregelen aangewakkerd.'

Jullie zijn dom. Je hebt het over facisme, maar zegt tegelijkertijd dat mensen niet alles mogen denken. De groei van recht komt immers doordat mensen bepaalde verbanden leggen, of in prive kringen toestanden zien waardoor ze naar rechts gaan.

Maar je zegt dus eigenlijk dat we alle vreemdelingen maar toe moeten laten, dat illegalen maar gelegaliseerd moeten worden en dat de straffen nog lager moeten worden? Waarom ga je niet naar Afghanistan, daar kan je lekker zelf doen wat je wilt, en nog een zéér groot plusplunt: extreem veel ruimte voor alle illegalen die je wilt legaliseren. Doe je best!

Ga je nu ook alle leeuwen mollen omdat ze zebra's killen, alligators afslachten omdat ze mensen kunnen eten en alle walvissen o de wereld slopen omdat ze duizenden vissen per dag eten?

Ik heb een hekel aan extremen, vooral als ze extreem dom zijn.