Dank u

...ik had even geen zin in zoeken tot ik vanzelf tegen iets aanliep.
maar dat doet in dit geval weinig af aan zijn verhaal.
Zie de aanpassing in mijn post van 21:17 over de huidige geloofwaardigheid van Rörsch... niet echt verwonderlijk dat alleen de Telegraaf in publikatie was geïnteresseerd.
Noem eens één onderzoek
Hier heb je nog een paar honderd kleinere als aanvulling op de drie van verwijderd.
http://climateprogress.org/category/science/
Nummer 1 nieuwsbron voor de meeste Amerikanen
Filosofie van FOX (waar ze geen geheim van maken): we hebben zo-en-zoveel miljoen betaald voor onze stations, dus "nieuws" is wat wij zéggen dat nieuws is... zoals toen ze tot twee keer toe meldden dat in Irak eindelijk de beruchte massavernietigingswapens waren gevonden.
en dan beweer jij (janlul dus) dat de berichtgeving evenwichtig is
Amerikaanse media hanteren een definitie van "evenwichtig" die erg verschilt van die van ons. In NL wordt (met uitzondering van de sensatiepers) de aandacht voor diverse standpunten zo goed mogelijk op grond van de verhoudingen verdeeld, in de VS betekent het dat
ieder standpunt (maakt niet uit hoe uitzonderlijk) zoveel mogelijk een gelijke hoeveelheid aandacht hoort te krijgen. Bij twee standpunten waarvan er één maar door 1% wordt ondersteund, krijgt de laatste in de VS dus pakweg 50x zoveel aandacht als in Nederland.
Bij verkiezingen zijn ze iets dergelijks zelfs
verplicht (de
Equal Time-regel), wat in de Obama-McCain race nogal eigenaardige toestanden opleverde. Omdat McCain en (vooral) Sarah Palin best wel veel rare uitspraken deden, moesten de media zich suf zoeken naar iets raars over Obama, omdat ze anders het nieuws over McCain/Palin niet mochten plaatsen. En dus werden stukjes over Obama die een keer in de coulissen was betrapt met een sigaretje of vergeten was een broodje af te rekenen net zo breed uitgemeten als Sarah Palin die dacht dat Europa een land was, zich als Rusland-expert beschouwde omdat ze dat vanuit haar huis (bijna) kon zien en niet tot rust maande toen er vanuit haar publiek werd gescandeerd dat Obama vermoord moest worden.
Voor de bewering van FoxNews en de Wall Street Journal dat er in de klimaatwetenschap helemaal geen consensus zou zijn, zie
deze lijst van landen, regeringen, organisaties, wetenschappelijke instellingen, grote bedrijven, deskundigen, politici en diverse etcetera's, waaruit "een consensus blijkt die in de geschiedenis van de wetenschap alleen is overtroffen bij de tweede wet van Newton"

(
linkje) (uitspraak van Dr. James Baker,
NOAA)
In de VS laat ik FOX altijd rechts liggen

en kijk ik zelden TV (te veel reclame), maar luister meestal naar
NPR, die je ook in NL online kunt beluisteren, wat ik wel eens doe als ik heimwee heb.

Omdat NPR draait op donaties van particulieren en niet afhankelijk is van grote bedrijven, hebben ze tevens een redelijk gebalanceerde (écht gebalanceerde) nieuwssectie, al zijn ze Zoals De Meeste Amerikanen Erg Dol Op Hoofdletters.
Ook niet al te schreeuwerig-sensationeel (en met iets minder hoofdletters) zijn de nieuwspagina's van
Comcast, al doen die als provider helemaal niet lief tegen downloaders.

Maar dat is weer een heel ander verhaal.